Mitä uutta tälle kesälle?

Miten on, laitatteko pihoihin jotain uusia kasveja vai pysyttekö tutuissa?

Minä etsin levisian siemeniä, taimia kyllä löytyy muutamista hyvin varustetuista paikoista mutta tarvin niin paljon niitä että mieluusti kasvattaisin siemenistä.Lisäksi siemenistä kasvattamalla saattaa saada mahtavia väriyhdistelmiä.

http://www.google.fi/search?um=1&hl=fi&client=firefox-a&rls=org.mozilla:fi:official&channel=s&biw=941&bih=550&tbm=isch&sa=1&q=LEWISIA COTYLEDON&btnG=Haku&oq=LEWISIA COTYLEDON&aq=f&aqi=&aql=&gs_sm=s&gs_upl=9284l9284l0l1l1l0l0l0l0l192l192l0.1

Toinen mikä pitää saada on sinivaleunikko, en tajua mikseivät sen siemenet idä.Kaksi talvea on testattuna, ei auta vaikka miten oikeaoppisen kylmäkäsittelyn annan.Kevään tullen mitään ei nouse mullasta.
Sen taimia pitää varmaan hankkia valmiina.

http://pics.davesgarden.com/pics/2006/11/09/Weezingreens/251d7b.jpg

16

69

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sikra...

Mä en hirveesti suunnittele kasveja, jos sattuu jotain mielenkiintoista osumaan kohdalle, niin ostan...

Me tehtiin nyt jonkinlainen alku pihakeittiölle tuonne kodan viereen, sitä nyt jatkosuunnitellaan...

• Mukava aina kehitellä jotain uutta pihalle.Meidän naapurissa saivat just pihakeittiön valmiiksi ja tulee olemaan ahkerassa käytössä kuulemma.

• 7+11

Me aiotaan istuttaa jotain omppu puita.Muutettiin tähän taloon syksyllä eikä vielä tiedetä mitä kaikkee täällä kasvaa.

• Ootteko jo päättäneet millaisia omenapuita laitatte?

• 7+11
        Haukullinen kirjoitti:

Ootteko jo päättäneet millaisia omenapuita laitatte?

Ei vielä olla päätetty.Me ei tiietä kovin paljoa lajikkeista ja eri omppuja on niin paljo että on vaikeeta valita. Uskaltaaks Honkkarista ostaa omppu puita vai onks ne jotain b laatua?Siel ois nyt alle 20 euroo hedelmä puut.

• yks. beconi vaa.
        7+11 kirjoitti:

Ei vielä olla päätetty.Me ei tiietä kovin paljoa lajikkeista ja eri omppuja on niin paljo että on vaikeeta valita. Uskaltaaks Honkkarista ostaa omppu puita vai onks ne jotain b laatua?Siel ois nyt alle 20 euroo hedelmä puut.

Kyllä sieltä uskaltaa ostaa. Varmistatte sen vaan myyjältä, että menestyy SUomen talvessa.

• Myy-Pikkuinen

Olipa hienoja kukkia.
      Minä tykkään vaan ihastella kaikkia kukkasia, siis enemmän kuin istutella niitä. =)))

• Pian kukkii metsässäkin vaikka mitä, kämmekät esimerkiksi.

• issu56

Aina jotain uutta ja nyt mulla on odottamassa maahanmenoa rodo, jokunen ruusu ja ja ja ;))).

Levisiaa olen mielinyt jo kauan, mutta olen jättänyt sille asteelle kun kuulin, että se menestyisi näillä leveysasteilla varsin kehnonlaisesti. Sinivaleunikot multa vei jo toissatalvi, enkä ole uusia hommannut...ainakaan vielä.
      Vaan eihän sitä koskaan tiedä, miten kesän aikana vielä innostuu kun kelit taas lämpenee.

• Aion kokeilla tota levisiaa, sen pitäis selvitä talvista jos se kasvaa kuivalla paikalla missä ei yhtään vesi makaa juuristolla.Mulla on just sopiva paikka, 15 metriä kuivaa hiekkarinnettä.

• ruohohhoo

Muutin juuri miehen, tyttären, kissojen ja koirien kanssa maalle vanhempieni kotiin. Vanhempani muuttivat taas meidän entiseen taloon, joka kävi liian pieneksi.
      Nyt on sitten remonttia tiedossa, pitää vähän laittaa paikkoja oman näköiseksi.

Pihamaalle olisi tarkoitus istuttaa joitan kukkia, ennen niitä haluan kuitenkin laittaa musta-puna herukoita, omenapuita ja viinirypäleitä, vadelmia.. Kaikkea tommosta syötävää :) Ja sitten jotain pusikkoa kasvamaan. Mietin tässä juuri, että pitäisikö ostaa ihan perus orapihlajaa, mutta mielestäni joku kukallinen pensas olisi parempi.

• Laitettiin 15 vuotta takaperin erilaisia vadelmia,varsinkin keltainen vadelma on aika hyvä. Vadelma on vain älyttömän kova leviämään.Joka paikasta tunkee juuriversoja.
        Olis pitänyt aikoinaan istuttaa ne maahan upotettuun pohjattomaan tynnyriin niin ei olisi päässyt liikaa levittäytymään.
        Tolla orapihlajalla on kaksi puolta, kasvaa nopeasti peittäväksi aidaksi mutta leikatessa ne hiivatin piikkioksat on kamalia ja niiden maatuminen kompostissakin kestää ikuisuuden.Vuosien päästäkin tulee piikkejä vastaan.

• Sikra...
        Haukullinen kirjoitti:

Laitettiin 15 vuotta takaperin erilaisia vadelmia,varsinkin keltainen vadelma on aika hyvä. Vadelma on vain älyttömän kova leviämään.Joka paikasta tunkee juuriversoja.
        Olis pitänyt aikoinaan istuttaa ne maahan upotettuun pohjattomaan tynnyriin niin ei olisi päässyt liikaa levittäytymään.
        Tolla orapihlajalla on kaksi puolta, kasvaa nopeasti peittäväksi aidaksi mutta leikatessa ne hiivatin piikkioksat on kamalia ja niiden maatuminen kompostissakin kestää ikuisuuden.Vuosien päästäkin tulee piikkejä vastaan.

Ja orapihlajaa en suosittelisi pihalle jossa asuu koiria, yhden tutun koira puhkaisi niihin piikkeihin toisen silmänsä.

• ruohohhoo

Ei ennen ole koirat puhkaisseet silmäänsä..
      Mutta tässä kun mietin, niin on aika monet pyörän kumit puhkaistu. Tyttökun tykkää ajella pyörällä pihallamme. Ehkäpä me sitten mietitään jotain toisenlaista puskaa :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      73
      1930
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1663
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1217
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      652
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    8. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      547
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      498
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe