Liisa Sulkakoski

surullinentyttö-95

hei nyt kaipaisin kipeästi apua... :(

onko kellään täällä oikeesti kokemusta et ois käyny liisa sulkakoskella hoidossa vatsa-ja ruuansulatusvaivojen takia???

kun mä haluisin kokonaan eroon näistä, ihan niinki ettei tarviis enää mitään ihme diettejä sit noudattaa, vaan vois nautista kaikista ruuista kuten ennenki ilman oireita ja etenki et vatsa kestäs alkoholia jotta pääsis baarissaki joskus käymään ja rentoutuu ja pitää vaan hauskaa!

pahin vaiva mikä mulla on nii tuntuu et oon kaikelle allerginen ja oireena tulee turvotus, ihan kun pallo mahassa, tai ennemmin se tuntuu siltä kun ois raskaana! ja joutuu kävelee takakenossa... ja sit suolet murisee, kurisee, kuplii ja kehittää vaikka mitä inhottavaa ääntä

sosiaalinen elämä ollu kohta vuoden verran jo kokonaan stopissa ja masennus ei mee pois ennen kun nää vaivat on pois!!

13

842

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hanne 70

Kannattaa kysellä tuolta suomi24 vaihtoehtohoitojen puolelta - siellä myös löytyy linkit hänen sivuilleen. Keksityistä potilaista löytyi tuo juttu
      http://keskustelu.suomi24.fi/node/8245979

Ei kannata koskaan yhden henkilön varaan jättää paranemisiaan.

• surullinentyttö-95

joo, oon lukenu tuota vaihtoehtopalstaa mut se ei tunnu olevan täynnä kun vittuilijoita nii kehtaako tonne ees mennä oikeesti hädästään kirjottaa kun joutuu vaan vittuilemisen uhriks ja ei tunnu kivalta jo muutenkaan...

sit kun esim oon selaillu " homeopathy ibs " googlen kautta löytyviä sivuja niin löysin mm. tälläsiä:

http://translate.google.fi/translate?hl=fi&sl=en&u=http://hpathy.com/homeopathy-clinical-cases/homeopathy-eases-irritable-bowel-syndrome-frees-teen-to-follow-her-dreams/&ei=cyHtTfqQApG0-Qb_iqnVDw&sa=X&oi=translate&ct=result&resnum=1&ved=0CB4Q7gEwAA&prev=/search?q=homeopathy ibs&hl=fi&rlz=1G1ACEW_FIFI430&prmd=ivns

^^ toi mollyn tarina vastaa niin paljon mun omaa tilannetta !!

ja sit tää oli myös hyvä sivusto:

http://translate.google.fi/translate?hl=fi&sl=en&u=http://www.drhomeo.com/category/irritable-bowel-syndrome/&ei=zCHtTbPNGsSi-gb1pI3DDw&sa=X&oi=translate&ct=result&resnum=7&ved=0CFwQ7gEwBg&prev=/search?q=homeopathy ibs&hl=fi&rlz=1G1ACEW_FIFI430&prmd=ivns

toi molly joka on just mun ikänen 15v teini on homeopatian ansiosta täysin vapaa ibs oireista & ja sit tuolta toiselta sivustolta löytyy ihan miehen kertomus kuvan kanssa et hän on vapaa ollut nyt homeopatian ansiosta 11v ibs oireista..

mie ymmärsin tuon "keksityt potilaat" - jutun niin että kun liisahan ei lääkärinäkään voi kertoa ihan oikeita potilastapauksia, niin tuo on henkilöitten yksityisyyden suojelemiseksi kun luin liisan blogia...

liisa on kuulema suomen paras lääkäri-homeopaatti, mie oon pari kertaa käyny puoskarit läpi, mut liisa on ollu tätä vaihtoehtolääketiedettä ollu telkkarissakin esittelemässä jne.

kun kysyin liisalle aikoja niin hänen vastaan otto päivät on ma, ti, ke, to ja ajat meni ihan yli parin kuukauden päähän!! eli kysyntää tuntuu olevan niin eiköhän tuloksiakin oo sillon tullut... :o

puoskareille taas kun pääsin heti seuraavan päivän iltana et eipä taida kovin bisnes menestyä... no tästä voi taas päätellä et huijauksella ei pitkälle pötkitä

mut kun näille suomen kielisille sivuille laittaa esim just tän ärtynyt suoli - homeopatia niin täältä ei saa vastauksiks oikeen puuta heinää vettä petäjää... :( mut heti enkun kielisiltä sivuilta alko löytyy joka linkistä tosi mielenkiinosta tekstiä!!

tuntuu et tää suomi on yks kauhee takapajula...

mut kyllä tästä on pakko pystyä parantumaan ei tälläsen kanssa voi elää!! :(

• hanne 92

Ei kai sitten auta muuta kuin varata se aika sille henkilölle ja odottaa se 2 kk? Kyllähän se nyt nopeasti menee jos sulla oireet on ollut jo vuoden.

Silläaikaa kierrä maailman esim engglanninkielisiä homeopatiapalstoja ja hae tarvittaessa keskusteluseuraa sieltä, jossa taatusti kiinnostuneita löytyy? Tai kokeile onko liitolla keskustelupalstaa.

• sama kuin yllä

92 itse sairastunut.

• surullinentyttö-95

okei, joo.. :o no mä laitoin nyt kuitenki sinne vaihtoehtopalstoille vielä viestin tästä mun tilanteesta - ei oo tullu vastauksia, mut katsellaas niinku ehdotit.

öö, eli etkö oo sama henkilö kun tuo hanne 70 ? :o

mutta hanne92, siis itse kuitenki sairastat tätä tautia? tai mikskä tätä pitäs nyt sanoo.. häiriöö... ihan oikeesti kun tulee puhekki vielä jostain häiriöstä, niin olo on semmonen että MÄ OON TOSI HÄIRIINTYNY _ kaikin tavoin _ ...

etkö sit ite oo aatellu kokeilla mtn tän tapasta hoitoo tms?

mä asun täällä siilinjärvellä, toi liisa oli ollu joskus esittelemässä homeopatiaa täällä siilinki luontaistuotekaupassa -09 alexissa.. mut eihän mua sillon ees kiinostanu tälläset kun ei ollu mtn kremppoja

mistähän vitusta tämäkin nyt tuli... :(

mutta on muuten ollu helevetin moinen vuosi.

• Ei elämä siihen kaad

Valitettavasti on niin, että taitaa Liisakin sinulle ehdottaa ruokavaliota, mutta ei hätää, se on helppoa, kun siihen tottuu ja sitten, kun suoli on parempi, voit elää melkein normaalia elämää, ottaa joskus herkkuja ja alkoholiakin -sitten kun olet isompi ;)

Liisa on tunnettu ja hyvä lääkäri, kannattaa odotella. Homeopatialla yksinään ei moni parane, tarvitaan omaakin panostusta ja halua parantua. Täytyy ottaa vastuu omasta terveydestä. Mutta kaikkeen tähän Liisa antaa varmasti hyviä neuvoja.

Kokeile tässä aikasi kuluksi jättää viljat pois. Syö normaalia ruokaa, mutta kokonaan ilman viljoja, ainakin kuukausi aluksi. Toinen, mikä pitää jättää on sokeri, valitettavasti. Stevialla voi kätevästi makeuttaa jugurttia tai rahkaa.

• surullinentyttö-95

ai väitätkö sitä että mun pitäs olla aina jollain ihme erityisruokavaliolla jatkossa... ? just sitä mä en haluu!

mä oon päättäny et kuukauden verran oisin scd:llä, söisin gerimaxia vitamiinien puutteisiin ja sit probimage maitohappobakteeri kuurin jotta saisin bakteerikannanki kohalleen!!

tähän asti oon syöny vaan eineksiä, pitsaa, hampurilaisia ja joka päivä makeisia. eikö sit tuon kuukauden jälkeen käy et alkaa ite kokkaa vaan lihapullat ja muussisa ja ottaa vaikka lauantaiks karkkipäivän ja hampurilaista ja pitsaa syö satunnaisesti.. eiks sit käy ihan paluu normaaliin elämään vai vieläkö pitäs oirehtia??

mitä tarkotat sit tuolla "omaakin panostusta" - onko tää susta riittävää panostusta --- > oon jopa muuttamassa kotoo pois omilleni kun täällä on hometta ja homeenki takia mun suolisto voi oireilla, toisekseen oon muuttamassa sen takia kun mun vanhemmat on tapellu koko ikäsä ja se on aiheuttanu mulle stressiä ja pitäs pystyy luomaan ympäristö missä parantua, kolmanneks oon lähdös kaupunkiin opiskelemaan koska täällä mua on vaan kiusattu joten et pystysin vielä senki stressin välttämään!!
      kalliiks tulee tää parantuminen...

ja haluahan mulla kyllä on vaikka masentuneisuutta onki ollu!! ja sen takia pelottaa et onko mun elinvoima kerinny laskee tän vuoden aikana niin alas ettei oo mahollisuutta parantua... mut esim. ootteko kahtonu liisa netissä - videoita, löytyy ihan liisan omilta sivuilta.. youtubestakin ainaki oon kahtonu sen et " esimerkkejä potilaista " siinä liisa kertoo enimmäkseen psoriaatikoista, eihän hän siinä sano mtn ruokavaliosta tai muutakaan, vaan että psoriasis on ollut yhdeltä hänen asiakkaaltaan 11v poissa homeopatian ansiosta... et jos psoriaatikko ei tarvii tehdä elinikäsiä muutoksia, nii miks mun pitäs...

enkä mä tosiaan tarvii makeuttaa mittään millään sen dietin aikana!! ja suolesta pittää tulla täysin yhtä terve mitä se oli aikasemminki. ja piste.
      minä kun menen sinne liisalle niin sanon että oon jo kuukauden ajan korjannu tätä suolistoo ruokavaliolla, vitamiineillä ja maitohappobakteereilla - et nyt on sen homeopatian vuoro ja sillä selvä.
      eiköhän tässä oo tarpeeks parantumisen tahtoa!!

ne kaikki dietit on ahdistavia..............

jos en selviä niin sitten lopetan ihan oikeesti mun elämän. mä niinku haluun jättää tän kokonaan taakse tai sit on jäämättä ollenkaan.

• surullinentyttö-95

ja eiks ärtynyt suoli oo sama asia kuin että suolisto vuotaa?

niin oon esim. kuullu näitten ihottumien kohdalla et kun allergeenit on jätetty pois minimi aika just se neljä viikkoo, ja tuossa scd ruokavaliossa on otettu just ne kaikki yleisimmät allergiaa aiheuttavat ruuat pois, niin sillon jotenki suolisto lakkaa vuotamasta ja se ei enää tunnista niitä allergiaa aiheuttavia ruokaaineita jälkeen päin? ja sit lähes kaikki ruuat voidaan ottaa takaisin. myöhemmin.

• mimmu63

Tervehdys!

Itse sain apua suolisto-oireisiin Homeopatiakeskus Arnica:n homeopaatilta (Kiviharju). Ammattiaitoista ja ystävällistä toimintaa ainakin minun kohdallani.

Turvotus laski jo parin viikon jäleen :=)

Yhteystiedot löytyvät www.homeopaatti.com -sivustolta.

Voin todellakin suositella!!

Mimmu63

• surullinentyttö-95

Joo mä oon jotenki tietoinen tosta arnica keskuksen homeopaateista kun nehän ottaa ympäri maata vastaan, mut mä oon koittanu olla joskus sähköpostitse yhteydessä niihin ja mulle ne ei ainakaan kehtaa vastata..

kun oon monesti kysyny et kauan vastaan otto kestää jne..

siis homeopaatinhan vastaanotto tulisi oikea oppisesti kestää ainakin tunnin tai jopa parikin tuntia, niin se et lääkkeet annetaan about 20min ei kuulosta kovin vaikuttavalta? samaa puuhaa mitä terveyskeskuksissa tehdään...

mun mielestä toi on just sitä kliinistä homeopatiaa, eli keskitytään vaan niihin oireisiin, ja kun lopetat sen 3kk tai mikä 6kk kuuri sulla nyt onkaan (kun siihenhän ne vetoo et sillä parhaimman tuloksen saa) niin ne oireet palaa takasin.

klassisessa homeopatiassa saattaa kestää jonkun aikaa, mut pitää muistaa mielessä et apua ei haluta vaan hetkellisesti, VAAN TULOKSESTA HALUTAAN PYSYVÄ!!

oon koittanu ottaa näistä asioista todella paljon selvää...

• 34534534

Et voi odottaa ihmeitä... Tosin voit sopeutua tilanteeseen.

Jos ruokavalio auttaa niin sitä kannattaa jatkaa ihan omalta kannaltasi ja jättää pois ne tuotteet jotka tuntuvat pahentavan tilannetta.

Alkoholi ei elämisen ja mukana olemisen kannalta ole pakollista.

• surullinentyttö-95

Miksen vois odottaa ihmeitä... ? mulla tosi kova halu parantua ja mä meinaan parantua , et lopettakaa vaan se masentaminen !! :(

Mulla ei oo mitään ruokaaineallergiaa eli en suostu elää dietin mukaan se on ahdistavaa...

Siinä puhuu taas varmasti yks joka ei oo käyny Liisan luona ja kokeillu homeopatiaa vaivoihinsa!!

• 5 + 6

Olen käynyt Liisan vastaanotolla useasti ja hän on erittäin pätevä lääkäri ja homeopaatti.

Mitään ihmelääkettä ei homeopatia voi tarjota ellet itse sitoudu muuttamaan ruokavaliotasi, joka on suurin syy vatsan- ja suoliston oireisiin. Home toki vaikuttaa myös.

Olet vielä nuori, voit kokeilla homeopatiaa, mutta takaan, että jos muutat ruokavaliotasi, koko elämän laatusi muuttuu. Pois einekset, pizzat ja muut.
      Ymmärrän, että muutos tuntuu ensin vaikealta, mutta totut siihen. Ja kun suolistosi on kunnossa, voit välillä herkutellakin.

Suosittelen seuraavaa ruokavaliota:

Aamulla ohrajauhopuuroa (voisilmällä)

Välipalaksi täysjyväruisleipää

Lounaaksi avocadoa

Välipalaksi pähkinöitä

Illallinen kasviskeitto tai höyrytettyjä kasviksia

Iltapalaksi ohrajauhopuuroa

Tämä on vain esimerkki.

Ruokavalion lisäksi osta apteekista Hypochylin suolahappoa 300 mg ja Solgarin Betaiinihappoa pepsiiniä. Lisäksi myös Entzymes ruuansulatusentsyymejä.

Jos todella haluat parantua, kokeile muutama viikkoa. Muista juoda riittävästi lähdevettä ja yrttiteetä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta

Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama
      Maailman menoa
      132
      8122
    2. Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?

Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä
      Maailman menoa
      158
      7344
    3. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      185
      4995
    4. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      251
      3352
    5. Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta
      Maailman menoa
      104
      2842
    6. Kenellä oli ryppyinen paita, josta Halla-aho mielensä pahoitti?

Ei ollut Keskisarja, jonka paita vain repsotti housujen päällä puolittain. Muistatteko tapausta?
      Maailman menoa
      7
      2644
    7. Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut

Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh
      Maailman menoa
      147
      2475
    8. Tunnustusten lauantai

Mitä haluat sanoa kaivatullesi?
      Ikävä
      174
      2255
    9. Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille

Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari
      Maailman menoa
      18
      1955
    10. Miksi Halla-aho on niin hyvin menestynyt - mutta punavihreä ei?

Hyvin näkee kuinka punavihreää ottaa pahasti päähän kun Virta on taas töppäillyt pahasti. Ja kun punavihreä ei pärjää, n
      Maailman menoa
      12
      1949
    Aihe