Kuinka automatisoida sammutuksen pakottaminen?

Heinonen1234

Hei!

Ukille olisi tarkoitus tehdä tietokoneen sammuttaminen helpoksi. Olen opettanut, että läppärin nappia painamalla sammuu. Mutta nyt huomasin, että se jää monesti kyselemään läpän sulkemisen jälkeen vielä, että "Tämä ohjelma estää tietokoneen sammuttamisen", eikä kone näin sammunutkaan.

Onko olemassa keinoa, että sammuttaminen napista pakottaa automaattisesti sammumaan kaikki ohjelmat? Ei tällä mitään Word-runoja tehdä, että alkaisi surettamaan jos ei muistanu tallentaa.

Käyttöjärjestelmä Windows 8
Ja se on toi nettitikku Mobile Partner, joka estää sammumisen, vaikka se voi sammua ihan mukana siinä.

7

309

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuon ilmoituksen kohdalla pitäsi lukea että sulje kone tästä huolimatta? Näin ainakin Windows 7 versiossa.

    • Heinonen1234

      Joo kyllä on, mutta etsiskelisin keinoa, että pakottaminen tapahtuisi automaattisesti, eikä tarvitsisi painaa mitään nappeja.

      Tilanne on se, että kun hän painaa nappia ja laittaa heti läpän kiinni, niin tilanne on se että se jää siihen ikkunaan, että pakota sammuttaminen vaiko peruuta.

    • 10+2
    • Helpoiten ehkä onnistuu kun vaan sulkee kaikki auki olevat ohjelmat ennen koneen sulkemista. Näin olen itsekin tehnyt niin ei ole tullut tuollaisia ilmoituksia.

      Ja kannattaa muuten tutustua tähän ohjelmaa:; http://aleksijohansson.net/artikkeli/2012/10/nä-palautat-windows-8n-käynnistä-valikon

      Se helpottaa Windows 8 käyttöä silleen että tuon avulla koneen saa käynnistymään tuttuun työpöytätilaan ja myös käynnistä valikko palautuu. ( Joka voi tosin tulla seuraavassa Windows 8.1 päivityksessä).

    • -Jarkk0-
    • har har har har

      Ööööö, mitä ongelmaa tuossa on. Kyllä se kone siitä sammuu kun ne ohjelmat on sulkeutuneet käyttiksen sammuttamina. Jos on joku paska markettirimpula niin voi kestää hetken.

      Aika harva läppäriä sammuttaa mistään napista painamalla kun kannen sulkeminen riittää :DDDD, voi jopa säätää, että sammuu tai menee valmius/lepotilaan kun sulkee kannen.

      Kannattais siis osata itse ensin, ennen kuin alkaa ketään opettamaan, har har har har

    • TimoTT

      shutdown /s /full /t 0

      ... Ja tuosta voi ilmeisesti tehdä pikakuvakkeen (voikos 8 vielä?) vaikka työpöydälle (voiko?) jonka nimeää vaarille vaikka "SAMMUTA KONE" niin? Eiköhän se siitä?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      41
      7954
    2. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      83
      4656
    3. Mies sinä olet kaunis katsella

      Olet myös rauhallinen, tavallinen, varovainen, lämmin, poikamainen, komea, ryhdikäs, rentotyylinen, kiva, mukava... jne
      Ikävä
      67
      3331
    4. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      55
      2186
    5. Sinulle, tahtoisin kertoa mitä

      ajattelen siitä. Ehkä olen väärässä, mutta minusta kuulostaa jonkin alulta, mutta ei kerro minkä. Se selvinnee myöhemmi
      Ikävä
      28
      1719
    6. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      7
      1687
    7. Miksi suomussalmelaiset haisee niin pahalle?

      Kaupassa käydessä huomaa, miten monet ihmiset haisee todella kammottavalle. Eikö täällä osata käydä pesulla tarpeeksi us
      Suomussalmi
      17
      1576
    8. Persut tyrmäsivät Suomen osallistumisen Ukrainan jälleenrakentamiseen

      Siinä meni sitten kokoomusyrittäiltä bisnekset sivun suun putinistipersujen takia. Jälleenrakentamiseen osallistuvat mu
      Maailman menoa
      358
      1518
    9. Miksi miehet pelkäätte jotain naista?

      Iskeekö ujous, paniikki ja hävetys. En ole niin pelottava miltä vaikutan vink vink.
      Ikävä
      58
      1209
    10. Nuorisojoukko ryösti merkkikengät teinipojan jalasta Helsingin Itäkeskuksessa.

      https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010709501.html Muun muassa näidenkin rikosten huomattavan suurista kasvamismääristä vi
      Maailman menoa
      279
      1108
    Aihe