Annanko vasaraa?

YK-mies

Minulla on vuodelta -77 oleva Canon F1 runko ja saman valmistajan objektiivit 50mm 1.4 ja 28mm 2.8. Lisäksi salama Canon Speedlite. Olleet vähäisellä käytöllä, ei naarmuja/hankaumia. Onko harrastajapiireissä kiinnostusta tällaiseen vai vetelenkö vasaralla ennen roskiin laittoa?

19

427

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ostaja 1

      Älä vielä anna vasaraa! Paljonko pyydät noista? Tai pelkästä 50mm? Voisin olla kiinnostunut. Laita vaikka viestiä: [email protected]

    • fksjhgf

      Moni hankkii ykkösen vaikka hyllyn koristeeksi, jos halvalla saa.

    • YK-mies

      Minun täytyy ottaa muutamia koekuvia, jotta edes itse tiedän jotain valotusmittarin ja sulkimen toiminnasta. Jos suljin on jäänyt vuosiksi vireeseen, niin mekanismi ei valota oikein. Olen ensimmäistä kertaa kyselemässä harrastajien kiinnostusta, enkä ole aiemmin käynyt näillä valokuvaussivuilla. Mutta; palataanpa asiaan, kunhan selvitän kaluston kunnon.

    • Älä lyö vasaralla, menee vasara rikki.

      • Canon F1

        Hajoaa pieniksi murusiksi, kun sitä lyö Olympuksen E-1:sellä.


    • YK-mies

      On minulla 3:n kilon lekakin...ja mökkini lähellä on laakea maakivi. Kyllä se siitä..

    • kettu__

      Minulla on om-1 ja 2, ynnä muuta hilpetööriä Abu Rudeisin ajoilta -76-77
      Odottelen kun 35 kuvakennoja ilmestyy kohtuuhinnalla markkinoille

      • Psssssst

        Täyskennoinen Canon EOS 6D maksaa kohtuulliset puolitoista donaa rapiat. Saat OM-lasit siihen kiinni pari-kolmenkympin adapterilla.

        Jos Olympuksen 4/3-formaatti riittää, löytyy saman hintaluokan adapteri sellaisiin Oly-runkoihinkin.

        Olyn täyskennoista saa ehkä odotella tovin.


    • kameramies88

      Löytyykö nuo vielä? Voisin ola kiinnostunut ostamaan

    • YK-mies

      Vein kamerassani kolme vuotta olleen diafilmin kehitykseen. En edes muistanut mitä ja milloin olin kuvannut.
      Tänään hain kehitetyn filmin ja kaikki kuvat olivat hyvälaatuisia.
      Canon F1 siis toimii virheettömästi. Harmi vain kun diaprojektorit maksaa >250 e.
      Kamerassa on jonkin verran tunnearvoa vuosilta 1977-78 Abu Zenimasta Siinailta.
      Filmin kehitys maksoi vain 10 e, joten puheet siitä filmikuvauksen kalleudesta ovat pikkuisen liioiteltuja.
      Olen ottanut kuvia halvalla digipokkarilla, ja myöntää täytyy, että elektroniikka on edennyt hirmuista vauhtia. Kuvat ovat hyviä, vaikka pokkari maksoi vain 70 e. Mutta kun mustesuihkulla itse tulostan valokuvat, niin hintaa kertyy. Mustepatruunat maksaa 25 e/kpl. Ei ole halpaa.
      Uuden tekniikan etu on se, että voi heti tarkistaa kuvan ja poistaa- ellei ole mitään kiinnostavaa.
      Taidanpa pitää kamerani itse.

      • hmmm..

        Provohan toi oli, (:

        Asiaa kuitenkin sen verran, että itteäni harmitti, kun aikanaan tuli myytyä F1 New:n runko kaikkine laseineen ja härpäkkeineen. Ei auttanut, kun opiskeluun tartti rahhoo.

        Nyt vituttaa silloin tällöin. Olihan se tosi kiva härpäke kaikkine releineen..

        Ei nää digilelut kestä sellasia olosuhteita kuin toi äffä. Muistan inttiaikaankin, kun pakkanen raiku kolmessa kympissä mut kuvia sai vaikka ilman virtaa. Sitä mekaanista laatua ei tänäpänä saa. Pelkkiä muovikuoria!


    • YK-mies

      Muistini mukaan jenkit olivat kokeilleet Canon F1:n toimintaa kylmissä olosuhteissa. Oli kuulemma toiminut hyvin vielä -60 C pakkasessa.
      Kyllä oli koppavaa kulkea joka paikassa tämä kamera mahan päällä, vaikkei mitään kuvattavaa olisi ollutkaan.
      Kun verotta sai, niin sehän oli oikeastaan sotasaalista... kiäh kiäh...

    • alji

      Älä hyvä ihminen anna vasaraa, minulla on Nikon FM ja ja 28, 50, 90, 200 objektiivit ja kuvaan sillä jatkuvasti, filmiä on saatavilla sekä väriä että musta/valk. asa100:sta ylöspäin.

    • YK-mies

      Vein tänään Canon F1:n objektiiveineen ja salaman FotoHalmeelle (Aleksanterinkatu 12, Lahti) myytäväksi. Valokuvaus ei enää kiinnosta.
      Käykää siellä katsomassa, tai soittakaa sinne ja tarjotkaa hyvästä pelistä hyvä hinta...
      Abu Zeniman malminlastauslaituri on vielä muistissa... ja ne kurnuttavat pallokalat...

      • jfiwehufyewgf

        Kun sähkönsaanti loppuu voi tuolle olla vielä käyttöa. Pitää kuitenkin muistaa hankkia filmiä ja kemikaaleja varastoon.


      • Perspektiiviä
        jfiwehufyewgf kirjoitti:

        Kun sähkönsaanti loppuu voi tuolle olla vielä käyttöa. Pitää kuitenkin muistaa hankkia filmiä ja kemikaaleja varastoon.

        Jos sähkönsaanti todella loppuisi, niin edes täysmekaanisille kameroille ei pian olisi enää mitään käyttöä. Eikä pimiöille. Eikä värikääntöfilmeille, koska niitä ei käytännössä enää saisi edes kehitettyä.


      • dcb2e

        Onhan olemassa aggregaatteja ja aurinkosähköä ja tuulivoimaa. Nykyään kun ollaankin sidottuna liikaa sähköön, kaikki toimii sähköllä. Nyky-ihminen on pulassa jo muutaman tunnin kuluttua jos pitkä sähkökatko tulee.


      • kettu____
        dcb2e kirjoitti:

        Onhan olemassa aggregaatteja ja aurinkosähköä ja tuulivoimaa. Nykyään kun ollaankin sidottuna liikaa sähköön, kaikki toimii sähköllä. Nyky-ihminen on pulassa jo muutaman tunnin kuluttua jos pitkä sähkökatko tulee.

        Sähkökatkon tullessa YK-kerpatkin on ihmeissään. Kesämökeille on muutettava.
        Reikäkameralla kuvia kuultopaperille ja lyijykynällä kopioidaan .


      • Tsuumiko
        kettu____ kirjoitti:

        Sähkökatkon tullessa YK-kerpatkin on ihmeissään. Kesämökeille on muutettava.
        Reikäkameralla kuvia kuultopaperille ja lyijykynällä kopioidaan .

        Sähkökatkojen varalle. Piirtämisen oppikirjaa:

        PENCIL SKETCHING, Thomas C. Wang

        John Wiley & Sons, Inc.
        Second Edition
        https://www.pdfdrive.net/pencil-sketching-2nd-edition-d34380694.html


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      246
      3913
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2318
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2131
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      92
      2039
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      93
      1704
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1401
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1311
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      306
      1241
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe