Lapsellista Ry

Heippa vaan kaikille!

Yritykseeni tuli tänään soitto Lapsellista Ry;stä jossa kaupattiin ns "lorupussia" reilu kahdenkymmenen euron hintaan. Myyjän puheista selvisi yhdistyksen konsepti joka oli seuraavanlainen.

1.Myydään yrittäjälle hyväntekeväisyyttä jossa sairasta lasta "autetaan" antamalla lapselle lorupussi.

2. Kun yrittäjä on maksanut laskun lorupussi lähetetään lapselle jonka sairaanhoitaja antaa sitten lapselle.

3. Loprupussista tulleet tuotot menevät siis "yhdistyksen kuluihin"

Onko kellään kokemuksia en halunnut tuotetta tilata koska koin että siinä ei todellisuudessa auteta lasta vaan jotain muuta. Voin olla väärässä siksi tänne kirjoitinkin

Löysin myös ytj;stä hakusanalla lapsellista kaksi tietoa toinen on yhdistys toinen oy

Sen varmasti kaikki tietävät että Oy;n tarkoitus on takoa voittoa.

Pohjoismaiden Lapsellista Oy
Suomen Lapsellista ry

62

16616

    Vastaukset

    • Kusetusta...

      Vai että lorupussi XD itselläni oli käsitys että nää antaa jotai rahallista tukea sairaille lapsille. Mahtaa paljon auttaa joku lorupussi lasta.

    • Raisa P.

      En tiedä kyseisestä Lapsellista ry:stä mitään. Järjestö- ja säätiötoiminnasta sen sijaan on kokemusta kohta 2 vuosikymmenen ajalta.

      Se että jossakin on taustalla oy, ei tarkoita välttämättä voiton takomista vaan jos johonkin toimintaan (esim. tukituotteisiin) liittyy arvonlisäveron alaista toimintaa niin osakeyhtiön kautta on edullisempaa hoitaa näitä asioita kun on alv-vähennysoikeus. Usein siis yhdistykset yhtiöittävät joitain toimintoja ihan vain toimintansa tehostamiseksi ja helpottamiseksi.

      Vaikka tässä maailmassa paljon mätää onkin niin kaikki ei sentään sitä ole :-). Suurin osa ihmisistä, yrityksistä ja yhdistyksistä on ihan oikealla asialla ja vilpittömin keinoin. Se pieni vähemmistö vain saa suurimman huomion.

      Itse annoin yritykseni kautta toisen järjestön puhelinkeräykseen viime viikolla 300 €. En voi olla varma meneekö perille mutta asian koin tärkeäksi ja halusin kantaa korteni kekoon. Muutama satanen ei mitään toimivaa firmaa kaada mutta jos on auttaa jotakin apua tarvitsevaa niin ilman muuta.

      • Eeki63

        Näyttää olevan jossain Trust-laskutuspalvelussa , joten osa lapsille , osa joidenkin muiden hyvinvointiin. Menin itsekin halpaan. En anna enää!!!


    • Kokemusta on

      Sen Oy:n kautta pyöritetään muutakin kuin ostoja..

      • Sessan1

        Kuten?


    • 32

      Menkää suoraan lasten syöpäosastoille/SYKERÖ:ön tai syöpäperheiden ovelle muistamaan heitä,tossa meinaan menee suuret rahat organisaation kehittämiseen,myyjien ym palkkoihin/provisioihin..aloin myös kummastella, että SYKERÖ (Lounais-Suomen Syöpäyhtiö ry) ei ole enää tuettavana kohteena..yhdistys on myös vastikään (reilu vuosi sitten) aloittanut toimintansa ja kumman paljon asiat muuttuneet niinkin lyhyessä ajassa..eikö siis parempi leikata välikäsiä ja varmistaa,että apu menee sitä tarvitsevalle..ei vie kauheen paljon enempää aikaa ja vaivaa kun se että alatte puhelimessa tiedustelee ja kuuntelee ja laskuja sitten maksamaan..

      • *oikaisu

        Lounais.Suomen Syöpä"Yhtiö"? ja silti Ry?

        Sykerö on Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksen alainen alueen lapsisyöpäpotilaiden ja heidän perheidensä kerho.
        Tämä eo. "32" kirjoittajalle tiedoksi.
        Kun ei näemmä oikein tiedä mistä kirjoittaa ja mitä kirjoittaa.

        Ei todellakaan vie kauan aikaa varmistaa asiat!


    • simoseppotus

      aikamoinen puljun rietale!

    • Seppo.T.

      Jaahans,taidan olla ensimmäinen kommentoija jolla on oikeasti kokemusta k.o. yhdistyksen toiminnasta. Ei en ole siinä mukana eikä ole maksettu mielipide. Olen yrittäjä joka on ollut mukana tukemassa Lapsellista Ry:n toimintaa ja sitä kautta näitä lapsia. Onneksi itsellä ei ole sairasta lasta, mutta lähipiiristä löytyy ja näin ollen tiedän että aivan varmasti tämä pieni veitikka sekä myöskin hänen perheensä on Lapsellista Ry:n ja lahjoittajien) toiminnasta hyötynyt ja varsinkin ilahtunut.On saanut sekä tuon hauskan lorupussin että muuta puuhasteltavaa osastolla, kuten kaikki muutkin osastoilla olevat pienet potilaat. Muutenkin toimintaa katsellessa, ei ensimmäisenä tule oman edun tavoittelu tai ainakaan kusettaminen mieleen,yleensähän nuo koijarit ovat kuitenkin tavoittamattomissa,eivätkä julkisesti esillä.

    • Jep jep

      Itse olen kyseisessä firmassa ollut töissä ja tiedän että on täyttä bisnestä jota tehdään auttamisen varjolla.

    • TyrmistytynytLukija

      Piti sitten törmätä tämänlaiseenkin viestiketjuun.

      Mitenko joku lorupussi voi auttaa? Kysymys on todella outo näin pitkäaikaissairaan lapsen vanhemman näkökulmasta, mutta eihän sitä asiaa kokematon voi ajatella kuin naivisti, vai voisiko yrittää asian ymmärtää asiana?

      Lainataakseni Tyks Lastenklinikan sivun tekstiä

      "Lahjoitusvaroin pystymme parantamaan potilaiden viihtyvyyttä sairaalassa. Varoilla hankimme mm. kirjoja, lehtiä, pelejä, askartelutarvikkeita, televisioita ja dvd-laitteita, jotka ovat erittäin tärkeitä etenkin pidempään sairaalassa olevien, eristyksessä olevien ja liikuntarajoitteisten potilaiden viihtyvyyden lisäämisessä"

      http://www.tyks.fi/fi/1713

      OMan lapsen vakavan pitäaikaisairauden myötä myös niin lelu- kuin muutkin lahjoitukset ovat tulleet perheessämme tutuksi.

      Kiitos kaikille lahjoittajille tuestanne, olette sydämissämme, sanat eivät riitä kiittämään.

      Toivotan terveyttä jokaiselle perheelliselle ja niille perheille jotka kamppailevat tällä hetkellä raskaiden asioiden kanssa toivotan, jaksamista, toivoa että huominen on yhä täällä.

      Aurinkoista kevättä kevättä kaikille!

      • liruloru

        Joo ihmettelen kans miten joku lorupussi voi auttaa? Mitä se lorupussi edes sisältää,loruja vai?


      • tiputiitii
        liruloru kirjoitti:

        Joo ihmettelen kans miten joku lorupussi voi auttaa? Mitä se lorupussi edes sisältää,loruja vai?

        No voi hemmetti. Eihän se lorupussi auta vaan sen tuotoilla saadut rahnat.. Tyhjä ämpärihän se eniten kumisee.


      • tipitipii
        tiputiitii kirjoitti:

        No voi hemmetti. Eihän se lorupussi auta vaan sen tuotoilla saadut rahnat.. Tyhjä ämpärihän se eniten kumisee.

        Lorupussit menee lapsille ja tuottorahnat toiminnanpyörittäjien elintason kohentamiseen. WIN-WIN-tilanne :)
        Joku kusetettu hoitaa maksupuolen.


    • TyrmistynytLukija

      Piti sitten törmätä tämänlaiseenkin viestiketjuun.

      Mitenko joku lorupussi voi auttaa? Kysymys on todella outo näin pitkäaikaissairaan lapsen vanhemman näkökulmasta, mutta eihän sitä asiaa kokematon voi ajatella kuin naivisti, vai voisiko yrittää asian ymmärtää asiana?

      Lainataakseni Tyks Lastenklinikan sivun tekstiä

      "Lahjoitusvaroin pystymme parantamaan potilaiden viihtyvyyttä sairaalassa. Varoilla hankimme mm. kirjoja, lehtiä, pelejä, askartelutarvikkeita, televisioita ja dvd-laitteita, jotka ovat erittäin tärkeitä etenkin pidempään sairaalassa olevien, eristyksessä olevien ja liikuntarajoitteisten potilaiden viihtyvyyden lisäämisessä"

      http://www.tyks.fi/fi/1713

      Oman lapsen vakavan pitäaikaisairauden myötä myös niin lelu- kuin muutkin lahjoitukset ovat tulleet perheessämme tutuksi.

      Kiitos kaikille lahjoittajille tuestanne, olette sydämissämme, sanat eivät riitä kiittämään.

      Toivotan terveyttä jokaiselle perheelliselle ja ehdottomasti niille perheille jotka kamppailevat tällä hetkellä raskaiden asioiden kanssa toivotan myös jaksamista, jaksamista toivoa että huominen on yhä täällä.

      Aurinkoista kevättä kaikille!

      • KOV

        Olen antanut lapsellista ry:lle joka vuosi pari lahjoitusta ja mielestäni kaikki on ok.
        Älkää ruikuttako asioista joihin teidän ei ole pakko osallistua


    • Rehellistä touhua

      Yritykseemme soitetttiin tänään lapsellista ry:stä. Aloin kysellä tarkemmin ja mites sattuikaan... Lorupussit valmistaa suomalainen yritys nimeltä Emmi-tuote. Katselin ytj:stä tämän Emmi-tuotteen ja taustalta paljastuu Celles Oy, jonka päätoimiala on puhelinpalvelu eli toisinsanoen puhelinmyynti. En jaksa enempää kaivella ajanpuutteen vuoksi, mutta samoista omistajista lienee kysymys tai rahat ainakin valuvat samaan paikkaan. Lorupussia myytiin 50 euron sikahintaan. Lapsellista ry ostaa siis lorupussit Emmi-tuotteesta ja pussukan valmistus maksaa ehkä pari euroa korkeintaan, ja Emmi-tuote myy nuo pussit lapsellista ry:lle tietysti mahdollisimman korkeaan hintaan, vaikka pari kymppiä kpl ja näin rahat siirtyvät toiselle yritykselle,, jotka hyötyvät ihmisten myötätunnosta. Pyysin myyjää soittamaan uudelleen ens viikolla kun arvasin että puhtaat jauhot eivätole pussissa. Halusin varmistua asiasta ennen myyjän tylytystä. Ensi viikolla myyjä saa kuulla kunniansa!

      Todella harmittaa että joku kehtaa näin tärkeän asian siivellä rahastaa ihmisiä :(

      Olkaa hyvät yrittäjäkollegat, olkaa varovaisia.

      Voi tietty olla että omistajilla ei olisi mitään tekemistä Celleksen kanssa, mutta Kyllä epäilys on suuri :(

      • raapeli

        No tukeahan annat jos annat etkä osta lorupussia.

        Jos olet yrittäjä ja 50 € on sikahinta niin melko kukoistava pisnes sulla :-)

        Itse yrittäjänä 12 vuotta ja aika harvoinpa mistään alle 500 e laskuja tulee. Mutta köyhäthän ne itsekkäimpiä ovat ja niitä pyynnöt kirpaisee.


      • Palkansaaja
        raapeli kirjoitti:

        No tukeahan annat jos annat etkä osta lorupussia.

        Jos olet yrittäjä ja 50 € on sikahinta niin melko kukoistava pisnes sulla :-)

        Itse yrittäjänä 12 vuotta ja aika harvoinpa mistään alle 500 e laskuja tulee. Mutta köyhäthän ne itsekkäimpiä ovat ja niitä pyynnöt kirpaisee.

        Arvoisa "yrittäjä".

        500 € lasku paskasta tuotteesta aina kirpaisee.

        Jos haluan tukea sairaita lapsia ja lahjoitan 500€, niin kymmenen lasta saa tällä rahalla 24 pahvikorttia pahvikuoressa. Yhden tuollaisen pläjäyksen arvo voisi olla reippaasti arvioiden vaikka 5€.
        450€ menee tälle rahankeruuorganisaatiolle ja sen takana häärääville "yrittäjille", 50 € menee pahvikrääsään sairaille lapsille.

        Parempi käydä vaikka itse osastolla kysymässä minkälaista lahjoituslelua siellä kaivataan ja sitten 500€ kanssa lelukauppaan.


    • Rehellistä touhua

      No 50 euroa on kuitenkin rahaa sekin, yrittäjän luulisi sunkin tajuavan sen.

      Kysymys on siitä että haluanko tukea oikeasti lapsia vai auttaa jotain yritystä keräämään rahaa sen varjolla. Summalla ei ole merkitystä tossa. Mulla on töissä reilu 40 henkilöä parhaillaan. Siitä voit varmaankin päätellä, että bisnes liikkuu miljoonissa.
      Mutta jos sä olet niin rikas kaveri, niin ei muutakuin lorupusseja tilaamaan. Sen verran jo sanon, että jos olisit 12 vuotta ollut yrittäjänä, niin et sinäkään olisi täällä rahojesi kanssa elvistelemässä etkä selittämässä tollaista paskaa, että harvoin tulee alle 500 euron laskuja. Huh huh..varsinainen yrittäjä!
      Tossa kun mullakin menee laskuja vajaa 1000 kpl kuukaudessa niin eiköhän sinne pari pienempääkin väliin mahdu.

      • raapeli

        Mutta kun mielestäni kyse olikin kommentissani siitä että leimaat tuotteet "sikahintaisiksi". Ja jos 50e on sikahinta niin se huvitti. Se ei mielestäni ole elvstelyä. Luepas tunnekuohultasi ihan rauhassa hengitellen oma ilmaisusi asiasta ja minun viestini uudestaan.

        Ja jokuhan sen työn tekee puhelimessa rahan keräämiseksi. Lienee oikeus ja kohtuus että saa siitä myös palkkion. Samoin kuin yritys/yksikkö joka maksaa keräyksen kulut. Mielestäni sangen yksinkertaista yrityslogiikkaa. Jos taas sinä teet tuon kokoista "miljoonabisnestä" kuin elvistelit niin tiedät että ilmaiseksi ei kukaan hommia tee tässä maailmassa. Eikä pidäkään. Saatika että jonkun pitäisi jopa maksaa siitä että saa tehdä töitä toiselle :-).

        Siltikään 50 eur ei mielestäni ole sikahinta hyväntekeväisyydessä. Kun kyse ei ole lorupussin hinnasta vaan siitä että se on kiitos tuesta. Ja tottakai se tuki on pääasia. Siksi sen vastaavan lorupussin saa muualta halvalla kun siinä on vain joku laskettu x kate. Tässä tuki niille lapsille.

        Olen itse tukenut toimintaa ja tuen jatkossakin. Mielestäni et vain ole ymmärtänyt jutun jujua. Se ei ole väärin muttei myöskään järjestön vika. Heidän kerääjät on aina olleet ainakin meille soittaessa hyvin asiallisia.


    • Toivoa sopii

      Ettei kävisi niin,että lorupussit sisältöineen päättyy vielä pyörittäjien taskuihin.Toivon totisesti,että tässä ei leikitä syöpäsairaiden kustannuksella,kuten aikaisemmin on tehty.

      • Äiti-ihminen

        Tiedän järjestön ja on mielestäni parhaimpia hyväntekeväisyys yhdistyksiä mitä on. Yhdistys sai alkunsa tarpeesta kun oma lapsi oli sairastunut leukemiaan. Organisaatiokulut yritetään pitää mahdollisimman alhaalla eli aivan eri hinnan ja hyvän suhde kun jollain isommilla. Yrittävät siellä oikeasti saada iloa lapsille. On surullista että iso osa yrittäjistä ajattelee noin kyynisesti. Ja se 50€ sikahinta... Iloa pitkäaikaissairaalle lapselle joka silmät kirkkaana avaa paketin jonka joku on lahjoittanut VS ilta baarissa, eikä ehkä edes 50€ riitä. Jokaisella on oikeus mielipiteeseen mutta itse olen sitä mieltä että 50€ ei ole iso summa jos sillä saa iloiseksi lapsen joka täysin ilman omaa syytään joutuu ehkä jopa sopeutumaan siihen että seuraavaa syntymäpäivää ei tule


    • Hoitsu N.

      Hei, olen sairaanhoitajana itse tyksin lastenklinikalla ja Lapsellista Ry on tullut hyvin tutuksi. Heidän toimituksia tulee tasaisin väliajoin ja tuotteet (varsinkin Lorupussit) ovat lasten mielestä todella huippuja ja kaikki pikkupotilaat ottavat ne riemusta kiljuen vastaan. Ai miten joku lorupussi voi LASTA auttaa,no mietippä itse omaa lapsuuttasi,tai omaa lastasi jouluna :). Tuotteet ovat laadukkaita,hinnasta en osaa sanoa sen enempää kun en ole niitä kaupassa nähnyt (kuulin ettei edes ole) mutta sen tiedän kun omalle lapselleni olen pienemmän lorupussin ostanut,ei sekään mikään halpa ollut. Me täällä ainakin otamme kaikki mahdolliset lahjoitukset bäille lapsille vastaan ja Lapsellista Ry:n toiminnasta meillä täällä paikanpäällä on pelkästään ihanaa sanottavaa,sama koskee niitä vanhempia joiden kanssa olen itse tekemisissä.

    • Raha kulkee

      Hienoa kuulla,että ainakin osittain tuetaan lapsia.

    • Kimmo

      Hello!

      Minulle soittivat juuri eilen Lapsellista ry; n nimissä ja tarjosivat mahdollisuutta auttaa pitkäaikaissairaita lapsia..... Koska meillä on juuri pojan 8v syöpähoidot menossa niin kiinnostuin kovasti kun en ollut mitään ko jutusta kuullut! Juteltiin pitkään- hintaa en mihinkään saanut ennenkuin n 15 minsan päästä.
      Joku kirjoitti , ettei kukaan tee ilmaiseksi näitä juttuja- ota selvää ja hämmästy!!! Joka paikkakunnalla on sydämellään mukana olevia ihmisiä , jotka pyyteetttömästi tekevät lasten eteen kaikkensa. Monet ovat mukana omien kokemusten/ lapsen sairauden takia mukaan tulleita.
      Tämä lapsellista juttu on täysi huijaus lasten nimissä- hoitaja sanoi, että lapset ilostuvat- tottakai, mutta taustalla on siis yritys joka ottaa 40 euroa toimittaaksen YHDEN kirjan jonnekin sairaalaan lapselle ihan omaksi... Totesin, että voin 40 eurolla ostaa monta kirjaa ja tehdä monta lasta iloiseksi. Kehtasi puhelun alussa väittää, että pelkät puhelinkulut otetaan pois. Ei minun laskuopilla.
      Parhaiten autat ja tiedät minne apu menee kun otat paikalliseen yhdistykseen yhteyttä. Jos lapsien ilahduttaminen on sinulle tärkeää niin monella syöpäyhdistyksellä on oma jaos vain lapsille!!! Omalla kohdalla se on Kymenlaakson syöpäyhdistys ja lastenkerho Syke. Siellä on vapaaehtoisia ihmisiä palkatta auttamassa ja järjestämässä lapsille infektioriskin ym asioitten takia tapahtumia vain näille lapsille.
      Valtakunnallisesti on loistavia järjestöjä- kuten Kympin lapset ry, Sylva ry ja Lastenklinikan kummit ry- kaikki toimivat todella pyyteettömästi ja palkatta. Järjestävät todella loistavia tapahtumia sairaille lapsille ja heidän perheilleen. Sekä myös huolehtivat vanhemmista, jotka eivät aina oikein jaksa... Voin sanoa, että rankkaa on....
      Saatoin pikkusen suutahtaa kun sieltä soittivat ja sain selville toiminnan idean- törkeää ratsastaa lasten kustannuksella - Luulempa, jotta idean isä ei ihan pienellä veroäyrillä liikahda...
      Onneksi lääketiede on Suomessa näin korkealla tasolla ja kehittyy kaiken aikaa. Lääkärit ja hoitajat kyllä ottavat sairaat lapset tosissaan ja tekevät kaikkensa heidän puolestaan- ihan sama ei asia taida olla meillä aikuisilla.
      Siinäpäs oli pikkuinen vuodatus- ei tyodellakaan minun tapoihini kuulu nettiin kirjoitella, ,mutta tämä asia riippaa niiiin sytämmestä!!!

      • rydy

        "jonka nimeä en viitsi mainita, ettei lafkan johtaja innostu vetämään herjauksesta oikeuteen. En tosin herjaa vaan sanon vaan mitä olen kuullut ja kokenut.Kyseiset kaksi firmaa vetävät todella suuret välirahat "kuluihin", jotka yhden telemyyjän perusteella olivat yhdessä keräyksessä muistaakseni 96 %, siis tuettava järjestö sai 4 % kerätyistä rahoista. Ja painotan, että tämä on tietenkin vain toisen firman myyjältä kuultua huhu-puhetta"

        - Eli toimit juoruämmänä ja levität asioita joita olet joltain puhelinmyyjältä kuullut. VIeläpä kilpailevan myyjältä jotka ei tunnetusti moiti muita? Jos puhuisit totta ja olisit varma asiasta kertoisit firmojen nimet eikä tarvitsisi pelätä herjaussyytettä. Huhuja ei kannata totuutena kertoa. Ja jos puhutaan 60 tai 100 € tuesta ja jokaiselle lähetettäisiin vuosikertomukset yms. kerätyistä rahoista niin vastahan ne keräyskulut kasvaisivat.

        "Tässä ketjussa joku yrittäjäksi esittäytyvä sanoi, että ei ole yritys eikä mikään, jos ei ole antaa 50 € syöpäkeräykseen. Mikäli olisit oikeasti se, joka noita rahanpyyntöpuheluja saa tietäisit kyllä, että soittoja saattaa tulla kymmeniä kuukaudessa, joten se yksi 50 € saattaakin yhtäkkiä olla satoja tai jopa tuhansia euroja kuussa"
        - No eihän jokaiseen tarvitse osallistua. Mutta jos joku pahastuu siitä että yritykseltä pyydetään tuommoista summaa ja pitää sitä kohtuuttomana niin mietityttää kuinka iso "bisnes" on. Ei 30 tai 60 tai edes 200 euroa pitäisi silti olla summa josta kukaan vakavasti itsensä ottava ja tosissaan hommaa tekevä järkyttyy

        "Ja ns. oikeatkin hyväntekeväisyysyhdistykset, jotka soittavat itse suoraan käyttämättä välikäsiä, ovat nyt ryhtyneet soittamaan parin-kolmen kuukauden välein, joka on kyllä ehdottomasti liian usein, minkä seuraksena tulen sanomaan soittokiellon myös heille."
        - Sinäkö sen oikean tiheyden määrittelet? Soittaisivatko niin usein jos suurin osa närkästyisi. Herkkähipiäiset on erikseen. Suurin osa pystyy oman kokemukseni mukaan kieltäytymään kohteliaasti. Sitä kutsutaan käyttäytymiseksi. Oletko kuullut koskaan vaikka innokkaasti moralisoit kerääjiä?

        "suuri osa puheluista tulee keräysfirmoilta, jotka ottavat omiin kuluihinsa vähintään kymmeniä prosentteja."
        - Tottakai ottavat koska jos yhdistys välttää kiinteät kulut vaikka soittotoimiston perustamisessa ja käytännön kuluissa (vuokrat yms) jotka on alussa kymppitonneja melkein missä vaan firmassa, niin tottakai työn täytyy kattaa kulut. Tuo 96 % keräyskulu on kohta 10 vuotta sitten ollut yksittäistapaus kun suomessa pyörii satoja keräyksiä vuodessa. Kahden vuoden soittokokemuksella kyllä tiedän että suuri osa yrittäjistä on fiksuja ja tajuaa jos tämän asian selittää. No kaikkien älli ei siihen riitä.

        "Ja muistakaa: joskus pitää olla tyly soittajalle, sillä te ette ole heille mitään muuta kuin rahakone. "
        - Tämä oli kaiken huippu. Perustelet siis urpo oman huonon käytöksesi noin. Jos olet jämäkkä mutta ystävällinen saat viestisi kyllä perille. Jos olet jossain yhtiössä töissä niin toivon tosissani että kaikki asiakkaanne (sinun palkanmaksajat) ovat sinulle ja teidän firman myyjille joskus todella tylyjä. He kun ovat vain rahantekokone teidän firmalle ja heidän rahoilla sinun palkka maksetaan. Jos työskentelet yleisellä puolella niin toivon kaikkien olevan tylyjä koska ovat verojen kautta vain sinun palkkasi rahantekokoneita. Varsinkin työnantajasi toivon vittuilevan sinulle päivittäin koska häneltähän sinä rahaa vasta odotatkin. En ihmettele miksi osa väsyy puhelinmyyntityöhön kun vastassasi on sosiaalisesti kyvyttömiä ääliöitä.

        Ehkä joku omaan ajatteluu kykenemätön ottaa nuo saarnasi tosissaan. Halusin laittaa entisenä varainhankkijana opiskelurahat tienanneena myös hieman toisen näkökulman aiheeseen ihan vain ajattelutaitoisia varten.


      • "totuus" haisee

        Varsinainen moraalin selkäranka kirjoittelee tällaisia postauksia kolmelta aamuyöllä, -)


      • *halloo!*
        "totuus" haisee kirjoitti:

        Varsinainen moraalin selkäranka kirjoittelee tällaisia postauksia kolmelta aamuyöllä, -)

        Mitä ihmettä tuolla kirjoittamisen ajalla on merkitystä ja moraalin selkärangalla?

        Yrittäjät joutuvat tekemään joskus esim. pitkääkin päivää!
        Selkeää hyvää tekstiä tuo oli.
        Usella yritäjällä on myös alaansa liittyen yövuoroja tai työ alkaa juuri aamuyöstä (vartiointi, leipomot jne)!
        Täydellinen pahvi "totuus" haisee -kirjoittaja sinä olet!
        Silloin kun sinä uneksit omahyväisestä itsestäsi "kauneusunilla", hyvin suuri osa Suomesta uurastaa duunissa!


      • nykyinenpuhmyyjä
        rydy kirjoitti:

        "jonka nimeä en viitsi mainita, ettei lafkan johtaja innostu vetämään herjauksesta oikeuteen. En tosin herjaa vaan sanon vaan mitä olen kuullut ja kokenut.Kyseiset kaksi firmaa vetävät todella suuret välirahat "kuluihin", jotka yhden telemyyjän perusteella olivat yhdessä keräyksessä muistaakseni 96 %, siis tuettava järjestö sai 4 % kerätyistä rahoista. Ja painotan, että tämä on tietenkin vain toisen firman myyjältä kuultua huhu-puhetta"

        - Eli toimit juoruämmänä ja levität asioita joita olet joltain puhelinmyyjältä kuullut. VIeläpä kilpailevan myyjältä jotka ei tunnetusti moiti muita? Jos puhuisit totta ja olisit varma asiasta kertoisit firmojen nimet eikä tarvitsisi pelätä herjaussyytettä. Huhuja ei kannata totuutena kertoa. Ja jos puhutaan 60 tai 100 € tuesta ja jokaiselle lähetettäisiin vuosikertomukset yms. kerätyistä rahoista niin vastahan ne keräyskulut kasvaisivat.

        "Tässä ketjussa joku yrittäjäksi esittäytyvä sanoi, että ei ole yritys eikä mikään, jos ei ole antaa 50 € syöpäkeräykseen. Mikäli olisit oikeasti se, joka noita rahanpyyntöpuheluja saa tietäisit kyllä, että soittoja saattaa tulla kymmeniä kuukaudessa, joten se yksi 50 € saattaakin yhtäkkiä olla satoja tai jopa tuhansia euroja kuussa"
        - No eihän jokaiseen tarvitse osallistua. Mutta jos joku pahastuu siitä että yritykseltä pyydetään tuommoista summaa ja pitää sitä kohtuuttomana niin mietityttää kuinka iso "bisnes" on. Ei 30 tai 60 tai edes 200 euroa pitäisi silti olla summa josta kukaan vakavasti itsensä ottava ja tosissaan hommaa tekevä järkyttyy

        "Ja ns. oikeatkin hyväntekeväisyysyhdistykset, jotka soittavat itse suoraan käyttämättä välikäsiä, ovat nyt ryhtyneet soittamaan parin-kolmen kuukauden välein, joka on kyllä ehdottomasti liian usein, minkä seuraksena tulen sanomaan soittokiellon myös heille."
        - Sinäkö sen oikean tiheyden määrittelet? Soittaisivatko niin usein jos suurin osa närkästyisi. Herkkähipiäiset on erikseen. Suurin osa pystyy oman kokemukseni mukaan kieltäytymään kohteliaasti. Sitä kutsutaan käyttäytymiseksi. Oletko kuullut koskaan vaikka innokkaasti moralisoit kerääjiä?

        "suuri osa puheluista tulee keräysfirmoilta, jotka ottavat omiin kuluihinsa vähintään kymmeniä prosentteja."
        - Tottakai ottavat koska jos yhdistys välttää kiinteät kulut vaikka soittotoimiston perustamisessa ja käytännön kuluissa (vuokrat yms) jotka on alussa kymppitonneja melkein missä vaan firmassa, niin tottakai työn täytyy kattaa kulut. Tuo 96 % keräyskulu on kohta 10 vuotta sitten ollut yksittäistapaus kun suomessa pyörii satoja keräyksiä vuodessa. Kahden vuoden soittokokemuksella kyllä tiedän että suuri osa yrittäjistä on fiksuja ja tajuaa jos tämän asian selittää. No kaikkien älli ei siihen riitä.

        "Ja muistakaa: joskus pitää olla tyly soittajalle, sillä te ette ole heille mitään muuta kuin rahakone. "
        - Tämä oli kaiken huippu. Perustelet siis urpo oman huonon käytöksesi noin. Jos olet jämäkkä mutta ystävällinen saat viestisi kyllä perille. Jos olet jossain yhtiössä töissä niin toivon tosissani että kaikki asiakkaanne (sinun palkanmaksajat) ovat sinulle ja teidän firman myyjille joskus todella tylyjä. He kun ovat vain rahantekokone teidän firmalle ja heidän rahoilla sinun palkka maksetaan. Jos työskentelet yleisellä puolella niin toivon kaikkien olevan tylyjä koska ovat verojen kautta vain sinun palkkasi rahantekokoneita. Varsinkin työnantajasi toivon vittuilevan sinulle päivittäin koska häneltähän sinä rahaa vasta odotatkin. En ihmettele miksi osa väsyy puhelinmyyntityöhön kun vastassasi on sosiaalisesti kyvyttömiä ääliöitä.

        Ehkä joku omaan ajatteluu kykenemätön ottaa nuo saarnasi tosissaan. Halusin laittaa entisenä varainhankkijana opiskelurahat tienanneena myös hieman toisen näkökulman aiheeseen ihan vain ajattelutaitoisia varten.

        onneks on myös ajattelun taitoisia ihmisiä olemassa tällä foorumilla. suurin osa asiakkaista onneksi myös osaa käyttäytyä puhelinmyyjää kohtaan. niiden takia jaksaa painaa töitä


    • ent puh kerääjä

      Pyyteetöntä kuten Lasten klinikoiden kummit. Salli mun nauraa. Missä maailmassa elät! Taisi olla enempi kyse siitä että et tykännyt puhelin markkinoinnista. Tsekkaapas menneiltä vuosilta näiden kummien yms tilitietoja ja toiminnan johtajien tietoja. Puhelin keräyksissä on kyse myös siitä että vaikka apua saisi suoraan menemään niin ei tule lahjoitettua. Kun asia tuodaan eteen ja pyydetään, tulee lahjoitettua. Puhelin keräysten suurimmat arvostelijat ovat toden näköisesti niitä jotka ei muutenkaan lahjoita ikinä mihinkään. Tuossa vain joutuu sen perustelemaan. Samat sitten huutavat kuorossa kuinka väärin on että joku saa työstä palkkaakin eikä joudu nälkä kuolemaan tehdäkseen hyvän asian eteen töitä. Herätys pahvi!

      • että näin

        niinpä. 1990-luvulla oli Lapsen Tähden kampanja. Myytiin mm college-paitoja. Hinta 100 markkaa. Järkytyin kun sain kuulla totuuden. 20 markkaa sai myyjäyhdistys. 20 markkaa meni Kummeille. 60 markkaa otti valmistaja.. Kukeen asiakkaista ei edes kyseenalaistnut toimintaa. Ihnuset uskoivat, että koo 100 markkaa meni kummeille. Itse olin tuolloin 10 vuotias. Kuulin, ko. tarinan, kun äitini kauhisteli asiaa.


    • Krojottamaan opettel

      Ihnuset juuri ovatkin sitä tasoa suurin osin, jotka kuvittelevat jonkun olemattoman tahon kustantavan juuri esim. paitansa ja itse lahjoittavansa vaan koko summan hyväntekeväisyyteen. Taivaastako se vastike lahjoittaessa tipahtaa?

      Ei silti, koijareita tällä alalla riittää.

    • mie täältä pohojoses

      Sinä viisas, joka niin lorupussia ja tätä organisaatiota kehuit ja kerroit sen kanssa olevasi olleen paljonkin tekemisissä. Niin että mitäs siinä "Huippu" lorupussissa sitten on!?!?!? HAiskahti pikkusen mainospuheelta!

    • tietävä

      Tuon täysi huijari yritys.

    • Yrittäjä

      Itse tuen yhteiskuntaa ja myös sairaita lapsia kymmenillä tuhansilla euroilla vuodessa verojen muodossa. En ole 7 vuoteen ollut lomalla enkä tienaa edes samaa kuin normiduunari.

      Joten tänään kun soitettiin että varmasti haluan minäkin maksaa muka jollekin lapselle puuhapaketin 100 eurolla niin sanoin tämän. Miksi kenenkään minunlaiseni yrittäjän joka hyvä kun itselle saa mitään jäämään pitäisi lähteä noin tolkuttomaan ns. hyväntekeväisyyteen? Ja miksi soittaja antoi sellaisen kuvan että en ole hyvä ihminen jos en auta lapsia? Autan jättisummalla rahaa joka vuosi niin lapsia kuin vanhuksia. Se tapahtuu valtiossamme verojen kautta. Vielä joskus lyön kadulla pysäyttäjää joka vaatii rahaa vaikka veteraaneille. Säälittävää ja törkeää tuollainen toiminta. Kukaan ei meitä yrittäjiä auta, kukaan ei meille maksa edes yhtä lomapäivää.

      • Kusettaja soitti

        Myyntitekniikka on opetettu, vetoa syyllisyyteen ja jalouteen.


    • tyjy

      Katso kun se soittaja ei etukäteen tiedä ettet hallitse bisnestäsi. Yrittäjyyttä ei ole tehty helpoksi ei, mutta siltikin suuren osan yrittäjistä elämäntapana on jatkuva valittaminen. Tee jotain paremmin ja hinnoittele paremmin. Maksan veroja minäkin, ei se silti niiden lasten tai keräyksen vika ole. Lisäksi laitan 500 e vuodessa eri kohteisiin. juuri lapsiin. Niin ja yksinyrittäjä olen minäkin

      • Anonyymi

        Nimimerkki Yrittäjä puhuu täyttä asiaa.

        Kaikki kunnia rehelliselle yrittäjälle, joka tekee kovaa työtä, ja pulinat pois.


    • Tyhmä maksaa

      Kyse on lähes aina rahankeräyksestä vetäjien hyväksi. Palikat ovat aina samat, tyhmä puhelinmyyjä, tyhmä asiakas ja vedotaan puheessa lapsiin tai sairaisiin. Jos joku vanha pussi päätyy jollekin lapselle, niin yrittäjä ei saa rahoilleen mitään vastinetta ja lapsikaan ei saa mitään, mikä olisi avuksi. Vaikeaa suorittaa lahjoituksia, koska useimmissa laitoksissa ne on kielletty lain nojalla. Jakelussa ei saa olla tarkastamatonta tuotetta.

      Useimpien yhdistyksien tarkoitus on kiertää veroja ja olla myös silmänlumeena ylevään toimintaan. Todellisuudessa yhdistyksiä käytetään, koska niiden kautta on helppo saada verotonta tuloa ja maksaa palkkioina, sekä kuluina vetäjille rahat "pimeästi". Yhdistykset voivat myös hakea rahankeräysluvan, avustuksia ja myydä ilman ilmoitusvelvollisuutta tuotteita ja palveluita toimintansa tukemiseksi. Eli vetäjien hyvinvoinnin tukemiseksi.

      Jokainen yhdistys aiheuttaa myös kilpailun vääristymistä, koska ne eivät osallistu veronmaksuun, välillisesti ne aiheuttavat työttömyyttä, pahoinvointia ja verotaakan kasvua muille.

      • Etkö tiedä ettei rahankeräyslupaa saa noin vain. Keräysluvan haltijalla on vuotuinen velvollisuuus raportoida rahankäytöstä poliisihallitukselle.

        Näissä raportoinneissa jää sitten joskus yhdistyksiä kiinni väärinkäytöksistä kuten kävi vaikka rukousystävät ry:lle Mutta kiinnijääneet todistavat vain sen että järjestelmä ja valvonta toimii.


      • Palkansaaja
        hullu_ukko kirjoitti:

        Etkö tiedä ettei rahankeräyslupaa saa noin vain. Keräysluvan haltijalla on vuotuinen velvollisuuus raportoida rahankäytöstä poliisihallitukselle.

        Näissä raportoinneissa jää sitten joskus yhdistyksiä kiinni väärinkäytöksistä kuten kävi vaikka rukousystävät ry:lle Mutta kiinnijääneet todistavat vain sen että järjestelmä ja valvonta toimii.

        Onkos tällä Lapsellista ry:llä sitten rahankeräyslupa? Epäilen että ei ole lupaa eikä tarvita sillä rahaa ei kerätä, vaan puhelinuhri "ostaa" tuotteen, joka joka onnettomille syöpälapsiraukoille lahjoitetaan.
        Ei siis tarvita myöskään valvontaa, eikä kiinni jäädä. . Jos olisi rahankeruulupa, niin lahjoitusrahasta ei voisi niin paljon ja helposti välistä vetää omaan taskuun.
        Lakia voi aina venyttää ja moraali on vain rahantulon este


      • Pilfergil
        Palkansaaja kirjoitti:

        Onkos tällä Lapsellista ry:llä sitten rahankeräyslupa? Epäilen että ei ole lupaa eikä tarvita sillä rahaa ei kerätä, vaan puhelinuhri "ostaa" tuotteen, joka joka onnettomille syöpälapsiraukoille lahjoitetaan.
        Ei siis tarvita myöskään valvontaa, eikä kiinni jäädä. . Jos olisi rahankeruulupa, niin lahjoitusrahasta ei voisi niin paljon ja helposti välistä vetää omaan taskuun.
        Lakia voi aina venyttää ja moraali on vain rahantulon este

        Jep Jep

        Ihan totta että varauksella pitää näihin suhtautua. Mutta näppärästi muuttuu epäilyt, mutut ja kuulopuheet faktoiksi. Sitten voikin jo kivasti alkaa osoittaa syyttävää sormea oli syytä tahi ei.

        Asenteesta pisteet: "joka onnettomille syöpälapsiraukoille lahjoitetaan."


      • hullu_ukko
        Palkansaaja kirjoitti:

        Onkos tällä Lapsellista ry:llä sitten rahankeräyslupa? Epäilen että ei ole lupaa eikä tarvita sillä rahaa ei kerätä, vaan puhelinuhri "ostaa" tuotteen, joka joka onnettomille syöpälapsiraukoille lahjoitetaan.
        Ei siis tarvita myöskään valvontaa, eikä kiinni jäädä. . Jos olisi rahankeruulupa, niin lahjoitusrahasta ei voisi niin paljon ja helposti välistä vetää omaan taskuun.
        Lakia voi aina venyttää ja moraali on vain rahantulon este

        Mikäli kyse on siitä, että tuote ostetaan vaikka sille sairaalan osastolle eikä esimerkiksi itselle vaatii se keräysluvan.

        Tällöinhän kyseessä on lahjoitus.

        En tosin itse ole se henkilö, joka tällaisista luvista päättää joten voin olla väärässäkin.


    • dsfsdfgs

      soittivat lapsellista RY:stä ja kappasivat puuhasalkkuja lapsille. Perustajan oma lapsi kuulemma oli syöpäsairas, mutta parani. Siksi haluavat auttaa myymällä hintaan 50€ muutaman värikynän ja piirrustuslehtiön..

      Ihmisten myötätunnolla ja auttamisen halulla hyötymään pyrkiminen on alhaista toimintaa. Myisivät vaikka mieluummin huumeita.

    • TmiPlm

      Lapsellista Ry:N kotisivultahan faktaa, joten ei tarvi täällä keksiä juttuja. 25000 lorupussia toimitettu sairaille lapsille ja yhteistyökumppaneina esimerkiksi verohallinto, if, nordea ja muita tunnettuja. Eipä tuota taida huijaukseki pystyä ketään muu vääntämään, kuin se joka tarvitsee itselleen syyn olla auttamatta, mutta tätä syytä ei voi kertoa. Jos noi toimijat saa leipänsä tuosta auttamisesta, niin ei se ainakaan minulle ole mikään ongelma. Vaihtoehtona olisi varmaan olla kotona ja nostaa yhteiskunnan korvauksia, joten pidän tätä parempana. Tässä työllistetään ja autetaan sairaita lapsia, mikä on mielestäni hieno juttu. Ja te ketkä kritisoitte ja sanotte, että voitte itse ostaa ja toimittaa sairaalaan, niin muistakaa että ette tee sitä työaikana ja laskuta siitä yritystänne. Muutenhan toiminnastanne tulee yritystoimintaa ja voittoa tavoittelevaa? Itsekkin olen yksitysiyrittäjä, jolla on kiire ja joka on tyytyväinen, että voi auttaa näin ilman, että siihen tarvitsisi omaa rajallista aikaa panostaa.Oletteko edes katsoneet? http://www.lapsellista.fi/

    • tilinpäätöspuuttuu

      Eipä näy tiöinpäätöstietoja olevan nettisivuilla.. Jotain hämärää täytyy olla.

    • totuus.

      Nyt on joulu vitun vatipää! Vedä nyt vähän henkeä saatanan kommari ja nauti läheistesi seurasta. Ellei kiinnosta niin työnnä pää omaan paskaasi ja hengitä sisäänpäin, kusipää!

    • lapsiavarten

      Hei,
      pari vuotta myöhässä mutta törmäsin kys. ketjuun vasta nyt.
      Lapsellista Ry on yhdistys jonka tavoitteena on aidosti auttaa syöpäsairaita lapsia. Tiedän tämän koska olin pitkään töissä kyseisellä yhdistyksellä ja minulle ei jäänyt mitään muuta kuin positiivinen kuva, joten koen tehtäväkseni tarjota näkökulmaa. Viedessäni tavaroita sairaalaan sain aidosti nähdä työmme merkityksen ja lasten ilon. On totta, että yhdistyksellä on kuluja ja tottakai osan on mentävä työn ylläpitämiseen, varmasti jokainen aikuinen sen tajuaa, mutta kulut on täysin minimoitu. Työ tapahtuu pienestä kaksiosta Turun keskustassa noin 20 hengen voimalla ja perustajaperheen työskennellessä yhdessä kanssamme. Kaikki tehdään alusta loppuun itse hyvin pienellä palkalla, puhtaasti hyvän tahdon voimalla.
      Mukana toiminnassa on vuodesta toiseen sekä suuryrittäjiä että eläkeläisiä ja opiskelijoita, eikä tarkoitus todellakaan ole rahastaa tärkeällä asialla. Useimmat työntekijät ovat eläkeläisiä tai opiskelijoita, jotka haluavat vain auttaa. Lapsellista Ry:n toiminta on kestänyt jo 7 vuotta ja mukana on 15 sairaalaa ympäri Suomea eikä se olisi mitenkään mahdollista, jos kyseessä olisi vilpillinen toiminta. Toki tämä kaikki löytyy Lapsellista Ry:n verkkosivuilta, josta löytyy myös sairaaloiden yhteyshenkilöt, joten pienellä vaivannäöllä tämäkin olisi kaikki tarkistettavissa. Vuoteen 2016 mennessä yhdistys toimitti yli 49 000 puuhakassia lapsille ja sai valtavan määrän kiitosta ympäri Suomea.
      Sen vielä sanon, että yhdistys ottaa myös miellään vastaan palautetta ja muistan usein lahjoittajien tai muuten kiinnostuneiden tulleen toimistolle kahville tai vain katsomaan toimintaamme. Kyseessä ei siis ole mitään vilpillistä vaan aitoa halua auttaa ja tuoda edes pientä iloa pitkille sairaalajaksoille.

      Toivonkin, että jatkossa ennen netissä juoruilua otatte yhteyttä suoraan yhdistykseen tai sairaalaan tai muulle oikealle taholle. Yhdistys tarjoaa aina mielellään kahvit ja kertoo toiminnasta lisää jos jaksatte paikan päälle mennä seuraamaan työtä.

      Haluan myös mainita, että kukaan ei ole maksanut tästä palautteesta tai pyytänyt minua sitä kirjoittamaan, halusin vain tarjota vaihtoehtoisen näkökulman henkilöltä joka on työtä seurannut päivittäin.

      • Miettikää

        Voi olla, että yhdistys tosiaan toimittaa tuotteita. Mutta kuka valmistaa ja mitä valmistus maksaa? Villi arvaus on, että tuotteen valmistaja, myyvä puhelinmyntiyritys ja jakelija ovat kimpassa. Hinta on jotain aivan muuta kuin sen myyntihinta. Antamalla rahat suoraan sairaaloiden tukiyhdistyksille raha päätyy sinne, minne kuuluukin ja sillä ostetaan sellaista, mitä lapset haluavat.

        Tukka nousee pystyyn, kun ajattelenkin, mitä minä tai lapseni olisimme hyötyneet jostain lorupussukasta :( Lähinnä olisi tullut paha mieli, varsinkin, jos tietäisi, mitä se on maksanut ja mitä muuta sillä rahalla olis saanut. Tajuatteko, mikä yhden "pussukan" hinta on? Sillä saa jo vaikka hyvän pätkän Aku Ankkaa tai vaikka laatuelokuvia, joista on iloa monelle. Parin pussukan hinnalla saa tabletin. Jne. Näitä myydään siis kymmenen setissä, joka maksaa tällä hetkellä 330,- EUR. Itselleni jäi kyllä kuva, että aivan selkeästä puheinmyynnistä on kyse. Miettikää pariin otteeseen, mitä lapset ja perheet todella tarvitsevat!!


    • Lapsiavarten

      Joo Printmix ja tää scanetto vai mikä lie ! myyvät Poliisien ja Palomiesten kannatus ilmoituksia. Ja aivan typerää touhua samat listat kiertää myyjältä toiselle. Ja jos joku yritys antaa ilmoituksen niin sen jälkeen yrittä saa ainakin 50 puhelu milloin mitä tapahtumaa. Eivät lähetä edes tilaus vahvistusta saatika ääni kuittia onko tilannut vai ei !

    • muikkulapsi

      mikä paikka tää oikein on?

    • Jonttu612

      Itse kymmenen vuotta yrittäjänä toimineena olen tämän lorupussimyyjän kanssa jutellut ja kuten edellä mainitään itse otin samoin selvää kyseisen liiketoiminnan pyörittäjä vetelee itse liiveihinsä hyvään tarkoitukseen kerätyt rahat peli on jotain luokkaa 5/95 eli femma hyvään ja loput taskuun. En lähtenyt tähän hyvään? mukaan:(

      • Jonttu612

        Onkohan laitonta tms koota nää perseilijät johonkin listalle niin ei tarvis aina alkaa jotain keskusteluja itse selailee??????


    • ÄitiHämeestä

      Hei!
      Yrityksemme on tukenut jo kolmena vuonna lapsellista ry:tä. Kerran oma lapsemme sai sairaalassa ollessaan kyseisen puuhasalkun eikä onnella ollut rajoja. Oli itsekkin kiva nähdä salkku konkreettisesti ja nähdä kuinka paljon iloa se toi lapselle. En epäile ollenkaan että takana on huijaus. Rohkeasti mukaan vaan lahjoittamaan hyvään tarkoitukseen!

      • jokurajasentääntässäkin

        Siitä ei olekaan kyse, etteivätkö lapset saisi puuhasalkkua, vaan se mitä salkku oikeasti maksaa. Tuolla ylempänä nim. "Lapsia varten" kertoi yhdistyksen käyttävän halpatyövoimaa (opiskelijoita ja eläkeläisiä) tai peräti vapaaehtoisia yhdistyksen pyörittämiseen. Vuokrakulutkaan tuskin ovat huimat, jos toimintaa pyöritetään lähes yksityistiloista. Jos puuhasalkku maksaa 40€ ja sen sisällön todelliset kulut ovat 10€, minimipaketin ollessa 400€, niin voitto tulee 300%.

        Vuonna 2016 yhdistys toimitti 49.000 puuhakassia = 1.960.000 euroa... Tämä noin niinkuin lyhyellä matikalla.

        Näille yhdistyksen tyytyväisille työntekijöille sanoisin, että olisi varmaan varaa pyytää vähän parempaa palkkaa.


      • Anonyymi
        jokurajasentääntässäkin kirjoitti:

        Siitä ei olekaan kyse, etteivätkö lapset saisi puuhasalkkua, vaan se mitä salkku oikeasti maksaa. Tuolla ylempänä nim. "Lapsia varten" kertoi yhdistyksen käyttävän halpatyövoimaa (opiskelijoita ja eläkeläisiä) tai peräti vapaaehtoisia yhdistyksen pyörittämiseen. Vuokrakulutkaan tuskin ovat huimat, jos toimintaa pyöritetään lähes yksityistiloista. Jos puuhasalkku maksaa 40€ ja sen sisällön todelliset kulut ovat 10€, minimipaketin ollessa 400€, niin voitto tulee 300%.

        Vuonna 2016 yhdistys toimitti 49.000 puuhakassia = 1.960.000 euroa... Tämä noin niinkuin lyhyellä matikalla.

        Näille yhdistyksen tyytyväisille työntekijöille sanoisin, että olisi varmaan varaa pyytää vähän parempaa palkkaa.

        Vuoteen 20016 mennessä.. Ei vuonna 2016..tarkkuutta tarinoihin!


      • Anonyymi
        jokurajasentääntässäkin kirjoitti:

        Siitä ei olekaan kyse, etteivätkö lapset saisi puuhasalkkua, vaan se mitä salkku oikeasti maksaa. Tuolla ylempänä nim. "Lapsia varten" kertoi yhdistyksen käyttävän halpatyövoimaa (opiskelijoita ja eläkeläisiä) tai peräti vapaaehtoisia yhdistyksen pyörittämiseen. Vuokrakulutkaan tuskin ovat huimat, jos toimintaa pyöritetään lähes yksityistiloista. Jos puuhasalkku maksaa 40€ ja sen sisällön todelliset kulut ovat 10€, minimipaketin ollessa 400€, niin voitto tulee 300%.

        Vuonna 2016 yhdistys toimitti 49.000 puuhakassia = 1.960.000 euroa... Tämä noin niinkuin lyhyellä matikalla.

        Näille yhdistyksen tyytyväisille työntekijöille sanoisin, että olisi varmaan varaa pyytää vähän parempaa palkkaa.

        Täyttä kusetusta tyhmien Turkulaisten veivaamista


    • Anonyymi

      ovat jo kaksiviikkoa yrittäneet tavoittaa, vaan en vastaa automaatti hylkää puhelun.

    • Anonyymi

      Kuka tässä on takana?

      • Anonyymi

        talousrikospoliisin tuttuja


    Ketjusta on poistettu 24 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      20
      1750
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1339
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1229
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      10
      1143
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1085
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1057
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      11
      1056
    8. Paske perse pillu

      Kulli seksi hiv
      Ikävä
      5
      1040
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1010
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      1009
    Aihe