Ei tästä vaan tule mitään

virheen tehnyt

Nyt en kaipaa mitään "mitäs läksit ja painu akka ittuun"kommetteja vaan ihan oikeita neuvoja.Olleen oltu yhdessä ja naimisissa jo muutamia vuosia.Miehellä on lapsia ed.liitosta.Lapset ovat luonamme joka toinen viikko yms.Nyt vaan itse alan olla tilanteessa,etten heitä jaksa.Huutavat,tappalevat ja sotkevat vaan.Isä ei heiltä juuri mitään vaadi, äitinsa on itse sellainen sika-sottapytty, lievä alkkis,ettei sieltäpäin mitään tukea tai yhteisiä sääntöjä saada aikaiseksi.Rakastan miestäni mutta tämä perhe-elämä vie voimat, oma lapsi jo omillaan ja en jaksa enää uudestaan kasvattaa lapsia.Yrittänyt olen,maksanut harrastuksia,vaatteita ja opettanut kaikenlaisia asioita.Kaikki vaan valuu kuin vesi hanhen selästä.Yhteistä asuntovelkaa ei meillä ole mutta miten ihmeessä kertoisin miehelle,etten jaksa asua saman katon alla lasten kanssa?Tiedän hänelle tulevan tosi pahan mielen mutta katson,että oma mielenterveys ja -rauha on tosi tärkeä asia mulle.Voi jos olisin nähnyt tulevaisuuteen ja siihen,ettei mies saa lasten äidin kanssa mitään asioita sovituksi niin olisi asunut omillani.Nyt on hankittu kaikkea muuta yhteistä ja taloustilanne on tietty parempi kun on kaksi maksamassa .Katastrofihan siitä taludellisesktikin tulee molemmille.Antakaa nyt jotain viisaita neuvoja, se Lissu voi pitää päänsä kiinni ja ohittaa tämän jutun:)

8

312

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei-Lissu vaan Hellu

Eihän sinulla oikeasti ole kuin yksi vaihtoehto; jos et jaksa miehesi lapsia, lähde pois. Yksikään täysijärkinen nainen ei panisi miestä valitsemaan lapsien ja uuspuolison välillä. Miehesi on isä ja se on fakta, jota et voi sivuuttaa.

Minua kyllä hieman jäi vaivaamaan kommenttisi miehesi ex-puolisosta ("sika-sottapytty"). Aika katkeralta kuullostaa... Kyllä tästä maailmasta sinkkumiehiäkin löytyy!

• virheen tehnyt

Joo, ei ole tarkoituskaan panna valitsemaan mitään.Jotenkin vaan ajattelin,että olisiko muita,ketkä olisivat muuttaneet erilleen tälläisessa tilanteessa? Ja en tod.ole katkera exälle, on vaan sääli lapsia kun äidin rahat menee baariin ,lapsille lupailee tyhjiä yms.Ja oikeasti sotkuinen ihminen,lasten vaatteet on aina tosi likaisia ja risoja kun tänne tulevat,viikko menee koulussakin samoilla sukilla yms.Kerranki niillä oli täitä ja äidillä ei ollut kiire elukoita poistaa ennenkuin kolmen päivän kuluttua,olivat silloin hänen hänen luonaan...mun mielestä tuollainen on jotekin sairasta toimintaa.Mun tekemiset ei auta mitään kun äidillään saavat olla kuin siat pellossa ja täällä taas olis jotain järjestystä ja sekin on väärin heitä kohtaan.Ja kuten sanoin,rakastan tuota miestä enkä halua ketään muuta,olkoonkin sitten lapseton.

• seco sec seco sec

Lissu se sekooo ja sekoileeee, mee uimaan lissu.

• kossu...

lissu on jo sammunut, kun jo aamusta alkaen juonut...

• vatikaani
        kossu... kirjoitti:

lissu on jo sammunut, kun jo aamusta alkaen juonut...

Seco ja Kossu

Aloittaja pyysi asiallisia kommentteja, menkää nukkumaan, jos ei lanttu leikkaa.

• paavi...
        vatikaani kirjoitti:

Seco ja Kossu

Aloittaja pyysi asiallisia kommentteja, menkää nukkumaan, jos ei lanttu leikkaa.

haista sinä lissu.....................

• vatikaani

Hei "virheen tehnyt",

Tiedän, mistä puhut.
      Ulkopuolisten on helppo arvostella, että "kylläpähän tiesit, mihin lähdit", mutta jos nämä arvostelijat olisivat samassa kelkassa, niin sitten vasta ymmärtäisivät, että eihän sitä oikeasti voi tietää, ennenkuin kokee. Jokainen menköön itseensä ja miettiköön onko siinä yhtään sulattamista, että vieraita henkilöitä (miehesi lapset Sinulle) ilmestyy täysihoitoon kahden viikon välein.

Ei se niin vaan ole itsestään selvää, että kaikki sujuu hyvin. Ne lapset on muiden kuin Sinun kasvattamia ja vaikka olisivat kuinka "enkeleitä", ne nyt vaan yksinkertaisesti "tietyllä tavalla häiritsee sitä normaaliarkirutiiniasi".

Älä yhtään kanna huonoa omaatuntoa asiasta. Samassa veneessä mennään. Olemme asian ratkaisseet niin, että kun miehen lapset käyvät meillä, heille todellakin on melkko tiukat säännöt ja ohjeet (no, ei ihan kuin armeijassa, mutta melkein). Nämä lapset ovat poikia, eivätkä lainkaan siitä villeimmästä päästä kuitenkaan, mutta kyllä täällä aika lailla pitää olla kuin tinasotilaat. Minä ensinnäkin olen sillä tavalla siivoushullu, että en katsele epäsiistiä ja likaista kotia. Jos en sitä minä sotke, niin eipä sotke muutkaan. Mieheni on myös siisti, eikä ole koskaan antanut lastensa mesota kuin viljapellossa.
      Tyttöjen kanssa voisi olla toisenlaista, ei kokemusta.

Onhan se minulle henkilökohtaista kärsimystä, että lapset tulevat kesälomalla kahdeksi viikoksi meille ( koti muuttuu päiväkodiksi). Tosin, toisen viikon isä on lastensa kanssa mummilassa, joten yhden viikon olemme saman katon alla. Minä kun pidän vain kolme viikkoa kesälomaa, niin kaksi siitä menee "muille".

En ole keksinyt asiaan mitään muuta ratkaisua kuin sietäminen ja siinä ajatuksessa eläminen, että ne lapset kasvavat. Kun ne tulevat, isänsä heidän kanssaan on, minä töissä. Jos olen kotona, enpä heidän touhuihinsa puutu. No, varmaan kyllä kiellän ja sanon koko ajan jostain, mutta en muuta. Näin se vaan on. En missään tapauksessa ole heille mikään äitipuoli tai sellainen. Kyllä tämä näinkin menee.

Älä anna niiden lasten huutaa. Minä en ainakaan anna. Onhan se todella raskasta koko ajan sanoa, mutta ei paljon ole vaihtoehtoja. Ja kun kotona on aivan eri meininki kuin meillä, niin joka kertahan sitä saa alusta asti alkaa, että miksei saa tehdä noin ja miksei noin. Mutta tämä on minun ja mieheni koti. Lapset vierailevat täällä ja tietävät miten täällä ollaan.

Ole nyt itsekkäämpi. Älä anna niiden sotkea, huutaa ja tapella.Käske ne pihalle tai sitten sanot että he saavat siellä kotonaan opetella käyttäytymään, ennekuin on Teillepäin asiaa. Raakaa, mutta ei siinä muu auta.

Tsemppiä Sinulle!

t. Kotityranni...

• otapa lusikka

Jos kovin pahalta tuntuu, eivätkä sinun ja miehesi käsitykset kasvatuksesta yhtään kohtaa vaan tunnet että kaikki lepää sinun harteillasi, on korkea aika keskustella vakavasti, vaikka kuinka et hennoisi (miksi pakoilla vastuunottoa omasta elämästä ja sitten olla naama *lla ja marttyyrinkruunu kirkaana loistaen)

Lopputulema tulee olemaan että suhteesi mieheen kärsii, loppuu se rakkauskin aikanaan kun pinnaa tarpeeksi kiristellään.

Miksi miehen pitäisi päästä kuin kissa veräjästä lapsiensa kanssa? On uusi rakkaus joka siivoaa ja hoitaa lapset ja kantaa huolta. Oliko sen miehen tehtävä aikoinaan vain siementää? Miksi se kasvatus ja vastuu on ulkoistettu?

Ottaisin oman yksiön/kaksion, tapailisitte, lastenkasvatus, siivous, kokkaus, pyykinpesu kotonansa miehen omiin kätösiin ellei yhteistä säveltä ja tukea löydy. On aika miehenkin kasvaa aikuiseksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      74
      1943
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1673
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      148
      1240
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      201
      675
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      646
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      55
      571
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      192
      556
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      498
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe