Paras selkäliike..?

Mikähän olis tehokkain treeni selälle..? Ite oon alataljaa tehny kapealla sekä leveällä otteella..? leveällä tangolla menee ainakin latseihin kunnolla..
Mulla on vähän epäsymmetriset lapaluut vielä jotka johtuu skolioosista..
Näinköhän treenaamalla vois saada niitä parempaan suuntaan..?!
Ilmianna
Jaa

24 Vastausta


Leuanveto lisäpainoilla.
Ilmianna
Jaa
Kyllä ammattilaisten tekemissä treenikirjoissa pidetään näitä kahta liikettä kaikkein parhaimpina selkäliikkeinä:

https://www.irongym-store.com/media/useruploads/images/bodaus-1.jpg

ja

http://www.gymeverybody.com/liikevideot/selka/kulmasoutumyotaote.MPG.GIF

Siis leuanveto & kulmasoutu tangolla. Kulmasoutua tangolla tehdessä seälä ei saa mennä kaarella, kannattaa turvalisuussyistä käyttää vyötä!
Ilmianna
Jaa
Kyllä ne on kulmasoutu eli alatalja ja ylätalja. Jälkimmäinen ennenkaikkea ja oikeilla tekniikoilla -sekunti vetoa ja kaksi palautusta!
Riisikepit voivat "kieputella" leukoja ja vedellä käteen puksarin vessassa, kun eihn ne ne naista saa persejalkaiset -muutenkin mahtavat hinttejä olla vitun feminiinit!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
13 VASTAUSTA:
Hormooneilla pumpattu apina!

Toista se on ku me kukkakeppinatikat nostamme sentään 1,5 * oman painon penkistä ihan kaurapuurolla!

Tukehdu hormooneihin!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Natikkanatu kirjoitti:
Hormooneilla pumpattu apina!

Toista se on ku me kukkakeppinatikat nostamme sentään 1,5 * oman painon penkistä ihan kaurapuurolla!

Tukehdu hormooneihin!
No se ei paljoa vaadi jos epäpuhtaan ykösen 80 kilolla tekee väärällä tekniikalla.
Itse nostan omalla painollani eli 120 kilolla 15toistoa, että revi kynis siitä!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Ylätaljamies kirjoitti:
No se ei paljoa vaadi jos epäpuhtaan ykösen 80 kilolla tekee väärällä tekniikalla.
Itse nostan omalla painollani eli 120 kilolla 15toistoa, että revi kynis siitä!
Sarjoilla lasoilu!?

Eipä se anna yksiselitteistä kuvaa voimatasosta.
Treenien sarjapituudet vaikuttavat ratkaisevasti.

Maksimi ykkönen on maksimi ykkönen. Yksiselitteisesti!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Ylätaljamies kirjoitti:
No se ei paljoa vaadi jos epäpuhtaan ykösen 80 kilolla tekee väärällä tekniikalla.
Itse nostan omalla painollani eli 120 kilolla 15toistoa, että revi kynis siitä!
nostettu kaurapuurolla 120kg penkistä parhaimmillaan 7 toistoa, joka on yli 1,5 kertaa oma paino. Leuanveto ennätys 40 toistoa ja cooper juoksu 3300m. Mitä sulla menee cooper?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Selkä treenaantuu kirjoitti:
nostettu kaurapuurolla 120kg penkistä parhaimmillaan 7 toistoa, joka on yli 1,5 kertaa oma paino. Leuanveto ennätys 40 toistoa ja cooper juoksu 3300m. Mitä sulla menee cooper?
Coopperi paranee juoksemalla cooperia. Pikkasella mieleenpalauttelulla menee 3000 ja vähän enemmällä satsauksella enempi.
Älä jauha mikki pskaa. Mulla onkin ihan täyspitkät kädet eikä tuollaset siimanpätkät, eli rauta liikku ja pitää nostaakkin, eikä van käyttää rautoja irti penkistä:D
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Selkä treenaantuu kirjoitti:
nostettu kaurapuurolla 120kg penkistä parhaimmillaan 7 toistoa, joka on yli 1,5 kertaa oma paino. Leuanveto ennätys 40 toistoa ja cooper juoksu 3300m. Mitä sulla menee cooper?
mitehän tää keskustelu pomppas selkätreenistä cooperiin..:)
Turha se on täällä anonyymisti kehuskella kuka juoksee eniten cooperissa..
mutta sen tiiän et sellaset kellä lihasmassaa on todella ja painoa reilut 120 ni ei ne harvemmin juokse cooperia 3300..:)
tiedän ite koska joskus ennen kun en vielä salilla treenannut ja painoin 20kg vähennän ku nyt ja sillon harrastin juoksua ja muuta kuntoilua tosi paljon ni
juoksin sen 3400.. nyt en painavempana ja lihaksikkaampana juokse edes 3000 mitenkään.. vaik alkasin juoksua treenaa samalla tavalla ku ennen ni ei varmaa tulis samoja tuloksia ku sillo hoikkana poikana...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
hjhgjghjgjhj kirjoitti:
mitehän tää keskustelu pomppas selkätreenistä cooperiin..:)
Turha se on täällä anonyymisti kehuskella kuka juoksee eniten cooperissa..
mutta sen tiiän et sellaset kellä lihasmassaa on todella ja painoa reilut 120 ni ei ne harvemmin juokse cooperia 3300..:)
tiedän ite koska joskus ennen kun en vielä salilla treenannut ja painoin 20kg vähennän ku nyt ja sillon harrastin juoksua ja muuta kuntoilua tosi paljon ni
juoksin sen 3400.. nyt en painavempana ja lihaksikkaampana juokse edes 3000 mitenkään.. vaik alkasin juoksua treenaa samalla tavalla ku ennen ni ei varmaa tulis samoja tuloksia ku sillo hoikkana poikana...
helppo täällä on kirjoitella mitä vain. Coopperiin aihe pomppasi samasta syystä, kuin penkkituloksella kehuminen ja pienempikokoisten miesten nälviminen. Käsien pituudet ovat oikeastaan huonot penkkiin. Penkkitulos tehty leveällä otteella ja pienellä pompulla. Leukatulos kippaamalla. Kymmenen leukaa vähemmän ilman kippiä. Eikä coopperi nyt maailman ihmeellisin ole. Tero Pitkämäen ennätys tasan 3 tuntia täysimaratonilla.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
selkä treen... kirjoitti:
helppo täällä on kirjoitella mitä vain. Coopperiin aihe pomppasi samasta syystä, kuin penkkituloksella kehuminen ja pienempikokoisten miesten nälviminen. Käsien pituudet ovat oikeastaan huonot penkkiin. Penkkitulos tehty leveällä otteella ja pienellä pompulla. Leukatulos kippaamalla. Kymmenen leukaa vähemmän ilman kippiä. Eikä coopperi nyt maailman ihmeellisin ole. Tero Pitkämäen ennätys tasan 3 tuntia täysimaratonilla.
Persjalat voi vaikka hiihtää, ei teistä muuhun ole:
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
192 senttinen MIES kirjoitti:
Persjalat voi vaikka hiihtää, ei teistä muuhun ole:
Voi nyt saa... miten tollaisia jaksaa edes kirjoittaa
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Ylätaljamies kirjoitti:
No se ei paljoa vaadi jos epäpuhtaan ykösen 80 kilolla tekee väärällä tekniikalla.
Itse nostan omalla painollani eli 120 kilolla 15toistoa, että revi kynis siitä!
Tyhmä honkkeli putoaa komeesti!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Ylätaljamies kirjoitti:
No se ei paljoa vaadi jos epäpuhtaan ykösen 80 kilolla tekee väärällä tekniikalla.
Itse nostan omalla painollani eli 120 kilolla 15toistoa, että revi kynis siitä!
HEH!

80-kiloinen kynis kyllä, mutta minä otan kaurapuurolla 100 kilolla sotilaspenkkinä 10 toistoa ja vielä 120 kilolla kolmosen. Omalla painolla, eli 80 kilolla meneekin jo montakymmentä toistoa kaaripenkissä! Penkkiä teen vain kerran viikkoon!

Minä ainakin hiihdän talvisin!

Vit** että toi "ylätaljamies, 192cm/115kg jehu ym" voi olla TYHMÄ!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
kamppailija178cm98kg kirjoitti:
Tyhmä honkkeli putoaa komeesti!
Pidä pikkukikkeli nyrkit taskussa. Ymmärrn kyllä että se pännii olla persejalka, mutta ei siksi kannata koko kamppaulujoidrn mainetta pilata.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Olet aika iso puppelipojaksi. Mikä nyt harmittaa, etkö uskalla tulla kaapista ulos?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
monissa liikkeissä. Uimareilla ja telinevoimisteijoilla on hyvät siipilihakset. Penkkipunnerrus ottaa myös selkään ja samoin pystypunnerrus. Painnostajilla on hyvät selkälihakset, vaikka eivät leukoja kauheasti vedä. Yleiset liikkeet selälle ovat maastanosto, leuanveto, kulmasoutu (käsipainoilla, tangolla), ylätalja, alatalja. Treena vain tasapuolisesti koko vartaloa, niin kyllä se selkä sieltä kehittyy.
Ilmianna
Jaa
kiitti tiedoista.. ettei vaan pahentas jotkut liikkett tota lapaluiden epäsymmetrisyyttä..?!
Ilmianna
Jaa
Lihaskuntoa ja ruodon pitemmän tähtäyksen terveyttä ajatellen laittaisin maastavedot, normaali ja suorin jaloin, sekä hyvän huomenen liikeiden keulapäähän.

Vaatii saman tason vastavaikuttajat = vatsalihakset.

Tuonne kehonrakennusoston juttuihin en ota kantaa.
Ilmianna
Jaa
Erittäin vaikea saada kulmasoudulla tangolla osumaan hyvin selkään. Väsyy keskivartalo ja jalat ja jopa kädet paljon ennen selkää.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
4 VASTAUSTA:
Niin se on enemmissä määrin mm. ma-vessaki.. Ma-ve tehtynä pitkillä jaloilla on sata varma välilevynpullauttaja..
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Gddhllz kirjoitti:
Niin se on enemmissä määrin mm. ma-vessaki.. Ma-ve tehtynä pitkillä jaloilla on sata varma välilevynpullauttaja..
Joo, näin on!

Tehkäämme vain penkkiä, hauista sekä jalkaprässiä.

Ihme selittelyjä täällä, treenatkaa älkää täällä itkekö.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
idiootteja kaikki kirjoitti:
Joo, näin on!

Tehkäämme vain penkkiä, hauista sekä jalkaprässiä.

Ihme selittelyjä täällä, treenatkaa älkää täällä itkekö.
Saa kai sitä järkeä käyttää!? Ei se treeni niin vakavaa ole, ei edes teille pikkusille munapäille? Idiooteille näytätte aina, vaikka miten treenaatte ja egoilette autoilla sun muilla.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Terveiset ylhäältä kirjoitti:
Saa kai sitä järkeä käyttää!? Ei se treeni niin vakavaa ole, ei edes teille pikkusille munapäille? Idiooteille näytätte aina, vaikka miten treenaatte ja egoilette autoilla sun muilla.
Ihme selittelyjä täällä, treenatkaa älkää täällä itkekö.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Paras selkäliike..?

Mikähän olis tehokkain treeni selälle..? Ite oon alataljaa tehny kapealla sekä leveällä otteella..? leveällä tangolla menee ainakin latseihin kunnolla..
Mulla on vähän epäsymmetriset lapaluut vielä jotka johtuu skolioosista..
Näinköhän treenaamalla vois saada niitä parempaan suuntaan..?!

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta