Olen ajellut nyt monen vuoden focus-kuurin jälkeen toisella saman koko- ja hintaluokan merkillä X ja erot ajomukavuudessa ovat huikeat.
Focus syö vähemmän polttoainetta, on ollut tosi kestävä ja on jämäkkä ohjattavuudeltaan, mutta muuta kehuttavaa ei tule mieleen.
Focuksen melutaso on aivan kamala eikä siinä voi nauttia musiikista - nyt on ihan outoa, kun kuulee eri soittimet ja saundit jne.. Lapset olivat tottuneet juttelemaan takapenkillä kovaäänisesti ja he jatkoivat vähän aikaa huutamista myös tässä X:ssäkin kunnes oppivat, että nyt normaali äänikin kuuluu.
Foccerissa mm. puhaltajan melu tuplaantuu kun kierroksia lisää pykälällä, mutta x:ssä sen ääni ei juuri kuulu. X:ään on laitettu joka paikkaan paksu äänieristys, joka tuskin olisi ollut kallista fordissakin.
Eli kun auton vaihto tulee eteen, kannattaa koeajaa useita merkkejä ja testata itse vaikkapa melutason merkitys - näihin netin viesteihin ei ole luottamista !
Focuksen epämukavuudet
8
836
Vastaukset
- Rutinoffi on hyvä
Onko sullakin nyt Rutinoffi kuten mulla? On se vaan niin saakelin hyvä!
- A7
Paitsi Rutinoff niin ainakin monessa ranskalaisessa pirssissä melutaso on
olematon verrattuna Focukseen mutta siihen ne fransmannien hyvät puolet
jää koska ovat muuten epäluotettavia vikapesiä eteenkin Citikat ja II Lagut.
- 2.0i = voima vie
Ghia-Focuksissa on äänieristeet. Varsinkin kaksilitrainen bensakone on hiljainen. Jopa TM:n autoradiovertailussa mainittiin "KIITÄMME: Hiljaista autoa". Kyseessä siis kaksilitrainen eli ns. "iso-Focus" ja sekin mainittiin vertailussa, ettei joku yleistä tulosta pikku-Focukseen.
Iso-Focus voitti vertailun. Paras radio/cd-soitin ja äänenlaatu.
Tiedän kyllä minkälainen jyrinä/kumina/huminakoppi tuollainen perustason 1.6-Focus on. On ollut huollon ajan sijaisautona. Onhan se toki halpa. - kuulo tallella
Kiitos Janina kun muistutit noista Focuksen hyvistä puolista, näinhän se on. Ja näitä asioita moni arvostaa.
Kerro nyt vielä mikä on tuo merkki X, joka kuluttaa enemmän, on epäluotettavampi ja ohjaukseltaan huonompi? - tuntuu hiljaiselle
nissanissa (primmu,almu) käynnin jälkeen (sama moottorikoko)
- Noufordthanks
Mulla on nyt ensimmäinen Fordini ikinä. Focus vuosimalli -04. Kukaan tuttavistani ei ole ikinä suositellut mutta päätin kokeilla vaikka olin kuullut negatiivistakin palautetta Fordeista. Focus on hyvä ajettava ja jämäkän tuntuinen. Siinä kaikki mitä voin kehua ainakaan kyseistä yksilöä. Pikkuvikaa pikkuvikaa huolto ei tunnu tasokkaalta.Kaikista 8 autosta joita minulla on ollut niin Focus on ehtinyt aiheuttamaan eniten harmia ensimmäisen kuukauden aikana. Tuskin kaikki Fordit näin laaduttomia on, minulle lienee sattunut ns. maanantaikappale. Silti seuraava autoni on muu kuin Ford.
- fordistiiii
Fordeissa on yksi heikkous: niissä ei ole heikkouksia!:)
- Eco Booster
Tuskin Voortti on mikään poikkeus vikavapaudessa, tuoreessa muistissa on
Mondeon ja Focuksen vetari ja kittisauma viat sekä huono äänieristys ehkä
näissä uusissa nämä jutut on korjautunut mutta liiat sähköherkut tulee ennen-
pitkään tekemään tepposia, ja tämä pätee kaikkiin automerkkeihin.
Ja pienitehoisista moottoreista revitään aina vaan enemmän tehoa..hmmm
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi842727On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole582634Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.702594Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä952551Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu892075Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl502012Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma1411866Joskus tulee niin
Yksinäinen olo. Ei ole tarpeeksi ihmisiä elämässä, jotka tuntuisivat välitttävän aidosti. Jos mä ny saisin sairaskohtauk521539Mitä tapahtui?
Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?161476Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve351467