Oonko mä lihava 12-vuotiaaksi?

lääääskiiiii!

Joo eli oon 12-vuotias, painan 67kg ja oon 166cm pitkä ja haluaisin tietää että olenko läski!
Öö.. mulla on naisellinen vartalo siis, eikä mikään tikku, joten oonko läski????
Vastatkaa pliide..........

370

14091

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • xdcbgfvnhjkm,il

      No suoraan sanoen olet, itse painoin 13-vuotiaana 64kg ja olin suunilleen saman mittainen, ja olin ihan järkyttvässä kunnossa... Kannattaa harrastaa tarpeeksi liikuntaa ja välttää herkkujen ja leivän mupellusta

      • H04

        Itse olen 12 vuotias ja olen 160cm pitkä ja painan 39kg. Juoksema jokatoinenpäivä 2-3km ja harrastan salibandyä eli kahdet harkat viikossa.


      • Moi12345678910

        Oonko läski kun painan 51kg ja oo 155cm ja oon 11?? Oon itteni mielestä läski. VASTATKAA NOPEE!!


      • tuntematon_minä
        Moi12345678910 kirjoitti:

        Oonko läski kun painan 51kg ja oo 155cm ja oon 11?? Oon itteni mielestä läski. VASTATKAA NOPEE!!

        olen itse 68kg, 12-vuotias ja 161cm ja kun terveellisesti syön ja liikun niin sillä painolla ei ole väliä. terveellinen elämä on tärkeämpi kuin sen painon katsominen ja vartalon :)


      • EiKandeOllaLihava
        tuntematon_minä kirjoitti:

        olen itse 68kg, 12-vuotias ja 161cm ja kun terveellisesti syön ja liikun niin sillä painolla ei ole väliä. terveellinen elämä on tärkeämpi kuin sen painon katsominen ja vartalon :)

        Läski olet jo noin paljon painat tuolla pituudella ja tuossa iässä. Ongelmat tuntuu 10 vuoden päästä jo, jos ei aikasemmin.


      • Tyhmälapzi
        tuntematon_minä kirjoitti:

        olen itse 68kg, 12-vuotias ja 161cm ja kun terveellisesti syön ja liikun niin sillä painolla ei ole väliä. terveellinen elämä on tärkeämpi kuin sen painon katsominen ja vartalon :)

        Mä tunnen itteni läskiks kosk oon (No siis nythän on v. 2019 et täytän 13.v täs kuus millon kirjotan) 12.v, 152,2 cm suunnilleen ja painan jtn. 49-50kg. :(


      • Anonyymi
        Tyhmälapzi kirjoitti:

        Mä tunnen itteni läskiks kosk oon (No siis nythän on v. 2019 et täytän 13.v täs kuus millon kirjotan) 12.v, 152,2 cm suunnilleen ja painan jtn. 49-50kg. :(

        Et ole. Itse olen noin. 12,5 v, painan 45-47 ja pituutta 155 cm. Minulla on kaveri joka on sinuakin lyhyempi ja saman painoinen eikä hänkään mikään lihava ole. Riippuu tietysti lihaksen määrästä, ei sitä pelkästään pituudesta ja painosta voi tietää.


      • Oonko LÄSKI oon 13v Poika 166-167cm pitkä ja painan 54-55kg?


      • Anonyymi
        Haluisintietää kirjoitti:

        Oonko LÄSKI oon 13v Poika 166-167cm pitkä ja painan 54-55kg?

        Et muhun verrattuna ja mä olen super läski koska 57kg ja 151cm ja tissit jatkuu selkään ja maha on kuin raskaana olin ja sit mulla ei näy ees lapaluita ja jenkkakahvat on ja läskiä on joka paikassa enkä pääse edes 1 vatsalihasta


      • Anonyymi
        Moi12345678910 kirjoitti:

        Oonko läski kun painan 51kg ja oo 155cm ja oon 11?? Oon itteni mielestä läski. VASTATKAA NOPEE!!

        No painoindeksin mukaan olet ylipainoinen :/


      • Anonyymi
        Moi12345678910 kirjoitti:

        Oonko läski kun painan 51kg ja oo 155cm ja oon 11?? Oon itteni mielestä läski. VASTATKAA NOPEE!!

        Oon 45kg, 11 ja 148cm pitkä ja on tullu itelläni joskus tuo mieleen mutta pienellä lisäpainolla ei ole väliä niin kauan kun on terveelliset elämäntavat.


      • Anonyymi
        EiKandeOllaLihava kirjoitti:

        Läski olet jo noin paljon painat tuolla pituudella ja tuossa iässä. Ongelmat tuntuu 10 vuoden päästä jo, jos ei aikasemmin.

        stfu


      • Anonyymi
        tuntematon_minä kirjoitti:

        olen itse 68kg, 12-vuotias ja 161cm ja kun terveellisesti syön ja liikun niin sillä painolla ei ole väliä. terveellinen elämä on tärkeämpi kuin sen painon katsominen ja vartalon :)

        Oikein. Juurikin oot jäljillä.


      • Anonyymi
        Moi12345678910 kirjoitti:

        Oonko läski kun painan 51kg ja oo 155cm ja oon 11?? Oon itteni mielestä läski. VASTATKAA NOPEE!!

        Mä oon 11v 143cm ja painan jotai 41kg oonko läski


      • Anonyymi
        Moi12345678910 kirjoitti:

        Oonko läski kun painan 51kg ja oo 155cm ja oon 11?? Oon itteni mielestä läski. VASTATKAA NOPEE!!

        Et ole ihan normi paino:)


      • Anonyymi
        Moi12345678910 kirjoitti:

        Oonko läski kun painan 51kg ja oo 155cm ja oon 11?? Oon itteni mielestä läski. VASTATKAA NOPEE!!

        olet


      • Anonyymi
        Tyhmälapzi kirjoitti:

        Mä tunnen itteni läskiks kosk oon (No siis nythän on v. 2019 et täytän 13.v täs kuus millon kirjotan) 12.v, 152,2 cm suunnilleen ja painan jtn. 49-50kg. :(

        Niin mäkin tiiän että vastaan myöhään mutta oon 151cm ja painan 49,5kg ja oon läski:(


      • Anonyymi

        Olenko läski olen 13v ja 163cm ja 72kg


      • Anonyymi
        Haluisintietää kirjoitti:

        Oonko LÄSKI oon 13v Poika 166-167cm pitkä ja painan 54-55kg?

        Toi on aika normaali paino :)


      • Anonyymi
        tuntematon_minä kirjoitti:

        olen itse 68kg, 12-vuotias ja 161cm ja kun terveellisesti syön ja liikun niin sillä painolla ei ole väliä. terveellinen elämä on tärkeämpi kuin sen painon katsominen ja vartalon :)

        Näin on


      • Anonyymi

        Ketä voi katsoa tässä asiassa. Mun mielestä vanhempia jotka valehtelevat lapselle!

        Mun tyttöystävä painoin ku seurustelin noin 52-54kg ja oli 164cm ja ikää 26-32v
        Se on normaali paino NAISELLE tuon pituiselle.

        Miksi kukaan ei uskalla puhua suoraan lihavuudesta vaan kierretään asioita " olet vain iso luinen, kaikki eri kokoisia jne" ja ne geenit tottakai.

        Oikeesti! Voitteko lopettaa valehtelun.

        Toi on niin surullista kun omat vanhemmat valehtelevat omalle lapselle jota ehkä kiusataan ja haukutaan kun tämä on ylipainoinen ja rasvamaksa, diabetes riski, rasvaelimet, JNE.

        Lihavuudessa ei ole mitään terveellistä! Eikä monen mielestä kaunista.

        Kuka voittaa?


      • Anonyymi
        Moi12345678910 kirjoitti:

        Oonko läski kun painan 51kg ja oo 155cm ja oon 11?? Oon itteni mielestä läski. VASTATKAA NOPEE!!

        Olet


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olenko läski olen 13v ja 163cm ja 72kg

        hei täällä 12v tyttö joka on 166cm ja 74kg painava! Riippuu liikutko vai onko paino vain läskistä, jos liikut paino voi tulla hyvin lihaksista ja lihakset painaa muutenkin enemmän! Olen itse tämmöinen pyllerö, minulla on pyöreä maha, paksut posket ja reisisstäkin rasvaa löytyy! Älä välitä painosta niin kauaa kunnes se on vaarallista sinun terveydelle, ole oma itsesi, syö terveellisesti ja tee normi arkiliikuntaa! Jos haluat voit aina alkaa laihduttamaan, mutta siihen tarvii itsekuria! Älä tee äkki laihdutuksia vaan tasaisesti alat laihduttamaan! Sä onnistut kyllä!
        <3


      • Anonyymi
        tuntematon_minä kirjoitti:

        olen itse 68kg, 12-vuotias ja 161cm ja kun terveellisesti syön ja liikun niin sillä painolla ei ole väliä. terveellinen elämä on tärkeämpi kuin sen painon katsominen ja vartalon :)

        oot


      • Anonyymi
        Haluisintietää kirjoitti:

        Oonko LÄSKI oon 13v Poika 166-167cm pitkä ja painan 54-55kg?

        Samoin! Mutta olen tyttö


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        olet

        olen 13v tyttö pituus 166 ja painan 52kg olenko lsäkiii?!!! XD


      • Anonyymi
        EiKandeOllaLihava kirjoitti:

        Läski olet jo noin paljon painat tuolla pituudella ja tuossa iässä. Ongelmat tuntuu 10 vuoden päästä jo, jos ei aikasemmin.

        Et voi sanoa noin vain suoraan!! Mieti kuinka pahalta toi tuntuu


      • Anonyymi

        Kaikkien kropat on erinlaisia ja se että sä painoit 64kg 13vuotiaana ei merkitä sitä että hän olisi läski?


      • Anonyymi
        H04 kirjoitti:

        Itse olen 12 vuotias ja olen 160cm pitkä ja painan 39kg. Juoksema jokatoinenpäivä 2-3km ja harrastan salibandyä eli kahdet harkat viikossa.

        Sä toisaalta urhrile vähemmän toi ei oo tervettä😶


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin mäkin tiiän että vastaan myöhään mutta oon 151cm ja painan 49,5kg ja oon läski:(

        Mistä tämä painojen tarkkailu oikein johtuu, saa olla onnellinen kun oli nuori ajalla missä ei painojen kanssa kamppailtu.
        Joten kun ihminen voi hyvin oman itsensä kanssa niin ei pitäis olla mitään kyselyjä että onko läski.
        Murrosiässä usein tapahtuu muutoksia kropassa ja silloin joku tuntee itsensä lihavammaksi
        Ihan ilman aihetta. Ihmiset on erilaisia joten ei koskaan voi verrata toiseen ihmiseen omaa painoaan . Jos huolestuttaa asia niin menee terkkarille ja kertoo huolensa niin siellä kyllä autetaan oikealla tavalla . Mielestäni tämä ” läski” asia on mennyt liian pitkälle kun tarkastellaan painoa ja kaikki haluaa olla epänormaalista laihoja jostain syystä.
        Kun nuoret keskittyvät kouluunsa ja opiskeluun sen sijaan että huopataan painosta niin pääsisivät näistä turhista ns huolista oman kroppansa kanssa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ketä voi katsoa tässä asiassa. Mun mielestä vanhempia jotka valehtelevat lapselle!

        Mun tyttöystävä painoin ku seurustelin noin 52-54kg ja oli 164cm ja ikää 26-32v
        Se on normaali paino NAISELLE tuon pituiselle.

        Miksi kukaan ei uskalla puhua suoraan lihavuudesta vaan kierretään asioita " olet vain iso luinen, kaikki eri kokoisia jne" ja ne geenit tottakai.

        Oikeesti! Voitteko lopettaa valehtelun.

        Toi on niin surullista kun omat vanhemmat valehtelevat omalle lapselle jota ehkä kiusataan ja haukutaan kun tämä on ylipainoinen ja rasvamaksa, diabetes riski, rasvaelimet, JNE.

        Lihavuudessa ei ole mitään terveellistä! Eikä monen mielestä kaunista.

        Kuka voittaa?

        Niinhän se on usein että liikalihavuus aiheuttaa seurauksia terveyden kanssa.
        Nähnyt läheltä nuoren ihmisen kamppailun liikalihavuudesta jossa hänen vanhempansa tekevät kaikkensa auttaakseen häntä laihtumaan . Ja tämä nuori on todella pahasti liika lihava . Ja murrosiässä jossa tulkitaan usein hyvää tarkoittavat neuvot väärin.
        Syödään väärin ja ostellaan sipsejä ja karkkia ja juodaan limpsaa ja ostellaan pizzoja ja hampurilaisia niin ei olemisemme että paino nousee.


      • Anonyymi
        H04 kirjoitti:

        Itse olen 12 vuotias ja olen 160cm pitkä ja painan 39kg. Juoksema jokatoinenpäivä 2-3km ja harrastan salibandyä eli kahdet harkat viikossa.

        Luuviulu.


    • et ole.

      Kuule niin ehkä sä mutta hänpä onkin naisellinen!
      Sinä et välttämättä ollut mutta hän on eikä hän ole läski!!!!

      • MOIMOIMOIMOIMOIMOI1234

        Oonko läski kun oon 155cm pitkä ja 52kg. Täytän viikon päästä 12. Mun suvussa on aika paljon iso kokosia. Musta tuntuu et oon ihan sika läski!


      • Hihiiiiiii

        Mä tiiän


      • Anonyymi
        MOIMOIMOIMOIMOIMOI1234 kirjoitti:

        Oonko läski kun oon 155cm pitkä ja 52kg. Täytän viikon päästä 12. Mun suvussa on aika paljon iso kokosia. Musta tuntuu et oon ihan sika läski!

        No oot vielä normaalipainoinen mut 1 kilosta kiinni et oisit ylipainoinen. Eli jos painaisit 53 tai yli niin olisit :/


    • hatingfat

      lol. ei edes 12vuotiail oo ''naisellista vartaloa'' eli oot todella ylipainonen. itse oon 15 ja yli 10kg pienenmpi

      • Et mikään läski

        Kuule, kyllä voi olla...Poikani luokalla (6. lk) on eräs tyttö, jolla on hyvinkin naisellinen vartalo ja pituuttakin lähemmäs 180 cm, ja hän on hyvin sievän näköinen nuori nainen. Sinulle alkuperäinen kysyjä, sanoisin, ettet takuulla ole mikään läski, vaan ihan normaalipainoinen. Jos jotain lievää pyöreyttä olisikin, varmasti kasvat vielä pituutta, joten se tasoittuu siinä. Älä vain laihduttaa ala, liikunta voisi olla ihan hyvä harrastus.


      • Hiljaaa

        Olenko ylipainoinen? Painan 40kg, oon 157cm pitkä ja oon 12 vuotias.


      • Moromoro00
        Hiljaaa kirjoitti:

        Olenko ylipainoinen? Painan 40kg, oon 157cm pitkä ja oon 12 vuotias.

        Oot alipainonen


      • Läskiäonko
        Moromoro00 kirjoitti:

        Oot alipainonen

        Itte oon 12v 160cm 60kg harrastan jalkapalloa ja jalka ja käsilihakset näkyvät erityisen hyvin oonko läski!!!


      • Hellouuulslsöxkfkfk

        Herää sinä hatingfat mursu!!!!!! Tää tyyppi tosissaan ei ole ylipainoinen ja voi se naisellinen vartalo olla jos on jo muutenkin saanut murrosiänsä jo. Pääskii :)!


      • oonkoläski
        Hiljaaa kirjoitti:

        Olenko ylipainoinen? Painan 40kg, oon 157cm pitkä ja oon 12 vuotias.

        Et ole!!!


      • Tyttö

        Oonko läski ku oon 12 painan 60kg oon 155cm pitkä harrastan 5kertaa viikossa ringettee 2h pituisissa harkoissa pelit lihakset näkyy jaloissa ja käsissä mutta sitä rasvakkin näkyy. Ja naisellisia muotoja on kyllä aika paljon OONKO LÄSKI??? Pliis vastatkaa nopee:(


      • EiKandeOllaLihava
        Läskiäonko kirjoitti:

        Itte oon 12v 160cm 60kg harrastan jalkapalloa ja jalka ja käsilihakset näkyvät erityisen hyvin oonko läski!!!

        Et varmaan jos lihakset kerran näkyy, ainaki jos vatsikset näkyy, edes melkein.


      • Moikekelis
        Hiljaaa kirjoitti:

        Olenko ylipainoinen? Painan 40kg, oon 157cm pitkä ja oon 12 vuotias.

        Et koska ite oon 12 ja oon 153-154 pitkä ja painan 39-40 ja välillä oon ollu huolissaan painostani ja vähän kropasta mutta toisaalta painoin vuos sitten syksyllä 38 ja sillon olin 146 nii perjaatteesoon laihtunut ja terkkarikin sanoi silleen.


      • Läskioon
        Hiljaaa kirjoitti:

        Olenko ylipainoinen? Painan 40kg, oon 157cm pitkä ja oon 12 vuotias.

        Et todellakaan mä oon läski ja oon 12 just täyttäny ja 150cm painan 53kg ja mulla on läskiä joka paikassa en voi käyttää ees toppeja kun maha ja selkä pursuu läpi ja terkka valittaa mutta ei kuitenkaan tee asialle mitään ja en vaan laihdu mul on sika huono kunto en pääse ees yhtä vatsalihasta enkä pysty hölkkää 20m ilman et hengästyn ja lankku ei onnistu ku maha ja tissit osuu maaha ja kaksarikin löytyy mä oon ylipainoinen! Ette te pikkuiset 40kg painavat!


      • Tyhmälapzi
        Läskioon kirjoitti:

        Et todellakaan mä oon läski ja oon 12 just täyttäny ja 150cm painan 53kg ja mulla on läskiä joka paikassa en voi käyttää ees toppeja kun maha ja selkä pursuu läpi ja terkka valittaa mutta ei kuitenkaan tee asialle mitään ja en vaan laihdu mul on sika huono kunto en pääse ees yhtä vatsalihasta enkä pysty hölkkää 20m ilman et hengästyn ja lankku ei onnistu ku maha ja tissit osuu maaha ja kaksarikin löytyy mä oon ylipainoinen! Ette te pikkuiset 40kg painavat!

        no voihan kakke... Ei mun terkkari valittele ku täytän täs kuus millo kirjotan nii 13.v ja oon 152,2cm sekä painan jtn.49-50 on mullaki jtn läskii tai äidin sanomana "lapsen pyöreyttä" mut älä tee vatsalihasliikkeitä: ne kuulemma ei oo hyvii. Tee lankutusta nyt alkuun jtn. 10s... mä khyl harrastan ratsastusta 1 kerran viikos, mut muuten ei liikunta harrastuksii oo.
        Teen vaa joka ilta lämppäriks lankutusta ja jtn. Jalka juttui mitä tehään sillon ku on ollu kipsi (mul otettiin kipsi khyl kuukaus sitte) sit ku lämpät tehty nii sit harjotteleen sivuspagaattia. :)


      • Nugettijoo
        Läskiäonko kirjoitti:

        Itte oon 12v 160cm 60kg harrastan jalkapalloa ja jalka ja käsilihakset näkyvät erityisen hyvin oonko läski!!!

        Lihas painaa enemmän kun Läski joten ET OO:)!!


      • Anonyymi
        Hiljaaa kirjoitti:

        Olenko ylipainoinen? Painan 40kg, oon 157cm pitkä ja oon 12 vuotias.

        Painoindeksin mukaan oot ihan normi :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Painoindeksin mukaan oot ihan normi :)

        Paitsi, että 157/40 on painoindeksin mukaan selkeästi alipainoinen. Kuinka tyhmä muuten pitää olla, että kuvittelee noilla mitoilla olevansa ylipainoinen? Jos noilla mitoilla olisi ylipainoinen, kuka sitten olisi alipainoinen?


      • Anonyymi
        Hiljaaa kirjoitti:

        Olenko ylipainoinen? Painan 40kg, oon 157cm pitkä ja oon 12 vuotias.

        No et tosiaankaan ole itte oon 160cm tyttö ja painan 52kg oon 12 yms eli oonko mä ylipainoinen?


      • Anonyymi
        Tyhmälapzi kirjoitti:

        no voihan kakke... Ei mun terkkari valittele ku täytän täs kuus millo kirjotan nii 13.v ja oon 152,2cm sekä painan jtn.49-50 on mullaki jtn läskii tai äidin sanomana "lapsen pyöreyttä" mut älä tee vatsalihasliikkeitä: ne kuulemma ei oo hyvii. Tee lankutusta nyt alkuun jtn. 10s... mä khyl harrastan ratsastusta 1 kerran viikos, mut muuten ei liikunta harrastuksii oo.
        Teen vaa joka ilta lämppäriks lankutusta ja jtn. Jalka juttui mitä tehään sillon ku on ollu kipsi (mul otettiin kipsi khyl kuukaus sitte) sit ku lämpät tehty nii sit harjotteleen sivuspagaattia. :)

        meillä terkkari sanoi, että olen normaalipainon ylärajoilla, ja että kasvupyrähdys korjaa sitten painoni. Olen 12 vuotias, pituutta n. 158cm ja painoa 75kg tai enemmän


    • rosamarie1234

      hyi kato peilii ni saat vastauksen

    • ei hän ole, vaan te

      Kuulkaas, te laihat luikut ette tiedä mistään mitään, että lopettakaapa tuo tuommonen, ette ole edes nähneet häntä ja 12-vuotiaalla voi hyvinkin olla naisellinen vartalo! ja kaikki ei kato halua olla anorektikkoja kuten te!!! Hän ei ole missään nimessä läski, vaan juuri sopiva!!

      • Oikeassa

        Hei kuule sinä et hän sä oo itekkään meitä kommentoijia nähny et voi sanoo meit tikuiks tai anorekstikoiks niin jos ei muuta sanottavaa ole muutakun toisten haukkuminen painu helvettiin!!!


    • Omatohtori

      Tyttö, 12 vuotta, 166 cm, 67 kg
      Aikuista vastaava painoindeksi on noin 27.0 kg/m2.

      Ikäisekseen pitkillä ja lihaksikkailla lapsilla painoindeksi saattaa olla yli 25, vaikka rasvaprosentti on normaali. Jos näin ei ole, lapsi on todennäköisesti ylipainoinen. Painoindeksiä on syytä seurata kerran kuussa, ettei se enää nouse. Painoindeksin saaminen normaalialueelle on suotavaa.

      Tämän lapsen normaalipainon alue on 40.7 - 61.2 kg.

      • sitä saa mitä tilaa

        Olin 12 vuotiaana 163 pitkä ja painoin 40 kg
        Olin 42 vuotiaan 163 ja 63 kg
        Olen 62 vuotias pituus 161 ja paino 83kg
        Olenko lihonnut vuosién saatossa liikaa.
        Omasta mielestä olen todella läski


      • Onko oikein laskettu

        Eikö se aikuisten indeksi lasketa paino jaettuna pituus kertaa pituus? Eli 1,66 X 1,66=2,75 ja 67:2,75=24,3 Vai miten laskettuna tuo 27 tulee?


      • oonkoläski

        Oonko läski ku oon 10 155 cm ja painan 47kg harrastanu korista ja sukurasitteena on tullut isot reidet:(


    • Dellah99

      oon ite 12v tyttö ja pituus ja paino 162cm ja 66kg ja tuski enää kasvan tästä pituutta.. eli osaisitteks sanoo et oonks mää lihava..läskiä on vatsassa iha tolkuttomasti mut muualla ei niinkää ja puberteetti alkanu joskus 8-9v? ja kuukautiset alkanu vuos sit:L mitä luulette, haluaisin tietää?

      • Huoliaon

        Hei Dellah99! En leiki ravitsemusterapeuttia mutta tahtoisin tierää mitä syöt. Paino on arkaluontoinen asia nuorelle, varsinkin anoreksiaikäiselle tytölle. Painosi on ongelma sitten, kun tunnet sen ongelmaksi. Jaksatko juosta portaat ylös tai juosta korttelin ympäri? Pieni hengstyminen ei haittaa. Jos painoindeksisi sanoo, että painoa on pudotettava, sitä on pudotettava. Älä kuitenkaan lähde itse vähentämäänruokaa ja tarkkailemaan kaloreita, vaan keskustele aikuisen kanssa. Mielestäni sopiva paino sinulle olisi 55-60 kg:n välilä.


    • näinpä

      olet, koska itse olen 15v, pituus 164cm ja paino 45kg
      itse taisin olla 12 vuotiaana jotain 36 tai jotai 38kg en muista tarkalleen

      • ...

        Merkittävä alipaino on yhtä vaarallista kuin merkittävä ylipainokin.


      • R
        ... kirjoitti:

        Merkittävä alipaino on yhtä vaarallista kuin merkittävä ylipainokin.

        Mikä on vaarallinen alipaino...
        50v. 172cm ja koko ikäni 50-55 kg ja TOSI terveja erittäin hyvinvoiva enkä ikinä laihduttanut. Eli tämä ei ainakaan ole vaarallista.


      • ...
        R kirjoitti:

        Mikä on vaarallinen alipaino...
        50v. 172cm ja koko ikäni 50-55 kg ja TOSI terveja erittäin hyvinvoiva enkä ikinä laihduttanut. Eli tämä ei ainakaan ole vaarallista.

        Normaalipaino, ylipaino ja alipaino ovat tilastollisia käsitteitä. Tilastollisesti alipaino (= alle 55 kg) on sinun pituisellesi yhtä vaarallista kuin merkittävä ylipaino (= yli 89 kg). Siis kuolleisuus on näissä ryhmissä yhtä suuri ja normaalipainoisilla pienempi. Tilastollisista keskiarvoista ei voida tehdä päätelmiä yksittäisen henkilön terveydentilasta tai elinajanodotteesta.


      • päl
        ... kirjoitti:

        Merkittävä alipaino on yhtä vaarallista kuin merkittävä ylipainokin.

        Itse olin 15-vuotiaana 175 cm-pitkä ja painoin n. 50 kg. Alipainoisuus johtui vain nopeasta pituuskasvusta. Nyt olen 17-vuotias, 175 cm pitkä ja painan 63 kg.


      • minävaan

        Ööö? Sun mielestä hän on muka läski vain koska vertaat hänen painoaan omaan painoosi? Sä oot alipainoinen etkä voi verrata painoas tollee !! Ärsyttää tollanen...

        ja aloitusviestin kirjottajalle vastaus: älä mieti painoas vielä ton ikäsenä, kyllä terkkari olis sulle sanonu jos olisit ylipainoinen. :)


      • Ettäjooo

        Se että sää olit sillon, ei tarjota että kaikki on. Olit varmaa vähä alipainonen jos 38kg. Ite ku olin 12 olin 170 cm ja 65kg..


      • Läläläski
        minävaan kirjoitti:

        Ööö? Sun mielestä hän on muka läski vain koska vertaat hänen painoaan omaan painoosi? Sä oot alipainoinen etkä voi verrata painoas tollee !! Ärsyttää tollanen...

        ja aloitusviestin kirjottajalle vastaus: älä mieti painoas vielä ton ikäsenä, kyllä terkkari olis sulle sanonu jos olisit ylipainoinen. :)

        Ainakaan meiän koulun terkkari ei kertonu mulle että oisin läski vaikka itekki tiiän että oon... oon 12v entiiä kuin pitkä mut varmaa jotai vähä yli 150 ja painan suurinpiirtein 55kg


      • Tyhmälapzi

        se riippuu kehon tyypistä. Sun kuulostaa alipainosuudelta. >:(


    • asdter

      Olen itsekin 152 cm ja 60 kg painava ja olen 12 vuotias likka.. Haluaisin niin kesäksi saada nämä jenkkakahvat ja lelluvan läskimahan pois, että viitsisi bikinejä käyttää. Onko mitenkään mahdollista tiputtaa 5-6 kg kesäkuuhun mennessä? Ja muutenkin voisin kiinteyttä, ja jos menemme uimaan kavereiden kanssa, tai jotain muuta vastaavaa niin vähän ''häpeän'' itseäni, koska olen sen verran pullukka.. Joten tietäisikö kukaan mitään sellaista ns. ''ruokavalioita'' koska itse en sellaista tiedä, jos tietäisin niin varmasti käyttäisin! Ja sitten mitä liikuntaa kannattaisi harrastaa, kuinka monta tuntia päivässä, kuinka monta kertaa viikossa? Olisin iloinen jos joku osaisi auttaa, ja olen jo yrittänyt pudottaa hieman painoa, mutta ei se oikein onnistu, ja pelkään että jää sellainen ''nahka löllykkä'' siihen mahaan roikkumaan.. T: Halukas pudottamaan painoaan.

      • Saana 13

        koripalloa harrastamaan niin kyllä kilot karisee- olen 13v. tyttö harrastanut koripalloa vuoden ja yli 5 kiloa lähtenyt! :) Meillä on kesällä varsinkin paljon oheisharjoittelua. Nyt painan 50kg ... :) Vähän on läskiä rintojen yläpuolella käsissä siis... No kuitenkin koripallo on hyvä laji, siinä laihtuu... ...


    • asdasdgadbgf

      Turhaan sitä on aina kierrellä ja jössitellä näissä keskusteluissa jne hän kysyi onko yli painoinen ja noilla mitoilla on.

      • Oonko LÄSKI oon 13v ja 166-167cm pitkä ja painan 54-55kg. Harrastan fudist 3krt voikos.


      • Siis viikos pitäs opetella kirjoittaa :D


    • terve vahva iloinen

      Hei, ei kaikkia ihmisiä voi mitata suoraan samalla systeemillä. Ruumiinrakenne, harteikkuus, reitevyys, lihaksikkuus, rintavuus, kaikki vaikuttaa.

      Esimerkki eläinmaailmasta: Dobermanni , Rottweiler ja Saluki (vinttikoira) voivat olla säkäkorkeudeltaan samankorkuisia. Vertaa tassuja: on leveät ja suuret yhdellä ja kapeat ja sirot toisella. Samoin selkä ja kuono ja koko olemus. Jos yrität laihduttaa rottweilerin dobermannin painoiseksi se on kuolemaisillaan nälkään. Jos yrität laihduttaa vinttikoiran painoiseksi siitä jää pelkkä luuranko joka sekin vinttikoiraa painavampi.

      Hyväksykää itsenne kuten olette. Se ei tietenkään estä harrastamasta liikuntaa (vaikka kuulantyöntöä) ja rajoittamalla herkkuhetkiä.

    • läski(kö)?

      kertokaa ihmiset pitäskö mun ruveta laihduttamaan ? haluun rehellisen vastauksen ! oon 13 vuotias tyttö ja painan 40-42 kg ja olen n.155-158cm pitkä. olenko liian lihava? vastatkaa nopeasti ! :o

      • Hoikka!

        Älä missään nimessä ala laihduttaa, olet samoissa mitoissa kun oma poikani,12 v, oli viime syksynä koulun tarkastuksessa, ja hänelle oli terveydenhoitaja sanonut, että voisi painaa enemmänkin. Hän on hoikka poika, joka liikkuu paljon. Joten sinäkään ET ole liian lihava!


      • ?security?

        Moi oon 14 ja saman pituinen mut oon 43-45kg oonko läski?


      • ?security?

        Moi oon 14 ja saman pituinen(158 cm)mut oon 43-45kg oonko läski?


      • laski lehmä

        et oo ...

        ite oon 12v ja painan noin 53.8kg ....


      • Hyypiö123

        Oonko läski oon 12v ja 156cm pitkä ja painan 56kg ää


    • LÄSKI TYTTÖ

      olen läski!
      oon 10 vuotias oon 147cm pitkä ja painan 40kg ja olen LÄSKI se on aivan täysin totta mielestäni ja läski(kö) et ole tosiaankaan läski verrattuna minuun! olet minua vanhempi ja pitempi ja painat saman verran kuin minä ja minä tässä se läski olen!!

      • Anonyymi

        Painoindeksin mukaan olet kyllä ihan normaalipainoinen, älä huoli :)


    • Lollouna

      Kaikille on paikka täällä maailmassa! Jokainen vartalo on ainutlaatuinen (:!
      Itse olen 12, mahanympärys on 73, mut mitä sitten? Osaan arvostaa omaa vartaloani, vaikka painaisin 100 kg. Mitä se kenenkään persettä kutittaa jos toinen on pyöreä? Eikai nyt hänkään mikään täydellinen ole?

    • raskasluinen

      Eihän tuo nyt vielä mikään mahdoton yhtälö ole, jos ja kun pituutta vielä tulee lisää. Mutta jos pituus jää alle 170 cm, niin kyllä tuossa ihan riittämiin on jo painoa, jos haluut että on sillai mukava olo.

    • Mä oon sua lihavampi

      Et todellakaan ole läski .Olet ehkä normaali painoisesta vähän liian lihava muttet ole läski::)Mä ite oon 12.v ja painan 75kg ja mulla on lääkärin käsky laihtua joten mä laihduin viisi kiloa:)

    • minähän se

      Ite oon 149 cm ja painan 53 kg

      • minähän se taas

        Ja oon 11


    • Minttu_12.v

      Mä olen 12v (täytin just viime viikolla) ja täs mnu tiedot:
      160cm 38kg

      • ellu12v

        oot ihan anorektisen laiha! siis Minttu_12.v syö! jooko! please....:(
        ite oon 163 cm ja 44 kg. äiti sanoo liian laihaks, mut en ite tiiä???:)


      • Tyyppihkö
        ellu12v kirjoitti:

        oot ihan anorektisen laiha! siis Minttu_12.v syö! jooko! please....:(
        ite oon 163 cm ja 44 kg. äiti sanoo liian laihaks, mut en ite tiiä???:)

        Ihan tarpeeksi, mun kaveri on 162 cm ja 42kg ja iha normaali BMIn mukaa


    • Help !!

      Oon 12-vuotias tyttö. Pituuteni on 160cm, ja painoni 55kg. Oonko läski ?? Vastatkaa nopeesti. Please...

      • läski _ minä

        aik sama ku mul :/

        mä 161.5 pitkä ja painoo 53.8kg ....


    • joku

      et ole läski! olet sopiva painoinen!

    • läski?

      olenko minä lihava???olen 12v 162cm pitkäja painan 53kg,miniulla on kuitenkin käsipallo treenit viisi kertaa vikossa ja kesälomalla 3 kertaa plus joka päiväinen leiri kaksi viikkoa ja treen ohjelmat mitä teen säännölisesti...mutta olenko ylipainoinen???nopea vastaus please!!!

      • ellu12v

        ei ole, oot just sopiva!:)


    • aaassdff

      Ite koht 14 ja 160cm pitkä ja painan 48kg :D

      • Ihminen<3

        Mulla on samat mitat!
        Mulla on kyl aika iso maha vyötärö jotai 73cm
        Kerran kotona kun istuin niin nappilennsi
        Mä lihoin kesällä 4 kiloo sitä ennen laihduin
        Oon kyl lihava
        Sun kannattaisi painaa 43 kg :)


    • Mercuri :)

      Tyttö 14 vuotta 160cm 43kg ylipainoa vai...

    • vaivattomasti hoikak

      Hei tytöt,
      älkää turhaan kiusatko itseänne laihiksella, ei tarvitse! Pitäkää paino vain samana.
      Minä olin 11 vuotiaana vähän pyöreä, mutta nopea kasvaminen sai aikaan sen, että vuoden kuluttua olin jo hoikka. Paino pysyi samana, pituus lisääntyi. Joten nauttikaa tästä luontaisedusta vielä nyt kun voitte! Aikuisena se ei sit enää onnistu.

    • 12 v läski poika

      Mä oon 161 cm pitkä ja painan 57 kg ja maha on iso jotai (siis tos iso) jotai 84cm et oon kyl aika läski!

    • terrrve4

      just hyvä paino, painon pitää olla "sama" kuin pituus, eli 163 cm -> 63kg, 180cm --> 80kg jne jne. TAI NO ENNEN OLI NÄIN IHANNEPAINOT, nykyäänhän kaikki haluu olla tikkuja mikä ei mielestäni ole kovin terveellisen näköistä.

    • Ihminen_12

      Olen 12-vuotia, pituutta on 160, ja painan 57kg! Olenko lihava?

      • Pitäskö laihuttaa

        Ihminen_12. Mulla on samat mitat ja muaki koko ajan mietityttää tää paino. :((


      • Läskit

        Oot hyi mikä läski kato peilii


      • Lihava14v

        itse olen 14 vuotias 57kg 160cm
        Harrastan liikuntaa 5 krt viikossa lihaksia on mutta pömppömaha
        Itsetunto on aika huono
        Olenko lihava?


    • OlenjOläskipunkero

      Et läheskään, olen poika 10 vuotias 143 cm, 47.8 kg, mä oon läski eikä kukaan muu
      Oon yrittäny selvitä koulu kiusaamisesta mut pitää vaa kestää, saan koulukiusaamista päivittäin!! Miten laihdun oon yrittäny olla syömättä mitää ja liikkunu hitosti 3päivää ja vähän auttaa.. Auttakaa

    • Äskeinen

      Auttakaa

      Vastatkaa

    • laiheliini33

      oon iha sopivan painonen (:
      158 cm
      74 kg

      Oon laiha oikeesti (;

      • noetkyl

        tota ny ei usko kukaa


    • vinkki2

      jooo oot läski kokeile laihdutaa

    • läääskiiii

      Oonko läski?
      Oon, koska nään vastauksen peilistä, oon 12w ja mitat; 163cm/46-47kg
      ja oon täl hetkelläkin laihdutuskuurilla! Kertokaa et kuinka paljon mun pitäsi laihtuu et oisin normaalipainonen, ja kertokaa myös jotain hyviä lahdutusvinkkejä! Mut sellasee en ala, et pitäsi syödä päiväs jotain tyylii 1000kcal, koska mä syön päivässä suunillee 500kcal, paitsi ensviikol alkaa ABC-dieetti !

      • ........

        Olen 11:v 145cm ja 34kg ja olen aika pullea.


    • sekaisin1

      käännös ton tyypin tekstiin A súa gra cheira a merda que eu son realmente gay decembro Ḩasy 15v նշանաբան придурки Россия...


      Hänen gra haisee paska olen todella gay joulukuu Ḩasy 15v նշանաբան Venäjän kusipäitä ... kirjoita suomeksi perkeleen pässittrolllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllll

    • Lihava...

      Olen 12v tyttö. pittus on 158cm ja 50,4kg. Terveyden hoitaja sanoi että olen normaali painoinen, mutta mielestäni olen edes vähän ylipainoinen. Mitä mieltä te olette?? :D

      • ........

        Minä olen 11:v tyttö 35kg ja 148-150cm onko normalipainonen.


    • Pastori Neekeri

      Olet todella ylipainoinen sinun riskisi sairastua diabetekseen, sydäntautiin ovat yli 50% suosittelen pudottamaan huomattavasti painoa ja varmaan sen jälkeen vanhempasikin pitäisivät sinusta

    • läskii...

      Moi oon 12 vuotta ja painan 46kg ja oon 163cm pitkä ja alan laihduttaa;) Pitäiskö teidän mielest? Mun mielest pitäis!

    • Minä vaan

      Oon 12 vuotias, 170 cm ja 60 kg tyttö oonko normi

    • heiluvat perskarvat

      painan 200 kiloo ja oon aika lyhyt oonx ylipainone?

      • huor ah

        et... oot sexy ... kär ;)


    • vtuiks menny

      ite 15v 90kg ja 176 :D

    • Joku ukko

      Ite oon 12v ja pituutta 152cm ja painoo 59,7kg.Oonko liian painava?

    • Jootiiänaikalaiha

      Itte oon 13 vuotias, pituutta löytyy jo huikeat 170cm :P Paino sellaset 44......

    • outohyypiö

      Oon 12 vuotias painan 52 ja oon 165 pitkä oonko lihava???

      • Läskioon

        Et koska ite painan sua 1kg enemmän ja oon 15cm lyhenpi ja peili kyllä näyttää ainakin mulle tuloksen ku ei tää pömppis ja tissit kovin kivat oo ja tisseillä tarkotan rasvatissejä eli sellaset roikkuvat isot jotka jatkuu selkään jenkkakahvoiks


    • läskiperse

      oon 15v tyttö ja painan 140kg ja oon tosi sexy

      • Vinkkejä :)

        Oon 13 ja painan 60kg pituus 162cm. Mulla on tiimalasikurvit ja kun makaan tunnen hyvin mun lantioluut. Terveystarkastaja sanoo, että olen normaalipainoinen. Omasta mielestä mulla on ilmiselvää rasvaa mahan alueella mutta oon oppinut seisoo suorassa ja kunnon ryhdissä niin näytän ihan hyvältä :) aloitin hiljalleen lenkkeilemisen ja terveellisen elämäntavan. Rohkaiskaa itsenne ulos perheen kanssa ja syömään salaatti ruokia. Jättäkää rasvaiset hampurilaiset ja lihaisat ruoat. Nauttikaa luonnonantimista ja liikunnasta! Muistakaa myös syödä rauhallisesti älkääkä hotkiko niin tiedätte milloin vatsanne ilmottaa ettei halua enää.


    • epätoivoinen

      olen 12v ja 143cm pitkä ja painan noin 48kg sanokaa suoraan oonko läski!

      • jonne2

        Oot vähän mutta se tasoittuu kun kasvat pituutta


    • I'mSoFat

      Oon 12v. ja oon 149 pitkä ja painoo löytyy huikeat 41kg. Yritän laihduttaa. Jos oon onnistunu siinä aikasemmin niin kyllä onnistun nytki!

    • 51kiloa

      Oon 12v ja minulla on jo todella naisellinen vartalo mutta painan 52 kiloa

    • 51kiloa

      Oon 12v ja minulla on jo todella naisellinen vartalo mutta painan 52 kiloa

    • Ei niin lihava

      Kamalaa, tuon ikäisen pitää miettiä onko läski ja pitää vartaloaan naisellisena. 12 vuotias on lapsi ja vartalo tulee varmasti muuttumaan.

    • Ei niin lihava

      Kamalaa, tuon ikäinen joutuu miettimään onko läski ja pitää itseään naisellisena. 12 -vuotias on lapsi ja sellaisena hänen pitäisi olla.
      Kohta ollaan pahempia kuin islamistit joilla on lapsimorsiammia.

      • tyyppihkö

        12-vuotiaat luokkalaiseni pojat kiroilevat, seurustelevat, tekevät sitä ja katsovat sitä ja uskon että tuo pahenee tuosta yläasteelle mentäessä


      • Anonyymi

        Joidenkin murrosikä tulee aikaisin ja joidenkin ei, joten 12-vuotiaalla voi hyvinkin olla jo naisellinen vartalo. Itsellänikin oli naisellinen vartalo jo nuorena ja olen kyllä ihan normaali. Katso mitä laitat tänne, ja älkää kuunnelko tällaista. :)


    • moi_3

      Itse olen 12-vuotias n. 165-169cm ja painon 39-40kg. Olen omasta mielestäni varsin tavallinen.

    • :(((

      12v pituutta 158cm ja paino 58 kg oonko yli painone maha on kyllä pullea :(

    • fry2

      Juu elikkä kysyn nyt itekkii että oonkos liian Lihava vai liian laiha vai ihan normi teiän mielest. oon 12v ja pituus on 151cm ja painan 44-45 kg

      • sairaalas:/

        oon ny 13v jja 34kg a voi vittu 12veet kysyy jtn 0-100000000 kilosina onko ne läskei voi saatana ite makaan sairaalassa ku menin 12veen kyselee normipainoi eka itekki aattelin puottaa 5 kg mut lähti käsistä onneks perhe huomas mut ÄLKÄÄ IKINÄ LAIHUTTAKO ENNEN KU OOTTE VÄHINTÄÄ 25V koska sillon aivot on "kypsyny täysin"


    • Riina <:

      Oon n. 144cm ja painan noin 40kg, oonks liian painava? >:

      • Riina <:

        Jaa oon 12


      • Olet normaalipainoin
        Riina <: kirjoitti:

        Jaa oon 12

        Olet normaalipainoinen, älä laihduta! Lue perustelut alempana olevasta vastauksesta "EI laihduttamiselle".


    • pläski

      et oo mut hei!!!! ENTÄ MIE!!?? Oon 12 vuotias ja pituutta ois 156cm ja painoo ois taas 36!!?? HELP!! pitäiskö mun laijduttaa??!! auttakaa oikeesti oonko kauhee?:( mul on kurvit/muodot.

      HELP!!

      • EI laihduttamiselle

        Et missään nimessä saa laihduttaa!!!

        Miten ihmeessä sinulla voi olla kurveja, sillä olet alipianoinen? Laihduttamisella vaarannat terveytesi. Aineenvaihduntasi hidastuu ja se voi jäädä pysyvästi hitaaksi. Sen seurauksena lihot helposti. Pituuskasvusi voi pysähtyä eikä pituuskasvu enää käynnisty uudelleen. Alipainoisena laihduttaminen altistaa sinut anoreksialle, joka voi johtaa jopa kuolemaan.

        Tässä linkki lasten painoindeksilaskuriin:
        http://www.laskurini.fi/terveys/painoindeksilaskuri-lapsille-ja-nuorille

        Vasta aikuisena ja ylipainoisena on syytä laihduttaa. Sinun iässäsi keskity syömään normaalia koti- ja kouluruokaa ja välttämään karkkeja, sipsejä, hampurilaisia ja sokerisia mehuja. Nauti aamiaisen ja pääaterioiden välillä kevyt välipala/iltapala, jotta nälkä pysyy poissa eikä tule ahmimishimoa esim. hedelmä, porkkanoita, raejuustoa. Syö hitaasti, älä hotki, niin tulet kylläiseksi normaalikokoisilla annoksilla. Juo vettä.

        Jos et jo harrasta jotain liikuntalajia, josta pidät, aloita.


    • Tyttö15w

      Ei helvetti.. Paino riippuu niin täysin ruumiinrakenteesta, joten ihan jokanen näkee peilistä onko liikaa painoa vai ei ja 12 vuotiaiden ei ees kannattaiss huolehtii painostaan ku pituuskasvu vast alkamassa. Ite oon 15v oon 166cm ja painan 63kg. Omistan hieman poikamaisen vartalon eli ei paljon vyötäröä näkyvissä ja muutenkin raskaan ruumiinrakenteen ja leveät hartiat. Muuten olen normaalipainoinen, suht lihaksikas urheileva teini jolla elämäntavat kunnossa. Älkää ruvetko millekkään laihdutuskuureille, koska ette voi niitä loppuelämäänne noudattaa, vaan mieluummin terveelliset elämäntavat ja liikuntaa ja kunnon yöunet ja karkkia ja limsaa kohtuudella. Sitäpaitsi paino ei kerro sitä millasii ootte ihmisinä. Laihtuminen terveyssyistä nuorena on ok mut ei se et haluu olla tyylii 170cm ja 38kg. Ei oo terveellistä vai onko muka? Nyt tuli sitte tällanen avautuminen, hyvät uudet vuodet teille kaikille!:)

      • Tyttö15w

        Ja tolla ruumiinrakenteella meinaan sitä että normaalipainoo ei voi tilastoista katsoo itelleen. Esimerkiks mä ja mun kaveri ollaan ruumiinrakenteeltaan niin erilaisii (hän on siro, mä isoluinen) et paino eroo huimat 15kg ja oon muutaman sentin häntä pidempi! Älkää siis vertailko toisianne näkemättä toisianne. Koulussa terkkarille voi puhua jos kokee olevansa YLIPAINOINEN niin hän voi neuvoa ja kertoa onko asia oikeesti näin. Ylipainoseks voi aika pitkän matkaa mennä ja pysyä hengissä, muttei alipainoseksi. Sillon kuihtuu pois. Syökää terveellisesti ja liikkukaa ni ette sillon mitää lihavii ole :D


    • AmaLillery

      Et kuulusta läskiltä, mutta kaikilla on oma ruumiinrakenteensa! Itse kun olin 12 vuotias olin 170cm ja painoin 77kiloa. Olin hoikanpuoleinen, ja urheilin pari kertaa viikossa, ja minulla on perus tytön murrosikä.

      Ja 12 vuotiaiden ei kannata seurailla painoaan, vaan sinun pitäisi seurata sitä mitä syöt.

      Kaikkein paras vinkki on se, että syöt terveellisesti, etkä napostele, sillä viikonloput ja juhlat ovat tarkoitettu herkutteluun, mutta poikkeuksiakin voi tulla.

      Rakasta omaa kehoasi aina!

      • AmaLillery

        Kuulosta* Anteeksi tuli pieni k-virhe :D


    • normaali(ko)

      en tiiä oonko alipainonen vai ylipainoinen. täytän koht 11 painan 37.5 kg ja pituutta on noin 154,5 cm.

    • Hyi!

      OLET!

    • 76565875876
    • Naisihminen:)

      Oon 172cm pitkä ja painan 38kg. Oonko läski...??? :o
      - No en oikeesti. :D Olin 12 vuotiaana 164cm ja paino 84kg. Pikkasen pyöreä vaan, en läski. :) Nykyisin olen 162,5cm ja paino 95kg. Olen vain kaunistunut. :)

    • Joopa Joo

      Tota.. Ite oon vaa 5cm sua lyhyempi ja 34 kg.. Eli olet

    • pöö!

      Hei!
      Olen 155cm pitkä, ja 47kg painava, olenko läski?
      Itte tunnen oloni aika pyöreäksi...

      • 37 kg ois sopiva mulle

        Et oo läski.. Entä mä: 11 v 147 cm ja 38.5 kg. Terkka sano et oon ok mut mun mielest vähän pyöree..Voisinko laihuttaa iha vaa 1.5 kg? Vaikka kuukaudessa, eli hitaasti.. Jos söisin vaikka 1100 kcal päivässä ja liikkuisin 200 kcal? :)


    • totuus.

      Et oo lihava kun oot noin pitkä :) Älä liho tuosta vaan paljoa, nyt oot ihannepainoinen.

    • sama onkelma

      3 vuoden jälkeen vastaus: itekki oon 12. Ja oo 166cm ja joku 73 kg meiän vaa'an mukaan. Oon seurannu painoo jo vähänaikaa ja oon huomannu että se vaihtelee aika paljon.. mutta kuhan ei nouse yli 80kg ni kaikki on hyvin.. itellä kerääntyy vatsaan ja reisiin ja voijohtua vartalonmuodostakin. Senverta oppinut :F

    • Oonko normaali :(

      Oon 13v. 162cm ja 37kg. oonko normaalipainoinen???? Tunnen itseni plösöksi, vaikka muut sanoo liian laihaksi...

      Pliis kertokaa!

    • Pyöreys

      Mitä enemmän painoa miettii sitä läskimmäksi lulee. Mikäli alkaa tuntua epämukavalta kannattaa vaikka liikkua enemmän ja välttää suoranaista mässyttämistä. Karkkia saa syödä muttei kannatta alkaa varsinaisesti mässyttää.
      Muistakaa ettei kenelläkään ole oikeus haukkua kun pyöreys voi tulla geeneistäkin :3

    • Ongelma?

      Oonko läski, laiha vai sopiva oon 12v ja pituutta on noin 161cm ja painan 41kg ainakin jotkut pojat ovat sanoneet läskiksi :/

    • Minäää

      Oot tosi ylipainonen, koska mä oon 11.v 152cm ja 37kg. Sori mut oot. ✋

      • Siismitäihmettä

        Sinä oot alipainone.


    • apuu tarviiva

      oonko lihava? oon 158cm pitkä 12v ja painan jtk. 51kiloo. mä tossa vuosi sitten aloin laihduttaa 56kiloisesta 40kiloseks (vähän liian vähän) sit taas lihoin. mua ärsyttää että lipsuin :( plz auttakaa mua laihtuu :)
      vastatkaa pian

    • mentori

      tämä ketju tai sivusto ei ole sopiva paikka 12 vuotiaalle tulla kyselemään ihmisten mielipiteitä itsestään. 12 vuotiaana ihminen on vielä herkkä mieleltään ja oikeampi paikka kysellä omaan kehoon liittyviä juttuja on esim. kouluterveyden hoitaja.

      • fjag

        Oonko läski painan 53kg ja oon 14v.ja 163cm pitkä


      • Laihdutus vinkkejä mulle
        fjag kirjoitti:

        Oonko läski painan 53kg ja oon 14v.ja 163cm pitkä

        No,tiedän että olen todella läski
        painan 58kg ja olen 155cm pitkä.
        Minun äitini on pyöreä kasvoineen ja iso luminen niin kuin minä.
        Olen pyöreä vastainen ja iso reisien tyttö.
        Olen tälläinen ja perus ajatus on että olen iso kokoisuuden takia hidas mutta se ei ole totta!
        Myönnän olen melko hidas mutta olen treenannut 5km hölkkää joka päivä jotta kunto kestäisi paremmin.
        Olen hidas juoksemaan mutta voin juosta 1-7 kerrosten raput kevysti edes takas.
        Ystäväni joka on poika ja pika juoksia hän pystyi jousta 600m hyvin reippa hasti mutta alkoi hyytyä,kun hän oli juossut 1km aika oli 10min ja kun minä juoksin saman matkan minulla kesti 15min ja olisin pystynyt vielä reippaasti kävelemään ta kausina mutta hän ei.
        Joten ei mun hitaus läskistä johu,olen vaan hidas.
        Niin se vaan on.
        Ja eihän kaikki en tarvi liikunnassa olla hyviä.
        Minä sain 10 kaikista paitsi likasta.
        Sekä käyttäytyminen oli 9.
        Ja keski orvo oli 9.8 eli aika hyvin.
        Ja no minä menen ystäväni kanssa juhliin kun alkaa kesä loma ja haluaisin laittaa kauniin silkki puvun.
        Jo ten haluaisin laihtua 12kg 6kk
        Ja tarvitsisin neuvoja nopeisiin dietteihin.
        Joten sanokaa paljonko syön ja liikun päivässä.
        Ajattelin tälläistä:
        Syön vähän vain sen verran että jaksan likkua
        Ja juoksen/hölkkään päivässä 5km ja jumppaan 30min.
        Vastauksia paljon ja nopeasti enne joulua kiitos!


    • läskii

      Olenko mä läski tai yli painoinen???? Olen 12.vuotias. Painan 53 kg ja pituus on 155

      • Tyhmät

        Et ole


    • Jokuvaannnn

      Olet. Itse olen 13-vuotias ja painan 55 kg. Pituutta löytyy 170

    • Mietiskeliä-03

      Olen 12v. Tyttö. Olen 153.3 cm pitkä ja 47.3 kg painava. Olen mielestäni läski, mutta terkkari sanoi että olen aivan normaali painoinen... Olenko lihava vai normaali painoinen??

      • Normaaliolet

        Olet normaali painoinen mutta lähempänä ylipainoa kuin alipainoa.


      • Siismitäihmettä

        Siis ei lähelläkään ylipainoa!!!!!


    • Tyttö12vv

      Olenko iian laiha?? Oon 12v 155cm pitkä ja painan 38kg.

    • LÄSKI12

      Entä oonks mä lihava jos oon 11v tyttö ja painan 65g ? Pituut
      ta on 163cm

    • Maailmanläskein12v

      Mä olen 12v ja olen 170cm pitkä ja painan 80kg eli et oo ylipainoinen itse olen läski ja hirveen koikoinen

    • Pai

      12v ei saa painaa 67kg saa painaa 45-60

    • Hopeshine

      Riippuu sun kehon rakenteesta.
      Mutta kyllä sä normaali kokoiselta vaikutat. ( ・ึω・ึ)
      Meikä on ite hemmetti 13-v, 80kg ja 169 cm. ㄟ( ・ө・ )ㄏ

    • Nimimerkkiii

      Hei! Mä tiedän et ei oo helppoo olla kaunis mutta miettikääs nyt? Me ihmiset saamme olla semmoisia minkälaisi olemme ei se ulkonäkö ole tärkeää vaan se ihmisen seura MUISTAKAA TE KAIKKI OLETTE TÄRKEITÄ VAIKKA OLET RUMA/LÄSKI!
      Mä olen 12v 153cm 51,4kg olen yrittänyt laihduttaa painon puol vuot sitten 55kg mut menin vain ilta lenkille jne. Et aina voi hiukan pudottaa painoo mut ei liikoja ei ne laihatkaan mitää huippuja ole!

    • Et mun mielestä. Tosin kuvasta voisi sanoa tarkemmin.

    • epävarmaitsestään

      Moi!
      Oon kohta 13v, pituus n.166cm ja aino 52kg
      Olenko lihava?

    • Horce

      Moi,
      Olen 12-vuotias 160cm pitkä ja painan 52.4kg. Vyötäröni leveys on 78-79cm. Olen jokseenkin topakka itseni mielestä. Olenko minä pulska?

    • semmostap

      Kyllä teistä osa on aika ylipainoisia :/ Itse olen 14 vuotias 8-luokalla ja 166cm 50kg

    • Hirvitys

      Olen 12v painan 62 kg 160 cm pitkä ja vastatkaa rehellisesti olen ko lihava vai ylipainoinen. Mutta tuntuu siltä että maha on valtava

    • Hirvitys

      Vastatkaa please

    • Hirvitys

      Ja olen poika

    • sejokuvaa

      oon 14v ja pituutta about 175cm ja painoa hieman yli 65kg. Jotain vuos sitte olin 170cm pitkä ja painoin 71kg... Aloin lenkkeilemään muutaman kerran viikossa ja ylimääräiset karkin yms napostelut pois ja nyt näin :) Kai sillon 6lk heräsin, kun terkka sanoi et alkaa olee ylipainon rajoilla tms, mut nyt oli tosi tyytyväinen :D Olin itekki aik yllättyny, ku luulin painavani lähemmäs 80kg :,D

    • 3jotain

      Olin 12v 170 cm 65 kg onko hyvä pituus on isompi kuin paino

    • Terttu.Tampereelta
    • Tyttö2002

      Olen 13 vuotias tyttö joka painaa 41,5-43 ja oon 157cm mä oon laiha mut miten mä lihon?

    • ertyuio

      Kyllä oot armoton tankki ei hyvää päivää voit lohduttautua sillä että teitä on ihan vitusti nykyään siis joka ikäryhmässä.

    • Epätietoinen222

      Oon 12 v tyttö ja painoindeksi oli joku 17,5.. Onks se niinku normaali vai ei? Oon 153 pitkä ja urheilen 6 kertaa viikos koska ratsastaa 3-4 h joka päivä

    • Skdksö

      Oon 12v oon 150cm pitkä ja painan 38kiloo olenkö liian painava vai liian kevyt?

    • Bhfjk

      Oon. 12v painan 38kilo ja mulla on 23kiloo alipainoo

    • Henkku_Penkku

      Mä oon 10-vuotias ja 40kg painan ja 153 cm pitkä. Oonko liian painava?

    • Henkku_Penkku

      Bhfjk oot pikkusen laiha. Kuinka pitkä oot?

    • JoelK

      Okei eli oon 12v, 69.7kg ja 174cm pitkä...oonko lihava? Pliis vastatkaa! :)

    • JoelK

      Joku?:0

    • Helsinginpoeka

      Mä painan 44,2kg ja oon 150cm pitkä mut oon harjotellu lähiaikoina aika paljon lihaksia ja harrastan salibandya ja jääkiekkoa ja käyn lenkkeilemässä

    • 12vuotiastyttövaa

      Oon 12-vuotias tyttö ja oon melkeinpä 170cm pitkä ja painan 66-69kg se heittelee vähän.

    • Helppppp

      Onks se normaalii oon koku 149cm pitkä ja painan 54kg? Itseni mielestä mulla on reisissä paljon lihasta ja maha on ihan normaalin kokoinen ja on tullut vähän naisellisia muotojakin oon 13v eli 7lk

      • Helppppp

        Ja painohan voi kohtua jos on esim raskaat luut


      • Tyhmätläskit

        Heh he vai raskaat luut. Tämä on paras läskien selitys ikinä. Luu ei paina juuri mitään. Käykääs "raskas luiset" lukemassa vähän luiden painosta.


    • läskithaisee

      Läski olet!

    • Vilu9371

      OOn 13 ja painoa 61kg ja pituutta 168, mulla on litteä maha ja lihaksia on, monesti on sillä tavalla että lihas painaa mutta rasvamaha on merkki ylipainosta, terkkari selitti

    • ylipainoinenko

      moi oon 13v tyttö oon 158cm ja painan 45kg oonko ylipainoinen?pitäiskö laihduttaa?

      • Oonkoläski

        Oonko ylipainoinen ku on tullu sukurasitteena isot reidet ja vähän kookkaampi vartalo oon 10 (tyttö) oon 155 cm (noin) ja painan noin 47 kg:( pitäiskö laihdutaa?


      • oonkoläski

        Niin ja minulla on kylläisiä lihakset mitta olen pyöreä mielestäni paljon varsan kohdalta! :(


    • Tykkäätkö läski sitä

    • NelliO

      Oonko mä ylipainoinen jos olen 12-vuotias ja painan 40 kg ja oon 161 cm pitkä?

    • Läskiiii

      Mä oon 154cm pitkä ja lainan 30kg oon siis 12.v ... Oon läski

      • Hei pliis... Must tuntuu et oot alipainonen. Ite oon 164cm ja painan 66kiloo, joten ite oon ylipainonen. Älä vaan hommaa mitään anoreksiaa.


    • Lumikkkko

      Mä oon 12 täytän tänä vuonna 13 mä oon 164-170 cm ja painan 49 kg tuntuu et oon iha sairaan läski:C

    • Jokujon

      Oon 13vuotias tyttö pituutta on166 painan 57oonko painoinen oisko jolain laihdutus vimkkejä

    • Sihvuu

      No onhan tuo nyt vähän yli mutta kyllä se paino siitä varmaan laski/laskee ite oon 11v 45kg ja 152cm

    • Wjsslbr

      Ei kannata tulla netissä kysymään. Siitä seuraa vain pahaa mieltä. Kukaan ei voi oikeasti tietää ilman kuvaa, oltko ylipainoinen vai et. 12 vuotias voi näyttää vielä ihan lapselta, tai olla jo aikuisen mitoissa. Saatat olla jo kasvanut aikuisiin mittoihisi, tai silloin tuo on minusta ihan ok. Syö paljo ja terveellisesti, liiku ja pidä välillä herkkupäivä. Silloin ruokalutottumuksesi eivät voi olla kovin pahasti pielessä.:)

    • Sanomitähaluat

      12v poika ,61 kg pituutta 162cm. Lihasta löytyy aika paljon. Mahassa pienesti läskiä (suvussa kulkee) olenko läski?

    • Ite oon 12v tyttö. Oon varmasti ylipainoinen. Kukaan ei vaan oo kertonu siitä. Oon 164cm ja painan 66kg. Haluisin laihtuu min. 10kg :( Mua on haukuttu siitä ja kaikkee. Harrastan miekkailua (2treenit viikossa), mut mul ei oo aikaa useampaan urheiluharrastukseen. Mitä pitäisi tehdä?

    • 6h7iijij8

      Oon 13-vuotias ja painan 55 kg oonko läski maha on iso

      • Jos kerran on iso maha nii joo, mut tietty suhtees pituuteen en tiiä. Ite painan enemmän.


    • LihavaLiihaava

      Olen 12v tyttö 155cm pitkä (suunnilleen). Olenko ylipainoinen?

      • Pullukkapallukka

        Tota noin... Paljonko ees painat? XD


    • Huolissaaan

      Oon 163 ja painan 36 kg oonko yli painonen

      • sssssadoehfoifjsediefj

        mitä vittua luulet


    • Terttu.Tampereelta

      Kannattaa keskustella kotona omien vanhempien kanssa kasvamiesta, painosta ja ruuasta, ja kun koulu taas alkaa, voi asiasta jutella myös koulun terveydenhoitajan kanssa.
      Netissä on kasvukäyriä saatavilla, mm:
      https://www.kasvuseula.fi/

    • Läskiapina

      Mä oon pian 12v tyttö painan 56 kg ja oon 162cm pitkä. Tiiän oon läski nyt on kummiski laihdutus käynnissä ja sinne 50 kg paikkeille tavoittelen:)

    • Se_kuka_sä_et

      Siis Mä oon 11, 155cm ja 60kg. Oonko ylipainonen?

    • äpärä6669

      Läski, mee laihuttaa ihrakasa

    • Pienikokonen

      Moi ! Oon kohta 13 ja painan n.32 ja pituudelta 148 oon pienikokoinen ja en tykkää siitä.

    • Forbes

      Ite olen 12v 152 cm pitkä ja painoa on 48kg

    • Et ole läski. Kirjoitit kysymyksen 2011. Nyt on 2017. Miten olet muuttunut? Mitä peili sanoo nyt? Olisi hauska kuulla ajatuksiasi nyt.

    • avutonkroisantti

      Jännää et jengi vastaa tääl tollasii 11-12 vuotiatte kysymyksii missä ne miettii onko liian lihavia tai miten laihduttaa. Eiköhän koulussa terkkari kerro tai vihjaile että pitäs liikkua ehkä enemmä jos liiallist ylipainoo on. Ette voi vastata näkemättä ihmistä, näihin kysymyksiin. Esimerkiksi joku lihaksinen henkilö voi painodeksin mukaan olla todella ylipainoinen, koska lihas painaa. Joku täällä ketä sanotte vaikka "lievästi ylipainoinen" voi omistaakkin vain lihaksia mikä tuo painoa. Itse olen 8 luokalla. Olen 164cm ja painan 80kiloa :D Painodeksin mukaan olen helvetin ylipainoinen ja ajattelet varmaan samoin, mutta arvaas mitä. Minä käyn joka päivä aamulla vähintään 2km kävely lenkillä, päivällä käyn kävelemässä 3-6km joskus kaksikin kertaa tai sitten kun jaksan nähdä kavereita, kaveveiden kanssa tulee pyöräiltyä varmaan 15km ellei paljon enemmänkin, illalla käyn koiran kanssa 2km lenkillä ja yleensä tuon koiran kotiin ja menen itse vielä 2-4km lenkille jolla saatan juoksuaskeliakin ottaa. Sitten iltaisin vedän aina treenin, johon kuuluu erilaisia raskaita liikkeitä.Yhtä liikettä teen noin 40sekunttia, ajattelin kyllä nostaa ajan 45sekunttiin tai jopa 50sekunttiiin. Kyllä hiki tulee! En syö päivän aikana ylimääräisiä välipaloja ja herkkuja nautin aikalailla vain viikonloppuisin. Juon paljon vettä päivän aikana. Vähensin ja siivosin ruokavaliottani, aloitin lenkkeilyn ja treenin noin kaksi kuukautta sitten. Silloin minulla oli aikamoinen möhömaha ja kaksariakin oli, painoin 78km. Painon laskua ei ole näkynyt mutta vatsani on mennyt huomattavasti kasaan ja naamakaan ei enään ole niin pyöreä... kunpa tuo paino nyt vain lähtisi jo laskuun. 😩 Onko vinkkejä?🙂

    • ootlihavatransu

      rintsikat päälle ja munaa perseeseen omaa moloaan peitellen ni hyvä o

    • KAAPRIEL543

      TOSIAANKIN OOT JUST HYVÄ JA MEHUKAS NAUTA

    • hhhhhhhhh

      miten kaikki tääl on näi pitkiä :D ite oon 13-vuotias ja 140cm ja 27kg...

    • Auttakaanopeestimua

      Oon 12.v tyttö ja painan 51kg ja pituuteni on 164cm joten olenko ylipainoinen?? Urheilen suunnilleen 5 kertaa viikossa ja mulla on hyvä kunto ja pidän liikkumisesta. Vastauksia äikkiä!!

    • Perundnjdjd

      Mä oon 12v täytän pian 13, mun sisko on tosi laiha (mun mielestä vois vähän lisää painoa saada, mutta ei kuitenkaan oo anoreksikko) mutta mä taas elän terveellisemmin ja urheilen paljon, mutta silti oon siskoani lihavampi☹️Hän ei harrasta mitään ja mä harrastan joukkuevoimistelua ja 3 kertaa viikossa 2-3h treenit 2 kotitreeniä☺️Ja siis oon 154-158cm pitkä ja 50-58kg en tarkalleen tiedä😫Mutta vaikka syön terveellisesti (tietysti välillä herkkuja) ja urheilen paljon mutta painoa ei vaan lähe:(

    • EiKandeOllaLihava

      Läski olet. Äitini on samoissa mitoissa ja ihan saatanan läski. tiputa ainaki 14 kiloo.

      • Anonyymi

        Oh cmon. Kai sä tiiät että jotkut voi ottaa tollasen käytöksen oikeesti itteensä. Jos ihmisiä kiusaa painostaan se voi todella helposti joutua siihen pisteeseen että kiusattu saa syömishäiriön. Ihmisien painon mollaaminen on todella lapsellista ja epäsopivaa toimintaa. Sinuna muutenkin miettisin mitä kirjoitat nettiin. Olen melko varma että et sanoisi tuota livenä kenellekkään ihmiselle. Joten.. haista vittu :)


    • Et ole läski!! Oon ite just saman pituinen ja painoinen ja oikeastaan sitä että onko joku läskie ei voi sanoa painon perusteella koska esim lihas punaa paljon enemmän kuin läski!!!

    • Huolestunut

      Nyt tälläset pois! Tässä iässä ei kenenkään painoa voi vertailla. Kai ymmärrätte sen että jos vertaat itseäsi vaikkapa 39kg joka on 12 ja painat itse vähän yli 60kg niin 39kg ei varmasti ole esim naisellisia muotoja juuri ollenkaan kuin rinnat kasvaa ne tuovat painoa aikas paljon lisää!muista että et voi verrata sellaiseen joka ei ole kehittynyt yhtään niin itseäsi!!!

    • Mimosqq

      Oonko mä laiha 11 vuotiaaks ku oon 143cm pitkä ja painan 25kg?

      • Tyttöö

        Taijat olla, ite oon 13v 26kg ja 147cm


    • eetuzii

      ite oon: poika, melkee 60kg, 13v

    • Tyttöö

      Mä oon 13 ja painan 28kg Ja oon 150cm.... enkä oikee tiiä oonko normaali painoinen vai alipainoinen

    • cvhxdfg

      oonko läski? oon 19v poika ja 178cm ja 91kg

    • Lolz

      Oonko läski jos oon 12v painan 50kg ja oon 160-165cm?

    • Anonyymi

      herran jestas! Kaikki on hyviä sellatteina kun on ja paino ei viittaa mihinkään ainostaan se viittaa kunnolla ylipainoon jos ei kunnolla voi tehdä perus juttuja! Ja joka ikisellä ihmisellä maapallolla on oman ylipainonsa raja ja sitä kukaan ihminen ei päätä vaan oma keho! Joten ei kannara käydä punttarilla jos alkaa huolettamaan paljon se. Ja jos tulet tänne kysymään sitä niin voit saada hyvinkin vastaukseksi etä "OOT YLIPAINONEN LÄSKI" joten olen puhunut

      • Anonyymi

        Itse ihmettelen eikö näiden lasten vanhemmat ole lainkaan tietosia penskojensa "ongelmista", kun jo tuon ikäisenä kysellään painonsa sopivuutta. kilo sinne tai tänne ei kerro kenenkään sopivasta painosta yhtään mitään.


    • Anonyymi

      Tää juttu on aloitettu jo 2011.

      Eikö ala riittää jauhaminen?

      Eli, siis, siis eli 12 vuotiaat kuuluu koulun terveydenhoitajan ohjattaviksi.

      Tää on lähinnä aikuisten palsta!

      Lasten pitää syödä kunnolla!

      Koulun terveydenhoitaja neuvoo!

    • Anonyymi

      https://www.iltalehti.fi/terveys/a/2016021921137312

      Nuoren naisen järkytys: ”Painoindeksin mukaan olin lihava, vaikka olin pelkkää lihasta”

      – Painoindeksi ei ole koskaan ollut täydellinen mitta mistään, sanoo professori Aila Rissanen HUS:n Lihavuustutkimusyksiköstä.
      – Olin 11-vuotias, noin 150 pitkä ja painoin lähemmäs 56 kiloa. En koskaan unohda sitä hetkeä, kun koulun terveystarkastuksessa piti nousta vaa’alle ja painoindeksin mukaan oli lievästi ylipainoinen.

      – Siitä päivästä lähtien vaa’asta tuli minulle taakka, joka johti vuosien epävarmuuteen painoni kanssa.

      Näin kertoo Iltalehdelle tarinaansa nuori nainen, joka on pienestä pitäen harrastanut kilpaurheilua.

      – Olin paljon lihaksikkaampi ja muodokkaampi kuin monet ikäiseni tytöt. Peilistä katsoi laiha tyttö, jonka reidet ja käsivarret olivat kuin Hulkilla. Voitin luokkani lätkänpelaajan kädenväännössä, niin lihaksikas olin.

      Terveydenhoitajan mielestä painoa olisi pitänyt pudottaa, vaikka tyttö treenasi kilpauintia seitsemän kertaa viikossa.

      Surullinen virhe
      Painoindeksiä on tuijotettu paljon yksinomaisena mittarina, jopa kouluterveydenhuollossa.

      – Oi mikä suru, jos tällaista on vielä tapahtunut! toteaa professori Aila Rissanen HUS:n Lihavuustutkimusyksiköstä.

      – Olemme tehneet paljon töitä sen eteen, ettei näin kävisi.

      – Painoindeksiin tuijottaminen on ollut ongelma, Rissanen sanoo.

      Painoindeksi eli Body Mass Index (BMI) on luku, jonka avulla arvioidaan ihmisen painon ja pituuden suhdetta. Kaava painoindeksin laskemiseksi on henkilön paino jaettuna pituuden neliöllä. Painoindeksi on kuitenkin rasvan mittarina karkea.

      Rissasen mukaan painoindeksi ei ole koskaan ole ollut täydellinen mitta mistään.

      Johtaa harhaan
      Painoindeksi ei professori Rissasen mukaan ota huomioon sitä, mistä ihmisen massa koostuu.

      – Painoindeksi on karkea mittari, jonka arvo on viitteellinen ja puutteellinen Rissanen muistuttaa.

      Jos ihmisen painoindeksi on vaikkapa normaalin ylärajaksi määritelty 25, hän voi olla lihaksikas ja treenattu urheilija, jolla on kehossa hyvin vähän rasvaa.

      Mutta yhtä hyvin liikuntaa harrastamattomalla sohvaperunalla, jolla on kehossaan paljon rasvaa enemmän kuin on suotavaa, voi painoindeksi olla se sama 25.

      Rissasen mukaan urheilullisella ihmisellä, jolla ei todellakaan ole liikaa rasvaa kehossaan, painoindeksi voi olla jopa 28 tai 29.

      Painoindeksitaulukon mukaan tällainen henkilö olisi siis lievästi ylipainoinen ja hänen pitäisi näin ollen laihduttaa. Painoindeksi voi tällaisessa tapauksessa kuitenkin johtaa aivan harhaan, koska henkilöllä on paljon lihasta ja runsaan liikunnan vuoksi ehkä myös keskivertoa enemmän luuta.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      No empä nyt tiiä:/ ite oon 148cm pitkä ja painan 34-35kg en tiiä oon varmaankin ihan normaali, ja oon 12v (just täyttäny). Mutta siis kuitenki ihmiset on erinlaisii ja jokainen on yksilö :) <3 :3 <3 <3

    • Anonyymi

      Oonko läski oon 11 (kohta 12) viimesen terkkatarkastuksen mukaa 152cm ja 59kg ett oonko läski? Omasta mielestä oon iha hirvee läski joten mielipiteitä?

    • Anonyymi

      Olenko läski. Jos olen 174 12.5 vuotias ja painan 58kg?

      • Anonyymi

        Voi lapsi kulta. Kysypä äidiltäsi.


    • Anonyymi

      En itse usko mitenkään että olisin lihava, vartalo ei näytä lihavalta, käsissä lihasta, mutta painoa itellä 64 kg ja oon 165-166.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Kyllähän tuo lukema on normaalipaino. lievä lihavuus alkaa , kun painoindeksi ylittää 25.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän tuo lukema on normaalipaino. lievä lihavuus alkaa , kun painoindeksi ylittää 25.

        Ei pidä paikkaansa lasten ja nuorten bmi taulukon mukaan!
        25 on merkittävä ylipaino, etsi ko. taulukko ja katso itse!
        Sitä paitsi mikään selitys ei muuta sitä tosiasiaa, että suomalaiset lapset ja nuoret ovat hälyttävän lihavia! Aikuisista puhumattakaan. Se on tunnettu tosiasia ulkomaita myöten. Suomalaiset olivat 2018 Euroopan kolmanneksi lihavin kansa, eikä se näytä siitä ainakaan parantuneen, päin vastoin.


    • Anonyymi

      Et. Olin pienempänä aika huono kuntoinen mutta ajattelin että lihas treeni voisi auttaa joten olen pitänyt noin 2 vuotta lihastreenejä Ja nyt olen 12-vuotias painan 65.4 kg ja 176 cm pitkä ja oon ny joka toinen/kolmas päivä pitäny lihas treenejä ja suosittelen lihas treeniä se auttaa jos oikeasti koet olevasi lihava.

    • Anonyymi

      Oonko läski jos oon 12v. tyttö , painan n. 46 kiloo ja oon 165pitkä

      • Anonyymi

        Oonko mä läski poika kun oon metrin pitkä ja painan 300 kiloa ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oonko mä läski poika kun oon metrin pitkä ja painan 300 kiloa ?

        Ennenminkin sairastat jotain mielen sairautta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oonko mä läski poika kun oon metrin pitkä ja painan 300 kiloa ?

        Mulla on iso maha ja syön paljon.


    • Anonyymi

      Läskiiys on katsojan silmissä

      (katsojan silmä on läski)

      YouTube:
      TDK Macassette - Domoroza ft. Mnqobi Yaso

    • Anonyymi

      Olenko läski olen 10 ja pian 11 painan 43kg

    • Anonyymi

      Mä oon 9 v ja painan 49 kiloa oonko lihava

    • Anonyymi

      Mä oon 9 v ja painan 40 kiloa

    • Anonyymi

      Et ole yhtään läski, itse kun olin 12 painoin 98 kiloa. Että mä olin läski, et sä.

    • Anonyymi

      et oo mä oon 12 vuotias ja painan 74kg tarviin apuu

    • Anonyymi

      Oot ylipainoinen. Ite olin kans samanikäsenä ylipainoinen, se sit tasaantui kun jouduin oman leivän ääreen eikä raha riittänyt ruokaan, palkka oli 200 mk per kk ja vuokra 100 mk per kk.
      Silloin painoin hädin 50 kg, en varnaan sitäkään. Ruokaa ei ollut, tilipäivänä ostin oeruban, pätkän makkaraa, suokakurkun, leivänpalan, maitoa., joo ja munan. Keitin nää kahvipannussa, kun ei ollut muuta kiin tää pannu.
      JA MÄ SÖIN.

    • Anonyymi

      Mulla on joku ongelma että jos oon normaali painonen nii en voi hyväksyy sitä ja oon 12, 160cm painan 47 ja musta tuntuu että se on liikaa miten saan sen pois🤯🤯🥺

    • Anonyymi

      Oonko läski kun oon 11 vuotias joku 153cm ja painan 55.7 kg

      • Anonyymi

        Ootko 08 vai 07 ja oon ite 155 ja oon 55kg et oonko läski vai minkälainen?


    • Anonyymi

      Olenko läski...?? Olen kohta 14 ja olen 162cm ja painan 49kg. Olen mielestäni yli painoinen :/

      • et ole


    • Anonyymi

      Oonko mä läski ku oon 12v ja 42-45kg ja ahistaa ihan sikana aina ja mitkään vaatteetkaan ei auta siihen että musta tuntuu et oon läski

    • Anonyymi

      Ja oon 141cm

    • Anonyymi

      No siis vähä myöhäs vastaan, mut et sä mikää ylipainone oo. Ite kun olin 12v nii painoin jotkut 80kg ja olin 168cm pitkä. Mähän olin kyllä hieman ylipainone. Mut siis lihakset painaa kyllä melkee tuplasti enemmä kui läski. Ja ite sain lihaksii vaikka en edes ollu harrastanu mitää liikuntaa. Ja pitäähä kans laskee mukaan oma kropan rakenne sillä jollakin voi olla iso luunrakenne tai vaikkapa lantio. Eli siis joistakin ei tekemälläkään saada laihia.

      • 170cm sopiva paino on siinä max 65kg naisella


    • Anonyymi

      Itse en ole edes lähellä normaalia painoa, oon 12v tyttö pituus ehkä 162cm painan 72kg ._. Mulla jouduttiin kolme vuotiaana toinen munuainen poistamaan koska siinä oli jotain häikkää :( oon kuitenkin kokoon verrattuna aika hoikkis ...

      • timitys

        sen -20kg pois niin ois passeli


    • Anonyymi

      Ja vielä kaiken lisäks mulla on mun äidin vartalo ja hän yrittää laihduttaa mutta aivan vaan ratkeaa suklaaseen ynnä muuhun... isän paino 90kg pituus 180 jotain........ äiti ei suostu kertomaan omaansa

    • Anonyymi

      Oonko läski oon 13v tyttö 162cm ja 72kg?? Oon muita pulleempi ja mut jätetää aina ulkopuolelle mun koon takii

    • Anonyymi

      Oonko läski oon 13v tyttö 163cm ja 72kg??VASTTKAA NOPEE

    • Anonyymi

      itse olen 12.v, 158cm ja 75kg, painoindeksin mukaan lihava

    • Anonyymi

      Täytän tänä vuonna 13 ja painan 47kg onko normaalia kun luulen että mulla on yli painoa??

    • Kaikkien kehot on erikokoisia eikä ole mitään yhtä tiettyä painoa, mikä olisi tietyssä pituudessa aina ja kaikkialla juuri se oikea. Toiset meistä ovat luonnostaan pehmeämpiä ja pyöreämpiä ja toiset hoikempia ja jäntevämpiä, ja niin sen kuuluukin olla. Valitettavasti laihdutuskulttuuri ja vallalla olevat kehoihanteet uskottelevat, että meidän kaikkien pitäisi mahtua samaan muottiin. Ei tarvitse!

      Puhutaan biologisesta painosta, joka on se paino, johon kehomme hakeutuu, kun syömme nälän ja kylläisyyden tunteen mukaisesti kehoa kuunnellen ja sen viestejä arvostaen sekä liikumme itsellemme luontaisella ja miellyttävällä tavalla. Omaa biologista painoaan ei voi laskea eikä itse määrätä. Biologinen paino voi samanpituisilla henkilöillä olla hyvinkin erilainen, eikä siksi vertailua muihin kannata tehdä. Tärkeintä on oma psyykkinen ja fyysinen hyvinvointi.

      Me Syömishäiriöliitossa toivotaan, että jossain vaiheessa ajatus ja käsitys biologisesta painosta tavoittaisi laajasti terveydenhuollon, hyvinvointi- ja liikunta-alan ammattilaiset. Nykyinen käsitys terveestä painosta (ja painon roolista terveyden mittarina) on nimittäin kovin kyseenalainen, ja lisäksi läskifoobisuudella ei todellisuudessa pystytä tukemaan aidosti terveyttä tukevia syömis- ja liikkumistapoja.

      T. Katri/Syömishäiriöliitto

      • Anonyymi

        Kas ei ole ollut ennen tälläistä lihavuutta.
        Jännää että se on uusi normaali. Mutta kun ei ole. Ylipaino ja lihavuus tappaa miljoonia joka vuosi ympäri maailmaa. Ai niin mutta se on normaalia että on "pyöreähkö"

        Katsokaa hyvät ihmiset mitä syötte ja mitä lapsillenne opetatte syömään. Moni lapsi vaatii vanhempia ostamaan sokerimössöjä/limuja jotka ovat uskomatonta MYRKKYÄ ja vanhemmat tottelevat koska pelko että lapsi alkaa sekoilla kun ei saa huumetta.

        Noh tyyli jokaisella omamutta harmittaa lasten puolesta vain todella paljon että vanhemmat eivät tee mitään vaan antavat lihoa ja sitten moni haukkuu ja siinä tulee henkiset ongelmat päälle


      • Anonyymi

        Olenko liian lihava olen 9v ja painan yli90kilo


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olenko liian lihava olen 9v ja painan yli90kilo

        Jos oon suora niin kyllä olet! Sori jos loukkaan sua mut kerroin totuuden.
        En kylläkään ite o tän alan asiantuntija, koska mäkin oon vasta yhdeksän täytän kohta 10. Painoo mulla on 39KG ja pituutta noin 141CM. Tuntuu et oon läski.


      • Anonyymi

        Tää helpotti tosi paljon mun mieltä.


    • Anonyymi

      Kuinka lääski olen 12.v 155cm 67kg

      • Anonyymi

        Tosi lääääääski.

        Hanki lisää pituutta mutta pidä tuo paino!


    • Anonyymi

      Jos sanotaan että "oot lihava" niin sitten olet. = syöt liikaa ja sitten löhööt ja sit tulee nälkä saat kiukkuraivarit ja sit haet sokeria viikkorahoilla. Sit sua haukutaan läskiksi masennut syöt lisää sokeria..


      Noilla mitoilla olet kyllä todellakin ylipainoinen ja se rasittaa sun kaikkia elimiä erityisesti HENKISTÄ oloa.

      Tänä päivänä puolustetaan ja ei uskalleta sanoa: Olet ylipainoinen. Keksitään "erirakenteisia vartaloita" yms selityksiä.. geenejä yms.

      ROSKAA!

      Katso mitä syöt ja miten kulutat. Opi tuntemaan sun oma keho mitä se käsittelee ja millälailla.

      Pyydä apua vanhemmilta ja terkkarilta ja lopeta tollanen yhyyh!
      Tsemii!

    • Anonyymi

      Mä oon 163cm ja 78kg. Vyötärön ympäryyttä 106cm ja reidetkin 75cm

    • Anonyymi

      Miten 12-vuotias voi sanoa itseään naiselliseksi kun on vielä lapsi.Kyllä sä jollekin pedofiilille kelpaat koska pidät itseäsi jo aikuisena.

    • Anonyymi

      Oon 13v ja painan joku 36 ja oon n. 150cm. Näytän mielestäni tosi lihavalta ja reiden ympärysmitta on joku 48. Harrasta kyl urheiluu ja mulla on jonkin verran lihaksia mut kummiski. Voitteko sanoo oonko lihava vai laiha vai silt välilt? Kiitti jo etukäteen jos joku vastaa:)

      • Anonyymi

        Ainii ja oon siis tyttö


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainii ja oon siis tyttö

        sä oot ihan sopiva mutta jos haluat anoreksian niin sitten kannattaa pudottaa vielä jokunen kilo.


    • Anonyymi

      Olet

    • Anonyymi

      Moi! Ite oon pienestä taaperosta asti ollut eri mallineen kuin muut nyt alle sadan kilon oon ja 12 vuotias. Mua ollaan häslätty pienestä asti et mikä mus on viella kun urheilen ja syön hyvin ja muutenkin elämän tyyli on hyvä mut paino vaan nousee huomenna taas veri kokeeseen ja pitäis sit saada aika sairaalaan

      • Anonyymi

        Ensinnäkin epäsäännöllinen ruokailurytmi ja myöhään valvominen aiheuttavat hormonimuutoksia.


    • Anonyymi

      Sama

    • Anonyymi

      Oonko läski painan 65kg ja pituus on 161cm ja olen 12v.

    • Anonyymi

      Annan vinkin: Älä mieti painoasi 12-vuotiaana.

      • Anonyymi

        Lääkkeet!!


    • Anonyymi

      no mä oon läski oon 12v, 44kg ja 153,5cm :((

      • Anonyymi

        no laihduta.Noi suruhymiöt ei sua laihduta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        no laihduta.Noi suruhymiöt ei sua laihduta

        Laihduttaminen ei aina onnistu, etenkään noin nuorella. Kaikenlisäksi tämä kyseinen henkilö ei edes ole ylipainoinen vaan hän on normaalipainoinen (BMI perusteella). Ei siis tarvetta laihduttaa vaikka siltä tuntuisikin.


    • Anonyymi

      heii

      oonks mä läski? ja lihava? oon 12.v kohta 13.
      tykkään napostella herkkuja. painan 49.5 kg jos en syö aamulla ja katon aamulla painon, päivän aikana paino saattaa nousta 53kg😔 oon 156cm pitkä.

      mua haukutaan joka päivä ja muutenki kiusataan, en oo varma syystä mutta varmaan mun pelkojen ja ulkonäön takia, mulla on istuessa pehmeällä jenkka kahvat ja muutenkin istuessa pienet. minua ällöttää! yritän syödä niin vähän kuin voin mutta minua ahdistaa!

      • Anonyymi

        Tiedoksi että paino nousee päivän mittaan myös aikuisella ja se on ihan normaalia:Se ei kerro lihomisesta.Mutta napostelut voit jättää pois.Ilman sitäkin voi elää.Olet kasvuiässä ja kasvamassa naiseksi. Oletko liikaa katellut instan poseerauskuvia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedoksi että paino nousee päivän mittaan myös aikuisella ja se on ihan normaalia:Se ei kerro lihomisesta.Mutta napostelut voit jättää pois.Ilman sitäkin voi elää.Olet kasvuiässä ja kasvamassa naiseksi. Oletko liikaa katellut instan poseerauskuvia.

        en omista mitään sosiaalisia medioita 😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        en omista mitään sosiaalisia medioita 😂

        No hyvä.


    • Anonyymi

      Olen 13, 165cm ja noin 53-55kg . Joo on reittä😀 ja ei sillee pienet eikä isot rinnat mutta joo en oo varma

      • Anonyymi

        Yleensä jos omistaa jalat niin omistaa myös reidet.Ja miksi 13-vuotias miettii rintojen koko kun ne kasvaa vielä,koska olet vielä lapsi.Vaikea sanoa sun rinnoista mitään kun me ei nähdä niitä.Rintojen kasvu kuuluu naiseksi tulemiseen ja se on ihan normaalia 13-vuotiaalle.


    • Anonyymi

      Olenko läski jos painan 72kiloa ja olen 13 täytän pian 14 menen kasiluokalle ja olen 170cm noin.

      • Anonyymi

        Et ole lihava, vaikka saatatkin olla muita ikäisiäsi painavampi. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että olisit lihava.

        Sinulla ja muilla sinun ikäisilläsi ei tulisi edes olla tarvetta pohtia, onko läski vai ei. Toki ulkonäkö ja sitä kautta paino kiinnostaa, mutta sille ei tulisi antaa liikaa painoarvoa. Olette kasvavia nuoria ja paino tulee vaihtelemaan vielä paljon mm. kasvupyrähdyksen myötä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et ole lihava, vaikka saatatkin olla muita ikäisiäsi painavampi. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että olisit lihava.

        Sinulla ja muilla sinun ikäisilläsi ei tulisi edes olla tarvetta pohtia, onko läski vai ei. Toki ulkonäkö ja sitä kautta paino kiinnostaa, mutta sille ei tulisi antaa liikaa painoarvoa. Olette kasvavia nuoria ja paino tulee vaihtelemaan vielä paljon mm. kasvupyrähdyksen myötä.

        Itelläkin on sattumalta ollut yllättävä kasvunpyrähdys, vaikka olen vuosikymmeniä vanhempi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itelläkin on sattumalta ollut yllättävä kasvunpyrähdys, vaikka olen vuosikymmeniä vanhempi.

        Oikeastikko? Pituuskasvu aikuisiässä ei kyllä taida ole kovinkaan yleistä...


    • Anonyymi

      Olenko ylipainoinen jos olen 12 vuotias 167cm pitkä ja 54kg painava! En ole omasta mielestä lihava ja hyväksyn itseni mutta haluan vain tietää olenko ylipainoinen☺️

    • Anonyymi

      Ite oon 9v ja oon 129cm pitkä ja painan 20kg oon itseni mielestä ihan hirveen läski joten voitteko auttaa ja kertoo oonko hirveen läski

      • Anonyymi

        Lapsi on huomattavan alipainoinen. Lääkärin arvio olisi tarpeen.


    • Anonyymi

      Oon 156 pitkä ja 51kg oonko läski ja oon 12-vuotias poika

      • Anonyymi

        Et ole. Jos et halua että jäät alle 160 senttiseksi niin älä ainakaan lopeta syömistä.Vaikka kyllähän joku nainen voi sut aikuisena hyväksy ton mittasena jos on itse joku 140 senttinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et ole. Jos et halua että jäät alle 160 senttiseksi niin älä ainakaan lopeta syömistä.Vaikka kyllähän joku nainen voi sut aikuisena hyväksy ton mittasena jos on itse joku 140 senttinen.

        Myös kannattaa käydä kävelyllä joka päivä. Tiskaaminen ja muut arkipäivän askareet pitävät mielen virkeänä.

        Ja jos siellä on palvelukeskus jossain lähellä, voisit kysellä olisiko jotain keskusteluryhmiä, jossa voisit tavata ikätovereitasi.


    • Anonyymi

      Jos kaipaa muutoksia omaan painoon pitää rutiineista osa väistämättä muuttaa ja saada ruokavalio sekä säännöllinen liikunta osaksi jokapäiväistä elämää.
      Jos ei ole vielä täysin varma mistä lähtee aloittaa on yleensä helppo koittaa ottaa alussa pieniä tavoitteita ja pitää ensin niistä kiinni ja sitten pikkuhiljaa lisätä tavoitteita.
      Ruokavalio on tärkein osa-alue ja ainakin kannattaa siihen perehtyä.
      Laitan vielä linkin missä on ainakin yksi hyvä vaihtoehto jolla voi päästä alkuun.
      https://b5288jt84j5p8z7dylxgv8r42f.hop.clickbank.net/

    • Anonyymi

      Moi oon 11v tyttö pian 12v ja oon 155cm pitkä ja painan 38kg oonko liian laiha vaikka tunnen ittenni läskiks?

      • Anonyymi

        Et ole ainakaan lihava. Jos sulla on halu laihduttaa niin sulle kehittyy anoreksia.Haluatko pilata elämäsi noin nuorena?


    • Anonyymi

      et oo yhtään läski🙂

    • Anonyymi

      Suomalaisista aikuisista 70 % on läskejä. Kyllä sinne joukkoon mahtuu paljon uusia lapsia.

      Lapsen pitää jaksaa juosta helposti 1 - 2 kilometriä. Ellei jaksa juosta, on luultavasti tuleva läski.

      • Anonyymi

        Mä olin jo lapsena lihava ja painoin tossa muutama vuosi sitten 53 kiloa mutta en edelleenkään jaksanut juosta.Pituutta on 167 ja keski-ikäinen.Jaksan kyllä kävellä 2 tuntia mutta en pysty hölkkäämään.Ajattelen kuitenkin että 2 tuntia tauotonta ja reipasta kävelyä on parempi kuin puolen tunnin hölkkä.Mulla on paljon aikaa niin kävelen mielummin kaksi tuntia kuin hölkkää puoli tuntia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä olin jo lapsena lihava ja painoin tossa muutama vuosi sitten 53 kiloa mutta en edelleenkään jaksanut juosta.Pituutta on 167 ja keski-ikäinen.Jaksan kyllä kävellä 2 tuntia mutta en pysty hölkkäämään.Ajattelen kuitenkin että 2 tuntia tauotonta ja reipasta kävelyä on parempi kuin puolen tunnin hölkkä.Mulla on paljon aikaa niin kävelen mielummin kaksi tuntia kuin hölkkää puoli tuntia.

        Suositteletko lapsille läskin hankkimista heti elämän alkutaipaleella?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suositteletko lapsille läskin hankkimista heti elämän alkutaipaleella?

        Siitä ei ollut nyt kyse vaan siitä juoksemiskyvystä.Normaalipaino ei takaa sitä että psytyykö juoksemaan 1-2 km.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siitä ei ollut nyt kyse vaan siitä juoksemiskyvystä.Normaalipaino ei takaa sitä että psytyykö juoksemaan 1-2 km.

        Lapsi on luotu juoksemaan, pelaamaan pallo- ja muita ulkopelejä ja leikkimään. Läski lapsi voi vain leikkiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lapsi on luotu juoksemaan, pelaamaan pallo- ja muita ulkopelejä ja leikkimään. Läski lapsi voi vain leikkiä.

        eikö ulkopeleissä pysähdytä välillä?nyt oli kyse 1-2 km juoksemisesta ilman taukoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        eikö ulkopeleissä pysähdytä välillä?nyt oli kyse 1-2 km juoksemisesta ilman taukoja.

        Jos läski voi juosta 2 km vaivatta, läski ei ole haitaksi.


    • Anonyymi

      Yksinkertainen kysymys on saanut toistaiseksi jo 330 vastausta.

      • Anonyymi

        Trollit pyörii typeryyden ympärillä.


    • Anonyymi

      Et oo läski musta tuntuu et mä oon. Mä painan 47kg ja oon pitkä 151cm. Mä käyn salilla 2-3 kertaa viikos, mut kun katon toisii niin mä oon ryhävalas

      • Anonyymi

        vau pistit paremmaksi eläinkunnasta.Et ole vaan lehmä vaan oikein ryhävalas.Miksi olet vaan ryhävalas kun sinivalas on isompi ja isoin eläin.Joten ole onnellinen että olet vaan ryhävalas etkä sinivalas.


    • Anonyymi

      Oonko mä ylipainoinen? oon 13v tyttö 168cm pitkä ja painan 67kg?

      • Anonyymi

        olet jos siltä tuntuu.


    • Anonyymi

      ET!! mä oon 11 ja painan 66kg mä tässä se läski oon

    • Anonyymi

      Oletko au pair? Riippuu ehkä myös siitä.

    • Anonyymi

      Et oo koska ite oon 12v 167cm ja 67 kg. Mutta jos miinustaa mun kädet nii sillo ehkä 60kg

      • Anonyymi

        Mitä sä sun käsille meinaat tehdä?Amputoida ne vai miten meinaat katkaista?


    • Anonyymi

      Vyötärölihavuus on haitallisempaa kuin käsi- tai peppulihavuus.

    • Anonyymi

      Hmm, no jos minä olen kohta 11-v ja oon 153cm pitkä, ja painan tasan 40kg niin itse sanoisin että olet hieman ylipainoinen, muttet todellakaan lihava.

    • Anonyymi

      harrastatko mitään liikuntaa?

    • Anonyymi

      Oonko läski ku oon 152cm pitkä ja painan 46kg ja oon 12????

    • Anonyymi

      Et todellakaan ole. Jatka samaan malliin ja hyvää kesää.

    • Anonyymi

      Minulla on aika naisellinen vartalo, mutta parrankasvu on aika voimakas. Pitäisikö minun huolestua? Painan 103 kg.

    • Anonyymi

      Täytän kohta 12, painan 47kg ja oon noin 153cm pitkä. Oonko läski?
      Mulla on alkanu rinnat kasvaa ja lantio levenee, mul on myös suht isot luut.
      Oon yrittäny laihduttaa, mut vanhemmat on huomannu ja pakottanu syömään tai oon sortunut herkkuihin.
      Alotan syksyllä herkkulakon. Tällä hetkellä en harrasta mitään liikuntaa.

    • Anonyymi

      Moi olen 12v ja haluan laihduttaa olen 170 cm ja painan 85 kg oon ruma läski ja vittun ruma

    • Anonyymi

      Itse olen 11v ja 68kg 158cm ja tänään oli terkkari ja sano et oon muka sopusuhtainen

      • Anonyymi

        Sopusuhtainen tarkoittaa että olet neliönmuotoinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sopusuhtainen tarkoittaa että olet neliönmuotoinen.

        Mutta Munamies on myös hyvin sopusuhtainen. Sopusuhtaisuus tarkoittaa ettei ihmisessä ole häiritseviä ulokkeita. https://youtu.be/vnwSeQKkyiE


    • Anonyymi

      hei, älä mieti noin paljon omaa kokasi. Saat olla just sellanen mitä oot ja olet täydellinen omana ittenäs!

    • Anonyymi

      Oon itse 10v ja painan 39kg ja oon 133cm et oon varm lihava tän ikäiseksi

    • Anonyymi

      et

      • Anonyymi

        Sinä painat nyt 8 kiloa.


    • Anonyymi

      Olenko lihava jos painan 53 kg ja olen 12 v ja olen 163cm

      • Anonyymi

        Googlaa "lasten painoindeksilaskuri"


    • Anonyymi

      Olet nyt jo noin 25-vuotias.

      Oletko nyt tyypillinen lihava suomalainen aikuinen?

    • Anonyymi

      Moi. Oon 12v, 160cm pitkä ja painan 60kg
      Syön terveellisesti ja ulkoilen kyllä paljon

    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      67
      1706
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      163
      1411
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1232
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1204
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      48
      1106
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      70
      869
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      835
    8. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      190
      758
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      95
      751
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      654
    Aihe