Lukio 1,5 vuodessa

Lukio nopeasti

Moi! Aattelin kertoa kokemuksestani vinkkinä muille, että lukion saa hurautettua 1,5 vuodessa ylioppilaaksi asti.
Itse tein näin aikuisena:

ilmoittauduin iltalukioon, josta niin paljon aineita kun vaan irtosi. Ko. iltalukiossa oli mahdollista tehdä pitkä matikka yhdessä lukuvuodessa, joten se oli ehkä keskeisin juttu opintoja ajatellen. Eli kielet, matikka, fysiikka, kemia ja ehkä biologia paikan päällä lähiopetuksena

Helpompia aineita (filosofia, historia, yhteiskuntaoppi, maantieto jne.) ilmoittauduin tekemään toiseen lukioon etänä yhtä aikaa ja kävin vaan tenttimässä ne.

Eli kahdessa lukiossa yhtä aikaa ei ole itse asiassa yhtään mahdotonta kirjoittaa ylioppilaaksi 1,5 kalenterivuodessa (esim. syys 2014-kevät 2016). Näin lukion pakollinen oppimäärä 44 kurssia tulisi tehdyksi jo syksyllä 2015 ja sitten kirjoitukset keväällä 2016).

4

1037

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • wergthgjg

      Aikuislukion 44 kurssia onkin naurettavan vähän. Päivälukiossa kyseinen vähimmäismäärä on 75 kurssia. Et ole saavuttanut mitään. Yks kaveri teki päivälukion 75 kurssia kahessa vuodessa (1 täysi vuosi 3 jaksoa tokasta vuodesta), siinä sentään on jo tekemistä.

      • Lukio nopeasti

        50 kurssia tein tuossa 1,5 lukuvuodessa: ns. pitkän matikan, fysiikan ja kemian ylim. kurssit. Normiajassa, eli 3 vuodessa tuo vauhti tekisi 100 kurssia. Miten niin en ole saavuttanut mitään?

        No, viesti oli suunnattu aikuisille, jotka tuskastelevat mahdollisen jatko-opinto-oikeuden kanssa, eli rohkeasti vaan vaikkapa juuri iltalukioon ko. menetelmällä. Kukaan ei tietenkään kiellä tekemästä vaikka vieläkin nopeammin. Itse harkitsin jopa kolmanteen lukioon ilmoittautumista, mutta se ei sitten loppujen lopuksi ollutkaan tarpeen.


    • hatunnosto

      Minun mielestäni jokainen aikuislukiosta ylioppilaaksi kirjoittanut on tehnyt kunnioitettavan työn. Opetusta on vain puolet siitä mitä päivälukiossa, sillä jokaisen kurssin tuntimääräkin on huomattavasti pienempi kuin päivälukiossa. Useimmat käyvät vielä samalla työssä. Silti yo- kokeet ja niiden arvostelu ovat täsmälleen samat.

      Hatunnosto kaikille aikuislukiosta kirjoittaneille ja menestystä aikuislukiossa nyt opiskeleville ja kirjoituksiin meneville!

      • lukiolainen

        Juurikin niin, että kunnioitus kaikille lukion suorittaville. Jos vetää läpi sen nopeeta, niin on vaarana, että on vaan bulimia-opiskellut...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      33
      7681
    2. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      83
      4576
    3. Mies sinä olet kaunis katsella

      Olet myös rauhallinen, tavallinen, varovainen, lämmin, poikamainen, komea, ryhdikäs, rentotyylinen, kiva, mukava... jne
      Ikävä
      67
      3231
    4. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      55
      2166
    5. Sinulle, tahtoisin kertoa mitä

      ajattelen siitä. Ehkä olen väärässä, mutta minusta kuulostaa jonkin alulta, mutta ei kerro minkä. Se selvinnee myöhemmi
      Ikävä
      28
      1709
    6. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      7
      1687
    7. Persut tyrmäsivät Suomen osallistumisen Ukrainan jälleenrakentamiseen

      Siinä meni sitten kokoomusyrittäiltä bisnekset sivun suun putinistipersujen takia. Jälleenrakentamiseen osallistuvat mu
      Maailman menoa
      358
      1488
    8. Miksi suomussalmelaiset haisee niin pahalle?

      Kaupassa käydessä huomaa, miten monet ihmiset haisee todella kammottavalle. Eikö täällä osata käydä pesulla tarpeeksi us
      Suomussalmi
      15
      1442
    9. Miksi miehet pelkäätte jotain naista?

      Iskeekö ujous, paniikki ja hävetys. En ole niin pelottava miltä vaikutan vink vink.
      Ikävä
      58
      1129
    10. Nuorisojoukko ryösti merkkikengät teinipojan jalasta Helsingin Itäkeskuksessa.

      https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010709501.html Muun muassa näidenkin rikosten huomattavan suurista kasvamismääristä vi
      Maailman menoa
      276
      1080
    Aihe