Jatkoa Nojatuoliin

Huomenta, niin pian täyttyy tämä ketju, ei ehdi muuta kuin aloitella uutta, kun pitkäksi venyy.
Arkiasioista on tarkoitus keskustelle, ei politiikasta, ei liioin Sanna Marinista, hän hyvin vähän meidän monenkaan arkeen liittyy.
Hän ei edes suomen politiikkaan enää vaikuta, työnsä hoiti vaikeana aikana ja se pitäisi riittää.
Vahvasti kannatan ja olen jo aiemminkin esittänyt toivomuksen, että Korpikirjailija avaisi henkilönä oman ketjun, syystä, että hänen ja ystäviensä viestittely on niin kiivasta, että ketju täyttyy pikavauhtia.
Tämä kannattaa ajatella vaan toivomuksena, enhän toki pysty ketään ketjuun kirjoittamasta, estää.
Joku edellisessä ketjussa tätä esitti ja sitä kannatan.

Toivonkin niitä asiaa täynnä olevia kirjoituksia, siis viestejä elämän sujumisista, mitä on ollut ilo lueskella, ideoita vastaanottaa, samaistumalla milloin mihinkin.
Oma elämäni on tätä arkea sanan täydessä merkityksessä, ei mitään mahtavaa uutta ole tiedossa, olenkin aivan tyytyväinen olevaan, ei vanhana tarvitse kovinkaan paljoa ahaa elämyksiä, paljon on ehtinyt tapahtua, niitä muistelen.

Nyt hyvin arkinen kommellus, mitä jouduin kokemaan.
Pesin kylppärin seiniä ja muutenkin puhdistelin, seinien pyyhkiminen kaakeleiden päältä onkin yllättävän hankalaa, kun meinaa vesijäljet aina puhdistus jättää, nyt sain hyvin tämän homman onnistumaan.
Sain kiipeilyn avulla myös kaappien päälliset puhdistettua,
Viimeksi jäi sitten se hankalin homma, lattiakaivonpesu, mikä minun kohdalla on vaikea tapaus.
Ajattelin yrittää muovijakkaran päällä istuen sen tehdä, kun polveni ei kestä tarvittavaa asentoa
Niinpä laskeuduin jakkaraa tavoitellen, mutta putous olikin syvempi mitä odotin ja vihdoin jakkaran tavoitettuani, se karkasi alta ja tömpsähdin lattialle iskien pään seinää, hyvä ettei kaakeli haljennut.
En tähtiä nähnyt, mutta piti kyllä kuulostella, miten tässä kävikään, kuhmu tuli ja pää on yönkin jälkeen melkoisen hellä.
En siis kiipeilyyn sortunut, vaan lattialle istahtaminen aiheutti aikamoisen tärskyn, nyt sitten ei kattoa ei lattiaa oikein tosissaan auta tavoitelle.
Siitä sitten istualtani haroin lattiakaivon jotenkin puhtaaksi, ylös pääseminen olikin sitten yksi kokemus lisää, nyt on kuitenkin kylppäri puhdas.
Manasin taas sitä keksijää, joka on osannut lattiakaivon pesulavuaarin alle laittaa.,
Kaapista ylin hylly irtoaa, mutta alahylly on kiinteä ja siinä sitten hyllyn ja lattian väliin ei mahdu pesua tekemään.
Elämisen kokemus tämäkin.

Tämmöistä tämän mummeli arki on, tulkaa kertomaan omasta arjestanne..

128

818

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Todella vauhdikasta elämää vietät, koska lentelet katosta lattian rajaan. En pilaile, koska minäkin tuolla lailla "urheilen" olettaen, että kyllä minä pystyn, vaikka en todellakaan pysty. Voi niitäkin kolhuja, joita olen hoitanut vain levolla ja Ibusanilla.

      Nyt olen saanut aivan uuden ongelman itselleni, sillä me "akat" eilen, minä ja tyttäreni päätimme myydä sen Espoon kiinteistön.

      Voi maailman taivas, kuinka paljon siitä tulee ongelmaa, ennen kaikkea se tavara paljous, mitä meillä on jo jokaisella ja Espoon tavarat ei mahdu kenellekään.

      Naureskelimme lopuksi, että joudumme itse maksamaan, kuka huolisi tuollaisen ison kiinteistön ja kuinka paljon joudumme itse maksamaan siitä.

      Tässä se aika kuluukin, kuinka ratkaisemme ongelman?

      Olisihan siellä tyhjä kiinteistö nyt jollekin, joka haluaisi vierailla pääkaupunkiseudulla pidempään, vaikka isommankin lapsilauman kanssa.

      • Anonyymi

        Jos on kaava- alue, saatte satojatuhansia tonttimaana ja talo puretaan, uusia tilalle. Sukulainen sai vastaavasta tontista yli 800 000.


    • Anonyymi

      Onhan se selvää kiusantekoa, kun omaa päiväkirjaansa ja raporttejaan ja sättäilyään kaveriensa kanssa pitää toisen aloittamssa vakioketjussa. Ei ollut ensimmäinen kerta kun on ehdotettu omaa ketjua.

      • Miten koet Hillan, kristiinan, demeterin viestit?


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Miten koet Hillan, kristiinan, demeterin viestit?

        Ihan eri asenteella kirjoitettuja , muut huomioon ottavia he ovat, koen siis ne ihan toisin kuin sinun useimmat sinun viestisi.


    • Anonyymi

      Kirjoitat, että korpikirjailijan ja hänen ystäviensä viesteistä ketju täyttyy liian nopeasti.

      Väitteesi on valhe.
      Korpikirjailijan moittijoiden kirjoitukset sen täyttävät.

      Kannattaa lukea kaikki kommentit ennenkuin syyttää ketään.

      Kaikella ystävyydellä.

      kylmätotuus

      • Anonyymi

        Voihan ne kaikki koota omaan osastoonsa.


      • Kaikella ystävyydellä kylmätotuus, en syyttänyt ketään, ehkä sinäkin voisit lukea ja ymmärtää ikein, lukemalla huomaat toivomuksen asiayhteydessä
        Minulla ei ole sitä tunnistamisen taitoa, joita voisin käyttää erotellen ystävät ja viholliset.

        Olen kyllä monta vuotta kyseisen kirjoittajan viestejä lukenut ja aina ne ei minun tekemisiäni nosta,, mutta turhaa oli taas tuo likakaivon pesu esille ottaa, itse härnäät harjanvarsinesi.
        Ehkä minä olisin pahoitellut sattumaa.
        Taiteen puhumisesta ei kohdallani voi siten puhua.

        Tuntematta sinua kylmätotuus, ihmettelen ärtymystäsi minua kohtaan, aina löydät kielteistä sanomastani, ystävyys lienee kaukana, jospa selviän ilman sitä.


      • Hil-la kirjoitti:

        Kaikella ystävyydellä kylmätotuus, en syyttänyt ketään, ehkä sinäkin voisit lukea ja ymmärtää ikein, lukemalla huomaat toivomuksen asiayhteydessä
        Minulla ei ole sitä tunnistamisen taitoa, joita voisin käyttää erotellen ystävät ja viholliset.

        Olen kyllä monta vuotta kyseisen kirjoittajan viestejä lukenut ja aina ne ei minun tekemisiäni nosta,, mutta turhaa oli taas tuo likakaivon pesu esille ottaa, itse härnäät harjanvarsinesi.
        Ehkä minä olisin pahoitellut sattumaa.
        Taiteen puhumisesta ei kohdallani voi siten puhua.

        Tuntematta sinua kylmätotuus, ihmettelen ärtymystäsi minua kohtaan, aina löydät kielteistä sanomastani, ystävyys lienee kaukana, jospa selviän ilman sitä.

        "Olen kyllä monta vuotta kyseisen kirjoittajan viestejä lukenut ja aina ne ei minun tekemisiäni nosta".

        Minä en kirjoita sinusta, en nosta sinua, mitä tuollakin mahdat tarkoittaa. Kirjoitan omista päivän tapahtumisista, jotka poikkeavat sinun päivistäsi. Ymmärrä eromme ihmisinä.

        En ylistä enkä kehu ketään, arvostan kirjoittajia, jotka ymmärtävät tekstejäni ja uskaltavat sen sanoa.

        Olet ilmeisesti jäänyt sinne rivien väliin ja uskot minun riitelevän itseni kanssa.

        Hyvä esimerkki on anon 10.45 kommentti. Vastausta en tule saamaan kysymykseeni.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        "Olen kyllä monta vuotta kyseisen kirjoittajan viestejä lukenut ja aina ne ei minun tekemisiäni nosta".

        Minä en kirjoita sinusta, en nosta sinua, mitä tuollakin mahdat tarkoittaa. Kirjoitan omista päivän tapahtumisista, jotka poikkeavat sinun päivistäsi. Ymmärrä eromme ihmisinä.

        En ylistä enkä kehu ketään, arvostan kirjoittajia, jotka ymmärtävät tekstejäni ja uskaltavat sen sanoa.

        Olet ilmeisesti jäänyt sinne rivien väliin ja uskot minun riitelevän itseni kanssa.

        Hyvä esimerkki on anon 10.45 kommentti. Vastausta en tule saamaan kysymykseeni.

        Miten sinun tekemiset muka eroaa muitten tekemisistä?
        Käyt mökillä, laitat ruokaa, käyt kaupassa, sinulla on sairauksia ja vaivoja sinulla käy vieraita, teet pihatöitä, harrastat maalausta. No onhan siinä ero,,,kutsut omaa harrastustasi taiteeksi. Mutta kyllä sinä ihan tavan kainuulainen vanhus olet.


      • Anonyymi
        Hil-la kirjoitti:

        Kaikella ystävyydellä kylmätotuus, en syyttänyt ketään, ehkä sinäkin voisit lukea ja ymmärtää ikein, lukemalla huomaat toivomuksen asiayhteydessä
        Minulla ei ole sitä tunnistamisen taitoa, joita voisin käyttää erotellen ystävät ja viholliset.

        Olen kyllä monta vuotta kyseisen kirjoittajan viestejä lukenut ja aina ne ei minun tekemisiäni nosta,, mutta turhaa oli taas tuo likakaivon pesu esille ottaa, itse härnäät harjanvarsinesi.
        Ehkä minä olisin pahoitellut sattumaa.
        Taiteen puhumisesta ei kohdallani voi siten puhua.

        Tuntematta sinua kylmätotuus, ihmettelen ärtymystäsi minua kohtaan, aina löydät kielteistä sanomastani, ystävyys lienee kaukana, jospa selviän ilman sitä.

        Jos et erota, kuka on korpikirjailijan ystävä tai "vihollinen", niin kuinka voit väittää, että hänen ystäviensä viestit täyttävät ketjun?

        Eräässä aloituksessasi kerroit jopa erottavasi ne kommentit, jotka korpikirjailija on Anona kirjoittanut.

        Minä en ymmärrä sitä, että mielesi muuttuu alvariinsa. Tuollainen käytös ei anna sinusta luotettavaa kuvaa.

        kylmätotuus


      • Anonyymi
        UUSI
        korppis kirjoitti:

        "Olen kyllä monta vuotta kyseisen kirjoittajan viestejä lukenut ja aina ne ei minun tekemisiäni nosta".

        Minä en kirjoita sinusta, en nosta sinua, mitä tuollakin mahdat tarkoittaa. Kirjoitan omista päivän tapahtumisista, jotka poikkeavat sinun päivistäsi. Ymmärrä eromme ihmisinä.

        En ylistä enkä kehu ketään, arvostan kirjoittajia, jotka ymmärtävät tekstejäni ja uskaltavat sen sanoa.

        Olet ilmeisesti jäänyt sinne rivien väliin ja uskot minun riitelevän itseni kanssa.

        Hyvä esimerkki on anon 10.45 kommentti. Vastausta en tule saamaan kysymykseeni.

        Me muut ainakin ymmärrämme teidän eronne. Hil-la on suurenmoinen persoona.
        Sinä pieni itsensä kehuja.


    • Lukasin edellistä ketjua, asiallista ja tietty joitakin asiattomia kommentteja luku-ja taideharrastuksista, Luulisi sinulla tademaalauksen harrastajana olevan muuta kirjoitettavaa kun minun hätistely pois ketjusta.
      Eihän sinulla olisi mitään sanottavaa harrasteista kertovaan ketjuuni jos sellaisen aloittaisin. En aloita älä edes pyydä.

      Ei koe tarpeelliseksi kertoa vessan likakaivoista johan se olisi kutsu "harjanvarrelle". Enkä ota muutenkaan riskejä katon rajoja ripsuamalla. Yksi putoaminen riitti minulle.

      Aurinko paistaa, taidan tänään käydä mökillä uppopumpun puhdistuksessa ja sitomassa puutarhatavaroisen ressut.

      Muista, että ei ole minun vallassa lakaista kirjoittajia maton alle. Ei nämä perässäni pyörijäni mihinkään häviä, heille viha on elämän työ.

      Luin toimittaja Marja Veitolan krjoituksen vihaviesteistä. Hänelle osoitetut vihaviestit ovat hyvin törkeitä, hän kertoi, että ei halua sitoa itseään pitkiin oikeusprosesseihin asian selvittämiseksi.

      No, jospa tämä kirjoittelu alkaisi siistiytymään..

    • Anonyymi

      Ohohoh mikä kommellus Hil-lalla ! Ei osaa kuin siunailla ja ajatella, että huonomminkin olisi voinut käydä kun pääkin vielä kolahti. Ehkä on niin, että tekevälle sattuu näitä kommelluksia enemmän kuin meille laiskemmille ja luultavasti siedämme keskeneräisyyttäkin "paremmin" - kun on pakko !
      Toisaalta jäämme kai myös ilman sitä iloa, minkä omat ponnistukset viihtyvyyden eteen antavat. Pientä tuntumaa olen siihen saanut tämän vanhan talon ja pihan hallinnoinnissa, vaikka apuvoimiakin välillä käytän.
      Aika aikaa kutakin, mutta kyllä ne meistä, jotka vielä selviävät omin avuin asumisestaan ja arjestaan ovat kaiken arvostuksen ansainneet. Hyvä te/me (?).

      Eipä käy kateeksi tuo Kristiinan tilanne - näitä kuolinpesien tyhjennyksiä kokeneena sanon.
      Mutta kyllä te ripeät naiset siitä selviätte - hyvä ajatella niin ja sen jälkeen on huolta ja huolenpitoa vähemmän, eikö ?

      Kannatan kovasti Hil-lan ehdotusta Korpikirjailijan omasta ketjusta, vaikka siitä tietysti älämölö syntyy kun näin sanoo. Vähän lapsekkaana pidän ajatusta, että kaikilla on "oikeus" kirjoittaa missä vain mutta ei minkäänlaista velvollisuutta ottaa toisia, kokonaisuutta, huomioon. Omista "oikeuksistaan" uhmakkaasti kiinni pitäminen on mielestäni eräänlaista kiusaamista sekin jos/kun se aiheuttaa monille harmeja ja muuttaa koko Nojatuolin hengen. Chattaily ja eipäs/juupas-kisa ei kai nyt varsinaista keskustelua olekaan ja sitä on tarjolla muualla hyvinkin paljon.

      Sanotaan tietysti että yksittäiset kirjoittajat eivät täällä määrää , mutta eivät mielestäni nekään, jotka noudattavat omia sääntöjään muista piittaamatta, vallankäyttöä sekin.

      Kaunis syyspäivä taas tarjolla. Minulla on tänään kirjailijavierailu listalla. Yksi lempikirjailijoistani, Joel Haahtela, on vleraanamme kertomassa uusimmasta kirjastaan.
      Toivottavasti muistan siitä vielä jotakin kun aikaa sitten sen luin..)) Ellen muista, muut muistavat, yhteispelillä se sujuu...

      Mukavaa lauantaipäivää kaikille,
      demeter1

      • Olipa taas sinulta "Deme" mieleni ja ajatuksieni sopiva kirjoitus. Kiitos sinulle.


    • Ymmärrän kyllä Hil-lan toivomuksen että Korppis ja hänen "ihailijansa" siirtyisivät jonnekin muualle, mutta koen sen vain toiveajatteluna. Korppiksen viestit ovat aivan toivomaasi linjaa, päivän askareista, harrastelusta jne. Minäkin käyn ketjuissasi kertomassa arkisista asioistani, linjaamaasi tyyliin. Luen muutenkin mielelläni kaikkien (myös sinun Hil-la), blogiasi päivien kimmellyksestä, ajan saatosta, arjen iloista ja suruista.
      Nämä päiväkirjanomaiset kommentit poikivat usein myös keskustelua, joka saattaa rönsyillä, mutta eikö se ole hyvä asia?
      Asiattomat puskasta tulevat huudot ja loukkaukset vähenisivät tai ehkä ne vain kohdistuisivat muihin kirjoittajiin, jotka ovat aktiiveja ja kirjoittavat nimimerkillä?

      Aurinko paistaa . Hyvää viikonloppua!

      • Anonyymi

        Hilla itse tietää mikä on hänen toivomaansa linjaa.
        Nikillä huudetut nimittelyt, vähättelyt myös anoja kohtaan ovat yhtä pahoja kuin anoilta tulleet vastaavat..
        Korppis ei koskaan ole perustellut, miksei hän omaa sättiä/ päiväkirjaa aloita, vaikka tietää olevansa ei- toivottu hillan ketjuihin. Siis perustele korppis!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hilla itse tietää mikä on hänen toivomaansa linjaa.
        Nikillä huudetut nimittelyt, vähättelyt myös anoja kohtaan ovat yhtä pahoja kuin anoilta tulleet vastaavat..
        Korppis ei koskaan ole perustellut, miksei hän omaa sättiä/ päiväkirjaa aloita, vaikka tietää olevansa ei- toivottu hillan ketjuihin. Siis perustele korppis!

        Terveiset aurinkoiselta niemeltäni. Sain kuten eliaanakin mökkityöt loppusuoralle, puhdistin uppopumpun, vesiletkun hilasin saunamökin seinustalle. Vedin naruja kesäkalusteiden ympärille, toivottavasti kestävät talven kylmät tuulet. Aurinko paistaa.ja lämmittää ikkunalasien läpi. Istahdin pirttiin lepuuttamaan selkää.

        Minun tapani tunnette. En painota kommenttejani kenenkään toivomaa linjaa, vain omaani.

        Keskustelun päätehtävä ei käsittääkseni ole kerätä kiitospisteitä.

        Ano 12.59 kirjoitti oikein, ei minun tekemiseni ole muiden kummempia.

        Minä tulee harrastuksiini, kuka sen kissan hännän nostaa jos ei kissa itse. Jos ei pidä omia kädentaitojaan hyvinä ei kai ne sitten taidetta tekijän mielestä ole.

        Ajelen kohta Kaupunkiin. Sain aamulla idean uuteen taulusarjaani, joka tulee koostumaan ihmishahmoista. Aloitan iltapäivällä työstämään jazz-orkesteria ; )


        En aloita omaa ketjua, syynkin kaikkien pitäisi ymmärtää.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Terveiset aurinkoiselta niemeltäni. Sain kuten eliaanakin mökkityöt loppusuoralle, puhdistin uppopumpun, vesiletkun hilasin saunamökin seinustalle. Vedin naruja kesäkalusteiden ympärille, toivottavasti kestävät talven kylmät tuulet. Aurinko paistaa.ja lämmittää ikkunalasien läpi. Istahdin pirttiin lepuuttamaan selkää.

        Minun tapani tunnette. En painota kommenttejani kenenkään toivomaa linjaa, vain omaani.

        Keskustelun päätehtävä ei käsittääkseni ole kerätä kiitospisteitä.

        Ano 12.59 kirjoitti oikein, ei minun tekemiseni ole muiden kummempia.

        Minä tulee harrastuksiini, kuka sen kissan hännän nostaa jos ei kissa itse. Jos ei pidä omia kädentaitojaan hyvinä ei kai ne sitten taidetta tekijän mielestä ole.

        Ajelen kohta Kaupunkiin. Sain aamulla idean uuteen taulusarjaani, joka tulee koostumaan ihmishahmoista. Aloitan iltapäivällä työstämään jazz-orkesteria ; )


        En aloita omaa ketjua, syynkin kaikkien pitäisi ymmärtää.

        Sinun pitäisi ymmärtää perustaa ihan oma ketju! Et ole esittänyt yhtään järkevää syytä roikkua tässä, vaikka takkiin tulee kaiken aikaa ja ilmapiiri kärsii,


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinun pitäisi ymmärtää perustaa ihan oma ketju! Et ole esittänyt yhtään järkevää syytä roikkua tässä, vaikka takkiin tulee kaiken aikaa ja ilmapiiri kärsii,

        Voidaan jatkaa ja pilata "asiaketju", siihenhän jankkauksesi johtaa.

        Jos et ymmärrä järkevyyttäni, olet no joo, olkoon.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Terveiset aurinkoiselta niemeltäni. Sain kuten eliaanakin mökkityöt loppusuoralle, puhdistin uppopumpun, vesiletkun hilasin saunamökin seinustalle. Vedin naruja kesäkalusteiden ympärille, toivottavasti kestävät talven kylmät tuulet. Aurinko paistaa.ja lämmittää ikkunalasien läpi. Istahdin pirttiin lepuuttamaan selkää.

        Minun tapani tunnette. En painota kommenttejani kenenkään toivomaa linjaa, vain omaani.

        Keskustelun päätehtävä ei käsittääkseni ole kerätä kiitospisteitä.

        Ano 12.59 kirjoitti oikein, ei minun tekemiseni ole muiden kummempia.

        Minä tulee harrastuksiini, kuka sen kissan hännän nostaa jos ei kissa itse. Jos ei pidä omia kädentaitojaan hyvinä ei kai ne sitten taidetta tekijän mielestä ole.

        Ajelen kohta Kaupunkiin. Sain aamulla idean uuteen taulusarjaani, joka tulee koostumaan ihmishahmoista. Aloitan iltapäivällä työstämään jazz-orkesteria ; )


        En aloita omaa ketjua, syynkin kaikkien pitäisi ymmärtää.

        Voit tehdä valinnan ja jäädä pois tästä ketjusta.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Voidaan jatkaa ja pilata "asiaketju", siihenhän jankkauksesi johtaa.

        Jos et ymmärrä järkevyyttäni, olet no joo, olkoon.

        Kukahan täällä jankkaa, SINÄ! Minulta tässä ketjussa ei ole kuin 1 viesti, tuo 15.19.
        Mieti vaan itse mikä olet, kun tunnut olevan melkein kaikkien inhokki täällä. Samoin kaikilla ikäpalstoilla missä olet kirjoittanut.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Terveiset aurinkoiselta niemeltäni. Sain kuten eliaanakin mökkityöt loppusuoralle, puhdistin uppopumpun, vesiletkun hilasin saunamökin seinustalle. Vedin naruja kesäkalusteiden ympärille, toivottavasti kestävät talven kylmät tuulet. Aurinko paistaa.ja lämmittää ikkunalasien läpi. Istahdin pirttiin lepuuttamaan selkää.

        Minun tapani tunnette. En painota kommenttejani kenenkään toivomaa linjaa, vain omaani.

        Keskustelun päätehtävä ei käsittääkseni ole kerätä kiitospisteitä.

        Ano 12.59 kirjoitti oikein, ei minun tekemiseni ole muiden kummempia.

        Minä tulee harrastuksiini, kuka sen kissan hännän nostaa jos ei kissa itse. Jos ei pidä omia kädentaitojaan hyvinä ei kai ne sitten taidetta tekijän mielestä ole.

        Ajelen kohta Kaupunkiin. Sain aamulla idean uuteen taulusarjaani, joka tulee koostumaan ihmishahmoista. Aloitan iltapäivällä työstämään jazz-orkesteria ; )


        En aloita omaa ketjua, syynkin kaikkien pitäisi ymmärtää.

        Korppis. Et uskalla aloittaa omaa ketjua, koska sen suosio ei taida olla kovinkaan kehuttava. No kyllähän jokainen sen ymmärtääkin. No elämä on.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Korppis. Et uskalla aloittaa omaa ketjua, koska sen suosio ei taida olla kovinkaan kehuttava. No kyllähän jokainen sen ymmärtääkin. No elämä on.

        Mikä sinun tekemäsi aloitteen otsikko on?

        kylmätotuus


      • Anonyymi
        UUSI

        Onko Hil-lalla blogi ?


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Hilla itse tietää mikä on hänen toivomaansa linjaa.
        Nikillä huudetut nimittelyt, vähättelyt myös anoja kohtaan ovat yhtä pahoja kuin anoilta tulleet vastaavat..
        Korppis ei koskaan ole perustellut, miksei hän omaa sättiä/ päiväkirjaa aloita, vaikka tietää olevansa ei- toivottu hillan ketjuihin. Siis perustele korppis!

        Jyrääjän omat ketjut on nähty. Ne ovat pelkkää narsistista provoilua ja
        manipulointia ja hänen omaa keinotekoista ketjujensa pidentämistä ja kun
        joittenkin toisten ketjut ovat oikeasti suosittuja ja pitkiä hän syöksyy ne
        pilaamaan tarkoituksella kateudesta.


      • Anonyymi
        UUSI
        korppis kirjoitti:

        Terveiset aurinkoiselta niemeltäni. Sain kuten eliaanakin mökkityöt loppusuoralle, puhdistin uppopumpun, vesiletkun hilasin saunamökin seinustalle. Vedin naruja kesäkalusteiden ympärille, toivottavasti kestävät talven kylmät tuulet. Aurinko paistaa.ja lämmittää ikkunalasien läpi. Istahdin pirttiin lepuuttamaan selkää.

        Minun tapani tunnette. En painota kommenttejani kenenkään toivomaa linjaa, vain omaani.

        Keskustelun päätehtävä ei käsittääkseni ole kerätä kiitospisteitä.

        Ano 12.59 kirjoitti oikein, ei minun tekemiseni ole muiden kummempia.

        Minä tulee harrastuksiini, kuka sen kissan hännän nostaa jos ei kissa itse. Jos ei pidä omia kädentaitojaan hyvinä ei kai ne sitten taidetta tekijän mielestä ole.

        Ajelen kohta Kaupunkiin. Sain aamulla idean uuteen taulusarjaani, joka tulee koostumaan ihmishahmoista. Aloitan iltapäivällä työstämään jazz-orkesteria ; )


        En aloita omaa ketjua, syynkin kaikkien pitäisi ymmärtää.

        Hyvin ymmärrämme 🤣


    • Anonyymi

      Monesti huomaa, etteä varsinkin miesarkkiehdeiltä ouuttuu arkinen käytännöllisyys. Tunsin arkkitehtiperheen, jossa oli 5 m korkea ateljeeosa. Ikkunat katosta lattiaan ja kattolamput upotettu kattorakenteisiin. Kysyin isännältä, miten ikkunat pestään tai lamput vaihdetaan ja hänen mielestään olin pahanilmanlintu.
      Kun he vuosien päästä muuttivat pois olivat ikkunat harmaat pölystä ja joka toinen katon lampuista pimeänä. Rouva piti huolen, että mitään huimia yksityiskohtia ei uuteen huusholliin suunniteltu.
      Onneksi olkoon, Hilla, että selviydyit pystyyn lattialta. Minä lojuisin siellä tuomiopäivään asti.
      Huomasin, että zHurskainenkin oli taas taiteillut katolla. Terveisiä vain, että onneksi nyt viimeisen kerran.
      Kun näitä jutusteluja lukee, saa kyllä kuvan että porukan on vaikea pysyä tasaisella maalla, Demeter ja moni muukin poimii puolukkaa ja raivaa puita, kalastaa ja mitä muuta kaikkea. Pidän peukkuja, että selviydytte lepäämään Nojatuoliin.
      Mkr.

      • Minä olen kieltänyt miestäni ehdottomasti kiipeämään minnekään katoille tai räystäille, kylässä on kaksi isäntää tippunut omalta katoltaan muutaman vuoden sisällä ja hautajaisia pidetty.

        Tuo arkkitehtien piirtämät talot pitänee koko lailla paikkaansa, mkr. Ystävättäreni irlanninsetterien omistaja ja miehensä ostivat komean arkkitehdinpiirtämän talon hienostoalueelta ja minä olen aina ihmetellyt miten tuota surrealistista avaruusalusta oikein pidetään lämpimänä ja siistinä, kun keittiön ja olohuoneen kohdalla kattoon on ainakin viisi metriä ja ikkunoihin mahdoton ylettää ilman telineitä. (Talo nyt myynnissä ja he ovat muuttaneet maalle, hirsimökkiin).

        Tasapaino heikkenee kai miellä kaikilla ikää kertyessä ja vaikka itse kiipeän vielä jakkaralle tarvittaessa, niin verhot vaihtaa mieheni joka ylettää helposti ilman jakkaraaa.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Minä olen kieltänyt miestäni ehdottomasti kiipeämään minnekään katoille tai räystäille, kylässä on kaksi isäntää tippunut omalta katoltaan muutaman vuoden sisällä ja hautajaisia pidetty.

        Tuo arkkitehtien piirtämät talot pitänee koko lailla paikkaansa, mkr. Ystävättäreni irlanninsetterien omistaja ja miehensä ostivat komean arkkitehdinpiirtämän talon hienostoalueelta ja minä olen aina ihmetellyt miten tuota surrealistista avaruusalusta oikein pidetään lämpimänä ja siistinä, kun keittiön ja olohuoneen kohdalla kattoon on ainakin viisi metriä ja ikkunoihin mahdoton ylettää ilman telineitä. (Talo nyt myynnissä ja he ovat muuttaneet maalle, hirsimökkiin).

        Tasapaino heikkenee kai miellä kaikilla ikää kertyessä ja vaikka itse kiipeän vielä jakkaralle tarvittaessa, niin verhot vaihtaa mieheni joka ylettää helposti ilman jakkaraaa.

        Taloissa on aina joku lämmitysjärjestelmä ja siten ne pidetään lämpimänä. Ihan samoin, kuin nämä vanhat rintamamiestalotkin, joissa on kaksi kerrosta.

        Ikkunat pesut hoituu ammattilaisilta.

        Kokemusta on.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Minä olen kieltänyt miestäni ehdottomasti kiipeämään minnekään katoille tai räystäille, kylässä on kaksi isäntää tippunut omalta katoltaan muutaman vuoden sisällä ja hautajaisia pidetty.

        Tuo arkkitehtien piirtämät talot pitänee koko lailla paikkaansa, mkr. Ystävättäreni irlanninsetterien omistaja ja miehensä ostivat komean arkkitehdinpiirtämän talon hienostoalueelta ja minä olen aina ihmetellyt miten tuota surrealistista avaruusalusta oikein pidetään lämpimänä ja siistinä, kun keittiön ja olohuoneen kohdalla kattoon on ainakin viisi metriä ja ikkunoihin mahdoton ylettää ilman telineitä. (Talo nyt myynnissä ja he ovat muuttaneet maalle, hirsimökkiin).

        Tasapaino heikkenee kai miellä kaikilla ikää kertyessä ja vaikka itse kiipeän vielä jakkaralle tarvittaessa, niin verhot vaihtaa mieheni joka ylettää helposti ilman jakkaraaa.

        Katolle voi kiivetä kun on kunnon tikkaat ja turvaköysi. Ufo eli avaruusalus on matala, suorastaa litteä lautanen. Hienostoväellä ökyalueella luulisi olevan varaa palkata siivoojat. On myös turvallisia keittiötikkaita, joita voi käyttää sekä miehet että naiset. Korkea olohuone on tyylikäs ja ilmava, valo tulee kauniisti eikä sinne verhoja tarvita , näkyy kaunis maisema.
        . Ei sinne tarvitse antaa keräytyä pölyä. Enemmän pölynpesiä on ahtaat tilat täynnä roinaa js tekstiilejä.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Taloissa on aina joku lämmitysjärjestelmä ja siten ne pidetään lämpimänä. Ihan samoin, kuin nämä vanhat rintamamiestalotkin, joissa on kaksi kerrosta.

        Ikkunat pesut hoituu ammattilaisilta.

        Kokemusta on.

        Lämmitys on kallista korkeissa huoneissa kun lämpö nousee ylös.


    • Anonyymi

      Kaitpa teillä kaikilla on lattiakaivoissa se suodatin. Se on helppo napata pois, siis vaihtaa uuteen sopivin väliajoin jos edes kyykkyyn sen verran pääsee. Tai joku notkeampi vaihtaa sen parissa minuutissa , jos ei itse pysty.

      • Anonyymi

        Hilla joutuu ryömimään kaapin alle ylettyäkseen lattiakaivoon. Ei kaikilta 80+ ikäisiltä onnistu.
        Kaapin alla se meidänkin kylppärissä on. Siivooja on notkeampi kuin minä. En edes yritäkään itse.
        Ikä tuo harkitsevaisuutta mukanaan
        Mkr


    • Itsekin olen monta kertaa manannut siivotessa/huoltaessa jotain, kuinka epäkäytännöllisiä ratkaisuja on.
      Ikäänkuin yhtään ei olisi tehdessä ajateltu, miten joku asia siivotaan/huolletaan.
      (Itsekseni sitten jupisen, että miesten keksinstöä tietenkin.)

      Tuli tänään jo käytyä kaupassa ja kotona. Aamusella jo uunin täällä mökillä lämmitin.
      Väinökin on jo keksinyt, että, kun otan meikkipussin ja menen vaatekaapille, vaihtovaatteita hakemaan, saattaa olla vaara joutua koppaan.
      Kun en enää päästänyt ulos, kun lähtöä tein, niin livahti sängyn alle pakoon.
      Hiiren jo aamulla toi terassille.

      Kävin jätepisteelläkin, näkyy olevan siinä matkan varrella metsätyömaa. Harvennushakkuuta se.
      Olivat ne tuulenkaadotkin korjanneet jotka silloin tielle olivat kaatuneet. Monta isoa pinoa ja kauenpana vielä näytti korjaamatontakin olevan.
      Onneksi täällä ei kuitenkaan sellaisia myrskyjä ole, kun maailmalta näyttävät telkussa.

      Lähden tästä rantaan, jotain sielläkin aattelin puuhailla.
      Eilen tuli halottua loput lepät, sepä homma on pulkassa tältä vuodelta.
      Kone pitää viedä pois, mitään ei uskalla jättää talveksi.
      Ei nuo riistakameran kuvatkaan välttämättä niin hyviä tule, että rosvot tunnistaisi.

    • Noniin, eläkeläismummot, hankkimaan turvavaijerit, tosipitkät tikkaat ja hyvä henkivakuutus ja maalaamaan räystäitä arkkitehdin piirtämään viisimetriseen taloonne, jossa on ikkunatkin katonrajaan saakka!
      Lycka till!

      • Anonyymi

        Oletko koskaan kuullut sellaista, että palveluita voi ostaa. Ei tarvitse meidän mummujen (ollaan sitten eläkkeellä tai ei) itse tehdä noita töitä.

        No jaa, tuskin olet moisista palveluista tietoinen, kun nuo talojen lämmityksetkin sinua mietityttää.

        ps. onko tuo viisimetriä nyt leveyttä, pituutta vai korkeutta?


      • Anonyymi

        On muuten riittävän hankalat pestävät kaksi kattoikkunaakin normaalista huonekorkeudesta.
        Ikkunan pesu firma veloittaa 50€ tunti, itse en enää kiipeile, tuli vuosikymmenet tehtyäkin.
        Ulkopuolelta sade huuhtelee.


      • Anonyymi

        Noinko kovin käy kateeksi sellaiset, joilla on arkkitehdin suunnittelema talo eikä tarvitse ottaa ongelmaa sen hoidosta? voi ressukkaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noinko kovin käy kateeksi sellaiset, joilla on arkkitehdin suunnittelema talo eikä tarvitse ottaa ongelmaa sen hoidosta? voi ressukkaa!

        Heh, hänen kaksikerroksinen talonsa taitaa olla tosi matala. Räystäät on sitten helppo maalata. :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oletko koskaan kuullut sellaista, että palveluita voi ostaa. Ei tarvitse meidän mummujen (ollaan sitten eläkkeellä tai ei) itse tehdä noita töitä.

        No jaa, tuskin olet moisista palveluista tietoinen, kun nuo talojen lämmityksetkin sinua mietityttää.

        ps. onko tuo viisimetriä nyt leveyttä, pituutta vai korkeutta?

        Joo, enhän minä nyt koskaan ole mistään tuollaisesta kuullutkaan. :) :) :)

        Lämmitys mietittää, kun lämmin ilma nousee katonrajaan ja alhaalla alkaa mittari raksuttamaan...sähkölämmitys korkeissa asunnoissa ei ole niin kauheen halpaa, mutta nää tällaiset pikkuasiat kuinsähkölaskut eivät ole kaikkienhuolena.

        (Meillä on huoneiden korkeus on noin kolme metriä, joten tuo viisimetriä oli varovainen arvio,koska talo on kaksi ja puoli kerrosta)


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Joo, enhän minä nyt koskaan ole mistään tuollaisesta kuullutkaan. :) :) :)

        Lämmitys mietittää, kun lämmin ilma nousee katonrajaan ja alhaalla alkaa mittari raksuttamaan...sähkölämmitys korkeissa asunnoissa ei ole niin kauheen halpaa, mutta nää tällaiset pikkuasiat kuinsähkölaskut eivät ole kaikkienhuolena.

        (Meillä on huoneiden korkeus on noin kolme metriä, joten tuo viisimetriä oli varovainen arvio,koska talo on kaksi ja puoli kerrosta)

        Onko sähkölämmitys ainut lämmitys jonka tiedät?


      • Anonyymi

        Hengitä muutaman kerran rauhallisesti syvään.
        Sinulla näyttää menneen tunteisiin.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Joo, enhän minä nyt koskaan ole mistään tuollaisesta kuullutkaan. :) :) :)

        Lämmitys mietittää, kun lämmin ilma nousee katonrajaan ja alhaalla alkaa mittari raksuttamaan...sähkölämmitys korkeissa asunnoissa ei ole niin kauheen halpaa, mutta nää tällaiset pikkuasiat kuinsähkölaskut eivät ole kaikkienhuolena.

        (Meillä on huoneiden korkeus on noin kolme metriä, joten tuo viisimetriä oli varovainen arvio,koska talo on kaksi ja puoli kerrosta)

        Jos on kunnolla eristetty talo, ei se sähkölasku niin kohtuuton ole, vaikka olisi joku vähän korkeampi huone,esim. olkkari. Suomessa on ok taloissa myös lämpöpumppuja ja tulisijoja, esim, varaava takka. Kaukolämpökin maksaa, mutta voihan sitä aina laskea lämpöä vaikka 17-18 asteeseen ja pitää villahousuja ja villatakkia ja vaikka pipoa päässä. Tai myydä vanha hatara talo. Jos löytää ostajan.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Noinko kovin käy kateeksi sellaiset, joilla on arkkitehdin suunnittelema talo eikä tarvitse ottaa ongelmaa sen hoidosta? voi ressukkaa!

        "Arkkitehdin suunnittelema"? Eivätkö kaikki asunnot ole?
        Ainakin kerrostalot.
        Muistelen kyllä, että sanoivat aikoinaan, että Pispalan puutalot on hahmoteltu lyijykynällä Klubiaskin pohjaan. Kyllä entisajan kirvesmies talon pystyyn sai.
        Mkr.


    • Anonyymi

      Päivää!
      Kuinka voit Hil-la? Eihän ole päänsärkyä tai pahoinvointia? Tuollaisesta kumahduksesta voi aivotärähdys tulla, pahemmasta puhumattakaan. Säikäytti lukijankin. Onneksi pääsit ylös ja tokenit.

      Upea, aurinkoinen syyspäivä. Heräsin aikaisin ja aamukahvia juodessani selasin "Vain elämää" eilisen läpi. Gostello Hautamäki on minulle jäänyt vieraaksi. Hän on sellainen vilkkusilmäinen ilopilleri. Marco Hietala osoittautuu varsin monilahjakkaaksi hevimiehen manttelin alla. Pienen lapsen isässä on jotain herkkää.

      Sienimetsässä olin nelisen tuntia. Liian aikaisin menin, kun aurinko alhaalta paistoi ja häikäisi. Aurinkolasit silmillä en suppilovahveroja erottaisi. Siivoan nykyisin kaikki sienet jo metsässä, mutta avonaiseen koriin saattaa pudota neulasten ja lehtien lisäksi liikkuvaakin.
      Kotona aloin valmistella sieniä kastikkeeksi ja liioittelematta n. 2 cm kokoinen, pitkäraajainen hämähäkki pääsi korista karkuun. Ennen kuin sain lasipurkin ja paperin viedäkseni sen ulos, oli hämis piiloutunut. Nyt täällä kotona on sitten elukka, jota vieroksun. Kun hiustupsu osuu poskeen tai puseron hiha ihoon, niin kavahdan. En yhtään metsässä kammoksu öttiäisiä, mutta kotona. Makuuhuoneen ovi pysyy tänään tiukasti kiinni.

      Ajattelin tehdä omenakääretorttua, kunhan hetken huilaan ja tähyilen josko jostain kolosta hämis tulisi esiin.

      Mukavaa päivää!
      /ex-brinkkala

    • Anonyymi

      Johan on maailma mennyt malliinsa, kun tällaista ei-asiateemalle otsikoitua ketjua, jota siis ilman tosiasiallista teemaa, nostetaan aina uudelleen ketjuksi, jopa ketjun pitäjä suosittelee tietylle kirjoittajalle tällä kaikille yleisellä somealustalla. Ovelasti kyllä toisten aloitteesta.
      Eihän tällainen ystäväpiirin ja seuratoiminnan pitäminen ole yleisen somealustan tarkoitus.

      • Anonyymi

        Sinun maailmasi on sitten todella pieni, jos tämä foorumi on sen malli.


      • Anonyymi

        Kyllä on.
        Onkin todella suosittu näköjään sinullekin, joka et ilmeisesti tunne aloittajan "palsta historiaa", joten mieti hieman itse.


      • Anonyymi

        Tällaisen somealustan tarkoitus ei ole myöskään pitää yksityistä päiväkirjaa, ja kyllä tälle korppikselle oman kaveripiirin seuratoiminta kelpaa. Sen takia pitäisi molemmilla olla omat ketjut. Tuskin hilla menisi korppiksen ketjuun keljuilemaan.


      • Anonyymi

        Valitettavasti Nojatuoli-ketjut ovat muutaman nimimerkin "ikioma" paikka kertoilla päivän tapahtumista. Ulkopuoliset kirjoittajat saavat kuraa niskaansa, jos aloitukseen kirjoittavat omia juttujaan päivän varrelta.

        kylmätotuus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valitettavasti Nojatuoli-ketjut ovat muutaman nimimerkin "ikioma" paikka kertoilla päivän tapahtumista. Ulkopuoliset kirjoittajat saavat kuraa niskaansa, jos aloitukseen kirjoittavat omia juttujaan päivän varrelta.

        kylmätotuus

        Se kura on ilmeisesti peräisin jostain vanhoista kaunoista, kuten korppis itsekkin arvelee. Kai suurin osa nojatuolissa kirjoittavista suhtautuu ihan ok korppiksen juttuihin. Kyllä anokin voi kirjoitella illman kuran saantia, vaikka ei kuulu mihinkään sisäpiiriin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valitettavasti Nojatuoli-ketjut ovat muutaman nimimerkin "ikioma" paikka kertoilla päivän tapahtumista. Ulkopuoliset kirjoittajat saavat kuraa niskaansa, jos aloitukseen kirjoittavat omia juttujaan päivän varrelta.

        kylmätotuus

        Oletko sinä kylmis koskaan edes yrittänyt kirjoittaa omia juttujasi päivän varrelta?
        En ole havainnut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valitettavasti Nojatuoli-ketjut ovat muutaman nimimerkin "ikioma" paikka kertoilla päivän tapahtumista. Ulkopuoliset kirjoittajat saavat kuraa niskaansa, jos aloitukseen kirjoittavat omia juttujaan päivän varrelta.

        kylmätotuus

        Vali vali ja vali, tilaa on sinunkin tehdä oma ketju, eikä tuhlata energiaa tämän ketjun valittamiseen.

        ”Äitii tuu ikkunaan, täällä itkee K, P ja K”


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vali vali ja vali, tilaa on sinunkin tehdä oma ketju, eikä tuhlata energiaa tämän ketjun valittamiseen.

        ”Äitii tuu ikkunaan, täällä itkee K, P ja K”

        Nuo tuhmattytöt ei ota meitä leikkiin mukaan , vaikka tää on koko puiston yhteinen hiekkalaatikko, byääähhh😢😭😩


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valitettavasti Nojatuoli-ketjut ovat muutaman nimimerkin "ikioma" paikka kertoilla päivän tapahtumista. Ulkopuoliset kirjoittajat saavat kuraa niskaansa, jos aloitukseen kirjoittavat omia juttujaan päivän varrelta.

        kylmätotuus

        Ei kukaan kaipaa ykstoikkosten narsistien päiväkirjoja.
        Tämä on keskustelupalsta, mutta jotkut narsistit eivät
        pysty muuhun kuin luettelemaan listaa omista tekemisiään,
        niistä listoista ei puutu kuin kakalla käymiset - toistaiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kukaan kaipaa ykstoikkosten narsistien päiväkirjoja.
        Tämä on keskustelupalsta, mutta jotkut narsistit eivät
        pysty muuhun kuin luettelemaan listaa omista tekemisiään,
        niistä listoista ei puutu kuin kakalla käymiset - toistaiseksi.

        Elämä on 🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuo tuhmattytöt ei ota meitä leikkiin mukaan , vaikka tää on koko puiston yhteinen hiekkalaatikko, byääähhh😢😭😩

        Tuolta noitten toiminta todellakin näyttää anot 17:29 ja 17:42 🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä on.
        Onkin todella suosittu näköjään sinullekin, joka et ilmeisesti tunne aloittajan "palsta historiaa", joten mieti hieman itse.

        Ei paha tapa ketään pelasta, sanotaan vanhoissa tuomariohjeissa.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Valitettavasti Nojatuoli-ketjut ovat muutaman nimimerkin "ikioma" paikka kertoilla päivän tapahtumista. Ulkopuoliset kirjoittajat saavat kuraa niskaansa, jos aloitukseen kirjoittavat omia juttujaan päivän varrelta.

        kylmätotuus

        Ai, kuinkas niin sanot? En ole koskaan saanut kuraa niskaani.


    • Anonyymi

      Juuri tuota tyhjänpäiväisyyttä. Siinähän ne narsistin "kehittyneimmät"
      ajatukset.

    • Anonyymi

      Hyvää lauantai-iltaa! Aamusta oli kylmää ja pilvistä, mutta ihme ja kumma, nyt aurinko
      mitä kauneimmin paistaa! On sillä auringolla ihmeellinen vaikutus.

      Olipa Hillalla ikävä "istuminen", onneksi ei mitään pahempaa sattunut!
      Minä en uskalla oikein ylös nousta, alhaalta paremmin saan siivotuksi.
      Kylpyhuoneenkin kaikki lattiakaivot saan hyvin puhdistetuksi, nuo verkot niissä auttaa, saa vain nostaa ja laittaa roskiin ja uusi tilalle.

      Ulkotöitä olen tehnyt tänään ja vielä niitä piisaa, kun vain olisi hyvä ilma, niin kaikki sujuisi helpommin.

      Voidaan hyvin,
      Neeasa

      • Anonyymi

        Olet kuin aurinko itsekkin, Neeasa🌞


    • Anonyymi

      Älä valita - tee vaan uusia aloituksia.
      Ei niitä kukaan muu tällä periaatteella ala tekemään, kun alustaa ei ole ystäväpiirien luomiselle perustettukaan.

    • Kyllä voi kaikenlaista sattua vaikka kuinka varoisi. Onneksi Hilla ei käynyt pahemmin.
      Minä meinaan kompastua maton reunoihin, eilen oli jalassa paksut sukkahousut jotka ylsivät jalan alle kapeamalla osalla. Se oli luiskahtanut jalan alta pois ja onnistuin kompuroimaan sen avulla.
      En juuri harrasta raskaampaa siivousta, jos en enää kestä katsella niin pyydän siivoojaa apuun.
      On kamala harmi ollut jaloista, eihän niiden tarvisisi kestää kuin minun elinaikani, onko tuo paljon pyydetty?
      Toin linnuille siemeniä ja rasvapalloja kaupassa käydessäni. Närhet hotkivat kitaansa kaiken hyvin nopeasti. Ostin sellaisen syöttöpaikan johon ei närhien pitänyt päästä, katselivat sitä pää kallellaan, viimein yksi onnistui ja muut seurasivat esimerkkiä. Onhan niilläkin näålkä, mutta harmittaa pienten lintujen takia, eivät uskalla tulla syömään närhien takia.

    • Anonyymi

      Jos sinä elät vain menneitä muistellen, etkä juurikaan mitään uutta kaipaa elämääsi, niin salli toki muiden ihmisten hakea uusia elämyksiä. Siihen on oikeus ikäihmisilläkin.

      kylmätotuus

      • Anonyymi

        Mietitkö yhtään mitä kirjoitat?
        Ne muut voivat tehdä niitä ketjuja uusista elämyksistään.


      • Anonyymi

        Hohhoijjaa tuota sinun katkeruuttasi aloittajaa kohtaan. 🥱


      • Anonyymi

        Minä saan uuden elämyksen, kun menen ravintolaan tai taidenäyttelyyn tai teatteriin tai luen uuden kirjan.


      • On hienoa että viitsii ja jaksaa etsiä vaihtelua elämäänsä.
        Minulle on ylellisyyttä kun saan olla rauhassa kissani kanssa.
        Olen matkustellut ja tehnyt kaikkea, hyvää ja pahaa elämässäni, tarpeeksi yhden ihmisen osalle.
        Raskaat ruuhkavuodet ja pitkä omaishoito saavat vielä enemmän arvostamaan rauhallista elämääni.
        En ole kateellinen heille joiden elämä on vaihtelevampaa kuin minun.
        Jos joskus vielä tekee mieli lhteä pidemmälle reissulle niin lähden.
        Australiaan voisin lähteä vieläkin, siellä asuu tuttuja. Jos ei olisi niin kamalan pitkä matka niin lähtisin.
        Kun tästä piristyisin, oli ajat sitten Korona, jäköhän siitä jotain häikkää kun väsyttää ja kolottaa aina vain.


      • Anonyymi

        Minä saa aina uuden elämyksen kun tulee uusia lastenlastenlapsia. Eikä vaan elämyksiä vasn uutta ELÄMÄÄ.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä saan uuden elämyksen, kun menen ravintolaan tai taidenäyttelyyn tai teatteriin tai luen uuden kirjan.

        Illan korvaa@

        Taas vei elämyksen nautinnon haku siveltimien pariin.

        Siinä kolme tuntia kului rattoisasti välillä piti käydä ruokaa laittamassa.

        Nyt syynään väliaikatilannetta, mutta hyvältä näyttää, pitää vaan keksiä rumpalille paikka, eka paikka menee uusiksi.

        Minulla on linna virta tapahtumasta voitettu teatterilippu. Ajattelin käyttää sen Keräilijät ensi iltaan tämän kuun lopulla.

        Napsautin saunan päälle, varmaan moni muukin joten lempeitä löylyjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mietitkö yhtään mitä kirjoitat?
        Ne muut voivat tehdä niitä ketjuja uusista elämyksistään.

        Kommenttini on osoitettu Hil-lalle.
        Onko hän valtuuttanut sinut vastaamaan puolestaan?

        Harkitsen tarkoin, mitä kirjoitan ennenkuin painan lähetä-nappia ja niin kannattaisi tehdä monen muunkin. Sinä taisit pitää turhan kiirettä kirjoituksesi kanssa.

        kylmätotuus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kommenttini on osoitettu Hil-lalle.
        Onko hän valtuuttanut sinut vastaamaan puolestaan?

        Harkitsen tarkoin, mitä kirjoitan ennenkuin painan lähetä-nappia ja niin kannattaisi tehdä monen muunkin. Sinä taisit pitää turhan kiirettä kirjoituksesi kanssa.

        kylmätotuus

        Onko sinulla mitään muuta virkaa täällä kuin arvostella ja tuomita muita ?
        Mistä tällainen ylituomarin tehtävä päähääsi juolahti ?


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Kommenttini on osoitettu Hil-lalle.
        Onko hän valtuuttanut sinut vastaamaan puolestaan?

        Harkitsen tarkoin, mitä kirjoitan ennenkuin painan lähetä-nappia ja niin kannattaisi tehdä monen muunkin. Sinä taisit pitää turhan kiirettä kirjoituksesi kanssa.

        kylmätotuus

        Täällä saa kommentoida kenen tahansa kirjoituksia ilman valtuuksia. Luulisi sinun sen tietävän.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä saa aina uuden elämyksen kun tulee uusia lastenlastenlapsia. Eikä vaan elämyksiä vasn uutta ELÄMÄÄ.

        Niin juuri. Kyllä pieni ihmistaimi on parasta elämässä!


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko sinulla mitään muuta virkaa täällä kuin arvostella ja tuomita muita ?
        Mistä tällainen ylituomarin tehtävä päähääsi juolahti ?

        Asiallisen kysymyksen esittäminen ei ole tuomarointia.

        kylmätotuus


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Asiallisen kysymyksen esittäminen ei ole tuomarointia.

        kylmätotuus

        Et vastannut kysymyksiin.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä saa kommentoida kenen tahansa kirjoituksia ilman valtuuksia. Luulisi sinun sen tietävän.

        Kommentilla ja kysymyksellä on vissi ero.
        Kysymykseen vastaa henkilö, jolle kysymys on esitetty, eivät ketkään muut.

        kylmätotuus


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Kommentilla ja kysymyksellä on vissi ero.
        Kysymykseen vastaa henkilö, jolle kysymys on esitetty, eivät ketkään muut.

        kylmätotuus

        Sullehan esitettiin kysymys?


    • Jo vain, kerran jo saunassa kävin, pistin pökköä pesään, kohta meen uudestaan.
      Eilen etsin mato-onkea, kun olin päättänyt käydä mato-ongella tänä syksynä, vaan ei ollut.
      No löysin koukun ja kohon.
      Tänään korjailin alumiinista vapaani, joku senkin oli saanut vialle.
      Sitten huomasin, että painonkin tarvitsen, löysin mielestäni sopivan kokoisen mutterin.
      Toden totta se pelitti. Muutama syönti, 1 tuli ylös asti, jonka päästin takaisin, Pikkusinttejä, jotka rannalla kulkee.

      Tyyntyi järven pinta, ilma miltei selkeä, välillä aurinko kurkkasi. Läksin vielä hetkeksi soutelemaan.

      Väinö nukkuu tuossa jalkopäässä, vajaa 2 viikkoa niin sitten on muutto kaupunkikotiin.

      Nyt jo pimeys on kattanut maan, vaan laitoin ulkovaloja. Tuo nuukuus, kun vaivaa, en kaikkia mitä on.

      Nyt saunaan .

      • En juuri lämmitä saunaa, kaveri käydessään lämmittää mökillä.
        Keskusassakin on sauna mutta useimmiten tahtoo jäädä suihkun alla seisomiseksi.
        Ennen saatoin lämittää saunan ihan mielijohteesta viikollakin.
        Yhden valon laitoin mökin ikkunaan, se on mukavaa katseltavaa illalla.
        En ole masentunut vaikka moni asia on jäänyt ihan vapaaehtoisesti, olen elämääni tyytyväinen.
        Saattaisin jaksaakin enemmän, mutta mieluummin virkkaan äänikrjojani kuunnellen.
        Olen tullut siihen tuokseen että 80v pitää tehdä kaikkea mikä itseäni huvittaa, niin kauan kun jaksaa.
        45-minuutin kuntoilu erilaisilla vempeleillä on asia mistä en juuri tingi. Olen huomannut että veri kiertää päässäkin paremmin sen jälkeen. Kävely on jäänyt aika vähälle kun jalat on kipeät. Hurjastelen Helkaman Aino sähköpyörälläni kun satun sille tuulelle.
        Käyn aika epäsäännöllisesti palstalla. Kun avaan oiken läppärin niin tykkään kirjitella kunnon näppäimistöllä.


