http://keskustelu.suomi24.fi/node/9755256
Saako eheytymisestä edes puhua?
Onko ehetymishaluisilla mitään oikeuksia?
Miksi eheytmishaluiset saavat homoyhteisön vihat niskaansa? (Anni)
Mitäs tuumitte tästä?
9
98
Vastaukset
- Tylsistyneempi
Miten tuo liittyy evoluutioon?
- viksumpi
Kreationistipalstan evokit ovat aina selittäneet että homous on luonnollinen koska se on evoluution tuote.
Eikö homous sitten olekaan osa evoluutiota? Selitähän minulle tietämättömälle.
Valistan sitten kretupalstan evokkeja, siis niitä jotka ovat täältä sinne kaikonneet totutta etsimään satapäisinä laumoina. Kurkkaa vaikka sinne.- Arrakis
Tiedän kyllä, että homoseksuaalisuus ilmeisesti ei ole perinnöllistä ja siksi sitä ei voi pitää evoluution tuotteena. Mutta toisaalta en myös usko että ihminen noin vain valitsee omaa seksuaalisuuttaan. En mitenkään voi uskoa että heteroseksuaalit ovat kaikki tietoisesti valinneet heteroseksuaalisuuden. Joten tuskin homoseksuaalitkaan ovat tietoisesti valinneet omaa seksuaalisuuttaan, vai miksi luulet että ovat?
Ainakin itse kuvittelen, että ympäristössä jossa homoseksuaaleihin on suhtauduttu hyvin kielteisesti, on tuskin luultavaa, että ihminen noin vain päättää ryhtyä homoksi.
Edelleen ihmiset ovat yksilöitä ja seksuaalisuus ilmenee ihmisissä eri tavalla. Jotkut miehet ovat naismaisempia kuin toiset ja jotkut naiset miesmäisempiä kuin toiset. Miksi on muka tärkeätä että ihmisen tulee olla hetero? Mitä sillä saavutetaan?
Sen kyllä sanon, että en itsekään oikein pidä ateisteista ja syy on monien ateistien kiihkoilu joka ei mitenkään ole järkevää, sekä argumentoinnin järjettömyys. Otetaan esimerkiksi vaikka yritys selittää ihmisen käyttäytyminen evoluutiolla, geeneillä tai ylipäätään biologialla. Esim: saudit löytävät öljyä autiomaastaan ja rikastuvat. Sitten tulee moderni geenihöpöttäjä joka menee väittämään että saudit ovat älykkäitä parempien geenien ansiosta koska ovat rikkaita. No ihan oikeesti saudeilla on öljyä ja somaleilla ei, joten se siitä. Elämme siis kaikenlaisen älyttömän höpötyksen aikaa, jolle on ominaista erilaiset kummalliset uskomusjärjestelmät joista tämä geenihömpötys on yksi. Ihmisten arvot voivat perustua hyvin vaikkapa uskontoon, sitten ihmiset toteuttavat elämässään omia arvojaan. Meillä voisi olla vaikkapa uskonto joka väittää, että rikkaat pääsevät taivaaseen. Sitten ihmiset rikastuvat tavoitellen taivaspaikkaa...tämä ei ole evoluutiota, mutta hyödyttää kyllä taloutta. Itse ajattelen niin, että uskonnoissa on paljon hyvääkin ja niistä voi oppia (monet ateistit tuntuvat vihaavan uskontoa järjettömästi ja väittävät ettei niissä ole mitään järkeä eikä myös mitään opittavaa ja ovat täysin väärässä).
Esim. kristinuskon yhtenä peruspilarina on ns. moraalin kultainen sääntö: "tee muille se mitä haluat toisten tekevän sinulle". Tämä on aivan julmetun hyvä sääntö ja toivoisin että maailman ihmiset noudattaisivat sitä. Tiedän, että jotkut väittävät sääntöä hölmöksi ja typeräksi ja sanovat sen vain johtavan turhaan työhön ja turhaan nöyristelyyn. Mutta sääntö on hyvin hyödyllinen ajatellen vaikkapa markkinataloutta. Markkinataloudessa raha mittaa arvoa, rahalla siis ei sinänsä ole arvoa. Edelleen markkinataloudessa ihmisellä tulee olla jotain myytävää jos hän haluaa palkkaa siis rahaa. Ihmisen tulee siis tuottaa toisille ihmisille jotain heitä hyödyttävää jos hän aikoo saada palkkaa. Arvoa on vain sillä mikä hyödyttää toisia ihmisiä, siis jos aiot pärjätä elämässäsi, niin sinun pitää ensisijaisesti pitää huolta siitä, että tuotat hyötyä ja iloa toisille ihmisille. Luonto ei maksa kenenkään palkkaa, sen voi tehdä vain toinen ihminen. - Tylsistyneempi
Homous on luonnollista, koska sitä tapahtuu luonnossa (myös eläinten keskuudessa). Onko kusipäisyys evoluution tuote? Ihminen on evoluution tuote ja ihminen voi olla homo ja/tai kusipää.
En käy kurkkimassa kretuliinien palstaa, EVVK.
- Tiedoksivain.....
Evolutionistina sanon että kultainen sääntösi on huono minun kannaltani. Jos koko elämäni ajan vain annan niin olen loppuviimein aika paljon köyhempi kuin muuten.
Minä tingin aina ostoksista kuin on mahdollista ja vähän "rosvoilenkin" ja siksi minulla on ihan mukavasti ylimääräistä.
Minusta on ihan mukavaa näin.
On vaikea nähdä mitään kohdallani mitään arvoa siinä että antelisin pois omastani. Mitä ihmettä minä siitä saan tai hyödyn?
Ja mitä hemmetin väliä sillä on jos jollakulla menee huonosti, ei kai se minun syyni ole, joten miksi minun pitäisi heitä ruokkia?
Minulla on kaikki hyvin, paremmin kuin monilla muilla, joten minähän olen hyödyllinen yhteiskunnalle, mutta ovatkos nuo rääpäleet elätit?
Jos nuo hyödyttömät on pakko pitää elossa niin eikö se riittäisi että annetaan niille egyptiläiseen tapaan leipäpala ja vähän vettä päivässä, ei muuta.- Arrakis
Et oikein ymmärtänyt, ei kultainen sääntö välttämättä tarkoita idealistista köyhäilyä tai uhrautumista toisten hyväksi. Mutta ainakin kapitalismissa ja markkinataloudessa, arvoa on vain sillä mikä on toisille ihmisille tarpeen ja hyödyksi. Ja yleensä elämässä pärjäävät parhaiten ihmiset jotka ovat eniten hyödyksi toisille ihmisille tai sanotaan näin: varmin tapa päätyä katuojaan ja köyhyyteen ja kurjuuteen on juuri se, ettei ihmisestä ole hyötyä kenellekään.
Ajattelepa vaikka yritystoimintaa ja liikeideoita. Jos perustat yritystä, sinun on parasta pitää huolta siitä, että liike todella tuottaa hyötyä asiakkaille. Sen on tuotettava hyötyä, koska muuten liikeyritykselläsi ei kertakaikkiaan ole mitään arvoa, sillä ei ole mitään annettavaa.
Tai ajattelepa vaikka työntekijää, ei kukaan palkkaa työntekijää joka ei ole hyödyllinen yritykselle. Mitä hyödyllisempi työntekijä, sen parempi yritykselle ja sitä isomman liksan yritys voi maksaa. Yleensä ne ketkä joutuvat rosvoilemaan ja kiristämään, ovat niitä ketkä eivät tuota kenellekään mitään hyötyä (joutuvat tekemään itsensä arvokkaiksi kiristämällä ja uhkailemalla). Ei yhteiskunta voi loppumasti elättää niitä ihmisiä jotka kokoajan ovat pyytämässä lisää liksaa, jossain vaiheessa niiden pitää itsekin vähän antaa.
Enkä suinkaan väitä, että sääntö aina käytännössä toimisi hyvin, se ei toimi siksi, että maailmassa on myös roistoja, jotka vain käyttävät tätä ohjetta noudattavia ihmisiä hyväksi. Mutta nämä roistot eivät tätä ohjetta tietenkään noudata. Ainakin itse ole pärjäillyt elämässäni taloudellisesti varsin hyvin pitämällä itse huolen siitä että olen yleensä tarpeellinen toisille ihmisille. Jos huomaan, että toinen vain yrittää käyttää härkisti minua hyväkseni niin silloin luonnollisestikin en tälläisestä ihmisestä välitä. Se sopii siis ainakin hyväksi yleisohjeeksi.
- lhilh
Saahan sitä yrittää eheytyä homoudestaan. Samalla voi yrittää eheytyä myös kusella käymisestä ja syömisestä.
Venäläistä sairaanhoitoa
Lesbot pannaan paksuiksi,ja homoilta sahataan moottorisahalla esinahat pois.- voi jeesus
Sekopää, etsi oikea palsta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kela tukee virallisesti Pride-liikettä
Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k1314491Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k803250- 1021530
- 881375
- 96907
- 79784
Omasp hakenut Fincapia ja Gapconia konkurssiin perjantaina 5.6
Ilkka ei ole vielä ehtinyt uutisoida, mutta Omasp on jättänyt 5.6 konkurssihakemuksen Fincapia ja Gapconia koskien. Ilka18752- 42710
Tämän palstan naiseksi esittäytyvät
Ovatkin kuulemma oikeasti sukupuoleltaan miehiä. Pitääkö paikkansa?111688- 42608