stadin asunnot!

Asunnon saanti Stadin asunnoilta on aivan mahdottomuus?

Ihmiset kertokaa kokemuksia Stadin asunnoista ja asunnon saannista !

Miten on mahdollista että stadin asuntoja annetaan alivuokraalle ? Stadin asunnot ilmoitti vaan, että he ei voi asialle mitään.........

katsokaa sivut - doska.fi , referent.ee ! (siellä on valtava määrä kaupuki asuntoja)

43

6589

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • stadilainen vmm 79

      Ei niitä annetakkaan alivuokralle, koska asunnon tarvitsevia on paljon. Pitää olla helsinkiläinen tai työpaikka helsingissäniin asunnon saa. Tosia asia on että ensijallaon aina pidempään helsingissä asuneet ihmiset. Itse olen syntyperäinen stadilainen ja sain asunnon 2 vuodessa kun asuin ennen työsuhde asunnossa ja määräaikaisuus päättyi. Stadin asunnon sivuilla on perusteluja mikä vauhdittaa asunnon saantia

      • Stadin mimmi

        Homma on karannut käsistä ei siinä Helsinkiläisyydellä enään mitään merkitystä ole.Asunnon saa nykyään muualta tulleet eu-kansalaiset eli me kantasuomalaiset olemme se vähemmistö ketkä niitä asuntoja saa.Naapurimaassa moni omistaa oman osakkeen käyvät vain täällä töissä ja saavat kaupungin asunnon ei siinä enään tarkisteta omaisuutta eikä mitään muutakaan.Näin on näreet.Lähdeppä kiertämään kaupungin taloja monesssako ovessa on Suomalainen nimi .


      • Stadin mimmi kirjoitti:

        Homma on karannut käsistä ei siinä Helsinkiläisyydellä enään mitään merkitystä ole.Asunnon saa nykyään muualta tulleet eu-kansalaiset eli me kantasuomalaiset olemme se vähemmistö ketkä niitä asuntoja saa.Naapurimaassa moni omistaa oman osakkeen käyvät vain täällä töissä ja saavat kaupungin asunnon ei siinä enään tarkisteta omaisuutta eikä mitään muutakaan.Näin on näreet.Lähdeppä kiertämään kaupungin taloja monesssako ovessa on Suomalainen nimi .

        Stadin mimmi ! sinä olet aivan oikeassa !


      • suomalainen5
        Stadin mimmi kirjoitti:

        Homma on karannut käsistä ei siinä Helsinkiläisyydellä enään mitään merkitystä ole.Asunnon saa nykyään muualta tulleet eu-kansalaiset eli me kantasuomalaiset olemme se vähemmistö ketkä niitä asuntoja saa.Naapurimaassa moni omistaa oman osakkeen käyvät vain täällä töissä ja saavat kaupungin asunnon ei siinä enään tarkisteta omaisuutta eikä mitään muutakaan.Näin on näreet.Lähdeppä kiertämään kaupungin taloja monesssako ovessa on Suomalainen nimi .

        Hyvä kirjoitus! Asiahan on juuri näin; maahanmuuttajat saavat kaikki asunnot; ja vieläpä kaikki parhaat asunnot hyvällä sijainnilla, näin on että tähän on menty nykypäivänä.
        Me kantasuomalaiset, Helsinkiläiset emme saa asuntoja emmekä asunnonvaihtoja( jos on ollut niin onnekas että on saanut asunnon vuonna 1950-1970 ennen maahanmuuttajien tuloa).
        TADIN ASUNNOT JA KOKO ASUNTOPOLIITIKKA SAISI HÄVETÄ! Kauanko pinna meillä vielä kestää ennenkuin kiristyy lopullisesti?


      • stadilainen myös

        Vanhaa tietoa..


    • Ei niit kiinnosta:(

      Oon yrittänyt saada stadin asunnon jo kuuden vuoden ajan. Aluksi sanottiin, että olen jonon hännillä ja siksi en saa asuntoa. Sitten kun vuodet kuluivat sanottiin ettei ole väliä milloin on ekan hakemuksen jättänyt tai kuinka kauan hakenut, asunnon tarve määritti kuinka nopeasti saisin asunnon. Asuin 22 neliöisessä yksityisen vuokraamassa luukussa kolmannessa kerroksessa (ei hissiä) raskaana, enkä silti saanut asuntoa. Monet kerrat olen myös ollut asunnottomana, eikä silti onnistu.

      Satolta sain asunnon heti ensimmäisellä soitolla... Missä vika?

    • kyllästynyt n

      Eivät antaneet asuntoa työssäkäyvälle lapsiperheelle, joka oli irtisanottu. Somalit ja työttömät saavat kyllä kämpän!

      • PIENI TYÖELÄKE

        kyllä se on niin että uudet kauniit -puhtaat kaupungin vuokraasunnot eivät ole tarkoitettu suomalaisille työ-eläkeläisille vuokrat pilvissä esm.kaksio n 700e ,miten maksat ...uudet asukkaat jos vaihto --tulijat kaikki vain ulkomaalaisii KUKA PYSTYY ELÄKKEELLÄ MAKSAMAAN TOLLASII VUOKRIA ELÄKKEET KESKIMÄÄRIN AVIOPAREILLA N.900E PER HENKILÖ--SILTI KELAN MUKAAN EI KUULU ASUMISTUKEEN--JOTEN STOP KOROTUKSILLE TAI ASUMISTUKI UUSIKSI --ARVOSTAKAA MEITÄ TYÖSSÄ KÄYNEITÄ SUOMALAISIA


      • Kuinka voin auttaa?

        Jep, kaupungin kerrostalojen asunnoissa asuu enemmistönä ulkomaalaisia. Hitto ei saa millään vaikka vuosia "jonotat" tai vaikka olisit asunnottomana. Ja kun kaikki ulkoistetaan niin loppupeleissä kukaan ei ole enää vastuussa mistään.

        Soitappa stadin vuokra-asuntojen perään, niin vastauksena on vaan, että ei tiedä milloin ois mahis saada asuntoa vai onko ollenkaan.

        Mitä helvettiä siellä sitten tiedetään tai miksi sinne neuvotaan soittamaan /käymään kun kukaan ei koskaan osaa mitään vastausta sanoa?? Ja kun kysäsin, että kelle voin sitten soittaa tai missä käydä että joka osaisi vastata koska sais asunnon niin ei sellasta muka olekkaan. Mitä helvettiä ne sitten luulee ihmisten haluavan sillä soitollaan saada tietää? Että onko huomenna poutaa vai mitä ku ei vuokra-asunnoista voi kysyä?


    • halpaa aumista

      Jouduuin 2010 tapaturmaan sain aivovamman jouduin määräaikaiselle eläkkeelle tuli ero jouduin asunnottomaksi.

      Nyt ei voida kuntouttaa kun ei asuntoa olen ollut joinossa 2010 alkaen en saa asuntoa vaikka jopa lääkärit kirjoittaivat lausuntoja.
      Asun nyt 1 v jo vuokraamassani kellarissa vuokra ok 150.€ kk mutta ei ikkunaa wc olen kohta 50 v suomalainen turhaan veroja maksanut ja töitä tehnyt.

      • Valetta

        Näinpä juuri.

        Niin sullehan on sanottu, että oot jonossa. Sitten kun olet noin 3 vuotta odottanut, sulle sanotaan, että ei ole jonoa vaan tärkeysjärjestys. Ja tärkeysjärjestyksessä on sanan mukaan asunnottomat perheet. Tekosyitä tekosyiden jälkeen.

        Itse vuositolkulla olen odottanut asuntoa kaupungilta. Koskaan en ole saanut enkä varmasti saakaan. Olen hakenut työttömänä, työssäkäyvänä, opiskelijana, raskaana olevana asunnottomana, mutta milloinkaan en ole saanut asuntoa.

        Kerran työssäkäyvänä haettiin kavereiden kanssa kaikki asuntoa kaupungilta. Itse olin siis hakenut jo 2 vuotta, kaverit vasta laittoivat sähköisen hakemuksen. Meillä kaikilla oli lähes samanlaiset tulot ja muutenkin tilanteemme oli samanlainen, paitsi, että minä olin jonottanut 2 vuotta.

        Kolmesta kaverista kaksi saivat asunnon pari viikkoa hakemuksen jättämisestä. Yksi sai muualta.

        Soitin silloin tästä ja kysyiin, että miten niitä asuntoja vaan muolle löytyy ja mulle annetaan "eioota". Vastauksena on tuttu "en tiedä, en nää täältä koneelta vapautuvia asuntoja".


    • Saa kun sen aika on

      Saatiin vuoden hakemisen päästä asunto. Toinen lapsi tulossa ja asutaan yksiössä. Kuukausittain olin yhteydessä ja mitään väliaikatietoja/toivoa ei herunut. Sitten yksi kaunis päivä soitettiin ja tarjottiin asuntoa, liitteet piti toimittaa 2 päivän sisällä ja vuokrasopimus allekirjoittaa samassa ajassa-> näkemättä asuntoa, muutto 2 viikon päästä saanista.

    • irne

      Kun stadin asunnolta saa asuntotarjouksen, tarkottaako se sitä että asunto varmasti on sinun ??

      • nipsu

        sitten toimitetaan tarvittavat tiedot ja liitteet hki asuntotoimistolle, jossa ne sit tutkitaan ja niiden perusteella selviää, että saatteko varmasti sen. jos tiedot on laitettu hakemukseen oiken ymsyms, niin eipä siinä sitten mitään epäselvyyksiä pitäis olla. :)


    • ts

      ahaa

    • nipsu

      Meillä meni alle 2pv saada asunto Helsingin Kaupungilta. :) Opiskelijoita ja työssäkäyviä ollaan. Yllätyttiin kyllä itekin tosi paljon, kun aina kuulee että voi mennä useita vuosiakin :D Mutta näköjään oli onni matkassa!

    • Marishka Hargeteg

      Hohooo lähetin viestin stadin asuntoihin ja PIMMM sain asuntotarjouksen samantien.

      • Alli5

        Nimesi tässä taas ratkaisi, ei ole ihan suomalainen nimi.


    • antwwwwon

      ei meilläkään kestänyt kun vähän päälle 20 tuntia saada asuntotarjous stadilta, nuoria työssäkäyviä ollaan.

    • epäihminen

      vaikuttaa että eu kansalainen saa asunnon, muttei suomalainen....

    • girl88

      mä sai nasunnon helsingin kaupungilta noin 3 kuukauden päästä hakemuksen tekemisestä.. :) voi olla et pohjois hesast saa paremmin kämppiä ja itä helsingistä.. nyt haetaa miehen kassa siirtoo toiseen asuntoo lähemmäs keskustaa.. kohta asuttu siis vuosi..

    • toivotonta on.

      4.7.2012 me olemme koettaneet stadin vuokraasunnon vaihtoa,suuremmasta pienenpää,.4 huoneesta 3-2 huon.jo puolen vuoden ajan,,eipä vaan onnistu. on aika vaikeaa vaihtaa täällä itähelsingissä.

    • entinen opiskelija

      Ei nähtävästi yhtään kiirehditä vaikka opiskelijakämppä lähtis alta, taskussa 3 hoitoalan ammattia -> töitä riittää, ja tällä hetkellä Helsingin kaupungilla töissä.

    • vuonna 85

      kyllä stadilta-asunnon saa jos on varaa maksaa kahteen osotteeseen vuokrat,näin kävi kun tarjottiin asuntoa kuun vika päivä jolloin ei jää irtisanomisaikaa,täyttä kiusantekoa ja putoat järjestelmästä pois.

    • kuka saa ja mistä

      Se on tuuri kauppaa suomalaisille kuka saa ja mistä, itse olen lapsen kanssa odottannut kaksi vuotta asuntoa eikä vieläkään mitään. kiirellisyysluokka: erittäin kiireellisenä miltein koko kaksi vuotta.

    • riksum1

      Minä laitoin n. 1 kk sitten stadin asunnoille vaihtoilmoituksen 3h kk->2hkk. Tänään menen toimistolle tekemään tarvittavat paperityöt ja allekirjoitukset. Pääsen muuttamaan 1.1.2013 uuteen kotiin täällä länsi-helsingissä, samaan taloon . jossa asuu mun kaksi ystävää. Jee!!!! Tammikuussa tosin maksan vuokraa kahdesta asunnosta yht. 1510e, mut so what...onhan aikaa muuttaa rauhassa ja järjestää läksiäisiä ja tupareita kahdessa kämpässä yht.128m2, joiden välimatka on 200m. Uusi kotini sijaitsee kadulla, jota pitkin olen dallannut jo 20 v,eikä merinäköalakaan haittaa tahtia...oon niin onnellinen!!!!

      • riksum1

        Korjaus; 3h k->2h k, siis keittiöt eikä keittokomerot...


    • posssu69

      Mulla ollu vuoden. Voin siis oottaa vielä kymmenen :)

    • herne nenässä

      Mä olen ollut melkein vuoden erittäin kiireellisenä halkijana kaupungilla. Vuokra-asuntoni myytiin ja uusi omistaja irtisanoi "omaan käyttöön". Nyt muutan tuttavan sohvalle yksiöön tämän kuun lopussa. Asuntoa kaupungilta ei silti kuulu.

      Erittäin kiireellisiksi asunnon hakijoiksi kaupunki luokittelee täysi-ikäiset vanhempiensa luona asuvat. Tässä kohtaa mulla menee kahvi väärään kurkkuun. Lapsi voi asua kotona ihan hyvin reilu parikymppiseksi. On ihmisä, jotka tarvitsevat kodin paljon kipeämmin.

      Tiedän tapauksen, jossa lukion viimeisellä luokalla oleva valehteli hakemukseen, että vanhemmat ryyppäävät ja ovat väkivaltaisia. Tyttö sai kaupungilta asunnon muutamassa päivässä.

      • ghost833

        Olen monia kertoja hakenut stadin asuntoa, koskaan en ole saanut, aina joutunut yksityisiltä hakemaan asuntoa. Olen nyt ollut 3v stadin asuntojen listalla lapseni kanssa eikä ole tullut yhtään tarjontaa, on se hienoa olla asunnoton. Ymmärrän että muunmaalaisia autetaan hädässä mutta on se myös väärin että me jotka olemme syntyneet suomeen ja tehneet töitä sekä maksamme veromme, emme saa kaikkia niitä etuja mitä meille on tarkoitettu. Minun tuloni eivät riitä näihin 800-1200€ kaksio ja kolmion hintoihin, mitään tukia en saa koska bruttotuloni riittävät, niin onhan se hienoa tehdä työtä josta vuokran jälkeen jää muutama satanen mitkä pitäisi riittää ruokaan jne. Mut toivossa on hyvä elää ja toivon että tästä kaikesta p*sk*sta selvitään.


    • juups..

      Eipä niitä stadin asuntoja vain vapaudu. Vaikka niitä rakennetaankin lisää, jonot varmasti kasvavat silti. Monet asukkaista eivät taloudellisista syistä voi edes haaveilla muusta. Toisessa päässä on taas hyvinkin toimeentulevat, jotka eivät halua luopua edullisesta asunnosta hyvällä sijainnilla..

    • ceece

      Ei ollut mitään ongelmia asunnon saannissa vuonna 2005 ja 2009. Haettiin työssäkäyvänä (ja suomalaisena :D) pariskuntana keväämmällä -> helpompi saatavuus ja tarjous tuli kuukauden-parin päästä. Ekalla kerralla haettiin ja saatiin kaksio ja toisella kerralla kolmio. Molemmilla kerroilla toivomallamme sijainnilla Pikku Huopalahdesta sekä kämppää pääsi katsomaan hyvissä ajoin. Vuokra oli 700-800 euron hujakoilla.

    • kyllästynyt..

      Eipä oo paljoo maahanmuutajia asunnottomina.Itse asun nuorisoasunnoissa ja suurin osa pihalaisistani on mamuja.En ole rasisti,mutta en voi sietää että suomalaiset nuoret (ja vanhemmat) jäävät asunnottomiksi.Ulkomaalasille riittää kämpät koko suvulle ja pentuja punotaan lisää ja lisää.Olen ollut 3 vuotta kaupungin asuntojonossa ja koskaan ei ole mitään kuulunut.Toivon,että vielä jonain päivänä saisin asunnon,johon minulla olisi varaa.

    • HKI kaupungin työssä

      Katsoin netti sivuilta

      Itse tiedän sen verran että asukasvalintoihin vaikuttaa paljon hakijan varallisuus ja tulot, tietenkin kaupunki myös haluaa olla varma että pystyt vuokrasi maksamaan.

      Yksiöissä on kaikkein isoimmat jonot ja KAIKKI haluavat asua kantakaupungissa.

      "Mahdollisuuksiin voi vaikuttaa laittamalla hakemukseen mahdollisimman paljon toivealueita. Asialla on merkitystä, sillä emme tarjoa asuntoa muualta kuin toivomaltasi alueelta. Samalla tavalla on merkitystä hakijan määrittelemällä maksimivuokralla, sillä emme tarjoa toivottua kalliimpaa asuntoa."
      Stadin asunnot netti sivu

      Asunnonvälitys ei perustu nykyään jonotukseen, joten sillä, kuinka kauan hakemus on ollut aktiivina rekisterissä, ei ole asuntotarjouksen saamisen kannalta mitään merkitystä.

      Asunto-osasto ei voi tarjota asuntoa henkilölle, jolla on hoitamattomia vuokravelkoja tai muita asumisesta vuokranantajalle aiheutuneita velkoja. Hakijan tulee omatoimisesti toimittaa vuokranantajan todistus maksetuista veloista asunto-osaston palvelupisteeseen joko hakemusta jätettäessä tai mahdollisimman pian tämän jälkeen. Vaihtoehtoisesti hakija voi toimittaa asunto-osastolle luotettavan tahon kanssa (esimerkiksi sosiaaliviraston velkaneuvonta tai ulosottoviranomainen) tehdyn maksusuunnitelman velkojen hoitamiseksi sekä kuitteja jo maksetuista eristä. Maksusuunnitelmat käsitellään tapauskohtaisesti.

      Muut luottotietomerkinnät kuin vuokravelat ja asumisesta vuokranantajalle aiheutuneet velat eivät vaikuta hakijan mahdollisuuteen saada asuntotarjous.

      • ottaa päähän

        Mielenkiintoista. Pitäisikö tämä ymmärtää niin että työssä käyvät pienituloiset tai työttömät eivät saa asuntoa kaupungilta??!! Miksi ylipäätään pienituloisten sitten on maksettava veroja jos ne verot menevät parempituloisille asuntojen rakentamiseen.

        Minäkin olen huomannut että merkitystä on opiskeletko vaikka yliopistossa. Asunto löytyy tai oletko hyväpalkkainen, taas asunto löytyy ja suht nopeasti. Muut saa jonottaa vuosikaudet. Tämä meno on mennyt aivan kummalliseksi. Pitäisikö muuttaa jonnekin helkkarin kauaksi.


      • kyllästynyt
        ottaa päähän kirjoitti:

        Mielenkiintoista. Pitäisikö tämä ymmärtää niin että työssä käyvät pienituloiset tai työttömät eivät saa asuntoa kaupungilta??!! Miksi ylipäätään pienituloisten sitten on maksettava veroja jos ne verot menevät parempituloisille asuntojen rakentamiseen.

        Minäkin olen huomannut että merkitystä on opiskeletko vaikka yliopistossa. Asunto löytyy tai oletko hyväpalkkainen, taas asunto löytyy ja suht nopeasti. Muut saa jonottaa vuosikaudet. Tämä meno on mennyt aivan kummalliseksi. Pitäisikö muuttaa jonnekin helkkarin kauaksi.

        Olen minäkin hakenut vaihtoasuntoa jo vuosia mutta tuloksetta. Ennemmin kai saan 7 oikein lotossa kun asunnon. Aina jään ilman vaikka kuinka perustelen vaihtotarvetta toiselle alueelle.


      • Stadin arska
        kyllästynyt kirjoitti:

        Olen minäkin hakenut vaihtoasuntoa jo vuosia mutta tuloksetta. Ennemmin kai saan 7 oikein lotossa kun asunnon. Aina jään ilman vaikka kuinka perustelen vaihtotarvetta toiselle alueelle.

        Rupea somaliksi niitä ei ole yhtään kaupungin asuntojonossa!


    • OutsideOfTheBoxOutside

      Moikka,

      Pohjustus - kokemus - kommentti - pointti.

      Muutin takaisin Suomeen Canadasta kolmentoista vuoden poissaolon jälkeen ja lyhytkestoisen suhteen jälkeen päädyin tilanteeseen missä olin koditon, varaton ja työtön. Hain asuntoa ja töitä vimmatusti. Olin Canadassa audiotuottaja videopeleihin ja suht ok kokemuksella tulin Suomeen.

      Kävin läpi sossut ja Stadin asunnot, Espoon asunnot ja kaiken mitä valtio järjestää ja mua vaan palloteltiin paikasta toiseen tai ei vastattu. No luck. Ei mitään. Ei yhtään mitään. Oli vaikeaa löytää töitä. Pitäisi elättää itsensä. Ei asuntoa. Vaikea on keskittyä elämän tasapainottamiseen ilman vatupassia.

      Hakemukset oli vetämässä kaikissa mahdollisissa paikoissa kuin myös yllämainituissa ja yksityisillä. Mitään ei tapahtunut kun olin varaton, (paitsi ylihintaisia asuntoja missä on syy että kukaan ei ole ottanut niitä. (450 egen kk tuloilla ei makseta 800e kämppää.))

      Sain vigorous hakemisen jälkeen hommattua työpaikan minkä loppuosa oli "Manager" ja tulot meni kattoon. Sen jälkeen, seuraavana päivänä kun päivitin statuksen i.e. tulot ja ammatti, mulle tarjottiin asuntoa VVO:lta. Matkalla katsomaan sitä asuntoa mulle tuli maili Stadin asunnoilta sanoen että he ovat varanneet mulle kaksion Siilitieltä ja se on mun jos haluan.

      Eli kaikki hyvin paitsi pitää vaan valita minkä asunnon haluaa. En ottanut Stadin Asuntojen tarjoamaa kaksiota koska minulla oli varaa muuhunkin. Paradox of a sort this social housing in Finland. When you need it the most you don't have it. When you're sorted and dandy they throw it at you.

      Ok. Pointti:
      Stadin Asunnot ja muut vastaavat yrittävät sosiaalisen paineen alla välttää ns. slummiutumista ja rahallisesti "köyhien" tyyppien yhteensaattamista. Heille painotettu standardi on se, että jos sulla ei oo rahaa sä oot pummi. Pummit ei voi asua kaikki samassa paikassa tai tulee rikoksia ja väkivaltaa ja rumat lapset ja huono yhteiskunta. He eivät katso sinua ja tilannettasi yksilönä. Sinä olet numero.

      Ajatukseni tämän ongelman ratkaisemiseksi yksilöllisellä tasolla on:
      1. Muuta pois Suomesta, Matkusta, Koe, Lue, tule viisaampana takaisin
      2. Ole parempi ja vahvempi aina

      P.S.
      Te ketkä olette Äit tai Isä, mä en tiedä. Mutta muistakaa, että maailma on hyviä ihmisiä täynnä kunhan muistaa olla hyvä myös itse.

    • yritin

      Sain töitä hesasta. Hyvä palkka ja vakityö. Asuntoa ei vaan saanut. Aloin hakemaan jo ajoissa kun tiesin milloin työ alkaa vaan en saanut. Olin tulossa pohjoisesta suomesta ja lapsi mukana.Punkkasin nurkissa 5kk ja tein jatkuvaa 3-vuoro duunia. Onneksi muksua en ottanut heti työnalettua mukaan koska ei asuntoa ollut.No eipä sitä tullut sitten joten löin hanskat tiskiin ja lähdin muualle töihin. Soitin uudelle paikkakunnalle ja selvitin että olis duunia siellä vaan ei asuntoo. Sain asunnon heti joten muutto ja uusi duuni. Nyt kaikki hyvin. Likan kanssa asutaan!!!Harmi kun työ olis ollut mielekästä ja hyvä palkkaista

    • ailatan

      voisin omalla kokemuksella kertoa, että ei ne mamutkaan aina niitä asuntoja todellakaan saa. mä oon niin sanottu mamu muutin suomeen 10v.. kävin koulut suomessa mulla on kaksi tutkintoa. muutin paremman elämän perään pienemmästä kaupungista vantaalle.mulla on lapsi 14v.. sain töitä palkka vaihteli, mutta työ vakituinen..veroja maksanut myöskin pienestä likasta lähtien. oon odottanut hesan asuntoa 4v ja vantaan 3v..ei vaan tipu. oon ollut välillä työttömänä, välillä töissä ja lapsikin on joka on alaikäinen. tulot ovat olleet välillä yli 2000€ ja välillä ale 1500€.oon muutellut tietoja ym ei tipu asuntoa ei, eikä mitään toivoa..nyt opiskelen stadin aikuisopistolla lähihoittajaksi, enkä usko että sillä on mitään vaikutusta.. vaikka olen mamu minustakin kuuluis laitta ensin etusijalle perheelliset työttömät tai työssäkävijät tai elääkkeläiset..olen itsekin kuullut että vaikka olen ollut jonossa 4v niin työkaverini joka on suomalainen sai kämppän 1kk. tuloni ovat tällä hetkellä noin 1200€ ja asun lapseni ja mieheni kanssa saton kaksiossa, jossa vuokra 744€..miehelläni ei mitään tuloja sillä ei saa tehdä töitä vaikka haluaisi ja työpaikkakin olisi, koska odottaa sotua..mukavasti eletään sillä 1200€/kk kolmestaan ja maksetaan tuosta rahasta vielä 744€ vuokraa..ihmiset jotka halua tehdä töitä niin niille ei anneta mahdollisuutta ja ihmiset jotka eivät halua tehdä töitä niin pakotetaan töihin..sitten vielä eläkeikääkin nostetaan ..huh huh otan osaa..

      • eituukesää

        Ilmeisesti antavat työkyvyttömille helpommin asuntoja, mutta työssäkäyville tai työhön kykeneville, mutta työttömille tai osa-aikaisille ei sitä asuntoa anneta. Sama pätee myös kehitysvammaisten kohdalla. Myöskään koulutuksella ei ole väliä tai jos on niin vissiin mitä enemmän koulutusta niin sitä heikommat mahikset on saada asuntoa tuolta. Itselläni kolme tutkintoa ja neljättä ajattelin pyrkiä opiskelemaan, kaupunki jatkuvasti kehottanut hakemaan halvempaa asuntoa, mutta koskaan kuitenkaan eivät anna. Entinen työkaverini sai asunnon tuosta noin vaan kun oli alle 25 ja valmistunut ensimmäisestä tutkinnostansa ja toinen tuttava taas työkyvytön ja sai heti asunnon. Olen välillä työttömänä, välillä osa-aikaisena, välillä kokoaikaisena aamusta yöhön seitsemänä päivänä viikossa useammassa työssä. Aikoinani tehny tosi raskasta työtä parin tunnin yöunilla ja polttanut itseni totaalisesti loppuun. Luottotiedot menneet aikoja sitten ja kiireellisyysluokassa olen ollut erittäin kiireellinen (niinhän ne muutkin tuhannet jonossa olijat...)


      • VittuMitäPaskaa-

        Eikö vammaiset voisi muuttaa muualle maahan ja jättää asunnont työtätekevile. Asuntojen jaossa ei ole enää mitään järjen hiventä kun Helsinki hoitaa kaiken maailman sosiaalitapaukset. Vittu kun vituttaa...


    • Anonyymi

      Persut ehdottaa tuoreena uutisena Hekan kämppiä työssäkäyville. Tästäkin löytyy joku nillittäjä ettei asiaa joutuisi edes miettimään. Ja se yksi perustaa koko homman lyttäämisen omiin tarpeisiinsa tai olettamuksiinsa. Entäpä jos juuri tämä poistaisi paljon seuraavia ongelmia:
      -työperäinen maahanmuutto saataisiin majoitettu (koska ilmeisesti kaikki maahanmuuttajat ovat aina työn takia juuri Helsingissä eikä esim Kainuussa)
      -Helsingin verotulot kasvavat, verotaakka joka ikiselle vähenee
      -ei aseta mamua ja kantasuomalaista eri asemaan, ei voi syyttää rasismista jollei huvita tehdä työtä elääkseen vai pitääkö se hyväksyä uskonnollisin tms perustein, kantasuomalaisenkin olis aika katsoa peiliin ennenkuin syyttää mamua samasta mitä itse tekee
      Keksitkö lisää?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5135
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3227
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1837
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1810
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1665
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1375
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1296
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1277
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1267
    Aihe