Olen perheellinen nainen ja rakastunut itseäni vanhempaan naiseen. Mieheni kanssa olen tilanteesta puhunut paljonkin, ja hän tuntuu hyväksyvän tilanteen. Viimeiset neljä kk elämäni on ollut aika sekaisin, enkä saa asioitani kunnolla hoidettua, kun pyörittelen mielessäni jatkuvasti tätä ihastukseni ja minun kuvioita.
En tiedä ihastukseni ajatuksia minusta, kuitenkin hän ilmeisesti pitää minua jonkunlaisena ystävänään. Joskus joitakin hassuja vihjauksia hän on heittänyt, mutta pian taas niiden jälkeen ollut kuin välillämme ei mitään koskaan olisi ollutkaan.
Olen yrittänyt kertoa muutamaan otteeseen tunteistani, mutta koska hän "teeskentelee" ettei tajua mistä puhun, asian vääntäminen rautalangasta on vaikeaa. Asiaa hankaloittaa se, että hän luultavasti pitää minua heterona tiettyjen kommenttieni jälkeen. Argh, miten olenkaan osannut sotkea asiani näin lahjakkaasti! En vain osannut kuvitella, että joku nainen saa pääni ja elämäni näin sekaisin tässä elämäntilanteessa
En hänen kanssaan mitään parisuhdetta halua, ihastukseni on myös perheellinen nainen. Hän on kertonut, että miestään kohtaan hänellä ei ole mitään tunteita, tottapuhuen mies on kuulemani mukaan aivan paskiainen, joten sen voin helposti sivuuttaa.
Toiveuntani on, että välillämme olisi jotain ystävyyttä vahvempaa, jotakin lämmintä, sakeaa, erittäin läheistä ja eroottissävytteistä. Hänen lähellä olonsa tuntuu vatsanpohjassa ihanalta ja kuumalta, haluaisin niin paljon enemmän mitä nyt välillämme on!
Kaikenlisäksi tunnustan olevani hänestä jonkin verran mustasukkainen. Tietäisinpä, miten jatkaa tästä! Neuvokaa minua, ehdottakaa miten teistä olisi viisainta toimia. Tilanne on nämä tämän vuoden kuukaudet pysynyt samanlaisena, ja tuntuu että pääni eikä sen enemmin elämänikään kestä enää tällaista.
Vaikea tilanne ja elämä sekaisin.
127
4087
Vastaukset
- 19+9
Jos asia noin vaivaa, niin kannattaa varmaan oikeasti vääntää asia rautalangasta, jos hän ei muuten ymmärrä... Tuleepa sitten ratkaisu tilanteeseen? Ainakin jollainen.
- 18+2
Ei siihen muu auta. Ala puhua. Ja voi olla, että toi on yksipuoleista ja ettei hän halua mitään oikeasti enemmän.
Et sinä tiedä toisten välisestä liitosta, ei sitä voi sivuuttaa noin vaan. Jotain hyvää miehessä on kerran he ovat yhdessä ja heillä on perhekin. Monesti ystävälle puhutaan kun joku asia ärsyttää, harvemmin toista kehuu vartavasten. Älä aliarvioi.
Miksi olet antanut ymmärtää olevasi hetero? Se ihmetyttää. - ReadMyEyes
Olen antanut ymmärtää olevani hetero kun en itsekään tiennyt olevani jotain muuta. Alkuun säikähdinkin ja häpesin omia tunteitani, mutta en enää.
- lololzzz
Rakastunut olet mutta et halua mitään parisuhdetta hänen kanssaan. Ilmeisesti sulla on jokin taito rajata rakastuminen ja rakkauskin kenties pelkkään seksiin?
Jos nyt neuvoja ja kohtaloita haluat niin tässä tapauksessa luulen että tuo bi.palsta on se oikea osoite koska lesbona minä en ymmärrä noita "ja parisuhdetta en naisen kanssa halua"-osioita. - ReadMyEyes
En ole kylläkään puhunut seksistä mitään. Kylläpä tilanteeni herättää negatiivista kaikua! Itse ajattelen, että aina parisuhteessa oleminen ei kaikille merkitse rakkautta, joskus liitossa ollaan kuin pakonsanelemina. En rakasta miestäni, enkä silti aio erota hänestä. Mieheni tietää tilanteen. En myöskään ole aivan varmasti ainutlaatuinen sen suhteen, meitä taitaa olla muitakin!
Ja varmasti olen rakastunut, mikäli olen oikein ymmärtänyt mikä rakastumista on, seksiä silti ole ajatellutkaan. Kunhan saisi ensin ottaa edes kädestä kiinni.
Eikä aina rakastuminen kaipaa mielestäni parisuhdetta tuekseen, kaipaan ystävyyssuhdetta, joka on läheisempää kuin ystävyyssuhteet yleensä.
En myöskään sanonut, että "parisuhdetta en naisen kanssa halua", se vaan ei ole minulle vaihtoehto, siis uusi varsinainen parisuhde sitten kenenkään kanssa halusin tai en... en voi käytännön syistä jättää perhettäni, siihen on omat syyni. Etenkään kun haaveiden naisellani on myös perhe, ja tiedän, ettei hän myöskään jätä sitä koskaan. Jos en olisi perhettä ehtinyt perustaa, voisin oikein mielelläni ruveta suhteeseen naisen kanssa ja mennä vaikka naimisiinkin.- z
ymmarran sinua.
en ole lapsiperheellinen, mutta partnerini kanssa meilla on kissa, ja koemme olevamme perhe. nyt kuitenkin haluan edes sita kadestapitely-ystavyytta jonkun toisen kanssa. minulle tama viestii etta tamanhetkisessa suhteessani on ongelma, mutta myos ajattelen etta en ole eroamassa.
Nuorena on "helpompaa" erota ja aloittaa uusia suhteita, mutta minusta tuntui taman suhteen alussa, etta tama on nyt tassa. En halua sita suhdeleikkia enaa, jossa peliin laitetaan kaikki, ja tulosta taytyy odottaa. Rakastuin, ja olen luvannut viettaa elamani hanen kanssaan. Olemme onnellisia, mutta kaipaan hellyytta ja laheisyytta talla hetkella toiselta. Tama toinen ei todennakoisesti edes pida naisista, mutta oma typera ihastumiseni ei jata minua rauhaan.
Ainoa neuvoni on, etta parasta on kysya suoraan.
Itse en tata ole viela tehnyt, koska painin viela omatuntoni kanssa.
Onnea. Suhde ja rakkaus naisen kanssa on onnellista, kun se oikea osuu kohdalle (yksi niista oikeista?).
- 17+33
Jutussa on aika paljon ristiriitaisuuksia ja epäselvyyksiä. Olet erittäin rakastunut siihen naiseen ja miehesi hyväksyy sen?? Mitä se tarkoittaa käytännössä? Häntä ei häiritse se, vai ei kiinnosta vai kannustaako hän sinua rakkaudessasi?
Olet rakastunut, mutta et tahdo parisuhdetta?? Kuitenkin tahdot että välillänne olisi jotain ystävyyttä vahvempaa, jotakin lämmintä, sakeaa, erittäin läheistä ja eroottissävytteistä?? Kyllähän tuo aika parisuhdemaiselta kuulostaa, tai ainakin siihen se tuolla menolla hyvin nopeasti johtaa.
En minäkään ikinä ihastuessa/rakastuessa ajattele ensimmäisenä parisuhdetta ja arjen jakamista ko. henkilön kanssa mutta hyvin luontevasti siinä niin käy jos kokee voimakkaita tunteita toista kohtaan ja halutaan olla yhdessä saati kun menee vielä intiimille puolelle. Ehkä vain huijaat itseäsi nyt, tai sitten et osaa nähdä itseäsi vielä seurustelemassa naisen kanssa.
Mutta siinä mielessä ei mitään hätää, koska olette aika kaukana tuosta kaikesta vielä jos ilmassa on ollut vasta hassuja vihjailuja ja hänellä ei mitään tietoja sun tunnoista. - ? ? + ?
Hei!
Jostain syystä ymmärrän sua tosi hyvin. Itselläni tilanne on päinvastainen, eli olen ihastunut itseäni nuorempaan ystävääni, olemme molemmat naimisissa, eikä aiettakaan jättää perhettä. Samanlainen tuo tilanne myös keskittymisen kannalta. En pysty oikein kunnolla keskittymään mihinkään. En uskalla hänelle tunteitani kertoa, koska olen jotenkin rivien välistä ymmärtänyt, ettei suhde naisen kanssa kiinnosta. Nähdään kuitenkin tosi usein ja käytöksellään, pitkät katseet, kiusoittelu jne., hän on jotenkin osoittanut, että on minusta kiinnostunut.
Haluaisin myös jotain ystävyyttä vahvempaa, hellää hyvänä pitoa sylikkäin silittelyä jne. Pelkkä hänen näkemisensä saa minut aina värähtämään ja mielen hyvälle tuulelle.
Olen myös hänestä mustasukkainen, joten aika samanlaisia tunteita.
Millainen ikäero teillä on ? Meillä on ikäeroa reilusti ja tämä osaltaan on estänyt minua kertomasta tunteistani. Voi kumpa uskaltaisin.
Sinuna kertoisin tunteistani, koska vanhempana asia on vaikea ottaa puheeksi, ainakin omalla kohdallani, koska pelkään, että hän pitää minua liian vanhana. Olen kyllä kertonut hänelle, että tykkään hänestä osi paljon.
Olis kiva kuulla lisää kommenttejasi, olemmehan sielunsiskoja! - ReadMyEyes
Voi olipa ihana kirjoitus sinulla nimim. ? ? ? Tunnet selvästikin samoja tunteita kuin minä, selvästikin olemme sielunsiskoja.
Melkein toiveeni heräsi, että olet hän!
Meilläkin on ikäeroa runsaasti, mutta minua se ei haittaa laisinkaan. Kyllä nyt kovasti haluan sinua rohkaista kertomaan tunteistasi hänelle! Minä taas nuorempana ujostelen kertoa tälle vanhemmalle ja kokeneemmalle tunteistani. Ja missään nimessä en ajattele hänen olevan liian vanha! Pattitilanne, jos molemmat ujostelee.
Kuinka monta vuotta teidän ikäeronne on? Voi miten toivonkaan, että löytäsin ihastukseni täältä.- ? ? + ?
Niin olishan se ihan kiva juttu, mutta en missään nimessä usko, että hän kävisi täällä. en ole itsekään käynyt täällä kirjoittelemassa, mutta olen näitä juttuja kyllä aikani kuluksi lueskellut, kun kerran ihan muuta etsiessäni sivuille eksyin.Tämä juttu vaan liippasi niin läheltä, että halusin vastata. Niin ja minulla ei ole kyllä lainkaan kokemusta naisen kanssa olemisesta, siis sellaisesta mihin tässä viittaamme. En ole myöskään kiinnosunut muisa naisisa, joten meillä on ilmeisesti aika voimakkaa henkilökemiat. Tämä ihastus tuli kyllä ihan puun takaa ja arvaamatta jo noin pari vuotta sitten. Meni kyllä jonkin aikaa, varmaan vuosi, ennenkuin tajusin ihastuneeni häneen. Ikäeroa on vähän reilu 20 v. Älä ujosele. Ise iedän, een asiaani pysty esitämään, mutta jos hän asian esittää, olen myyty ;)
- BaMbInax
Voisitko yrittää esim. seuraavaa. Ota puheeksi ihan aikka vain vahingossa joku ohjelma, missä on käsitelty lesboutta. Voitte kaikessa rauhassa kommentoida asiasta, vaikkei han edes olisi nähnyt kyseistä ohjelmaa. Osoia hänelle, että asia on mielestäsi ihan ok. ja olis joskus ihan mukava vaikka kokeilla.Ehkä "lievä" humalaila voisi auttaa asiaa, en kuienkaan yllytä, mutta se voisi rentouttaa molemmat. Hän saattaa olla vanhanaikainen, eikä siksi uskalla esittää tunteitaan. Voisitko vaikka hieroa hänen hartioitaan tms. yleensä sellainen rentouttaa myös. En ihan hei voi uskoa, että kukaan kysymisestä suuttuu, päinvastoin, itse olisin imareltu.
Minkä ikäinen hän on ? Entä sinä ?- 202
Olen 46 ja hän 55 yht. 101
- ReadMyEyes
Hän tietää kyllä, että olen suvaitsevainen ja ajattelen myönteisesti lesboudesta. Lievä humalatila voisi tosiaan toimia... Hartiahierontaa antaisin mielelläni, mutta en ainakaan toistaiseksi uskalla mennä hänen reviirilleen ilman jotain selvää lupaa tai merkkiä.
En uskokaan, että hän suuttuu, taidan vain pelätä kasvojeni menetystä tai mikä pahinta, ystävyyden menetystä. Hän on minulle todella tärkeä.
Kiitos BaMbInax viestistäsi :) Ja laita sinäkin minulle jotain ajatuksistasi "? ? ?"
Ja muut myös! - Sabluuna
Hauska toi " teeskentelee" ettei ymmärä. Miten joku teeskenelee ettei ymmärä ?
- ReadMyEyes
Tarkoittaa sitä, että toinen "leikkii tyhmää", "ei tajua", luulee minun pilailevan vaikka vihjaan kuinka selkeästi. Hauskaahan se onkin, mutta hankalaa.
- %
Anna joitakin esimekkejä mien oo vihjaillu. Voin sien keroa onko oikeen suuntaisia, eli uppoisko muhun, vai jäisinkö susta epävarmaks.
- ReadMyEyes
Ihan selvää flirttiä on kyllä ollut suunnaltani. Kerrohan sinä nimimerkillä % onko kirjoitustapasi joku "viesti". Nyt jäin minä epävarmaksi... Lisäksi olen melkein suoraan sanonut asioita, mutta toinen osapuoli tuntuu jatkuvasti luulevan, että vain pelleilen. Sellaista. Olen kehunut, vaikuttanut kiinnostuneelta, katson pitkään silmiin, vietän mielelläni aikaa hänen seurassaan jne... Joskus töksäyttelen ja sanon tyhmiä, mikä johtuu juuri ihastuksestani.
- %
Heh.. kattelin samalla telkkua.sori.
- 12+1
Mikä on melkein suoraan sanomista?
Sillä kehuminen, kiinnotuneisuus, pitkät katseet yms on edelleen flirttiä, jonka toinen nainen voi aina tulkita halutessaan joksikin muuksi. - ReadMyEyes
"Pidän sinusta valtavasti", ja "hehheh, tässä minä nyt sinulle yritän flirttailla tajuatko" jne. ja sitten olen vakavasti asiasta yrittänyt puhua, melkein saanut koko totuuden kakaistua ulos, mutta jäi vähän vaiheeseen. Mutta kaikesta jo pitäisi (!) tajuta. Ehkä hän vaan ei halua :(
- I readYou Eyes
Onko sulla aiempaa kokemusta naisista? Miksi olet hänestä mustasukkainen, millaisissa tilanteissa ?
- ReadMyEyes
No... aiempaa kokemusta... joskus kauan sitten menneisyydessä... en tiedä ketkä siitä tietävät. Olen mustasukkainen, jos hän viihtyy hyvin muiden naisten tai miesten seurassa, ja ehkä jopa flirttaa heille.
- I readYou Eyes
Ootteko työkavereita? Mikä on teidän ikäero? Onks tää kauheeta tenttiä?
- ReadMyEyes
I readYou Eyes kirjoitti:
Ootteko työkavereita? Mikä on teidän ikäero? Onks tää kauheeta tenttiä?
Ikäero on melkein 10 v ja ollaan työkavereita. Kerro sinä mistä päin olet "I readYou Eyes"?
- no strings ;)
Ymmärrän hyvin, mitä ap ajaa takaa... Monet tosiaan elävät suhteessa ihan muilla perusteilla kuin rakkaudesta. Kyllähän sitä voi olla toiseen kiintynyt ja rakastaakin, mutta jos halua ja intohimoa ei enää ole, niin pitääkö sitä itseään loputtomiin kiusata, ja toista siinä samalla. Jos ulkoiset puitteet ja aineellinen mukavuudenhalu pitää rakennelmaa kasassa, niin ok, voihan sitä kumpikin sallia toiselle silti elämän. Kaikki kai kunnossa, jos homma on avointa???
Jotenkin mun on huomattavasti helpompi ymmärtää, että heterosuhteessa elävä nainen eläisi rinnakkaissuhteessa toisen naisen kanssa kuin toisen miehen. Tästä tulee varmasti kommenttia, että pettäminen on pettämistä aina... ok, ajattelen ehkä itsekin niin, mutta kun nainen-nainen suhde on vain niin erilaista verrattuna miehen ja naisen väliseen suhteeseen, että ne ei mitenkään paini samassa sarjassa eikä silloin tavallaan sulje toista pois... Got the point, anybody?!
Ja mitä siihen ystävyyttä lämpimämpään ystävyyteen tulee... no just se, että naisten välillä suhde voi olla niin monikerroksinen. Voidaan olla toisille läheisiä ja helliä eikä sen tarvitse johtaa seksiin. Näyttäkää mulle mies, jonka kanssa näin olisi ;) (väärä palsta, tiedän!) Voisin itsekin kuvitella, että eläisin suhteessa naisen kanssa ystävyystasolla, mutta rajat suhteen sisällä olisivat sen verran väljät, että se sallisi myös rakastelun. Ei tällainen fantasia niin kauhean harvinainen ole ja toteutunut käytännössäkin läpi historian...- 20+2
Ihan asiaa kirjoitit mutta yks asia jäi mulle auki.
"eläisin suhteessa naisen kanssa ystävyystasolla, mutta rajat suhteen sisällä olisivat sen verran väljät, että se sallisi myös rakastelun" --- eikö tää nyt ole normaali lesbosuhde, jos siis olet nainen?
Vai tarkoitatko että eläisit suhteessa naiseen ystävyystasolla, ja sen lisäksi seurustelisit toisaalla (miehen kanssa) vai mitä meinaat? - nitpicker
Ymmärtäisittekö jos teidän miehenne eläisivät rinnakkaissuhteessa toisen miehen kanssa? Hyväksyisittekö aviomiestenne mies-mies suhteen? Ihan niinkuin nainen-nainen suhde, on mies-mies suhde erilaista verrattuna miehen ja naisen väliseen suhteeseen, että ei se mitenkään mitenkään paini samassa sarjassa eikä silloin sulje toista pois....eli miten olisi, hyväksyisittekö?
- 10+9
kirjoitit hyvin, no strings... ;)
- ReadMyEyes
Hei. Kaksi ensimmäistä kommentoijaa antoivat selkeiksi ohjeiksi "ala vaan puhua, muu ei auta". Mikä auttaa siihen, jos juuri se puheeksi ottaminen on vaikeaa? Sopivaa tilannetta ei oikein ole tähänkään mennessä löytynyt, ja sanat muutenkin takertuvat kurkkuun. No strings kiteytti hyvin sen mitä yritin sanoa liittyen parisuhteisiimme.
- ? ? + ?
missähän sellainen tilanne vois tulla ? Hmmm..Liikutteko koskaan yhdessä esim. autolla? Siinä ajellessa vois ensin vaikka sivuta aihetta ja vaikka purkaa tunteitaan. Tai käyttekö koskaan yhdessä viihteellä? Kyllä tilaisuuksia tulee ole huoletta jos ei niin niitä kannattaa järjestää ;)
- Lovely Girl
Mä keksin ! Pitäkää tyttöjen saunailta. Toimii.
- jepjep...
Eikös se ole sitten monisuhde eikä parisuhde... Pääasia että kaikki osapuolet tietävät missä mennään.
- 7+19
jos ei puhetta tule niin suutele. Ei mitään törkeetä imutusta, eikä mitään nopeeta suukkoa vaan sellanen hellä suudelma huulille, sen verran viivytellen että ehdit nähdä että miten reagoi.
- ReadMyEyes
Nyt meni jalat veteliksi pelkästä ajatuksestakin! Olisipa minusta siihen!
- ajasta aikaa
Ystäväsi varmaan kyllä jollain tasolla tajuaa vihjailusi, mutta ei ehkä osaa tai uskalla suhtautua asiaan toivomallasi tavalla... siis tarkoitan sitä, ettei hän osaa tulla puolitiehen vastaan, vaikka tunteita olisikin. Saattaahan hänkin veivata mielessään kaikenlaisia kuvioita, mutta ei itsekään tiedä, mitä haluaa tai mitä sinä haluaisit. Jos hän on sellainen joko-tai -ihminen eikä hahmota, että vaihtoehto se sekä-ettäkin olisi ;)
Tiedän kokemuksesta, että tuollaista piirileikkiä voi kestää kauankin ja että se on tosi kuluttavaa vaikka onkin niin ihanaa. Jossain vaiheessa jompi kumpi ei vain enää kestä ja puhuu suunsa puhtaaksi. Surkeaa, jos siinä vaiheessa epätoivo on hallitseva tunne, sillä se saattaa etäännyttää toisen. Voi tulla vaikutelma, ettei toiselle jää muuta vaihtoehtoa kuin "antautua" tai paeta. Jos siis mahdollista, niin koita ottaa asia esiin iloisessa hengessä, vailla mitään vihjausta toisen velvollisuuden- tai syyllisyydentunteisiin. Ts. jätä toiselle mahdollisuus kieltää tunteensa, vaikka niitä olisikin, sillä voihan olla, ettei hän syystä tai toisesta ole valmis niitä kohtaamaan... Tai sitten niitä ei ole ollut alkujaankaan, mutta harvoin nämä tällaiset asetelmat ihan yksipuolisia ovat.
Se on hyvä, että tiedät, mitä sinä haluat ja toivot. Jotenkin tuntuu, että asiat kyllä etenevät ja sopivia tilanteita tulee eteen, kun tietää, mihin suuntaan haluaa asioiden etenevän. Jos kummallakin on samansuuntaisia toiveita, niin kyllä tiet jossakin kohtaavat.
Aika hellyyttävää toi mustasukkaisuusjuttu :) Oletko huomannut, että hän olisi ollut mustis sun suhteen? Jos toinen olisi ihan samantekevä, niin mitä sitä sitten mustasukkaisuutta tuntisi... Mutta nämä on taas vaikeita juttuja tulkita, kun tiedän, että mustasukkaisuudenkin voi kätkeä, kun ei halua paljastaa toiselle tarvitsevuuttaan. Joskus helpompi kätkeä, joskus vaikeampi tai mahdotonta.
Älä hajota itseäsi! Odota sopivaa hetkeä. Mieti, haluatko näyttäytyä vahvana vai heikkona ja odota sopivaa tunnetilaa. Kyllä sinä tiedät, luota siihen! - 4+15
Nämä on näitä onnettomia kaappilesboja, jotka ei uskalla olla mitä haluaisivat olla. minusta tämä keskustelu kuuluu toiselle puolelle. Itselläni on nainen ja lapset, olen ylpeä itsestäni, on kurja lukea "en voi jättää perhettäni" "jos en olisi perustanut perhettä"- ja pyh! Lapset voi ottaa mukaan. Mitä jos käsittelisit asiat ensin itsesi kanssa?
Miksi sekoittaa monen muunkin elämää? Aika itsekkäältä kuulostaa.
Ja jollei toinen halua ymmärtää niin ei vain halua.
Sinun pitäisi antaa miehellesi läheisyyttä kerran sitä puuttuu.
Miten näitä ihmisiä aina vaan riittää? - ReadMyEyes
Kysymys ei ole, että en uskalla olla sitä mitä haluan olla, vaan että olen nyt vain tahattomasti ihastunut perheelliseen naiseen, ja olen itsekin sitä. Minkä sille nyt vain voi? Tunteitani yritän tukahduttaa joka ikinen päivä, mutta itseään on vaikea huijata. Työpaikalla kun tavataan päivittäin, toinen ei haihdu mielestä, etenkään kun välillämme tuntuu olevan jotain.
- feliissima
"Kysymys ei ole, että en uskalla olla sitä mitä haluan olla, vaan että olen nyt vain tahattomasti ihastunut perheelliseen naiseen, ja olen itsekin sitä. Minkä sille nyt vain voi? Tunteitani yritän tukahduttaa joka ikinen päivä..."
Etkö oikeasti näe tuossa mitään ristiriitaa? Jos yrität tukahduttaa tunteitasi, eikö siinä nimenomaan ole kyse siitä, että et uskalla? Ei kai sinun muuten tarvisi niitä tukahduttaa. Olet oikeassa, tunteilleen ei voi mitään, miksi et siis samantien hyväksyisi sitä että olet ihastunut naiseen. Ja mikä estää eroamasta miehestä kun et kerran rakasta häntä?
Minua suututtaa joka kerta kun kuulen näistä pysytäänyhdessälastentakia - liitoista, sillä minun vanhempieni on ollut juuri sellainen koko ikäni. Käsittääkseni he ovat heteroita, mutta sillä nyt ei ole tässä väliä. Mistä sun lapset oppii sen terveen parisuhteen mallin, jos kotona elää kaksi aikuista ikäänkuin kämppiksinä? Tai tietysti vielä pahempi jos olisivat riidoissa. Tottakai ero satuttaa lapsia silloin kun se tapahtuu, mutta eroamatta jättäminen voi hiljalleen tuhota paljon enemmän. Ehdottomasti olisin nähnyt vanhempani mieluiten erikseen mutta onnellisina, kuin yhdessä ja onnettomina. - vm. -82
feliissima kirjoitti:
"Kysymys ei ole, että en uskalla olla sitä mitä haluan olla, vaan että olen nyt vain tahattomasti ihastunut perheelliseen naiseen, ja olen itsekin sitä. Minkä sille nyt vain voi? Tunteitani yritän tukahduttaa joka ikinen päivä..."
Etkö oikeasti näe tuossa mitään ristiriitaa? Jos yrität tukahduttaa tunteitasi, eikö siinä nimenomaan ole kyse siitä, että et uskalla? Ei kai sinun muuten tarvisi niitä tukahduttaa. Olet oikeassa, tunteilleen ei voi mitään, miksi et siis samantien hyväksyisi sitä että olet ihastunut naiseen. Ja mikä estää eroamasta miehestä kun et kerran rakasta häntä?
Minua suututtaa joka kerta kun kuulen näistä pysytäänyhdessälastentakia - liitoista, sillä minun vanhempieni on ollut juuri sellainen koko ikäni. Käsittääkseni he ovat heteroita, mutta sillä nyt ei ole tässä väliä. Mistä sun lapset oppii sen terveen parisuhteen mallin, jos kotona elää kaksi aikuista ikäänkuin kämppiksinä? Tai tietysti vielä pahempi jos olisivat riidoissa. Tottakai ero satuttaa lapsia silloin kun se tapahtuu, mutta eroamatta jättäminen voi hiljalleen tuhota paljon enemmän. Ehdottomasti olisin nähnyt vanhempani mieluiten erikseen mutta onnellisina, kuin yhdessä ja onnettomina.Mulla on sama juttu, että vanhempani ovat yhdessä "tottumuksesta" (omien sanojensa mukaan) ja varmaan lastenkin takia, eivätkä itseasiassa tiedä että tämä heidän lapsensa toivoi pienempänä että he olisivat eronneet. Lapset aistii kyllä herkästi, jos vanhemmat eivät ole onnellisia yhdessä ja saavat siitä mallin parisuhteelle. Joten yhdessä pysyminen lasten takia voi tehdäkin enemmän haittaa kuin hyötyä. Elämä on niin lyhyt muutenkin, miksei yrittäisi mielummin tavoitella unelmia ja olla onnellisia? Tietty kuuluminen siihen ikäpolveen, jossa ajatellaan että kun kerran naimisiin mennään niin sitten kanssa pysytään naimisissa tuli mitä tuli, vaikuttaa asiaan valitettavasti.
- Rakkauden kokenut
Kerronpa lyhyesti oman tarinani.
Tapasin aikoinaan naimisissa olevan perheellisen naisen. Itse olin sinkku tuohon aikaan ja olen edelleenkin. Kävi ihmeellisesti; rakastuimme toisiimme. Minä ensimmäistä kertaa naiseen ja hän vuorenvarmasti myös. Ystävyytemme muuttui (millaiseksi alkuun koitimme sitä molemmat itsellemme selittää) intohimoiseksi rakastumiseksi. Se tapahtui ihan muutamassa viikossa. En osaa suoraan sanoa kumpi teki aloitteen. Se tapahtui noina viikkoina vastavuoroisesti. Hän kertoi ikävöivänsä minua, tuli luokseni kun olin kipeänä...ja niin eräänä lokakuisena iltana kerroin hänelle rakastuneeni häneen. Ja hän vastasi siihen sekä sanoin että teoin.
Suhteemme kesti pitkään. Sellaista rakkautta toiseen ihmiseen en ole koskaan kokenut. Siksi se myös haavoitti.
Miksi kerron tämän? Rakastan häntä varmasti aina. On ollut todella pitkä prosessi päästä eteenpäin ja oikeasti olla myös kiitollinen menneestä suhteesta. Ehkä kerron tämän sen vuoksi, että elämässä on tärkeätä uskaltaa, jotta ei sulje itseltään mahdollisuutta rakkauden kokemiseen.
Teillä on molemmilla perheet. Siinä mielessä oma tilanteeni oli erilainen. Toisaalta rakastuminen ei katso aikaa, ei paikkaa eikä siviilisäätyä. Olennaista onkin se, voiko ilman toista jatkaa elämäänsä eteenpäin nykyisessä muodossaan. Mikäli hyvin käy löydätte toisenne sanan varsinaisessa merkityksessä. Mikäli ei käy niin onnellisesti; voitte molemmat haavoittaa toisianne syvästi.
Siispä kannattaa pohtia tarkkaan, kuinka paljosta on valmis luopumaan. Sillä sen aito rakkaus tekee; on lopulta tehtävä valinta. Rakastettuni luopui minusta - lopulta. Oliko se siis hänen puoleltaan aitoa rakkautta? Minulla on tähän oma käsitykseni, joka tulee olemaan aina ristiriitainen.
Sanonkin, että hänen puoleltaan oli rakkaudellinen teko luopua minusta.
Minulle rakkaus toiseen naiseen antoi jotakin, mitä en aiemmin osannut elämääni odottaa. Löysin oman seksuaalisuuteni suunnan ja näin myös piilossa ollut palanen löysi paikkansa identiteetissäni.- sjutton-också
No huh-huh, melko riipaisevaa, mutta jotenkin kaunista. Kertomuksestasi välittyy hyvin se tunnelma, mikä kohtaamiseenne on liittynyt: Olette kohdanneet toisenne sellaisella tasolla, johon kaikki eivät pääse koskaan elämässään. Nämä ovat niitä juttuja, jotka pistävät miettimään, kuka meidät saattaa yhteen ja miksi... elämän todellisia ihmeitä ja lahjoja, joiden arvon ja erityislaatuisuuden tajuaa jo hetkessä itsessäänkin (mystillisen vahvana tunteena?)
En usko, että ap tuntee tällä hetkellä yhtään vähemmän! Olen varma, että elämää nähnyt ja kokenut ihminen pystyy tunnistamaan, analysoimaan ja ennenkaikkea elämään todeksi sellaisen tunteen, jota ei voimallisuudessaan yksinkertaisesti voi sivuuttaa. Ei kyse ole seksuaalisuudesta sinänsä, vaan jostakin, mikä tullee muuttamaan ihmisen persoonaa pysyvästi? Kaiken merkitys ratkeaa vasta myöhemmin, oletan, mutta "yyber-rakkauden" kohtaamiselle selkänsä kääntäminen on, hmmm... se on traagista, sillä se jää kalvamaan mieltä (tai sielua, jos haluaa vähän dramatisoida) ja jättää ikuiseen epätietoisuuden tilaan - siis pahimmillaan!
- Lopeta hyvän sään ai
Lopeta moinen hulluus. Olet jo avivaimo ja tonenkin on todellinen nainen aviossa miehen kanssa.Älä anna minkään haureuden hengen alkaa orjuuttamaan elämääsi.
Ihminen voi seksuaalisuudessaankin kieroutua ja vinoutua. - dohhh
Missä luki että kyse on rakkaudesta? Eikö tämä ole vielä aika kaukana yyber rakkaudesta kun päähenkilöt vasta flirttailevat eivätkä ole tulleet toisilleen kaapista ulos, toinen on ehkä hetero, toinen on huijannut olevansa hetero.
Lähinnä tämä on farssi. Molemmilla perheet ja yhteinen työpaikka comeon! - ReadMyEyes
Kannustavia ja ikäviä vastauksia, molemmista olen kokenut hyötyneeni joten kiitos kaikille kommentoineille!
Olen pyytänyt ihastustani lauantaina ulos syömään ja istumaan iltaa, ja olen päätökseni tehnyt. Kerron tunnoistani, en pyydä häneltä mitään. En edes kysy hänen omista ajatuksistaan, hän kertoo jos haluaa. Luulen, että kertominen keventää sydäntäni, ja saattaa jopa "puhkaista kuplan". Toivottavasti tämä ei vaaranna ystävyyttämme, mutta hän on niin sydämellinen ihminen, että en oikeastaan pelkää sitäkään.- no strings
HIENOA! Olet rohkea! Toivon niiiiiiin, että kaikki menisi hyvin. Täältä lähtee voimallinen pläjäys positiivista ajatusenergiaa sinulle, ap... :)) Eletään hengessä!
- nitpicker
no strings kirjoitti:
HIENOA! Olet rohkea! Toivon niiiiiiin, että kaikki menisi hyvin. Täältä lähtee voimallinen pläjäys positiivista ajatusenergiaa sinulle, ap... :)) Eletään hengessä!
Hyväksyisitkö jos miehelläsi olisi mies-mies rinnakkaissuhde?
- boo-bi-doo16
no strings kirjoitti:
no strings: siirry hipstereihin,
- lololzzz
"Toiveuntani on, että välillämme olisi jotain ystävyyttä vahvempaa, jotakin lämmintä, sakeaa, erittäin läheistä ja eroottissävytteistä"
Miehesi siis hyväksyy tämän mahdolllisen eroottissävytteisen ystävyyden? Hänen miehestä ei siis välilä koska on mikä on, asia selvä. MItä sulla on hänelle tai tähän suhteeseen tuoda? Milloin se oma pakottava tarve saada jotain menee kaiken yli, ja vaikka koitat asian esittää että olet eksykissä kuin pieni koiranpentu lumessa, niin oikeastihan sinä tiedät mitä haluat. Siksi teet mitä teet, todellakin välittämättä hänen tunteistaan tai menettämisestään. Ei siinä mitään, saahan sitä tavoitella haluamaansa mutta jotenkin tuntuu että nykyään merkkaa vain se mitä itse haluaa ja leikitään ettei muka ymmärretä mitä tietyt teot ja paljastukset saattaa tehdä väleille.
Olkaa sitten rehellisiä itsellenne ja rakkaillenne ja eläkää tekojenne seuraukset selkä suorana. Minä en ymmärrä miten tulet suhteessa jossa selkeesti ei ole kaikki kunnossa ja haluat uutta suhdetta elämääsi piristämään. Toisia ihmisiä pitäisi kunnoittaa edes sen verran ettei käytä heitä vain välineinä oman onnenrippeidensä etsimiseen. Mutta ehkä se on liian vaikeaa.
Krjoitit että kerrot hänelle mitä tunnet ja haluat, ja et pyydä häneltä mitään. Etkö? Miten aikuinen ihminen leikkii ettei ymmärrä tekojaan, tai pyydä toista reagoimaan tuollaiseen, varsinkin jos hän on lämminsydäminen niin luuletko että hän sanoo tunteistasi kertomisen jälkeen että "katsotaanko sitten jälkiruokalistaa?". Sinä kerrot koska haluat itse enemmän, etkä ymmärrä että jos se olisi kaksipuolinen tunne asiat luultavammin etenisi ilman tuollaista kerron ja en välitä-asennettakin.
Katsotaan nyt sitten miten käy. MInä en vain ymmärrä miksi elät valhessa ja rakkaudettomassa suhteessa ja pidät kulisseja jopa itsellesi pystyssä. Mihin se on sut tuonut elämässäsi? Onnellisuuteenko? SIitä huolimatta sä jatkat sama matkaa samalla tyylillä. Miksi et opi ja huomaa ja ala elämään sellaista elämää missä voit oikeasti olla onnellinen ja rehellinen.- 11+ 6
Erittäin hyvin sanottu. Viisaita ajatuksia :)
- ReadMyEyes
Lololzzz pakottaa minut perustelemaan asioita. Ensiksikin haluan muistuttaa, että elämän asiat eivät ole aina kovin mustavalkoisia tai niin suoraviivaisia, vaikka helppoahan se silloin olisikin.
Mitä on tuo tarkoittamasi rehellisyys? Mielestäni nyt olen rehellinen itselleni, kun myönnän tunteeni, ja aion myös kertoa niistä ystävälleni. Tahdon olla hänelle rehellinen, jotta hänen ei tarvitse ihmetellä kummallista käytöstäni. Hän voi vaikka katkaista välit minuun sen jälkeen, jos siltä tuntuu. Olen ollut rehellinen myös miehelleni, häneltä minulla ei ole mitään salattavaa. En myöskään haikaile salasuhteeseen tämän naisen kanssa, vaan haluaisin, että jos välillämme jotain olisikin, kaikki tapahtuisi avoimesti ja jokaisen hyväksymänä. (Lapsille tämä asia ei tosin kuulu)
Häiritseekö sinua "lololozz" se, että kuviossa ylipäätään on nämä miehet? Pesunkestävän lesbonhan ei kuuluisi edes pissiä miehiin päin, siitäkö kenkä puristaa? Jos meidän miehemme ovat vapaamielisiä, tai suhtautuvat välinpitämättömästi mahdolliseen suhteeseemme, keneltä se on pois? Voihan se olla, että joskus eroankin miehestäni, mutta se ei ole nyt tämän päivän kysymys, olemme tyytyväisiä näinkin. En tunne, että kyse olisi kulissiliitosta, tunnen positiivisesti miestäni kohtaan (hän on paras ystäväni), mutta romanttisessa mielessä ei ole sytyttänyt vuosiin.
Jos haaveilen vain kyseisestä naisesta, vietän hänen kanssaan aikaa, mutten kerro, missä mennään, tunnen itseni petollisemmaksi. Sitä paitsi olen tulkinnut hänen käytöksestään, että hänkin kaipaisi välillemme jotain enemmän, ehkä juuri hän odottaa minun ottavan seuraavan askeleen. Moni vanhempi nainen täällä on myöntänyt arkailevansa tunteiden esiin tuomista, pelkää olevansa liian vanha tai muuten vain ujostelee.
En nyt millään koe tekeväni väärin, enkä loukkaavani ystävääni, olenhan avoin enkä pyydä häneltä mitään. Ehkäpä hän ei ehdota jälkiruokalistan tutkiskelua (se ei ole tarkoituskaan) vaan sanoo minulle suoraan jos ajatukseni ovat hulluja. Tarkoitin, että hänen ei tarvitse ottaa kantaa omine tunteineen, mutta voi sanoa minulle, että "lopeta haaveilu", "ei kannata" ja sen jälkeen tiedän miten suhtautua. Välimme ovat kuitenkin sen verran läheiset, että rehellisyyden pitäisi olla mahdollista.- pirkitta**
AP: Luota itseesi. Ei täällä kukaan ulkopuolinen voi antaa päteviä lausuntoja tai ohjeita suuntaan eikä toiseen. Et myöskään ole perusteluvelvollinen kenellekään. Tiedät itse motiivisi ja pyyteesi sekä pyyteettömyytesi, joten ole huoleti. Kaikki selviää lopulta.
- DS**
pirkitta** kirjoitti:
AP: Luota itseesi. Ei täällä kukaan ulkopuolinen voi antaa päteviä lausuntoja tai ohjeita suuntaan eikä toiseen. Et myöskään ole perusteluvelvollinen kenellekään. Tiedät itse motiivisi ja pyyteesi sekä pyyteettömyytesi, joten ole huoleti. Kaikki selviää lopulta.
Ja lisäyksenä vielä edelliseen: Se, joka on rakastunut koko sielullaan ja sydämellään, sillä on antaa suhteeseen aivan kaikki!!! Ei vaadi enempiä selittelyjä; tietää, ken on kokenut.
- lololzzzz
Ei minua haittaa oletko naimisissa miehen tai naisen kanssa. Minua ihmetyttää se että puhut ystävästäsi johon olet kehittänyt eroottissävyisiä tuntemuksia ja haluat olla hänelle reilu ja kartoa näistä ajatuksista hänelle. Onko se reilua? Häntä kohtaan. Sitä tarkoitan rehellisyydellä että mikset sano suoraan että tässä on kyse vain sinusta, sinun halusta sinun ajatuksista ja sinun unelmista.
Miksi sinä koitat sanoa kuinka reilua se on ystävääsi kohtaan että tulet ja sanot kuinka haluat enemmän ja tässä, pallo on nyt sinulla.
Ei minua miehet häirtse siis vaan se että sinä et ole rehellinen itsellesi niin miten sä pystyt olemaan rehellinen kellekkään?
Sinä sanot että olet sitäpaitsi tulkinnut hänen käytöksestään että hänkin saattaisi tuntea samoin mutta ehkä ja jos että kun jos mutta niin niin hän on juuri sellainen joka ei osaa paljasta tunteitaan eikä ottaa ensi askelta. Kyllä sen huomaa ilman sanoja jos ollaan kiinostuttu. Minusta sinä vain toimit katalasti ystävääsi kohtaan sillä että paukautat tunteesi hänen eteensä kuin herkkulautasen jonka hänen pitää syödä, pakotat jopa.
Siksi minä sanon ja kritisoin koska minusta ystävyyttä tulee kunnoittaa ja jos itse on kehitellyt tunteita mitkä haittaa ystävyyttä niin käsitellä ne itse eikä työntää toiselle että kas näin, ollaan oltu ystäviä ja arvaas että olen halunnut koko aika enemmän. Se on minusta loukkaavaa ja typerää ja siinä ei ajatella muita kun itseään ja sitä omaa napaa.
Kerro ja sano ja tee, mutta ole hyvä ja ala aikuiseksi noissa häränkakkapuheissa ettet koe millään tapaa ajattelevan vain ja ainoastaan itseäsi. Koska sinä laitat ystäväsi tilanteeseen missä sinä vain voit voittaa, ei hän. Jos se on sinusta ystävyyttä niin sitten on.
Jos sinä et aikuisena ihmisenä osaa lopettaa haaveilua kun toinen ei vastaa tunteisiin niin mene sitten työntämään vastuu tunteistasi toiselle.
Mitä tulee siihen että sinusta on ihan luonnollista olla parhaan ystäväsi kanssa naimisissa ja jatkaa muka naimisissa ja samalla etsiä naisseuraa, sanon vain että tuotako pyhää heteroliittoa heterot niin vaalii? Missä on ne raamatulla päähän lyöjät nyt?
Senkin sanon että en minä todellakaan usko asioiden olevan mustavalkoisia mutta selkärankaa joko on tai ei, siinä ei ole muttia eikä jotteja. - ö
lololzzzz kirjoitti:
Ei minua haittaa oletko naimisissa miehen tai naisen kanssa. Minua ihmetyttää se että puhut ystävästäsi johon olet kehittänyt eroottissävyisiä tuntemuksia ja haluat olla hänelle reilu ja kartoa näistä ajatuksista hänelle. Onko se reilua? Häntä kohtaan. Sitä tarkoitan rehellisyydellä että mikset sano suoraan että tässä on kyse vain sinusta, sinun halusta sinun ajatuksista ja sinun unelmista.
Miksi sinä koitat sanoa kuinka reilua se on ystävääsi kohtaan että tulet ja sanot kuinka haluat enemmän ja tässä, pallo on nyt sinulla.
Ei minua miehet häirtse siis vaan se että sinä et ole rehellinen itsellesi niin miten sä pystyt olemaan rehellinen kellekkään?
Sinä sanot että olet sitäpaitsi tulkinnut hänen käytöksestään että hänkin saattaisi tuntea samoin mutta ehkä ja jos että kun jos mutta niin niin hän on juuri sellainen joka ei osaa paljasta tunteitaan eikä ottaa ensi askelta. Kyllä sen huomaa ilman sanoja jos ollaan kiinostuttu. Minusta sinä vain toimit katalasti ystävääsi kohtaan sillä että paukautat tunteesi hänen eteensä kuin herkkulautasen jonka hänen pitää syödä, pakotat jopa.
Siksi minä sanon ja kritisoin koska minusta ystävyyttä tulee kunnoittaa ja jos itse on kehitellyt tunteita mitkä haittaa ystävyyttä niin käsitellä ne itse eikä työntää toiselle että kas näin, ollaan oltu ystäviä ja arvaas että olen halunnut koko aika enemmän. Se on minusta loukkaavaa ja typerää ja siinä ei ajatella muita kun itseään ja sitä omaa napaa.
Kerro ja sano ja tee, mutta ole hyvä ja ala aikuiseksi noissa häränkakkapuheissa ettet koe millään tapaa ajattelevan vain ja ainoastaan itseäsi. Koska sinä laitat ystäväsi tilanteeseen missä sinä vain voit voittaa, ei hän. Jos se on sinusta ystävyyttä niin sitten on.
Jos sinä et aikuisena ihmisenä osaa lopettaa haaveilua kun toinen ei vastaa tunteisiin niin mene sitten työntämään vastuu tunteistasi toiselle.
Mitä tulee siihen että sinusta on ihan luonnollista olla parhaan ystäväsi kanssa naimisissa ja jatkaa muka naimisissa ja samalla etsiä naisseuraa, sanon vain että tuotako pyhää heteroliittoa heterot niin vaalii? Missä on ne raamatulla päähän lyöjät nyt?
Senkin sanon että en minä todellakaan usko asioiden olevan mustavalkoisia mutta selkärankaa joko on tai ei, siinä ei ole muttia eikä jotteja.Tästä puheenvuorosta propsit.
En ymmärrä, miten kukaan täällä voisi suositella, että jatka ihmeessä naimisissa oloa ja pyöritä siinä samalla sivusuhdetta, jos voit. Syö kakku ja säästä se. Miten todennäköistä on, että se onnistuu eikä kellekään tule paha mieli? Turvallistahan se tietysti ap:lle on, kun voi yrittää saada kaiken luopumatta mistään. Ihan sama mielipiteeni olisi, jos ap olisi naisen kanssa naimisissa.
SIlti näkisin, että jos on pakko kertoa toiselle ihastuksesta, niin sitten kertoo. Ainakaan ei tarvi enää sen takia kärvistellä, ja jos ystävyys menee pilalle, niin eihän se kovin vakaalla pohjalla ollut muutenkaan.
- ReadMyEyes
"Sitä tarkoitan rehellisyydellä että mikset sano suoraan että tässä on kyse vain sinusta, sinun halusta sinun ajatuksista ja sinun unelmista.
Miksi sinä koitat sanoa kuinka reilua se on ystävääsi kohtaan että tulet ja sanot kuinka haluat enemmän ja tässä, pallo on nyt sinulla." Lololzzz nyt olet ymmärtänyt väärin, näinhän juuri aionkin tehdä, siis kertoa juuri sen, että kyse on vain minusta jne. en missään nimessä aio sanoa, että haluan enemmän tai että pallo on sinulla. Kerron vain ja ainoastaan omista tunteistani ja siinä pitäydyn. Ellei hän sitten vie keskustelua eteenpäin ja anna vastakaikua :)
Raamatulla päähän lyöjiä en kaipaa, eivätkä ne mielentilaani muutosta saisikaan. Selkärankaa minulta kyllä löytyy, en salaile keneltäkään mitään, ja puhun suoraan ja rehellisesti. Nyt haukut ihan väärää puuta.
"Siksi minä sanon ja kritisoin koska minusta ystävyyttä tulee kunnoittaa ja jos itse on kehitellyt tunteita mitkä haittaa ystävyyttä niin käsitellä ne itse eikä työntää toiselle että kas näin, ollaan oltu ystäviä ja arvaas että olen halunnut koko aika enemmän. Se on minusta loukkaavaa ja typerää ja siinä ei ajatella muita kun itseään ja sitä omaa napaa."
Tämän tavallaan ymmärränkin, ja tunnen syyllisyyttä näistä asioista, siinä osuit aivan oikeaan, mutta toisaalta, itsekästä on myös haluta/hankkia lapsia, sekoittaa jonkun miehen elämä ja haluta naimisiin... melkein kaikki lähtee tavalla tai toisella omasta navasta, "minä tahdon". Ellei siiten vain tyydy rakastamaan onnettomasti yksin ja salaisesti, sitä en taida tehdä.
Ja ystävyyttä en heitä pois, jos en saa vastakaikua, lopetan toiveajattelun ja pysyn ystävänä. Mutta kun ilmassa jotain on, miksen saisi kokeilla, onko se sitä mitä luulenkin? ;)
Ja lopuksi vielä ajatusleikki: Jos nyt tekisin niin kuin jotkut tuntunvat suosittelevan, kuvitellaanpa...
"Heihei, otan nyt eron sinusta Matti. Olen rakastunut työkaveri-Tiinaan ja aion pakata kamppeeni." Sitten sanoista tekoihin, äiti muuttaa pois, heihei lapset vaan (huoltajuuskiista olisi seuraava vaihe), työkaveri-Tiina olisi hämmentynyt ja torjuisi minut... Näinkö sitten eläisin onnellista elämää? Yksin, perhe rikkinäisenä, kaikki elämäni tärkeimmät ihmiset menettäneenä. Vai sittenkö minun kuuluisi leikata siilitukka ja alkaa elämään oikeaa lesbon elämää? Huh..
Ainakin olen varma, että sukuni ja muut ystäväni toimittasivat minut ambulanssilla sairaalaan ja sinne varmasti kuuluisinkin, noin radikaalien muutosten ja menetysten jälkeen.
Lopputulos on, että ellen kerro tunteistani, minun kuuluu padota tunteet sisälleni, kärsiä ja elää onnetonta ja epärehellistä elämää itselleni.- lololzzz
Ystävyyttä et heitä pois? Minä en ymmärrä miten ihmeessä et näe mitä sanot.
Mitä tulee tuohon että jos eroaisit miehestäsi niin mikä huoltajuuskiista? Eikö miehesi ole ihan sujut tämän naisasian kanssa?
Sulla tuntuu olevan jokin oikea lesbo-pakkomielle, vääristynyt kuva, heteromallinen väärä kuva.
Mun mielestä sä olet eksykissä ja teet ajattelemattomasti, typerästi ja leikit siinä että vain olet reipas kun saat sanottua että haluat työkaveriasi.
Mistä sinä päättelet että teidän ystävyys jatkuu kun paljastat salaiset ajatuksesi häntä kohtaan? Ihan normisti jatkatte jos hän torjuu sinut? Miksi hänen pitäisi torjua sinut jos hän ei ole tehnyt elettäkään iskeäkseen sinut? Miksi sinä luulet että taas asiat menee niin kuin sinä haluat ja hänkin ohittaa päiväunesi olankohautuksella? Mikä sulla on tämän ystävyyden hintana, oletko valmis menettämään hänen ystävyyden?
Sun elämä on suuri solmu, sä puhut niin kuin kaikki olisi ok ja sä vähän vaan, mutta tosiasiassa sullahan on kaikki pelot ja paineet ja halut ja himot ja siellä sun kulissien keskellä sä sanot että elämä jatkuu iha normina vaikka mammaa vähän naiset kiinnostaakin. Missä ihmeen Ihmemaassa sinä elät liisa hyvä.
Mitä jos miehesi tekee saman oman työkaverinsa kanssa, aloitta pienen suhteen jonkun näppärän kesätytön kanssa ja haluaakin eron. Mitä sinä siitä ajattelisit? - ö
"Ja lopuksi vielä ajatusleikki: Jos nyt tekisin niin kuin jotkut tuntunvat suosittelevan, kuvitellaanpa...
"Heihei, otan nyt eron sinusta Matti. Olen rakastunut työkaveri-Tiinaan ja aion pakata kamppeeni." Sitten sanoista tekoihin, äiti muuttaa pois, heihei lapset vaan (huoltajuuskiista olisi seuraava vaihe), työkaveri-Tiina olisi hämmentynyt ja torjuisi minut... Näinkö sitten eläisin onnellista elämää? Yksin, perhe rikkinäisenä, kaikki elämäni tärkeimmät ihmiset menettäneenä. Vai sittenkö minun kuuluisi leikata siilitukka ja alkaa elämään oikeaa lesbon elämää? Huh.."
Taisit tähän tiivistää ongelmasi ja asenteesi. Et ole tyytyväinen avioliitossasi, mutta toisaalta et halua olla yksin. Haluaisit suhteen ystäväsi kanssa, mutta et kuitenkaan halua avoimesti olla suhteessa naisen kanssa.
Ei lesbon elämä ole sitä, että ajetaan tukka pois ja juodaan kaljaa ja vihataan miehiä. Se on sitä, ettei olla kulissiliitossa ja tehdä samalla yhtä miestä onnettomaksi. Se on sitä, että voi ihan reippaasti ja jopa julkisesti olla romanttisessa suhteessa naisen kanssa. Tai jos ei työkaveri-Tiinan kanssa suhde ottaannu, voi olla hetken aikaa vaikka ihan yksin, katsella maailmaa ja ehkä miettiä, mistä löytyisi joku mukava nainen. Ei se ole niin radikaali muutos kuin kuvittelet, monet ovat sellaisen ratkaisun tehneet täysissä sielun ja ruumiin voimissa, ja vaikka se ei takaa onnellisuutta, ainakin sen jälkeen voi olla itselleen ja muille rehellinen ja tavoitella mitä nyt sattuukin elämältään haluamaan. Suvun reaktioita nyt on turha miettiä, kyllä aikuinen ihminen sen kestää, jos sukulaiset aluksi vähän hämmentyy. Yleensä eronneilla äideillä on vähintään yhteishuoltajuus lapsiinsa. Tämä tietysti ihan vaan ajatusleikkinä.
Et selvästikään ole vielä valmis miettimään vakavasti, mitä se tarkoittaisi, jos huomaisitkin yhtäkkiä, että voit rakastua vain naisiin. Ehkä tunteesi vähitellen selkiävät. Mutta tässä pähkiessäsi muista, että sinun lisäksesi tunteet on myös Matilla ja sillä työkaveri-Tiinalla, ja varmaan myös lapsillasi. - moneenjunaan
Jos on ystävän kanssa naimisissa ja on niin vakavasti ihastunut johonkuhun toiseen että haluaa nähdä saako vastakaikua niin olkoon nyt sitten kiinnostus naisiin tai miehiin tai molempiin (ihan sama) niin miksi ihmeessä ei toimisi reilusti ja ottaisi eroa tästä ystävästä/puolisosta ja jatkaisi edelleen hyvää ystävyyttäänsä jos se kerran niin hyvä on ja sitten seisoisi reilusti omilla jaloillaan ja menisi sinne minne sydän osoittaa, eli ei ilmeisesti ainakaan sinne puolison eli ystävän suuntaan. Mikä se sellainen ystävyys on mikä ei avioeroa kestä? Ottaisi reilusti vastuun omista tunteistaan ja eläisi aidompaa elämää. Lapsetkin saisi siitä opetuksen että kannattaa olla oma itsensä ja elää oman näköistä elämää, olisivat ylpeitä rohkeasta äidistään ja erokin voi sujua rauhallisisissa merkeissä yhteistuumin kun kerran ystäviä ollaan. Eikö ole raukkamaista jonkin instituutin suojasta vähän kokeilla saako vastakaikua ja sitten palata takaisin siihen turvalliseen satamaan syystä että ainakaan ei tarvitse ihan ypöyksin viettää loppuelämäänsä?
- Keskiyö
ö kirjoitti:
"Ja lopuksi vielä ajatusleikki: Jos nyt tekisin niin kuin jotkut tuntunvat suosittelevan, kuvitellaanpa...
"Heihei, otan nyt eron sinusta Matti. Olen rakastunut työkaveri-Tiinaan ja aion pakata kamppeeni." Sitten sanoista tekoihin, äiti muuttaa pois, heihei lapset vaan (huoltajuuskiista olisi seuraava vaihe), työkaveri-Tiina olisi hämmentynyt ja torjuisi minut... Näinkö sitten eläisin onnellista elämää? Yksin, perhe rikkinäisenä, kaikki elämäni tärkeimmät ihmiset menettäneenä. Vai sittenkö minun kuuluisi leikata siilitukka ja alkaa elämään oikeaa lesbon elämää? Huh.."
Taisit tähän tiivistää ongelmasi ja asenteesi. Et ole tyytyväinen avioliitossasi, mutta toisaalta et halua olla yksin. Haluaisit suhteen ystäväsi kanssa, mutta et kuitenkaan halua avoimesti olla suhteessa naisen kanssa.
Ei lesbon elämä ole sitä, että ajetaan tukka pois ja juodaan kaljaa ja vihataan miehiä. Se on sitä, ettei olla kulissiliitossa ja tehdä samalla yhtä miestä onnettomaksi. Se on sitä, että voi ihan reippaasti ja jopa julkisesti olla romanttisessa suhteessa naisen kanssa. Tai jos ei työkaveri-Tiinan kanssa suhde ottaannu, voi olla hetken aikaa vaikka ihan yksin, katsella maailmaa ja ehkä miettiä, mistä löytyisi joku mukava nainen. Ei se ole niin radikaali muutos kuin kuvittelet, monet ovat sellaisen ratkaisun tehneet täysissä sielun ja ruumiin voimissa, ja vaikka se ei takaa onnellisuutta, ainakin sen jälkeen voi olla itselleen ja muille rehellinen ja tavoitella mitä nyt sattuukin elämältään haluamaan. Suvun reaktioita nyt on turha miettiä, kyllä aikuinen ihminen sen kestää, jos sukulaiset aluksi vähän hämmentyy. Yleensä eronneilla äideillä on vähintään yhteishuoltajuus lapsiinsa. Tämä tietysti ihan vaan ajatusleikkinä.
Et selvästikään ole vielä valmis miettimään vakavasti, mitä se tarkoittaisi, jos huomaisitkin yhtäkkiä, että voit rakastua vain naisiin. Ehkä tunteesi vähitellen selkiävät. Mutta tässä pähkiessäsi muista, että sinun lisäksesi tunteet on myös Matilla ja sillä työkaveri-Tiinalla, ja varmaan myös lapsillasi.Loistavasti kirjoitettu!
- critizizmmm
Mun mielestä omista tunteistaan kertominen on aina ok. Se ei todellakaan tarkoita että sillä pakkaa toisen osapuolen harteille odotuksia ja iskee pallon kouraan että se on nyt sulla. Joskus tunteista kerrotaan vain kertomisen takia. En kiellä sitä etteikö romanttisia tunteita omaava toivoisi aina vastakaikua tunteilleen, mutta ei omien tunteiden paljastaminen aina tarkoita että ne kerrotaan vain ja ainoastaan vastakaikua odotellessa.
On toki niitäkin tapauksia joissa tunteiden kertomisen takia katsotaan jotenkin olevansa oikeutettu ripustatua toiseen ihmiseen ja kaikin keinoin koettaa saada puristettua jotain toivomaansa toisen suusta ulos, ja jos sitä ei tule niin sitten vaaditaan selityksiä jne.
Olen joskus ollut tilanteessa jossa TIEDÄN 100% että tunteeni on yksipuolisia, ja siitä huolimatta olen kertonut tunteistani sille ihmisille. Todellakin vipittömästi ilman mitään odotuksia. Ne on SANOJA jotka kertovat TUNTEISTA, ei mitään sen konkreettisempaa. Mun mielestä tunteet ovat arvokkaita, mutta ei mitään arvoesineitä joita pitää säilyttää ja pantata kassaholvissa hautaan saakka. Silti ne on arvokkaampia kuin mitkään timantit, mutta vain jaettuna ja osoitettuina. Kyllä tunteita voi ilmaista muullakin tavalla kuin hieroa jalkoväliä! - 8+4
Kylläpä tämä herättää keskustelua, olen hämmästynyt, vaikken siis ap olekaan. Ymmärrän, että on erilaisia näkemyksiä, mutta mistä aggressiivisuus, joka tuntuu välittyvän joistakin kirjoituksista?!
Onhan se totta, että tällaisissa kertoako vai ei -tilanteissa joutuu pohtimaan moraalisia kysymyksiä ja miettimään, mikä on tai ei ole itsekästä, mutta tuskin tässäkään voi antaa mitään yleistä ohjetta. Jokaisella tarinalla ja tapauksella on omat erityispiirteensä, joista saattaa löytyä juuri se ulkopuolisilta piiloon jäävä "ratio", jonka perusteella ihminen päätyy ratkaisuunsa. Useimmiten kai on kyse siitä käsittämättömän voimakkaasta tunteesta, jota ei voi selittää tai asettaa muiden arvioitavaksi. Se on kai verrattavissa johonkin uskonnolliseen kokemukseen???
On arvokasta ja kunnioitettavaa, että ihmisillä on sääntöjä ja periaatteita, joista pidetään kiinni. Sitä vain on iän ja kokemuksen karttuessa joutunut tunnustamaan oman heikkoutensa, ainakin näissä sydämenasioissa, kun ei niin sanottu Rakkaus-rakkaus tunne mitään rajoja... se tulee ja jyrää eikä siinä paljon ave-mariat auta! Kun on hetkeä aiemmin toivonut, että toinen olisi pitänyt mölyt mahassaan eikä olisi sotkenut elämääni tunteenpurkauksellaan, sitä on jo seuraavassa hetkessä itse se mölisijä ja näin ylpeys on taas käynyt lankeemuksen edellä...
Nykyisin ajattelen, että on suuri luottamuksen ja arvostuksen osoitus, jos kykenee olemaan haavoittuvainen toisen edessä. Se on osoitus siitä, että kohtaa toisen nimenomaan Toisena ja luottaa siihen, että se Toinen on kykenevä vastaamaan omista tunteistaan ja pitämään ne erillään niistä, joita hänelle vuodatetaan.
Aina ei sanoja tarvita, se on totta sekin, mutta tarkoituksellinen tunteidenilmaisun panttaaminen voi olla myös epäkypsää ja toista aliarvioivaa. Ei luoteta siihen, että toinen pystyy käsittelemään asian, vaikkei tuntisikaan samoin. Tai odotetaan, että toinen olisi se aloitteellinen tai että asiat jotenkin muuten etenisivät itsestään... jos joku on kaksi ihmistä saattanut kohtaamaan toisensa, niin kai siinä ihmisten itsensäkin täytyy jotain tehdä siitä eteenpäin ;)
Virheitä tulee, mutta ei niitä pidä ruveta pelkäämään... Jää helposti hyvä elämä elämättä!- 1+17
Aggressiivisuus voi myöskin piillä katsojan silmässä ;)
- ReadMyEyes
Tähän aloittamaani kiivaaseen keskusteluun on vain otettava osaa edelleen, ihan jo muiden samantapaisessa tilanteessa olevien vuoksi.
Ei näköjään kaikki ihmiset nyt ymmärrä, miksi en halua erota miehestäni! Emme kumpikaan, minä tai mieheni, vain kertakaikkiaan halua rikkoa perhettä. Lapsilla on tunteet, puolisoilla on tunteet, juuri niin. En vain _koskaan_ enkä _ikinä_ tule eroamaan miehestäni tai lapsistani, sen voin luvata. Sitä, mitä tunnen ja ketä kohtaan, taas en milloinkaan voi luvata. Mieheni ei ihan oikeasti halua erota, eikä häntä _ihan oikeasti_ haittaa kyseiset tunteeni tätä naista kohtaan, uskon että hän on ihan vilpittömästi sanonut niin. Olemme puhuneet aiheesta todella paljon.
"ei tarvitse ihan ypöyksin viettää loppuelämäänsä" En surkuttele tässä omaa tulevaa kohtaloani, vaan juuri niiden lasteni, jos menettäisivät ehjän perheen, jossa kaikki asiat ovat hyvin. Ajatuskin lapsista elämässä kahden kodin välillä ravisuttaa. SUURI ASIA on nimenomaan _ne lapset_, ei minä tai onnellinen/onneton/yksinäinen tms. tulevaisuuteni. Elämäni on ihan tyydyttävää ilman tätä naistakin, mutta voisi parhaassa mahdollisessa tilanteessa olla paljon enemmänkin...- hohhoijaa!!!!!!!!
Niinpä. Sinä saat mahdollisesti pitää ihanan rakastettusi ja koko paletin. Sallisitko miehellesi saman? Toisen naisen/miehen kanssa?
Ei ole tarkoitus provosoida mutta kiinnostaa? Entä, jos miehesi pettäisi sinua ja suhde tulisi vasta jälkikäteen selville? Olisiko tilanne toinen? - ö
Okei, uskotaan.
Ennen kuin vilpittömästi suosittelen tekemään aloitteen Tiinan suuntaan, heitän nyt ihan piruuttani tähän vielä toisen ajatusleikin.
Pysyt siis miehesi kanssa naimisissa, mutta kas vain, työkaveri-Tiina antaakin yhtäkkiä vastakaikua tunteillesi ja teille kehittyy suhde, ehkä pitkäaikainenkin. Mitä tuntisit tai tekisit, jos lapsesi yhtäkkiä saisivat selville, että sinulla on ollut suhde ystävääsi? Entä jos joku sukulaisistasi saisi tietää? Entä jos miehesi yhtäkkiä heittäytyisikin mustasukkaiseksi ja kieltäisi sinua jatkamasta suhdettasi Tiinan kanssa? - 20+12
ei ne lapset oo onnellisia perheessä joka on vaan näennäisesti ehjä. ylempänä jotkut jo kirjoitti tästä hyvin, en nyt jaksa alkaa toistelemaan, luepa sieltä.
mäkin oon yks näistä pysytään-yhdessä-lasten-vuoksi liittojen lapsista, ja pienestä asti oon toivonut vanhempieni eroavan. - nitpicker
hohhoijaa!!!!!!!! kirjoitti:
Niinpä. Sinä saat mahdollisesti pitää ihanan rakastettusi ja koko paletin. Sallisitko miehellesi saman? Toisen naisen/miehen kanssa?
Ei ole tarkoitus provosoida mutta kiinnostaa? Entä, jos miehesi pettäisi sinua ja suhde tulisi vasta jälkikäteen selville? Olisiko tilanne toinen?Tämän saman asian minäkin haluaisin tietää.
Olisiko näille (avio)miehen omaaville ok jos heidän miehillään olisi rinnakkaissuhde miehen kanssa? Tämä erityisesti "no strings" henkilölle, joka kirjoitti; "nainen-nainen suhde on vain niin erilaista verrattuna miehen ja naisen väliseen suhteeseen, että ne ei mitenkään paini samassa sarjassa eikä silloin tavallaan sulje toista pois."
Minun mielestäni suhde on samanarvoinen oli se sitten nainen-nainen, mies-mies tai mies-nainen suhde. - nitpicker
ö kirjoitti:
Okei, uskotaan.
Ennen kuin vilpittömästi suosittelen tekemään aloitteen Tiinan suuntaan, heitän nyt ihan piruuttani tähän vielä toisen ajatusleikin.
Pysyt siis miehesi kanssa naimisissa, mutta kas vain, työkaveri-Tiina antaakin yhtäkkiä vastakaikua tunteillesi ja teille kehittyy suhde, ehkä pitkäaikainenkin. Mitä tuntisit tai tekisit, jos lapsesi yhtäkkiä saisivat selville, että sinulla on ollut suhde ystävääsi? Entä jos joku sukulaisistasi saisi tietää? Entä jos miehesi yhtäkkiä heittäytyisikin mustasukkaiseksi ja kieltäisi sinua jatkamasta suhdettasi Tiinan kanssa?Sinun ajatusleikki varmaan osui naulan kantaan. Siksi varmaan et saanut vastausta ap:lta.
Jotenkin kun olen rivien välistä lukenut ap:n posteja tuli sellainen mieleen, että varmasti yksi syy miksi hän ja hänen miehensä eivät halua erota on se ulkopuolinen paine, mitä sukulaiset ja ystävät sanoisivat jos ap ottaisi ja lähtisi ja vielä naisen matkaan. Luulen, että tämä paine on kovempi ap:n miehelle ja siksi hyväksyy vaimonsa tuntemukset tätä työkaveria kohtaan. - kyl näi o
20+12 kirjoitti:
ei ne lapset oo onnellisia perheessä joka on vaan näennäisesti ehjä. ylempänä jotkut jo kirjoitti tästä hyvin, en nyt jaksa alkaa toistelemaan, luepa sieltä.
mäkin oon yks näistä pysytään-yhdessä-lasten-vuoksi liittojen lapsista, ja pienestä asti oon toivonut vanhempieni eroavan.Aivan niin. Lapset ovat viisaita olentoja ja turha kuvitella että kulissit tekisivät heidät onnelliseksi. Se on taas näitä aikuisten vinoutuneita käsityksiä. Kulissiliitto synnyttää kulissilapsia. Minun lähipiirissä on onnellisia ja tasapainoisia eronneiden lapsia, joilla on lämpimät välit molempiin vanhempiinsa erosta huolimatta ja lisäksi heillä on nyt enemmän välittäviä aikuisia lähipiirissään vanhempiensa uusien puolisoiden ja uusien sisaruspuolien myötä. Rakkaus se sitoo yhteen eikä mitkään kulissit.
- no strings
nitpicker kirjoitti:
Tämän saman asian minäkin haluaisin tietää.
Olisiko näille (avio)miehen omaaville ok jos heidän miehillään olisi rinnakkaissuhde miehen kanssa? Tämä erityisesti "no strings" henkilölle, joka kirjoitti; "nainen-nainen suhde on vain niin erilaista verrattuna miehen ja naisen väliseen suhteeseen, että ne ei mitenkään paini samassa sarjassa eikä silloin tavallaan sulje toista pois."
Minun mielestäni suhde on samanarvoinen oli se sitten nainen-nainen, mies-mies tai mies-nainen suhde.Nitpicker: ovatkin tietyssä mielessä samanarvoisia suhteita, mutta se, mitä tarkoitin eri sarjoissa painimisesta on se, että mies ei mitenkään voi antaa naiselle sitä, mitä toinen nainen voi. Ja käänteisesti tietenkin, ettei nainen voi antaa miehelle sitä, mitä toinen mies. Oletusarvona tietysti, että nainen tai mies on kiinnostunut (myös) oman sukupuolensa edustajasta eroottisessa, seksuaalisessa tai romanttisessa mielessä. Myös ihan ystävyystasolla asia on mielestäni niin, ettei nainen voi olla miehelle miespuolisen kaverin korvike eikä mies voi korvata naisen tarvetta naispuoliseen ystävään, if you know what I mean...
Voisin hyvin kuvitella eläväni suhteessa, jossa miehelläni olisi miespuolinen ystävä/rakastaja. Ehkä olen ihan outo, mutta mua se ei loukkaisi, toisin kuin mieheni mahdollinen suhde naiseen. - nitpicker
no strings kirjoitti:
Nitpicker: ovatkin tietyssä mielessä samanarvoisia suhteita, mutta se, mitä tarkoitin eri sarjoissa painimisesta on se, että mies ei mitenkään voi antaa naiselle sitä, mitä toinen nainen voi. Ja käänteisesti tietenkin, ettei nainen voi antaa miehelle sitä, mitä toinen mies. Oletusarvona tietysti, että nainen tai mies on kiinnostunut (myös) oman sukupuolensa edustajasta eroottisessa, seksuaalisessa tai romanttisessa mielessä. Myös ihan ystävyystasolla asia on mielestäni niin, ettei nainen voi olla miehelle miespuolisen kaverin korvike eikä mies voi korvata naisen tarvetta naispuoliseen ystävään, if you know what I mean...
Voisin hyvin kuvitella eläväni suhteessa, jossa miehelläni olisi miespuolinen ystävä/rakastaja. Ehkä olen ihan outo, mutta mua se ei loukkaisi, toisin kuin mieheni mahdollinen suhde naiseen.Eli miehesi tai naisesi rinnakkaissuhde toiseen mieheen olisi ok mutta ei naiseen? Ehkä kanttisi ei kestä olla se "toinen" nainen kenellekkään.
- ReadMyEyes
ö kirjoitti:
Okei, uskotaan.
Pysyt siis miehesi kanssa naimisissa, mutta kas vain, työkaveri-Tiina antaakin yhtäkkiä vastakaikua tunteillesi ja teille kehittyy suhde, ehkä pitkäaikainenkin. Mitä tuntisit tai tekisit, jos lapsesi yhtäkkiä saisivat selville, että sinulla on ollut suhde ystävääsi? Entä jos joku sukulaisistasi saisi tietää? Entä jos miehesi yhtäkkiä heittäytyisikin mustasukkaiseksi ja kieltäisi sinua jatkamasta suhdettasi Tiinan kanssa?Näin nämä viestien väliin lisäillyt kommentit vasta nyt, kun palasin lukemaan ketjua. Sen verran pitkä tästä on kehkeytynyt.
"Mitä tuntisit tai tekisit, jos lapsesi yhtäkkiä saisivat selville, että sinulla on ollut suhde ystävääsi?" Lapsille asia olisi helpointa kertoa. Kertoisin vain, että äiti pitää tästä naisesta todella paljon, ja hän on minulle erittäin tärkeä ja läheinen. Uskon, että lapset ymmärtäisivät.
"Entä jos joku sukulaisistasi saisi tietää?" Siinähän ihmettelisivät, en alkaisi tilinteolle.
Ja toisen kysyjän kysymyksiin: "Sallisitko miehellesi saman? Toisen naisen/miehen kanssa?" Tässä tilanteessa varmasti sallisin. Toiseen mieheen hän ei kyllä koskisi. Mutta jos kuvioihin tulisi toinen nainen, eromme olisi todennäköisempi.
"Entä, jos miehesi pettäisi sinua ja suhde tulisi vasta jälkikäteen selville? Olisiko tilanne toinen." Suuttuisin. Olen itsekin ollut kokoajan rehellinen miehelleni ja toiminut avoimesti, en siis koe pettäväni. Hänen pettämisensä tuntuisi kurjalta, vaikka suuria tunteita miestä kohtaan ei olekaan.
"Entä jos miehesi yhtäkkiä heittäytyisikin mustasukkaiseksi ja kieltäisi sinua jatkamasta suhdettasi Tiinan kanssa?" Vaikein kysymys. Silloin kai olisi tehtävä valintoja tunteiden perusteella. - Leppisjeppis
Voin alottajalle kertoa ihan elävän esimerkin asiasta:
Toinen oli perheetön sinkku ja toinen oli naimisissa oleva nainen, ja sillä naimisissa olevalla naisella on kolme lasta, avioliittoa takana 10 vuotta joista useempi vuosi mennyt huonosti, asioista ei puhuttu lainkaan ja molemmat eli ihan ku jotku kämppikset, lapset oli jo kauan aikaa sit alkanu vaistoomaan että mikään ei ole hyvin ja se pahoinvoiva "avioliitto" myös heijastui lapsiin siten että heillä oli paha olla.
Sitten se naimisissa oleva nainen yllättäen tapasi tämän sinkkunaisen ja tutustui häneen, ja kuinka ollakaan myös ihastui häneen vaikkei niinkään tarkoitus ollutkaan, mut no kun asiat ei mee aina niin kun ne junailee vaan matkaan voi tulla mutkiakin.
Ei siinä mitään ihmeellistä olisikaan mutta kuinka ollakaan tämä perheellinen nainen oli jo parisen vuotta sitten kertonut miehelleen että häntä kiinnostaa myös naiset ja myös kiinnostaisi/olisi valmis jopa elämään ja asumaan naisen kanssa parisuhteessa, johon hänen miehensä oli vastannut hyväksyvänsä sen.
Sitten kun todellisuudessa tulikin käymään niin että tämä perheellinen nainen sattui tapaamaan naisen johon ihastui ja oli myös se johon ihastuttiin, niin myös se todellisuus iski hänen miehensä silmille jolloin myös alkoi syömään sanojaan sanoen että hän antoi luvan mennä kahville muttei hyväksykään sen enempää.
Seuraavaksi sille miehelle tulikin eropaperit nenän eteen jolloin se todellis iski häneen tuplaten, mutta periaatteessa omapa oli syynsä kun ei ollut aiemmin omalta osaltaan yrittänyt keskustella asioista vaikka toinen sitä asioista keskustelua oli aloittanut monen monta kertaa tuottamatta minkäänlaista tulosta tai hedelmällistä keskustelua.
Tällä hetkellä kyseiset naiset asuvat yhdessä ja lapset ovat heillä viikon ja isällään viikon, lapset voivat paljon paremmin koska myös vaistoavat että myös asiat ovat paremmin ja ennenkaikkea että heidän äitinsä on onnellinen jolloin myös he ovat onnellisia ja rakastettuja.
Alottajalle esimerkkinä että ei kannata elämäänsä pilata huonoon parisuhteeseen ja vieläkään enemmän sitä ei kannata tehdä lasten kustannuksella koska lapset kyllä huomaa onko asiat hyvin vaiko ei, ja mitä tulee siihen perheen rikkoutumiseen niin ei se siitä rikki mene vaan päinvastoin eheytyy, toki ei aina kannata mennä tekemään eropapereita vaan myös puhua, harkita ja punnita asioita mutta myös se kannattaa pitää mielessä jos on lapsia että kuinka paljon he tulevat kärsimään siitä että se pakkopullaperhe-elämä on vain pelkkää kärsimystä kaikille osapuolille ja sitä että lapsesi tulevaisuudessa omassa suhteessaan tekee samoin kun vanhemmat tekivät, eli elää valheessa ja huonossa suhteessa vailla rakkautta ja läheisyyttä.
- lololzzz
Tunteiden kertominen on tärkeää, mutta kai nyt jokin raja on mihin voi käyttää harkintaa. Työkaveri-Tiina, itse naimisissa, ilmeisesti salasuhdetta mielellään virittelemässä jne. Onhan se eri asia mennä kertomaan tunteistaan jos on vapaa ja rehellinen ottamaan niistä myös vastuuta mutta tässä ap tarinassa en näe mitään muuta kuin itsekeskeistä minulle säpinää-ajattelua.
Kyllä minäkin ymmärrän että tunteita pitää ilmaista mutta sitä sanonkin että kun se on vain tavallaan ostamista ja toisen käteen toiveikkaan pallon heittämistä niin onko se reilua tehdä niin ystävälle? On varmasti ihmisiä joille on hyvä vähän merkkejä näyttää että olisi innokkuuttaa enempään, mutta onko se oikein jos itse ja toinen on varattu? Tässäkin ap sanoo vain että Tiinan mieshän on paska joten ei hätää vaikka sutinaa tulisikin, on siis jo Tiinan puolesta päättänyt tämänkin kuin senkin että Tiinakin haluaa tätä.
Minusta saa mennä ja tehdä mitä haluaa, jokainenhan sen oman ratkaisun tekee, mutta minusta voisi edes suoraselkäisesti myöntää rehellisesti että ihan varmasti tietää jo ny miten käy ja tunteista kertominen on enempi saada kuin antaa. Siis täysin yksipuolista tavoittelua jossa ei paljoa ajatella mikä paljastuksen hinnaksi tulee.
Ehkä ap:nkin elämä olisi vähä toisenlaista jos hän oppisi sen tärkeimmän eli olla rehellinen itselleen ja oppia elämään elämäänsä. - ReadMyEyes
Aivan ihana keskustelu! Nyt minua jo naurattaa :D Mihin soppaan lusikkani oikein työnsinkään??? Jokainen lukija taitaa tulkita omista lähtökohdistaan käsin tätä tapausta, vain harva tuntuu saaneen jutun juonesta kiinni. Mutta ei se mitään, palaan seuraavaksi illastamisen jälkeen kertomaan jos jotain kerrottavaa on!
- lolozzz
MIten niin omista lähtökohdistaan? Minusta juoni on hyvinkin selkeä niiden perusteella mitä sinä olet kertonut. Taas koitat pitää oman lusikkasi pois sopastasi. Elämäsi tarina?
- I readYou Eyes
Olen kyllä sitä mieltä, että jos et nyt kerro tunteistasi, niin kärvistelet tunteittesi kanssa vielä tajuttoman kauan. Anna palaa vaan, ei se ketään vahingoita ;)
Itse olen odottanut kauan, liian kauan, kun en kertakaikkiaan uskalla tunteistani kertoa, vaikka näen myös toisen kiinnostuksen.
Onnea matkaan. Jään innolla odottamaan mitä sait aikaan. ;) - ö
Tässä ketjussa on oltu eri mieltä kanssasi ja haastettu kommenttejasi. Se on eri asia kuin olla saamatta jutun juonesta kiinni. Totta kai kaikki tulkitsevat tätä omista lähtökohdistaan. Jos tulet lesbopalstalle kertomaan, miten haluat ehdottomasti olla naimisissa ja siinä sivussa lämmitellä suhdetta toiseen naimisissa olevaan naiseen, koska sinua pidettäisiin hulluna jos aloittaisit lesbosuhteen, älä odota, että kaikki täällä kehuvat suunnitelmaasi loistavaksi. Oletpahan ainakin saanut erilaisia näkökulmia ja ratkaisumalleja tilanteeseesi, vaikka et selvästikään halua ajatella niitä.
Ei kai tässä voi muuta kuin toivottaa onnea illalliselle. - ReadMyEyes
ö kirjoitti:
Tässä ketjussa on oltu eri mieltä kanssasi ja haastettu kommenttejasi. Se on eri asia kuin olla saamatta jutun juonesta kiinni. Totta kai kaikki tulkitsevat tätä omista lähtökohdistaan. Jos tulet lesbopalstalle kertomaan, miten haluat ehdottomasti olla naimisissa ja siinä sivussa lämmitellä suhdetta toiseen naimisissa olevaan naiseen, koska sinua pidettäisiin hulluna jos aloittaisit lesbosuhteen, älä odota, että kaikki täällä kehuvat suunnitelmaasi loistavaksi. Oletpahan ainakin saanut erilaisia näkökulmia ja ratkaisumalleja tilanteeseesi, vaikka et selvästikään halua ajatella niitä.
Ei kai tässä voi muuta kuin toivottaa onnea illalliselle.Ymmärrän hyvin... Pidinhän itseänikin alkuun aika hulluna. Ja kiitos kaikille näkökulmista, te oikeasti autoitte minua!
- antilollo
En kyllä tajuuaa lollonkaan asennetta. Kyllä riittää että kertoo mielipiteensä asiaa mutta jäät junnaamaan ja paasaamaan fanaattisesti samasta asiasta. Takerrut toisen sanoihin hakemalla heikkoja kohtia että pääset syyllistämään tai väittelemään.
Ajatteletko että jos paasaat tarpeeksi asiasta, että esim ap tässä tapauksessa muuttaisi mielensä. Saisitko siitä jotain tyydytystä? Potuttaa tollanen aggresiivinen, paasaava, SYYLLISTÄVÄ minä-tiedän-miten-sun kuuluu-elää-ja-se-on-ainoa-oikea-tapa- asenne.
Ihmisiä, elämiä, tarinoita, tapoja elää ajatella ja olla onnellinen on niin paljon muitakin kuin lollo sun omasi. Se ei mun mielestä oikeuta sua vihjailemaan (syyttämään) selkärangattomuudesta, epärehellisyydestä, kevytmielisyydestä, itsekkyydestä, pakkomielteisyydestä jne. Tosi ala-arvoista kommunikointia.- lololzzz
Aivan niinhän se onkin että vain yksi viesti per aloitus, unohdin ihan millaisia sääntöjä täällä on. Ap:n kunniaksi täytyy sanoa että ainakin hän on sinut ratkaisunsa kanssa ja ei ole ehkä niin peloissaan jos joku vähän kyseenalaistaa hänen tapaansa toimia. Mitään agressiivista en kyllä näe enkä mitään fanaattista. Jos sinä niin asian näet niin ehkäpä otan tästä sinun näkökulmasta tällä kertaa neuvon ja sanon myös että on "ihmisiä, elämiä, tarinoita, tapoja elää ajatella ja olla onnellinen on niin paljon muitakin kuin antilollo sun omasi"
Jos minun tapani on erilainen niin sitten se on erilainen.
- antilollo
Näin on mut mulle riittää että kerron mielipiteeni kerran
- ReadMyEyes
Palasin kertomaan tämäniltaisesta, jos vielä haluatte kuulla.
Tapaaminen oli täydellinen, oloni on aivan höyhenenkevyt. Puhuminen oli ihmeen helppoa, siihen varmasti oli auttanut tämä täällä tapahtunut asioiden pyörittely ja oman mielipiteen vahvistuminen, että se mitä meinaan tehdä, on hyvää ja oikein.
Kun aloin tunteistani puhumaan, ystäväni kertoi arvanneensa jo aiemmista vihjailuistani minulla joitain tunteita olevan, mutta ei siitä huolimatta uskaltanut luottaa aavistuksiina.
Olin kuulemma kuitenkin ollut niin vaikeaselkoinen, että välillä hän ajatteli vain kuvitelleensa. Hän oli kovin hiljainen, mutta silmissä oli jotenkin uskomattoman onnellinen ilme. Tuijottelimme toisiamme melkein kokoajan silmiin ja olimme hiljaa, toisin kuin yleensä. Jotain pakahduttavan kaunista ja ihanaa se oli, siihen hetkeen en muuta kaivannutkaan. Tuntui kuin välillämme olisi ollut sähköä vaikka Suomen energiantarpeiksi, siinä se vain oli ja väreili. Itselleni illallinen ei oikein maistunut, sillä olisin melkein voinut oksentaa onnesta. Joimme pari lasia viiniä, rentouduimme hieman ja silmissämme pilkahteli.
Mitään mistään tulevasta emme puhuneet, ystäväni ei myöskään kertonut omista tunteistaan varsinaisesti. Hän vain sanoi, että on aina tiennyt minun olevan aivan erityinen nainen. Vaistoni mukaan noihin sanoihin sisältyy paljon, hän sanoi ne sellainen katse silmissään, että ajattelin putoavani penkiltä.
Hymyillen ja kepein askelin lähdimme lopulta kotiin, ehkä hieman viivytellen, ehkä hieman vastentahtoisesti. Poistuessamme ravintolasta, olo oli kuin olisi ollut huumaantunut usemmastakin viinilasillisesta. Ennen eron hetkeä halasimme toisiamme ensimmäistä kertaa (hän tuoksui taivaalliselta) ja suutelin häntä pikaisesti kun se tuntui luontevalta ja hyvältä.
Yllättävää tässä tilanteessa oli se, miten ujoksi sitä vetää ihmisen tällaisten asioiden äärellä. Tunne oli suurinpiirtein sama, kuin 13-vuotiaana ensitreffeillä, paitsi miljoona kertaa voimakkaampi. Yhtään en tiedä tulevasta, mutta minulla on kevyt tunne siitä, enkä huolta kanna siitä. Luotan, että asiat menevät tästä eteenpäin omalla painollaan. Tämä ei ole tarinan loppu, vaan toivottavasti elämäni parhaimman matkan alku.- Keskiyö
Herranjumala miten ihanaa! Onnea!!!!
- feliissima
Wau! Olen onnellinen sun puolesta :)
Kiitos kun tulit jakamaan tämän, näitä onnellisia tarinoita on aina hienoa lukea. Ja tule ihmeessä kertomaan kuulumisia myöhemminkin.. - .
No niin, hyvä. Ja sitten pillua antamaan miehelle. Luen uudestaan ja uudestaan päivin pitämää blogia ja voin vain todeta että sulla on kova elämä.
- plussa.
. kirjoitti:
No niin, hyvä. Ja sitten pillua antamaan miehelle. Luen uudestaan ja uudestaan päivin pitämää blogia ja voin vain todeta että sulla on kova elämä.
nimenomaan näin. Plus!
- lololzzz
Eihän tuossa voi hyvin käydä, mutta ehkä tuossakin suhteessa on sitä bisseunelmaa lisätty huolella. Kun ne "vaistot" sanoo ja kehrää ja tulevaisuudesta odotetaan paratiisia ja askel on kevyt kunnes mies ja lapset kummallakin muistuttaa elämän tosiasioista ja se minkä pitäisi olla kaunista ja puhdasta kahden ihmisen välillä muuttuu salaiseksi ja kaatuu lopulta omaan mahdottomuuteensa.
Täälläkin huokaillaan kuinka ihanaa siinä on kun kaksi naista elää kaksoiselämää. Onnea onnea?- Keskiyö
Mutta lollo! Olihan tuo ap:n tapaaminen nyt ihana!
Mieti jos ap on oikeasti lesbo. Vaikka tilanne on nyt kauhea koska siinä on sotkussa useampia viattomia henkilöitä, niin minusta näyttää kuitenkin siltä, että tämä tapaaminen oli jonkinlainen käännekohta parempaan ap:n elämässä. Ap ei selvästikään ole lainkaan tyytyväinen nykyiseen suhteeseensa miehen kanssa, eikä sellaisen suhteen jatkaminen ole kenenkään kannalta hyvä.
Se mitä en itse ymmärrä on että ap ei lopeta ensin suhdettansa nykyiseen mieheen. Tätä en pysty arvostamaan. Mutta koska ap ei miestänsä rakasta, on hyvä että hän tekee jotain konkreettista, joka vie tilanteesta poispäin. Ja kertoihan ap kuitenkin miehelleen että aikoo naisen tavata. - lololzzz
Keskiyö kirjoitti:
Mutta lollo! Olihan tuo ap:n tapaaminen nyt ihana!
Mieti jos ap on oikeasti lesbo. Vaikka tilanne on nyt kauhea koska siinä on sotkussa useampia viattomia henkilöitä, niin minusta näyttää kuitenkin siltä, että tämä tapaaminen oli jonkinlainen käännekohta parempaan ap:n elämässä. Ap ei selvästikään ole lainkaan tyytyväinen nykyiseen suhteeseensa miehen kanssa, eikä sellaisen suhteen jatkaminen ole kenenkään kannalta hyvä.
Se mitä en itse ymmärrä on että ap ei lopeta ensin suhdettansa nykyiseen mieheen. Tätä en pysty arvostamaan. Mutta koska ap ei miestänsä rakasta, on hyvä että hän tekee jotain konkreettista, joka vie tilanteesta poispäin. Ja kertoihan ap kuitenkin miehelleen että aikoo naisen tavata.Käännekohta on se kun ihminen ymmärtää ettei voi jatkaa elämää valheessa ja pyrkii siitä pois. Tässähän on se kohta vain että ap haluaa koklata saako Tiinan syttymään ja salaista sutinaa hänen kanssaan tyydyttääkseen omat heränneet ajatuksensa naisista.
Ap selvästi on sanonut ettei aijo jättää niin ymmärtäväistä miestään joka vetäisi lapset huoltajuskiistaan jos vaimo todellakin eläisi rohkeasti ja reilusti ja avoimena sille oikealle käännekohdalle.
Ihmettelen mitä sanoisitte jos teidän tyttöystävänne heilastelisi miestä samoin kuin ap naista, onniteltaisiinko häntä rohkeudesta elää käännekohtaa ja toivotettaisiin ihania hetkiä jatkossakin, koska ei selkeesti rakasta enään tyttöystäväänsä. - Keskiyö
lololzzz kirjoitti:
Käännekohta on se kun ihminen ymmärtää ettei voi jatkaa elämää valheessa ja pyrkii siitä pois. Tässähän on se kohta vain että ap haluaa koklata saako Tiinan syttymään ja salaista sutinaa hänen kanssaan tyydyttääkseen omat heränneet ajatuksensa naisista.
Ap selvästi on sanonut ettei aijo jättää niin ymmärtäväistä miestään joka vetäisi lapset huoltajuskiistaan jos vaimo todellakin eläisi rohkeasti ja reilusti ja avoimena sille oikealle käännekohdalle.
Ihmettelen mitä sanoisitte jos teidän tyttöystävänne heilastelisi miestä samoin kuin ap naista, onniteltaisiinko häntä rohkeudesta elää käännekohtaa ja toivotettaisiin ihania hetkiä jatkossakin, koska ei selkeesti rakasta enään tyttöystäväänsä.Minä taas olen lukevinani rivien välistä, ettei ap ole kiinnostunut ainoastaan sutinasta tämän naisen kanssa. Minä huusin muutama vuosi sitten kovaan ääneen, etten tule KOSKAAN seurustelemaan naisen kanssa, enkä KOSKAAN tule suvaitsemaan homoutta. Ja miksi näin, yritin peittää niitä osia itsessäni, joita en halunnut itselleni myöntää. Näen ap:n kirjoituksessa samaa. Toki voin olla väärässä. Näiden kirjoitusten perusteella on vaikeaa saada tarkkaa kuvaa tilanteista. Minusta ap ei todella toimi parhaalla mahdollisella tavalla (paras tapa olisi siis lopettaa nykyinen suhde ensin), mutta joskus tilanteet joissa on, on itseä suurempia eikä ihmisen voimat riitä täydelliseen suoritukseen. Minulla ei ole kokemusta perheenäidin roolista, ap:lla on varmasti huomattavasti rankempaa tällä hetkellä toimia, kuin jos olisi vapaalla jalalla.
- no strings
Ou Mai Gaaad, olen melkein yhtä pökerryksissä kuin sinä!!! Arvaa tuliko melkein tippa linssiin... teidän onnen puolesta, ja tietty myös sen puolesta, että todellakin olen tulkinnut tätä koko juttua omista lähtökohdistani ja toivonut salaa jotain vastaavaa, mutta mulla se jäi vain haaveeksi... Onneksi olkoon rohkeudestasi ja kaikesta, kauniista, mitä ikinä kohtaattekin :))
- Lollipop18
Oletko ilman pikkareita?
- no strings
Lollipop18 kirjoitti:
Oletko ilman pikkareita?
No en tietenkään, hassu ;) vaihdoin mallia hipsterseihin... uuuuuhh.
Ja ap:lle: pliide, älä jätä meitä roikkumaan!
- nitpicker
Readmyeyes & co voisitteko jatkaa tätä teidän omalla palstaosuudella eli tuolla bisse puolella? Kiitos.
- +++++++
Hienoa, että uskalsit. Ja että oot ollut avoin miehellesi. Teillä on vielä paljon selvitettävää. Vähän ihmetyttää miksi ei keskustelu auennut teille paremmin? Empiikö toinen ja sinä olet valmiimpi. Toivottavasti asiat menevät hyvin jatkossa, eikä tuo jää tuohon... Hyvä alku ;)
- Lilian*''
Sehän ei nitpicker tarkoita että on bi-seksuaali/epälesbo jos joskus on ollut miehen kanssa, vaikka sitten naimisissa saakka. Todellakaan ei tarkoita.
Eikä se tee naisista, jotka on sittemmin löytäneet onnen toisen naisen kanssa yhtään sen epäaidompia tunteissaan, eikä vähemmän oikeutettuja kirjoittamaan tänne l-palstalle.
Mun mielestä kaikki, joista tuntuu, että ovat oikeassa paikassa kirjoituksineen, ovat oikeassa paikassa.- nitpicker
"jos joskus on ollut miehen kanssa" niinpä jos ON OLLUT.
Mutta kyseessä on kaksi naista, jotka molemmat ovat yhä edelleen naimisissa/suhteessa miehen kanssa, siksi tämä kuuluu bisse-palstalle. Jos edes toinen heistä olisi lesbo tai sinkku bi, niin en kyseenalaistaisi tälle palstalle kirjoittelua yhtä paljon.
Ap on aloittanut samanlaisen myös bisse-palstalla minne se myös kuuluukin mutta siellä ei yhtä paljon ole tätä keskustelua käyty.
- ReadMyEyes
"Ap on aloittanut samanlaisen myös bisse-palstalla minne se myös kuuluukin mutta siellä ei yhtä paljon ole tätä keskustelua käyty."
Sinäpä sen sanoit! Olipa hyvä että tein aloituksen myös tänne, olisin jäänyt vaille monien näkökulmia/mielipiteitä. Eiköhän keskustelu kuin keskustelu ole oikealla paikallaan, jos se herättää mielipiteitä ja kirvoittaa ihmisiä kommentoimaan.
Paljon hedelmällisempää on kirjoitella tänne "puolelle" missä vastauksia sataa ihan eri tavalla kuin toisaalla.
Itseäni en kategorisoi mihinkään kuppikuntaan kuuluvaksi, ajattelen ensisijaisesti olevani ihminen, sitten nainen, sitä, olenko hetero/bi/lesbo en tiedä eikä sen niin väliäkään. Voisinhan kirjoitella homo-palstallekin, mutta kun mieluiten kaipasin toisten naisten kommentteja, aloitin keskustelun täällä. :)- lololzzz
Kerro nyt mitä miehesi sanoi treffeistä ja kerroitko miten ne meni?
- nitpicker
Miksi tarvitset niin paljon muiden mielipiteitä ja näkökulmia, että ihan kahdelle palstalle pitää kirjoitella? Etkö osaa tehdä omia päätöksiä vai oletko vain huomionkipeä?
"sitä, olenko hetero/bi/lesbo en tiedä eikä sen niin väliäkään."
Kas kun et kirjoittanut samaa aloitusta heteropalstalla 'suhteet'. - oot provo
mistä näitä .........sikiää
- feliissima
Saahan sitä aikuiset ihmiset sopia ihmissuhteensa millaiseksi haluaa, niin kauan kuin kaikki ovat vapaaehtoisesti mukana eikä kenellekään valehdella. Arvostan ap:n rehellisyyttä, moni olisi vastaavassa tilanteessa toiminut miehensä selän takana. Ihmettelen miten näin moni on jaksanut tästä alkaa moralisoimaan.
Nämä erot ja muut ovat isoja asioita, ei niitä tietenkään päätetä parissa päivässä. Minunkin mielipiteeni (jonka sanoin jo tuolla aiemmin) on kuitenkin se, että ero olisi paras ratkaisu, nimenomaan lasten kannalta. Aikuisille tämä järkiavioliittojärjestely voi toimiakin, mutta kokemuksen rintaäänellä sanon, että lapsiin se jättää jälkensä.
Vaikka sopisitte miehesi kanssa tästä järjestelystä, luuletko ettei hänestä tunnu pahalta kun lähdet rakastajattaresi luo? Hän ei ehkä sitä myönnä, mutta todennäköisesti hän on musertunut ja miettii miten liittonne tällaiseksi on mennyt jne. Ja lapset vaistoavat tämän kaiken, usko pois. He aistivat isän surullisuuden johtuvan jotenkin sinusta, ja tämä vaikuttaa sinun ja heidän väleihin.
Kun olin noin 7-vuotias, äidilläni oli suhde toiseen mieheen. Vanhempani luulevat tänä päivänäkin, että en tiedä koko asiasta mitään. Mutta tiedän jopa miehen nimen, asuinpaikan, ammatin sekä missä he tapasivat. Isä ja äiti keskustelivat tästä yöllä kun luulivat että nukun, mutta minäpä olin oven takana kuuntelemassa. Vaistosin että kaikki ei ollut hyvin, joten halusin jollain keinolla saada selville mistä on kyse. Nykyään äidin kanssa on hyvät välit, mutta silloin tämä vaikutti joitakin vuosia.
Isälläni taas on ollut avioliiton ulkopuolisia suhteita niin kauan kun muistan. Hän on joskus jopa esitellyt minulle joitakin näistä "erityisistä ystävistä" joiden kanssa hän on kaiken vapaa-aikansa viettänyt. Tietenkin inhosin heistä jokaista, ja isää en kunnioita vieläkään. Äiti oli surullinen kun tiesi isän olevan jonkun naisen luona, niimpä aloin hiljalleen halveksia isää joka teki äidin surulliseksi.
Lapselle on hämmentävää, että vanhemmat ovat yhdessä, mutta eivät sitten kuitenkaan. Jos on ollut jonkun kanssa niin vakavassa suhteessa että naimisiin asti on päädytty, tuskin sitä koskaan pystyy suhtautuun kevyesti toisen uusiin suhteisiin. Miksi kiusaisitte itseänne ja toisianne katsomalla lähietäisyydeltä kun toinen jatkaa elämäänsä muiden kanssa? Teidän (avioliiton aikaiset) uudet kumppaninne ovat lasten silmissä aina halpoja rakastajattaria. Vaikka kumppani esiteltäisiin ystävänä, normaalijärkinen lapsi kyllä vaistoaa jos kyse on muusta.
Tämä kaikki vaikuttaa teidän ja lastenne väleihin valtavan paljon. Olisi helpompaa tehdä lapsille selväksi, että jatkatte erillänne mutta rakastatte heitä. Tuosta kieroutuneesta tilanteesta lapset menettävät uskonsa onnellisiin parisuhteisiin. Saattavat jopa oppia pitämään normaalina, että parisuhteessa elävilla on muitakin suhteita. - 7+16=23
Sinun pitää tehdä hienotunteisesti, mutta selvästi aloite. Jossain sopivassa tilaisuudessa, esim. kävelyllä otat ystävääsi kädestä tai käsivarresta. Tai kysyt sopivassa paikassa, saisitko halata häntä kunnolla. Kyllä näistä jo ilmenee, onko toisella puolella kipinää. Eivätkä nämä vielä ystävyyttä riko.
- Surumielin
Hei!
Voi, miten surettaa!
Onko sinulle tärkeämpää epämääräinen ihastus vai oma perheesi? Miten ja miksi miehesi tällaisen hyväksyy? Toisaalta olet ollut rehellinen kertoessasi hänelle, mutta on ihme, jollei tilanne syvästi loukkaa ja haavoita miestäsi.
Aina ei saa kaikkea haluamaansa, ja hamuamaansa. Ihastukset tulevat ja menevät, perhe säilyy. Tunteillehan ei mahda mitään, mutta niiden käsittelemiselle ja hallitsemiselle kyllä.
Ensi ihastuksen jälkeen kaikki suhteet normalisoituvat ja myös arkipäiväistyvät. Ajattele itseäsi ja ihastuksen kohdetta, kymmenen, kahden- tai kolmenkymmenen vuoden kuluttua. Perhe ja oma aviomies luovat turvaa, ja iän karttuessa sitä tarvitsemme yhä enemmän.
Älä tuhoa ilmeisesti ihan hyvää avioliittoasi. Pyydä anteeksi mieheltäsi, koska hän tuntuu olevan suurisydäminen ja liiankin avarakatseinen. Kaikki nykyajan hömpötyksiä ei tarvitse omaksua. - sinpa
sanompa näin aviossa olevana miehenä yli 30 vuotta liitossa ,, et jos haluat nais suhdetta elämääsi ,, älä missään nimessä ihastu ,,,äläkä rakastu ,, ystävään ,,, se on vihonviimeinen homma ,, aina kannattaa etsiä se muualta ,, ajatteleppa jos ysävä ei olekaan ,,lesbo .. tai bi ,, niin minkä häpeän sinä otat tästä jos meet sen kakasemaan hänelle ,, et rakastat sitä ,, ja sit töissä et pysty katsomaan häntä ikinä kohti ,, et sanomaan hänelle mitään ,, koska häpeä jää,,, tai ainakin ,,nolostuminen ystäävääsi kohtaan ,,, etsi tämä nainen jostain ihan muualta ,, niin sillon pelittää homma
Sanoisin, että tässä nimenomaisessa tapauksessa siitä vain eteenpäin.
Mitä todennäköisimmin sillä tavalla asia ratkeaa kohtuullisessa ajassa, eikä
tarvitse murehtia miten tai mihin suuntaan selviää. Saattaa olla niinkin, että
jossain vaiheessa ne oman perheen kannalta huonot puolet asiassa jäävätkin
pois ja jää syvä ystävyys, joka ei haittaa perheasiaa vaan tukee pelkästään.
On niinkin että jos asia pysyy pitkään tuommoisena orastavana ja silleen
sekavana, ettei kumpikaan oikein tahdo selvittää edes mistä on kyse - se vie
voimat ja loitontaa omasta miehestä. Pitäisi keskustella siitäkin, miten asia
vaikuttaa tuon toisen naisosapuolen läheisiin. Toisaalta, jos hän ei tahdo
kertoa, niin ei senkään väliä.
// Olen antanut ymmärtää olevani hetero kun en itsekään tiennyt olevani jotain muuta. Alkuun säikähdinkin ja häpesin omia tunteitani, mutta en enää //
Niinpä. Teidän pitää rohkeasti ottaa selvää, mitä tämä on teille kummallekin ja mitä se merkitsee teille kummallekin. Saatatte pettää itseänne siinä,
jos ette tahdokaan saada selville. Usein hienostelematon tutustuminen
oikein tosissaan toisiinsa vaikuttaa kiinnostuksen lopahtamisen tai sitten
toiseen suuntaan. Liike on tärkeintä nyt. Tilanteen stabilisoiminen NOIN
hämäräksi tekee hallaa.- Pitäisikö.
Tämän perheellisen naisen kiinnostua todellakin sinusta? Sinulla taitaa olla aika vilkas mielikuvitus. Tässä neuvo. pidä ystävättäresi ystävänä ja etsi seksiseuraa jostain muusta naisesta,joka sitä kanssasi haluaa.
- in love
On niin helppoa ihmisten viisastella ja esittää "pyhää" moralistia. Tunteitaan ei voi ohjailla, niiden voima ja vaikutus ihmisen koko käyttäytymiseen on itse asiassa uskomattoman suurta. Ei siinä välttämättä järki voita, kun tunteiden kanssa joutuu kilpasille. Se, että ihastuu tai rakastuu, on yksi niitä ihanimpia tunteita maailmassa. Se, että voimakkaat tunteet pystyy järjen avulla sivuuttamaan, vaatii todella kovaa luonteenlujuutta. On helppo saarnata moraalista, jollei itse ole vastaavassa tilanteessa ollut.
Ja pitäisikö suuret tunteet vai kuopata ja yrittää unohtaa? Entä jos niiden kautta on mahdollista kokea suuri rakkaus?
- Voi!
Voi!
Miksi ihmeessä niin monet näissä vastauksissa innostavat ja kannustavat kirjoittajaa tekemään väärin! Ei moraali ole maailmasta mihinkään hävinnyt, vaikka sen noudattaminen onkin. Ihmiselle on annettu rajat, joiden piirissä kannattaa toimia säilyäkseen sisäisesti eheänä - ja perheissä tämä moraalisuus (ei siis moralismi) suojelee ja turvaa paitsi aviopuolisoita myös ja ennen kaikkea lapsia.
Kaikkea, mitä tekee mieli, ei ole järkevää eikä oikein noudattaa. Meidän saattaa esimerkiksi tehdä mieli naapurin omaisuutta, ehkä haluttaa pihistää kaupasta sellaista, mihin ei ole varaa, tai jopa nuijia hengiltä inhottava lähimmäinen.
Jos toteuttaisimme kaikkia mielihalujamme - kuten valitettavasti nykyisin usein tehdään - aiheuttaisimme tarpeetonta kärsimystä itsellemme ja läheisillemme. Ihmiselle on annettu oma tahto. Joskus se tahto edellyttää ikävää päätöksentekoa omia mielihaluja vastaan, toisten ihmisten suojelemiseksi.
Kunpa et rikkoisi omaa ja toisen liittoa ja hyvää työtoveruutta. Hullaantumisvaiheen jälkeen, ehkä jo muutaman kuukauden kuluttua osaat jo hymyillä koko asialle. Olet säilyttänyt työpaikan työpaikkana ja välttynyt ja myös säästänyt toisen osapuolen monelta häpeältä ja harmilta. - Kevättärinnoissa
Tälläistä se on, kun kiimaiset naiset sekoavat lähimmäisen rakkauden, heti kevään ensi merkkien tullessa. Huoh..
- Vastuulla muitakin
Huh hah hei ja hellurei... vais niin. Kaikkea sitä kuuleekin. Eikö ole parempaa tekemistä ja ajattelemista, seota oman elämänsä kanssa---
- hapatus
ÄLÄ TEE ITSEÄSI NAURUNALAISEKSI; AVIOVAOMO; SE NAISEEN KATSOJA!
- jk
vaikea sanoa
- jk
vai niin
- iskätässkriivaa
Ainakin yksi asia yhdistää teitä. Teidän lapsilla on yksi ja sama isä. Ei sen enempää. :)
- jallu13
toivon sulle onnea ja elämän iloa tekin mitä vaan ,, hyvää kesää sulle.
- 18 + 3
olen samoilla linjoilla nimimerkki Voi!:n kanssa. Minusta on sivuseikka se, rakastuuko mieheen vai naiseen - ennemmin voisi miettiä sitä, kannattako ryhtyä toiseen suhteeseen naimisissa ollessa. Pettämisestä saattaa tulla suuremmat ongelmat, jos ei itselle, jollekin lähipiiriin kuuluville. Kannattaisiko kuitenkin harkita ja katsoa, onko kyseessä vain ohimenevä ihastus?
- jarppe73
mä totean et jos sä viet multa naisen sen vie sulta joku toinen yks kaunis päivä,mä takaan et näin käy,ennemin tai myöhemin,karman laki nääs toimii.
- jarppe73
niin ja se et mä olen mies,mulla vaimo ja lapset,ilkeetä touhua toisen oman vonkuaminen ja viekotelu!
- Karpaasi26
Karmivaa puppua on sun karmas! Hellurei vaan!!
- kuikeli
No ota yhteyttä vaikka Päivi Räsäseen, se voi neuvoa tai vaikkapa rukoilla sun puolesta että pääset tuosta synnistä eroon.
Tai kokeile itte rukoilua... kun oikein lujasti uskoo johonkin niin se auttaa.
Mäkin opiskelin aikoinaan insinööriksi vanhempien painostuksesta vaikka olin pikkusesta asti halunnu veturinkuljettajaksi ja sitten jossain vaiheessa ku olin
kyllästynyt oleen inssi niin päätin rukoilla ja hups heijaa....
pystyin vaihtaan alaa ja nyt oon onnellinen veturinkuljettaja ja ylpee siitä.
Vanhemmat ja koko suku ei kyllä enää halua olla mun kaa tekemisissä ku ne on kaikka akateemisia mutta paskat niistä. Pääasia et itellä on kivaa. - utelias87
Hei,
miten on jatkunut yhteydenpitonne kaiken jälkeen?
Kiinnostava tarina :) - kbh
http://www.google.fi/imgres?imgurl=http://www.tiehallinto.fi/pls/wwwedit/docs/10079.JPG&imgrefurl=http://www.tiehallinto.fi/hoitoluokat/&usg=___nm5pXPAIbroUXB5EpuROF2WIrM=&h=225&w=350&sz=84&hl=fi&start=67&zoom=1&tbnid=m6JmWsrG_irIFM:&tbnh=129&tbnw=201&ei=8LehTd_6L9GH4QaEw9HzAg&prev=/search?q=tiet urilla&hl=fi&client=firefox-a&hs=5Lb&rls=org.mozilla:fi:official&biw=1902&bih=839&tbm=isch0,1516&itbs=1&iact=rc&dur=462&oei=bbehTYyHNNDLsgavpqT8AQ&page=3&ndsp=34&ved=1t:429,r:20,...
- lkjhgr
Tää on myös yks niistä tarinoista mitkä olisi kiinnostanut lukea loppuun. Harmi, kun ei ole tullu mitään uutta. Miten jatkui yhteydenpito illallisen jälkeen.
- lezbian
Miten mies hyväksyy sen, jos nainen/tyttöystävä/puoliso ihastuu toiseen naiseen, mutta ei hyväksy sitä, jos nainen ihastuu toiseen mieheen? Miten naisen ihastuminen "perheen ulkopuoliseen" saman sukupuolen edustajaan olisi yhtään sen hyväksyttävämpää kuin naisen ihastuminen johonkin muuhun mieheen kuin omaan kumppaniin? En ole ikinä ymmärtänyt tätä. Monikaan mies ei varmasti hyväksyisi naisensa kiinnostusta vieraisiin miehiin, joten on vaikea uskoa että kiinnostus toisiin naisiinkaan saisi mitään riemukasta vastaanottoa miehekkeen puolelta.
Jos oma vaimo ihastuu naiseen, se on miehen mielestä kiihottavaa kokeilua, leikkiä jossa mieskin mahdollisesti saa joskus olla mukana jollakin tavalla... Mutta jos vaimoke ihastuukin toiseen mieheen, se on loukkaavaa ja halpamaista, lähes pettämistä. - utaliastyttönen
ReadMyEyes, please kerro miten meni?
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 262534
Ikuiset kaipaajat
Miksette vaan mene sen kaipauksen kohteen luokse ja puhu sille suoraan? Mitä järkeä on kaipailla jotain puolituttua vuo772326Persut rahoittavat velkarahalla rikkaiden ökyelämää
Minkä vuoksi persut eivät leikkaa rikkailta, joilla on maksukykyä? Tuskinpa tuo persujen käytös saa Suomen kansalta hyv662313Riikka ottaa miljardi euroa EU:n yhteisvelkaa Suomelle
Niin kääntyi irvipersun takki taas, vaikka vaalilupauksissa oli ettei yhteisvelkaa Suomi enää koskaan ota. No nyt otti m202012- 841759
En tiedä ymmärrätkö
Kuinka paljon merkitset mulle. Näet minut minuna etkä silti käännä selkääsi. Tökit jatkuvasti kepillä jäätä ja menit ehk71539Kun ei numeroa
niin en edes voi viestittää, et suunnitelmiin tuli muutos. Ikävä on, ja kasvaa vaan🤍301378Veronmaksajat kustantavat yrittäjien eläkkeitä jo yli 500 miljoonalla
Suomalaista yrittäjää ei kommunistista erota. Aktiivisen "yrittämisen" maksattaa yritystukina yhteiskunnalla, ja vieläpä161261- 41103
Se on siinä
Jami kun vielä loppuu niin Lappajärvellä ei oo yhtään mitään toimintaa.Purkamista piisaa kymmenen vuoden ajalle.Maakunna32947