      • liekko kirjoitti:

        En juuri lämmitä saunaa, kaveri käydessään lämmittää mökillä.
        Keskusassakin on sauna mutta useimmiten tahtoo jäädä suihkun alla seisomiseksi.
        Ennen saatoin lämittää saunan ihan mielijohteesta viikollakin.
        Yhden valon laitoin mökin ikkunaan, se on mukavaa katseltavaa illalla.
        En ole masentunut vaikka moni asia on jäänyt ihan vapaaehtoisesti, olen elämääni tyytyväinen.
        Saattaisin jaksaakin enemmän, mutta mieluummin virkkaan äänikrjojani kuunnellen.
        Olen tullut siihen tuokseen että 80v pitää tehdä kaikkea mikä itseäni huvittaa, niin kauan kun jaksaa.
        45-minuutin kuntoilu erilaisilla vempeleillä on asia mistä en juuri tingi. Olen huomannut että veri kiertää päässäkin paremmin sen jälkeen. Kävely on jäänyt aika vähälle kun jalat on kipeät. Hurjastelen Helkaman Aino sähköpyörälläni kun satun sille tuulelle.
        Käyn aika epäsäännöllisesti palstalla. Kun avaan oiken läppärin niin tykkään kirjitella kunnon näppäimistöllä.

        Olen samaa mieltä, näillä vuosikymmenillä pitää tehdä sitä mikä kiinnostaa ja mihin vielä pystyy.
        Veljeni, joka on minua nuorenpi, mutta näkö haittaa, sanoi, että hän on joutunut luopumaan, lehtien lukemisesta, ristikoiden ratkomisesta ja tekstitettyjen ohjelmien seuraamisesta,
        Asuu yksin, radio on hänen ´´ystävänsä´´ .
        Onneksi vielä pärjää yksin arjessa.
        Pientä apua laskujen hoidossa esim. minä tai poikani, joka asuu lähenpänä autamme.
        Myös siivousta ja muuta pientä teen, kun käyn.

        Itse tiedostan koko ajan, että koskaan ei tiedä, mikä on se päivä, kun kaikki muuttuu.
        Hoitajana olen sen nähnyt monta kertaa, elämäni aikana,


      • UUSI
        Eliaana kirjoitti:

        Olen samaa mieltä, näillä vuosikymmenillä pitää tehdä sitä mikä kiinnostaa ja mihin vielä pystyy.
        Veljeni, joka on minua nuorenpi, mutta näkö haittaa, sanoi, että hän on joutunut luopumaan, lehtien lukemisesta, ristikoiden ratkomisesta ja tekstitettyjen ohjelmien seuraamisesta,
        Asuu yksin, radio on hänen ´´ystävänsä´´ .
        Onneksi vielä pärjää yksin arjessa.
        Pientä apua laskujen hoidossa esim. minä tai poikani, joka asuu lähenpänä autamme.
        Myös siivousta ja muuta pientä teen, kun käyn.

        Itse tiedostan koko ajan, että koskaan ei tiedä, mikä on se päivä, kun kaikki muuttuu.
        Hoitajana olen sen nähnyt monta kertaa, elämäni aikana,

        Sunnuntaiaamun rauhaa ja tihkusadetta, on koko yön satanut.
        Eliaana kerrot veljesi radion kuuntelusta, minulla on myös auki koko päivän, näin kuulen aivan kuin huomaamatta asioita joita en muuten kokisi.
        Ikävää on tuo aistien heikkeneminen sitäkin joutuu monet iän myötä kokemaan, kälyäni olen yrittänyt radion kuunteluun yllyttää mutta sekään ei ota tuulta purjeisiin.
        Samoilla mielin minäkin ajattelen tuosta tekemisen tarpeesta, kaikki se mikä iloa antaa ja voimat riittää, on hyvä asia, olkoon se miten pientä tai tarpeetontakin, jos asia iloa antaa niin siitä vaan.
        Jotakin pientäkin tekemällä ei mieli masennu, kuten liekkokin kerroit ja näihin tekoihin voi kuulua vaikka siivoaminen, jos se innostaa.

        Brinkkala, juuri noita oireita kuuntelin, ei tullut mitään poikkeavaa, kuhmu vaan päähän nousi ja arka on vieläkin.
        Tyttärelle kuitenkin soitin siltä varalta, että jotain harmia tulisi, vakuutteli, että soita heti ambulanssi, jos joku tunne pahemmasta tulee.
        Hieman harmiaan purki, kun en uskonut ja jättänyt hänen tehtäväkseen, tänään kotiutuvat mökiltä.
        Kyllä hänellekin tekemistä jäi, verhojen ripustelut, parveke ja keittiön lasien pesu,( se on taas hankalampi homma) muutama yläkaappien puhdistus.
        Ihan kamalina pidän noita korkeita ikkunoita ja monia muita hankalia puhdistuttavia asioita, kuten Makriina esimerkkinä kerroit.
        Minulla tämä lattiakaivo on edellisen asukkaan remontissa saanut pesukoneen letkun myös siihen kaivoon sopimaan ja nyt sitten ei onnistu minkään verkon laitto, hyvä kun sen tavanomaisen ritilän saan paikalleen.
        Nuo turvallisuus asiat koskettaa myös palkattuja apuja, heillekin on taattava turvallinen tekeminen ja vastuu työn onnistumisesta on tilaajalla.
        Asia on tällä kertaa kunnossa.

        Kylmätotuus, sanot tarkkaan harkitsevasi viestisi, no minusta sitä ei tapahdu, syytit minua valehtelemisesta, miksi?
        Arvelin joskus tuntevani kirjoituksista korppiksen viestin, olen pyytänyt anteeksi tätäkin kömmähdystä, mutta se jäi teille kummallekin sitten huomaamatta.
        Et tiedä minun elämästä mitään, tuskin pystyt valehtelijaksi näin julkisesti sanomaan, mutta olkoon, itse tiedän mitä teen ja mistä vastaan, luulen, että luottamuksesta nautin toisten kirjoittajien taholta, en tiettävästi ole mitään henkilökohtaista kenestäkään sanonut.
        Minua on lisäksesi joku moittinutkin, se jääköön tähän.

        Demeter asiaa puhut, noin minäkin asioista ajattelen, kaksiketjua arjen keromana ei ollenkaan paha asia, voisimme säästyä turhilta, usein kitkeristäkin maininnoista.
        Toisten huomioiminen kirjoittaenkin on suotavaa, ei vaan ole minä ja minä, kannustus kirjoittamisiin saa voimaa huomioimisesta, ei kehumiseksi voi sanoa, jos aidosti kiitoksen esittää.
        Itsekästä on ajattelu, että minä toimin niin kuin minulle sopii, ei siinä toisia huomioon oteta.
        Vuoropuhelua tämä on, kannustava mielipide jatkuvuuden takaa.
        Kiitos myötäelämisestä kompurointini johdosta, kaikille sen huomioineet.

        Mistähän löytyisi se taikasana, millä voisimme saada sopuisan ketjun, vieläkö jaksamme yrittää.
        Hyvää sunnuntaipäivää ihan jokaiselle, erottamatta ketään.


      • Anonyymi
        UUSI
        Hil-la kirjoitti:

        Sunnuntaiaamun rauhaa ja tihkusadetta, on koko yön satanut.
        Eliaana kerrot veljesi radion kuuntelusta, minulla on myös auki koko päivän, näin kuulen aivan kuin huomaamatta asioita joita en muuten kokisi.
        Ikävää on tuo aistien heikkeneminen sitäkin joutuu monet iän myötä kokemaan, kälyäni olen yrittänyt radion kuunteluun yllyttää mutta sekään ei ota tuulta purjeisiin.
        Samoilla mielin minäkin ajattelen tuosta tekemisen tarpeesta, kaikki se mikä iloa antaa ja voimat riittää, on hyvä asia, olkoon se miten pientä tai tarpeetontakin, jos asia iloa antaa niin siitä vaan.
        Jotakin pientäkin tekemällä ei mieli masennu, kuten liekkokin kerroit ja näihin tekoihin voi kuulua vaikka siivoaminen, jos se innostaa.

        Brinkkala, juuri noita oireita kuuntelin, ei tullut mitään poikkeavaa, kuhmu vaan päähän nousi ja arka on vieläkin.
        Tyttärelle kuitenkin soitin siltä varalta, että jotain harmia tulisi, vakuutteli, että soita heti ambulanssi, jos joku tunne pahemmasta tulee.
        Hieman harmiaan purki, kun en uskonut ja jättänyt hänen tehtäväkseen, tänään kotiutuvat mökiltä.
        Kyllä hänellekin tekemistä jäi, verhojen ripustelut, parveke ja keittiön lasien pesu,( se on taas hankalampi homma) muutama yläkaappien puhdistus.
        Ihan kamalina pidän noita korkeita ikkunoita ja monia muita hankalia puhdistuttavia asioita, kuten Makriina esimerkkinä kerroit.
        Minulla tämä lattiakaivo on edellisen asukkaan remontissa saanut pesukoneen letkun myös siihen kaivoon sopimaan ja nyt sitten ei onnistu minkään verkon laitto, hyvä kun sen tavanomaisen ritilän saan paikalleen.
        Nuo turvallisuus asiat koskettaa myös palkattuja apuja, heillekin on taattava turvallinen tekeminen ja vastuu työn onnistumisesta on tilaajalla.
        Asia on tällä kertaa kunnossa.

        Kylmätotuus, sanot tarkkaan harkitsevasi viestisi, no minusta sitä ei tapahdu, syytit minua valehtelemisesta, miksi?
        Arvelin joskus tuntevani kirjoituksista korppiksen viestin, olen pyytänyt anteeksi tätäkin kömmähdystä, mutta se jäi teille kummallekin sitten huomaamatta.
        Et tiedä minun elämästä mitään, tuskin pystyt valehtelijaksi näin julkisesti sanomaan, mutta olkoon, itse tiedän mitä teen ja mistä vastaan, luulen, että luottamuksesta nautin toisten kirjoittajien taholta, en tiettävästi ole mitään henkilökohtaista kenestäkään sanonut.
        Minua on lisäksesi joku moittinutkin, se jääköön tähän.

        Demeter asiaa puhut, noin minäkin asioista ajattelen, kaksiketjua arjen keromana ei ollenkaan paha asia, voisimme säästyä turhilta, usein kitkeristäkin maininnoista.
        Toisten huomioiminen kirjoittaenkin on suotavaa, ei vaan ole minä ja minä, kannustus kirjoittamisiin saa voimaa huomioimisesta, ei kehumiseksi voi sanoa, jos aidosti kiitoksen esittää.
        Itsekästä on ajattelu, että minä toimin niin kuin minulle sopii, ei siinä toisia huomioon oteta.
        Vuoropuhelua tämä on, kannustava mielipide jatkuvuuden takaa.
        Kiitos myötäelämisestä kompurointini johdosta, kaikille sen huomioineet.

        Mistähän löytyisi se taikasana, millä voisimme saada sopuisan ketjun, vieläkö jaksamme yrittää.
        Hyvää sunnuntaipäivää ihan jokaiselle, erottamatta ketään.

        Korppis saa kylmiksen puolesta rauhassa arvuutella ja syytellä kirjoittajia, jopa kysymysmerkin paiksta on sanonut tunnistavansa. Avainsana on se, että vaaditan itseltä sama kuin toisilta.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Korppis saa kylmiksen puolesta rauhassa arvuutella ja syytellä kirjoittajia, jopa kysymysmerkin paiksta on sanonut tunnistavansa. Avainsana on se, että vaaditan itseltä sama kuin toisilta.

        Asiathan ne tärkeämpiä ovat. Ajatusten vaihtoa ja erilaisia mielipiteitä.
        Välillä sitä ihmettelee, miksi keskustellaan muista kirjoittajista ja heidän vuosien takaisista kommenteistaan.
        Eihän se ole palstan tarkoitus.

        Säätiedotus juuri lupailee lumisateita pohjoiseen. Ei herätä onnentunteita meikäläisessä.
        Hgin Kauppatorilla on silakkamarkkinat meneillään. Vihjeeksi silakan ystäville,
        jotka eivät ole tietoa saaneet.
        Vähän sateiselta näyttää. Ehkä sää ei estä markkinoille lähtöä.
        Mkr.


      • Anonyymi
        UUSI
        Hil-la kirjoitti:

        Sunnuntaiaamun rauhaa ja tihkusadetta, on koko yön satanut.
        Eliaana kerrot veljesi radion kuuntelusta, minulla on myös auki koko päivän, näin kuulen aivan kuin huomaamatta asioita joita en muuten kokisi.
        Ikävää on tuo aistien heikkeneminen sitäkin joutuu monet iän myötä kokemaan, kälyäni olen yrittänyt radion kuunteluun yllyttää mutta sekään ei ota tuulta purjeisiin.
        Samoilla mielin minäkin ajattelen tuosta tekemisen tarpeesta, kaikki se mikä iloa antaa ja voimat riittää, on hyvä asia, olkoon se miten pientä tai tarpeetontakin, jos asia iloa antaa niin siitä vaan.
        Jotakin pientäkin tekemällä ei mieli masennu, kuten liekkokin kerroit ja näihin tekoihin voi kuulua vaikka siivoaminen, jos se innostaa.

        Brinkkala, juuri noita oireita kuuntelin, ei tullut mitään poikkeavaa, kuhmu vaan päähän nousi ja arka on vieläkin.
        Tyttärelle kuitenkin soitin siltä varalta, että jotain harmia tulisi, vakuutteli, että soita heti ambulanssi, jos joku tunne pahemmasta tulee.
        Hieman harmiaan purki, kun en uskonut ja jättänyt hänen tehtäväkseen, tänään kotiutuvat mökiltä.
        Kyllä hänellekin tekemistä jäi, verhojen ripustelut, parveke ja keittiön lasien pesu,( se on taas hankalampi homma) muutama yläkaappien puhdistus.
        Ihan kamalina pidän noita korkeita ikkunoita ja monia muita hankalia puhdistuttavia asioita, kuten Makriina esimerkkinä kerroit.
        Minulla tämä lattiakaivo on edellisen asukkaan remontissa saanut pesukoneen letkun myös siihen kaivoon sopimaan ja nyt sitten ei onnistu minkään verkon laitto, hyvä kun sen tavanomaisen ritilän saan paikalleen.
        Nuo turvallisuus asiat koskettaa myös palkattuja apuja, heillekin on taattava turvallinen tekeminen ja vastuu työn onnistumisesta on tilaajalla.
        Asia on tällä kertaa kunnossa.

        Kylmätotuus, sanot tarkkaan harkitsevasi viestisi, no minusta sitä ei tapahdu, syytit minua valehtelemisesta, miksi?
        Arvelin joskus tuntevani kirjoituksista korppiksen viestin, olen pyytänyt anteeksi tätäkin kömmähdystä, mutta se jäi teille kummallekin sitten huomaamatta.
        Et tiedä minun elämästä mitään, tuskin pystyt valehtelijaksi näin julkisesti sanomaan, mutta olkoon, itse tiedän mitä teen ja mistä vastaan, luulen, että luottamuksesta nautin toisten kirjoittajien taholta, en tiettävästi ole mitään henkilökohtaista kenestäkään sanonut.
        Minua on lisäksesi joku moittinutkin, se jääköön tähän.

        Demeter asiaa puhut, noin minäkin asioista ajattelen, kaksiketjua arjen keromana ei ollenkaan paha asia, voisimme säästyä turhilta, usein kitkeristäkin maininnoista.
        Toisten huomioiminen kirjoittaenkin on suotavaa, ei vaan ole minä ja minä, kannustus kirjoittamisiin saa voimaa huomioimisesta, ei kehumiseksi voi sanoa, jos aidosti kiitoksen esittää.
        Itsekästä on ajattelu, että minä toimin niin kuin minulle sopii, ei siinä toisia huomioon oteta.
        Vuoropuhelua tämä on, kannustava mielipide jatkuvuuden takaa.
        Kiitos myötäelämisestä kompurointini johdosta, kaikille sen huomioineet.

        Mistähän löytyisi se taikasana, millä voisimme saada sopuisan ketjun, vieläkö jaksamme yrittää.
        Hyvää sunnuntaipäivää ihan jokaiselle, erottamatta ketään.

        Kaipailet taikasanaa sopuisan ketjun saamiseksi.

        Ei siinä mitään taikoja tarvita. Kun lopetat yhdelle kirjoittajalle nälvimisen ja omaan ketjuun kehoittelun niin sekin jo auttaa.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Asiathan ne tärkeämpiä ovat. Ajatusten vaihtoa ja erilaisia mielipiteitä.
        Välillä sitä ihmettelee, miksi keskustellaan muista kirjoittajista ja heidän vuosien takaisista kommenteistaan.
        Eihän se ole palstan tarkoitus.

        Säätiedotus juuri lupailee lumisateita pohjoiseen. Ei herätä onnentunteita meikäläisessä.
        Hgin Kauppatorilla on silakkamarkkinat meneillään. Vihjeeksi silakan ystäville,
        jotka eivät ole tietoa saaneet.
        Vähän sateiselta näyttää. Ehkä sää ei estä markkinoille lähtöä.
        Mkr.

        Kyllähän tämä ihan tuore tapaus on, kun hilla pyysi anteeksi epäilyjään eikä anteeksi antoa tullut ja kylmis tylyttää apuna hillaa.


      • UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Asiathan ne tärkeämpiä ovat. Ajatusten vaihtoa ja erilaisia mielipiteitä.
        Välillä sitä ihmettelee, miksi keskustellaan muista kirjoittajista ja heidän vuosien takaisista kommenteistaan.
        Eihän se ole palstan tarkoitus.

        Säätiedotus juuri lupailee lumisateita pohjoiseen. Ei herätä onnentunteita meikäläisessä.
        Hgin Kauppatorilla on silakkamarkkinat meneillään. Vihjeeksi silakan ystäville,
        jotka eivät ole tietoa saaneet.
        Vähän sateiselta näyttää. Ehkä sää ei estä markkinoille lähtöä.
        Mkr.

        Taikasanaa olen yrittänyt tarjota jo moneen kertaan: kirjoitetaan ASIOISTA, ei TOISISTAMME! Mutku se ei ei kelpaa kenellekään. On kivempaa ja antoisampaa nälviä ja juoruilla.

        Lunta on luvassa Pohjois-Ruotsiin Gällivaarasta Ludvikaan. Kaikki sielläpäin vaihtamassa talvirenkaita autoihinsa. Kohta meilläkin...

        mutta tänään on ohjelmassa puutarhakaupan loppuunmyynissä käyminen, 50% alennus kaikesta.

        Hyvää sunnuntaita, satoi sitten tai paistoi.


      • Anonyymi
        UUSI
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Taikasanaa olen yrittänyt tarjota jo moneen kertaan: kirjoitetaan ASIOISTA, ei TOISISTAMME! Mutku se ei ei kelpaa kenellekään. On kivempaa ja antoisampaa nälviä ja juoruilla.

        Lunta on luvassa Pohjois-Ruotsiin Gällivaarasta Ludvikaan. Kaikki sielläpäin vaihtamassa talvirenkaita autoihinsa. Kohta meilläkin...

        mutta tänään on ohjelmassa puutarhakaupan loppuunmyynissä käyminen, 50% alennus kaikesta.

        Hyvää sunnuntaita, satoi sitten tai paistoi.

        Taikasanasi ei toimi edes sinun omissa kirjoituksissasi.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Taikasanasi ei toimi edes sinun omissa kirjoituksissasi.

        Kiitos kauniista viestistäsi eilen illalla "anonyymi", se kirkastaa tämänkin päivän!


      • UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän tämä ihan tuore tapaus on, kun hilla pyysi anteeksi epäilyjään eikä anteeksi antoa tullut ja kylmis tylyttää apuna hillaa.

        Huomenta Päivää korvesta@

        Aamupäivä on mennyt blogia siis päiväkirjaani täyttäessä. Blogini on valokuvamuistikirja, valokuvat tekevät siitä elävän, enhän toki muuten muistaisi mitä milloinkin tapahtui.
        En ole vuotta 2024 vielä julkaissut sillä paljon on tapahtunut ja kuvien siirto vie aikaa. Olen vielä keskikesän ihanissa muistoissa

        Anteeksi pyynnöstä ano 11.35 kirjoitti. En ole kyseistä pyyntöä huomannut mutta en ole anteeksi pyyntöä vaatinutkaan. Hillan väitehän oli absurdi.

        No, tänään on harmaa sateinen sää, joten maalausta ja muistojen keruuta päiväkirjaani on ohjelmassani.

        Kuinka te muistatte tapaamisen keväällä tai illanvieton kesällä. Lasten käyntien ajankohdan tai päivän jolloin ostitte jotain uutta.. Minä tykkään tehdä aikajanan tapahtumille.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos kauniista viestistäsi eilen illalla "anonyymi", se kirkastaa tämänkin päivän!

        Totuushan on aina parempi, kuin tekopyhyys


      • Anonyymi
        UUSI
        Hil-la kirjoitti:

        Sunnuntaiaamun rauhaa ja tihkusadetta, on koko yön satanut.
        Eliaana kerrot veljesi radion kuuntelusta, minulla on myös auki koko päivän, näin kuulen aivan kuin huomaamatta asioita joita en muuten kokisi.
        Ikävää on tuo aistien heikkeneminen sitäkin joutuu monet iän myötä kokemaan, kälyäni olen yrittänyt radion kuunteluun yllyttää mutta sekään ei ota tuulta purjeisiin.
        Samoilla mielin minäkin ajattelen tuosta tekemisen tarpeesta, kaikki se mikä iloa antaa ja voimat riittää, on hyvä asia, olkoon se miten pientä tai tarpeetontakin, jos asia iloa antaa niin siitä vaan.
        Jotakin pientäkin tekemällä ei mieli masennu, kuten liekkokin kerroit ja näihin tekoihin voi kuulua vaikka siivoaminen, jos se innostaa.

        Brinkkala, juuri noita oireita kuuntelin, ei tullut mitään poikkeavaa, kuhmu vaan päähän nousi ja arka on vieläkin.
        Tyttärelle kuitenkin soitin siltä varalta, että jotain harmia tulisi, vakuutteli, että soita heti ambulanssi, jos joku tunne pahemmasta tulee.
        Hieman harmiaan purki, kun en uskonut ja jättänyt hänen tehtäväkseen, tänään kotiutuvat mökiltä.
        Kyllä hänellekin tekemistä jäi, verhojen ripustelut, parveke ja keittiön lasien pesu,( se on taas hankalampi homma) muutama yläkaappien puhdistus.
        Ihan kamalina pidän noita korkeita ikkunoita ja monia muita hankalia puhdistuttavia asioita, kuten Makriina esimerkkinä kerroit.
        Minulla tämä lattiakaivo on edellisen asukkaan remontissa saanut pesukoneen letkun myös siihen kaivoon sopimaan ja nyt sitten ei onnistu minkään verkon laitto, hyvä kun sen tavanomaisen ritilän saan paikalleen.
        Nuo turvallisuus asiat koskettaa myös palkattuja apuja, heillekin on taattava turvallinen tekeminen ja vastuu työn onnistumisesta on tilaajalla.
        Asia on tällä kertaa kunnossa.

        Kylmätotuus, sanot tarkkaan harkitsevasi viestisi, no minusta sitä ei tapahdu, syytit minua valehtelemisesta, miksi?
        Arvelin joskus tuntevani kirjoituksista korppiksen viestin, olen pyytänyt anteeksi tätäkin kömmähdystä, mutta se jäi teille kummallekin sitten huomaamatta.
        Et tiedä minun elämästä mitään, tuskin pystyt valehtelijaksi näin julkisesti sanomaan, mutta olkoon, itse tiedän mitä teen ja mistä vastaan, luulen, että luottamuksesta nautin toisten kirjoittajien taholta, en tiettävästi ole mitään henkilökohtaista kenestäkään sanonut.
        Minua on lisäksesi joku moittinutkin, se jääköön tähän.

        Demeter asiaa puhut, noin minäkin asioista ajattelen, kaksiketjua arjen keromana ei ollenkaan paha asia, voisimme säästyä turhilta, usein kitkeristäkin maininnoista.
        Toisten huomioiminen kirjoittaenkin on suotavaa, ei vaan ole minä ja minä, kannustus kirjoittamisiin saa voimaa huomioimisesta, ei kehumiseksi voi sanoa, jos aidosti kiitoksen esittää.
        Itsekästä on ajattelu, että minä toimin niin kuin minulle sopii, ei siinä toisia huomioon oteta.
        Vuoropuhelua tämä on, kannustava mielipide jatkuvuuden takaa.
        Kiitos myötäelämisestä kompurointini johdosta, kaikille sen huomioineet.

        Mistähän löytyisi se taikasana, millä voisimme saada sopuisan ketjun, vieläkö jaksamme yrittää.
        Hyvää sunnuntaipäivää ihan jokaiselle, erottamatta ketään.

        Tuo neljännen kappaleen kirjoitus on minusta omituinen.
        Turhamaista kotrollointa ja johtopäätöstentekoa.


      • Anonyymi
        UUSI
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Taikasanaa olen yrittänyt tarjota jo moneen kertaan: kirjoitetaan ASIOISTA, ei TOISISTAMME! Mutku se ei ei kelpaa kenellekään. On kivempaa ja antoisampaa nälviä ja juoruilla.

        Lunta on luvassa Pohjois-Ruotsiin Gällivaarasta Ludvikaan. Kaikki sielläpäin vaihtamassa talvirenkaita autoihinsa. Kohta meilläkin...

        mutta tänään on ohjelmassa puutarhakaupan loppuunmyynissä käyminen, 50% alennus kaikesta.

        Hyvää sunnuntaita, satoi sitten tai paistoi.

        Moi Paloma.se01.
        Näen ensi kertaa kirjoitettuna tuon ruotsinmaan Jällivaaran kirjoitettuna Gällivaaraksi. Kui oikeesti se siellä kirjoitetaan, lausutaan?

        PS. Hyvä, että olet mukana täällä finskinetissä.
        ikäkamrad.


      • Anonyymi
        UUSI
        korppis kirjoitti:

        Huomenta Päivää korvesta@

        Aamupäivä on mennyt blogia siis päiväkirjaani täyttäessä. Blogini on valokuvamuistikirja, valokuvat tekevät siitä elävän, enhän toki muuten muistaisi mitä milloinkin tapahtui.
        En ole vuotta 2024 vielä julkaissut sillä paljon on tapahtunut ja kuvien siirto vie aikaa. Olen vielä keskikesän ihanissa muistoissa

        Anteeksi pyynnöstä ano 11.35 kirjoitti. En ole kyseistä pyyntöä huomannut mutta en ole anteeksi pyyntöä vaatinutkaan. Hillan väitehän oli absurdi.

        No, tänään on harmaa sateinen sää, joten maalausta ja muistojen keruuta päiväkirjaani on ohjelmassani.

        Kuinka te muistatte tapaamisen keväällä tai illanvieton kesällä. Lasten käyntien ajankohdan tai päivän jolloin ostitte jotain uutta.. Minä tykkään tehdä aikajanan tapahtumille.

        Etkö muka huomannut Hillan anteeksipyytöä? Vastasitkin siihen anteeksipyyntöön, ettei se ole vilpitön etkä antanut anteeksi. Hilla viittasi siihen , miten et voi itse muistaa?

        Meillä lapset ja lastenlapset käy niin usein, etten niitä tilastoi. Ei tavara niin tärkeää ole että sitä kuvaisin ja muistiinpanoja tekisin. Mielessähän ne muistot säilyy ja sydämmessä rakkaus elää. Ei ainakaan julkisilla palstoilla yksityiselämän paikka ole. . Tietenkin valokuvia otetaan paljon noin yleensä. Säilytän ravatoiden takuukuitit.


      • Anonyymi
        UUSI
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Taikasanaa olen yrittänyt tarjota jo moneen kertaan: kirjoitetaan ASIOISTA, ei TOISISTAMME! Mutku se ei ei kelpaa kenellekään. On kivempaa ja antoisampaa nälviä ja juoruilla.

        Lunta on luvassa Pohjois-Ruotsiin Gällivaarasta Ludvikaan. Kaikki sielläpäin vaihtamassa talvirenkaita autoihinsa. Kohta meilläkin...

        mutta tänään on ohjelmassa puutarhakaupan loppuunmyynissä käyminen, 50% alennus kaikesta.

        Hyvää sunnuntaita, satoi sitten tai paistoi.

        Kukaan täällä ei edes tunne toisiaan kuin sinä ja kk. Kukaan ei teistä juoruile, ihan itse tuputatte yksityiselämänne tänne. Ja nälvintä on turhan lievä sana mitä itse harrastat.


      • Anonyymi
        UUSI
        korppis kirjoitti:

        Huomenta Päivää korvesta@

        Aamupäivä on mennyt blogia siis päiväkirjaani täyttäessä. Blogini on valokuvamuistikirja, valokuvat tekevät siitä elävän, enhän toki muuten muistaisi mitä milloinkin tapahtui.
        En ole vuotta 2024 vielä julkaissut sillä paljon on tapahtunut ja kuvien siirto vie aikaa. Olen vielä keskikesän ihanissa muistoissa

        Anteeksi pyynnöstä ano 11.35 kirjoitti. En ole kyseistä pyyntöä huomannut mutta en ole anteeksi pyyntöä vaatinutkaan. Hillan väitehän oli absurdi.

        No, tänään on harmaa sateinen sää, joten maalausta ja muistojen keruuta päiväkirjaani on ohjelmassani.

        Kuinka te muistatte tapaamisen keväällä tai illanvieton kesällä. Lasten käyntien ajankohdan tai päivän jolloin ostitte jotain uutta.. Minä tykkään tehdä aikajanan tapahtumille.

        Vielä absurdimpi on sinun väitteesi, että tunnistat kysymysmerkin paikasta (välilyönti) kirjoittajan.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Moi Paloma.se01.
        Näen ensi kertaa kirjoitettuna tuon ruotsinmaan Jällivaaran kirjoitettuna Gällivaaraksi. Kui oikeesti se siellä kirjoitetaan, lausutaan?

        PS. Hyvä, että olet mukana täällä finskinetissä.
        ikäkamrad.

        Gällivare se taitaa ihan oikeesti olla :)


      • Anonyymi
        UUSI
        Hil-la kirjoitti:

        Sunnuntaiaamun rauhaa ja tihkusadetta, on koko yön satanut.
        Eliaana kerrot veljesi radion kuuntelusta, minulla on myös auki koko päivän, näin kuulen aivan kuin huomaamatta asioita joita en muuten kokisi.
        Ikävää on tuo aistien heikkeneminen sitäkin joutuu monet iän myötä kokemaan, kälyäni olen yrittänyt radion kuunteluun yllyttää mutta sekään ei ota tuulta purjeisiin.
        Samoilla mielin minäkin ajattelen tuosta tekemisen tarpeesta, kaikki se mikä iloa antaa ja voimat riittää, on hyvä asia, olkoon se miten pientä tai tarpeetontakin, jos asia iloa antaa niin siitä vaan.
        Jotakin pientäkin tekemällä ei mieli masennu, kuten liekkokin kerroit ja näihin tekoihin voi kuulua vaikka siivoaminen, jos se innostaa.

        Brinkkala, juuri noita oireita kuuntelin, ei tullut mitään poikkeavaa, kuhmu vaan päähän nousi ja arka on vieläkin.
        Tyttärelle kuitenkin soitin siltä varalta, että jotain harmia tulisi, vakuutteli, että soita heti ambulanssi, jos joku tunne pahemmasta tulee.
        Hieman harmiaan purki, kun en uskonut ja jättänyt hänen tehtäväkseen, tänään kotiutuvat mökiltä.
        Kyllä hänellekin tekemistä jäi, verhojen ripustelut, parveke ja keittiön lasien pesu,( se on taas hankalampi homma) muutama yläkaappien puhdistus.
        Ihan kamalina pidän noita korkeita ikkunoita ja monia muita hankalia puhdistuttavia asioita, kuten Makriina esimerkkinä kerroit.
        Minulla tämä lattiakaivo on edellisen asukkaan remontissa saanut pesukoneen letkun myös siihen kaivoon sopimaan ja nyt sitten ei onnistu minkään verkon laitto, hyvä kun sen tavanomaisen ritilän saan paikalleen.
        Nuo turvallisuus asiat koskettaa myös palkattuja apuja, heillekin on taattava turvallinen tekeminen ja vastuu työn onnistumisesta on tilaajalla.
        Asia on tällä kertaa kunnossa.

        Kylmätotuus, sanot tarkkaan harkitsevasi viestisi, no minusta sitä ei tapahdu, syytit minua valehtelemisesta, miksi?
        Arvelin joskus tuntevani kirjoituksista korppiksen viestin, olen pyytänyt anteeksi tätäkin kömmähdystä, mutta se jäi teille kummallekin sitten huomaamatta.
        Et tiedä minun elämästä mitään, tuskin pystyt valehtelijaksi näin julkisesti sanomaan, mutta olkoon, itse tiedän mitä teen ja mistä vastaan, luulen, että luottamuksesta nautin toisten kirjoittajien taholta, en tiettävästi ole mitään henkilökohtaista kenestäkään sanonut.
        Minua on lisäksesi joku moittinutkin, se jääköön tähän.

        Demeter asiaa puhut, noin minäkin asioista ajattelen, kaksiketjua arjen keromana ei ollenkaan paha asia, voisimme säästyä turhilta, usein kitkeristäkin maininnoista.
        Toisten huomioiminen kirjoittaenkin on suotavaa, ei vaan ole minä ja minä, kannustus kirjoittamisiin saa voimaa huomioimisesta, ei kehumiseksi voi sanoa, jos aidosti kiitoksen esittää.
        Itsekästä on ajattelu, että minä toimin niin kuin minulle sopii, ei siinä toisia huomioon oteta.
        Vuoropuhelua tämä on, kannustava mielipide jatkuvuuden takaa.
        Kiitos myötäelämisestä kompurointini johdosta, kaikille sen huomioineet.

        Mistähän löytyisi se taikasana, millä voisimme saada sopuisan ketjun, vieläkö jaksamme yrittää.
        Hyvää sunnuntaipäivää ihan jokaiselle, erottamatta ketään.

        Hyvä Hil-la ! Ei sellaista taikasanaa ole olemassa. Minkä ihmiset luonteelleen voivat
        eikä ainakaan ulkopuolinen pysty ketään muuttamaan, koska muuttumishalu
        täytyy tulla ihmisen itsensä sisältä. Ihmisen täytyy itse hoksata, että olisi
        aihetta tehdä "pikku korjauksia". Kun saat aiheettomia "huomautuksia"
        yritä ohittaa ne. Ei kannattaisi niitä kommentoida ollenkaan,
        mutta toisaalta on luonnollista, että ihmisen oikeudentaju vaatii oikomaan
        häntä kohdanneita vääriä syytöksiä, se on selvä ja joillekin on pakkokin sanoa,
        että he edes vähän tajuaisivat hillitä itseään.

        Muista, että sinä olet erittäin pidetty ja suosittu palstalla. Älä pahoita mieltäsi, vaikka kateelliset yrittävät sinua "nokkia".


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaipailet taikasanaa sopuisan ketjun saamiseksi.

        Ei siinä mitään taikoja tarvita. Kun lopetat yhdelle kirjoittajalle nälvimisen ja omaan ketjuun kehoittelun niin sekin jo auttaa.

        Mikä peruste tällekin kommentille on ? "Yksi kirjoittaja" itse manipuloi
        narsistisessa itsekeskeisyydessään ja ylimielisyydessään palstaa jatkuvasti luullen
        joku parempikin olevansa.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä Hil-la ! Ei sellaista taikasanaa ole olemassa. Minkä ihmiset luonteelleen voivat
        eikä ainakaan ulkopuolinen pysty ketään muuttamaan, koska muuttumishalu
        täytyy tulla ihmisen itsensä sisältä. Ihmisen täytyy itse hoksata, että olisi
        aihetta tehdä "pikku korjauksia". Kun saat aiheettomia "huomautuksia"
        yritä ohittaa ne. Ei kannattaisi niitä kommentoida ollenkaan,
        mutta toisaalta on luonnollista, että ihmisen oikeudentaju vaatii oikomaan
        häntä kohdanneita vääriä syytöksiä, se on selvä ja joillekin on pakkokin sanoa,
        että he edes vähän tajuaisivat hillitä itseään.

        Muista, että sinä olet erittäin pidetty ja suosittu palstalla. Älä pahoita mieltäsi, vaikka kateelliset yrittävät sinua "nokkia".

        Kateellisten kerho KKP


      • Anonyymi
        UUSI
        Hil-la kirjoitti:

        Sunnuntaiaamun rauhaa ja tihkusadetta, on koko yön satanut.
        Eliaana kerrot veljesi radion kuuntelusta, minulla on myös auki koko päivän, näin kuulen aivan kuin huomaamatta asioita joita en muuten kokisi.
        Ikävää on tuo aistien heikkeneminen sitäkin joutuu monet iän myötä kokemaan, kälyäni olen yrittänyt radion kuunteluun yllyttää mutta sekään ei ota tuulta purjeisiin.
        Samoilla mielin minäkin ajattelen tuosta tekemisen tarpeesta, kaikki se mikä iloa antaa ja voimat riittää, on hyvä asia, olkoon se miten pientä tai tarpeetontakin, jos asia iloa antaa niin siitä vaan.
        Jotakin pientäkin tekemällä ei mieli masennu, kuten liekkokin kerroit ja näihin tekoihin voi kuulua vaikka siivoaminen, jos se innostaa.

        Brinkkala, juuri noita oireita kuuntelin, ei tullut mitään poikkeavaa, kuhmu vaan päähän nousi ja arka on vieläkin.
        Tyttärelle kuitenkin soitin siltä varalta, että jotain harmia tulisi, vakuutteli, että soita heti ambulanssi, jos joku tunne pahemmasta tulee.
        Hieman harmiaan purki, kun en uskonut ja jättänyt hänen tehtäväkseen, tänään kotiutuvat mökiltä.
        Kyllä hänellekin tekemistä jäi, verhojen ripustelut, parveke ja keittiön lasien pesu,( se on taas hankalampi homma) muutama yläkaappien puhdistus.
        Ihan kamalina pidän noita korkeita ikkunoita ja monia muita hankalia puhdistuttavia asioita, kuten Makriina esimerkkinä kerroit.
        Minulla tämä lattiakaivo on edellisen asukkaan remontissa saanut pesukoneen letkun myös siihen kaivoon sopimaan ja nyt sitten ei onnistu minkään verkon laitto, hyvä kun sen tavanomaisen ritilän saan paikalleen.
        Nuo turvallisuus asiat koskettaa myös palkattuja apuja, heillekin on taattava turvallinen tekeminen ja vastuu työn onnistumisesta on tilaajalla.
        Asia on tällä kertaa kunnossa.

        Kylmätotuus, sanot tarkkaan harkitsevasi viestisi, no minusta sitä ei tapahdu, syytit minua valehtelemisesta, miksi?
        Arvelin joskus tuntevani kirjoituksista korppiksen viestin, olen pyytänyt anteeksi tätäkin kömmähdystä, mutta se jäi teille kummallekin sitten huomaamatta.
        Et tiedä minun elämästä mitään, tuskin pystyt valehtelijaksi näin julkisesti sanomaan, mutta olkoon, itse tiedän mitä teen ja mistä vastaan, luulen, että luottamuksesta nautin toisten kirjoittajien taholta, en tiettävästi ole mitään henkilökohtaista kenestäkään sanonut.
        Minua on lisäksesi joku moittinutkin, se jääköön tähän.

        Demeter asiaa puhut, noin minäkin asioista ajattelen, kaksiketjua arjen keromana ei ollenkaan paha asia, voisimme säästyä turhilta, usein kitkeristäkin maininnoista.
        Toisten huomioiminen kirjoittaenkin on suotavaa, ei vaan ole minä ja minä, kannustus kirjoittamisiin saa voimaa huomioimisesta, ei kehumiseksi voi sanoa, jos aidosti kiitoksen esittää.
        Itsekästä on ajattelu, että minä toimin niin kuin minulle sopii, ei siinä toisia huomioon oteta.
        Vuoropuhelua tämä on, kannustava mielipide jatkuvuuden takaa.
        Kiitos myötäelämisestä kompurointini johdosta, kaikille sen huomioineet.

        Mistähän löytyisi se taikasana, millä voisimme saada sopuisan ketjun, vieläkö jaksamme yrittää.
        Hyvää sunnuntaipäivää ihan jokaiselle, erottamatta ketään.

        Aloituksessasi kirjoitit, että Korpikirjailijan ja hänen ystäviensä viestittely on niin kiivasta, että ketju täyttyy pikavauhtia.

        Tuohon kommenttiisi vastasin, että se on valhe. Lisäksi kirjoitin, että korpikirjailijan moittijat ketjun täyttävät.

        Olen edelleen samaa mieltä ja jokainen voi tarkastaa asian edellisestä Nojatuoli- aloituksesta.

        Kiistätkö kirjoittaneesi tuon väitteen?

        Minun periaatteeni on pysyä totuudessa. Lusmuilu ei kuulu tapoihini, enkä ole juujuu-nainen kenenkään edessä.

        kylmätotuus


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloituksessasi kirjoitit, että Korpikirjailijan ja hänen ystäviensä viestittely on niin kiivasta, että ketju täyttyy pikavauhtia.

        Tuohon kommenttiisi vastasin, että se on valhe. Lisäksi kirjoitin, että korpikirjailijan moittijat ketjun täyttävät.

        Olen edelleen samaa mieltä ja jokainen voi tarkastaa asian edellisestä Nojatuoli- aloituksesta.

        Kiistätkö kirjoittaneesi tuon väitteen?

        Minun periaatteeni on pysyä totuudessa. Lusmuilu ei kuulu tapoihini, enkä ole juujuu-nainen kenenkään edessä.

        kylmätotuus

        Niillä "ystävillä" hän juuri tarkoittikin teitä sinun laisiasi perässä roikkujia, joilla ei mitään asiallista asiaa ole koskaan kunhan roikutte vain.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Niillä "ystävillä" hän juuri tarkoittikin teitä sinun laisiasi perässä roikkujia, joilla ei mitään asiallista asiaa ole koskaan kunhan roikutte vain.

        Sinullapa oli asiallista asiaa oikein yhden virkkeen verran.

        kylmätotuus


    • Anonyymi
      UUSI

      Edellisestä viestistäni jäi nimmaei pois.
      Hyvää sunnuntaita kaikille!
      Neeasa

    • Anonyymi
      UUSI

      Hellurei! Metsään meni minun äskeinen kirjoitus, mutta menköön.
      Kiva kuulla Hil-la, että olet kunnossa.
      Vaikka matkaa en eilen metsässä paljon taittanutkaan, niin ulkoilma antoi pitkät unet.

      Minä luulen, toivottavasti olen väärässä, että hyvän mielen ketjujen aika on ohi. Olen ollut aistivinani, että kirjoittajat haluavat tällekin palstalle "äksöniä" kuten olen lukenut muillakin somealustoilla olevan.
      "Älä provosoidu, kun provotaan". Helpommin sanottu, jos iskut osuvat "vyön alle".

      Kirjoitellaan oman kykymme mukaan, vain osallistumalla tämä jatkuu.

      Neeasalle extraterveiset! Jäi Ruissalossa kahvit juomatta, mutta ajatuskin kahvihetkestä lämmitti.

      Pyhäpäivää!

      /ex-brinkkala

      • Anonyymi
        UUSI

        Tuskin monikaan kirjoittaja äksönielämyksiä haluaa. Se äksöni ottaa niin suuren tilan ja vie hapen, tulee tukahduttava olo. Eikä hyvän mielen ketjuja synny, kun kaikilla ei ole sitä hyvää mieltä mistä jakaa.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskin monikaan kirjoittaja äksönielämyksiä haluaa. Se äksöni ottaa niin suuren tilan ja vie hapen, tulee tukahduttava olo. Eikä hyvän mielen ketjuja synny, kun kaikilla ei ole sitä hyvää mieltä mistä jakaa.

        Sinä sen hyvin sanoit. Eihän kaikki sitä äksöniä ketjuun halua. Minä näen "chattailun" eli suomennettuna jankutuksen tuona äksöninä. Se todellakin tukahduttaa hyvän mielen ketjut. Sitä ymmärtääkseni Hil-lakin toivoo, turhan jankutuksen jäävän pois.
        Katsotaan mitä tuleman pitää.
        /ex-brinkkala


    • UUSI

      Iltapäivää@

      Olen löytänyt hyvän mielen. Tuhertelin pari tuntia uuden maalauksen kanssa. Vaikeampi työstää kuin "Suku-taulu". Nimikin löytyi kun mietin taustavärejä. "Elämäni biisi". Vielä joitakin pieniä muutoksia ja se on siinä.

      Katsoitteko illalla Elämäni biisi ohjelman. Arvasin kolme, kaksi meni ristiin.

      Missä ketjussa on tuo Hillan anteeksipyyntö?

      • Anonyymi
        UUSI

        Löytyi ainakin vastauksesi , varmaan se Hillan anteeksipyyntö on ollut siinä edellä.

        2024-09-16 11:05:53




        Huomenta Korvesta@

        Hyvää Hillan päivää, toivotan.

        Anteeksipynnöt menevät joskus läpi ja joskus ohi. Se miksi nikkiäni käytettiin anoille syöttinä ja myöhemmin vielä anoja kehuttiin, ei tee anteeksipyynnöstä vilpitöntä.


      • UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Löytyi ainakin vastauksesi , varmaan se Hillan anteeksipyyntö on ollut siinä edellä.

        2024-09-16 11:05:53




        Huomenta Korvesta@

        Hyvää Hillan päivää, toivotan.

        Anteeksipynnöt menevät joskus läpi ja joskus ohi. Se miksi nikkiäni käytettiin anoille syöttinä ja myöhemmin vielä anoja kehuttiin, ei tee anteeksipyynnöstä vilpitöntä.

        Kysymys on Hillan kommentista. Sen haluaisin, jotta tietäisin miten vastata.


      • Anonyymi
        UUSI
        korpikirjailija kirjoitti:

        Kysymys on Hillan kommentista. Sen haluaisin, jotta tietäisin miten vastata.

        Noin sinä jo vastasit! Mikset itse vaivaudu etsimään, mihin kysymykseen noin vastasit ?


      • Anonyymi
        UUSI
        korpikirjailija kirjoitti:

        Kysymys on Hillan kommentista. Sen haluaisin, jotta tietäisin miten vastata.

        Johan siihen vastasit. Missä on sinun ymmärryksesi?


      • UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Johan siihen vastasit. Missä on sinun ymmärryksesi?

        Jos joku vaivautuu etsimään vastaukseni löytyy varmaan kommentti johon vastasin.


      • Anonyymi
        UUSI
        korpikirjailija kirjoitti:

        Jos joku vaivautuu etsimään vastaukseni löytyy varmaan kommentti johon vastasin.

        Opettele nyt vaan itse etsimään, jos katsot sen tarpeelliseksi.


      • UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Opettele nyt vaan itse etsimään, jos katsot sen tarpeelliseksi.

        No, jopas ; )) Missä on ymmärrys ; ))

        Kun metsään huutaisi.. keneltä on pyydetty anteeksi?

        Tähän kommenttiin liittyy vastaukseni.
        Hilla
        "Minusta tuo demen erehdys tuosta ketjun nimeämisestä on todella hyvin inhimillinen asia, mutta voihan se suurenkin porun saada aikaan, jos niin halutaan.
        Anteeksi pyyntö on tehty ja asia pitäisi olla kunnossa.
        Minä pyysin myös joskus asiatonta lausumaani anteeksi, mutta aina tilaisuuden tullen siitä mainitaan.
        Minusta on loukkaavaa, vaikka ei nyt kehenkään kohdistukaan tuo sanonta "helmiä sioille", tuskin kukaan itseään siaksi tunnistautuu, no sanontahan se on, mutta mielestäni ei keskustelupalstalle sopiva."


      • Anonyymi
        UUSI
        korppis kirjoitti:

        No, jopas ; )) Missä on ymmärrys ; ))

        Kun metsään huutaisi.. keneltä on pyydetty anteeksi?

        Tähän kommenttiin liittyy vastaukseni.
        Hilla
        "Minusta tuo demen erehdys tuosta ketjun nimeämisestä on todella hyvin inhimillinen asia, mutta voihan se suurenkin porun saada aikaan, jos niin halutaan.
        Anteeksi pyyntö on tehty ja asia pitäisi olla kunnossa.
        Minä pyysin myös joskus asiatonta lausumaani anteeksi, mutta aina tilaisuuden tullen siitä mainitaan.
        Minusta on loukkaavaa, vaikka ei nyt kehenkään kohdistukaan tuo sanonta "helmiä sioille", tuskin kukaan itseään siaksi tunnistautuu, no sanontahan se on, mutta mielestäni ei keskustelupalstalle sopiva."

        Onko tarpeellista vaatia anteeksipyyntöä? Onko vaatimuksesta esitetty anteeksipyyntö mistään kotoisin.
        Jos on pyydetty anteeksi, niin eikö tehtävä silloin ole suoritettu? Pitääkö pyyntö kuitata ja hyväksyä?
        Jääkö aihe sitten pois palstalta? Jos ei, vaan sama loukkaus putkahtaa tekstiin, eikö se vanha, vaadittu anteeksipyyntö kelpaa uusintana?
        Kummallista, että palstalla voidaan kirjoitella yhtä ja toista vastenmielistä ilman muiden paheksuntaa, mutta sitten tulee seikka, joka loukkaa ja anteeksipyyntö vaaditaan.
        Käytöstavat eivät ole oikein hallussa.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko tarpeellista vaatia anteeksipyyntöä? Onko vaatimuksesta esitetty anteeksipyyntö mistään kotoisin.
        Jos on pyydetty anteeksi, niin eikö tehtävä silloin ole suoritettu? Pitääkö pyyntö kuitata ja hyväksyä?
        Jääkö aihe sitten pois palstalta? Jos ei, vaan sama loukkaus putkahtaa tekstiin, eikö se vanha, vaadittu anteeksipyyntö kelpaa uusintana?
        Kummallista, että palstalla voidaan kirjoitella yhtä ja toista vastenmielistä ilman muiden paheksuntaa, mutta sitten tulee seikka, joka loukkaa ja anteeksipyyntö vaaditaan.
        Käytöstavat eivät ole oikein hallussa.

        Kuka vaatii anteeksipyyntöä?


    • Anonyymi
      UUSI

      Luulenpa, että moni toivoisi manipuloijajyrääjän aloittavan oman ketjunsa,
      pysyvän siellä, poissa täältä ja mieluummin jättävän senkin aloittamatta.

      • Anonyymi
        UUSI

        Osallistut itsekin toivomuksiin ja lisäät omalta osaltasi ketjun pituutta. Jos vastaajien sankat joukot eivät osallistuisi tähän ketjuun, jäisi se huomattavan lyhyeksi, ja moni ikävä viesti kirjoittamatta.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Osallistut itsekin toivomuksiin ja lisäät omalta osaltasi ketjun pituutta. Jos vastaajien sankat joukot eivät osallistuisi tähän ketjuun, jäisi se huomattavan lyhyeksi, ja moni ikävä viesti kirjoittamatta.

        Jyrä voisi kirjoitella omassa ketjussaan jotain "vaatimatonta"
        niinkuin joskus ennenkin 70 palstalla, esimerkiksi että
        "minun kirjoitukseni ovat helmiä sioille".


    • Anonyymi
      UUSI

      Olipa reipas ulkoilusää tänään. Mun lemppari-ilma ,sopivan vilpoisaa aurinkoista ja virkistävää tuulta. Taas tapasin ohimennen reippaan 97 v ihmisen . Käy päivittäin n 1 km lenkin. Tekee itse ruuat ja pitää kolmionsa kunnossa, käy lähikaupassa ect. . Kerran kuussa käy kuulemma siivooja. Jutella voi ,kun nuoren ihmisen kanssa.
      Kymmenisen vuotta olen hänet nähnyt lenkillä- ihana tapaus. Ai että!

    • Anonyymi
      UUSI

      Nam , se oli yhtä hyvää ,kuin lapsena! Arvaatteko mikä?
      Tepsuttelin tuolla vahalla omakotialueella ja ne ihanat ihmiset olivat laittaneet omppuja portin pieleen. Nappasin pussillisen ja äsken tein helpon nopsan omenapiirakan sitten paistumaan. Piti tehdä mustikkapiirakka, mutta siitä tuleekin omena-mustikkapiirakka kera kanelin ja sokerin . Uunissa nyt paistuu.

      Mutta parasta oli se taikina ,,,etusormella nuoleskelin kulhon reunat ja todellakin maistui ihan yhtä herkulliselta se taikinan loppu, kuin silloin lapsena äidin tehdessä kakkua.
      Että voikin olla taivaallista. Pienestä se ihminen tulee iloiseksi.

      • Anonyymi
        UUSI

        Kiva kun kerroit herkutteluhetkestäsi. Tuli itsellekin tunne jospa huomenna tekisin jotain herkkua kun on tullut melko askeettiseksi nämä ruokailut viime aikoina.
        Edellinen kirjoittaja oli ulkoillessaan tavannut 97 vuotiaan reippailemassa ja keskustelut sujuivat mukavasti. Kumpainenkin näistä ulkoilijoista ovat varmasti jo ikäihmisiä ja hoitavat terveyttään raikkaassa ulkoilmassa kävelemässä. Hyvä he!


    • Anonyymi
      UUSI

      Jyrääjän omat ketjut on nähty. Ne ovat pelkkää narsistista provoilua ja
      manipulointia ja hänen omaa keinotekoista ketjujensa pidentämistä ja kun
      joittenkin toisten ketjut ovat oikeasti suosittuja ja pitkiä hän syöksyy ne
      pilaamaan tarkoituksella kateellisena.

    • Anonyymi
      UUSI

      Kävin lävitse edellisen Nojatuoli-aloituksen ja laskin kuinka paljon Korpikirjailijan ja hänen ystäviensä viestejä ketjussa oli. "Ystäviksi" katsoin Paloman ja itseni.
      Ketjussa on 325 kommenttia, joista meidän 3:n kommentteja on n. 60 kpl.
      Toisten kirjoittajien kommentteja on 265 kpl.
      Prosentteina meidän osuutemme on 20% ja toisten 80%.

      Meidän vaikutuksemme ketjun pikavauhtiseen täyttymiseen on kovin pieni verrattuna muihin ketjuusi kirjoittaviin.

      Hil-la, oletko samaa mieltä kanssani?

      kylmätotuus

      • Anonyymi
        UUSI

        Palsta ei ole tarkoitettu henkilökohtaisten suhteiden ylläpitoon eikä setvimiseen, ja tuo leireihin jako on todella ruma temppu! Suurin osa ei halua ottaa kantaa riitoihin vaan olla neutraali.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Porno tuhosi lopulta parisuhteemme

      Meille tuli 2 vuoden suhteessa ero. Pornon katselu oli viimeinen niitti suhteessamme!! Sekä jatkuvan huonon kohtelun ta
      Parisuhde
      25
      3795
    2. Tämä on sinulle vaikka kaikki lukee

      Vaikka kuinka olet viisas ja kaikin puolin velho, niin et tiedä tilanteestani. Senkin takia menetät mielenkiinnon. Eikä
      Tunteet
      17
      3538
    3. Itseni vuoksi

      Yritän kitkutella vielä viikon verran ja sitten päätöksien aika. Pakko on, ei tästä jumista muuten pääse millään eroon,
      Ikävä
      24
      1777
    4. Täytyy sanoa

      Että olit kyllä mielenkiintoisin ja omaperäisin nainen mitä olen koskaan tavannut. Aivan kuin joku olisi tiputtanut sinu
      Ikävä
      30
      1308
    5. Minkä pituinenen kaivattusi on

      Kirjain ja pituus kehiin! 😊
      Ikävä
      68
      1295
    6. Harmi, kun sillä nousi

      kaikki huomio päähän. Vaikutti aluksi niin mukavalta ja vaatimattomalta 😔
      Ikävä
      57
      1182
    7. Miten saisin

      Hurmattua sinut uudelleen,? Pissin omiin muroihini ensinmäisellä kerralla koska olin tyhmä ja liiaksi kiinni menneess
      Ikävä
      33
      1134
    8. Raamatun tärkein lause

      Ja Mooses tuli alas vuorilta missä jumala oli, Mooseksen mukaan, ilmoittanut hänelle, että hän ja koko juutalainen väki,
      Hindulaisuus
      376
      888
    9. Jatkoa Nojatuoliin

      Huomenta, niin pian täyttyy tämä ketju, ei ehdi muuta kuin aloitella uutta, kun pitkäksi venyy. Arkiasioista on tarkoitu
      80 plus
      128
      818
    10. Onhan tälläkin hivnaisella ollut varmasti satoja asiakkaita,ehkä myös nykyinen aviomies.

      Olen naisen nähnyt Turuntiellä. Kantaa todella hi- virusta? Mikäli myy seksiä, niin eikö pitäisi saada pois markkinoilta
      Hämeenlinna
      154
      814
    Aihe