Elikkä kuinka kauan olette tapailleet uutta mahdollista puolisoa ennen kuin olette esitelleet lapsille? ja yh t mitä mieltä uusi kumppani on ollut lapsesta/lapsista jos hänellä itsellään ei lapsia? tai onko ollut mitään että "en halua olla lapselle mikään isä/äiti tms" -keskusteluja?
kuinka kauan olette tapailleet ennen kuin esitelly uuden lapsill
30
247
Vastaukset
- LiinuC
Taisin tapailla nykyistä miestäni pari kuukautta kunnes hän sitten esitteli minut lapselleen. Olisi esitellyt jo aiemminkin, mutta en "uskaltanut". Itsellä oli lapsista niin vähän kokemusta, että siksi arkailin asian kanssa. Hyvin kaikki kuitenkin meni ja nykyään asumme samassa taloudessa ja olen äitipuoli pojalle. :)
- et kuulu sukuun
Miks sä haluat nähdä miehen lapset? Eiks sul oo omia? Ookkona kysyny lasten äidiltä lupaa, ennenkuin meet sähläämään siihen väliin?
- onnen äiti
meillä ei esitellä laspia uusikoilla,ei kuulu sukuun ja meille ei t ulla.
- ehkä 12 v päästä
Me kun erottiin noin 6 vuotta sitten, emme edes miettineet sitä, koska lapset alkaisivat säännöllisesti tapailemaan miehen naista. Kunhan saimme miehen ja lasten tapaamiset rullaamaan ja isän hyväksymään lapset ja sopusointuun minun kanssa, niin se oli tärkeintä.
Lapet eivät ole vieläkään 6 v jälkeen tapailleet isän naista, koska itse eivät sitä halua.
Ei ole mitään kiirettä. Kun lapset ovat valmiita näkemään isän naisen ja haastattelemaan häntä, se on eri asia. Olen sillon lasten tukena ja kysellä syvempiä asioita ja takajekkuja, mikä on kaiken takana että nainen tulisi meidän suvun jatkeeksi, mahdollisesti.
Mutta kaikki lastemme ehdoilla. Emme pakota lapsia edes kauppaan ellei he sinne halua katsomaan myyjiä ja kassaneitien toimintaa. Ihan oman tahtonsa mukaan- v 2004
siitä on jo 7v, tais tulla laskuvirhe.
- $
Lissu se jaksaa satuilla......
- wilma60
Kerroimme lapsille asiasta heti kun itse huomasimme että ystävyys on muuttunut rakkaudeksi. Hänestä tuli heti toinen aikuinen meidän perheeseen ja hänellä on ihan samanlainen kasvatus vastuu ja velvollisuus kuin minullakin. Siitäkin huolimatta että hänellä ei omia lapsia ole.
- Lapset pakkosopeutuu
.. heh... niin et kai sinä lapsen kanssa seurustele?? heh...
Mut sääli lapsiasi, et kaikki ihmiset saa vaativat heitlä eriasioita, kyllä siinä lapset menee sekasin ja tulee häiriköitä ym alkoholin käytösongelmia ym vaikeuksia.
Mutta mitäs siitä kunhan aikuisen ei tarvi ymmärtää satojen ihmisetn eri vaatimuksia. - wilma60
Lapset pakkosopeutuu kirjoitti:
Mut sääli lapsiasi, et kaikki ihmiset saa vaativat heitlä eriasioita, kyllä siinä lapset menee sekasin ja tulee häiriköitä ym alkoholin käytösongelmia ym vaikeuksia.
Mutta mitäs siitä kunhan aikuisen ei tarvi ymmärtää satojen ihmisetn eri vaatimuksia.En lapsen kanssa seurustele vaan vanhan perheystävämme ja kun suhde muuttui seurusteluksi niin hän muuttui täysivertaiseksi "aikuiseksi". Siihen asti hän oli ystävä jolla ei ollut sananvaltaa meidän perheen asioihin. Hän on ollut minun ja lasten elämässä "aina". Ollut lasten kaveri, harrastanut heidän kanssaan kaikenlaista ja eron jälkeen auttanut minua ns. miesten hommissa.
Ei lapsiani tarvitse sääliä, ei kaikki ihmiset vaadi heiltä eri asioita. Olemme keskustelleet kasvatusasiat ja meillä kahdella, samassa kodissa melkein asuvalla aikuisella, on täysin samanlaiset kasvatusperiaatteet. Säännöt on laadittu yhdessä joten ne ovat meillä kahdella täysin samanlaiset. Joten ei siinä lapset sekaisin mene. Lapset joskus yrittävät meitä juksata mutta ovat huomanneet että se on ihan turhaa. Olemme samaa mieltä asioista. - lissu on ääliö
Lapset pakkosopeutuu kirjoitti:
Mutta mitäs siitä kunhan aikuisen ei tarvi ymmärtää satojen ihmisetn eri vaatimuksia.Onko lissu sulla ymmärryksessä vikaa???
- meidän paras tarina
On se hyvä, ettei ole koskaan tarvinnut painiskella moisten asioidenkanssa! Olis varmaan hermot menny ja lasten lapsuus kurjistunnu.
En voisi ikinä kuvitella että äitinä olisin tehnyt lasten elämästä niin tuhoisaa, että olisvat joutuneet pakkaamaan reppunsa, ja pakolla muuttelemaan talosta toiseen. Kuuntelemaan isän naisten katkeria juttuja, haukkuja juopottelua, ja joka olisi kohdellut lapsiani niin huonosti ja estänyt lopulta isän ja lasten tapaamisen. Se olisi tehnyt minusta raadon henkisesti.
Meillä lasten lapsuus on ollut pysyvää, yksi koti, yksi rakastava aikuinen, äiti aina elämässä mukana, lapset aina etusijalla, koskaan en ole pois potkinnu enkä laittanut ketään lasten edelle.
Nyt ovat aikuisia ja vallan ihania. Nyt he auttavat minua, kyvät kaupassa tms, kysyvät josko tarviin apua, soittelevat joa pivä..mitä muuta voin vaatia! Olen tehnyt hyvän työn, ja palkan saan lapsissa jotka edelleen rakastavat minua.
Muut tuomitsevatsuojeluvaistoni, mutta lapset eivät, ja se on tärkeintä.
Lasten isä oli mikä oli, ei maininnan arvoinen, vaikka usein suututtaa, että hylkäsi lapset. Mutta sen ovat lapset nyt takasin antaneet, ja jättänyt hänet. Niin sen pitikin käydä, puolin ja toisin.
Saattaa mulla olla ymmärryksessä vikaa, ihan kuin sinä haluat, pääasia että omat lapset ovat elämässäni mukana.
Olen onnistunut äitinä, enkä päivääkään vaihtaisi pois, tekisin kaiken samoin jos pitäisi.
Meillä ei tarvittu ongelmia ex miehen ja ex isän puolelta yhtään, ei tarpeettomia miehen suhteita elämäämme. Niistä ei olisi koitunut kuin pahaa.
Mitä olisivat lapset nyt, jos olisin suostunut siihen että miehen naikkoset olisivat tulleet elämäämme, huh.. ihan pelottava ajatus.
Meillä tämä ratkaisu oli niin hyvä, että olemme kaikki kasassa, muuten emme olisi, jos naikkoset olisivat meidän elämässä.- wilma60
Mistä niin päättelet että eroperheiden lapset kulkevat koko ajan reppu selässä paikasta toiseen? Tokihan aina voi kuvitella kaikenlaista mutta todellisuus voi olla jotain ihan muuta. Minun lapsillani on myös yksi koti, kaksi tärkeää ihmistä siellä omassa kodissa. Minä äitinä ja uusi ihminen toisena aikuisena. Reppujaan lapset pakkaavat muutaman kerran vuodessa kun käyvät isän ja hänen uuden puolisonsa luona. Ja mielellään sinne lähtevätkin sillä onhan se harvinaista herkkua arjen keskellä. Isän luona ei ole arkea vaan todella kivaa yhdessäoloa ilman sääntöjä ja rajoituksia. Ja niin pitää ollakin sillä jos tapaamisia on muutama viikonloppu vuodessa niin ei niihin arkea tarvita.
Oletke nyt ihan varma että lapsesi huolehtivat sinusta rakkaudesta eivätkä velvollisuuden tunnosta? Epäilen että olen koko heidän elämänsä korostanut sitä miten olet uhrannut elämäsi heidän takiaan ja nyt he ovat velvollisia huolehtimaan sinusta.
Tuskin miehesi "naikkoset" olisivat lapsiasi pilanneet. Lapsillasi olisi nyt vain entistä enemmän tärkeitä ihmisiä elämässään. Lapsenlapsilla olisi enemmän isovanhempia jotka jakaisivat rakkautta pienille ihmisille. Yhdelläkään lapsella ei ole liikaa välittäviä aikuisia ympärillään. Me ex:t ja nyksät voimme antaa lapsille todella paljon ja kun olemme erilaisia ihmisiä niin sitä enemmän voimme lapsille antaa. Minun ex:n uusi on taitava kaikissa kädentaitoa vaativissa asioissa ja minä taas "laiskottelussa". Hän opettaa lapsille kaikkea hyödyllistä ja minä vietän aikaa lasten kanssa pelaillen, elokuvia katsoen jne. Toki minäkin perusarjessa vaadin tiettyjä asioita mutta minä en esim. osaa ommella enkä tehdä mitään käsitöitä. Minä tiedän että minun lapset saavat elää onnellisen elämän monen ihmisen rakastamana. - ´+´+´+
Vaadi niiltä pennuiltasi vaikka suomen kielen kirjoituskurssi itsellesi......
- ei ei ei ja ei ei ei
wilma60 kirjoitti:
Mistä niin päättelet että eroperheiden lapset kulkevat koko ajan reppu selässä paikasta toiseen? Tokihan aina voi kuvitella kaikenlaista mutta todellisuus voi olla jotain ihan muuta. Minun lapsillani on myös yksi koti, kaksi tärkeää ihmistä siellä omassa kodissa. Minä äitinä ja uusi ihminen toisena aikuisena. Reppujaan lapset pakkaavat muutaman kerran vuodessa kun käyvät isän ja hänen uuden puolisonsa luona. Ja mielellään sinne lähtevätkin sillä onhan se harvinaista herkkua arjen keskellä. Isän luona ei ole arkea vaan todella kivaa yhdessäoloa ilman sääntöjä ja rajoituksia. Ja niin pitää ollakin sillä jos tapaamisia on muutama viikonloppu vuodessa niin ei niihin arkea tarvita.
Oletke nyt ihan varma että lapsesi huolehtivat sinusta rakkaudesta eivätkä velvollisuuden tunnosta? Epäilen että olen koko heidän elämänsä korostanut sitä miten olet uhrannut elämäsi heidän takiaan ja nyt he ovat velvollisia huolehtimaan sinusta.
Tuskin miehesi "naikkoset" olisivat lapsiasi pilanneet. Lapsillasi olisi nyt vain entistä enemmän tärkeitä ihmisiä elämässään. Lapsenlapsilla olisi enemmän isovanhempia jotka jakaisivat rakkautta pienille ihmisille. Yhdelläkään lapsella ei ole liikaa välittäviä aikuisia ympärillään. Me ex:t ja nyksät voimme antaa lapsille todella paljon ja kun olemme erilaisia ihmisiä niin sitä enemmän voimme lapsille antaa. Minun ex:n uusi on taitava kaikissa kädentaitoa vaativissa asioissa ja minä taas "laiskottelussa". Hän opettaa lapsille kaikkea hyödyllistä ja minä vietän aikaa lasten kanssa pelaillen, elokuvia katsoen jne. Toki minäkin perusarjessa vaadin tiettyjä asioita mutta minä en esim. osaa ommella enkä tehdä mitään käsitöitä. Minä tiedän että minun lapset saavat elää onnellisen elämän monen ihmisen rakastamana.Kyllä sen lapsista huomaisi, jos luokseni tulo olisi vaikeeta ja vastenmielistä, mutta sitä se ei ole ollut. Soittelevat lähes päivittäin kysellen kuulumisia, milloinkaan en ole vaatinut et pitää soittaa tai käydä, vapaaehtoisesti ovat tulleet ja auttaneet. Siitä huoman, että olen tehnyt oikein heitä kohtaan.
En ole uhrautunut lasteni vuoksi, olen sen tehnyt rakkaudesta lapsiin, ja kokenut äitinä että niin kuuluu mun tehdä, se on tullut ihan omasta tahdostani.
No sitä emme tiedä millaisia ne ex miehen ja ex isän naikkoset ovat, emme ole heitä nähneet emmekä kylään koskaan kutsuneet. Ovat saaneet olla sen miehen yksin, me emme heitä ole kaivanneet emmekä luoksemme halunneeet. Emme tarvi heitä mihinkään.
Tärkeitä??? Huh huh.. miten vieraasta ihmisestä voi tulla tärkee, minä olisin äitinä vajonnut maan alle, jos ex miehen naikkonen olisi lapsilleni tärkeä, kokisin, että en olisi enää ihminen jota lapset tarvii ja häpeisin itseäni että olen moiset eukot lasteni elämään sallinut. En voisi enää katsoa lapsiani silmiin, jos olisin hyväksynyt naiset meille tulemaan! Puistattaa koko ajatuskin huh huh..
Jos sen olisin sallinut, en enää kehtaisi olla lasteni kanssa tekemisissä, ja syyttäisin itseäni että lapseni ovat menneet pilalle ja saneet huonoja vaikutteita.
Meillä on tarpeeksi aikuisia suvussa ja tuttavina, emme tarvi katkeria ja perheenrikkojia meille kylille, ja meidän elämää sotkemaan. Enkä mitenkään vi sallia sitä että lapsenlapsenikin joutuisivat kärsimään moisista katkkerista vaarin naisista, sitä en voi sallia.
Jos mies lapsensa hylkää ja vaihtaa vieraisiin eukkoihin, niin ei semmonen voi olla isä enää, sen ovat lapsetkin huomanneet jo pieninä.
Meidän elämä on ollut erittäin hyvää, vaikkei isä ole halunnutkaan olla lasten kanssa, mutta antanut meille rauhan hänen sotkuista, eikä ole tunkenut naikkosiaanmeidän elmään, joten kunnioittaa meitä ja meidän päätöksiä hyvin. Pitäköt mies vaikka sata naista, kunhan ei tuo niitä milloinkaan meille. Sitä emme hyväksy. - patologiaa
ei ei ei ja ei ei ei kirjoitti:
Kyllä sen lapsista huomaisi, jos luokseni tulo olisi vaikeeta ja vastenmielistä, mutta sitä se ei ole ollut. Soittelevat lähes päivittäin kysellen kuulumisia, milloinkaan en ole vaatinut et pitää soittaa tai käydä, vapaaehtoisesti ovat tulleet ja auttaneet. Siitä huoman, että olen tehnyt oikein heitä kohtaan.
En ole uhrautunut lasteni vuoksi, olen sen tehnyt rakkaudesta lapsiin, ja kokenut äitinä että niin kuuluu mun tehdä, se on tullut ihan omasta tahdostani.
No sitä emme tiedä millaisia ne ex miehen ja ex isän naikkoset ovat, emme ole heitä nähneet emmekä kylään koskaan kutsuneet. Ovat saaneet olla sen miehen yksin, me emme heitä ole kaivanneet emmekä luoksemme halunneeet. Emme tarvi heitä mihinkään.
Tärkeitä??? Huh huh.. miten vieraasta ihmisestä voi tulla tärkee, minä olisin äitinä vajonnut maan alle, jos ex miehen naikkonen olisi lapsilleni tärkeä, kokisin, että en olisi enää ihminen jota lapset tarvii ja häpeisin itseäni että olen moiset eukot lasteni elämään sallinut. En voisi enää katsoa lapsiani silmiin, jos olisin hyväksynyt naiset meille tulemaan! Puistattaa koko ajatuskin huh huh..
Jos sen olisin sallinut, en enää kehtaisi olla lasteni kanssa tekemisissä, ja syyttäisin itseäni että lapseni ovat menneet pilalle ja saneet huonoja vaikutteita.
Meillä on tarpeeksi aikuisia suvussa ja tuttavina, emme tarvi katkeria ja perheenrikkojia meille kylille, ja meidän elämää sotkemaan. Enkä mitenkään vi sallia sitä että lapsenlapsenikin joutuisivat kärsimään moisista katkkerista vaarin naisista, sitä en voi sallia.
Jos mies lapsensa hylkää ja vaihtaa vieraisiin eukkoihin, niin ei semmonen voi olla isä enää, sen ovat lapsetkin huomanneet jo pieninä.
Meidän elämä on ollut erittäin hyvää, vaikkei isä ole halunnutkaan olla lasten kanssa, mutta antanut meille rauhan hänen sotkuista, eikä ole tunkenut naikkosiaanmeidän elmään, joten kunnioittaa meitä ja meidän päätöksiä hyvin. Pitäköt mies vaikka sata naista, kunhan ei tuo niitä milloinkaan meille. Sitä emme hyväksy.Hei Lissu!
Joka kirjoituksessa kirjoitat, että exäsi hylkäsi lapsesi. Eihän se niin koskaan ollut. Hän hylkäsi sinut erotessaan, jos haluat tuollaista dramaattista ilmaisua käyttää, mutta ei lapsiaan. Lapsesi hylkäsivät isänsä, koska sinä esitit heille uhkavaatimuksen, että sinä tai isä "naikkosineen. Molempiin sinun lapsillasi ei ollut mahdollisuutta, vaikka lapsilla on lain mukaan oikeus molempiin vanhempiin. SINÄ et antanut lapsillesi lain vaatimaa mahdollisuutta molempaan vanhempaan.
Pakotit lapsesi hylkäämään isänsä. Joten sinä siellä hylkäämispäätöksen takana olet ollut uhkavaatimuksinesi. Et antanut lapsesi kautta exälle mahdollisuutta antaa lapsilleen oikeutta molempiin vanhempiin.
SINÄ pakotit exäsi lapsiesi kautta "valitsemaan" "naikkosensa" eikä lapset. Miehesi ei ole lapsiasi hylännyt. Hänen "naikkosillasaankaan" ei ollut sananvapautta asiassa. SINÄ sait tämän lasten hylkäyksen aikaiseksi, joten turha siitä on exää syyttää.
Terve vanhempi tekee parhaansa, jotta etävanhempi on ikuisesti lastensa elämässä. Tällaista mahdollisuutta sinun lapsillasi ei koskaan ollut.
Se siitä hyvästä elämästä. - lissu tai ei
patologiaa kirjoitti:
Hei Lissu!
Joka kirjoituksessa kirjoitat, että exäsi hylkäsi lapsesi. Eihän se niin koskaan ollut. Hän hylkäsi sinut erotessaan, jos haluat tuollaista dramaattista ilmaisua käyttää, mutta ei lapsiaan. Lapsesi hylkäsivät isänsä, koska sinä esitit heille uhkavaatimuksen, että sinä tai isä "naikkosineen. Molempiin sinun lapsillasi ei ollut mahdollisuutta, vaikka lapsilla on lain mukaan oikeus molempiin vanhempiin. SINÄ et antanut lapsillesi lain vaatimaa mahdollisuutta molempaan vanhempaan.
Pakotit lapsesi hylkäämään isänsä. Joten sinä siellä hylkäämispäätöksen takana olet ollut uhkavaatimuksinesi. Et antanut lapsesi kautta exälle mahdollisuutta antaa lapsilleen oikeutta molempiin vanhempiin.
SINÄ pakotit exäsi lapsiesi kautta "valitsemaan" "naikkosensa" eikä lapset. Miehesi ei ole lapsiasi hylännyt. Hänen "naikkosillasaankaan" ei ollut sananvapautta asiassa. SINÄ sait tämän lasten hylkäyksen aikaiseksi, joten turha siitä on exää syyttää.
Terve vanhempi tekee parhaansa, jotta etävanhempi on ikuisesti lastensa elämässä. Tällaista mahdollisuutta sinun lapsillasi ei koskaan ollut.
Se siitä hyvästä elämästä.Juu, niin se ex mies teki. Hylkäsi omat lapsensa. Jotkut miehet vaan ei jaksa omia lapsiaan.
Se on meistä harmi.
Mistä olet noin katkera? Katkeruus näkyy sun asenteessasi. - kuka se katkera on
lissu tai ei kirjoitti:
Juu, niin se ex mies teki. Hylkäsi omat lapsensa. Jotkut miehet vaan ei jaksa omia lapsiaan.
Se on meistä harmi.
Mistä olet noin katkera? Katkeruus näkyy sun asenteessasi.taisit tuntea piston sydämmessäsi, koska heti olet puolustuskannalla, ja haukut edellisen katkeraksi.
Myös tuo lauseesi, että isä vaihtoi lapset naisiin, on tosi hullua, jätät itsesi vallan ulkopuolelle, vaikka exäsi vaihtoi sinut uuteen ihmiseen, ei lapsiaan, eihän hän lapsiensa kanssa ollut aviossa. - voi sua ressuu!!!
kuka se katkera on kirjoitti:
taisit tuntea piston sydämmessäsi, koska heti olet puolustuskannalla, ja haukut edellisen katkeraksi.
Myös tuo lauseesi, että isä vaihtoi lapset naisiin, on tosi hullua, jätät itsesi vallan ulkopuolelle, vaikka exäsi vaihtoi sinut uuteen ihmiseen, ei lapsiaan, eihän hän lapsiensa kanssa ollut aviossa.Häh? Mistä? Olisin tuntenut piston sytämessäni jos mies olisi tuonut naikkosensa meille kylille kahville! Suitten olisin hävennyt lasten isää ja itseäni ettemme kyenneet suojelemaan lpsiamme naikkosilta.
En ikinä olisi antanut itselleni anteeksi että lapset olisivat saaneet huonoja vaikutteita. Uskon että mies on samaa mieltä, siksi ei tuo niitä naisiaan meille.
Meillä ei ovet avaudu ulkopuolisille ihmisille. - kuole pois
voi sua ressuu!!! kirjoitti:
Häh? Mistä? Olisin tuntenut piston sytämessäni jos mies olisi tuonut naikkosensa meille kylille kahville! Suitten olisin hävennyt lasten isää ja itseäni ettemme kyenneet suojelemaan lpsiamme naikkosilta.
En ikinä olisi antanut itselleni anteeksi että lapset olisivat saaneet huonoja vaikutteita. Uskon että mies on samaa mieltä, siksi ei tuo niitä naisiaan meille.
Meillä ei ovet avaudu ulkopuolisille ihmisille.Kuule lissu tee kaikille palvelus ja
- patologiaa
lissu tai ei kirjoitti:
Juu, niin se ex mies teki. Hylkäsi omat lapsensa. Jotkut miehet vaan ei jaksa omia lapsiaan.
Se on meistä harmi.
Mistä olet noin katkera? Katkeruus näkyy sun asenteessasi."Juu, niin se ex mies teki. Hylkäsi omat lapsensa. Jotkut miehet vaan ei jaksa omia lapsiaan.
Se on meistä harmi.
Mistä olet noin katkera? Katkeruus näkyy sun asenteessasi. "
Lissu tai ei!
"Jotkut miehet ei vaan jaksa omia lapsiaan." Ehkä niin, mutta tämähän ei ollut sinun miehesi tapaus. Hän ei jaksanut sinua. Hänen lapsista jaksamisesta ei tiedä kukaan, kun hän ei saanut siihen mahdollisuutta. Lapsesi joutuivat hylkäämään hänet uhkavaatimuksesi takia.
En ole katkera. En puhu tässä omista tunteistani enkä laita niitä tähän. Yritän keskustella loogisesti, joka kanssasi on ihan mahdotonta. Tuntuu, että keskustelisi seinien kanssa. Tai rikkinäisen levyn kanssa.
Kaikki muut ovat katkeria sinun mielestäsi. Ne eksäsi naikkosetkin. Mistä tiedät heidät katkeriksi? Ethän ole suostunut edes näkemään heitä. Siitä, että pilasit heidän miehensä elämän laittamalla hänen lapsensa valitsemaan sinut tai isänsä?
Peilaat sitä omaa katkeruuttasi muihin. Katso peiliin. Näet siellä katkeran naisen. Kukaan sitä katkeruus-oikeuttasi ei vie sitä sinulta. Saat pitää sen. Se on oma valintasi.
Palstalla on paljon fiksuja eksiä, jotka ovat valinneet lapsensa ja oman onnellisuuden. Se on lapsen etu.
Joo. Sattuu se, jos sinut on jätetty, mutta siitä voi päästä ylikin. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan. Mutta rikkinäinen levy poukkoilee raidoilla miten sattuu samaa toistaen.
Niin kauan kuin ei ota vastuuta omasta katkeruudestaan tai onnestaan niin se onni on kaukana ja kaikissa muissa on vika. - ydin perheen äiti
patologiaa kirjoitti:
"Juu, niin se ex mies teki. Hylkäsi omat lapsensa. Jotkut miehet vaan ei jaksa omia lapsiaan.
Se on meistä harmi.
Mistä olet noin katkera? Katkeruus näkyy sun asenteessasi. "
Lissu tai ei!
"Jotkut miehet ei vaan jaksa omia lapsiaan." Ehkä niin, mutta tämähän ei ollut sinun miehesi tapaus. Hän ei jaksanut sinua. Hänen lapsista jaksamisesta ei tiedä kukaan, kun hän ei saanut siihen mahdollisuutta. Lapsesi joutuivat hylkäämään hänet uhkavaatimuksesi takia.
En ole katkera. En puhu tässä omista tunteistani enkä laita niitä tähän. Yritän keskustella loogisesti, joka kanssasi on ihan mahdotonta. Tuntuu, että keskustelisi seinien kanssa. Tai rikkinäisen levyn kanssa.
Kaikki muut ovat katkeria sinun mielestäsi. Ne eksäsi naikkosetkin. Mistä tiedät heidät katkeriksi? Ethän ole suostunut edes näkemään heitä. Siitä, että pilasit heidän miehensä elämän laittamalla hänen lapsensa valitsemaan sinut tai isänsä?
Peilaat sitä omaa katkeruuttasi muihin. Katso peiliin. Näet siellä katkeran naisen. Kukaan sitä katkeruus-oikeuttasi ei vie sitä sinulta. Saat pitää sen. Se on oma valintasi.
Palstalla on paljon fiksuja eksiä, jotka ovat valinneet lapsensa ja oman onnellisuuden. Se on lapsen etu.
Joo. Sattuu se, jos sinut on jätetty, mutta siitä voi päästä ylikin. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan. Mutta rikkinäinen levy poukkoilee raidoilla miten sattuu samaa toistaen.
Niin kauan kuin ei ota vastuuta omasta katkeruudestaan tai onnestaan niin se onni on kaukana ja kaikissa muissa on vika.Niin hän ei jaksanut meitä, emme mekään jaksaneet miestä lasten kanssa. Et tasan meni.
Emme suostu näkemään ex isän ja ex miehen naisia, koska emme halua heistä harmia ja lasten ei ole hyvä nähdä heitä. Meile he eivät kuulu.
Tottakai olemme katkeria, jos emme olisi, emme koskaan olisi sitä miestä rakastaneetkaan. Onmeillä tunteet, tottakai. Ei katkeruus isästä ole sen kummempi kuin muukaan tunne häntä kohtaan.
Voi että, tottakai se meihin sattuu, että mies hylkäsi lapset ja vihtoi ne omituisiin naisiin,j oita ei edes tunne. Perhettä ei noin vainjätetä, ilman että siitä on seuraamuksia. Kyllä lapset tietää ja tuntee ihan samallalailla kuin aikuinenkin. On turha vähätellä heidän tunteitaan. Kyllä isän hylkäämien sattui heihin, mutta onneksi ovat vahvoja, ja nyt ovat hylänneet he isän. Se oli odotettuakin.
En ikinä voinut suostua siihen etä vieras nainen tulisi meille ja meidän olisi pakko hyväksyä perheenrikkoja ns. kaverisksi! Se olisi ollut loukkaus lapsia kohtaan, ja sitä häpeisin syvästi, nyt ei tarvi kun tein hyvän ratkaisun ,jotta lapsetkin arvostaa.
Nyt aikuisina hekin ymmärtävät itse olla hyviä vanhempia omille lapsilleen, ja sitä he todella ovat. He tietävät , miltä tuntuu kun oma isä hylkää, ja uskon, että he eivät sitä tee omille lapsilleen ikinä! Jos heidän perhe hajoo, se ei ole minun lapsistani kiinni, he eivät kosta sitä, vaan varmasti pitävät lapsista huolta. - patologiaa
ydin perheen äiti kirjoitti:
Niin hän ei jaksanut meitä, emme mekään jaksaneet miestä lasten kanssa. Et tasan meni.
Emme suostu näkemään ex isän ja ex miehen naisia, koska emme halua heistä harmia ja lasten ei ole hyvä nähdä heitä. Meile he eivät kuulu.
Tottakai olemme katkeria, jos emme olisi, emme koskaan olisi sitä miestä rakastaneetkaan. Onmeillä tunteet, tottakai. Ei katkeruus isästä ole sen kummempi kuin muukaan tunne häntä kohtaan.
Voi että, tottakai se meihin sattuu, että mies hylkäsi lapset ja vihtoi ne omituisiin naisiin,j oita ei edes tunne. Perhettä ei noin vainjätetä, ilman että siitä on seuraamuksia. Kyllä lapset tietää ja tuntee ihan samallalailla kuin aikuinenkin. On turha vähätellä heidän tunteitaan. Kyllä isän hylkäämien sattui heihin, mutta onneksi ovat vahvoja, ja nyt ovat hylänneet he isän. Se oli odotettuakin.
En ikinä voinut suostua siihen etä vieras nainen tulisi meille ja meidän olisi pakko hyväksyä perheenrikkoja ns. kaverisksi! Se olisi ollut loukkaus lapsia kohtaan, ja sitä häpeisin syvästi, nyt ei tarvi kun tein hyvän ratkaisun ,jotta lapsetkin arvostaa.
Nyt aikuisina hekin ymmärtävät itse olla hyviä vanhempia omille lapsilleen, ja sitä he todella ovat. He tietävät , miltä tuntuu kun oma isä hylkää, ja uskon, että he eivät sitä tee omille lapsilleen ikinä! Jos heidän perhe hajoo, se ei ole minun lapsistani kiinni, he eivät kosta sitä, vaan varmasti pitävät lapsista huolta.Kiitos Lissu vastauksestasi!
Eronne taisi tulla sinulle täytenä yllätyksenä. Et olisi ikinä voinut kuvitella sitä itsellesi. Kahden palkan pärjäävästä rouvasta jouduit köyhäksi yksinhuoltajaksi. Taisi olla kovin paha paikka sinulle.
Häpeästä et halunnut, että miehesi olisi tutustuttanut lapsesi "naikkosiinsa". Mietin vaan, että aika paljon häpeää silti koet elämässäsi. Mietin miksi, mutta ei tarvitse vastata.
Katkeruus ei automaattisesti seuraa rakkaan ihmisen jättämisestä. Katkeruuden valitsee ehkä siksi, ettei osaa/hoksaa valita jotain muuta. Ehkä siksi, että tuntuu helpommalta syytellä muita omasta vaikeasta olosta. Katkeruus ei kuitenkaan ole mikään itsestään selvyys. Katkeruus on eräänlainen henkinen strategia.
Mitä tarkoitat sillä, että lapsesi pitäisivät varmasti huolta lapsistaan, jos tulisi ero? Miten he sen tekisivät? - Krooh kroohh
patologiaa kirjoitti:
Kiitos Lissu vastauksestasi!
Eronne taisi tulla sinulle täytenä yllätyksenä. Et olisi ikinä voinut kuvitella sitä itsellesi. Kahden palkan pärjäävästä rouvasta jouduit köyhäksi yksinhuoltajaksi. Taisi olla kovin paha paikka sinulle.
Häpeästä et halunnut, että miehesi olisi tutustuttanut lapsesi "naikkosiinsa". Mietin vaan, että aika paljon häpeää silti koet elämässäsi. Mietin miksi, mutta ei tarvitse vastata.
Katkeruus ei automaattisesti seuraa rakkaan ihmisen jättämisestä. Katkeruuden valitsee ehkä siksi, ettei osaa/hoksaa valita jotain muuta. Ehkä siksi, että tuntuu helpommalta syytellä muita omasta vaikeasta olosta. Katkeruus ei kuitenkaan ole mikään itsestään selvyys. Katkeruus on eräänlainen henkinen strategia.
Mitä tarkoitat sillä, että lapsesi pitäisivät varmasti huolta lapsistaan, jos tulisi ero? Miten he sen tekisivät?Ainahan ero tulee yllätyksnä, ellei se ole yhdessä harkittu tai tiedä jonkun asian olevan pielessä.
Jos joku rikkoo perheen, se on aina yllätys.
Kun onnellisen perheen joku rikkoo, se on aina puolisolle ja lapsille yllätys. Ikävä yllätys.
No en olisi voinut arvata, että mies hylkää lapset.
Köyhiä emme ole, on omaisuutta yllin kyllin, siitä se ei ole kiinni. Mutta paha paikka se oli meille, todellakin. Kuka olisi uskonut että hyvä perheen isä yht äkkiä pilaa elämänsä ja jättää perheensä.
Kyllä katkera saa olla, siinäm issä surullinen ja iloinenkin. TUNTEET PITÄÄ JA NE SAA NÄYTTÄÄ.
Kyllä munmuruset pitää omistaan huolta, ovat itse joutuneet hylkääjä isän toimia näkemään, ettei muista tarvi ottaa vastuuta, niin uskon ettei he omille lapsille sitä tee. Ovat edelleen onnellisia perheessään ja onnellia minusta.
Mutta nyt nukkumaan, että jaksan huomenna taas vastailla sun kysymyksiin, sillä tiedän että niitä on odottamassa tusinan verran ainakin. Öitä sulle, ja älä nyt pohdi meidän elämää, vaan yritä nukkua ja miettiä yhtä hyviä ajatuksia kuin minä olen sulle jutellut ja neuvoa antanut. - vfgyikjnlö
Krooh kroohh kirjoitti:
Ainahan ero tulee yllätyksnä, ellei se ole yhdessä harkittu tai tiedä jonkun asian olevan pielessä.
Kun onnellisen perheen joku rikkoo, se on aina puolisolle ja lapsille yllätys. Ikävä yllätys.
Köyhiä emme ole, on omaisuutta yllin kyllin, siitä se ei ole kiinni. Mutta paha paikka se oli meille, todellakin. Kuka olisi uskonut että hyvä perheen isä yht äkkiä pilaa elämänsä ja jättää perheensä.
Kyllä katkera saa olla, siinäm issä surullinen ja iloinenkin. TUNTEET PITÄÄ JA NE SAA NÄYTTÄÄ.
Kyllä munmuruset pitää omistaan huolta, ovat itse joutuneet hylkääjä isän toimia näkemään, ettei muista tarvi ottaa vastuuta, niin uskon ettei he omille lapsille sitä tee. Ovat edelleen onnellisia perheessään ja onnellia minusta.
Mutta nyt nukkumaan, että jaksan huomenna taas vastailla sun kysymyksiin, sillä tiedän että niitä on odottamassa tusinan verran ainakin. Öitä sulle, ja älä nyt pohdi meidän elämää, vaan yritä nukkua ja miettiä yhtä hyviä ajatuksia kuin minä olen sulle jutellut ja neuvoa antanut.ÄLKÄÄ KILTIT VASTATKO TÄLLE KUSIPÄÄLLE!!!!
SE SAA VAAN LISÄÄ VETTÄ MYLLYYN !!!!
ANTAKAA PASKAN KUOLLA OMAAN KATKERUUTEENSA - oioioi-
Krooh kroohh kirjoitti:
Ainahan ero tulee yllätyksnä, ellei se ole yhdessä harkittu tai tiedä jonkun asian olevan pielessä.
Mutta nyt nukkumaan, että jaksan huomenna taas vastailla sun kysymyksiin, sillä tiedän että niitä on odottamassa tusinan verran ainakin. Öitä sulle, ja älä nyt pohdi meidän elämää, vaan yritä nukkua ja miettiä yhtä hyviä ajatuksia kuin minä olen sulle jutellut ja neuvoa antanut.voi v....u et voi ihminen olla tyhmä , katkera ja itsekäs.
- kiitosta odotellessa
Samana iltana ollaan haettu lapset miehen katkeralta exältä. Oli kyllä melkoset kakarat,, likaisia ja meluisia, huonosti kasvatettuja ja exä välinpitämätön ihminen.
En ymmärrä miksi lasten äiti eo osaa kasvattaa lapsiaan. Ekana iltana mies sanoikin mulle ttä olen pasrempi kuin ex vaimo lasten kanssa.
Lapset sanoivat minua heti äidiksi ja halusivat asua mun kanssa.
Aloinkin heti kasvattamaan ja nyt on tulokset näkysvissä, alkaa jo käytöstä tulemaan kiitettävästi. Mulla ei itellä ole lapsia, joten kiva ollä äiti. Lasten toinen äiti kyllä suuttuu, kun lapset sanoo mua äidiksi ja ksavatan heistä, mutta saisi olla kiitollinen että heistä tulee hyviä ihmisiä aikanaan kun minä heitä ohjaan.- lissun sadut 2
Nyt lissu on halveksimansa naikkonen, no sivupersoonissa löytyy....
- Meidän sakki
Hei,
Minä olen lapseton, aviomiehelläni neljä omaa ja kaksi lapsipuolta entisisïltä tyttöystäviltään, avioliittomme kummallekin ensimmäinen. Lapset näin miehen aloitteesta (itse olisin vielä odottanut) n. vuoden kuluttua seurustelumme alusta.
Olen kertonut etten halua äitipuoleksi lapsille, lapsilla on omat äidit, vaan olen isän vaimo ja aikuinen kaveri (jos kemiat kohtaavat). Lapset ovat tervetulleita yhteiseen kotiimme tehdyn sopimuksen mukaan (lapsen vanhemmat keskenään aikoinaan sopineet minuakin huomioiden) ja yllätystapauksissa aina kun etukäteen sovitaan (meillä on omaakin elämää "vapaavkonloppuina", mutta jos lapset sopivat suunnitelmiin, tervetuloa). Jos lapsilla ei ole varaa tulla, meiltä maksetaan matkat. Osaan asettua toisen asemaan vaikkei omia biologisia lapsia olekaan.
Meillä on aviomieheni kanssa samanlaiset mielipiteet yhteisen kotimme säännöistä, minä ehkä tiukempi nukkumaanmenoaikojen kanssa. Hyvin pelittää.- kauheeta ruljanssia
Juu sama juttu, munmiehellä on 8 lasta, kaikki entisiltä tyttöystäviltä jääneitä. En minäkään halua olla äitipuoli lapsille, kuulun siihen jokkoon, ja kyllä ruoka aikana minä sanon viimeisen sanan. Meillä syödään lautaset tyhjäksi ja laitetaan tiskioneeseen. Siinä olen erittäin tiukka, enkä lipsu, ellei laiteta ei ruokaa seuraavana päivänä.
Meillä on joka viikonloppu vpaata, mutta iakaa menee kun kiikutetaan kaikki lapset omille äideilleen, sitten jo pitää matkan varrella mennä hotelliin nukkumaan kun ei jaksa.
Heidn äidit on vähän köyhiä, jos ei oo vara ostaa vaatteita, niinmä ompelen omista vaatteista, vähän pienennän, ja kyllä kelpaa. Ellei kelpaa, ei tulla tänne seuraavalla viikolla.
Sitten sunnuntaina haemma lapset jokaiselta äidiltä erikseen, siinä menee aikaa, ja taas on ruoka aika ja pyykkipäivä. Ellei ole, ei mennä ulos. - heko,heko lissu
kauheeta ruljanssia kirjoitti:
Juu sama juttu, munmiehellä on 8 lasta, kaikki entisiltä tyttöystäviltä jääneitä. En minäkään halua olla äitipuoli lapsille, kuulun siihen jokkoon, ja kyllä ruoka aikana minä sanon viimeisen sanan. Meillä syödään lautaset tyhjäksi ja laitetaan tiskioneeseen. Siinä olen erittäin tiukka, enkä lipsu, ellei laiteta ei ruokaa seuraavana päivänä.
Meillä on joka viikonloppu vpaata, mutta iakaa menee kun kiikutetaan kaikki lapset omille äideilleen, sitten jo pitää matkan varrella mennä hotelliin nukkumaan kun ei jaksa.
Heidn äidit on vähän köyhiä, jos ei oo vara ostaa vaatteita, niinmä ompelen omista vaatteista, vähän pienennän, ja kyllä kelpaa. Ellei kelpaa, ei tulla tänne seuraavalla viikolla.
Sitten sunnuntaina haemma lapset jokaiselta äidiltä erikseen, siinä menee aikaa, ja taas on ruoka aika ja pyykkipäivä. Ellei ole, ei mennä ulos.Lissua ahdistaa taas, otappas lääkkeesi ja kunnon tujaus punkkua kyytipojaksi...
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama937670Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä1246390Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve1644501Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu2353091Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta912656Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut
Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh442012- 1401668
Yhteydenotto
Tiedätkö tai ymmärrätkö syyn, miksi kaivattusi ei ota sinuun yhteyttä? Mikä se syy on?1971564Sofia Virta SUURI POLIITIKKO
Osallistumalla Erikoisjoukkoihin nostaa Vihreät kauaksi ohi perussuomalaisista, joka on muutenkin hajoamassa omaan mahdo48886Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontohommista?
Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille? Tätä ei tv:ssä: Susanna Laine paljastaa, mikä yksi asia hermostuttaa Farmi-kuvauk21822