elatumaksusta

kummissaanjuu

Mieheni ja hänen exänsä sopivat lastenvalvojan kanssa elatusavun määräksi 100e/kk entisen pienten tulojen vuoksi.

On tyttären asuessa äitinsä luona ostanut tälle LAHJAKSI osamaksulla applen onko se nyt i phonen. Tytön muutettua meille, exä on vähentänyt kk-maksun elatusmaksusta. Jos mieheni ei olisi suotunut siihen, olisi hänen exänsä ottanut puhelimen pois tyttäreltään.

Minusta aika outoa touhua. Itse on omille nimilleen sen osamaksun ottanut ja päättänyt hankkia niin kalliin puhelimen tyttärelleen. Sitten me maksetaan hänen valitsemansa lahjapuhelimen osamaksuja.

Onko tämä teistä oikein meitä kohtaan? Minusta tuntuu käsittämättömälle...

5

322

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kummissaanjuu

Kenestäkään tämä ei liene kummallista?!

MInusta lahja on lahja ja lahjan antaja maksaa lahjan.

Mekö olemme nyt sitten uuden puhelimen omistajat, lapsi vain äiti!? Äidin nimellä menee laskut, joten hän voi milloin vain halutessaan ottaa puhelimen pois tyttäreltä, vaikka me olisimmekin elatusmaksussa "hyväksyneet" 27e vähennyksen/kk.

Nyt exä oli vasta thaimaassa lomalla...Ihmettelen, miten siihen on varaa, mutta ei oman lapsen elatuskustannuksiin... :/

• kustannukset oikein

On todella kummallista. Ei olisi pitänyt suostua. Oikeinko tosissaan tekis omalle tyttärelleen niin, että kun ei saa tahtoaan läpi niin kostaa sen tyttärelleen luullen että tekee teille kiusaa?
      Ei kovin terve muikkeli.

Ottakoon sitten puhelimen poies, kuunnelkoon sitte oman likkansa parkuja. Ette te muijan ostamia lahjoja maksele.

• älkääsuostuko

Älkää ihmeessä maksako, eikös jokainen vastaa itse omista laskuistaan. Selittäkää lapselle, ettei voi tehdä laskua ja maksattaa sitä muilla. Jos haluaa ottaa puhelimen pois, ottakoon. Ostakaa sitten sellainen puhelin, jonka itse katsotte parhaaksi. Eikä noin vähennellä elareista summia, kai olette huomauttaneet, että ne pitää maksaa sovitusti, ovat ulosottokelpoisia.

• ooh

Jos tämä on tosikaan, niin lastenvalvojan puheille heti. Ihan laitonta puhaa. Ei voi antaa lahjaa lapselle ja sitten ottaa sitä pois tai maksattaa muilla. Eksän ongelma, jos tämä on hänen vaimolleen ongelma.

• meiskö sankari aina?

Soos ,ies sai pienten tulojen tähden noin pienen elatusmaksun?

Entäs äiti sitten?? Eihän hänekään osuus vähen siitä että on pienet tulot?? EI VOI OLLA TOTTA!!!

Äiti siis maksaa osan miehenkin osuudesta, lisäksi vielä hoitaa lapsen!!!

Silti äidit ovat haukkunsa aina ansainneet!!

Miksi mies aina maksaa vähemmän kuin äiti??? Älä hemmetti suostu tuohon...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      74
      1933
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1673
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1217
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      662
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      557
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      498
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe