Asiamiessopimus sinän on jees, mutta Pohjola Vakuutusyhtiön takaisin maksusopimus on silkkaa riistoa, alistamista ja isomman valtaa.
Pohjolan asiamiessopimuksessa on erillinen 6 000 euron takaisin maksu velvoite, joka koostuu siitä, että Pohjola maksaa aloittavalle asiamiehelle koulutusajalta ja kahdelta seuraavalta kuukaudelta 2000 euroa. Sen jälkeen saat vain provikasta palkan. Ja kun sitten huomaat, että tienaatkin 500-900 euroa sen neljännen ja sitä seuraavien kuukausien aikana. Niin jos lähdet pois, koska et elä sillä (yrittäjänä) niin vaaditaan viikon sisään maksamaan koko summa takaisin.
Osa-aikaisuutta ei sallita, vain päätoiminen. Eli tässä tulee kyseeseen myös työantajan ohjaus, koska asiamiehistä osa velvoitetaan olemaan OP:n konttoreissa, myyntijohtajan valvonnan ja oheistuksen alaisuudessa. Onko kyse itsenäisestä asiamiessopimuksesta tai työsuhteesta. Tässäpä pohdittavaa. Ei mene lain mukaan oikein.
Tosin tiedän, että muutamien lähteneiden ei ole tarvinnut sitä maksaa. Eli käytäntö asiamieshallinnossa on kirjava.
Pohjolan asiamieskuvio on järkyttävä, yrittäjää alistava järjestelmä. Myyntijohtajien harhaanjohtava rekrytointi muka 5000 euroa tienaa kevyesti, on silkkaa potaskaa. Lisäksi maksat itse kaikki rekisteröintimaksut, joista ei kerrota mitään etukäteen.
Hyvin läheltä tilannetta seuranneena, ihmettelen, miten Helsingin OP-pankki sallii edes ryhmässään olevan tällaisen mädän.
Kertokaa omista kokemuksistanne. Se suojaa vain muita tekemästä vääriä siirtoja ja ajamasta talouttansa retuperälle ellei vuodeksi ole takataskussa rahaa elämiseen.
Pohjola Vakuutusyhtiön asiamiestoiminta ei kestä päivän valoa!
110
6620
Vastaukset
- Rekisteröintimaksu
Ei asiamiesten tarvii rekisteröintimaksuja maksaa itse, vaan ne veloitetaan asiakkaalta. On asiamiehen oma valinta, jos ei rekisteröintimaksua peri asiakkaalta. Muuhun en osaa ottaa kantaa.
- Jaa
Eikös asiakas maksa vain ottamistaan vakuutuksista. Onko tuo isompikin käytäntö alalla? Erikoista.
- Rekisteröinti
Jaa kirjoitti:
Eikös asiakas maksa vain ottamistaan vakuutuksista. Onko tuo isompikin käytäntö alalla? Erikoista.
Vakuutusyhtiötä vaihdettaessa tehdään rekisteröinti, joka maksaa aina. Maksu menee Trafille, eikä jää vakuutusyhtiölle. Maksaa 11,20.
- Näin on
Rekisteröinti kirjoitti:
Vakuutusyhtiötä vaihdettaessa tehdään rekisteröinti, joka maksaa aina. Maksu menee Trafille, eikä jää vakuutusyhtiölle. Maksaa 11,20.
Kuuluisi asiakkaan maksaa Näin ohjeistetaan. Kilpailutilanteessa kuitenkin yhdistykset ja yhtiöt maksavat asiakkaan puolesta.
- Näin on
Pohjolassa asiamies maksaa kaikki maksut.
- tilastot_tai_ei
Myyntijohtajilla on varmasti jokin "tilasto", jonka perusteella asiamies voisi ansaita tuon 5000 kuussa - mutta en tunne ketään, joka oikeasti olisi "iskenyt kultasuoneen". Orjahommaa! Tuskin asiakkaallekaan on edullista, kun hänen vakuutusturvaansa arvioi nälkiintynyt ja epätoivoinen myyntitykki.
- Tilastot tai ei
Samaa olen kuullut, että se on ihan tuulesta temmatut nuo summat mitä luvataan. Mutta jos Pohjola oikein kertoo tienistit tuollaisiksi niin se alkaa olla jo moraalin tuolla puolen. Tosin vakuutusmaailma ei taida olla niitä kaikkein rehellimpiä työsarkoja.
- duunari ja ylpeä
Ei muuten kannata ryhtyä yrittäjäksi. kusetus on varma.
- Reilua yhteistyötä
Luottaisin kyllä pohjolaan noin yleisesti, mutta onko sekin sellainen paikka, jossa sanat ja teot kulkevat kaukana toisistaan. Sinänsä yrittäjyys kannattaa, jos toimitaan rehellisesti ja oikeilla pelisäännöillä yhteisesti. Näin en näytä nyt Pohjolan osalta mentävän.
Tuo työvelvoite on kyllä erikoista, ei yrittäjä ole sidottu työaikaan ja paikkaan sopimuksissa. Siitä voisi kyllä ammattiyhdistys mettiä, liekö siinä jopa tyel-maksua kierrettu Pohjolan puolelta tai OP:n.
- Laki ja kohtuus
Ohoh! Jos luvattu palkka ja todellisuus poikkeavat noin rajusti, ei tuollainen takaisinmaksuvelvoite ole enää kohtuullista tai edes laillista. Mutta miten vähävarainen "yrittäjä" voi oikeuksiaan puolustaa, lakimiehet kun maksavat sen verran, että kolmessa tunnissa lähtee koko kuukauden ansio. Rahat eivät riitä raastupaan.
- Ryhmäkanne
Pohjolahan käyttää törkeästi valtaansa tuossa asiassa. Miten ryhmäkanne toimii? Miten se tapahtuu?
- Mielivaltaa
Tuohon Pohjola perustaakin tuon mielivaltansa, kukaan ei uskalla lähteä viemään oikeuteen ennakkotapauksena. Yleensä tuollaiseen johtamiseen liittyy myös muita lieveilmiöitä, esim. pelottelu, sulkeminen ja tyhjäksitekeminen.
Liekö asioita, jotka ovat tunnisettavissa siellä olleilla.
- xfmvlml.-xd
Riippuu muuten todella paljon noi rekisteröintimaksujen maksamiset yhtiöstä. Toisissa yhtiöissä asiakas maksaa itse ja se korvataan lahjakortilla jonka firma maksaa, toisissa yhtiöissä asiamies maksaa maksun, toisissa asiakas maksaa eikä saa mitään korvausta.
On muuten melkoisen huimia nuo rahoitusyhtiöiden rekisteröintimaksut ja melko kirjava hintahaitari niissä, toisissa maksaa alle 30e ja toisissa muistaakseni jopa yli 50e. - ihme pohjola
Rekisteröintiin kuluu rahaa noin 400€ eikä siitä todellakaan kerrota etukäteen. Ihan suoraan sanottuna ei mitään mahdollisuutta päästä yli 5000€ ansioihin soittamalla listalta ihmisiä ja koukuttamalla heidän konttorille ja vielä myydä vakuutus. Toiset soittelevat hiki limassa asiakkaita paskalta listalta ja toisille asiamiehille kaikki asiakkaat kävelevät ovesta sisää.
JOS olet asiamieheksi ryhtymässä... ota etukäteen selvää tarkka sijaintisi missä toimit ja tämähän taas ei kauheana ole yrittäjä vaan työsuhteelta ennemminkin kuullostaa.
Tuosta 6000€ takaisin maksustakin kerrotaan vasta kun kaikki haastattelut on käyty ja kaikki kuullostaa loistavalta ja eiku nimeä paperiin niin yks pikku "muodollisuus" lisätään eli tämä 6000€ takaisin maksu jos toimii asiamiehenä alle vuoden MUTTA eihän sitä paikkaa tule kun tienaat joka kuukausi sen 5000€... siis jos tienaat.
Suurin osa pohjolalla työskentelevistäkin on aika kaksnaamaista porukkaa että tervemenoa vaan jos haluaa pilata hetkellisesti elämänsä jos et niin hae muualle ja tulet varmasti paremmin viihtymään kuin pohjolassa.- Minkä nimiset?
Minkä nimisiä nämä paskan selittäjät ovat siellä Pohjolassa? Kiinnostaa tietää, jotta pistää henkilöt nimeltä vastuuseen.
- Pöyristä Pohjola
Onpas vain kauheaa touhua. Tuo kuviohan vie ihan oikeasti tilanteeseen, että taloudellisesti olet ihan kusessa.
- Ankeaa
Rekisteröintymaksu on yrityksen kautta toimivalla asiamiehellä lähes 800 euroa kaikkine todistuksineen.
Pohjola näköjään hakee vieläkin pääkaupunkiseudulle uusia asiamiehiä. Kehotin kyllä arvioimaan uusiksi siihen seikkailuun lähdön. Kuten olette lukeneet, tulee persnettoa ja melko lailla. Eli taloudellisesti saattaa itsensä melkoiseen sotkuun. - outoa toimintaa
johan on... yleisesti ottaen, noinkin ison konsernin luulisi asioita hoitavan hieman eri tavalla. Ei tule tälläisestä hyvää julki kuvaa. Onkohan tälläistä toimintaa ollut pidemmänkin aikaa?
- Sisäpiirin Paavo
Taitaa olla, että kun OP tuli isännäksi taloon, niin kontrolli on kadonnut. Kaiken maailman tulosbonuksilla istuvat johtajannilkit tekevät mitä vain, jotta bonukset laukeaisivat. Osuuspankki on liian hajanainen isäntä, Toholammen OP:n isännistö ei pysty repeämään joka suuntaan.
- Sisäkumissa
Sisäpiirin Paavo kirjoitti:
Taitaa olla, että kun OP tuli isännäksi taloon, niin kontrolli on kadonnut. Kaiken maailman tulosbonuksilla istuvat johtajannilkit tekevät mitä vain, jotta bonukset laukeaisivat. Osuuspankki on liian hajanainen isäntä, Toholammen OP:n isännistö ei pysty repeämään joka suuntaan.
OP-Pohjolalla menee huonosti jo nyt. Katsotaan miten talon käy kun muutkin muutokset potkaistaan käyntiin. Maakunnan pitäisi taas ottaa ohjat omiin käsiin Pohjolan Vakuutustoiminnassa, ja varmaan ottaakin. Se kun ei viitsi katsella kovin kauan tehotonta, lupailevaa ja kuluja tuovaa toimintaa. Ne pistää asiamieshallinnonkin jumalan pelkoon ja järjestykseen.
- kouluuntakas
Tämmöisiä sääntöjä on useissa yhtiöissä, pitää kattoos myydä niitä vakuutuksia, ei vakuutusalalla pärjää jos ei osaa myydä
- ei lisää asiamiehiä
Ei ole nyt itse myynnistä kyse, vaan avaimista jotka sovittiin työhaastattelu vaheessa annettaviksi JOKA ei toteutunut.
Pohjolan asiamiehinä on paljon myynnin ammattilaisia eri aloilta mutta heille ei anneta työhön tarpeeksi koulutusta, asiakaskanavia ym..... toisin sanoen jätetään oman onnen nojaan kylmään toimistoon johon e edes asiakkaita ikinä kävele.
ja vaikka myykin vakuutuksia provikat ovat ihan perseestä ja tulevat monen kuukauden viiveellä ja yllätylsenä tulee lopulta myös MIINUSmyynnit joista ei työhaastatteluissa kyllä kerrota....
tosi kivaa kusetusta ja todella kiukuttelevia "pomoja". - Juristi avuksi
Pohjola ei voi mitään, jos kaikki sen myyntihenkilöt kuuluisivat liittoon, esim. SMKJ:llä on hirveän hyvä MOT eli Myynnin oikeusturva, joka ajaa juuri edustajasopimuksella toimivia yrittäjiä kuten Pohjolan asiamiehet ovat.
Sieltä lähdettäisiin varmaan ajamaan asiamiehen etuja, kun epäihmilliset toimintatavat ja harhaanjohtava rekrytointiprosessi tulevat tutkinnan alle. Ennakkotapauksista en tiedä, mutta sellaisia varmaan tulee kun yksi rohkea lähtee juristin voimin viemään asiaa eteenpäin oikeusteitse.
Finanssivalvonnan luulisi olevan kiinnostunut tuosta vakuuttamisen oikeellisuudesta, kun asiamieshän jää yksin niitä tekemään koulutusputken jälkeen. Koulutus ei vielä takaa osaamista, sehän tulee vasta kokemuksen myötä.- johan nyt
Jos tilanne tämä, ehdottomasti porukka kasaan ja muuttamaan ne asiat! Ei päähän taputtelu ole ennenkään mihinkään johtanut!
- Huono johtaminen
Eikö asiamiehet saa koulutuksen jälkeen tukea oppimiseen? Sehähän on varsin suuri ongelma, koska vakuuttamisessa on aina kyse ihmisenkokoisesta asiasta, ja virhevakuuttaminen on pahinta mitä voi asiakkaalle tehdä.
Pohjola Vakuutusyhtiö ei todellakaan ole omien tehtäviensä tasalla tai edellä mainuttu asiamieshallinto, joka ei osaa ilmeisesti toimia omien edustamiensa asiamiesten osalta asiallisesti ja tarkoitustaan tukien. Syy yleensä tämäntapaisissa toiminnoissa on huono johtominen.
Vanhoissa organisaatioissa helposti pesiytyy epäpäteviä ihmisiä ja vielä väärille paikoille. Ja sisältä kun tulevat ovat hitaasti sisäistäneet talon huonot tavat ja käytännöt, joita vanhoissa organisaatioisa, ikävä kyllä, on tavattoman paljon.
Pohjola Vakuutusyhtiön asiamieshallinto kuulostaa edelle kerrotuissa asioista juuri siltä. Fiksut ihmisethän eivät kestä sellaisia systeemeitä, ja näin ollen sisäsiittoisuus jatkaa voittokulkuaan. Ne jäävät jotka eivät muutakaan voi, kykene tai ylipäätään ole voimaan siirtoihin. Oma ajattelu ei ole vahvuus, joka yleensä hyvin johdetussa organisaatiossa on elinehto. - Turvaa selustasi
Asiamiehen liitto on www. smkj.fi Yrittäjäjäsenenäkin saat MOT:n oikeusturvan.
Mielenkiintoisinta on, että Pohjola Vakuutusyhtiöllä on SMKJ:n kanssa yhteistyösopimus ja omia yrittäjäjäseniään vastaan vakuutttavat vielä asiamiehet. Hahhaa.... tästä tulee kivaa! On muuten työntekijäpuolella jäseniä vajaat 28 000 henkilöä, siinä voi Pohjola Vakuutysyhtiö miettiä, että mitä se maksaa kun järjestö siirtää IF:n jäsenistönsä vakuutukset.
Ammatillinen vastuu- ja oikeusturvavakuutus
Ammattihenkilön vastuu- ja oikeusturvavakuutus kattaa heti jäsenyyden alettua jäsenyysaikana syntyneestä riidasta aiheutuneet työ- tai edustussuhdetta koskevat asianhoito- ja oikeudenkäyntikulut Myynnin ja markkinoinnin oikeusturva MOT Oy:n hoitamana 17 000 euroon saakka. Muiden hoitamana korvaussumma on korkeintaan 8 500 euroa.
Omavastuu asianhoito- ja oikeudenkäyntikuluista on 20 prosenttia ja vähintään 500 euroa, joka täytyy maksaa ennen haastehakemuksen laatimista. - toimiva edustaja
Eipäs muuten mene MOT:tin toimivaltaan kun teen hommia yrityksesi kautta. Kahdella yrityksella on sopimusoikeus sopia asioista keskenään. Tiedät etukäteen kuinka käy kun pieni vakuutusyrittäjä neuvottelee ison yhtiön kanssa. ---- heikosti. Kokemusta löytyy kun on toiminut alalla 16 vuotta ja aika monessa yhtiössä vakuutusedustajana.
- Jaa4
SMKJ siirsi vakuutuksensa juuri tämän vuoksi Varmaan vuoden 2015 alusta.
Liian monen asiamiehen asiat tulivat SMKJ:n tietoon. Harmi, siinä meni 28 000 jäsentä samalla ja lisää Pohjola menettä, kun hyvät edut tulevat Varmasta esiin. http://www.turva.fi/Myynnin-ja-Markkinoinnin-Ammattilaiset-SMKJ/etusivu
- ennakko
eikö muka ole ennakkotapauksia jos tälläistä toimintaa harjoitetaan?
- Ennakkkotapaus
Tiedätkö sellaisesta? Sehän olisi vielä parempi ratkaisun kannalta.
- selvennystä
Selvennyksiä nyt tähän rekisteröintimaksu asiaan.
Rekisteröintimaksut maksaa asiamies.
Tämä maksu tarkoittaa lupamaksuja, että saa yleensäkkään harjoittaa vakuutus toimintaa. Finanssivalvonta valvoo näitä lupia, ja ne haetaan sieltä. Tämä maksaa sen 400e ylöspäin, mitä nyt ikinä maksaakaan.
Nämä 11,2 euron rekisteröinti maksut, (mistä myös puhetta) tarkoittaa jos asiakas vaihtaa autonsa vakuutukset eri yhtiöön. Tämä käytänö on kaiketi tämän kuukauden aikana poistunut jo käytöstä.
Tämä maksu menee kaiketi TRAFIlle ja asiakas on sen yleisesti ottaen maksanut itse tai asiamies voinut sen myöskin omasta pussista maksaa. Silloin asiakkaalle tulee joka tapauksessa uusi rekisteriote jossa näkyy tämä uusi vakuutusyhtiö.
Mistä täällä on puhetta ollut, tarkoittanee kaiketi sitä, ettei Pohjola vakuutuksesta ole kerrottu haastatteluissa jne että nämä lupamaksut joutuu omasta pussista kaivamaan. Eli uusi pohjolan asiamies maksaa nämä itse, että voi harjoittaa ammattiaan.
Näin ainakin ymmärsin näistä keskusteluista. Muuten en asiasta tiedä, enkä myöskään onko muilla vakuutusyhtiöillä vakuutusmyyjien tai neuvojien maksettava myöskin nämä itse vai maksaako yhtiö ne. - Seurailija
Onko se totta, että Pohjola Vakuutusyhtiöllä on eniten juttuja käsiteltävänä vakuutusoikeudessa?
- Ihmekkö tuo
Luultavasti on sillä taitaa olla suomen suurin yhtiö asiakaskunnaltaan
- Ifiläistä ylpeyttä
IF on suurin.
Pohjola koittaa kyllä saada etulyöntiaseman, mutta ei ole sitä saanut ja tuskin saa jatkossakaan. Liiallinen negatiivinen julkisuus ja asiakkaiden vahva tyytymättömyys alkavat lyödä jo läpi. Vakuutusoikeuden käsiteltävät asiamäärät puhuvat sen puolesta, että tyytymättömien joukko vain kasvaa. Syytä Pohjolan on haettava vain itsestään tähän tilanteeseen.
IF:n täydellinen ja toimiva korvauskäsittely on aivan etulyöntiasemassa verrattuna kilpaileviin vakuutusyhtiöihin. Nyt kelpaa olla ifiläinen.- sssd1
Pohjolahan taitaa nykyään olla markkinajohtaja? ;)
- DonB
Muutaman vuoden olen täälä Pohjolassa kitunut.. S.O.S pliiz..
ja voitte olla varmoja että olis Karpolle vähän asiaa!
Älkää vain syyttäkö itseänne - vika on ihan varmasti Pohjolassa ja varsinkin sen johdossa - riistäjiä kaikki!
Peace teille! Yrittäjyys sucks - varsinkin jos siinä on pienintäkään riskiä että joutuu tekeen töitä! - BLAAH!!!
AAARGH... taitaa olla jonkun katkeran epäonnistujan puheita tämä? :) itse olen asiamiehenä ko. firmassa ja suurin osa tuosta on potaskaa.. helppo on kuule tienata se 5k jos vaan tekee töitä.. suurimmalla osalla brutto on tuplasti se.. se joka ei miotään tee ei saa mitään :D (miksi tekemättömyydestä maksettaisiin?) itse en ainakaan vaihtaisi enää työpaikkaani :)
- -alan ammattilainen
Säälittävää paskatekstiä ihmisiltä jotka eivät asiasta mitään tiedä ja kuvittelevat, reppanat, saavansa kaiken ilman työntekoa! Kirjoittajan kaltaisia ihmisiä tässä maassa riittää, laitetaan kraka kaulaan ja ollaan olevinaan jotain, mutta rahaa ei tulekaan kun ei ole valmis käärimään hihoja. Yrittämisessä on aina riskinsä, siksi oikea paikka tuollaisille itkijöille on margariinitehtaalla. Lisäksi tiedän sanoa, että Pohjolalla menee tällä hetkellä niin lujaa, että pakostakin tulee myös negatiivista kuraa niskaan, katkerat yrittävät kaivaa jokaisesta risauksesta valittamisen aihetta. Silti vakuutusyhtiönä se on täysin edelläkävijä kilpailjoihin verrattuna ja omaa pitkät SUOMALAISET perinteet jo 1800-luvun lopulta lähtien.
- Yrittäjä
Ihan käsittämätöntä tekstiä monilta. Olen ollut kuusi vuotta op-pohjolassa ja pärjännyt erittäin hyvin, taloudellisesti varsinki. Aina se joku fiksu hoksaa noi liitot. En ole paljon liittoa tarvinnut ja enkä tarvi tulevaisuudessakaan. Itkijät voisivat oikeasti kääriä hihat ja mennä sinne margariinitehtaalle
- Yhtiön asiakas
Miten Pohjola on edellä käviä esim yksityis ja maataloussektorilla verattuna kilpailjoihinsa?
- vakuuttaja123
niinpä... Ei ainakaan vakuutusten sisällön/ehtojen perusteella. Pikemminkin kankea ja jälkeenjäänyt yhtiö, jossa kilpailijaseurantaa ja tuotekehitystä ei tunneta.
- -alan ammattilainen
Kannattaa tutustua sisältöihin ja tuotteisiin. Voin vakuuttaa että on monia asioita mihin on esim. maataloussektorilla kiinnitetty huomiota ja löytyy tuotteita joita muilta yhtiöiltä ei saa. Kuitenkaan Pohjolan periaatteisiin ei kuulu toisten yhtiöiden tai niiden tuotteiden mollaaminen, kuten muilla on valitettavasti tapana, vaan keskitytään omaan tekemiseen ja niiden parantamiseen. Karavaani kulkee ja koirat haukkuu...
- Yhtiön asiakas
Maatalousvakuutuksissa ei kilpailijoita ole Pohjolan lisäksi kuin 2 tai oikestaan kohta kait yksi. En tiedä mitä tarkoitat tuolla että on kiinnitettty huomiota. Jos ehtoja lukee vähänkään läpi huomaa että Pohjolan ehdot ovat selvästi heikommat kuin kilpailijoilla pää piirteissään. Sekä erittäin sekävä vakuuttamis käytäntö, kun "maatilavakuutus" koostuu monesta eri vakuutuksesta.
Itse en ole törmännyt tuohon muiden haukkumiseen. Itsestä on hyvä jos asiamies/neuvoja käy läpi mitä eroja vakuutuksien välillä on koska haluan tietää mistä maksan Toki olen kuullut juttua eri yhtiöiden fanaattisista edustajista jotka haukkuu sitten toisen ilman sen kummempaa ehtojen vertailua.
- kehityksessämukana
Pohjolan markkinaosuus maatiloissa on kasvanut markkinoita nopeammin ja kuulin, että 20% on syksyn aikana täynnä. 6 vuotta sitten kukaan varmaan edes tiennyt Pohjolasta saatavan maatilavakuutusta ku markkinaosuus oli jotain 2%. Isoissa ja aktiivisissa tiloissa markkinaosuus on huomattavasti suurempi.
Pohjolan tuotevalikoimasta ei puutu mitään oleellista, mutta sieltä löytyy tuotteita, joita kilpailija ei tarjoa ollenkaan. Lisäksi korvausten ylärajat ovat kilpailijoita korkeammalla, niinkuin vakavaraisella yhtiöllä kuuluukin olla (mm. maatilan toiminnan ja tuotevastuuvakuutukset 1 milj. euroon asti). Henkilökohtaiset kokemukset tästä toimijasta ovat positiivisia ja ehkä juuri siksi, että heillä on asiantuntevat edustajat sekä verratonta osaamista tietenkin myös pankkiasioissa. Voiko kaikki olla sattumaa? Sanoiko joku, että kehityksessä jäljessä?
Kaiken lisäksi OP-Bonuksilla maksetaan vakuutusmaksut, onko sellaista muilla tarjolla?- poiupl
yök
- yhtiön asiakas
Kuulostaa kyllä melko mainokselta joo. Se että markkinaosuus on noussut lienee tuon bonus vedätyksen ansiota. Pankissa kun käy niin suurin piirtein "pakotetaan " ottamaan vakuutukset Pohjolasta jollei vielä ole kun rahoitus sattuu olemaan OP:ssä. Saati jos uutta rahoitusta on neuvottelemassa niin "ehtona" on helposti vakuutukset meille ja sitten hinta on tuossa.
Ei varmaan puutu mitään oleellista mutta ehdot ei vain ole niin hyvät kuin kilpailijoilla,.
Mitä korvausten ylärajoja tarkoitat? Kait täysarvo sama kaikilla yhtiöillä. Tosin esim tuotanto eläimet Pohjola korvaa tulipalon sattuessa vain käypän arvon mukaan kun toisaalla ehdoissa näyttää lukevan jälleenhankinta arvo. Ja näyttipä ehdoissa Pohjolan asiakasta muistettavan 10 x omavastuulla jos tulipalo oli päässyt irti hitsaus tai rälläköinti töistä. Puhumattakaan sitten maatalous koneiden korvauksista jos sattuu olemaan muutaman vuoden ikäinen kone joka korvataan vain päivänaarvon mukaan ja toisaalla sen saat uuden tilalle jos päivän arvon on yli 50% uuden hinnasta jäljellä.
Eikö nuo vastuuvakuutuksen summa rajat ole ihan valittavissa itse. Itse pidän paljon tärkeämpänä tuota eläinten korvausta tapaa kuin että vastuu korvaus olisi vaikka sen mainitsemasi 1 milj euroa.
Mitä noihin op bonuksiin tulee niin kilpailutin tässä hetki sitten lainojani ja näyttää että bonukset kyllä otetaan laina marginaaliessa ja palvelumaksuissa sekä tilin koroissa etukäteen jo pois. - Jeesus2
Yrjöttää.... yäk!
- Asiakas10
Ihan vastaavaan törmäsin OP-bonuslaskelmissani, että ne ovat hyvää matematiikkaa, joka näennäisesti näyttää hyvältä, mutta todellisuudessa ne otetaan palvelumaksuissa ym. kulukorvauksissa hyvin pois.
Pohjola Vakuutusyhtiö sai hyvän kumppanin OP:stä, mutta se yhteistyö ontuu ja pahasti, Pohjolan tavattoman huonon johtamisen ja äärivanhoillisten toimintatapojen ansiosta.
Pohjolan asiamiehet eivät kyllä ole pätevimmistä päästä kuin vanhimmat ja heillä on näkemystä ylipäätään yksityis- ja yritysvakuuttamisesta. Nuoret asiamiehet, jotka tulevat nyt ovat todella hataralla pohjalla vakuuttamisen suhteen. Siitä tulisi olla asiakkaiden huolissaan - kunnolla. Eikä niiden vertailutaito jää kuin pohjolalaisen manipulointijohtamisen varaan.- S-Pankki tulee
Parhaat bonukset saa S-pankista. Ne maksaa päivänsaldolle koron. No, se ei ole kummonen, mutta bonukset joka kuukauden ostoksista silti euroina.
- Niin oli
Pohjola Vakuutusyhtiön asiamiestoiminta on aina ollut mielivaltaa. Johtajiksi siellä nousivat vain raskaimmat ruskeakielet. Toiminta näyttää jatkuvan samanlaisena vieläkin.
- Totista totta
Niin totta niin totta! Pohjolan asiamieshallinto riistää asiamiehiä, antaa asiamiehille katteettomia lupauksia vanhoillekin tekijöille ja pettää aina. Puheen on puheita ja teot kulkee kaukana korusanoista.
- YT-putki korjaa
OP-Pohjolan yt-tilanteessa asiamieshallintoa voisivat keventää. Ihan tarpeetonta väkeä ulosheitettäväksi myyntijohtajista ylempään johtoon asti. Osa varhaiseläkeputkeen ja loput työttömiksi. Ei muuten saisi töitä enää yhtään mistään muusta kuin ehkä toisesta vakuutusyhtiöstä.
- Sisäkumissa
Asiamieshallinnosta ei vielä saanut riittävästi väki potkuja. Keskijohdosta ylöspäin saisi vielä keventää kunnolla. Vanhat kieroveriset vaihtoon.
- diipadaapajengi
Sisäkumissa kirjoitti:
Asiamieshallinnosta ei vielä saanut riittävästi väki potkuja. Keskijohdosta ylöspäin saisi vielä keventää kunnolla. Vanhat kieroveriset vaihtoon.
Asiamieshallinnossa on nuori verikin ihan aivopestyjä pohjolalaisella kusetuksella. Tosissaan uskovat, että tekevät oikeita asioita. Se tulee vielä räjähtämään silmille, kun OP ottaa isännän otteet ja viittoo sokeille kanoille suunnan.
- suojatyöpaikka
Sisäkumissa kirjoitti:
Asiamieshallinnosta ei vielä saanut riittävästi väki potkuja. Keskijohdosta ylöspäin saisi vielä keventää kunnolla. Vanhat kieroveriset vaihtoon.
Ne vanhat parrat ovat hyvä veli -järjestelmässä, jossa ne taputtavat toisiaan selkään, antavat anteeksi ja ymmärtävät toisiaan. Siellä on monta tekijää, jotka olisivat saaneet kenkää jättimokistaan ja vehkeilyistään "oikeassa" työelämässä. Se on muutamien suojatyöpaikka. Ja on sitä loppuun asti kunnes jäävät eläkkeelle.
- anita6
ajatelin siirtyä pohjolan asiakkaaksi. mikähän olis edullisin. nyt lähivakutus omakotitalo..
- Vakuutusseurailu
Pohjola ei ole edullisin. Katso liittosi kautta, mitä etuja saat sieltä. IF:n korvauspalvelu on Suomen paras. Pohjolassa korvausta saat odottaa kuukauden jos toisenkin ja käsin täytettävää korvaushakemusta pitää soittamalla pyytää.
Pienet vakuutysyhtiöt ovat yleensä inhimillisempiä ja niiden työntekijävastuu on eri tasoa kuin isojen korruptoituneiden yhtiöiden.
Lähitapiola on mielenkiintoinen vaihtoehto myös. Vakuutukset ylipäätään kannattaa kilpailuttaa vuoden välein. Ja yksi yhtiö ei anna yhtenäistä hyvää turvaa tarpeille. Itse olen kolmen vakuutusyhtiön asiakas ja säästän vuositasolla n. 400 e. Päällekkäisyydet on hyvä tarkistaa.
Pohjola Vakuutusyhtiöllä on eniten riitatapauksia käsiteltävänä suomalaisista vakuutusyhtiöistä, sitäkin on hyvä seurata, koska korvaustilanne näyttää toden.
- Räikeitä epäkohtia
Sain juuri tietää, että Pohjolan asiamiestoiminnassa on vahvaa eriarvoisuutta sen suhteen, missä konttorissa olet. Yhden suuren yksikön asiamieheltä suljettiin ajanvarauslista. Eli toiminta ei ole tasapuolista edes pankkien kesken.
En suosittele Pohjolaa vakuutusasiamiehelle. Rekrytoinnissa kerrotaan 5000 euron myyntimahdollisuuksia ja se on todellisuudessa vain murto-osalla ja muut elävät kädestä suuhun.
Lähteviä on ovet tulvillaan, kunhan 6000 euron maksuvelvoite eli vuoden työskentely on saatu pois päiväjärjestyksestä. Tosin tiedän ihmisiä, jotka ovat lähteneet ja eivät ole joutuneet maksamaan tuota summaa takaisin.
Tosi asia on, että alussa tienaat 500-900 euroa. Sen olen kuullut ystävältäni ja hänen kollegoiltaan. Ja huikein palkka, mikä on ystävälläni tullut on 2000 euroa, mieti - yrittäjänä 5. päivää viikossa?! Hei haloo! Pohjola kuuleman perii vielä tila- ja laitavuokraa n. 200 euroa kuukaudessa.
Luetuta ehdot ensin lakimiehellä niin tiedät, mitä olet velvollinen tekemään. Asiamieshallinto ei tue sinua ja myyntijohtajat eivät osaa hommaansa. Näin olen ymmärtänyt.- Entinen asiamies
Lueskelin tätä palstaa, ja kyllä siinä on paljon totuudenmukaista asiaa.
Eriarvoisuus asiamiehillä on todella huikea. Toisille syötetään asiakkaita
mielin määrin ja annetaan myös hyviä "postaus" paikkoja.
Suurella osalla näitä "hannu hanhia" osaaminen on vähän sitä sun tätä.
Hallinto rekrytoi todellakin lähes petokseen verrattavalla tavalla.
Asiamiesten "esimiehet" eivät joitakin poikkeuksia lukuunottamatta ole
koskaan yhtään vakuutusta myyneet itsenäisesti.
Toisaalta ylempi johto laittaa nämä "esimiehet" puun ja kuoren väliin
asettaen rekrytointiin lisäasiamiesten määrän/vuosi. Jos tämä ei toteudu,
niin palkkahan pienenee oleelliseti, koska nk. rekrytointiprovikaa ei makseta.
Asiamiesten tilanne kääntyi huonompaan suuntaan tuossa 1990 luvun
puolivälin jälkeen. Silloin oli nk. karhukerhot ja kannustustakin tuli aina
välillä. Asiamiesten hyvinvoinnista pidettiin myös huolta.
Muutenkin työelämässä tämä työntekijän/edustajan hyväksikäyttö ja
riistäminen näyttää vaan lisääntyvän.
Olkaa ihmiset hyvät tarkkana muutenkin, mihin nimenne laitatte.
Itse jaksoin olla talossa melkein 20 vuotta. - Täsmennystä ed.
Entinen asiamies kirjoitti:
Lueskelin tätä palstaa, ja kyllä siinä on paljon totuudenmukaista asiaa.
Eriarvoisuus asiamiehillä on todella huikea. Toisille syötetään asiakkaita
mielin määrin ja annetaan myös hyviä "postaus" paikkoja.
Suurella osalla näitä "hannu hanhia" osaaminen on vähän sitä sun tätä.
Hallinto rekrytoi todellakin lähes petokseen verrattavalla tavalla.
Asiamiesten "esimiehet" eivät joitakin poikkeuksia lukuunottamatta ole
koskaan yhtään vakuutusta myyneet itsenäisesti.
Toisaalta ylempi johto laittaa nämä "esimiehet" puun ja kuoren väliin
asettaen rekrytointiin lisäasiamiesten määrän/vuosi. Jos tämä ei toteudu,
niin palkkahan pienenee oleelliseti, koska nk. rekrytointiprovikaa ei makseta.
Asiamiesten tilanne kääntyi huonompaan suuntaan tuossa 1990 luvun
puolivälin jälkeen. Silloin oli nk. karhukerhot ja kannustustakin tuli aina
välillä. Asiamiesten hyvinvoinnista pidettiin myös huolta.
Muutenkin työelämässä tämä työntekijän/edustajan hyväksikäyttö ja
riistäminen näyttää vaan lisääntyvän.
Olkaa ihmiset hyvät tarkkana muutenkin, mihin nimenne laitatte.
Itse jaksoin olla talossa melkein 20 vuotta.Tuosta Pohjola Vakuutusyhtiön yli 200 e/kk tila- ja laitevuokrasta et saa vähennystä edes kun olet sairaslomalla (pidemmälläkin) tai lomalla. Tilanne on kuitenkin se, että OP-pankkiin otetaan tuoksi ajaksi toinen asiamies tilalle ja samanaikaisesti tilavuokra peritään samasta tilasta kahdelta asiamieheltä.
Pohjola Vakuutusyhtiön asiamiestoiminta on perinjuurin VASTENMIELISTÄ SEURATTAVAA. Hämmästelen eniten, että asiamieshallinnossa ei ole ihmisiä, jotka edes pitävätä nykyistä toimintaa TÖRKEÄNÄ RIISTONA ja NUORTEN HYVÄKSIKÄYTTÖNÄ.
Vanhempi kollegani sanoi kerran, että Pohjolassa ovat edenneet vain ne tyypit, jotka ovat "hyviä jeesjees-miehiä, silloin johto havaitsee jo kyvyn, varsinainen uralento alkaa kun siirtyy TÄYSPÄIVÄISEKSI PERSEENNUOLIJAKSI. Siihen ei kaikki kykene. Se vaatii jo ihmiseltä erityislahjoja: mestarillista huoraamistaitoa. - lähitapiolaan
Entinen asiamies kirjoitti:
Lueskelin tätä palstaa, ja kyllä siinä on paljon totuudenmukaista asiaa.
Eriarvoisuus asiamiehillä on todella huikea. Toisille syötetään asiakkaita
mielin määrin ja annetaan myös hyviä "postaus" paikkoja.
Suurella osalla näitä "hannu hanhia" osaaminen on vähän sitä sun tätä.
Hallinto rekrytoi todellakin lähes petokseen verrattavalla tavalla.
Asiamiesten "esimiehet" eivät joitakin poikkeuksia lukuunottamatta ole
koskaan yhtään vakuutusta myyneet itsenäisesti.
Toisaalta ylempi johto laittaa nämä "esimiehet" puun ja kuoren väliin
asettaen rekrytointiin lisäasiamiesten määrän/vuosi. Jos tämä ei toteudu,
niin palkkahan pienenee oleelliseti, koska nk. rekrytointiprovikaa ei makseta.
Asiamiesten tilanne kääntyi huonompaan suuntaan tuossa 1990 luvun
puolivälin jälkeen. Silloin oli nk. karhukerhot ja kannustustakin tuli aina
välillä. Asiamiesten hyvinvoinnista pidettiin myös huolta.
Muutenkin työelämässä tämä työntekijän/edustajan hyväksikäyttö ja
riistäminen näyttää vaan lisääntyvän.
Olkaa ihmiset hyvät tarkkana muutenkin, mihin nimenne laitatte.
Itse jaksoin olla talossa melkein 20 vuotta.aika paha, onneksi lähit vetään. tiedoksi lähitapiola hakee tekijöitä ja ovat kiinnostuneita toisista vakuutusyhtiöiden vanhoista parroista. arvostavat alan osaamista ja näkemysta. tuskin pistävät pahakseen tietoa.
- iiro takaisin
tietäisittepä mitä toimintaan täällä on, nytkin pistetään pihalle oikeita tekijöitä, sellaisia joilla on näkemystä ja kykyä tehdä hommia, mutta "vaikeat" tapaukset karsitaan ja jäljellä jää nuo selkääntaputtelijat ja toistensa selustan huolehtijat. itselleen varmistetaan paikkaa jottei vain käy huonosti. nyt olisi taas iiroviinaselle käyttöä. johtaja joka oikeasti muuttaa toimintaan oikeaan suuntaan ja kitkee bonuspoitsut pois, niitä täällä on tarpeettoman paljon.
- niper21313231
Aika hauskaa tekstiä =). 55 vastausta mutta vain 790 lukukertaa ja kuitenkin 158 tykkäystä. Suurin osa teksteistä on Pohjola vastaista. Olen valmis lyömään aika ison summan vetoa että aloittajana on ex-asimies luuseri joka ei pärjännyt. Ja loput kirjoittajista on muiden vakuutusyhtiön asiamiehiä jotka pitävät tätä tekstiä tarkoituksella näkyvillä. =D =D
Harmi vain että 790 lukukertaa kertoo että ketään ei kiinnosta.
Olen ollut Pohjolan asiamiehenä useita vuosia. Sitä ennen Tapiolan. Tämä taitaa olla suurimman osan Pohjolan asiamiesten tausta.. Eli Op-Pohjolan fuusion jälkeen siirrytty kilpailijalta Pohjolaan kun on nähty että tuolla tienaa.
Siirryin tosiaan Tapiolasta jossa asiamiesten keskimääräinen elinkaari oli jonkun tilaston mukaan alle vuosi ja tuskin tilanne on nykyään ainakaan parempi. Pohjolassa vaihtuvuus on todella pientä. Meidän alueelle on viimeisen kolmen vuoden aikana tullut puolen kymmentä uutta myyjää mutta vain yksi on lähtenyt tässä samassa ajassa. Eiköhän tämä puhu jo puolestaan.
Tiivistäen. Yllä olevat tekstit on suurimmaksi osaksi kateellisten panettelua. Pohjolaan ei oteta asiamiehiä enempää kuin alue oikeasti vetää. Eli suurin osa näistä yllä olevista kirjoittajista ei ole joko uskaltanut vaihtaa edustettavaa yhtiötä Pohjolaksi, tai eivät ole saaneet sopimusta Pohjolaan tai uskovat oikeasti noihin teksteihin. Itse en ole katunut Tapiolasta vaihtoa päivääkään. Tienaan paljon ja pärjään hyvin. En koe eriarvoisuutta alueella ja on mukava tehdä töitä kun porukassa on hyvä henki. Pankit arvostavat meitä ja koen että todella tätä on mukava tehdä. Ja asiamies hallinto on meidän puolella eikä kuseta.
Myyntityö ei ole koskaan helppoa. Oli se edustettava yhtiä Pohjola, Lähi-Tapiola, if tai mikä tahansa. Muistelen että jossain jenkkiläisessä alan opuksessa sanottiin että joka sadas kykenee toimimaan myyntityössä ja näistä vain joka sadas menestyy. Mutta jos kiinnostaa ja on mahdollisuus lähteä kokeilemaan niin suosittelen silti lämpimästi.- moro
harmi, että unohdit kertoa siirtosi syyn..... mutta pohjola arvostaa kaltaisiasi.
- Hyvä myyjä
moro kirjoitti:
harmi, että unohdit kertoa siirtosi syyn..... mutta pohjola arvostaa kaltaisiasi.
Harvoin sitä noin alan miestä löytää. Hakisit oikeita töitä, ilman vaivalloista provikkapalkkaa.
Hyvä myyjä saa hyväpalkkaisen palkkapaikankin. Vakuutuspuolen myyjät eivät tunnetusti ole kovinkaan arvostettua valuuttaa kovassa myyntityössä, työmarkkinoilla. - buukkaus
Asiamiehiä rekrytoidaan iso osa yli alueen vetävän määrän, koska vaihtuvuus on suuri eli tuon vuoden kidutuskauden jälkeen lopettavia on paljon. Osa ymmärtää jo alkumetreillä, että kyseessä on huijaus. Tämän tosiasian tietävät kaikki asiamieshallinnossa ja ylimmässä vakuutuspuolen johdossa.
- asdadsads
Mikä on "kova myyntityö"? Ja mikä on tämän työ realistinen keskiansio?
- sfsdktl
Keskiansio on 2000-3500 e, josta yrittäjänä maksat tila- laitevuokran Pohjolalle -200 e ja jos yel-vakuutus on edes oikealla kohdalla niin esim. 30 000 e (mitä ei useimillakaan ole) -563 e, lomarahat, jotka säästät, että voit edes pitää lomaa esim. -350 e/kk ja yrittäjän tapaturmavakuutus n. -80 e/kk, ennakkovero n. -200 e/kk eli käteen jää 2 100 e laskettuna 3 500 e palkkion osalta.
Käteen jäävä osuus on 607 e, jos tienaat 2000 e. Silloin ei ehkä enää maksa yel-maksua oikeanlaisena kun pitää syödäkin. Ja aloittavat saavat sen 500-900 e, josta menee kaikki kustannukset. - tuomas0070
sfsdktl kirjoitti:
Keskiansio on 2000-3500 e, josta yrittäjänä maksat tila- laitevuokran Pohjolalle -200 e ja jos yel-vakuutus on edes oikealla kohdalla niin esim. 30 000 e (mitä ei useimillakaan ole) -563 e, lomarahat, jotka säästät, että voit edes pitää lomaa esim. -350 e/kk ja yrittäjän tapaturmavakuutus n. -80 e/kk, ennakkovero n. -200 e/kk eli käteen jää 2 100 e laskettuna 3 500 e palkkion osalta.
Käteen jäävä osuus on 607 e, jos tienaat 2000 e. Silloin ei ehkä enää maksa yel-maksua oikeanlaisena kun pitää syödäkin. Ja aloittavat saavat sen 500-900 e, josta menee kaikki kustannukset.Ja se siitä 5000-6000 euron Pohjolan asiamiesliksasta kuussa, jota rekrytoinnissa painotetaan.
- hölmöt12
tuomas0070 kirjoitti:
Ja se siitä 5000-6000 euron Pohjolan asiamiesliksasta kuussa, jota rekrytoinnissa painotetaan.
Voi veljet teitä kun menette halpaan..... kaikkihan ne tekisivät tuota työtä jos sillä esimerkiksi eläisi.
- Pienipalkkasta työtä
sfsdktl kirjoitti:
Keskiansio on 2000-3500 e, josta yrittäjänä maksat tila- laitevuokran Pohjolalle -200 e ja jos yel-vakuutus on edes oikealla kohdalla niin esim. 30 000 e (mitä ei useimillakaan ole) -563 e, lomarahat, jotka säästät, että voit edes pitää lomaa esim. -350 e/kk ja yrittäjän tapaturmavakuutus n. -80 e/kk, ennakkovero n. -200 e/kk eli käteen jää 2 100 e laskettuna 3 500 e palkkion osalta.
Käteen jäävä osuus on 607 e, jos tienaat 2000 e. Silloin ei ehkä enää maksa yel-maksua oikeanlaisena kun pitää syödäkin. Ja aloittavat saavat sen 500-900 e, josta menee kaikki kustannukset.yrittäjäksi tosi vähän, sehän menee pienemmäksi kuin normaalduunarin palkka veroineen.
- voi karmeeta
sfsdktl kirjoitti:
Keskiansio on 2000-3500 e, josta yrittäjänä maksat tila- laitevuokran Pohjolalle -200 e ja jos yel-vakuutus on edes oikealla kohdalla niin esim. 30 000 e (mitä ei useimillakaan ole) -563 e, lomarahat, jotka säästät, että voit edes pitää lomaa esim. -350 e/kk ja yrittäjän tapaturmavakuutus n. -80 e/kk, ennakkovero n. -200 e/kk eli käteen jää 2 100 e laskettuna 3 500 e palkkion osalta.
Käteen jäävä osuus on 607 e, jos tienaat 2000 e. Silloin ei ehkä enää maksa yel-maksua oikeanlaisena kun pitää syödäkin. Ja aloittavat saavat sen 500-900 e, josta menee kaikki kustannukset.tuon takiako ihmiset pilaavat elämänsä?
- Sopimus sitoo
Allekirjoitetut sopimukset sitovat asiamiestä. Luetuta sopimus ennen allekirjoitusta lakimiehellä www.mot.fi
- Mahtavat kapitalisti
Laativat lakeja toislleen, MURR:....BBBäääää-ää-ääää säästin kaksi euroa.
- Pohjola maksaa
MOTilla on Pohjola Vakuutuksen kanssa sopimus. Mielenkiintoista on kun asiamiessopimuksen oikeuskiistan maksaa oma vakuutusyhtiö.
Vastuu- ja oikeusturvavakuutus
Ammatillinen vastuu- ja oikeusturvavakuutus SMKJ:n jäsenille
lakinuijaRiita-asiasi hoitaminen kuuluu jäsenyyteen liittyvän oikeusturvavakuutuksen piiriin. Ammattihenkilön vastuu- ja oikeusturvavakuutus kattaa heti jäsenyyden alettua jäsenyysaikana syntyneestä riidasta aiheutuneet työ- tai edustussuhdetta koskevat asianhoito- ja oikeudenkäyntikulut Myynnin ja markkinoinnin oikeusturva MOT Oy:n hoitamana 17 000 euroon saakka. Muiden hoitamana korvaussumma on korkeintaan 8 500 euroa. Oikeusturvavakuutuksen käyttäminen jutun hoitoon edellyttää SMKJ:n etukäteishyväksyntää.
Omavastuu asianhoito- ja oikeudenkäyntikuluista on 20 prosenttia ja vähintään 500 euroa, joka täytyy maksaa ennen haastehakemuksen laatimista.
SMKJ:n ottamassa ammattihenkilön vastuu- ja oikeusturvavakuutuksessa vakuutettuina ovat jäsenet, jotka toimivat joko työsopimussuhteisina työntekijöinä tai harjoittavat edustajan tointa itsenäisinä yrittäjinä.
Oikeusturvavakuutus korvaa oikeudenkäyntikuluja ja vastuuvakuutus tahattomia vahinkoja, joita jäsen aiheuttanut työnantajalle. Vakuutus korvaa työ- ja edustussopimukseen liittyviä oikeudenkäyntikuluja sekä työsuhteessa (ei kuitenkaan edustussopimussuhteessa) aiheutetut vahingot, jotka henkilö on velvollinen korvaamaan vahingonkorvauslain tai työsopimuslain perusteella työnantajalleen tälle aiheutuneesta vahingosta tai tämän maksamasta vahingonkorvauksesta. Vakuutus on voimassa Pohjoismaissa.
Jos riita syntyy:
Ota heti yhteys MOT:iin!
Toimita tiedot osapuolista ja riidan syystä sekä syntymisajasta.
MOT yrittää hoitaa riidan jäsenpalveluna tavanomaista neuvottelumenettelyä noudattaen.
Mikäli ratkaisua ei syntynyt, riita käsitellään vakuutuksen piirin mahdollisesti kuuluvana asiana ja pyydetään tarvittaessa lisätietoja.
MOT toimittaa vakuutusasian edelleen vakuutusyhtiön päätettäväksi.
Mahdollisesti tuomioistuinkäsittelyyn johtava asian hoito voi alkaa oikeusturvavakuutuksen soveltamisalueeseen kuuluvana.
Yrittäjäjäsenet
Myynnin ja markkinoinnin yrittäjien on huomattava, että Pohjola ei maksa oikeusturvalaskussa olevaa ALV:a. Tällöin yrittäjäjäsenen tulee maksaa itse omavastuun lisäksi ALV, jonka hän saa myös vähentää omassa ALV-tilityksessään.- Pohjola pettää
Olisi muuten aika hienoa nähdä, mitä tapahtuisi, ku ensimmäiset oikeudenkäynnit alkaisi. Pohjolan vakuutusyhtiön lakimiehet tekee varmaan nyt asiamiesoppareita niin, että ei olekaan enää henkilösopimus vaan yrittäjäsopimus. Sehän on selvä peli - sopimus sitoo.
Eli ole varovainen. Luetuta sopimus AINA sopimusLAKIMIEHELLÄ. '
POHJOLA PETTÄÄ AINA.
- IF tulee toukokuussa
Toukokuussa Pohjola Vakuutusyhtiö saa vetää happea ihan isommakin keuhkolla, kun IF lanseeraa markkinoille ihan uudenlaiset vakuutuspalvelut. Siinä on bonuspojat ihmeissään kun vakuutuksia siirtyy tasaiseen tahtiin maan mahtavimmalle firmalle.
IF:n loistava korvausjärjestelmä on jo nyt maan paras, jolla se pesee mennen tullen kaikki vakuutusyhtiöt. Pohjola koitti samaa - teki virhepäätöksiä, valitsi väärät toimijat -säästi ja sai triplalaskun ja paljon pään särkyä. Kuka teki päätökset? No, hyvä veli järjestelmä -suojelee.- Winsure2014
Mitähän tämä tarkoittaa käytännössä? Henkiläkohtainen palvelu loppuu kokonaan ja kaikki tehdään netissä.
Samaa meiltä että bonus jutut alkaneet kääntyä itseään vastaan.
Perus irtainkorvaus toimii muuallakin kuin IF.ssä. Sitten IF.n asikas on ongelmissa kun pitäisi korvata rakennuksia ja henkilöitä isommissa vahingoissa. - Tunnen systeemin
Hyvä veli -järjestelmällä on Pohjolassa pitkät perinteet. Oli jo parikymmentä vuotta sitten ja jatkuu edelleen. Osa niistä vanhoista parroista jää kohta eläkkeelle, mutta opettivat oppipoikiaan hyvin, joten muutosta ei ole luvassa.
- jaaaha...
Perus palikkakorvaus menee todella hyvin netin kautta, mutta tiukemmat vahingot vaatii varmaan käsityötä.
Nyt Pohjolasta saa korvauksen todella hitaasti kun lähetät sinne paperit. Vie vittu viisviikkoa, että rahat on tilillä. Niiden omaa postituskuorta ei ihmisen kannata käyttää, kun se matka vie jo pari viikkoa. Niiden korvauspalvelu on ihan hanusta ja peräosasta sieltä. On näet kokemusta.
Odotan kanssa tuota IF:n valtausta, kun luin siitä Kauppalehdestä. Se voi muuttaa koko vakuutussettiä. Ei muuten tekisi pahaa. - jaaaha...
Perus palikkakorvaus menee todella hyvin netin kautta, mutta tiukemmat vahingot vaatii varmaan käsityötä.
Nyt Pohjolasta saa korvauksen todella hitaasti kun lähetät sinne paperit. Vie vittu viisviikkoa, että rahat on tilillä. Niiden omaa postituskuorta ei ihmisen kannata käyttää, kun se matka vie jo pari viikkoa. Niiden korvauspalvelu on ihan hanusta ja peräosasta sieltä. On näet kokemusta.
Odotan kanssa tuota IF:n valtausta, kun luin siitä Kauppalehdestä. Se voi muuttaa koko vakuutussettiä. Ei muuten tekisi pahaa. - Yrittäjä
If tarjosi joskus vakuutuksiaan, ja lupasi päästä yhtä hyvään sopimukseen, kun pohjola. Vuodessa olisi If tullut noin 50e halvemmaksi, mutta esim. OK-talon täysarvovakuutuksen korvaushinta olisi ollut 60000e. Ja saman talon korvaushinta 180000e pohjolassa.
Omat vakuutukset on pohjolassa. -Toistaiseksi.
Aika ala-arvoista palvelua.
Lähetin tietokoneen maaliskuussa kotivakuutuksen piikkiin korjattavaksi, enkä VIELÄKÄÄN ole saanut sitä takaisin. Ja jo heti vahinkoilmoitusta tehdessäni pyysin kiirehtimään asiaa, koska yritykseni laskutusohjelma ym. on ko. koneella.
Jätin palvelunumeron kautta soittopyynnön, johon ei vastattu. Sittemmin olen jonottanut ja jonottanut, ja ollut asian tiimoilta yhteydessä pohjolaan kymmenkunta kertaa. Kaikenlaisia lupauksia asian hoitamiseksi on kyllä tullut, mutta mitään ei ole tapahtunut.
JOs olisin tämän tiennyt, niin olisin hankkinut suosiolla uuden,ja hankkinut uudet ohjelmistolisenssit.
olisi tullut halvemmaksi ostaa vaikka 10 uutta konetta, kun jäädä odottamaan että vakuutusyhtiö saa VELVOLLISUUTENSA hoidettua.
Niin että suo siellä vetelä täällä.. - Tiedossa oli
Voivoi, miten käy Pohjola Vakuutuksen, kun IF:n yhteistyö S-Pankin ja yhdistyneen LähiTapiolan kanssa alkaa. Kato käy vakuutus ja pankki puolella. Ja asiakkuudet siirtyy naapurin bonuksiin.
- tapiolako rehti?
"aika paha, onneksi lähit vetään. tiedoksi lähitapiola hakee tekijöitä ja ovat kiinnostuneita toisista vakuutusyhtiöiden vanhoista parroista. arvostavat alan osaamista ja näkemysta. tuskin pistävät pahakseen tietoa. "
heheheh Tapiola nyt on aivan kaikkein epärehellisin vakuutusyhtiö jonka kanssa olen joutunut tekemisiin - S-ryhmä rikkoo rajat
S-ryhmän mukaan tulo lisää asiakkuuksia. Nyt on jo parempi bonusmaksuissaan. Pankki siihen yhdistettynä, saa aivan huikean markkina-aseman! Nyt veri vapisee pankki- ja vakuutusmaailmassa.
- ei tapiolaa
Luulen ma, et veri vapisee asiakkail, kun tapiola ei korvaa jos vahinko sattunut on!
- S-ryhmä jyrää
OP-Pohjola -ryhmä saa S-ryhmän uudelleen järjestelyistä kivan bonuspainotteisen kisakaverin. Vakuutukset siirtyy samaa tahtia LähiTapiolaan. Tästä tulee kiinnostavaa. OP-Pohjola voi aloittaa uudet yt-neuvottelut jo keväästä.
- Missä jallu luuraa?
Vieläkö sielllä pääkaupunkiseudulla hääräävät ne kaksi myyntijohtajaa? Se Oulusta karkotettu ja talouspuolen arokani. Kaksi niin osaamatonta jätkää, että ihmettelee vain jos vielä ovat palkkalistoilla. Tietääkö kukaan?
- piru perii muuten
antaa heidän olla Pohjolassa ja toivotaan että siellä myös pysyvät.
- sinne vaan
piru perii muuten kirjoitti:
antaa heidän olla Pohjolassa ja toivotaan että siellä myös pysyvät.
siellä niillä on turvallisinta - suojatyöpaikka.
- Ylin johto
sinne vaan kirjoitti:
siellä niillä on turvallisinta - suojatyöpaikka.
Tulinkin mieleen, onko niistä vanhoista parroista osa jo jäämässä eläkkeelle. Niitä on muutama tosi kiero siellä, jotka ovat junailleet näitä nimityksiä omien hännystelijöiden mukaan. Ei sitä tiedä vaikka homma muuttuu, kun korruptoituneimmat poistuu. No, omat jälkeläiset nostavat päätää ja toimivat oppi-isiensä mukaan.
- kuuleman siirretty
kuulin taannoin, että toinen sai sapiskaa oikein kunnolla ja siirrettiin toisiin tehtäviin. mikä olikin fiksu veto, mutta se toinena taitaa paimentaa vielä itäuudellamaalla. kohta saa kenkää sekin.
- intialaista osaamist
Jokos se pohjolan hieno itsepalvelulaskutusohjelma on valmis? Senhän piti muuttaa korvauskäsittely kerrasta. Siinä oli niitä intialaisia askartelemassa sitä ja sehän oli pelkkää sutta ja sekundaa. Ifillä se pelaa ja laulaa.
- Ifiläinen
Ifi rakensi koko järjestelmän itse. Siitä me saatiin se etulyöntiasema. Yli 80 % menee suorakorvauksen kautta. Asiakastyytyväisyys on erinomainen.
- intiaan kiitos
Ne siirtä op-pohjolassa intialaisille koko vakuutuspuolen järjestelmät. Tässä olisi MOT:n toimitukselle juttuaihetta kerrassaan. Kohta ei pelitä ei niin mikään järjestelmissä.
- OP-Pohjolan alamäki
Katsotko tämän niin tiedät, että ei. Ja huonompaan suuntaan menee.
http://yle.fi/uutiset/op-pohjolasta_ulkoistettu_it-vaki_pelkaa_tyopaikkojensa_puolesta/7073763
- asiamies4
Itse olen toiminut Pohjolan asiamiehenä 7 vuotta, ja voin sanoa, että keskiansio on todellakin yli 5000 euroa kuukaudessa, työtunteja tulee tehtyä normaalit 8 h päivässä. Kaikin puolin olen töissä viihtynyt. Työ on itsenäistä, eli saan päättää työajoistani. Työkaverit mukavia, ja koulutusta riittävästi.
Korvauspuolelta tulee tottakai joskus vastaan valituksia, kuitenkin noin 94% korvaushakemuksista johtaa korvaukseen. Kokemuksia on kaikenlaisia, hyviä ja huonoja, niinkuin kaikissa vakuutusyhtiöissä.
Ihmettelen yleensäkin sitä, että omien kokemusten perusteella haukutaan koko yritys paskaksi. Jos itselle sattuu huono asiakaspalvelija kohdalle, ei kai se oikeuta koko yrityksen haukkumiseen? Sitten tuntuu olevan monta pätevää kommentoijaa koskien asiamiestyötä. Mihin väitteet perustuu, kaverilta kuultua vai? Pidetään kommentit asiallisena, ja puhutaan siitä, mistä tiedetään. Kiitos. - Parasta Pohjolaa
OP-Pohjola: "Ei kuulu toimintaohjeisiin" Asiakkaan kauhutarina leviää Facebookissa
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2014011417928528_uu.shtml - OP-Pohjolan alamäki
OP-Pohjola ulkoisti it-osaamisensa ja nyt ohjeita kirjoitetaan intialaisille englanniksi. Korvausjärjestelmähän on hyvä esimerkki epäonnistumisesta.
http://yle.fi/uutiset/op-pohjolasta_ulkoistettu_it-vaki_pelkaa_tyopaikkojensa_puolesta/7073763 - Sama peli jatkuu
OP-Pohjolan pääkaupunkiseutu on rekrytoinut edelleen. Voi niitä aloittavia. Sääliksi käy.
- Sisäkumissa
Pääkaupunkiseudun OP-Pohjolan asiamiehistä on irtisanoutunu vuoden jälkeen, kun 6 000 euron takaisinmaksu päättyi. Siksi uudet haut ovat tarpeen. Osahan näistä asiamiehistä tekee muuta työtä, koska tulot eivät riitä.
- Nyt se tapahtui
Vuoden alusta se tapahtuu. SMKJ:n vakuutukset siirtyvät OP-Pohjolasta Varmaan. Siinä siirtyy seuraavat 28 000 asiakasta Varman turviin. http://www.turva.fi/Myynnin-ja-Markkinoinnin-Ammattilaiset-SMKJ/etusivu
OP-Pohjolan asiamiestoiminta ei oivaltanut ajoissa, että suurin osa sen myyjistä on SMKJ:n jäseniä. Ei ole pikkujuttu mennä polkemaan oman asiakaskunnan etuja, varsinkaan palkkausta, josta SMKJ kantaa suurta huolta yksinyrittäjäkentässään.
SMKJ näytti selkärankansa www.smkj.fi - sama työ eri palkka
Miksi ansaita samasta työstä vähemmän?
Suomessa toimii vakuutusasiamies- ja meklarikentässä (mm. pankeissa ja pankkiiriliikkeissä) yli 600 vakuutusedustajaa, jotka pääasiassa tekevät työtä suurten kansainvälisten vakuutusyhtiöiden tuotteiden kanssa. Palkkiotasot samasta työstä ja samoista kaupoista verrattuna Suomalaisiin (pankki)vakuutusyhtiöihin on merkittävästi suuremmat, helposti tuplat tai jopa moninkertaiset. Päämiehet tunnettuja alan suuryrityksiä ja tuotteet ja palvelut Suomen lainsäädännön mukaisia.
Kansainväliset vakuutusyhtiöt eivät tunne Suomalaisten vakuutusyhtiöiden jo vuosikymmeniä sitten keksimiä palkkiokattoja tai -leikkureita (!) ja esimerkiksi sijoitus- ja säästöpuolen tuotteista saa palkkioita joka eurosta, jonka asiakas sijoittaa! Lukuisat työtä pitempään tunnollisesti tehneet tienaavat vuositasolla uusista asiakkaista, vanhasta kannasta ja tyytyväisten asiakkkaiden vinkki- ja referenssiasiakkaista helposti toista sataa tuhatta euroa vuodessa ja parhaat helposti enemmän kuin kotimaisten vakuutusyhtiöiden ylin johto!
Tietenkin missä tahansa provisiopohjaisessa myyntityössä kestää aina jonkin aikaa, ennen kuin palkka alkaa juosta ja tämäkään ala/työ ei sovi kaikille. Pankki- tai vakuutusalalla oleva/ollut tai alasta kiinnostuneen myynnin ammattilaisen ei tänä päivänä todellakaan kannata lähteä sokkona tekemään sopimuksia kotimaisten yhtiöiden tai niiden edustajien kanssa, ainakaan jos ei ole selvittänyt muita tarjolla olevia työnantajia/päämiähiä ja ansiotasoja.
Kannattaa ottaa yhteys tunnettuihin vakuutusedustusyhtiöihin, näistä suurimmilla on Suomessa kymmeniä konttoreita, satoja työntekijöitä ja yhä enemmän myös liikkuvia yrityksissä ja kuluittajienkin luona käyviä liikkuvia myyjiä.
Tarjolla on sekä työsuhteisia- että yrittäjäpohjaisia sopimuksia, yhtiöstä tai toimintamalleista riippuen.
Vakuutusedustusyhtiöt antavat kattavan alan koulutuksen (josta ei tarvitse maksaa mitään!) yhdessä päämiestensä eli vakuutusyhtiöiden kanssa. Koulutuksetsa annetaan pätevyystodistus vakuutusedustajarekisteröintiä varten. Ompa hyvä tietää. En osta Pohjolan asiamiehiltä ikinä mitään, enkä muutenkaan kuin suoraan asiakaspalvelijalta. Asiamiestoiminta on suoraa kusettamista, tervetuloa yrittämään.
- Vakuutus2016
Ei kai asiamiesten boikotointi asiaa paranna. Pitävät käskystä yhtiön lippua yllä joka peltotien risteyksessä - omalla kustannuksellaan. Taitaa olla koko toimialan jakelukanavat remontin tarpeessa.
- Vakuutus2016
Taisi Yle tänään uutisoida aiheesta...
http://yle.fi/uutiset/entiset_vakuutusmyyjat_vaittavat_op_kiertaa_tyonantajamaksuja_yrittajille_luovutetaan_pankkisalaisuuksia/9048521- Asiaaa36
Op ryhmään ei voi luottaa.Pankkitoiminta on hidasta ja luvataan liikaa,sovitut asiat eivät toteudu. Vakuutusvirkailijat eivät ole perillä myytävistä vakuutuksista... Uutinen 25.7.2016 kertoo loput toiminnasta. Hurja juttu!
- OmaOP
Digitalisoinnin myötä asiamiehistä vähennetään ainakin 50%, jotta #omaop pärjäisi paremmin. Asiamiehiksi jää ne, jotka haluaa tehdä talkoita OP:lle ja yritysvakuutusasiamiehet, jotka vedättää tietämättömiä yrittäjiä.
- Anonyymi
Miten tässä nyt lopulta kävi? Hakee Pohjola taas lisää yrittäjiä!
- Anonyymi
Olin asiamiehenä OP Pohjolassa n. 15 vuotta. Alkuun meni hyvin, kun oli kiva myyntipäällikkö. Sitten myyntipäällikkö vaihtui, kaikki meni ihan perseelleen. Sattui olemaan alkoholisoitunut nainen, joka vähät välitti asiamiehistään. Ei tukenut mitenkään, päinvastoin. Kerran olin hänen käskystään lauantaina raveissa ständillä kertomassa ihmisille vakuutuksista, ja sain tosi paljon kontakteja. Kontakti lamppujen jättäneiden kesken oli arvonta, joten laput piti antaa myyntijohtajalle, hän lupasi suorittaa arvonnan ja palauttaa laput sitten minulle. Eipä kuulunut niistä lapsista mitään, vaan tuli kenkää viikon päästä. Syyksi hän oli keksinyt, että myyntiin on niin vähäistä, että minua ei kannata pitää. Todellinen syy oli se, että kerroin eräälle pankin työntekijälle, että rouva oli ollut niin juovuksissa, että meinasi tippua rappusissa. Hänellä oli nimittäin asiakas tilaisuus samaan aikaan ravipaikan ravintolassa. Olin tietysti ihmeissäni, että työaikana esimies on juovuksissa. En voinut erottamisestani valittaa mihinkään, koska myyntijohtaja oli itse laki nainen ja aviomies oli paikallisen OP:n johtaja. Varmaan ymmärätte kuka olisi voittanut oikeuskäsittelyn. Mutta onneksi karman laki toimi tässäkin tapauksessa. Myöhemmin myyntijohtaja oli kännissä kolaroinut autonsa ja jäänyt siitä kiinni. Hän joutui jättämään tehtävänsä OP:lla. No nyt näkyy olevan Yrittäjien johtajana. Kyllä nuo johtoportaan tyypit aina jotenkin luovii itsensä uusiin tehtäviin. Mutta en usko, että kauaa jaksaa esittää kivaa tyyppiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1352220
Mies olet edelleen rakas ja tärkeä
Mutta nyt tuntuu, että se "terävin vaihe" on ohi. En millään tapaa halua tällä pahoittaa mieltä, halusin vain ilmoittaa.871819Apua, Gogi ja Kia tippuivat TTK:sta! Oliko Gogin ja Kian tiputus mielestäsi oikein?
Gogi ja Kia tippuivat monen yllätykseksi sunnuntaina TTK:sta. Oliko tämä mielestäsi oikein näin vai kenen olisi pitänyt711733Taas poistuu ABC, nyt Salossa
Ei ole enää ihmisillä varaa ostaa nakkisämpylää myymälän puolelta. Viimeiset roposet menevät polttoaineeseen. Takana on1091597- 561312
Millainen luonne sinä olet?
Itse olen innovatiivinen ja kuunteleva, sekä avoin uusille asioille. Mieheltä1801164- 571137
Irak aikoo laskea tyttöjen avioitumisikää yhdeksään vuoteen
Myös avioero naisen aloitteesta kielletään https://yle.fi/a/74-201236942371119Ihastuksen halaaminen
Oletko halannut mielitiettyäsi? Miltä ensimmäinen halaus tuntui, onko jäänyt mieleen? 🫂491102Oletko koskaan miettinyt miltä lähempi fyysinen
kontakti tuntuisi hänen kanssaan? Sitä menee sekaisin pelkästä olemuksesta, niin kosketus voisi olla aika räjäyttävää.451067