Mulla hajosi Canon PowerShotin zoomi. Vanhemmilla hajosi myös PowerShot, mutta eri malli. Ensin ei salama noussut ja lopulta se pimeni kokonaan. Takuu oli juuri loppunut.
Canonilla saa heittää vesilintua, kun puhutaan pokkareista!
Nyt mulla on Panasonicin kehuttu DMC-FZ-sarjan superzoom, mutta sen kestävyydestä en vielä ole varma. Se on ollut mulla vasta 5 vuotta enkä ole ehtinyt ottamaan kuin 82 000 valokuvaa. Mitään vikoja ei ole ollut.
Miksi Canon EI KESTÄ??
18
463
Vastaukset
Varsinkin Panan FZ-50 on optiikaltaan ja sen rakenteelta huippuluokkaa ja toivoisinkin sille päivitystä. Sen optiikka ei veny eikä vanu zoomauksen ja tarkennuksen aikana vaan toiminnat on onnistuttu piilottamaan optiikan sisään kokonaisuudessaan. haittana tietysti on, jos jotain haluaa hakea, hieman suuremmat ulkomitat koko ajan.
- Uskon asia
Jaaha, Panasonic-hörhö iski taas pitkästä aikaa. Alkää vaan uskokon tuon tyypin viesteistä yhtään mitään.
- 82000 valokuvaa?
Kuten tiedät, kaikkia tavallisia kameroita pitää suojella hiekalta, kosteudelta, pölyltä, kolhuilta, ... Erityisesti ei pidä lainata kameraa sellaiselle henkilölle, jolla on tapana vahingossa rikkoa tavaroitaan.
Sitten on erikseen säältä ja kolhuilta suojattuja malleja. Osta sellainen, merkillä ei ole väliä! - fz
sama vamma täällä,FZ sarjalainen toimii ja pelittää kuin unelma 4 vuoden ja 37000 kuvan jälkeen.Kaverilla povershotti levisi uutena ja toisella canonissa zoomi alkoi rohisemaan.Hommasin järkkärin ykköskameraksi ,mutta ei siitä ollut panasonicin korvaajaksi ainakaan kitti linssillä, eikä näköjään vähän paremmalla optiikallaJohtopäätökseni on että kitti on todella paska tai pana on huippu hyvä
- Ixuksi
Mun Ixuks toimii vielä 10 v uoden ja 2 miljoonan kuvan jälkeen. Ostin kuitenkin äsken Panasonixin ja se kuitenkin meni viikon jälkeen jumiin: errox 0003,01 se vain ilmoitti. Minkäs teet muuta kun otat Ixuksen jälleen esiin ja hymyilet: on se vaan niin hyvä. Oli mulla vähän aikaa tuo Nikoxin järkkäri mutta ei sillä mitään kuvia saanut aikaseks kun sen zoomi suttuili koko ajan joten kyllä se Ixuks on mun mielestä parasta mitä insinööri on kexsinyt.
Myyjän ja maahantuojan vastuu tuotteesta ei lopu takuun loppumiseen. Kuitenkaan mikään takuu ei korvaa kameran pudottelua ym.
- suojaa
Eka digilelu vuosia sitten (ixus40) tilttasi ensimmäisenä kokeilupäivänä. Pitkän neuvottelun jälkeen sain kun sainkin vaihdettua laitteen maanantaikappaleesta toiseen (eli ei mennyt korjattavaksi) Se kyseinen ixus toimii vieläkin moitteettomasti, nykyisin jo kierrätetty kaverini käyttöön. En edes muista, onko 10v.?
Muutaman vuoden on käytössä ollut EOS450D sekä Powershot G11. Kummassakaan ei ole ollut mitään ongelmia.
Ihan sivuhuomautuksena, pikkukamerakin kannattaa pitää suojapussissaan aina, kun se ei ole käytössä, vaan pyörii likaisen käsilaukun pohjalla tms... Ei nyt ihan 10 vuotta ole. Ixus 40 tuli markkinoille vuonna 2004. Minulla on kanssa ihan toimiva Ixus 30 vuodelta 2005. Tosin ei sille enää käyttöä ole. Ixus 30:ssa ja 40:ssa suojapussi on erittäin tärkeä, koska niissä näyttö on suojaamaton. Näytölle tosin voi tehdä suojan muovista, jota saa vaikka muistikorttipakkauksesta ja parilla pätkällä läpinäkyvää teippiä. Minulla Ixus 30:ssa alkuperäinen akkukin toimii. Jostain luin, että Li-Ion akut kestävät vain kolme vuotta valmistuspäivästä.
- Canon on paska
Canonien muoviosat ovat heppoisempia ja väljempiä kuin Panasoniceissa. Olen purkanut monta Canonia ja kauhistellut. Suomen pakkanen on myrkkyä Canonin muovilaadulle!!!!
Katsokaapa Googlella kuinka monella Canonistilla kameran käyttö on loppunut e 18 -ilmoitukseen...- Ei oo se errori tuttu
Itse en tunne tai tiedä ketään, joka on saanut tuota tai edes tietäisi tuosta virheestä. Mutta toki monien miljoonien joukossa on sellaisia kameran omistajia, joiden kameroille on sattunut jotain. Kameraa kannattaa suojata lialta, kosteudelta, pölyltä ja kolhuilta. Muistan lukeneeni, että joku kirjoitti pudottaneensa kameran ja sehän oli mennyt rikki, zoom ei enää toiminut ja se error.
Esim. minulla on Powershot A80, joka on kai vuoden 2004 alusta. Ja vasta ostin G12:n (mikä olisi vastaava Panasonic?? En sano että Pana olisi huono merkki, on kaksi sen tuotetta itsellänikin). Systerillä on Ixus 30, vajaan tuota vuoden uudempi, on nyt lasten käytössä ja toimii edelleen. Kaverilla Powershot A40 tai A45, vanhempi kuin A80, myös edelleen käytössä, uuden akun vain osti.
Kaikilla noista on kuvattu pakkasellakin ulkona. - onhan noita...
Ei oo se errori tuttu kirjoitti:
Itse en tunne tai tiedä ketään, joka on saanut tuota tai edes tietäisi tuosta virheestä. Mutta toki monien miljoonien joukossa on sellaisia kameran omistajia, joiden kameroille on sattunut jotain. Kameraa kannattaa suojata lialta, kosteudelta, pölyltä ja kolhuilta. Muistan lukeneeni, että joku kirjoitti pudottaneensa kameran ja sehän oli mennyt rikki, zoom ei enää toiminut ja se error.
Esim. minulla on Powershot A80, joka on kai vuoden 2004 alusta. Ja vasta ostin G12:n (mikä olisi vastaava Panasonic?? En sano että Pana olisi huono merkki, on kaksi sen tuotetta itsellänikin). Systerillä on Ixus 30, vajaan tuota vuoden uudempi, on nyt lasten käytössä ja toimii edelleen. Kaverilla Powershot A40 tai A45, vanhempi kuin A80, myös edelleen käytössä, uuden akun vain osti.
Kaikilla noista on kuvattu pakkasellakin ulkona.Vika on varmaankin sama kuin err18-ilmoitus. Näyttää olevan kiinni canonin mallista miten se tuon ilmoittaa.
Valitettavasti vika oli ainakin jossain vaiheessa hyvinkin yleinen ja saattoi esiintyä hyvinkin pian siitä, kun kameran pakkauksestaan purki.
Canon on ilmeisesti kuitenkin saanut asialle tehtyä jotain, koska nykyään tuosta virheilmoituksesta saa lukea foorumeilta harvakseltaan. Google sen kyllä sen sijaan muistaa, kun virhekoodilla lähtee hakua käynnistämään.
- Ixuksi
CyberPhoto:
Myydyimmät, kuukauden aikana
1. Canon Digital Ixus 130 hopea
2. Canon PowerShot G12
3. Panasonic Lumix DMC-FZ45 musta
4. Nikon CoolPix P7000
5. Canon Powershot SX210 IS musta
6. Fujifilm Finepix X100
7. Canon Powershot SX30 IS
8. Samsung WB2000 Musta
9. Canon PowerShot S95
10. Canon Powershot SX230 HS musta
On se vaan niin kauheata kun esim Cyberin 10 myydyimmäm kompaktin joukossa on 6 Canonia ja muilla merkeillä vain yksi. Kai se "muovi" kuitenkin myy paljon paremmin kuin muilla merkeillä vaikka onkin pelkkää "paskaa". Kauppa se on joka kannattaa.- Nikon D90
Ensimmäisen digini Canon PS A70 ostin 2004 ja sillä kuvailin muutamaa reissua filmijärkkärin rinnalla. Täytyy sanoa jotta ne filmit jäivät vähiin. Seuraava ostos olikin Nikon D70 joka on edelleen erään ystävän käytössä.
Tuo A70 ei ollut talvea varten varustettu. Pakkasella sen linssistö piti aika narinaa ja niinpä se saikin jäädä huilaamaan. Seuraava "pikkukamera" oli Canon PS S2 IS joka sekin on jo muilla mailla joskin kiukutellen kuulemma toimii. Zoomi ei kuulemma ole aina kovin nöyrä.
Tuon jälkeen "pikkukamerani" ovat olleet Panan FZ50 ja FZ38 joissa ei ole ollut kertaakaan ongelmia.
En kuitenkaan halua väittää Canonin olevan jotenkin huonolaatuista kamaa vaan niitä taidetaan myydä eniten noissa pikkukameraluokissa joten monenlaista yksilöä mahtuu joukkoon. Olisi lisäksi mukava tietää moneksiko vuodeksi/kuvaksi ne lopulta on edes suunniteltu. - mielenkiintoista..
No mielenkiintoinen seikka tuosta listastasi löytyy sijalta 6. Kyseessä on kuitenkin tonnin pokkari ja sen löytyminen myydyimmistä taitaa kertoa jo jotain muuta kuin mitä muovin myymisestä pauhaat.
- YleistäLaatutuotetta
Tietyissä hintaluokissa on jopa maineikkaitten ennen niin kestäviksi ja hyviksi koettujen merkkituotteitten valmistajien tehtävä kompromisseja jotka voivat
hyvinkin kostautua jo ensiostajalle muuallakin kun kukkarossa tai osakkeenomitsjan arvo-osuustilin saldoissa.
Muoviset jengat ovat yleistyneet jopa merkkijärkkäreitten Kit objektiiveissa
säästösyystä kun metalli on kallista.
Ennenvanhaa kun osti hyvää ja kallista se kesti isältä vaarille nykyään ei
ole tarkotuskaan tehdä kun kertakäyttöstä nopeaa ja helppoa heppoista.
Vanhakunnon voi usein olla parempi kun uus ja kallis samanmerkkinen.Tekniikka yksinkertaisesti kehittyy niin nopeasti, ettei ole mieltä tehdä isältä pojalle kestävää kameraa. Minulla on nyt kaksi kameraa siirtynyt eläkkeelle. Toinen viiden ja toinen neljän vuoden iässä. Aikanaan filmikompaktini kesti 15 vuotta. Toki esimerkiksi PowerShot A700:n muovinen jalustakierre ihmetytti, mutta ei sitä jalustaa kovin monta kertaa ole käytetty ja kyllä se on kestänyt.
- Mihin laatu hukkui
Mulla hirtti automaattivalotus uudessa Canon D450:ssä. Alivalotti kaksi pykälää 800ASA lukemilla ja sitä herkemmillä asetuksilla. Lisäksi kaverin piti palauttaa ihka uusi samanlainen kamera, kun se oli sökö jo uutena. Itse vaihdoin merkkiä heti.
Paljon mainostettu - paljon myyty - liian hätäisesti valmistettu - sutta ja sököä riittää. - laatueroa
onpa reilua verrata canon power shotia panan dmc fz:aan. kyse on ihan eri kohde ryhmien kameroista. pana on tarkoitettu tosi harrastajille jotka eivät halua järkkäsiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh892138Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1361786- 1771329
- 231803
- 67742
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol10721- 60720
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako210616- 49577
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </342532