Iso-mummon talo.

poika141996

hei! Olen 14-vuotias poika keski-suomesta. mun isomummo kuoli 26.2.2011 kotonaan hyvin sairaana 99-vuoden ikäisenä. hän sano mulle 19.2 että haluaa täältä jo pois ja halusi ettei hänen taloa myydä pois koska hän oli asunut siellä jo 72 vuotta, pappani rakensi talon ja mummo hoiti pihan koko loppuelämänsä. Myös viime kesänä. pappani kuoli 95-. Nyt äitini äiti eli tavallinen mummoni meinaa laittaa ennen seuraavaa talvea talon myytiin, hän asui ihan isomummoni eli äitinsä naapurissa. Noin 12m matkaa isomummon tontille. Miten saisin toteutettua isomummoni viimeisen toiveen ja sanoa mummolle ettei laita taloa myyntiin. Mää mun isä ja äitikään ei voi sitä hoitaa kun asutaan 16km päässä sieltä eikä ne aina jaksa sinne mennä. Haluaisin että isomummoni viimeinen toive toteutuisi eli taloa ei laitettaisi myyntiin

13

391

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .

Et mitenkään, siis voi estää talon myyntiä jne.

• poika141996poika1419

Ja varmana pystyn....

• ...

No mitä sille pitäs tehdä? Vuokrata vai? Kuka siihen tulis asumaan?
      Talon ylläpito ei ole ihan piece of cake, jos ei itse siinä asu. Maksaa. Rempattavaa on. Jos ei pidä huolta niin homehtuu. Pahimmillaan menee käyttämättömänä niin piloille ettei siinä saa asua enää ollenkaan. Sitten ei kelpaa kuin palokunnan harjoitusmaaliksi. Ja sitä ennen tyhjään taloon löytää tiensä kaikenmaailman spuget ja vandaalit.

Ja mä oon aika varma että jos joku sen tahtoo ostaa niin se tykkää siitä ja tekee parhaansa pitääkseen kotinsa kunnossa. En tiä missä asut mutta jos paikkakunnalla on asunnoista pulaa niin on aika pöljää jättää kämppä tyhjäksi kun tarvitsijoita on.

Mummo ei itse kyllä enää tiedä talosta mitään, myytiin tai ei - siis oikeesti.

Jos sille ei ole teidän suvussa kellekään käyttöä niin myykää, usko pois, parempi ratkaisu. Mummosi ei kuolinvuoteellan ehkä enää ollut ihan niin kiinni maailmanmenosta ettäolisi ymmärtänyt realiteetteeja- Ja vaikka ymmärsikin niin tietenkään kukaan ei tahdo luopua omast akodistaan, mutta kun sitä asujaa ei enää ole niin mitä sitten?

• poika141996

... kirjoitti: Jos sille ei ole teidän suvussa kellekään käyttöä niin myykää, usko pois, parempi ratkaisu. Mummosi ei kuolinvuoteellan ehkä enää ollut ihan niin kiinni maailmanmenosta ettäolisi ymmärtänyt realiteetteeja- Ja vaikka ymmärsikin niin tietenkään kukaan ei tahdo luopua omast akodistaan, mutta kun sitä asujaa ei enää ole niin mitä sitten?

Isomummoni sanoi tämän asiansa minulle jo 2 vuotta sitten. terveenä. sairaana hän vasta kerkesi olla 2 päivää, jos ei 20 syddämmen vajaatoimintaa lasketa. 2 päivän kuluttua keuhkokuumeesta hän kupsahti kun oli keittämässsä minulle pannukahvia... ja kuolinsyyksi tuli sydämmen vajaatoiminta.

• rouva51

Puhu hyvin ja diplomaattisesti sukulaisellesi, älä suutu. Anna hänen puhua ensin ja sitten esitä oma kantasi.
      Toisaalta on kuitenkin kyse jonkun toisen tahdosta, ei sinun.

Minäkin mietin jakamatonta pesää, jonka omistamme sisareni kanssa, kun sain kovia kipuja, miten saisin sen puolikkaan myytyä hänelle.
      Lopputulos oli ettei hän rohjennut ostaa.

Kantasi on ymmärrettävä ja olet kunnon mies, puhu tunnearvosta sukulaiselle, ehkä hän kuuntelee.
      Kaupungissa asuvat ovat surullisia, ne jotka eivät ikinä pääse maalle.

• -----------------

"Kantasi on ymmärrettävä ja olet kunnon mies, puhu tunnearvosta sukulaiselle, ehkä hän kuuntelee."

Mikä ihmeen MIES? Aloittaja kertoo olevansa 14-vuotias POIKA, joka ei tosiaankaan voi tähän myyntiasiaan mitenkään vaikuttaa, asia ei edes kuulu aloittajalle.

• Mies kuin mies

"Mikä ihmeen MIES? Aloittaja kertoo olevansa 14-vuotias POIKA, joka ei tosiaankaan voi tähän myyntiasiaan mitenkään vaikuttaa, asia ei edes kuulu aloittajalle"

Mitä merkitystä iällä on, jos on vahvoja periaatteita ja mielipiteitä? Minusta on hienoa, että tuon ikäisellä on selkärankaa toivoa ja vaatiakin isomummonsa viimeisen tahdon toteutuvan. Ei kenestäkään 14-vuotiaasta voi tullakaan miestä, jos ei saa kasvaa mieheksi ottamalla kantaa ja olemalla välillä myös eri mieltä sekä puolustamalla tärkeitä arvoja.

• pes.hoit.

Kantaa voi ottaa, mutta hän ei todellakaan, kuten tuolla todettiin, voi mitenkään estää talon myyntiä, ei sitten mitenkään.

Ja se kun hänelle kerrottiin, niin vastaus oli hyvin epäkypsä;" poika141996poika1419
      23.5.2011 21:13
      -2
      Avaa Sulje
      Ja varmana pystyn.... "

Ei kait totuuden kertominen nyt haittaa ketään. Selkärankaa, ihan miten vain, mutta _realiteettia_ kehiin!

Tuossa on pari sukupolvea välissä, isomummon ja tämän pojan, ja aivan varmasti asia päätetään näiden sukupolvien kesken....

• poika141996

minkä?

• puhe voi auttaa

Olet alaikäinen ja jos sinulla ei ole mitään isomummosi allekirjoittamaa paperia niin vaikea on. Ainoa keino on vain puhua isomummosi toiomuksesta mummosi ja äitisi kanssa ja kertoa, että niin iso mummo toivoi.

• poika141996

... kirjoitti: Jos sille ei ole teidän suvussa kellekään käyttöä niin myykää, usko pois, parempi ratkaisu. Mummosi ei kuolinvuoteellan ehkä enää ollut ihan niin kiinni maailmanmenosta ettäolisi ymmärtänyt realiteetteeja- Ja vaikka ymmärsikin niin tietenkään kukaan ei tahdo luopua omast akodistaan, mutta kun sitä asujaa ei enää ole niin mitä sitten?

Isomummoni sanoi tämän asiansa minulle jo 2 vuotta sitten. terveenä. sairaana hän vasta kerkesi olla 2 päivää, jos ei 20 syddämmen vajaatoimintaa lasketa. 2 päivän kuluttua keuhkokuumeesta hän kupsahti kun oli keittämässsä minulle pannukahvia... ja kuolinsyyksi tuli sydämmen vajaatoiminta.

• poika141996

Ja itselläni olisi sille käyttöä... 2 vuoden päästä... Muutaisin sinne mielelläni! :)

• toinen pesänhoitaja

Mutta kun sinä et perisi sitä vaikkei sitä oltaisikaan myymässä, et ole perimisjärjestyksessä seuraava isomummostasi. Vai tekikö hän kenties testamentin jossa testamenttasi talon sinulle? No ei, et muutoin kysyisi aloitusviestin tapaisia asioita.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kela tukee virallisesti Pride-liikettä

Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k
      Maailman menoa
      130
      4478
    2. Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa

Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k
      Maailman menoa
      78
      3236
    3. Kävisikö tällainen sopimus?

Olisitko valmis juttelemaan jo ensi viikolla kahden kesken?
      Ikävä
      102
      1530
    4. Nyt kerrot mies mitä ajattelet minusta

Ihan suoraan ja suodattamatta.
      Ikävä
      88
      1375
    5. Odotatko vielä vastausta...

Siihen viestiin? 🤔
      Ikävä
      95
      902
    6. Ehkä se on niin

Ettet vaan uskalla lähestyä tämän jälkeen. Ehkä haluaisit. En osaa sanoa.
      Ikävä
      77
      774
    7. Omasp hakenut Fincapia ja Gapconia konkurssiin perjantaina 5.6

Ilkka ei ole vielä ehtinyt uutisoida, mutta Omasp on jättänyt 5.6 konkurssihakemuksen Fincapia ja Gapconia koskien. Ilka
      Seinäjoki
      18
      752
    8. Mitä kirjainta haluaisit

Ra kastella mahdottomasti?
      Ikävä
      42
      710
    9. Lähes kaikki keskustelut kasvotusten

on olleet tärkeitä. Hänen luonne ja ulkokuori, niiden yhdistelmä. Se kaiken keskellä oleva osa on minulle hänessä kaikk
      Ikävä
      21
      706
    10. Tämän palstan naiseksi esittäytyvät

Ovatkin kuulemma oikeasti sukupuoleltaan miehiä. Pitääkö paikkansa?
      Sinkut
      111
      688
    Aihe