Kertokaa hauskoja tosi tarinoita

iak

Tämä tapahtui 70-luvulla.Poikaani oli kastamassa,nuori,ujo,autoton pappi.
Äitini oli varsinainen häsläri:)Ehdotti,kun pappi oli lähdössä,että siskoni voisi
soutaa papin järven yli.Pappi nolona:En minä voi,kun on nämä päällä:)Kuvitelkaa
papin kaapu veneessä:)

38

9108

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tehhäätehhää

      meillä taannoin kävi ihan virallinen sähköurakoitsija joka ei osannu kun kytkee samanväriset keskenään ja loput maahan. sit piipparilla tarkisti jännite-eron mielestään oikein. tuloksena oli että ulkorakennuksen ulkopistokkeen suojamaan oli kytkeny jännitteelliseks eikä uskonu kun vasta hikisellä sormella koittamalla että on siinä jännite kun muka tää lampputyyppinen sähkökynä oli viallinen. itki vielä että kun oli pimeesti tehny sähkötyöt ja seniilit vanhukset "unohti" maksaa pankkisiirron... ei pr mitä sitä onkaan. ei o pitkäkään aika kun oli joku ulkosauna lähialueella kärtsähtäny ja epäiltiin viallisia roikkia niinku tääkin mulle hoki

    • Raial

      Tämä tapahtui 50-luvulla.Ei jaksettu viedä suksia kouluun.Väitettiin,että meillä ei ole
      suksia.Meitä oli neljä lasta.Opettaja kulki kouluun kotimme ohi.Oli huomannut viidet
      sukset seinää vasten:)Valheella on lyhyet jäljet:)

    • 19

      paloauto meni ämmänkoskeen tankkaamaan,tank tank tank se sano ja lähti pois....

      • Anonyymi

        Olin laivassa vessassa ( enkä laittanut sitä lukkoon ) niin sit joku ulkomaalainen tuli vaan sinne ja sit se pölötti jotain mulle enkä ymmärtänyt yhtikäs mitään sit se vessa meni tukkoon kun vedin sen 🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️


    • 20vuotta mennyt

      Muista asuntomessujen aikaan - ennen 1991 kun joku uskalsi sanoa ääneen ettei siellä oleva ns. Amerikan talo kestä suomalaisia olosuhteita !

      Asiasta oli paljon juttua silloin WL lehdessä ja joku asiantuntija Varkauden talotehtaalta sanoi että on järjetöntä tuoda / kuljettaa valmitaloja Varkauteen jossa sentää ollaan aikaisemmin itse rakennettu talot omin piirustuksin ja ammatitaidolla.

      Olisi kiva tietää että onko tilanne mikä tänään ja kumpu puoli oli oikeassa ?

      • Vuokrarotta

        Ameriikan talosta en tiedä mutta kyllä nämä rötisköt on ainenkin vituralleen muuten rakennettu... Saa nähdä pitääkö alkaa kohta uutta kämppää katsomaan kun näyttää tiiliseinätkin olevan kaatumispisteessä.


    • 18181836

      Toinen talo on purettu tai siirretty ja sen tontille on rakennettu uusi talo. Toinen talo on muutettu ilmastoon sopivaksi, ja on ilmeisesti ihan tavallisessa asuinkäytössä.

    • Syksyn sävel

      Juicella oli keikka Hotelli Taipaleessa.Vuosilukua en muista .Henkilökunta ei
      päästänyt Juicea sisään hotelliin,koska ei tunnistanut häntä:)

      • Kirvesrinta

        Jos ei henkilökunta Juice Leskistä tunne niin sopii kysyä että kuka sinne henkilökunnan palkkasi ?

        Oliko kukaan muita jotka esiintyi Taipaleella ?


      • äiti kertoo
        Kirvesrinta kirjoitti:

        Jos ei henkilökunta Juice Leskistä tunne niin sopii kysyä että kuka sinne henkilökunnan palkkasi ?

        Oliko kukaan muita jotka esiintyi Taipaleella ?

        Muistaako kukaan millainen paikka se Taipale oli ?

        Minun sanotaan syntyneen jatkoilla kun vanhempani olivat ja tapasivat silloin siellä pienessä tujussa !


      • Ahldoc
        äiti kertoo kirjoitti:

        Muistaako kukaan millainen paikka se Taipale oli ?

        Minun sanotaan syntyneen jatkoilla kun vanhempani olivat ja tapasivat silloin siellä pienessä tujussa !

        Taipale oli silloin uuutena hieno ravitsemusliike ja nykyaikaisin Varkaudessa.
        Kaikki tunsivat Lumperin Puavon joka hotelli Taipaleen perusti ja kai omistikin.
        Monilla oli "suhteita" päästä sisälle pitkän jonon ohi. Kuvitelkaa. Ravintolaan oli 25 asteen pakkasella oven takan jono ja sitä mukaa sisään otettiin kun joku tuli ravintolasta pois.
        Kerran uudenvuoden aattona 70 luvulla ovella oli taas pitkä jono. Ja pakkasta tietysti. Ja me humalassa jonossa. Kaverillani Hantella oli tuttu portsari joka vinkkasi menemään keittiön ovelle josta päästiin nopeammin sisään. Mentiin pöytään. Mutta eipä aikaakaan kun salin lämmin ilma alkoi vaikuttaa humalaisen nuoren miehen (21 v) päähän. Tilasin vichyä kun en uskaltanut enää ottaa viinaksia. Ja kuinka ollakaan, heti kohta alkoi kuplia mahassa ja oksensin kaiken pöydälle jonka ympärillä istui muitakin kuin me. Minä ja Hantte.
        Lähtöhän siitä tuli takaisin pakkaseen mutta humala selvisi.
        Oli ne todella aikoja kun oven takanan jonotettiin. Portsareillle kun maksoi pois lähtiessä 50 markkaa niin se takasi seuraavalla kerralla sisään pääsyn jonon ohi mutta oksenteleminen ei sisältynyt vielä siihen hintaan.
        Surullista kun nyt katsoo Taipale Hotellin seutuja. Hotelli ja ravintola ei menestyneet Varkauden yhdessä hienoimmista paikoissa.


      • karjalasta käytiin
        Ahldoc kirjoitti:

        Taipale oli silloin uuutena hieno ravitsemusliike ja nykyaikaisin Varkaudessa.
        Kaikki tunsivat Lumperin Puavon joka hotelli Taipaleen perusti ja kai omistikin.
        Monilla oli "suhteita" päästä sisälle pitkän jonon ohi. Kuvitelkaa. Ravintolaan oli 25 asteen pakkasella oven takan jono ja sitä mukaa sisään otettiin kun joku tuli ravintolasta pois.
        Kerran uudenvuoden aattona 70 luvulla ovella oli taas pitkä jono. Ja pakkasta tietysti. Ja me humalassa jonossa. Kaverillani Hantella oli tuttu portsari joka vinkkasi menemään keittiön ovelle josta päästiin nopeammin sisään. Mentiin pöytään. Mutta eipä aikaakaan kun salin lämmin ilma alkoi vaikuttaa humalaisen nuoren miehen (21 v) päähän. Tilasin vichyä kun en uskaltanut enää ottaa viinaksia. Ja kuinka ollakaan, heti kohta alkoi kuplia mahassa ja oksensin kaiken pöydälle jonka ympärillä istui muitakin kuin me. Minä ja Hantte.
        Lähtöhän siitä tuli takaisin pakkaseen mutta humala selvisi.
        Oli ne todella aikoja kun oven takanan jonotettiin. Portsareillle kun maksoi pois lähtiessä 50 markkaa niin se takasi seuraavalla kerralla sisään pääsyn jonon ohi mutta oksenteleminen ei sisältynyt vielä siihen hintaan.
        Surullista kun nyt katsoo Taipale Hotellin seutuja. Hotelli ja ravintola ei menestyneet Varkauden yhdessä hienoimmista paikoissa.

        Tuli mieleeni 90 luvun alusta juttu kun oltiin Taipaleessa, niin seuraavan aamun seuraukset olivat sitten sen mukaiset. Minulla oli kamala kankkunen ja tyttäreni n. 2v oli työntänyt sängyn viereen kolmipyöräisen pyöränsä jossa oli peräkärri. Minulle tuli paha olo ja oksensin siihen kärryyn silmät ummessa tietenkin ja kun avasin silmäni, niin näin siinä posliinlinnun myös. Minä en jaksanut sanoa muuta kuin, että jopas oksennan jo lintuja).

        Taipaleessa oli tuhdit paukut;))))).


      • Mistä kaikkia tuntis

        Onneksi Kekkonen ei pyrkinyt Hotel Taipaleeseen :)


      • Anonyymi
        Mistä kaikkia tuntis kirjoitti:

        Onneksi Kekkonen ei pyrkinyt Hotel Taipaleeseen :)

        Jep ois ollu kamalaa


      • Anonyymi
        Kirvesrinta kirjoitti:

        Jos ei henkilökunta Juice Leskistä tunne niin sopii kysyä että kuka sinne henkilökunnan palkkasi ?

        Oliko kukaan muita jotka esiintyi Taipaleella ?

        Reijo Taipale...


    • Muistellaan oikein

      Muuten hyvä, mutta oli Tapani Kansa.

    • KuvaajaNERO

      Minulle sattui -90 luv Ruotsin laivalla ARMIN ja DANNYN keikalla heitä kuunnellessa jännä hävettävä juttu..Menin heitä kuvaamaan ihan eteen ..otin muutaman kuvan ja yhden etenpääkin...Eli suosikit oli kuvattu ja onnelinen mieli siitä..No kotiin palatessa en raskinut itse ottaa flimiä pois kamerasta vaan vein Valokuvaamoon...ja siellä pyysin ottamaan ja samalla niistä kuvia...Myyjä tuli luokseni kameran kanssa ja sano "ei tässä ollut flimiä" niin kiireessä unohtui tarkastaa kun harvoi kuvaan..,mutta arvatkaa harmittiko? heh

      • KuvaaajaNERO

        Mieheni muisti kaikille sanoa että minä voisin kuvata onnistuvat sata varmasti heh ..


    • Costa Rico

      Kuka Taipaleen nykyään omistaa kun on päässyt jo melko huonoon kuntoon ?
      Eikö kukaan ole kiinnostunut aloittamaan alusta - kun jo kiinteistö on jo olemassa ?

      Pitääkö tämäkin myydä " venäläisille " jos kotimaasa ei ole yritystä tarpeeksi ?

      • Holodelnik

        Mahtaako kohta edes kelvata venäläisille ?

        Paikka on todella hieno mutta jotakin kuitenkin puuttuu - eli asiakkaat ?

        Jos ei ole tarjolla jotakin muuta mitä ei muilla niin paikka on lähes tuomioon tuomittu !


    • Yritystä taas

      Kyllä varmasti yritystä on mutta ei asiakkaita.

    • 12pa13

      Kyllä teidän suurkaupunkilaisten passaa, koko ajan tapahtumia ja tilanteita. Toista se on täällä maalla, täällä ei tapahdu oikeastaan mitään koskaan. Olenkin kirjannut viimeaikaisia tapahtumia muistivihkooni:
      3.6. turistikausi on näemmä alkanut, helsinkiläisiä on kyläkaupassa tekemässä ostoksia ruotsinkielellä: Juu, jag skulle vilja ha yksi perunalimppu, tack, och sen 2 litraa piimää också. Hur mycket maksaa bensin här?
      Kyllä siinä ihmeteltiin että kyllä on hianoo ku ulkomaankielellä meidän kaupassa. Naapurin 11 vuotias tytär piti hakia tulkiksi, hanen siskonsa on käynyt helsingissä ja ymmärtää heidän kielestään jotain.
      Turistikausi näkyy myös kylätiellä. Mökilleen pyöräilevä kesäasukas hidastaa traktoriliikennettä, ohi ei pääse , on emännän takamus sen verran leveä. Ainakin kun vertaa meidän kylätiehen.
      Viime viikolla Antin maitotonkka kaatui maitolaiturilla ja 40 litraa maitoa valui maahan. Siinä me kylän miehet sitten se päivä puitiin asiaa tyhjän tonkan ympärillä. Tupakit poltettiin ja taivasteltiin että mihin tämä maailma on oikein menossa.

    • Papukka4Ever

      80-luvulla kaupungissa asusteli kaikkien mopopoikien Steve Jobs jota myös Paroniksi kutsuttiin. Kyseinen herra sai pappatunturin kulkemaan parin tunnin laiton jälkeen 100-130km/h. Itse ajoin kolme pappatunturia loppuun saakka Paronin opeilla. Meno oli huimaa ja luojassa oli, että selvittiin tuostakin ikäkaudesta yhtenä kappaleena. En muista herran oikeaa nimeä, mutta asusteli Könönpellossa.

    • Onkohan sama mies

      Paroni vai Pastori?

    • Varkkila

      Joku kertoi täällä palstalla kerran, että kohta keulii mopo Varkaudessa, kun täällä aletaan rakentaa kauppakeskuksia, luxustaloja ja sitten tulee rikkaiden eläkeläisten "tsunami", joka ostaa kaikki asunnot pois ja pelastaa näin Varkauden talouden.
      Tää juttu on niin hauska, että sille naureskellaan porukoissa vieläkin :)

    • Hans Jurgen

      Kaura-Ahon tielle oli juuri laitettu töyssy,vuosia sitten.Olin saksalaisen lankoni
      kyydissä.Sanoi;#*.En viitsi suomentaa:)Aina naurattaa,kun ajetaan siitä.

      • Töyssytön

        Eikö Saksassa mukamas ole töyssyjä ?

        Täytyy ihmetellä ettei olsi muka koskaan nähnyt töyssyä sillä ne on keksitty liikenteen hillitsemiksi ihan muualla kuin Suomessa.


    • totuus kurista
      • Linkit ketoon

        Naurettavinta Varkaudessa on nämä linkkejä levittävät persjalkaset poliitikot!


    • Eiserin naapurusto

      Entinen Eiserin tehdas pöläytti 70-luvulla piipustaan jotain mustaa, joka laskeutui ihanasti lähitalojen pihapiiriin liaten kaiken mahdollisen pihalla olleista pyykeistä autoihin ja marjapensaisiin. Seuraavana päivänä Eiser toimitti suuren mansikkakakun jokaiseen lähitaloon lappusen kera, jossa pahoittelivat aiheuttamaansa sotkua. Hieno veto. Kakku oli hyvää.

    • My brother

      Nuorena kuollut veljeni karkasi rippikirkosta Kämärin lavalle tansseihin ja heitti
      ruusut Ämmänkoskeen.Tämä tapahtui 60-luvulla.Veljellä oli kiire elää
      lyhyttä elämäänsä.Minusta siinä on jotakin tragikoomista.

    • Muu & Maasika

      Muistaako kukaan bändiä Varkaudessa että olisi ollut kerrankin kivaa olla kuulemassa / tanssimassa ?

      Nyt kelpaa kaikki tapahtumat markkinoista konsertteihin !

      • Anonyymi

        Gates of Babylon bändiä.


    • Nemeko Oy

      Taipale Paviljongin omistaa Nemeko Oy eli se firma joka omistaa Hotelli Oscarin ja Keskushotellin siinä Warkaus-salin ympärillä. Paviljongissa oleva toimisto on myös yksi heidän toimipisteistään.

      "Vastavalmistunut ajanmukainen ja tasokas Taipale Hotelli sijaitsee keskellä Varkauden kaunista järvimaisemaa. Hotellissa on 45 huonetta, ravintola josta voitte tilata korkeatasoisia ruoka-annoksia, baari, parturi, solarium, sauna- ja uima-allasosasto sekä näiden yhteydessä takkahuone seurustelua varten. http://kuvat2.huuto.net/4/f1/8aaa14f19a8febc543183b1d9a736-orig.jpg"

      • Nemekonekemonomeko

        Ja linkin kuva siis vuodelta 1982.


      • Lapinhullun tytär
        Nemekonekemonomeko kirjoitti:

        Ja linkin kuva siis vuodelta 1982.

        Tämä tapahtui 60-luvulla.Isäni oli urheilija ja erä-opas.Oli aikaansa edellä:)
        Käveli reppu selässä ja paljain jaloin.Sai todella töykeää kohtelua kaupungin
        talolla.Lähetti virkailijalle kukkia ja kortin:Paljasjalka pojalta:)


    • Anonyymi

      80 luvulla olin kesä töissä kaupungilla ajoin ruohon leikkuria nuori jätkä olin ajamassa nurmikkoa käpy kankaalla vanhusten talon pihassa siellä istui lihava keski ikänen ukko verkkari asussa pian huomasin että se ukko piti kättä housussaan ja veti käteen joku pervo homo

    • Anonyymi

      Käpykankaalla asuu housuunpaskova äidin ruokien syöjä kissianusrunkkari.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      422
      1806
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      183
      1444
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1388
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      142
      1333
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1046
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      960
    7. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      956
    8. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      119
      913
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      93
      900
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      886
    Aihe