Jumala-suhde on sisäinen tila.
Usein kun kyselen kuulumisia ihmisten henkilökohtaisesta Jeesus-suhteesta, saan hyvin ylimalkaisia verbi- vastauksia:
"Teen niin ja teen näin,
en tee sitä enkä tee tätä,
käyn siellä ja käyn täällä,
olen sen ja sen niminen x-lainen,
näin meillä opetataan, jne.
Vastausten korniutta voi tutkia, vertaamalla vastauksia miehen ja naisen rakkaussuhteeseen.
Jos sanon "hyvää päivää", vastaukseksi tulee "kirvesvartta".
Miten tällaisten kanssa voisi puhua iankaikkisuusasioista ja Jumalan sanasta?
Rakkautta iloa ja rauhaa Pyhässä Hengessä
8
136
Vastaukset
- aglius
Mutta kun jumalasuhdetta ei ole, silloin vastataan kuin yllä on mallia.
miten muuten se voisi olla ?
Jos on oma elävä suhde Jeesukseen, kuinka helppoa siitä on kertoa mitä kysytään ja mitä milloinkin.
Eikös Sana sanokkin mm; olkaa aina valmiit tekemään selkoa uskonne perusteista..jne.
on helppo kertoa, joo, olen uudestisyntynyt silloin ja silloin, ja siitä jatkaa eteenpäin, jos kerran sydämessä on omakohtaisen jumalasyuhteen Raamatullinen todistus. - Yö ja päivä
Eräässä hengellisessä laulussa lauletaan:
"Jokainen laulaa aina rakkaimmastaan, niin mä myös teen ... "
Jumalan vanhurskaudella puettu on vanhurskas, pyhä ja puhdas.
Omalla vanhurskaudellaan puettu on saastainen, kova yrittämään, ja leuhkii saavutuksillaan.
Eroa siis on.
Toinen on saanut JUmalalta rakkaudenlahjan, joka on tehnyt vajaasta täydellisen. Syntisestä vanhurskaan ja saastaisesta puhtaan.
Paljonko tuo lahja maksoi lahjoittajalle itselleen? Jumalan syntymisen ihmiseksi, hänen kuisaamisensa ja kiduttamisensa ja lopulta hänen kuolemansa, roomalaisella teloitusvälineellä.
Millä hinnalla sinä sen lahjan saisit?
Ojentamalla tyhjät kätesi kohti Jeeusta ja sanomalla, minä tahdon tuon lahjan Jeesus. Kiitos Jeesus lahjasta.
Omavanhurskautta rakentava ihminen, jolle ei tuo Jeesuksen tarjoama lahja ilmaiseksi kelvannut, ei olekaan lapsi, vaan hän on RENKI talossa.
Rengin ongelma on siinä ettei hän peri isäntää, ei vaikka kuinka paljon painaa töitä ja ahkerasti. Hän saa hyvästä tryöstä hyvän palkan toki, paljon kiitoksia ja kehuja, mutta perillistä hänestä ei tule koskaan. Hän kadehtii lapsia jotka lepäävät, ja syövät talon pöydässä joka päivä vatsansa täyteen, eivätkä raada kuten rengit tekevät, vaan iloitsevat ja karkeloivat.
Ero on vain syntyperässä. Lapset on siittänyt alkuun Isä Jumala.
Renki tulee taloon konttorin kautta, töihin verikirjalla ja tilikirjanpidolla.
Palkka maksetaan sen mukaan kun urakka edistyy ja tulee valmista. - Holy Bible
Jeesus-suhteesta voi puhua ymmärrettävästi vain toisen uudestisyntyneen kristityn kanssa. Eihän kääntymätön ihminen voi puhua sellaisesta, jota ei tunne. Omien tekojen selittely kuuluu omavanhurskausoppiin. Tietoa saa lukemalla, mutta ilman henkilökohtaista uskoa puhe Jeesuksesta jää ulkokohtaisen tiedon tasolle.
Keskustelu on juuri tuota "hyvää päivää kirvesvartta" tasoa. Usko on aivan muuta kuin tietoa ja oikeaa oppia. Ilman Pyhän Hengen kirkastamaa Kristuksen Jeesuksen tuntemista uskonasiat jäävät teoreettiselle tasolle, eivätkä auta ketään ihmistä taivastielle.
Keskustellessa ihmisten kanssa Pyhä Henki muistuttaa ja ohjaa, josko toinen ihminen olisi herätyksen tilassa ja vastaanottavainen Jumalan Sanalle. Näissä hetkissä Kristus on läsnä kutsuen ihmisiä Jeesuksen tuntemiseen. Vaatimalla ja painostamalla ei ketään ihmistä saada uudestisyntymään elävään uskoon. Uskonasiat otetaan vakavasti luottamuksellisen ja sielunhoidollisen ilmapiirin vallitessa.- siionkuulee
Hyviä kirjoituksia täällä.
Lisää kirjoituksia opillisista asioista pyytää "siionkuulee" - Tulos tai ulos
Sanoppa muuta Holy Bible, on jännä juttu että kun kaksi Jeesuksen omaa kohtavat, niin löytyy välittöämästi sama kieli.
Toinen voi olla lestadiolainen ja toinen on helluntailainen, mutta puhen sisältö on samalaista.
Kun kaksi Jeesuksen armahtamaa syntistä kohtaa toisensa, kuinka se voisi muulla tavalla ollakaan.
On vain yksi Jumala, on vain yksi taivas, on vain yksi Jeesus, on vain yksi Pyhä Henki.
Kun luemme apostolisen uskontunnustuksen 200 luvulta,
siinä on lueteltuna kaikki mihin me kristityt uskomme. Tämä on meidän kaikkien kristittyjen yhteinen uskontunnustus.
On totta että weri kirkkokunnilla on perinteistään johtuen hieman erilaisia jumalanpalvelusmenoja. Luther kirjoittaa näistä eroista kuitenkin aivan selvää tekstiä.
Luther Kirkkopostillan kolmas osa
23. Seurakunnan yhteys ei siis nimityksen eikä olemuksen puolesta tiedä sitä, että on olemassa ja käytännössä samanlainen ulkonainen hallinta, samanlaiset lait eli säännöt ja kirkolliset tavat, ...
_____
***) ... niinkuin paavi joukkoineen väittää, tahtoen seurakunnasta pois suljettaviksi kaikki ne, jotka eivät tässä suostu olemaan hänelle kuuliaisia, ...
_____
... vaan se tietää sitä, että vallitsee yhden uskon, yhden kasteen jne. suhteen yksimielisyys.
Seurakuntaa sanotaan yhdeksi, pyhäksi, yleiseksi eli kristilliseksi sen tähden, että siinä on yksi ja sama evankeliumin puhdas ja sekoittamaton oppi ynnä sen tunnustus kaikkialla ja kaikkina aikoina maailmassa, ulkonaisen, inhimillisen elämän tai ulkonaisten järjestysten, tapojen ja jumalanpalvelusmenojen erottavasta erilaisuudesta huolimatta.
24. Ne sitävastoin, jotka eivät pitäydy Kristuksen opin ja uskon yhteyteen, vaan sen rinnalla ihmisopillaan ja itsevalituilla teoillaan, joiden puolesta he taistelevat vaatien kaikkia kristityitä niitä välttämättöminä noudattamaan, ...
***) ... saavat aikaan erimielisyyttä ja pahennusta, niinkuin pyhä Paavali Roomalaiskirjeen 16. luvussa (17. jakeessa) sanoo, eivät ole Kristuksen oikea seurakunta eivätkä sen jäseniä, vaan he ovat vastustajia ja kukistajia, niinkuin me usein toisissa yhteyksissä olemme todistaneet.
Tämä varma ja lohdullinen oppi meillä on paavilaisuutta vastaan, joka syyttää ja kadotukseen tuomitsee meitä sen tähden, että me olemme heistä eronneet ja väistyneet.
He soimaavat meitä seurakunnan luopioiksi, vaikka he päinvastoin itse ovat oikeasta seurakunnasta luopuneita.
He vainoavat totuutta ja — seurakunnan ja Kristuksen nimen varjolla — repivät hajalle seurakunnan yhteyden.
___________
***) Kaikki ovat näin ollen Jumalan käskyn mukaan velvollisia heitä vastustamaan, jopa heitä karttamaan ja pakenemaan.
- ^^muuttolintu^^
Tulos tai ulos!
Kiitos tekstistä, jonka olet Lutherilta lainannut tänne.
Miten voikin olla noin sopivaa juuri tähänkin aikaan. - TIIO
Entäpä jos lakkaisit seurustelun heidän kansaan?
- KiekukaA
KUINKA NIIN EN OLE SEURUSTELLUT KANSSASI JUURI KOSKAAN , MUUTTIKSEN KANSA KYLLÄ-. VAI KENESTÄ PUHUIT-.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, tervetuloa
Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit438305Olisit ollut varovaisempi
Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e834756Mies sinä olet kaunis katsella
Olet myös rauhallinen, tavallinen, varovainen, lämmin, poikamainen, komea, ryhdikäs, rentotyylinen, kiva, mukava... jne683582- 552206
Miksi suomussalmelaiset haisee niin pahalle?
Kaupassa käydessä huomaa, miten monet ihmiset haisee todella kammottavalle. Eikö täällä osata käydä pesulla tarpeeksi us181847Sinulle, tahtoisin kertoa mitä
ajattelen siitä. Ehkä olen väärässä, mutta minusta kuulostaa jonkin alulta, mutta ei kerro minkä. Se selvinnee myöhemmi281729Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."
Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s71717Persut tyrmäsivät Suomen osallistumisen Ukrainan jälleenrakentamiseen
Siinä meni sitten kokoomusyrittäiltä bisnekset sivun suun putinistipersujen takia. Jälleenrakentamiseen osallistuvat mu3631602Miksi miehet pelkäätte jotain naista?
Iskeekö ujous, paniikki ja hävetys. En ole niin pelottava miltä vaikutan vink vink.661263Nuorisojoukko ryösti merkkikengät teinipojan jalasta Helsingin Itäkeskuksessa.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010709501.html Muun muassa näidenkin rikosten huomattavan suurista kasvamismääristä vi2801162