sähköstä puute

pula sähkö

Kuka osaa sanoa kuinka vaarallista on vetää sähköjohto veneeseen, siihen vikavirtasuoja ja sitten laturi akulle ja jakajasta tietokoneelle?

Kuka tunnustaa käyttävänsä tätä järjestelyä?
Onko kuolemanvaara olemassa?

Katsoin muuten myös BILTEMA sähkökeskusta. Siinä siis pistorasia ja sitten pitäisi itse järjestää sähkömies laittamaan keskukseen ilmeisesti töpseli mallia uros. Miksi Kekuksessa ei ole valmiina lyhyttä sähköjohtoa?

Ei missään olisi ohjetta asian tiimoilta

5

311

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 4+11=15

Minulla on veneessäni "maasähkökekskuksena" 4 pistorasiallinen 50m johtokela (2,5mm) johtoa. Kelassa on vikavirtasuoja. ja käytän myös tolpassa vikavirtasuojaa jos sitä ei valmiina ole: Jos jotain sattuu niin menee johto virrattomaksi. Eli kiinteätä systeemiä eil ole käytössä...

• 4+12=16

Eihän tuo nyt niin vaarallista ole roikalla vetää virtoja veneeseen. Jos sinulla on vielä vikavirtasuoja sielä veneen päässä niin homma on kyllä hyvin hanskassa.
      Itse käytin tuota menetelmää myös pitkään.
      Muista aina että viet johdon veneestä rantaan. Tällöin jos satut tippumaan laiturilta veteen, sinulla ei ole verkossa olevaa sähköjohtoa käsissä.
      230v kiinteät asennukset on luvan omaavien sähkärien töitä. Ehkäpä ne ohjeiden vähyydet johtuvat juuri tästä.

• 18

Tämä on varmaan ziljoona kertaa keskusteltu palstalla. Jos on vanha vene niin heitä roikka veneeseen ja jaa sitä virta kaikille laitteile joille sitä tarvitaan.

Sitten kun hankit uudenmman veneeen veneen jossa on maasähkö asennettu niin siirry ihmettelemään adapterien ihmeellistä maalílmaa,

• 18
      • understond

Ikäväkyllä liian vaikeata ymmärtää suomeksikin näitä asioista, saati sitten vieraalla kielellä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      74
      1933
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1673
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1217
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      662
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      557
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      498
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe