Moikka! :) Olen 16-vuotias, 160 cm pitkä, 60 kiloa painava tyttö. Vyötärö on 73 cm, (ällöttävä).. ja lantio 89 cm.
Lantio on mun mielestä ihan ok. mutta vyötärö ei. 73 cm. Keskivartalolihavuutta on hiukan juu... semmoinen kutosella alkava luku, tai jopa vitosella olisi ihana. Mutta kun en tiedä miten treenaisin. Olen lukenut monia eri keskusteluja mutta
tulokset on ristiriitaisia.
Luin että maastaveto ja jalkakyykky leventäisivät lantiota. Toiselta sivulta luin että samaiset liikkeet leventävät myös vyötäröä, jota en todellakaan halua. Mikä siis pitää paikkaansa?
Luin myös, että hulavannetreeni saattaisi kaventaa sitä vyötäröä. Toiselta sivulta luin, että se myös saattaisi kaventaa sekä lantiota, joka ei siis myöskään olisi mukavaa. Miten tämän asian laita on?
Oon harjotellu syviä vatsalihaksia,. ja olen lukenut, että se saattaa tehdä ihmeitä vyötärölle. Eli, onko väite tosi, että syvät vatsalihakset siis kaventavat vyötärön aluetta, ja karistavat pömppöä?
Mun tasapaksu vartalo muistuttaa jollain lailla tätä, mutta mulla pömpöttävämpi;
http://1.bp.blogspot.com/_Cz6ozWqfENg/TBaAoMbELjI/AAAAAAAAAHc/7Q_j6Vbpz8Q/s1600
/Kelly Carlson Bikini Nip Tuck IyajzV73wOFl.jpg
Ja tällainen vartalo on ollut aina haaveissa; (tietenkään T/H vartaloinen ei koskaan voi saavuttaa kunnon tiimalasia, mutta sen verran kuin onnistuu saamaan aikaan)
http://img.mtv3.fi/mn_kuvat/mtv3/helmi/6viikonvaihde/missit/miss_universe/finalisti/547681.jpg
Mutta sillä lailla, ja eräs ongelmani on kanssa selluliittinen vähän.,..
epäkunnossa oleva takamuskin ://.
Jos joku ihana ihminen osaa vastata mun kysymyksiin, ja suunnitella mulle vaikka treeniohjeet olen todella kiitollinen!
p.s pelkään, että menettäisin laihdutuksen aikana mun B-kupin rinnat. Onko noin viiden kilon pudotuksella vielä osuutta asiaan?
Tiimalasin treenaus.
4
776
Vastaukset
- lässskisss
mun mielestä sulla ei ole tasapaksu vartalo, jos lantion ja vyötärön erotus kerran on 16 senttiä! Jopa.
Mulla sellaset 8 senttiä vaan. Laskin tossa oman vyötärö-lantiosuhteeni,
ja mulla on 0,90. ;// kakskytä ku sais alemmas ni olis jo hyvä.
samalla pistin sunkin mittasi laskuriin, ja vastaukseksi tuli 0,82 ! Sehän on jo lähellä ihannesuhdetta, joka alkaa numeroilla 0,7. Sulla ei ole edes paljoa petraamista, jos tohon "seksikkäimpään" suhdelukuun pyrit.
Mulla on sama ongelma, kun etin ittelleni treeniohjeita, eli miten on asian laita? Hulavannetta oon tosiaan ruvennu päivittäin puoli tuntia pyörittelemään, vasta kaksi päivää sitte alotin,joten tulokset ei todellakaan vielä näy.
Ruokailutottumuksia oon yrittänyt muuttaa, esimerkiksi yritän välttää vaaleita kuituja, ja vedän 1-2 omenaa päivässä kolesterolitason alentamiseks ja itsellä sama ongelma, omasta mielestä vartalossani parasta on ne B/C kupin rinnat, joten montaa kiloa en tohi tipauttaa ;o.
Mun mitat; 165 cm, 69 kiloa painoa, vyötärö 77cm, lantio 86 cm.
APua kaipaillaan! (= - hulahulaa
Ite hulaa pyöritelly monesti viikossa kohta vuoden ajan :D kyllä tulokset näkyy, ainaki vyötärö kaventunu seitsemän sentin verran. (mulla on käytössä semmonen painava hula, ei tavallinen) Itellä tavotteenä vielä ainakin 3-5 cm kaventaa. Uskon, että kaventuminen on johtunut hulasta (8 muihin kysymyksiin hankala vastata kun en tiedä ihmisen anatomiasta sen enempää.
Mutta hulavannetta, sitä uutuutta suosittelen lämpimästi! - ...mies
Valitettavasti vyötärö-lantio suhteeseen ei voi oiken kauheasti muulla vaikuttaa kuin ruokavaliolla. Eli laihdutus on ainoa, millä WH-ratiota voi muokata.
Millään liikuntamuodolla on hyvin, hyvin pieni merkitys asian. Mitään paikallista rasvanpolttoa ei ole olemassakaan. Lihas ei voi käyttää energiakseen sen päälle kertynyttä rasvakerrosta.
Ja joillakin vain on sellainen kroppa, että se 0,7, joka on ihanne HW-ratio, jää haaveeksi. Se on sitten enemmän genetiikkaa, eikä kukaan meistä ole saanut geenejään valita. Mutta aina voi yrittää parhaansa ja yleensä sillä pääsee nykypäivänä hyviin tuloksiin.
Mutta tärkeämpää olisi seurata kuitenkin rasvaprosenttia, koska jos se putoo liian alas, etenkin nuorille naisille voi tulla peruuttamattomia vaurioita alkavaan hormonitoimintaan. Eli rasva% ei saisi missään tapauksessa pudota alle 15, mielummin siellä 18-20 maastossa. - allu---
Geeneistäkin johtuu aika paljon se kerääntyykö rasva vyötärölle vai alakroppaan. Mulla vyötärö n. 70-72cm (riippuu mittaako aamulla vai illalla :D) ja lantio 96cm. Rasva vaan menee suoraan perseeseen ja reisiin, mikä onkin ihan kiva.
Syvät vatsalihakset ei varsinaisesti poista sitä pömppömahaa, vaan ne antaa tukea ryhdille, ja kun ryhti on hyvä, se pömppiski katoaa. Jalkakyykky nyt ei ainakaan levennä kovin näkyvästi vyötäröö. Ja kannattaa jättää esim. vartalontaivutukset suurten painojen kanssa pois.
Ruokavaliolla tietysti varmaan tärkein osa. Yleensä se vatsassa oleva rasva on sisäelinten ympärillä olevaa rasvaa, joka pääasiassa aiheutuu huonoista ruokatottumuksista. Siispä ruokavalio kuntoon ja aerobista treeniä kehiin, unohtamatta kuitenkaan lihaskuntotreeniä siinä samassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama93424Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve583263Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä442969Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi932836On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole622688Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.732638Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä972610Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1132317Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl552063Joskus tulee niin
Yksinäinen olo. Ei ole tarpeeksi ihmisiä elämässä, jotka tuntuisivat välitttävän aidosti. Jos mä ny saisin sairaskohtauk661951