meillä on ikä eroa senverran että minä olen 15 ja poika ystäväni on 20.
minä olen aina ollut kiinnostunu ns."aikuisista" miehistä eikä kiinnosta oman ikäiset joten minulle ei ikä ole koskaan ollut este vaikka ikä eroa olisi 10 vuotta. elimme kauko suhteessa ja suhteemme loppui siihen kun poika ystäväni sai ongelmia omasta perheestään minun ikäni takia joten päätimme lopettaa suhteemme hyvissä merkeissä. olen luonteeltani varttunut neito joten "miehet" kiinnostuvat myös minusta, mutta onko ihan normaalia kasvaa näin että elän nyt jo aikuisten maailmassa ja pyörin aikuisten miesten lahkeissa tai entäs sitten ku oon itse sen ikäinen nii pyörinkö sillon taas 30v kanssa? sitä en halua!
ja musta tuntuu että oon liian luottevainen näihin "miehiin" että joudun vielä RANKASTI pettymään ja satutan itseäni, niin isäni ja äitiniki sanoi että ton ikäsen miehen ei yleensä ooteta muuta haluavan ku pillua
ikä ero
31
394
Vastaukset
- ikisinkku35
Sä olet aivan liian nuori. Kukaan 20 vuotias ei halua vakavaan suhteeseen 15 vuotiaan tytön kanssa. Ne haluu vaan päästä naimaan sua ja käyttää sua hyväksi. Sun kannattais nyt vähän miettiä. Olet vielä liian nuori että tajuaisit mitä aikuinen 20 vuotias ajattelee. Joudut taatusti pettymään jos olet jonkun 20 vuotiaan kanssa.
- dsnlkdjnblskdbjn
Tuollaisen ikäeron suhteisiin kannattaa nuorena ehdottomasti aina suhtautua varauksella, ja nuoren immeisen pitää muutenkin miettiä miten lähelle minkään ikäistä ihmistä päästää! Aikaa on, vaikka se ei siltä ehkä juuri tänä kesänä tunnu. Toisen kokemattomuutta ja hormonimyrskyjä on helppo yrittää käyttää hyväkseen.
Mutta kun 14-vuotiaana tapasin tuolloin reilu parikymppisen puolisoni, niin kyllä hän oli ihan muuta kuin pillua vailla... vaikka sekin toki AIKANAAN kelpasi. Yhdessä on oltu yli kymmenen vuotta. Mummonikin muuten alkoi treffailla ukin kanssa 14-vuotiaana, ukin ollessa 20-vuotias. Yli 50 mummon mukaan hyvinkin onnellista aviovuotta kasassa. Joten ei pidä olla liian ehdoton...
Jos jo itse tiedostat, että saatat olla turhan luottavainen, niin hyvä! Silloin kannattaa peruuttaa, ja antaa ajan kulua. Iästä viis. - HarhaluulotOnKivoja
dsnlkdjnblskdbjn kirjoitti:
Tuollaisen ikäeron suhteisiin kannattaa nuorena ehdottomasti aina suhtautua varauksella, ja nuoren immeisen pitää muutenkin miettiä miten lähelle minkään ikäistä ihmistä päästää! Aikaa on, vaikka se ei siltä ehkä juuri tänä kesänä tunnu. Toisen kokemattomuutta ja hormonimyrskyjä on helppo yrittää käyttää hyväkseen.
Mutta kun 14-vuotiaana tapasin tuolloin reilu parikymppisen puolisoni, niin kyllä hän oli ihan muuta kuin pillua vailla... vaikka sekin toki AIKANAAN kelpasi. Yhdessä on oltu yli kymmenen vuotta. Mummonikin muuten alkoi treffailla ukin kanssa 14-vuotiaana, ukin ollessa 20-vuotias. Yli 50 mummon mukaan hyvinkin onnellista aviovuotta kasassa. Joten ei pidä olla liian ehdoton...
Jos jo itse tiedostat, että saatat olla turhan luottavainen, niin hyvä! Silloin kannattaa peruuttaa, ja antaa ajan kulua. Iästä viis.Ei hyvää päivää... "14 vuotiaana parikymppisen puolisoni, niin kyllä hän oli ihan muuta kuin pillua vailla"... Tämä on niin läppä että ei hyvää päivää, olit varmasti henkisesti todella mielenkiintoinen 14-vuotias parikymppisen näkökulmasta - voin kuvitella kyllä :)
Se että tuollaisesta voi tulla ajan kanssa jotain, ei ole sen ihmeellisempi juttu kuin minkään muunkaan parisuhteen kanssa - se ei kuitenkaan poista sitä faktaa että joko miehesi oli henkisesti todella jälkeenjäänyt tai halusi vain piparia (ja osasi sinuakin käsitellä oikein, kun kerran annoit ja samalla luulit ettei hän sitä kaipaa) ja ajan kanssa sitten aikuistuessasi ihastui sinuun (tai pilperoosi). Näinhän ne röökin polttajatkin sanoo "voisin lopettaa koska vaan" - kunhan ei tartte lopettaa; "ei se mieskään pilperon perässä ollut, koska tarjosin sitä niin paljon kuin halusi ja sitten se kertoi mulle kuinka ihq-poksu-rakas oon - fsbknldkbjnld
HarhaluulotOnKivoja kirjoitti:
Ei hyvää päivää... "14 vuotiaana parikymppisen puolisoni, niin kyllä hän oli ihan muuta kuin pillua vailla"... Tämä on niin läppä että ei hyvää päivää, olit varmasti henkisesti todella mielenkiintoinen 14-vuotias parikymppisen näkökulmasta - voin kuvitella kyllä :)
Se että tuollaisesta voi tulla ajan kanssa jotain, ei ole sen ihmeellisempi juttu kuin minkään muunkaan parisuhteen kanssa - se ei kuitenkaan poista sitä faktaa että joko miehesi oli henkisesti todella jälkeenjäänyt tai halusi vain piparia (ja osasi sinuakin käsitellä oikein, kun kerran annoit ja samalla luulit ettei hän sitä kaipaa) ja ajan kanssa sitten aikuistuessasi ihastui sinuun (tai pilperoosi). Näinhän ne röökin polttajatkin sanoo "voisin lopettaa koska vaan" - kunhan ei tartte lopettaa; "ei se mieskään pilperon perässä ollut, koska tarjosin sitä niin paljon kuin halusi ja sitten se kertoi mulle kuinka ihq-poksu-rakas oonKyllä siihen aika hyvä tovi vierähti ennen kuin minut viltin alle sai... eikä itse asiassa missään vaiheessa kovin hanakasti yrittänyt. Mutta tokihan sinä tiedät mieheni ajatukset paremmin, ja joka ikisen tietyn iän ja sukupuolen edustajan on ehdottomasti oltava ajatusmaailmaltaan samanlaisia :D
Tiesitkö, että ihmisistä ei tule mielenkiintoisia tai persoonia täysi-ikäisyyden tai muunkaan rajapyykin perusteella? Kyllä minä olen ollut minä 14-vuotiaanakin, vaikka luojan kiitos jonkinlaista kehitystä on tapahtunut ja tapahtuu edelleen... - tekopyhää!
johan on hassua, ku jos 15 vuotias seukkaa 20 vuotiaan kans, nii se 20 vuotias on niin aikuinen että, mut auta armias jos 20 vuotias tyttö alkaa seurustella kolmekymppisen miehen kansa nii sit se onki vielä ihan teini.. järki käteen! kuka määrittelee sen kuka on aikuinen ja kuka ei? ei ikäero pariskuntia kohtaan tarvii aina olla niin epäluulonen! monet 20 v. jätkät on vielä tosi lapsellisia!
nii sitä mä pelkäänki! et kyllä voi sanoa että KUKAAN 20v... me oltii tosissamme rakastuneita! eikä tää poika ollu munkaa seksintakia... sen mä tiiän, mut tiiän myös et oot oikeessa. mua ei vaa ollenkaa kiinnosta omaa ikäluokkaa olevat pojat :S
- lulzeroo
Tuo menee kyllä pedofilia puolelle jos seksiä on, ei muuta. 5v ei ole iso ero loppupeleissä, mutta tos vaihees se on toellakin helvetin iso ero.
Kasva aikuiseksi... ja nii muuten 20 mies ei ole lähellekään aikuinenkatellaan kun mies on 25 niin vois alkaa sanomaan aikuiseksi. siks sanoinkin "mies" ja on se aikunen muhun verrattuna, anteeks jos sanoin väärin! mä en pyytänyt tänne kommentteja kasva aikuiseksi kiitos vaan taas :)
se on pedofiliaa jos lakia kattoo mut en pidä itse sitä mitenkää pedofiliana. en vaa tiiä miks mut mulla synkkaa tonikästen miestenkaa. no mitäs ootte mieltä jos on 18v poika ja 15v tyttö? eihän se oo nii paha?- JuurikinNäin
20v mies tietää jo tasan tarkkaan mitä jollekin 15v teinitytölle pitää sanoa että sen haarat saa auki ja kuvittelemaan että "ollaan niin rakastuneita" - olit missä kaupungissa tahansa, ei tarvitse kuin mennä perjantai-iltana kaupungille katsomaan niin sieltä vakio pillurallipaikasta löytyy 'amiksia' joilla on juurikin näitä teinejä kyydissä - teinit luulee olevansa aikuisten maailmassa ja amikset saa pillua ja maailma pelastuu... eiku.
Sulla ei todellakaan synkkaa ton ikästen kanssa, vaan ton ikäset miehet himoitsee sun kireää toosaa ja tietää tasan tarkkaan miten sulta sitä saa - itse olet vielä niin nuori ettet näe tuon esityksen läpi, onneksi vanhempanne näkevät.
"Aikuisemmat" ja "kokeneemmat" yksilöt herättävät aina tietynlaista kiinnostusta nuoremmissa, eikä tämä tarkoita että sinua kiinnostaa vain aikuisemmat yksilöt, ne kiinnostavat suurinta osaa ihmisistä ihan molemmista sukupuolista. - Itsekin joskus 20
JuurikinNäin kirjoitti:
20v mies tietää jo tasan tarkkaan mitä jollekin 15v teinitytölle pitää sanoa että sen haarat saa auki ja kuvittelemaan että "ollaan niin rakastuneita" - olit missä kaupungissa tahansa, ei tarvitse kuin mennä perjantai-iltana kaupungille katsomaan niin sieltä vakio pillurallipaikasta löytyy 'amiksia' joilla on juurikin näitä teinejä kyydissä - teinit luulee olevansa aikuisten maailmassa ja amikset saa pillua ja maailma pelastuu... eiku.
Sulla ei todellakaan synkkaa ton ikästen kanssa, vaan ton ikäset miehet himoitsee sun kireää toosaa ja tietää tasan tarkkaan miten sulta sitä saa - itse olet vielä niin nuori ettet näe tuon esityksen läpi, onneksi vanhempanne näkevät.
"Aikuisemmat" ja "kokeneemmat" yksilöt herättävät aina tietynlaista kiinnostusta nuoremmissa, eikä tämä tarkoita että sinua kiinnostaa vain aikuisemmat yksilöt, ne kiinnostavat suurinta osaa ihmisistä ihan molemmista sukupuolista.Aijaa... en minä vain tiennyt 20-vuotiaana, mitä 15-vuotiaalle olisi pitänyt sanoa..Ei sillä että pillun perässä olisin ollutkaan. Lähinnä se, mitä tytöiltä vastineeksi tuli oli jotain tyyliin "olet tosi ihana mies varmasti JOLLEKIN naiselle"..
Kuka fiksu nainen nyt jotain amiksia edes tsiigailisi sillä silmällä?
- yäks...
poikaystäväsi on pedo. Hyi helvetti.
- siis voi iik!!
kato netistä pedofilian määritelmä, urpo! kauhee haloo jos 20v jätkä seurustelee 15 vuotiaan likan kans.. about 4 vuotta ikäeroa ei herranjumala.. 20v ja 15v seukkaa, apua! syyte lapsen seksuaalisesti hyväksikäytöstä! naurettavaa..
vihdoin asiallinen kommentti kiitän paljon ja tiiän että oot aivan oikeessa. mut mitä sä oot mieltä 18v ja 15v yhdessäolosta?
- fdasfds
Olet vasta 15. Odota siihen asti kun olet 18 ja ala vasta sitten seurustelemaan.
Usko tai älä, kun odotat vähän miesten suhteen, kasvat henkisesti ja et ole heti menemässä kun muutkin seurustelee, saat huomattavan paljon enemmän arvostusta vanhempana, varsinkin miehiltä. Ja kun on vähän vanhempi, 18-20 on paljon suurempi mahdollisuus löytää elämänkumppani. Sinun ikäisenä seukataan pari kk. ja sen jälkeen erotaan. en seurustele sen takia kun muutki seurustelee vaa sen että saan läheisyyttä, turvaa ja yhdessä oloa! en seurustele sentakia että tiedän että tämä on nyt mun koko loppu elämän kumppani vaan löydän sen sitte ajankanssa vanhempana. kai ittekki muistat ne ajat ku haluttiin läheisyyttä ja rakkautta toiselta sukupuolelta? ihan samalta mustaki tuntuu
- niiii....
Ikäero kirjoitetaan yhteen. Poikaystävä kirjoitetaan yhteen.
- Aivan niin
Jooo, komppaan; koulut kandee käydä hyvin loppuun asti ja unohtaa aikuisten asiat vielä vähäksi aikaa.
- mietteitä tädiltä
No kyllä tuossa iässä se 10 vuotta on jo liikaa, silloin sen miehen tarvitsisi ihan oikeasti olla jo hieman... eri tavalla ajatteleva.
Jos olet fyysisesti kehittynyt, siis tissit on, ja muodot on, jne. etkä näytä lapselta niin paljon, niin seksi sinun kanssasi on 20-vuotiaalta rikos, siis ihan oikea, tuomittava rikos halusit sinä tai et, mutta hyväksikäyttö nimikkeellä, ei sitä oikeastaan pedofiliaksi lasketa. Pedofiilit haluavat lapsen, kehittymättömän tytön, joten jos sinulla on kapea vartalo, pienet tissit ja ns. karvaton, kehittymätön olemus, niin silloin voi olla kyseessä pedofiili, joka pysyttelee rajan lähellä tuomion pelossa.
Näin julmaa se on, aikuinen mies haluaa aikuisen naisen, vaikka nuorenkin, niin aikuista muistuttavan myös fyysisesti.
20-vuotias nyt ei ole kovin vanha, totta, mutta sinä olet alle 16-vuotias. Pitäisi siis vuosi sitten ainakin odottaa niitä seksisuhteita: nimittäin siitä voi tulla linnaa. Ihan syystä.
On jo nuorina sitoutuneita ja joo, toki on erilaisia ihmisiä, mutta kyllä kannattaa tarkkana olla. Vonkaako heti sänkyyn, jutteleeko ylimaireita, miten kohtelee, hyväksyykö sinut todellisena, sen ikäisenä kun olet, vai yrittää vanhentaa, odottaa heti seksiä ja muuta. Tutustutteko kännissä vai selvinpäin: siinäkin on sitten aika huikea ero!
Se on niin, että nuorena ne ikäerot on suurempia, kun toinen on suojaiän alapuolella JA alaikäinen. Kehitys on yhtä huimaa sinulla seuraavat 5 vuotta eteenpäin kun tästä taaksepäin: mietipä sitä!
Ymmärrän, että tykkäät aikuisista miehistä. He tuntuvat varmoilta, osaavilta, heistä saisi enemmän turvaa, suhde ehkä tuntuisi oikeammalta. Ehkä olet pettynyt ikäisiisi, tai et vaan osaa oikein luottaa, mutta kyllä heissäkin on ihan yhtä paljon aitoja, oikeita asioita hakevia. Tai ehket luota itseesi? Mutta sinä kyllä osaat ja opit pitämään huolta itsestäsi. Ihmiset kehittyvät, oppivat ja kasvavat, sinä ja sinun ikäiset pojatkin.
Toisaalta, kaiken ikäiset miehetkin kyllä kaipaavat muutakin kuin pillua, ei niinkään voi sanoa ja yleistää. Mutta tutustua kannattaa ja todella, olla hieman vähemmän luottavainen, ehkä? Turvaa heistä ei välttämättä löydy eivätkä he tosiaan ole sen parempia tai osaavampia tai muutakaan, se voi olla että se on kuorta vain.
Elämässä voi joutua aina pettymään rankasti. Käytä kondomia, se pelastaa yhdeltä rankalta pettymykseltä. Käytä pillereitä, se pelastaa toiselta. Tutustu aina ensin ja tee kaikki tärkeä (kuten seksi) aina vain selvinpäin. Se pelastaa paljolta. Tee asioita mitä oikesti itse haluat, ei siksi että joku sanoo sitä tai tätä, että saisit sillä jotain tai joku painostaa. Ja kas, olet jo pelastunut 4-5 asialta. Pettymyksiä voi tulla, mutta olet tiennyt riskit ja valinnut itse, pitänyt terveydestäsi ja tulevaisuudestasi huolta.
Kyllä sä voit vielä sen vuoden verran tapaillakin vaan ja katsella. 15 ja 18 ei ole niin paha, ei, mutta siinä on edelleen se laki kyllä sitten voimassa: mitä juu, rikotaan, mutta sitä ehkä voi miettiä. Tosi rakkaus ja kiinnostus jaksaa kyllä hetken odottaa, mitä nyt muutama kuukausi on sinne tai tänne. Odottakaa ennen mitään vakavaa seurustelua että sinä olet sen 16 vuotta. 3 vuoden ikäero olisi sitten jo niin pieni, että 5 vuodessa se ikäänkuin "katoaa" eikä teillä ole enää ikäeroa ollenkaan.
PS. Älä ole liian vanha liian varhain suotta. Usko huviksesi, sinä vanhenet siinä missä muutkin, etkä päivääkään saa takaisin. Olet nuori vain kerran, nuori aikuinen vain hetken ja se siitä. Sen jälkeen olet aikuinen koko loppuelämäsi, eikä sitä muuta mikään. Turha sitä on pelätä, se on paljolti hyvää aikaa, ja se on onnea myös, mutta joka iässä on siis oma ainutlaatuisuutensa, ja sitä ei pidä väheksyä. Ei nuoruutta eikä vanhuutta. Sinun ikäsi on nyt se, mikä se on ja se on juuri hyvä. aivan mahtavasti sanottu kiitos tosi paljon alan ymmärtää paremmin ja puhut tosi viisaasti eikä niin yleistävästi! joka sana piti paikkansa ja sai mut miettimää todenteolla!
- Itse Tehtävä Päätös
Tuttavapiirissäni on pariskunta, jotka alkoivat seurustelemaan 12-vuotiaina (molemmat tosi varhaiskypsiä ikäisiinsä verrattuna). Naimisiin menivät 18-vuotiaina ja 28 v olivat aviossa. Sen jälkeen alkoivat muiden kanssa juoksut, kun omat juoksut oli jääneet juoksematta aikanaan.
Sinun pitää itse päättää, mitä teet, koska sinä sen päätöksesi kanssa joudut elämään. Jokainen case on omansa, ei voi yleistää ja kristallipalloa kun ei ole niin... tuokin totta... eiköhän niistä virheistä sitte opi jos jotain tapahtuu vaik en kyllä mitää pahaa halua että tapahtuu mutta näin se on!
mut on mahtavaa kuulla muittenki mielipiteet vaikka tiesin että ne tämmösiä onki...- H8ERS GONNA 8!
Itse olin 16 kun rupesin seurustelemaan kymmenen vuotta vanhemman miekkosen kanssa. Nyt 15 vuoden jälkeen olen edelleen tyytyväinen, että "uskalsin" lähteä tähän leikkiin mukaan. Ollaan onnellisesti naimisissa, kaksi lasta ja omakoti talo rakenteilla.
Ei sillä iällä ole väliä, kunhan vaan ajatusmaailmat kohtaavat.- Sinkkuilu hyvä
Poikkeus vahvistaa säännön. Yleensä se menee niin, että liian nuorena aloitetut suhteet eivät ainakaan nykypäivänä kestä, koska eteen tulee se vaihe, että halutaan elää ja kokea se menetty nuoruus.
hmm... jokanen on täs tavallaan oikeessa... valinta on vaikee.
aattelin vaa tehä niin, että en oo liian luottavaine mut en kumminkaa aivan ehdoton.- 11+20
Musta tuntuu että sun ongelma on se, että yrität päteä. Yrität olla jotain mitä et ole. Et siis ole mitenkään aikuisempi kuin muut, unohda se. Tulee esiin kaikissa sun kommenteissa. Sun pitäisi ehkä ajatella että ehkä et ole samanlainen kuin kaverisi, mutta aikuisemmaksi se ei sua tee. Ole rauhassa itsesi, älä rupea miettimään liikaa mitä olet tai mitä sinun pitäisi olla. Ole se mitä olet. Ja älä yritä esittää varttuneempaa, se voi loppupeleissä satuttaa.
en mä oo mitää enempää ku oikeesti oon! mä oon mikä oon ja mä sen tiiän sä et :) kiitos vaan!
Kuulostaa ihan jostain surkeasta hiphop tjsp biisistä repäistyltä idiotismilta. Todellisuudessa sinä luulet tuossa iässä vielä tietäväsi kaikenlaista mutta vähän vanhempana huomaat kuinka väärässä olitkaan aika pitkälti kaikesta, kun elit vain omien oletustesi varassa pienessä kuplamaailmassasi ilman sen kummempaa tietoa asiasta.
Vaikka se ei juuri nyt ehkä hirveän 'järkevältä' kuulostakaan, niin kannattaisi kuunnella muita, vanhempia ihmisiä vähän enemmän. Jos nyt ihan suoraan sanotaan niin jos olet niin 'aikuinen' kuin luulet olevasi, niin kykenisit keskustelemaan tästä asiasta vanhempiesi kanssa ja he kyllä tietäisivät jos olisit todella niin kypsä että pystyisit jonkun 20v miehen kanssa vakavasti seurustelemaan. Näin et kuitenkaan tee koska tähän keskusteluun et pysty - olet vain itsepäinen nuori joka luulee vähän liikoja, mutta ei se mitään, kyllä sinä opit... *ilkeää käkätystä*
sori nyt kun kritisoin mutta JUURIHAN minä tässä kysyn VANHEMMILTA IHMISILTÄ neuvoja... vai olenko väärässä? äti ja isän kanssa olen JO jutellut ja heille on ihan ok että oon noiden 20v miesten seurassa. just tommosia muka nii helvetin viisaita neuvoja en täällä tarvi. oon saanu aivan loistavia neuvoja jotka on saanu miettimää todenteolla mut sun juttus ei saa muutaku nauramaa ku et kuule itekkää tiiä musta tai mun elämästä paskaakaan
- Joskus itsekin 20
Kaikki menee ihan hyvin, kunhan vain viitsit vähän varoa. Moni 20-vuotias mies ei edes aikaisemmin ole seurustellut ja kyllä sieltä löytyy jo tosi laaja paletti miehiä, joita ei voida laittaa samaan kastiin, kuten täällä moni tuntuu tekevän.
Kaikki 20-vuotiaat eivät suinkaan ole pillun perässä. Tuo ikä on sellainen, että siihen mahtuu ammattikoulun käynyttä ja yliopisto-opiskelijaa. Eikä 20-vuotias mies todellakaan ole mikään superaikuinen, jolle 16 vuotta täyttävä nainen olisi jotenkin liian nuori.
Tuo 5 vuotta ikäeroa on ihan minimaalinen, kun miettii tuosta muutaman vuoden eteenpäin.
Kyllä seurustelut voivat sujua ihan hyvin. Tytön vain pitää olla varovainen, eikä varsinkaan mennä sänkyyn heti suhteen alussa. Seurustelussa on kyse jostain ihan muusta kuin seksistä tai edes parisuhteesta. Siinä katsotaan, olisiko jutusta parisuhteeksi. - saatananimbesilli
YHDYS__SANAT
- Yksin
Hei, kotona oli ankara isä ja tunteeton äiti. Olin 15v., ja rupesin saamaan huomiota 32v mieheltä, joka asusti asuntovaunussa, veljensä kanssa.
Otin itse yhteyttä lastensuojeluun, kotitilanteeni vuoksi. Lastensuojelun työntekijät antoivat minun muuttaa asuntovaunuun, noiden miesten kanssa.
En ala tässä luettelemaan, mitä kaikkea siellä tapahtui, mutta jälkikäteen olen miettinyt asiaa kovasti, sillä kukaan ei ottanut "kiinni" ja luisuin lähes kymmeneksi vuodeksi päihdemaailmaan.
Silloin 15v. olin tietysti iloinen, että sain jäädä vaille mitään rajoja yms. Koulussa ei tarvinut asuntovaunusta käydä, sillä poissaolot yms. niitä ei tarvinut kenenkään kanssa selvittää.
Mutta monen monta elämän pituista traumaa syntyi noina vuosina.
Nyt itse aikuisena, kahden täysi-ikäisen lapsen äitinä, olen surrut omaa tilannettani ja miettinyt, syyllistyivätkö viranomaiset heitteelle jättöön?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama133453Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve603293Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä462992Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi942848On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole622688Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.732648Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä972620Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1132327Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl572077Joskus tulee niin
Yksinäinen olo. Ei ole tarpeeksi ihmisiä elämässä, jotka tuntuisivat välitttävän aidosti. Jos mä ny saisin sairaskohtauk661971