Bibliasta voimme lukea (1 Samuelin Kirja Luku 18 Jakeet 1 ja 3 ja 4): "Ja koska hän oli puheensa lopettanut Saulin kanssa, mieltyi Jonatan ja David keskenänsä sydämestä; ja Jonatan rakasti häntä niin kuin omaa sydäntänsä. ----Ja Jonatan ja David tekivät liiton keskenänsä, sillä hän rakasti häntä niin kuin omaa sydäntänsä. Ja Jonatan riisui hameensa, jolla hän puettu ja antoi Davidille, niin myös vaatteensa, miekkansa, jousensa ja vyönsä."
Daavidilla ja Joonatanilla homosuhde
7
140
Vastaukset
- Clingel
Vahvasti vaikuttaa homosuhteelta. Miksipä David ei olisi tähänkään syntiin voinut olla sortumatta. Lähettipä hän Urian tietoisesti niin vaikeaan taisteluun, että Uria kuoli ja David sai Urian vaimon, johon oli rakastunut aikaisemmin. Ja tämä on paljon suurempi synti kuin homoseksuaalisuus
- niin sinä olet
Olet pelkkä rienaaja
- Palturia:
Daavidista tulee Saulin vävy
Saul sanoi Daavidille: "Minä annan sinulle vaimoksi vanhemman tyttäreni Merabin. Pysy sinä minun soturinani ja käy Herran sotia." Saul näet ajatteli: "Itse en voi koskea Daavidiin, kaatakoon hänet filistealaisen käsi."
18. Daavid vastasi: "Mikä minä olen, mikä arvo on minun suvullani ja isäni perheellä Israelissa? Kuinka minä voin kelvata kuninkaan vävyksi?"
19. Mutta kun tuli aika, jolloin Daavidin piti saada vaimokseen Saulin tytär Merab, tämä olikin jo annettu meholalaiselle Adrielille.
20. Saulin tytär Mikal rakastui Daavidiin. Tieto tästä miellytti Saulia,
21. ja hän ajatteli: "Hänet minä annan Daavidille. Tulkoon hänestä ansa, joka saattaa Daavidin filistealaisten käsiin." Niinpä Saul sanoi toistamiseen Daavidille: "Nyt sinusta tulee minun vävyni."
22. Omille miehilleen hän antoi käskyn: "Puhukaa vaivihkaa Daavidille tähän tapaan: 'Kuningas on mieltynyt sinuun, ja kaikki hänen miehensäkin pitävät sinusta. Nyt sinusta voisi tulla kuninkaan vävy!'"
23. Saulin miehet kuiskuttelivat tällaisia puheita Daavidin korvaan, mutta Daavid sanoi: "Onpa teidän mielestänne helppoa päästä kuninkaan vävyksi! Minähän olen vain köyhä ja vähäpätöinen mies."
24. Saulin miehet kertoivat kuninkaalle, mitä Daavid oli vastannut,
25. ja Saul neuvoi heitä sanomaan Daavidille: "Kuningas haluaa morsiamenhintana ainoastaan sata filistealaisten esinahkaa kostoksi vihollisilleen." Itse asiassa Saul pyrki vain siihen, että Daavid sortuisi filistealaisten käsiin.
26. Saulin miehet kertoivat Daavidille nämä sanat. Daavidista oli mieluisaa päästä tällä tavalla kuninkaan vävyksi, ja määräaikaa odottelematta
27. hän lähti miehineen liikkeelle ja tappoi kaksisataa filistealaista. Daavid toi mukanaan heidän esinahkansa ja laski ne kaikki kuninkaan eteen päästäkseen kuninkaan vävyksi. Ja Saul antoi hänelle tyttärensä Mikalin vaimoksi.- vaiguttaja
Raakaa on touhu ollut ennenkin.
- lkjklkjlkjkl
Olen käynyt 30 vuotta seuroissa ry.llä eiukä kukaan ole koskaan saarnannu näistä paikoista ???? saiskohan nytkin tappaa 200 naapurin miestä ja irrottaa niitten esinahat......minusta se esinahka on mukavampi ,jos se on paikoillaan...on se raaka kirja tuo Raamattu...siksiköhän sitä ei suositella yksin luettavaksi.....luetaan johdaettuna vain sopivia kohtia niinkuin Jehovilla.
- etsivä-xx
Raamttua tulee lukea "omalla ajalla" kin. Seuraoissa on todettu, että Daavidillakin oli parannuksen paikka, kun hän lähetti Urianin tapettavaksi ihan niin kuin edellä Clingel edellä totesi. Eivät Raamatun Pyhät siksi olleet vanhurskaita että olisivat täyttäneet lain. Raskaampia töppäyksiä tekivät kuin ihmiset keskimäärin. Tämän päivän molemmatkin puheet Hesasta käsittelivät tätä aihepiiriä ja viimeisessä tuotiin ne pahat ajatuksetkin tapetille.
- hahooo
Homous on normaali seksuaalikäyttäytymisen muoto, eikä syntiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama204988Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä634006Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve723584Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.732678Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1472443Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta592328Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl632113Mitä tapahtui?
Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?272077- 1261544
Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko361495