ero ja lapsi..

ahdistava tilanne..

Elikkä, meidän ihana poika on vähän päälle vuoden ikäinen nyt. miehestä eroon haluaisin( halunnut jo pitkään ja olen varma asiata), MUTTA heti kun yritän järkevästi keskustella asiasta hänen kanssaan, hän alkaa raivoamaan ja sanoo että vie lapsen minulta jne. Olen tosi ahdistunut tilanteeseen, koska mies on ollut ennen lasta väkivaltainen minua kohtaan ja pelkään puhua hänelle oikeastaan mistään mistä hän hermostuu. Mitä teen? :( olen todella tuskautunut tähän tilanteeseen, kun haluan vaan pois miehen luota, mutta en halua menettää lasta hänelle tai että lapsi jotenkin kärsisi tilanteesta.. Olen sanonut hänelle että minun puolesta voidaan sopia koska poika on kummallakin ym. mutta hän vain sanoo että vie lapsen minulta jos lähden ym. tiedän että eihän hän käytännössä voi lasta viedä kokonaan, mutta silti mua pelottaa ja ahdistaa tämä!

Auttakaa! (ja asiallisia kommentteja, kiitos!)

6

329

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ymmärtämätön--------

Mies oli väkivaltainen ja halusit silti lapsen hänen kanssaan?

Sori, en osaa auttaa, kun en ymmärrä miten teille edes tuli lapsi. Tosi kuitenkin on, että miehellä on aivan sama oikeus lapseen kuin sinullakin. Et voi tehdä hänestä etävanhempaa, jonka luona lapsi olisi vain pari päivää viikossa. Se ei olisi reilua. Jos eroon päädytte, niin miten olisi vuoroviikkosysteemi? Sillä tavalla lapsella säilyisi molemmat vanhemmat läheisinä.

• ahdistava tilanne..

No niin vain kävi että saatiin lapsi josta olen todella onnellinen ja olen yrittänyt hänelle tätä vuoroviikko systeemiä ehdottaa, mutta kun tuntuu että hänelle ei kelpaa mikään ja minähän en ole lasta viemässä häneltä mihinkään tms. hän se tässä haluaa lapsen itselleen jne. eikä se ole kenenkään kannalta järkevä ratkaisu että lapsi olisi erossa kummastakaan vanhemmastaan.

• Äiti...
        ahdistava tilanne.. kirjoitti:

No niin vain kävi että saatiin lapsi josta olen todella onnellinen ja olen yrittänyt hänelle tätä vuoroviikko systeemiä ehdottaa, mutta kun tuntuu että hänelle ei kelpaa mikään ja minähän en ole lasta viemässä häneltä mihinkään tms. hän se tässä haluaa lapsen itselleen jne. eikä se ole kenenkään kannalta järkevä ratkaisu että lapsi olisi erossa kummastakaan vanhemmastaan.

Ymmärrän että aina ei tule ottaneeksi ajoissa asioita todesta(kuten minullekin kävi kun erehdyin nuorena rakastumaan ja menemään yhteen exäni kanssa). Siinä ei kysytä järkeä ja harkintakykyä.
        Eihän isä voi kokonaan lasta itselleen saada mutta älä hyvä ihminen edes yritä riistää lasta isältään tai päinvastoin. Tunnut onneksi sen ymmärtävän.
        Kyllä tuon tiedät itsekin ettei lasta sinultakaan voi pois kokonaan ottaa, miksi siis murehdit. Se on vain uhoa jota hän käyttää sinua ja päätöstäsi vastaan.
        Vuoroviikkosysteemi toimii vain jos ollaan samalla paikkakunnalla tai edes melko lähellä.
        Itse en osaa enemmän auttaa, en ole koskaan joutunut tilanteeseen koska exäni ei koskaan halunnut pitää lapsiaan luonaan.
        Ollaan nyt vitsailtu aikuisten lasten kanssa että säästyivät ainakin huoltajuusriidoilta ;) mutta on ollut vaikeaa välillä ilman isää. Sekä minulla että varsinkin lapsilla. Sitä en soisi kenenkään kohdalle.
        Että ole siitä edes jollain tasolla iloinen, jos voit, että isä haluaa tavata lastaan. Se ei ole itsestään selvää kaikille isille.

• ....................

Jos mies on ollut väkivaltainan sinua kohtaan aiemmin ja uhkailee sinua tuolla lailla lapsen pois ottamisella kokonaan niin minusta sinä voisit aivan hyvin mennä turvakotiin ja kertoa tilanteenne. Mies käyttää luultavasti pelkoa hyväkseen ja haluaakin pelotella sinua. Raukkamaista!

• yhgsyg

Eikä vuoroviikkojärjestelmä noin pienelle lapselle käy. Lapsi asuisi ainakin ekat 3vuotta pääasiassa sinun luonasi ja miehellä tapaamisoikeus. Eli ei se mies lasta voi sinulta viedä mitenkään, ei nyt eikä myöhemmin. Joten jätä se paska.

• äiti täällä taas
        yhgsyg kirjoitti:

Eikä vuoroviikkojärjestelmä noin pienelle lapselle käy. Lapsi asuisi ainakin ekat 3vuotta pääasiassa sinun luonasi ja miehellä tapaamisoikeus. Eli ei se mies lasta voi sinulta viedä mitenkään, ei nyt eikä myöhemmin. Joten jätä se paska.

Olet miehesi kanssa lapsen tehnyt tai saanut tai miten ikinä kävikään. Jos mies oikeasti sinuun käy käsiksi, lastenvalvojalle/turvakotiin. Siellä sanotaan kyllä miten kannattaa toimia. Yritä nyt vain kerätä itsesi ja sanoa miten asiat on. Muuta mahdollisuutta sinulla ei ole. Sanot selvästi, ettet ole lasta mihinkään viemässä ja että näistä asioista voidaan tehdä paperit niin että kumpikin on tyytyväisiä. Et edes silloin voi viedä lasta häneltä. Niin se vaan ikävä kyllä menee, että härkää sarvista kävi miten kävi. Jos mies lyö, sinulla on syy lähteä sinne turvakotiin. Voisit ehkä myös kertoa miehelle, että pelkäät hänen lyövän lasta tai sinua jos mies on keskustelulle mitenkään halukas.

Onnea sinulle tilanteessasi. Nyt vain pyörät pyörimään, elämä on lyhyt odottamiseen... Lapset kyllä tottuvat tilanteeseen kuin tilanteeseen, jos vain tukea ja turvaa heille on tarkolla. :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      73
      1930
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1663
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1217
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      652
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    8. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      547
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      498
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe