Energiajuoman haitat?

Äitimamma75

Voiko rodeo-niminen energiajuoma pullo aiheuttaa 13-vuotiaalle tytölle mitä oireita? Voiko ko. energiajuoma aiheuttaa esimerkiksi lapsettomuutta, jos juo n. kerran puolessa vuodessa puolen litran pullollisen?

Älkää v*****lko, olen vain kuullut energiajuomien haitoista ja ajattelin, että voikohan lapsettomuuttakin aiheuttaa?

171

15172

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vitun aikuiset =D

      Voi v***u ei aiheuta juon 2-5 tölkkiä päivässä ja oon silti ihan normaali niinkun kaikki ketä juo energia juomaa mulla on varmaan 20 kaverii ketkä juo yhtä paljon kun mä ja nekin on ihan normaaleit ja ei aiheuta lapsettomuutta ja kaikki mitä siit puhutaan p****a ni on valetta AIKUISET HERÄTKÄÄ JO EI OIKEEST VOI MUUTAKUN NAURAA =D hahahahahahhaaahhahhaaa

      • valtsutheman

        korjaa tekstis senkin pelle ja opiskele kuunon keskustelua. On minullakin maistunut ES,MF,Rodeo monsteri...jne ja näillä on merkitystä lapsen kasvuun ei sillä etteikö tässä media saarnauksessa olisi jotain järkeä


      • FaZe art

        Tätä jäbää mä kunnioitan puhuu täyttä asiaa juo esimerkillise määrä ja muutenki aika vitun boss:---D respect!


      • ertyu

        Aikuiset on vi***! Hulluja oon 8v juon2 viikos joskus enenmänkin.


      • herätkää

        Energiajuomat ei vaikuta lapsii mitään! Oon ite 11v ja juon energiajuomia eikä se vaikuta mitenkään


      • Jonnettus
        ertyu kirjoitti:

        Aikuiset on vi***! Hulluja oon 8v juon2 viikos joskus enenmänkin.

        Juotko oikein es?


      • tommynsupersohvajaigor
        herätkää kirjoitti:

        Energiajuomat ei vaikuta lapsii mitään! Oon ite 11v ja juon energiajuomia eikä se vaikuta mitenkään

        olet oikeassa hyvin paljo :DDDDDD oon 10v oon samaa mielt.


      • Kappa124

        Oon 10v juon 8 megistö päivässä kappa


      • eisaatana22

        ei vitun jonnet saatana...............................


      • Jonne2k16

        Jonne hyökkäys


      • Parapsykopaatti
        ertyu kirjoitti:

        Aikuiset on vi***! Hulluja oon 8v juon2 viikos joskus enenmänkin.

        Ja sen huomaa jo kirjoituksista? Muuten kofeiini on ainut vaarallinen aine energiajuomissa ja toinen haitta on hampaiden reikiintyminen...mutta mitäpä niistä kuollaanhan me kuitenkin?


      • Only_human
        Kappa124 kirjoitti:

        Oon 10v juon 8 megistö päivässä kappa

        Öö.. Jos joisit noin paljon oisit jo vainaa :D kun katos jos joku on jo kuollu (mies 25-v) kun joi 5 megistä päiväs


      • Elmeri1212
        ertyu kirjoitti:

        Aikuiset on vi***! Hulluja oon 8v juon2 viikos joskus enenmänkin.

        Jonnet ovat valloittaneet kommenttikentän


      • valtsutheman kirjoitti:

        korjaa tekstis senkin pelle ja opiskele kuunon keskustelua. On minullakin maistunut ES,MF,Rodeo monsteri...jne ja näillä on merkitystä lapsen kasvuun ei sillä etteikö tässä media saarnauksessa olisi jotain järkeä

        Herää vittu. Oon juonu 7 vuotiaasta energiajuomia ja oon nyt 16 ja oon 183cm pitkä ja vitut vaikuttaa kasvamisee...


      • Parapsykopaatti kirjoitti:

        Ja sen huomaa jo kirjoituksista? Muuten kofeiini on ainut vaarallinen aine energiajuomissa ja toinen haitta on hampaiden reikiintyminen...mutta mitäpä niistä kuollaanhan me kuitenkin?

        Tauriini on se vaarallinen...


      • Tietäjä04

        Jos energiajuomia juo tarpeeksi niin kyllä se voi aiheuttaa sydän ja verisuonisit tauteja.


      • IEatAssNro1

        1 Litra vuodessa on ehdoton maksimi, muuten on lapseton koko ikänsä. Olen 14v ja olen lapseton.


      • Tuntematon2034
        Tw1ster kirjoitti:

        Tauriini on se vaarallinen...

        Mutta tauriinia tullee äidin maidosta ja sitä syötetään vasta syntyneille lapsille et miten niille ei tuu sit mitää haittaa siitä?


      • Jonnejenvihaaja

        Ookko tyhmä energiajuomat voi aiheuttaa vakavia oireita tolla määrällä vähä rajota vittu jonne


      • energiajuomamf
        Kappa124 kirjoitti:

        Oon 10v juon 8 megistö päivässä kappa

        aivan varmasti :) ettei vaan äitikulta suutu jos sais tietää?


      • Es_jonne
        Only_human kirjoitti:

        Öö.. Jos joisit noin paljon oisit jo vainaa :D kun katos jos joku on jo kuollu (mies 25-v) kun joi 5 megistä päiväs

        Olen 14v join 10tölkkiä päivän aikana enkä kuollu lols


      • minecraftplayer

        vitut oot normaali saatanan hyperaktiivinen homo ja tuu minee


      • VituJonnet

        Ei vittu lmfao :DDD koko palsta täynnä 7-12v jonneja jotka haluaa kerskua sillä et niitten isoveli hakee niille es :DDD hahhah pliis vittu oikeesti :DD


      • Tietäjä526

        Energisjuoma voi aiheuttaa sydämmen pysähdyksen jo 5 energiajuomasta


      • Gurpa
        Tietäjä526 kirjoitti:

        Energisjuoma voi aiheuttaa sydämmen pysähdyksen jo 5 energiajuomasta

        Jouduin Peijakseen energia juomasta oon ite 12 join 10 mf ja vittu poof! Menin nukkuu ja herään ambulanssissa


      • kaikentietäjäXD
        herätkää kirjoitti:

        Energiajuomat ei vaikuta lapsii mitään! Oon ite 11v ja juon energiajuomia eikä se vaikuta mitenkään

        No niin ei vaikuta vielä lapsena, mutta esimerkiksi tauriini mitä monessa energia juomassa saattaa aiheuttaa sydänongelmia vanhempana aivan terveelle henkilölle mutta jos ei juo päivittäin niin siihen on todella pieni mahdollisuus. Yleisimmät oireet energiajuomista ovat sydämentykytys ja ripuli mutta ne eivät haittaa suuresti paitsi jos sydämentykytystä esiintyy vaikka et ole edes juonut energia juomia, silloin se saattaa tarkoittaa rytmihäiriötä.


      • Ylipainoinenmuumihahmo
        Parapsykopaatti kirjoitti:

        Ja sen huomaa jo kirjoituksista? Muuten kofeiini on ainut vaarallinen aine energiajuomissa ja toinen haitta on hampaiden reikiintyminen...mutta mitäpä niistä kuollaanhan me kuitenkin?

        Entä tauriini?


      • Anonyymi

        Oon 10 ja juon salaa oon sanonu mun mutsille et energiajuomat ei tee mitään pahaa oon juonut jopa 2 tölkkiä päivässä joten pliis


      • Anonyymi
        Jonne2k16 kirjoitti:

        Jonne hyökkäys

        HAHHAHAHHA


      • Anonyymi
        ertyu kirjoitti:

        Aikuiset on vi***! Hulluja oon 8v juon2 viikos joskus enenmänkin.

        miten niin vähän... ite juon kerran päiväs joskus enemmänki :)


      • Anonyymi

        Haluisin tietää montako energia tölkkiä 13 vuotias voi juoda päivässä?


      • Anonyymi
        Tw1ster kirjoitti:

        Tauriini on se vaarallinen...

        Tietääkseni tauriini on energiajuomien terveellisin ainesosa. Kohtuus kuitenkin siinäkin.


      • Anonyymi
        ertyu kirjoitti:

        Aikuiset on vi***! Hulluja oon 8v juon2 viikos joskus enenmänkin.

        Noin nuori ei ei!!


      • Anonyymi
        Tietäjä526 kirjoitti:

        Energisjuoma voi aiheuttaa sydämmen pysähdyksen jo 5 energiajuomasta

        Xddd itel ei ainakaa tullu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haluisin tietää montako energia tölkkiä 13 vuotias voi juoda päivässä?

        Kaksi on maksimi

        (Lukee tölkissä)


      • Anonyymi
        ertyu kirjoitti:

        Aikuiset on vi***! Hulluja oon 8v juon2 viikos joskus enenmänkin.

        Ööö oon 4 lk ja juon joka päivä tölkin noccoo,batteryy tai bissee


      • Anonyymi
        IEatAssNro1 kirjoitti:

        1 Litra vuodessa on ehdoton maksimi, muuten on lapseton koko ikänsä. Olen 14v ja olen lapseton.

        Ei ihme vittu oot vasta neljätoista


      • Anonyymi
        ertyu kirjoitti:

        Aikuiset on vi***! Hulluja oon 8v juon2 viikos joskus enenmänkin.

        Sun asenteestakin jo huomaa sen et se on tehny sulle jotai agressiivisuutta...sry ei vihaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ihme vittu oot vasta neljätoista

        Eiköhän tuo ollut läppä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän tuo ollut läppä.

        Ainoo fiksu kommentti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ööö oon 4 lk ja juon joka päivä tölkin noccoo,batteryy tai bissee

        Omg oot samanlainen ku mä... 😳


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oon 10 ja juon salaa oon sanonu mun mutsille et energiajuomat ei tee mitään pahaa oon juonut jopa 2 tölkkiä päivässä joten pliis

        Jopa 2 tolkkiä päivässä😂


      • Anonyymi
        ertyu kirjoitti:

        Aikuiset on vi***! Hulluja oon 8v juon2 viikos joskus enenmänkin.

        Lol oot 8v ja juot energia juomii road man tai pick me


      • Anonyymi
        Kappa124 kirjoitti:

        Oon 10v juon 8 megistö päivässä kappa

        Skämmi


    • energiaa ruuasta

      Hmm,en ole kuullut lapsettomuudesta mutta itse join niitä joskus töissä kun ei ehtinyt edes syömään. Mulla on sydämen rytmihäiriö,pärjään ilman lääkitystä mutta pidemmässä käytössä huomasin että pulssi oli koko ajan äärettömän korkea. Huomaan saman kahvista,sydän hakkaa viimeistä päivää,siksi juonkin kahvia vain 2 kuppia aamulla(koska eräs lääkitys kovettaa vatsaani ja yrjö lentää Duphalacista).

      Tuollainen määrä mitä tyttäresi juo,vaikuttaa tuskin mitään. Itse join siis pienen tölkin päivässä.

      Energiajuomiahan ei suositella lapsille,tuskin ne kenellekään hyvää tekevät.

      • Parapsykopaatti

        Kofeiiniko aìheuttaa lapsettomuutta? Hei haloo?


    • ei ole...

      Ei energiajuomista mitään haittaa 13v lapsille ole. eiköhän niihin olisi jo asetettu ikärajat jos niistä olisi todettu haittoja. Ne voi olla haitallisia vain jos niitä juo monta tölkillistä kerralla, mutta tuskin kukaan niitä paljon kerralla juo.

      Monet äidit kuten minunkin vaimo pitää jostain ihmeen syystä energiajuomia vaarallisina. Itse en näe niissä mitään varaa paitsi jos niitä juo paljon kerralla.
      Kyseessä on limonadi jossa on kofeiinia eli sama kun joisi kahvia.

      • energiaa ruuasta

        hmm..

        "Energiajuomia ei suositella lapsille, raskaana oleville tai kofeiiniherkille henkilöille. Elintarvikeviraston suositus perustuu juomien korkeaan kofeiinipitoisuuteen (max 320 mg/l). Elintarviketurvallisuusvirasto edellyttää tämän vuoksi, että energiajuomien pakkausmerkinnöissä tulee olla varoitusmerkintä liiallisen käytön haitoista ja suositus vuorokautisesta käyttömäärästä, joka on yleensä muutamia tölkkejä päivässä. Kupillisessa kahvia kofeiinin määrä on suhteessa sama kuin yhdessä energiajuoma-annoksessa. Monet kauppiaat haluaisivatkin energiajuomiin ikärajan[6]. Energiajuomien korkean kofeiinipitoisuuden vuoksi monet kauppiaat ovat laittaneet ikärajan niille.[7] Esimerkiksi myyntikielto alle 15-vuotiaille Alavieskassa on rauhoittanut elämää paikkakunnan kouluissa.[8]

        Energiajuomat eivät ole urheilujuomia. Kofeiinipitoisuutensa vuoksi energiajuomat eivät korvaa nestehukkaa, vaan lisäävät sitä: kofeiini poistaa nestettä elimistöstä ja juoman mahdollinen sokeri aiheuttaa nopean verensokeritason vaihtelun. Olisi suositeltavaa jättää urheilusuorituksen ja energiajuoman nauttimisen väliin aikaa noin kaksi tuntia. Urheilun yhteydessä energiajuomia ei pidä käyttää siitä yleensä seuraavan sekavan olon vuoksi. Pesäpalloliitto kielsi vuoden 2011 helmikuussa energiajuomien myymisen ja välittämisen alle 16-vuotiaiden urheilutapahtumissa, perustellen päätöstä kofeiinin haitallisuudella nuorille ja ettei energiajuomissa ole mitään nuorien tarvitsemia ainesosia.[9]"

        Sekä:

        "EU:n elintarvikealan tiedekomitea SCF (Scientific Committee on Food) on antanut lausunnon energiajuomien ja niiden piristävien ainesosien turvallisuudesta vuonna 1999 ja täydentänyt lausuntoaan vuonna 2003. Komitean mukaan energiajuomien kofeiinipitoisuudet eivät ole niin korkeita, että niiden kohtuullisen käytön mukana saadut kofeiinimäärät olisivat haitallisia terveille aikuisille.[12] Tästä huolimatta Norja ja Tanska ovat kieltäneet energiajuomien myynnin kokonaan.[13]

        Yhteys runsaalla energia-/virvoitusjuomien käytöllä ylipainoon ja rasvamaksan kehittymiseen on hyvin tunnettu.[14] Sokeroiduissa juomissa maksan rasvoittaa suuri kalorimäärä, sokerittomissa kevytjuomissa käytetty aspartaami omaa myös yhteyden rasvamaksan kehittymiseen. Käyttäjän iästä riippumatta virvoitus- ja energiajuomien suurkulutusta ei suositella, vedoten ylipainon sekä maksan rasvoittumisen riskiin.[14] Lisäksi tälläisten juomien vaikutuksesta hampaiden kiillevauriot lisääntyvät sekä happohyökkys pitenee.[9]

        Energiajuomien käyttö alkoholijuomien yhteydessä on yleistä etenkin nuorien aikuisten keskuudessa. Yhteisvaikutuksiin havahduttiin, kun vuonna 2001 kolme naista kuoli alkoholin ja energiajuomien yhteiskäytön jälkeen. Täyttä varmuutta yhteiskäytön osuudesta kuolemiin ei kuitenkaan ole.[15] Brasilialaisessa tutkimuksessa on selvitetty, että energiajuoma vääristää humalatilan tunnetta vähentäen heikotusta ja päänsärkyä ja saa siten henkilön tuntemaan alkoholin vaikutuksen vähäisemmäksi kuin mitä se todellisuudessa on.[16] EU-direktiivi kieltää yli 1,2-tilavuusprosenttia sisältävien alkoholijuomien täydentämisen vitamiineilla tai kivennäisaineillta ja alkoholijuomien väittämisen terveysvaikutteisiksi. Muiden aineiden lisäämiselle alkoholijuomiin ei ole rajoituksia, joten energiajuomien lisääminen alkoholiin on laillista. Tuotevalvontakeskus suhtautuu varauksella alkoholi- ja energiajuomien yhdistämiseen ja kehottaa välttämään niitä varovaisuusperiaatteeseen vedoten, sillä niiden yhteisvaikutuksista ei ole riittävästi tutkimustietoa. Etenkin humalahakuisessa juomisessa energiajuomien ainesosien saanti voi nousta huomattavan suureksi.[17]"

        Ja nämä nuoret todellakin ostavat tölkkikaupalla noita juomia,ei siis kaikki eikä tuo aloittajan tyttären määrä ole haitallinen kuten sanoin,mutta kyllä tekstistä päätellen niitä ei tosiaankaan suositella lapsille.

        Niissä ei tosiaankaan ole välttämättä pelkkää kofeiinia..


      • energiaa ruuasta
        energiaa ruuasta kirjoitti:

        hmm..

        "Energiajuomia ei suositella lapsille, raskaana oleville tai kofeiiniherkille henkilöille. Elintarvikeviraston suositus perustuu juomien korkeaan kofeiinipitoisuuteen (max 320 mg/l). Elintarviketurvallisuusvirasto edellyttää tämän vuoksi, että energiajuomien pakkausmerkinnöissä tulee olla varoitusmerkintä liiallisen käytön haitoista ja suositus vuorokautisesta käyttömäärästä, joka on yleensä muutamia tölkkejä päivässä. Kupillisessa kahvia kofeiinin määrä on suhteessa sama kuin yhdessä energiajuoma-annoksessa. Monet kauppiaat haluaisivatkin energiajuomiin ikärajan[6]. Energiajuomien korkean kofeiinipitoisuuden vuoksi monet kauppiaat ovat laittaneet ikärajan niille.[7] Esimerkiksi myyntikielto alle 15-vuotiaille Alavieskassa on rauhoittanut elämää paikkakunnan kouluissa.[8]

        Energiajuomat eivät ole urheilujuomia. Kofeiinipitoisuutensa vuoksi energiajuomat eivät korvaa nestehukkaa, vaan lisäävät sitä: kofeiini poistaa nestettä elimistöstä ja juoman mahdollinen sokeri aiheuttaa nopean verensokeritason vaihtelun. Olisi suositeltavaa jättää urheilusuorituksen ja energiajuoman nauttimisen väliin aikaa noin kaksi tuntia. Urheilun yhteydessä energiajuomia ei pidä käyttää siitä yleensä seuraavan sekavan olon vuoksi. Pesäpalloliitto kielsi vuoden 2011 helmikuussa energiajuomien myymisen ja välittämisen alle 16-vuotiaiden urheilutapahtumissa, perustellen päätöstä kofeiinin haitallisuudella nuorille ja ettei energiajuomissa ole mitään nuorien tarvitsemia ainesosia.[9]"

        Sekä:

        "EU:n elintarvikealan tiedekomitea SCF (Scientific Committee on Food) on antanut lausunnon energiajuomien ja niiden piristävien ainesosien turvallisuudesta vuonna 1999 ja täydentänyt lausuntoaan vuonna 2003. Komitean mukaan energiajuomien kofeiinipitoisuudet eivät ole niin korkeita, että niiden kohtuullisen käytön mukana saadut kofeiinimäärät olisivat haitallisia terveille aikuisille.[12] Tästä huolimatta Norja ja Tanska ovat kieltäneet energiajuomien myynnin kokonaan.[13]

        Yhteys runsaalla energia-/virvoitusjuomien käytöllä ylipainoon ja rasvamaksan kehittymiseen on hyvin tunnettu.[14] Sokeroiduissa juomissa maksan rasvoittaa suuri kalorimäärä, sokerittomissa kevytjuomissa käytetty aspartaami omaa myös yhteyden rasvamaksan kehittymiseen. Käyttäjän iästä riippumatta virvoitus- ja energiajuomien suurkulutusta ei suositella, vedoten ylipainon sekä maksan rasvoittumisen riskiin.[14] Lisäksi tälläisten juomien vaikutuksesta hampaiden kiillevauriot lisääntyvät sekä happohyökkys pitenee.[9]

        Energiajuomien käyttö alkoholijuomien yhteydessä on yleistä etenkin nuorien aikuisten keskuudessa. Yhteisvaikutuksiin havahduttiin, kun vuonna 2001 kolme naista kuoli alkoholin ja energiajuomien yhteiskäytön jälkeen. Täyttä varmuutta yhteiskäytön osuudesta kuolemiin ei kuitenkaan ole.[15] Brasilialaisessa tutkimuksessa on selvitetty, että energiajuoma vääristää humalatilan tunnetta vähentäen heikotusta ja päänsärkyä ja saa siten henkilön tuntemaan alkoholin vaikutuksen vähäisemmäksi kuin mitä se todellisuudessa on.[16] EU-direktiivi kieltää yli 1,2-tilavuusprosenttia sisältävien alkoholijuomien täydentämisen vitamiineilla tai kivennäisaineillta ja alkoholijuomien väittämisen terveysvaikutteisiksi. Muiden aineiden lisäämiselle alkoholijuomiin ei ole rajoituksia, joten energiajuomien lisääminen alkoholiin on laillista. Tuotevalvontakeskus suhtautuu varauksella alkoholi- ja energiajuomien yhdistämiseen ja kehottaa välttämään niitä varovaisuusperiaatteeseen vedoten, sillä niiden yhteisvaikutuksista ei ole riittävästi tutkimustietoa. Etenkin humalahakuisessa juomisessa energiajuomien ainesosien saanti voi nousta huomattavan suureksi.[17]"

        Ja nämä nuoret todellakin ostavat tölkkikaupalla noita juomia,ei siis kaikki eikä tuo aloittajan tyttären määrä ole haitallinen kuten sanoin,mutta kyllä tekstistä päätellen niitä ei tosiaankaan suositella lapsille.

        Niissä ei tosiaankaan ole välttämättä pelkkää kofeiinia..

        Sitäpaitsi lapset ovat useimmiten jo tarpeeksi vilkkaita koulussa kuin kotona,siihen vielä noita juomia niin en ihmettele yö yhteen valvomisia,siis kun nautitaan runsaita määriä.


      • Nakki_setä

        Sori mut kahvis on yli kaks kertaa enemmän kofeiini


      • Moikkkk

        Oon 11 ja en usko et se vaikuttaa ainaskaa muhun


    • Jepsis12345679

      Äiti mamma oon nähny paljo sun tytärtäs nuorempia vetämässä 10 kertaa enemmän noita juomia PÄIVÄSSÄ et toi on ihan turhaa miettii tollasta käyttöä ku sä mietit :)

      • pärinä XD

        tiedän kyllä sen verran että aikuinen kuolee jos se juo 31 tölkkiä renergia juomaa olen itse 11 ja juon kyl välillä kaikenlaista mutta en rodeota ainakaan en suosittele ED:tä alaikäisille mutta ei se 13v:lle tee mitään maksa tulehdusta ym


      • 14vtytsy

        Aikuinen voi kuolla jo 5 tölkistä energiajuomaa. Tiesithän pärinä XD , että 13 vuotiaskin on alaikäinen.


    • EnergiajuomaPRO

      Ei propleemaa :) Juon itsekkin energia juomia olen 11v ja ei siitä oikeen mitään tule mutta yöt ei oikein nukuta ja kun juo tulee jotenkin hassu olo xD

      • Pata kattilaa soimaa

        Ei herran jestas...
        Hyvät ihmiset juuri tämän takia energiajuoma on saanut pahan maineen kun tälläiset taulapäät juovat niitä myöhään iltaan ja sitten tulevat vielä kerskumaan.
        Ja kaikille muille tiedoksi tutkikaa asiaa ennen kuin tulette tänne pätemään niillä tiedoilla jotka media on päähänne raiskannut.
        Suurin osa ei varmaan edes tiedä mitä tauriini, guarana tai muut kyseisissä juomissa ovat.
        Ja teille jokta juovat näitä ja vielä pakko tulla tänne huutamaan ihmisille; TEKIN olette syy energiajuomien huonoon maineeseen.
        Ja ne tutkimukset mitä lehdissä on ovat AMERIKKALAIS / KANADALAIS tutkimuksia! Suomessa on tietty maksimi kuikna paljo saa 100ml kofeiinia olla.
        Olette varmaan myös lukeneet erilaisia tutkimuksia joissa energiajuomat haukutaan maanrakoon. Ne ovat täyttä bullshit.
        Ottakaa nyt hyvän tähden huomioon, että kaikki täällä telluksella voi meidät tappaa.
        Kahvikupillisessa kahvia on ENEMMÄN kofeiinia kuin samassa määrässä energiajuomaa SUOMESSA.


      • ESJONNEBOSSMONSTERI

        yhtä kuin pärinät :)


      • EnOoJonne

        Tuskin vaikutta kun juot kerran puolessa vuodessa


    • Helmi L

      Tervehdys

      Miksi sinun 13 v tytär edes tarvitsee energiajuomaa??

      Ystävällisin terveisin

      Helmi L

      • serveres jonne

        no mihin tarvitset tytärtä jos kehtaat puhua tyttäresi asioista ilman lupaa


    • mä00

      No mun kamut juo energiajuomii joka päivä n. 3 pulloo ja toine o jo riippuvaine... Ja ne o 11w......... Että näin..

      • RBNOLL

        Juon joka päivä MF tai Mixxed Upia 1 pullo, oon 11v. yöt nukuttaa kosk juon aamulla ei tuu mitää jotain hassua oloa mut guarana antarticas mulla on joku huono olo,
        Kai ei se haittaa


    • Red Bull

      Ite oon juonu vasta yhen tölkillisen Red Bullia, joten en osaa sanoa mitään terveysvaikutuksista. Mutta meijän rehtori on antanut jonku vitun jaksotiedotteen jossa sanoo että vanhempien pitäis puuttua meijän teinien energiajuomien käyttöön. paskaa sanon mä. Ei niistä mittään varmaan tuu jos ei juo 24/7

      • entinenjonne

        Ite oon huomannu et Energiajuomien käyttö VOI hidastaa ihmisen kehitystä esim. Murrosikään liittyen


      • weli brotja

        Ostettii weljien kaa 26 lavaa ES ja mentii poliisi asemalle pärisee jonka jälkee kytät lähti meijjä perää ja huudettii makenkaa fobbatapaus! Kytät ei täst huudosta pitäny ja otti sarjaaseet käyttöö.Eli tarvittii lisää vauhtii ja me kaikki 20 tyyppii wiljamin ehdotuksest lähettii jonin mopo-autol hanee kytät ei pysyny meijjä peräs ja soitti suomen armeejan apuun joka ampu rpg-akimbol meit päähä. Ei annettu sen häiritä ku avattii viimene lava ES ja sitte nooa joka oli juonu yli 200 ES alko puhuu outoi luultii eka et se johtuu siit et se käyttää LSD:eet ja jonneille tiedoks se o huume ja nooa sano näin sllsmaklslzkssmakakakakn ymmärrettiin heti että hän ehdotti sotaa ja näin tuli ensinmäinen sisällis sota suomessa(:


      • IhanVitunIsoMörkö
        weli brotja kirjoitti:

        Ostettii weljien kaa 26 lavaa ES ja mentii poliisi asemalle pärisee jonka jälkee kytät lähti meijjä perää ja huudettii makenkaa fobbatapaus! Kytät ei täst huudosta pitäny ja otti sarjaaseet käyttöö.Eli tarvittii lisää vauhtii ja me kaikki 20 tyyppii wiljamin ehdotuksest lähettii jonin mopo-autol hanee kytät ei pysyny meijjä peräs ja soitti suomen armeejan apuun joka ampu rpg-akimbol meit päähä. Ei annettu sen häiritä ku avattii viimene lava ES ja sitte nooa joka oli juonu yli 200 ES alko puhuu outoi luultii eka et se johtuu siit et se käyttää LSD:eet ja jonneille tiedoks se o huume ja nooa sano näin sllsmaklslzkssmakakakakn ymmärrettiin heti että hän ehdotti sotaa ja näin tuli ensinmäinen sisällis sota suomessa(:

        Lmao


    • siis mitä!

      Voiko energiajuoma aiheuttaa lapsettomuutta, jos juo litran vuodessa?


      Jäin tuosta kysymyksestä ihan sanattomaksi,,,,,,,,,,

    • vittukunpärisee

      oon juonut noin vuodessa 11 tölkkiä enegiajuomaa ja joittenkin jälkimaku on paha... En enää jaksa juoda sitä paskaa mutta mun bussissa on yksi 9luokkalainen tyyppi joka sano mulle että se joi tänään yhteensä 20eeässää :O Voi hitto ja se anto yhen mulle kun ei jaksanut juoda... Nykyään jos ostan jtn juomaa kaupasta niin se on limsaa. PS: Ostakaa angry birds keltasta limsaa, siitä saa vatsa kunnon pärinät!

      • MF <3

        oon viime kuukaen aikana kitannu noin 16 tlk energiaa. eikä se oo yhtää vaarallisempaa ku limsa tai kahvi


    • kippaa ES juo MF

      EI JUMAA :DD

    • mikäonparasta...??

      mikä teistä on parasta energiajuomaa...??
      mun mielest ED.

      • joku tyyppi

        ED Lemon Light on paras.


    • Jon_DonVito

      Red Bull on parhaimman makuista. Tai siis paras kokonaisuus. Batteri on jäillä parempaa mutta suoraan tölkistä häviää jonkun verran. Työpaikalla on tarjolla joka sorttia energiajuomia, klassikot ja uutuudet. 2-5 tölkkiä päivässä tulee juotua. Maussa hakkaa kahvin 100-0. Ja itellä ei ainakaan kahvi taho kesäkuumalla upota ollenkaan, jääkylmä energiajuoma sen sijaan on suuri nautinto. Olen mukana myös moottoriurheilu puolella ja siellä energiajuomien kulutus on huipussaan. Jotkut valittavat rauhattomuudesta ja rytmihäiriöistä mutta se johtuu vain kofeiinista. Ei itsessään energiajuomista.

    • es-jonne1997

      ei helvetti muija rauhotu saatana =D

    • Eividdukiinnosta

      Spurdo spärdö spröö, es on baras :-DDDDD

    • Coffeeboy

      En juo energiajuomaa, koska se lihottaa ja syövyttää hampaat veks ja maistuukin ihan törkeen pahalle.
      Mieluummin juon kahvia. Näin kukaan ei luule, etä mä oon joku poikapissis.

      • Coffeegirl

        Minäkin juon mieluummin kahvia, se piristää eikä siinä ole kaloreita. Ällöttää lihavat varhaisteinit, jotka eivät tajua, että energiajuomasta saa energiaa, mikä kasvattaa mahaläskejä, yök.


      • 03tyttö

        itse olen juonut tasan yhden 250ml ES.än no siinähän se meni mutta olen maistanut äitiltäni joitain mutta en tykännyt niistä yhtään. olen menossa syksyllä 2016 ylä asteelle niin ajattelin että ostan silloin n.1-2 tölkkiä kuussa tai en yhtään. en älyä niitä n.8v lapsia jotka niitä juo joka päivä pari tölkkiä. (olen silti vähän tukevampi kuin jotkus, mutta en läski)


    • EI energiajuomille

      "Jotkut valittavat rauhattomuudesta ja rytmihäiriöistä mutta se johtuu vain kofeiinista. Ei itsessään energiajuomista."

      Niissä niin paljoa kofeiinia ole. Nyt jo pienen ajan sisällä kaks sanonut saaneensa niistä pahoja rytmihäiriöitä, että on joutunut sairaalassa käymään ja kuitenkin kahvia voivat juoda normaalisti.
      Jos ne aikuiselle aiheuttaa jo rytmihäiriöitä, niin voi vaan kuvitella mitä ne lapselle aiheuttaa.

    • FaZe_WillyG

      Ei todellakaan voi..

    • uyyuuyyyuyuyiiuyuyuy

      Energiajuoman haitat on lähinnä siinä, että se lihottaa. Siitä saa turhia kaloreita, se myös syövyttää hampaat, siinä on lisäaineita ja on vain kaikinpuolin pirun epäterveellistä. Kaiken lisäksi maistuu ihan pirun pahalle. Miksi kukaan haluu juoda niitä? Kunnon haittavero tuollaselle myrkylle, eli hintaa sellaset 5 euroo pullo.

      • es-nico

        Itse olen 12-vuotias, painoa 38kg ja pituutta 160cm, näkyy osa sixpackista ja käytän muutaman kerran kuukaudessa energiajuomia. Esimerkiksi Eeässässä on todella vähän kaloreita verrattuna limppariin. Energiajuomissa on vitamiinejakin ja kahvistakin menee nopeammin yöunet. Itse ostan välillä Starbucksin kahvia ja kun sitä juo litran niin on mennyt jo yöunet (Kokemusta on) ja litrasta energiajuomaa en huomaa mitään erikoista nukkumaan mennessä. Mitään riippuvuuttakaan minulla ei ole vaikka vuosi sitten join joskus jopa 6 tölkkiä viikonlopun aikana niin tajusin vähentää ja onnistuin siinä ilman mitään vaikeuksia. Ja rahat ansaitsen itse tekemällä kotona töitä.
        Jos tämä pahoinvointivaltio kieltää energiajuomat niin laitetaan faija / eno hakemaan :P


      • uyyuuyyyuyuyiiuyuyuy
        es-nico kirjoitti:

        Itse olen 12-vuotias, painoa 38kg ja pituutta 160cm, näkyy osa sixpackista ja käytän muutaman kerran kuukaudessa energiajuomia. Esimerkiksi Eeässässä on todella vähän kaloreita verrattuna limppariin. Energiajuomissa on vitamiinejakin ja kahvistakin menee nopeammin yöunet. Itse ostan välillä Starbucksin kahvia ja kun sitä juo litran niin on mennyt jo yöunet (Kokemusta on) ja litrasta energiajuomaa en huomaa mitään erikoista nukkumaan mennessä. Mitään riippuvuuttakaan minulla ei ole vaikka vuosi sitten join joskus jopa 6 tölkkiä viikonlopun aikana niin tajusin vähentää ja onnistuin siinä ilman mitään vaikeuksia. Ja rahat ansaitsen itse tekemällä kotona töitä.
        Jos tämä pahoinvointivaltio kieltää energiajuomat niin laitetaan faija / eno hakemaan :P

        No, jos muutaman kerran kuukaudessa juot energia juomaa, niin eikä se tee n. 4 tölkkiä/kk?
        Läskit löllyy ja hampaat tippuu, jos juo energiajuomia päivittäin eli ainakin sen 30 tölkkiä kuukaudessa.


      • streetworkout
        es-nico kirjoitti:

        Itse olen 12-vuotias, painoa 38kg ja pituutta 160cm, näkyy osa sixpackista ja käytän muutaman kerran kuukaudessa energiajuomia. Esimerkiksi Eeässässä on todella vähän kaloreita verrattuna limppariin. Energiajuomissa on vitamiinejakin ja kahvistakin menee nopeammin yöunet. Itse ostan välillä Starbucksin kahvia ja kun sitä juo litran niin on mennyt jo yöunet (Kokemusta on) ja litrasta energiajuomaa en huomaa mitään erikoista nukkumaan mennessä. Mitään riippuvuuttakaan minulla ei ole vaikka vuosi sitten join joskus jopa 6 tölkkiä viikonlopun aikana niin tajusin vähentää ja onnistuin siinä ilman mitään vaikeuksia. Ja rahat ansaitsen itse tekemällä kotona töitä.
        Jos tämä pahoinvointivaltio kieltää energiajuomat niin laitetaan faija / eno hakemaan :P

        Menee tunteisiin tälläset kakarat joilla "sixpack näkyy" oot 12v ei silloin mitään lihaksia ole ellet sitten ole jokin telinevoimistelia. Itellä näkyy vatsa lihakset mutta en kutsuis sitä nyt vielä "sixpackiks" Googlaappa vaikka Ryan Terry niin siinä on sulle esimakua sixpackistä. Ja itse keskusteluun liittyen energia juomissa on kaiken maailman paskaa, eikä sitä tulisi pikku jonnejen juoda. Itsekkin valitettavasti olen sortunut energia juomien juomiseen ja juon yleensä 1-2 pulloa viikossa lähinnä piristykseksi sillä kahvi ei maistu. Tavoitteena on kyllä vähentää energia juomien juomista.


      • AnoreksiaLääkäri
        es-nico kirjoitti:

        Itse olen 12-vuotias, painoa 38kg ja pituutta 160cm, näkyy osa sixpackista ja käytän muutaman kerran kuukaudessa energiajuomia. Esimerkiksi Eeässässä on todella vähän kaloreita verrattuna limppariin. Energiajuomissa on vitamiinejakin ja kahvistakin menee nopeammin yöunet. Itse ostan välillä Starbucksin kahvia ja kun sitä juo litran niin on mennyt jo yöunet (Kokemusta on) ja litrasta energiajuomaa en huomaa mitään erikoista nukkumaan mennessä. Mitään riippuvuuttakaan minulla ei ole vaikka vuosi sitten join joskus jopa 6 tölkkiä viikonlopun aikana niin tajusin vähentää ja onnistuin siinä ilman mitään vaikeuksia. Ja rahat ansaitsen itse tekemällä kotona töitä.
        Jos tämä pahoinvointivaltio kieltää energiajuomat niin laitetaan faija / eno hakemaan :P

        OLetpas Laiha


      • EiLihava

        Olen 12 v ja painan 30kg.....


    • ?vastatkaa?

      olen 11w. ja join 2 tölkkiii energia juomaa kerralla mutta en kullä yleensä juo, onko se haitallista??

      • Herätkää jo

        Koittakaa jo avata silmänne ei energiajuomista ole haittaa jolle ijuo jtn. 6 tökkiä päivässä


      • Miettikää ihmiset!!
        Herätkää jo kirjoitti:

        Koittakaa jo avata silmänne ei energiajuomista ole haittaa jolle ijuo jtn. 6 tökkiä päivässä

        Tämäkin kaveri on oikeassa olen jo monen vuoden ajan juonut energiajuomia lähes päivittäin ja tälläkin hetkellä olen hyväs kunnos olen 13 vuotias ja yli 170 senttinen joten ei se energiajuoma kyllä kasvuun vaikuta. Hermostuttaa tämåkin asia kun miksi kieltää energiajuomat alle 15 vuotiailta ei niihin kukaan ole kuollut toisin kuin alkoholiin. Ja muuten koulussa olin keskiarvolta luokkani 2. Paras


      • Mietitty on
        Miettikää ihmiset!! kirjoitti:

        Tämäkin kaveri on oikeassa olen jo monen vuoden ajan juonut energiajuomia lähes päivittäin ja tälläkin hetkellä olen hyväs kunnos olen 13 vuotias ja yli 170 senttinen joten ei se energiajuoma kyllä kasvuun vaikuta. Hermostuttaa tämåkin asia kun miksi kieltää energiajuomat alle 15 vuotiailta ei niihin kukaan ole kuollut toisin kuin alkoholiin. Ja muuten koulussa olin keskiarvolta luokkani 2. Paras

        Kuvitteletko, että energiajuomasta on jotain hyötyä?
        Missä kunnossa on hampaasi?
        Syötkö muuten terveellisesti?
        Paljonko painat?


      • sugar free
        Mietitty on kirjoitti:

        Kuvitteletko, että energiajuomasta on jotain hyötyä?
        Missä kunnossa on hampaasi?
        Syötkö muuten terveellisesti?
        Paljonko painat?

        kertokaa onko se vaarallista vai ei kysyy 12v poika


      • Mietitty on
        sugar free kirjoitti:

        kertokaa onko se vaarallista vai ei kysyy 12v poika

        Energiajuomat eivät ole kohtuullisesti käytettynä vaarallisia terveelle aikuiselle.

        http://www.evira.fi/portal/fi/elintarvikkeet/tietoa_elintarvikkeista/elintarvikeryhmat/energiajuomat/usein_kysyttya/

        12. Miksi energiajuomia ei suositella lapsille, raskaana oleville eikä kofeiiniherkille henkilöille?

        – Lapsille jo pienikin kofeiinimäärä voi aiheuttaa kiihtyneisyyttä, ärtyneisyyttä, jännittyneisyyttä ja levottomuutta. Kofeiiniherkille henkilöille kofeiini voi aiheuttaa verenpaineen nousua, sydämentykytystä ja vapinaa. Raskaana olevilla naisilla erittäin runsas kofeiinin saanti voi lisätä keskenmenon riskiä.

        14. Onko energiajuomien käytöstä haittaa nuorille?

        – Kohtuullisesti käytettynä energiajuomien käytöstä ei ole osoitettu olevan haittaa vaaraa nuorille: kohtuus tarkoittaa, että tölkissä mainittua suurinta vuorokautista käyttömäärää ei ylitetä. Liiallisesta energiajuomien käytöstä voi olla samoja haittavaikutuksia kuin liiallisesta kahvin tai kolajuomien juonnista: ahdistuneisuutta, jännittyneisyyttä ja unettomuutta. Lisäksi kofeiinipitoisten juomien säännöllinen ja runsas käyttö voi johtaa kofeiinin sietokyvyn lisääntymiseen, joka on merkki kofeiiniriippuvuudesta. Ihmisten herkkyys kofeiinille on yksilöllinen: toiset ovat herkempiä kuin toiset. On myös syytä pitää mielessä, että kuten muutkin virvoitusjuomat, energiajuomat ovat happamia ja sisältävät useimmiten sokeria. Siten ne ovat myös hammasterveyden kannalta ongelmallisia jos niitä käytetään säännöllisesti.


      • 03tyttö
        Herätkää jo kirjoitti:

        Koittakaa jo avata silmänne ei energiajuomista ole haittaa jolle ijuo jtn. 6 tökkiä päivässä

        niisähän lukee yleensä että maksimi suositus 4 tölkkii/vrk olen juonut siis yhden 250ml ES:än menihän se siin mutta olen maistanut muita muumuassa äitiltäni ja olihan ne pahoja


    • N14

      Join äske yhen Teho Superin.. Suoliin pistelee ja oksettaa vähän mutta eiköhän se siitä XD

      ps. Miks teille äideille ei oo mikään muu tärkeämpää kun se että teiän penskat saa lapsia??? Plääh en ite ainakaa keksi *brainhurts...XD*

      • pahempaakin nähty ap

        En olis huolissani ap oon nähny 5vuotta sun tytärtäs nuorempia juomassa energiajuomia ja vetämässä röökii (tais joskus juoda oluttakin) ja se jos mikä on huolestuttavaa


    • 12v

      Ei niissä kyllä mitää oikee tapahdu juot 1-2 tölkkii viikos mut ei kannata juoda nopeesti ku sit tulee vähän paha olo mut kyl se menee

      • holmesisokyrpä

        Jos juo energiajuimia pippeli jää alle 15cm aikuisena.


      • trolli?
        holmesisokyrpä kirjoitti:

        Jos juo energiajuimia pippeli jää alle 15cm aikuisena.

        Taidat olla 9v trolli joka tulee kirjotteleen tänne energiajuomahuuruissa


    • Nähty on

      Oppolas jos juo yhden energiajuoman, niin se on loppupäivän humalassa. Jos sattuu olemaan sellainen oppilas joka on pahapäinen humalassa, niin onpa ikävä asia luokan kannalta.

      Valitettavasti tällaisten oppilaiden tiimoilta pidetään paljon oppilashuoltoryhmän kokouksia, kun kukaan ei ole kuomannut juoman ja käytöksen yhteyttä. Oppilas itse ei tietekään sitä tunnusta.

      Käytöshäiriöt vähenisivät ratkaisevasti, jos energiajuomia ei olisi olemassa.

    • Esjofgdihxgjjxgkk

      Mä join ennen energiajuomaa 1 tai2 tölkiä viikossa mä en huomannu itessäni muuta kun pään särkyä ja kunto heikkeni lopetin juomisen

    • puolueeton

      energiajuomat on kuin limsaa jossa on tavallista enemmän kofeiinia ja lisäaineita

    • Jelppiä

      Oon 13v lapsi join 2 pientä tölkkiä mad croggia ja yhen dynamiten on outo olo ja sydän hakkaa tosi lujaa onko vaarallista vai pitääkö vain levätä ?

      • 14vJonne

        Iham normaalia, joit luultavasti nopeeseen tahtiin ja sen takia sun kehos käsittelee niitä nopeesti, ite oon 14v ja juon melkeen joka päivä 1-3 megaforcea, ja tuleehan siitä välillä toklanen olo ja pää kipeeks, pitää vaan olla juomatta liian nopeesti :P


    • Trolli37844

      Lapses kuolee jos se juo elämässään 7 energiajuomaa

      • Anonyymi

        lol oon 10 v oon juonu jo elämäni aikana 7


    • kullihermanni

      vittu ei

    • jonnne04

      herätkäää aikauioset!! oon 12v ja juon joka pv energia juomiii !!! herätkäää

    • 353

      Energiajuomista on oikeasti haittavaikutuksia.Ne vaikuttavat lapsella seuraavasti:sydämen tykytystä,hermostuneisuutta,ärtyisyyttä,unettomuutta.Lisäksi hampaat kärsivät.Turha väittää kenenkään että olisivat vaarattomia.Lukekaa vaikka Eviran sivuilta jos ette usko.

    • lolelfknfndnfkfl

      Antakaa nyt 11v juada mad cräkkiä
      Vi***

    • tojajjd

      Siis luin että energiajuomista ei oo mitään haittaa ellei niitä nautita yliannostuksen (yleensä yli 2 tölkkiä) ja silloinkaan ei ole muuta vaaraa kuin ylipirteys. Vaikutus on sama kuin joisi liikaa kahvia.

    • 1rf5jkoolp9

      Kyllä siitä ihohttavaolo tulee

      • Pihvi22

        Oon 11v juon kerran viikossa ihen es ja oon ihan terve vitun runkku aikuiset hertkää


    • Poika15vv

      Olen 15v poika ja juon energia juomija. Join tänään 3—5energia juomaa ja tuli väsymys vähön heikko olo ja vähän humalainen onko vaarallista?

      • esenergiajuomaaa

        En tiiä varmaa kofeiini myrkytys tulee jos noin paljon päivässä


    • esenergiajuomaaa

      Juon viikosssa vittu noin 10 ja juonu 8 vuotta noin ja ei oo mitää vaivoja ehkä ylipaino on haitta niissä

    • ilmaisia-juomia

      045 888 7333 spörölöö

    • NakkiPeruna

      Voit vittu ite juon melkee joka päivä eikä ne mihinkää vaikuta......

    • Lollipopjsidid

      ei ne vaikuta 13 v tyyppeihin ainakaa vitun pällit

    • 14vJonnemies

      Join jotain 6-8 vuorokaudessa kahella kerralla ei käyny mitää..

      • Lihottaaaaaaa

        Paitsi että lihot läskiksi.


    • Megaforceismylife

      Moi vaan. Ite olen 13v ja käytän paljon energiajuomia, ei ne vaikuta mulla ainakaan muuhun kuin että pysyy hereillä :D Mut eine kyl oo terveellisiä mutta jos itse haluaa niitä juoda nii juo vaan

    • IhanVitunIsoMörkö

      Ite juon keskimäärin noin joka toine päivä yhe pullon tai tölkin energiajuomaa ja oon siis 13v eikä oo tullu mitää haittavaikutuksii. Välillä saatan pitää taukoo taisit juoda päiväs kaks.

    • 14-vuotias

      Itse juon välillä rodeota ja kerran kun join 1l aamusta niin kyllä se totta kai näkyi käytöksessä. Koulussa olin todella levoton ensimmäiset pari tuntia ja käytävillä tuli kirjaimellisesti hypittyä tasajalkaa. Siitä se kuitenkin rauhottui. Ja tiedän, että nyt tulee kaikki jonnet valittamaan, että eihän tuo ole edes paljon, mutta kyllä se joillekkin on aamusta aika paljon. Itse olen siis 14-v ja 168 cm ja energiajuomien juontini ei ole haitannut kasvuani tai koulunkäyntiäni ja olenkin saanut aina luokka-asteeni parhaan todistuksen. Joten sinuna en olisi huolissani noin vähästä käytöstä. Jos juonti olisi kuitenkin 1-2l joka ikinen päivä, olisi jo huolenaihetta riippuvuudesta.

    • S...i

      Itse olen 11 vuotta enkä juo tai ole ikinä edes maistanut energiajuomaa, eikä edes tekisi mieli. On ok jos juot joskus energiajuomaa mutta en usko että on ollenkaan hyväksi juoda päivittäin. Energiajuomassa on paljon sokeria ja se ei ole hyväksi hampaille. En usko että energiajuomassa on mitään vaarallisia haittoja, mutta en myöskään ymmärrä miksi sitä pitää edes juoda. Eikö nuoret kuten 8 - 14 vuotiaat voi saada energiaa mistään muusta? Jos tiedät jonkun paremman ratkaisun kuin energiajuoma, niin suosittelen jotain muuta. Toivon että ette triggeröityneet, itse en vain ymmärrä energiajuomia.

    • 14v

      Oon 14 vuotias poika ja juon varmaan yhden tölkin kuukaudes energiajuomia mutta kahvia juon n. 3 kuppia päivässä. joskus vuos sitten tuli sydämmentykytystä kun join 5 kuppia kahvia ja yhden ison ja pienen es. Ja es on pahaa redbul on parempaa

      • Daniel0413

        Haloo lapset että aikuiset olen 13 vuotias poika join tänään 1l energia juomaa sain kunnon kohtauksen sydämmeni tykyttää tärisen aiva täysillä ja voin sika pahoin en suosittele lapsettomuutta se ei aiheuta mutta muita haittoia kyllä en suosittele juomaan


    • Asiantuntija-

      Yleensä se aiheuttaa lapsettomuutta. Johtuu juomassa olevien genomien hakeutumisesta mumamjohtimiin. Aiheuttaa myös voimakasta kipua alapäässä ja tarttuu helposti perheenjäseniin esimerkiksi wc-pöntöstä.

    • aleksi646

      kyrä kikkeli

      • Tuukka-Torpakko

        Oletko mun Kaveri


      • gdskdsjfojdsokgjfd
        Tuukka-Torpakko kirjoitti:

        Oletko mun Kaveri

        tilaa kanava tikkipokka gemer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


    • Homo-Keli

      Kuka lukee 2017 XD

      • ndsg095477y

        muna maistuu kanalta


    • 63737

      Oon 10v tyttö ja juon 5 tölkkii päiväs. Hampaat lähti mut se on vaan hyvä ni sit ku oon vähä vanhempi ni munaa imiessä ei osu hampaisiin

    • Lihava_make

      Itse olen 10v täytän ensikuussa 12v ja juon päivittäin essää, äiti hakee minulle juolaa aina viikonlopuksi ja vedetään laiha markonkannssa järkyttävät överit. Ps. Olen homo

    • Sauliaine

      No viddu ei se tee muuta kun se aiheuttaa korkeintaan syövän

    • aivot_pilalla

      Nuoriso on nykyään vähä-älyistä, kun maksavat maltaita käyttääkseen roppaansa roskajuomafiltterinä. Haitat eivät näy heti ja luullaan, että roskalitku on okei.

    • En_suosittele

      Sisäisesti käytettynä rodeo energiajuomapullo saattaa aiheuttaa immenkalvon menetyksen. Myöskään ekologisempaa kävyn avulla masturbointia ei voi suositella.

      T. Kynägologi 12 v.

    • Vitu15vJonneSaatana

      Voi vittu aikuiset ihmiset, join 20kpl erilaisia ja vahvapitoisia energiajuomia noin 3 tuntiin. Kyllä perkele alkoi keho täristä ja aikamoinen psykoosi lähti valloileen sekä sydän pumppas 10 kertaa sekunnissa mutta elossa sitä ollaan.

    • 14vpoikatäältjostai

      Nyt o asiallinen vastaus! Nää "jonnet" 10vuotiaat leuhkii sillä että juo energiajuomia. Ootte parhaita kovia. Mutta ei niistä muuta haittaa ole kuin hampaan reikiintyminen., Yli 3 tölkkiä päivässä voi aiheuttaa rytmihäiriöitä. Ei ole vaarallista. 1 viikossa on sama asia kuin jousitus Jokisen. Ja joo oon ite juoni energiajuomia aika paljo. Olen 14v. Itsellä ainakin alkaa sydän hakkaamaan satasta kun juo 3 päivässä. Ja viel näille pennuille menkää urheilemaan mielummin ku juotte energiajuomia ja pelaatte yksin kotona. Olen puhunut.

    • esketit

      juon 1000000000000 es jokap v xD""E!13132142136432

    • Kokemusta-On

      Noin pienellä käytöllä ei ole haittaa,mutta jos liian usein käyttää niin ei hyvä, broidi joutui soittamaan ambulanssin kotiin kun huomasi että syke nousi normaalia korkeammalle, eli liiallisena käyttönä ei hyvä

    • 13vpoike

      Itse en ole huomannut mitään vaarallista energia juomissa olen toki 13v ja juon pari viikossa koulun jälkeen välillä en useammin mutta olen aika lyhyt ja juonut pari vuotta mutta toisinaan ei ole isoa kasvupyrähdystä vielä tullut joten en usko haittoja oikeastaan hallittuun käyttöön :)

    • Ziding

      Noniin kaikki lukekaahan tämä.

      15-vuotias menehtyi sekoitettuaan energiajuomaa alkoholin kanssa – nyt poliisi varoittaa muita

      15-vuotias menehtyi sekoitettuaan energiajuomaa alkoholin kanssa – nyt poliisi varoittaa muita

      Energiajuomat eivät ole koskaan ole olleet yhtä suosittuja ja helposti saatavilla olevia kuin tänä päivänä. Monissa näistä kofeiinia sisältävistä juomista varoitetaan jo etukäteen, ettei niitä saisi sekoittaa alkoholin kanssa, mutta varoitusta ei löydy kaikista tuotteista.

      Ja suuren tarjonnan takia nuoret ostavat niitä vapaasti entistä kiivaampaan tahtiin. Niinpä juomia käytetään myös usein mixereinä erilaisten alkoholijuomien kanssa kielloista huolimatta.

      Sitä ei voida liian montaa kertaa toitottaa, ettei energiajuomia saisi ikinä sekoittaa alkoholin kanssa. Nyt tuo kohtalokas yhdistelmä on johtanut 15-vuotiaan tytön kuolemaan.

      Nuori tyttö löydettiin tajuttomana bileistä

      Tyttö kiidätettiin paikalta lähimpään lasten sairaalaan, jossa hänen verestään löydettiin yli kahdeksan kertainen määrä alkoholia verrattuna esimerkiksi ajamisen sallittuun promillerajaan.

      Poliisit ymmärsivät totuuden nähtyään pullon

      Paikalle hälytetyt poliisit löysivät tajuttoman tytön viereltä myös pullon, jonka he uskovat selittävän tytön tilan. Pullossa oli tehty sekoitus alkoholista sekä korkean kofeiinipitoisuuden omaavasta guaranalla maustetusta energiajuomasta.

      Kyse oli siis juuri sekoituksesta, jota vastaan useimpien energiajuomien kyljissä varoitetaan, sillä se on vaaraksi kehollemme.

      Vietettyään kolme päivää teho-osastolla sairaalassa tuo nuori tyttö menehtyi. Poliisin mukaan kuolema oli suora seuraamus juomasta, jonka reseptin hän oli löytänyt internetistä.

      – Emme voi alleviivata liikaa sitä, kuinka vaarallista alaikäisten alkoholinkäyttö on. Viestimme on selkeä: Älä ikinä riskeeraa henkeäsi jonkin internetistä löytyneen tiedon takia,
      Sama olisi voinut tapahtua vaikka juomassa ei olisi ollut alkoholia, energiajuomat ovat hengenvaarallisia jos niitä juo paljon kerrallaan, juomien ainesosat voivat aiheuttaa hengenvaarallisia myrkytys tiloja.

      Alaikäisten ei pitäisi missään tapauksessa juoda alkoholia, mutta kyllähän me kaikki tiedämme, että sitä tapahtuu. Kyse on enemmänkin siitä, että nuoret eivät ole tietoisia kaikista riskeistä, joihin he itsensä tuon myötä saattavat.

      Tähän meidän on yhdessä saatava muutos. Yhdenkään nuoren ei pitäisi kuolla enää tämän takia.

      Tehdään nyt kaikki voitavamme ja jaetaan tätä poliisin varoitusta sekä traagista uutista kaikille, jotta asiaan kiinnitettäisiin enemmän huomiota!

    • Anonyymi

      Energia juomat voivat aiheuttaa sydän ongelmia.

    • miten joku ihminen voi antaa lapsensa juoda 5 tölkkiä/pulloa päivässä.

    • Anonyymi

      taidan olla vähän myöhässä mutta juon 1-2 tölkkiä kuukaudessa joten aiheuttaako se mitään?

    • Anonyymi

      Harvinaista tuo lapsettomuus. Tuskin tapahtuu.

    • Anonyymi

      Kohtu voi laskeutua eteisen lattialle jos juo.

    • Anonyymi

      Luin tarkastin että eli kaikki energia juomat voi aiheuttaa pää särkyä myös vapinaa myös muitakin kohtauksia t.Räty Marja Espoosta Kauklahti

    • Anonyymi

      No ei muhun ainakaa mitenkää vaikuta oon 11v ja juon 3-6megist päiväs kyl mun äitini noit mulle välil ostaa vaikka ei se noit nyt hirveesti suosittele.

    • Anonyymi

      Siis tääl vaa 10v vetää päiväs 8 mf wtf?

    • Anonyymi

      ENERGIAJUOMAT! HYI HELVETTI MITÄ KURAA!

    • Anonyymi

      Ne on ainoastaan ylimakeaa kylmää kahvia. Vaikuttavat aineet on käytännössä sokeri ja kofeiini

    • Anonyymi

      Join vittu äsken essää ja ei tullu mitää

    • Anonyymi

      Mitä tapahtuu jos 11-vuotias juoo energiajuomaa (monter)

    • Anonyymi

      ite kaverin kanssa ostettiin 10 rodeoo ja kaksi sour apple mad crockia join madit ja 5rodeoo eikä oo käyny mitään. olen juonut 3megistä eikä käynyt mitään. siis juon paljon ja ei käy mitään

    • Anonyymi

      Olen juonut yhden energiajuoman elämässäni onko siitä jotain haittaa voinko nyt kuolla

    • Anonyymi

      Tekeekö kahvi mitään pahaa 13 vuotiaille jos ei ni ei oo hätää eikä muutenkaan oo esim monstereita saa juoda 2 tölkki eli 1L päivässä ja jos juo pitkän ajan vaikka 4L päivässä energia juomia ni si ehk jotai

    • Anonyymi

      onko haitallista jos oon 10 v ja juon 1 energia juoman viikossa- 2 vk

    • Anonyymi

      Ei se mitään tee Es on vaa hirvee kasa kaloreita

    • Anonyymi

      En kauheasti tiedä mitä energia juomat aiheuttavat mutta jostain kuulin että energia juomat voivat aiheuttaa lapseettomuutta

    • omasta mielestä ei. mutta se riippuu iästä... en tiedä 13v mutta voin veikata että ei se mitään pahempaa tee kuin tekee yli vilkkaaksi ja nukkumattomaksi . nukkumattomuus kyllä tulevaisuudessa haittaa koulun käyntiä mutta itse kun olen 15v niin en ainakaan tunne mitään eroja. mutta suosittelen että (jos olet siis vanhempi) että odotat vielä pari vuotta ennen kuin annat juoda. koska energia juomien laillinen juomis ikä on 15v(minun tietääkseni)

    • Anonyymi

      Mun kaveri Oliver juo monsteria ja Oliver on 10-11 ja monsteri on energiajuomaa!

    • Anonyymi

      oon 11v ja juon energia juomia. mulle tulee pahaolo siitä ja sydämeen alkaa sattuu mut en välitä.

    • Anonyymi

      No hei haloo ite vedän 8 monsterii päivässä eikä oo käyny mitään ja vittu oon 10

    • Anonyymi

      Iha vaa sillee et en siis estä mitää mut mun kaveri on iha hirveen lapsellinen ja LIIAN energinen ja agressiivinen ollu sen jälkeen kun alko juomaa es,monsterii ja rodeoo...joten en suosittele khyll ja mun luokkalaine juo jtn 9tölkkii päivässä es ja se on tosi lapsellinen ja väkivaltanen..

    • Anonyymi

      Ite oon 12v poika joka juo energiajuomia. Mun mielestä energiajuomat ei oo mitenkään niin vaarallisia mita jotku sanoo, mutta jos aijot päivässä juoda joku 4 tölkkiä nii se on jo aika vaarallista että sitä en välttis suosittele.

    • Anonyymi

      Jos totta puhutaan nii kaikki tääl o vähä pellei mut mukaalukie. Toi yks ukko ei tienny ja yhtäkkii puolet kommentti kentästä kuullostaa ihan ku ois vetäny heroinii.

    • Anonyymi

      Ei vitussa oon 10v ja juon energia juomia

      • Anonyymi

        Aattelin vaa sanoa että 10v ei taida kauheesti ymmärtää noista haitoista.. itkepä sitten ku oot vähä vanhempi ja ymmärrät jotain


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1485
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1301
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1275
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1215
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1204
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      12
      1097
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1087
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1074
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1073
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1052
    Aihe