Nukkumaan käydessä iskevä jännitys

jännittäjä:(

Minulla on nyt pitkän aikaa ollut suuria vaikeuksia nukahtaa. Aina kun olen käymässä nukkumaan, minuun iskee kauhea jännitys, saanko unta vai en, ja sitten en tietenkään saa. Mahassa alkaa möyriä ja perhoset lepatella, hengitys kiihtyy, sydän lyö kovemmin jne, jolloin nukahtamisesta tulee lähes mahdotonta, vaikka olisin kuinka väsynyt. Nukun todella surkeat yöunet, jos saan lainkaan unta. Työnkäynti on tämän takia vaikeutunut todella paljon, kun olen töissä kuin zombina. Millä tälläisen kierteen saa katkaistua? Olen todella kyllästynyt tähän.

6

2552

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • flsdjhgshfsj

osta ittelles paketti hk:n PLÖÖTÄ!

• 12321321321312

Kokeile ottaa kuuma kylpy ennen unia ja illan elokuvaa.

• yy7

Mulla on myös sama juttu, olisko jotai stressiä. Viime yönä tuli melkein paniikki, kun meinasin nukahtaa ni tuntui et sydän ois pysähtynyt ja meinas alkaa pyörryttään, ihan ihme olo, tosi pelottavaa. En tiedä mikä kohtaus oli. Sit uudelleen, meinasin nukahtaa, tuli tosi paha olo. Aiemmin olen taas huonommin saanut unenpäästä kiinni kun tuntuu et sydän hakkaa niin kovaa, siis pulssi aika normaali mutta jumputtaa silti kovan oloisesti. :( Stressiä mulla ainakin on ihan älyttömästi.

• EnYmmärräEn

Kuullostaa paniikkihäiriöltä. Itsellä on nukkumaan menemisen pelko, siis minua väsyttää aivan tajuttomasti mutta en jotenkin uskalla mennä sänkyyn, sohvalle en osaa nukahtaa. En tiedä mitä pelkään, koska kuitenkin olen väsynyt että varmasti saisin piankin unen, on myös nukahtamis- ja unilääkkeitä varalle. Niitä parempana olen lähiaikoina kokenut rentoutuksen, siis jos olen pystynyt sitä kuuntelemaan ja siihen keskittymään. MP3:seen olen ladannut monia eri rentoutuksia joista olen jättänyt sen herättelyvaiheen pois, toimii minulla siis silloin kun annan sille tilaa. Tätä tulee aina välillä, kai se nyt on sitten vaan valvottava ja odotettava että menee taas kerran ohi tämä vaihe... Kuluttavaa. Nytkin silmät puoliksi kiinni mutta kun ei niin ei. Huoh.

• jurassicP

Kannattaa kokeilla musiikkia tai jättä telkku auki hiljaiselle. Niin menee se ajatus pois siitä nukahtamisen pakosta. Itse kuuntelen usein kuunnelmia - auttaa.

• lea.,,

Hyvä jännittäjä:(! Minulla oli sama ongelma, pelkäsin saanko unta ja olin noidankeshässä, uni ongelmat alkoi aikaat sitte ja vuoden aikana pahnetuneet huomattavasti, huonoimmillaan en nuku yössä ollenkaan ja heään usein ja mutenki nukun jos nukun niin jotain 4-7 tuntia, jos et hae apua uniongelmat pahenee, hae siis apua, aivot tottuu pelkäämään ja stressaamaan, jäävät tilaan joillon ei voi nukahtaa, se kierre täytyy saada pois. Itselleni lääkäri määräsi mirtazapiinia, että rauhoittuu, pelko, stressi ja ahdistus häviää. Minua on auttanut, olo on väsynyt mutta mita sivuoireit en ole huomannut, eikä väsymys haittaa, se johtuu lääkkeestä ja on normaalia, itse käytän tätä pari kuukautta ja sitten loppuu, sen jälkeen aivoijen olisi kuulemma pitänyt rentotutua ja nukkuminen taas normalisoitua. Mene siis lääkäriin ja kerro vaivastasi, onnea!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      73
      1910
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1653
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1197
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      652
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      190
      551
    8. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      537
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      488
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe