AA
A A A
Opastus ja palaute
liity jäseneksi!

 /   /  /  /  /  / VVt rataspyörä kurnuttaa?

VVt rataspyörä kurnuttaa?

2 Vastausta 1 892 Lukukertaa
Mitä tapahtuu kun vetää johdon irti ajoituksen säätimestä? ääni kyllä lakkaa, mutta voiko johdon jättää pois ja ajaa vaan? tiedän että vika ei poistu, mutta se saatanan kurnutus veettää. Entä tuleeko tauluun poiston jälkeen joku vikakoodi kenties, ja lähteekö pois vaan liittämällä piuhan takaisin säätimeen? vai miten vikakoodin saa muuten pois ilman että tarttee volvolle mennä?
Koneen kurnutus johtuu siitä, että VVT-pyörä ei syystä tai toisesta enää lukkiudu. Pyörä heijaa laihaseoksen ja rikasseoksen välillä ja siitä syntyvä ääni on vähintäänkin ärsyttävä. Oireina ovat, äänen lisäksi, kadonneet tehot matalilla kierroksilla.

Toinen tähän läheisesti liittyvä vika on tuon VVT-solenoidin karstoittuminen.

VVT-solenoidista ei missään nimessä kannata jättää piuhaa irti. Kyseistä metodia voi käyttää vain vian toteamiseen ns. "kotikonstina", mutta siitä tulee lokeihin vikakoodi ja näkyy katsastuksessa jollei sitä nollata. Monet vikakoodit pystyy yleensä nollamaan OBD-lukijalla, joka löytyy joka nyrkkipajasta.

Solenoidin pystyy vaihtamaan ilman sen kummempia operaatioita, mutta VVT-pyörän vaihto vaatii nokkahihnan irroittamista.
moro.
löytyyköhän kyseinnen VVT diiselistä v50 2.0D ? Jotain kurnutusta kuuluu, alakierroksilla vääntö kateissa ja vikaa on etsitty kissojen ja koirien kanssa..
 /   /  /  /  /  / VVt rataspyörä kurnuttaa?

Asiantuntijat

  • SincityNaisille ja pariskunnille sunnattu intiimituotteiden erik...

Keskusteluhaku

Laaja haku



Lisää keskusteluja aiheesta

Tietoa mainosten kohdentamisesta