Uskovainen nainen ja uskovainen mies (joka osoittautui myöhemmin narsistisen pers.häiriön omaavaksi) menivät nuorena naimisiin, lähinnä miehen painostuksesta. Avioliiton aikana tuli ilmi väkivaltaa jopa ja vähintään raakaa henkistä väkivaltaa vaimoa kohtaan. Vaimo pyrki olemaan liitossa ja rukoili paljon liiton puolesta. Mies kohteli vaimoa kaltoin. Viimein vaimo 4,5 vuoden jälkeen päätti lähteä liitosta, koska parannusta EI tapahtunut.
Minä olen tuo vaimo. Pari ihmistä on sanonut minulle, että joudun helvettiin, jos menen uudestaan naimisiin. Olen vielä nuori, 26 vuotias. Eikä minulla ole naimattomuuden armolahjaa. Mies on kääntänyt syyn minun niskoille ja on kerännyt seurakunnassa säälipisteitä; vaimo ei enää halua olla hänen kanssaan, vaimolla henkisiä ongelmia.. jne. Miksiköhän?
Minulla on tietty näkökulma, mutta haluan kuulla teidän vastauksia. Ja pyydän, pidetään tää asiallisena, kiitos! ;)
Uskovainen erosi narsistista, saako mennä uudestaan naimisiin?
30
1764
Vastaukset
- +++++++++++++
"Uskovainen erosi narsistista, saako mennä uudestaan naimisiin?"
Saat mennä. Ne, jotka sinua uhkailevat helvetillä, älä välitä heistä.
Heillä ei ole mitään todisteita väitteidensä tueksi.
Voit todennäköisersti haastaa aviomiehesi tai jonkun muun oikeuteen väkivallan käytöstä tai uhkailusta. Voit kysyä juristeilta lisätietoja, koska itse en tiedä.
"Mies on kääntänyt syyn minun niskoille ja on kerännyt seurakunnassa säälipisteitä; vaimo ei enää halua olla hänen kanssaan, vaimolla henkisiä ongelmia.. jne. Miksiköhän?"
Rikolliset tai tässä narsisti yleensä syyttävät uhria. - Mitä Jumalasi
opettaa, tutki se Raamatun ja anomisen kautta Pyhässä Hengessä Jeesuksen nimessä, sillä itse vastaat teoistasi ja siksi pyri totuudelliseen suhteeseen Jumalasi kanssa.
Ihmisten vastauksia saadessa joudut ne kuitenkin koettelemaan ja pitämään se, mikä on totuudellinen, jos tahdot tuntea Jumalan tahdon.- 234e
Ei kukaan kaipaa kysymyksiinsä vastaukseksi tuollaista ympäripyöreätä ja mitäänsanomatonta sontaa. Nyt oli kyse ihmissuhteista, ei satukirjan mielikuvitushahmojen palvomisista Juuri ne aikaansaavat tällaisia ongelmia, eivät ratko niitä..
- Arto T
Tuosta taustalta heijastuu tuo nykyihmisen ajattelutapa, tarvitseeko minun noudattaa Raamatun moraaliarvoja, jos minulla on hyvä syy tehdä toisin, voiko siis erota ja mennä uudestaan naimisiin jos on hyvä syy. Tuossa ajattelutavassa on se ongelma, että jokaikisen Raamatun kohdan voi kiertää, jos vain keksii jonkun hyvän syyn ja eihän se niin voi olla. Tuotahan kaikki ihmiset tekevät, esittävät syitä mikseivät halua tehdä parannusta jne.
Mitä sitten tehdä jos puoliso sairastuu, kyllähän sitä ensimmäisenä pitäisi yrittää saada jotain apua jostakin muualta, mutta vaikeaahan se on jos toinen ei sitä itse halua. Raamattuhan kehoittaa eronneita joko pysymään yksinäisinä tai sitten sopimaan miehensä kanssa, ei vaihtamaan toiseen mieheen. Jos taas ei halua Raamatun sanan mukaan kulkea niin se on jokaisen oma valinta.
Kynnys parisuhteen aloittamiselle ja avioliittoon astumiselle pitäisi olla paljon korkeampi ja pitempi, nykymuoti on että mennään fiilis pohjalta heti yhteen, Raamatun aikana esim. kihlaus aika oli monistakin syistä useita vuosia ja asiaan kuului että seksuaalista kanssakäymistä ei aloitettu vielä tällöin vaan vasta avioliiton alettua, tässä opittiin tiettyä kärsivällisyyttä ja myös ehkä siinä vaiheessa paljastui mahdollisesti jo ne epätoivotut luonteenpiirteet jos sellaisia oli. Toisen painostamisesta avioliittoon meno on kyllä hieman huono lähtökohta. Uskovaisena olen kyllä myös sitä mieltä että tuollaisessa asiassa kuin avioliitto pitäisi kyllä kääntyä myös Jumalankin puoleen ja rukoilla sitä johdatusta sen oikean kumppanin löytämiseen. Kyllä minusta sinunkin kannattaisi Jumalan eteen polvistua ja pyytää sitä johdatusta tuohon vaikeaan tilanteeseen. Monesti se jos oma Jumala suhde justiin tällä hetkellä ei ole kovin palava voi heijastua moneen muuhunkin asiaaan. Eli ei tähän oikein muuta voi sanoa kuin että rukoile josko Jumala sinua tässä vaikeassa tilanteessa voisi auttaa.- Enkeli_Surusilmä
Arto T! Tuo on hyvä huomio! Juutalaiset tapailivat todennäköisesti melko pitkään ennen kuin avioituivat. He ehkä eivät seurustelleet, mutta tiesivät ja tunsivat toisensa jollain tavalla.Tuo on mielenkiintoinen tutkimisen aihe, miten elettiin ja oltiin. Juutalaisten Vanhan Testamentin kirjoissa on kuitenkin kohtia, joissa tulee ilmi miten kokonainen sukupolvi on ollut avionrikkojasukupolvi, mihin Jumala vihastui. Aivan samanlaista avionrikkojasukupolvea on kaikki nytkin.
Itse luulin olevani uskossa,kun tapasin nykyisen mieheni. En kuitenkaan ollut uskovainen,ja ryyppäsin ja rellestin. Seksikin piti aloittaa heti. Kun suhteet alkaa nykyään heti seksillä, ei ehditä tutustua ihmisen persoonallisuuteen. Meillä oli puolison kanssa kiihkeää ensimmäinen vuosi. Minun uskossa oleminen tarkoitti sitä, että naimisiin piti mennä. Kuusi vuotta myöhemmin sitä tajuaa olevansa naimissa jonkin asteisen narsistin kanssa, ja helppoa se ei ole. Monet itkut on itketty. Välillä on helpompaa, välillä vaikeampaa.
Juuri tänään olen koko illan miettinyt,miten pystyn suojaamaan itseni ja toisen perheenjäsenen mieheni toistuvalta henkiseltä väkivallallta? Mies on itse tosi sairas, mutta ei tajua sitä itse, eikä hae apua. Tätä olen kanssa miettinyt, että Jumalalla sanotaan olevan hyvä tahto ihmisiä kohtaan? Miksi sitten minun pitää kärsiä vuodesta toiseen mieheni törkeästä ja loukkaavasta käytöksestä? Enkö saa erota? Joudunko helvettiin, jos jätän kiusaavan aviomieheni? - NäinMeillä
Enkeli_Surusilmä kirjoitti:
Arto T! Tuo on hyvä huomio! Juutalaiset tapailivat todennäköisesti melko pitkään ennen kuin avioituivat. He ehkä eivät seurustelleet, mutta tiesivät ja tunsivat toisensa jollain tavalla.Tuo on mielenkiintoinen tutkimisen aihe, miten elettiin ja oltiin. Juutalaisten Vanhan Testamentin kirjoissa on kuitenkin kohtia, joissa tulee ilmi miten kokonainen sukupolvi on ollut avionrikkojasukupolvi, mihin Jumala vihastui. Aivan samanlaista avionrikkojasukupolvea on kaikki nytkin.
Itse luulin olevani uskossa,kun tapasin nykyisen mieheni. En kuitenkaan ollut uskovainen,ja ryyppäsin ja rellestin. Seksikin piti aloittaa heti. Kun suhteet alkaa nykyään heti seksillä, ei ehditä tutustua ihmisen persoonallisuuteen. Meillä oli puolison kanssa kiihkeää ensimmäinen vuosi. Minun uskossa oleminen tarkoitti sitä, että naimisiin piti mennä. Kuusi vuotta myöhemmin sitä tajuaa olevansa naimissa jonkin asteisen narsistin kanssa, ja helppoa se ei ole. Monet itkut on itketty. Välillä on helpompaa, välillä vaikeampaa.
Juuri tänään olen koko illan miettinyt,miten pystyn suojaamaan itseni ja toisen perheenjäsenen mieheni toistuvalta henkiseltä väkivallallta? Mies on itse tosi sairas, mutta ei tajua sitä itse, eikä hae apua. Tätä olen kanssa miettinyt, että Jumalalla sanotaan olevan hyvä tahto ihmisiä kohtaan? Miksi sitten minun pitää kärsiä vuodesta toiseen mieheni törkeästä ja loukkaavasta käytöksestä? Enkö saa erota? Joudunko helvettiin, jos jätän kiusaavan aviomieheni?"Arto T! Tuo on hyvä huomio! Juutalaiset tapailivat todennäköisesti melko pitkään ennen kuin avioituivat."
Kaikissa kulttuureissa 2000-vuotta sitten mentiin naimisiin huomattavasti nykyistä nuorempana eikä seurustelukaan ollut todellista toiseen tutustumista koska serustelukin oli hyvin rajoitettua ja säädeltyä. Avioliitot olivat suurelta osin järjestettyjä tai ainakin sukujen hyväksymiä.
- Humanistisest
Kannattaa luopua ahdistavasta kieltoja tarjoilevasta uskosta. Avioero ja uudelleen parisuhteeseen meno on järkevää ja tunteellista, hyvää. Ehkä kannattaa muuttaa ensin avoliittoon, ja jos yhdessä elo toimii, mennä sitten naimisiinkin. Itsekin menin nyt kesäkuussa naimisiin, mutta olin asunut avoliitossa sitä ennen jo kolme vuotta. Avoliitto on järkevä ja tunteellinen juttu, koska parisuhteessa on ensisijaisesti kysymys inhillisestä suhteessa eikä juridiikasta.
- aloittajavastaa
hmm.. Kiitoksia vastauksista. Tällä hetkellä ahdistaa, ja pelottaa. Pelottaa, että en löydä enää miestä, kuka ymmärtäisi tilanteeni täysin. Minulle on vakuuteltu sitä, että löydän, mutta silti pelottaa.
En halunnu sanoa heti aloituksessa, mutta koen syvää rauhaa että erosin. Koen kutsumusta äitiyteen ja perheKelämään. Mietin, että jos satun ihstumaan mieheen, joka ei ymmärrä tätä, niin mitä teen sitten? Mutta kaipa Jumala antaa juuri sen oikean miehen
koen, että koska parisuhde on kahden ihmisen liittto, niin jos rauha ei toteudu liitossa, eikä toisella ole edes pyrkimystä siihen, niin on luvallista erota ja mennä uudesstaan naimisiin. Ohi lakien menee Jumalan rakkaus ihmiseen, se tekee lain täydelliseksi. - kysellen minäkin
Hämmästyin. Oletkohan sama henkilö, jolle laitoin vastauksen joitakin päiviä sitten (parinhaku), mutta olin yli-ikäinen ja naimisissa. Tunsin voimakasta vetoa lukea treffipalstaa ja näin ilmoituksesi - vastasin. Tuntomerkkisi sopivat, 26 v. uskovainen nainen. Kaipasit keskustelutait. miestä. En etsi vaimoa, mutta keskustelukumppania auttamaan henkisessä kasvussani ja voisihan minusta olla apua myös sinulle (keskustelua). Tulin uskoon 1,5 v. sitten.
- mod1184
Voi kauhistus! Lopettakaa leikkiminen Jumalan armolla. Jos uskova on uudestisyntynyt ja seuraa Jeesusta, hän tahtoo seurata Sanaa, eikä omia haluja ja tunteitaan.
Juuri siitähän meidät uskovat tunnetaan, että emme elä samalla tavalla, kuin maailmassa olevat. Olen itsekipuillut juuri saman asian kanssa vuosia. Onneksi päätin lopulta etsiä rehellisesti Jumalan tahtoa. Tilanne on edelleen sama, mutta nyt minulla on Jumalan rauha, voima ja ennen kaikkea olen tiellätaivaaseen.
"Kaikki minä voin Hänessä, joka minua vahvistaa." Amen- 23rfg
Uskovainen ei siis seuraa edes omia tunteitaan? Ei mikään ihme että jotkut teistä vaikuttavat roboteilta.
- hiutaleinen 5
Keskeiseltä tuntuu, että saat itse parantua ensin rauhassa,
niin että et toista kuviota.
Jokin sinussakin on ottanut vastakaikua narsistimiehen kohdalla,
omasta lapsuudenkodin kuviosta tai muusta. Vakka kantensa valitsee,
pehmeä ihminen narsistin, Toisaalta nuorena olet naimisiin mennyt,
monesti oma itsenäistyminen on vielä kesken tuossa iässä.
Raamatun mukaan teet huorin, mutta toisaalta tiedän ainakin
lapsuudenaikaisen parhaan tyttökaverini, joka erosi ja jäi kahden pienen lapsen yksinhuoltajaksi miehen väkivaltaisuuden takia. Aikansa hän kasvatti lapsia yksin, sitten hän törmäsi mieheen, josta hän ensinäkemältä ajatteli:
- Onpa turhanpäiväinen mies! (mies oli tarkka pukeutumisestaan, ystävä taas ei ollut yksinhuolltajana jjoutanut paljon itseään ajattelemaan.) Kun hän oli tuon ajatuksen tajuntaansa päästänyt, kommentoi Jumala heti:
- Entä, jos hän onkin sinun tuleva aviomiehesi?
Ja niin kävi, heistä tuli pari ja he tekevät nyt yhdessä Jumalan valtakunnan
työtä. Eli ainakin itse koen niin, että Jumala tietää, millaisia tilanteita olemme joutuneet läpi käymään, hän tuntee sydämessään jokaisen sisimmät ajatukset ja hän ohjaa. Odota kuitenkin Jumalan vihreää valoa,
älä lähde omassa voimassasi ja ihastumisessasi eteenpäin.
Siunausta sinulle! - jalkatalo
Hei
Kyllä voit hyvillä mielin avioitua uudestaan (ja toivottavasti olet jo tehnyt niin) ja hyvä kun lähdit siitä kotihelvetistä.
Koska raamattuhan määrittelee mikä avioliitto on ja avioliitto narsistin kanssa ei täytä raamatun määritelmää avioliitosta vaan on lähinnä sen irvikuva - näin on todennut mm.kristitty kouluttaja ja terapeutti Salme Blomster.
Olen itse kokenut hiljattain ihan saman vaikka itsesyytökset iskee päälle tiedän tekeneeni oikein ja pelastaneeni loppuelämän.
Narisistin kanssa ei ole loppuelämää - vaan kuihtuminen - sairastuminen ja lopuksi mitättömän elämän loppuminen.
Ainoa tapa toimia kun huomaa että on narsistin kanssa yhdessä tai naimisissa - Pakene ja sen jälkeen pakene tunteitasi (älä edes yritä käydä ja järkeillä tapahtunutta , koska järki ei voi sitä käsittää).
Teit rohkean ja oikean siirron. - niinhelppoa
Jätät sen urpon äijän ja heität raamatun roskiin.
- 234rtg
Normaalien ihmisten mielestä saa tietenkin mennä, kyselemättä asiasta keneltäkään. Änkyräfundamentalistimiesten mielestä ei saa. Päätä itse kumpaan leiriin haluat kuulua.
- eläkää ominenne
Totta kai saa erota, miksi elää edes parisuhteessa jos se YRITYKSISTÄ HUOLIMATTA ei toimi?
ps. palkitsevan avioliiton funktio on sen pituudessa ei sen kiihkeydessä tai ainaisessa auvossa.- KysynVaan-76
Jo nuo neuvot joiden mukaan ei saisi erota tai mennä uudestaan naimisiin kertovat ihan kaiken noiden "seurakuntien" moraalin todellisesta laadusta. Pyritään pitämään kulissit pystyssä hinnalla millä hyvänsä eikä ihmisen onnellisuudella eikä edes mielenterveydellä ole paljonkaan arvoa kunhan vain eletään "oikein".
On täysin selvää että selkeästi huonosta puolisosta saa erota ja sen jälkeen saa mennä naimisiin ku nlöytää itselleen sopivamman kunnollisen puolison. Miksi edes kysyä noin itsestään selvää asiaa?
- apvastaa
Ohoh, löysin aloittamani vanhan ketjun. Yhä sinkkuja ollaan.. Kokeilin suhdetta uskovan, kiltin, kokemattoman kanssa. Hänelle minun eroni oli kuitenkin liikaa. :( Hän on niin omantunnon tarkka. Olisipa heti alussa sanonut, ettäero kuitenkin häntä hiertää liikaa. Nyt hän seurustelee toisen kanssa. Meille jäi hyvät välit, varsinkin hänen äidistään tykkään hirveän paljon. Hän tulee ainaolemaan "the
Anoppi~kokelas". Tärkeää,että se loppui ihan tyylikkäästi, moikataan tän miehen kanssa kun nähdään. En vaan voi.mitään, että sattuu, että mä en kelpaa mun "menneisyyden" takia. Missä armo? Missä uudenaloittamisen mahdollisuus
? Eikö kristityt toivo toisilleen hyvää, oikeasti, ei pelkästään sanoissa?
Olen tällä hetkellä varsin uupunut. Olen siis nyt 29 vuotias, perheetön, työssäkäyvä, kaunis, pehmeä ja mukava, huumorintajuinen, uskossa.. ERONNUT.
Välillä tuntuu siltä, että kiitos paljon Jumala kun annoit tämän kohtalon. Olen hyljeksitty, jätetty.. Ja siltikö pitäisi olla kiitetty Herran nimi? Raja se on rumallakin.
Olen uupunut. En jaksa. - uskova
Saat mennä,mutta odota että Herra tuo aviopuolison luoksesi. Hän tuo sen yleensä vasta sitten kun ei itse enää etsi puolisoa. Nyt sinun on hyvä keskittyä Herran palvelemiseen ja kysyä Häneltä miten Hän tahtoo sinun palvelevan Häntä. Yksi kaunis päivä Hän johdattaa luoksesi siunatun puolisosi ja Hän voi sinata teitä molempia yhdessä ja erikseen. Minulla itselläni on sama tilanne. Olen uskova nainen. Olin naimisissa ei-uskovan kanssa. Tyhmyyttä nuorena tein väärin. Vajaa vuosi sitten Herra puhui minulle,että minun tulee erota pakana-aviomiehestäni,katua,eikä tehdä noin enää. Moni uskova-uskova avioliittokaan ei ole Herran yhteen liittämä ja Hän ei voi siunata. Minulla itselläni ei ole nyt muuta halua kuin palvella Herraa. Tiedän että Herra tuo minulle puolison,jos Hän tahtoo. Siunausta!
- tuuminaa
Mietin, mistä tiedämme varmasti kun väitämme, että olen narsistin kanssa naimisissa. Mitäpä jos minä etsisin Jumalan edessä rukouksessa ja Raamatun äärellä vastausta, mitä Herra odottaa, että minä voisin tehdä toisin. Saisinko armon vielä nähdä hänet toisin. Mitä lähempänä olen Herraa, rakastan Häntä, kuuliaisena Hänelle, kysellen Hänen tahtoaan, sitä paremmin voi kestää yllätyksellisiäkin tilanteita. Olenko saanut itse tulla tuntemaan Hänet, ja mitä siitä seuraa. Aina elämä ei ole uskossakaan helppoa. En vertaisi toisiin, en uskoviin, en menestyviin. Kysyisin, vaikka olen hädässä, tule Herra avukseni, ja kun Hän tulee, Sanansa kautta, rukouksessa, ylistän Häntä. Saa näin toivoa, että kuuluisimme vielä yhteen. Jälkipolvi, jos sitä on, toivoo parasta parisuhteen jatkumiselle. Jos tilanne avautuu toisin, toisin sanoen, Jumala lähettää oikean, antaa molemmille tien uuteen, voi tuo alku olla mahdollinen toisen kanssa. Tiet silloin erkanevat. Minä luulisin, että koskaan tuo ero ei ole yksinkertainen, ja narsistin kanssa se on vielä vaikeampi. Mitä siitä sitten seuraisi, kyselen, jos lähtisi tästä suhteesta. Jos olisi yksin, voisi paeta, muuten kärsii, taistelee ja tässä ne vaihtoehdot olisivatkin.
Antaisin ohjeeksi kuunnella, itseä ja toista, Jumalaa ensin. Emme häviä, jos kärsimmekin, mutta taistella saat, jos olet narsistin kanssa ja paljon yksinäisiä hetkiä Herrasi kanssa. Odota mitä sinulle luvataan, mitä toivotaan, eikä elämästä yllätyksiäkään puutu. Ohjeet eivät yleensä ole vastauksia, mutta kantavat meitä, kanssasisaria, -veljiä.- apvastaa
Kehotatko ihan oikeasti olemaan väkivaltaisen ihmisen kanssa yhdessä? Etsimään Herraa.. Enköhän etsinyt Herraa ihan tarpeeksi aikoinaan.
Tämä epärealistisuus ja pää pilvissä oleminen (olin itsekin samanlainen) minua häiritsee eniten tietyntyyppisissä uskovaisissa ihmisissä. Lyön vetoa, että kuka ikinä tämän ymmärtämättömän kommentin kirjoitit, et olisi jaksanut olla suhteessa sitäkään mitä minä jaksoin.
Ei tosiaan tee usko ihmisestä parempaa ;)
- Tee Jumalasi
opetuksen mukaan ja rakkautesi Jumalaa kohtaan on siinä että teet kuten opettaa.
Jos tahtoo ihmisiltä näkemyksiä saada ja tehdän heidän mukaan niin rakastat heitä enemmän kuin Jumalaa, jos näissä on ristiriitaa. Jeesuksen opetukset ovat Jumalalta, samoin apostolinsa kautta on sanansa tietoomme tuonnut, toki käännettynä meille suomeksi ja hyvä tarkistaa nämä alkukielen kautta, jos mahdollista ja tahdot totuutta salatuimpaan saakka kuten Jumala tahtoo jokaiselle ihmiselle. - apvastaa
Ja mikä on sitte se tulkinta?
"Rauhaan minä olen teidät kutsunut "
Sitten kaikki Raamatunpaikat rakkaudesta.
-Älkää eläkö orjuudessa
-Sitten Raamatunpaikka liittyen siihen, että saa erota jos toinen pettää tai ei ole uskossa.
.... Näitä kun ajattelee,niin Amen, olen vapaa! - Vanhurskas elämä on
Jumalan tahdon mukaista ja vapaata synneistä. Jumalan tahto ei aina maan päällä toteudu miesten ja naisen välisissä asioissa. Ihmisinä on hyvä elää hyvää elämää jossa rakkaus on keskeinen voima Jumalalta Pyhässä Hengessä. Jokaisen kannattaa kiittää ja kunnioittaa Isää Jeesuksen nimessä ja myös janota hyvää ihan joka päivä ja annetaan anoville ja penseys ei ole hyvää varmaan koskaan mutta rauha ja levollisuus on hyvää eikä penseyttä. Tietysti kaikella on aikansa täällä ja Jumalan tahto voi toteutua maan päällä. Jeesus on hyvä paimen ja tätä hyvää asemaa yhteydessään kannattaa meidän ihmisten elää ja tavoitella ja myös luottaa siihen kun anomme, emmekä voi muuta, toki voidaan toisten uskovien yhteydessä kokea sitä yhteistä hyvää myös ja siunaukset ovat myös tätä. Avioliittoasiat ovat Raamatussa kerrotut ja hyvä ymmärtää että myös ihmisestä itsestään johtumattomista syistä ei aina tapahdu Isän Jumalan tahto eikä kannata itsesyytöksissäkään elää mutta ei toisiakaan syyttää vaan menneet ovat sellaista mitä ei kannata muistella ja hyvää nykyisyyttä anoa ja elää Isässä Jumalassa Jeesuksen nimessä. Ei ihmisen autuus ole kiinni mistään ulkoisista asioista vaan täysin Jumalasta.
- Huhhahheijaaa
Eikös uskovaisuuskin ole aikamoista narsismia, jos kuvittelee elävänsä "iankaikkisesti"... Kun tähdet ja tähtisumutkin ovat ajallisia ja rahallisia...
Ja sekin hybris, että kuvittelee saaneensa pahat teot "anteeksi", vaikka ei ole edes pyytänyt anteeksi siltä ketä vastaan on rikkonut! - Nykypäivää tämäkin:
Islamilainen mies surmasi vaimonsa, saako surmata tulevaisuudessakin?
- Tositapahtumia tässä
Islamilaiset veljet surmasivat sisarensa, saavatko surmata toisiakin?
- Suomessa asiat
todella hyvin vielä nykyään islamiin verrattuna, tietysti parannusta hyvä tehdä myös täällä ja ymmärtää Jumalan tarkoitus avioliitosta, kuinka on säädetty ihan luomisessa ja sama on nykyäänkin voimassa. Kenenkään ei tule toisia ihmisiä tuomita vaan pyrkiä elämään hyvin Jumalan tahdossa ja näin myös toisien puolesta rukoilla ja tehdä myös sen mukaan elämässään ja opettaa totuutta toisille. Jeesus on hyvä Herra ja Mestari.
- Erokirjakäytäntö on
parempi kuin haureudet ilman liittoja miehen ja naisen välillä. Tietysti Jumalan tahto on pyhä avioliitto, kuten Jeesus on sen opettanut.
- Isän kädessä
Et tietenkään joudu helvettiin tuon asian takia. Omaa henkeään tulee varjella. Ei voi asua sellaisen kanssa, joka käy kimppuun ja meinaa tappaa tai haavoittaa.
Mutta älä itse hae avioeroa, anna Jumalan järjestää, muuta eri asuntoon asumaan ja hae lähestymiskieltoa. Asumusero on varteenotettava vaihtoehto.
Mutta sanoisin, että älä nyt itse hosu sen uuden etsimisessä, vaan odota ja anna Jumalan järjestää asiat.
Rukoile: "TApahtukoon Sinun (Jumalan) tahtosi, ei minun.." Odota, ja tulet näkemään ihmeitä, kun Herra saa järjestää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama1298016Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä1567115Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve1834866Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu2493305Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta1012764Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut
Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh1272352- 1531990
Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille
Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari171933Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa
Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa411750Yhteydenotto
Tiedätkö tai ymmärrätkö syyn, miksi kaivattusi ei ota sinuun yhteyttä? Mikä se syy on?2061685