Henry Nielsen

sähkö

Missähän lie maineikkaan Henry Nielsenin paatit mm. KELO ja MATAI . Aikanaan Nielsen oli yksi halutuimpia varustamoja, ainakin merimiesten puheissa. Tuli siellä aikanaan maailmaa nähtyä, ja tulihan niitä kokemuksiakin.
Nyt ei taida löytyä edes koko varustamoa. Laivathan on tietenkin jo romuna olleet vuosia.Olisi mukava tietää jotakin varustamon vaiheista ja aluksista.

56

11154

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • styyri

      Olin aikoinani Nielsenillä perämiehenä.Lähinnä tankeissa.Aika oli se,kun Matai,Nan Fung ja muut spanjuurit valmistuivat,mutta niihin ei pönttöporukka päässyt.Luin jostakin,että viimeinenkin Sevilla-laiva on romutettu.En vain muista,mikä!
      Varustamona se oli ehdottomasti paras,missä olen seilannut.Henki oli erittäin hyvä!

      • cobra

        Vai oliko sitä nuorempana leikkisämpi.


      • Kuullu

        Hiukan myöhässä tulee vastaus. Ainakin 2006 Pampero-laiva oli liikenteessä ja myynnissä. Ei siis mikään kertakäyttöalus. Sitähän hoidettiinkin koko Nielsenin aan hyvin.


      • mukaan

      • miramar index

        vastaus hiukan myöhässä. Miramar ships indeksin mukaan. Kara-end 2009 Kelo-2006 Pampero 2006
        Peter 2006


      • järväri
        cobra kirjoitti:

        Vai oliko sitä nuorempana leikkisämpi.

        ainakin ite viihdyin hyvin verrrattuna vaikka gongolaisiin.


      • Timppana
        järväri kirjoitti:

        ainakin ite viihdyin hyvin verrrattuna vaikka gongolaisiin.

        Hei.Palvelin M/S Nan Fung aluksella .Ja näin eläkkeelle jäätyäni palvelleeni varastamo/Ilmari Tuuli Oy 23 päivää.Tulin lentäen Teheranista Helsinkiin.Menin uuteen laivaan M/S Lita Sevillaan


      • ööga
        cobra kirjoitti:

        Vai oliko sitä nuorempana leikkisämpi.

        Onko tämä sama cobra joka oli laihian hesperiassa -70 luvun alkupuolella?


    • puolikkaana

      Villiä menoa "Villillälinjalla"

      • Timo

        Aha. Hyvä kun ilmoitit.


      • Hyvä
        Timo kirjoitti:

        Aha. Hyvä kun ilmoitit.

        "VAAN":))


      • dunkki

        Oli kliffaa aikaa White Rosella, loppu pitää sensuroida ettei eukko hiffaa.....


      • :-)

        Olin 1976 mootorimiehenä kun se uutena lähti Bremerhafenin telakalta.-Sittemmin nimi muuttui Meltemiksi...siinäkin olin 1978 .... jonka jälkeen jäin maakravuksi,menin naimisiin ja sanoin jäähyväiset isänmaalle v.1980.-Nykypäivinä merellä ainoastaan kun käyn Saksasta viinaa hakemassa! :D Skål!


      • :-)
        :-) kirjoitti:

        Olin 1976 mootorimiehenä kun se uutena lähti Bremerhafenin telakalta.-Sittemmin nimi muuttui Meltemiksi...siinäkin olin 1978 .... jonka jälkeen jäin maakravuksi,menin naimisiin ja sanoin jäähyväiset isänmaalle v.1980.-Nykypäivinä merellä ainoastaan kun käyn Saksasta viinaa hakemassa! :D Skål!

        Bremenistä, Weserin telakalta.....rupee nääs vanhalla muisti pettää :)


      • jenkki junkki
        :-) kirjoitti:

        Bremenistä, Weserin telakalta.....rupee nääs vanhalla muisti pettää :)

        kolmekymmentä vuotta sitten onko kukaan merimies vielä kuulolla ?


      • js-58
        dunkki kirjoitti:

        Oli kliffaa aikaa White Rosella, loppu pitää sensuroida ettei eukko hiffaa.....

        joo hauskaa oli,olin v.-64 tai -65 pienenä poikana
        koko mkesän mukana.kotka-casablanca ja italian kautta kotiin

        t. j stangebye


      • not so old fart
        jenkki junkki kirjoitti:

        kolmekymmentä vuotta sitten onko kukaan merimies vielä kuulolla ?

        olikohan M/s Caldereta tän Nielsenin laivoja? oliko siellä ketään täällä kirjoittelevasta 70-80 luvulla? muistaako kukaan Kalliomäkeä?


      • vennamo
        not so old fart kirjoitti:

        olikohan M/s Caldereta tän Nielsenin laivoja? oliko siellä ketään täällä kirjoittelevasta 70-80 luvulla? muistaako kukaan Kalliomäkeä?

        minö oli Calderetassa silloin kun käytiin Japanin reissukin.
        Muistaako joku nimimerkistä


      • kossi
        jenkki junkki kirjoitti:

        kolmekymmentä vuotta sitten onko kukaan merimies vielä kuulolla ?

        fungissa 81-82 ennen kuin siirtyi hauskan lipun alle, hyvä laiva. Ilmari Tuulen korsteenimerkillä Nesteen rahtaamana.


      • X Sähkäri
        :-) kirjoitti:

        Olin 1976 mootorimiehenä kun se uutena lähti Bremerhafenin telakalta.-Sittemmin nimi muuttui Meltemiksi...siinäkin olin 1978 .... jonka jälkeen jäin maakravuksi,menin naimisiin ja sanoin jäähyväiset isänmaalle v.1980.-Nykypäivinä merellä ainoastaan kun käyn Saksasta viinaa hakemassa! :D Skål!

        Tulin laivaan Houstonissa kesällä 1976, risteiltiin Garibialla. Mahdoitko olla mukana Abua Bayssa Gampo Alegrella .Käytiin välillä pohjoisatlannillakin. Oltiin Montrealissa kun Vireenin Lasse voitti molemmat pitkät matkat. Seuraavat Nilsun laivat tuli seilattua: Patricia. Altano. Galdereta. Parita. Merelläolo jatkui jonkunasteisena vuoteen 2005 jolloin lähdin eläkkeelle ETELÄÄN


      • :-)
        X Sähkäri kirjoitti:

        Tulin laivaan Houstonissa kesällä 1976, risteiltiin Garibialla. Mahdoitko olla mukana Abua Bayssa Gampo Alegrella .Käytiin välillä pohjoisatlannillakin. Oltiin Montrealissa kun Vireenin Lasse voitti molemmat pitkät matkat. Seuraavat Nilsun laivat tuli seilattua: Patricia. Altano. Galdereta. Parita. Merelläolo jatkui jonkunasteisena vuoteen 2005 jolloin lähdin eläkkeelle ETELÄÄN

        Sain Amuay Bayssä Araminta tytöltä tipparin.....onneks Tetraultin leguri Montrealissa päästi minut pahasta :D
        Samassa laivassa X Sähkärin kanssa :)


      • Tuomo Ruotsalainen
        jenkki junkki kirjoitti:

        kolmekymmentä vuotta sitten onko kukaan merimies vielä kuulolla ?

        Minäkin olin Nan Fung aluksessa,Vietiin USA lasti Makc kuirmaautoja kannet rtäynnä Iraniin Bantar Abbbasiin.(shaahi oli silloin vielä vallassa)Lensin Teheraniin laivakokin A.Lainen ja sieltä suomeen.Alus oli myyty Ilmari Tuuli varustamolle.Olin laiva timmana.Tuomo Ruotsalainen.Tätä kirjoittelen kes'mökillä KEITELE


      • Anonyymi
        X Sähkäri kirjoitti:

        Tulin laivaan Houstonissa kesällä 1976, risteiltiin Garibialla. Mahdoitko olla mukana Abua Bayssa Gampo Alegrella .Käytiin välillä pohjoisatlannillakin. Oltiin Montrealissa kun Vireenin Lasse voitti molemmat pitkät matkat. Seuraavat Nilsun laivat tuli seilattua: Patricia. Altano. Galdereta. Parita. Merelläolo jatkui jonkunasteisena vuoteen 2005 jolloin lähdin eläkkeelle ETELÄÄN

        Altano eka laiva 1978 sitten Paola, Kelo, ja muut. Aikaa on kulunut muistoja on.


      • Anonyymi
        X Sähkäri kirjoitti:

        Tulin laivaan Houstonissa kesällä 1976, risteiltiin Garibialla. Mahdoitko olla mukana Abua Bayssa Gampo Alegrella .Käytiin välillä pohjoisatlannillakin. Oltiin Montrealissa kun Vireenin Lasse voitti molemmat pitkät matkat. Seuraavat Nilsun laivat tuli seilattua: Patricia. Altano. Galdereta. Parita. Merelläolo jatkui jonkunasteisena vuoteen 2005 jolloin lähdin eläkkeelle ETELÄÄN

        Mt taifun olin samoja aikoja montrealissa kun vireeni juoksi kultaa


    • kokki-yt

      Aikaa tosiaan 15 vuotiaana eka jobi White roseen ja tuli Pinjassakin seilattuu mukavii muistoja

      • M/S Passad

        On vaan mukavia muistoja , yhtiöstä .
        Tarjosivat mulle White roseen ( konepäälikkyyttä ) onko siellä silloin olleita ??



      • Raste
        Sparks kirjoitti:

        En tiedä onko tämä ollut aiemmin esillä, mutta
        http://mepa.yhdistysavain.fi/mepa/tiedotus/nostalgiaa/sevillan_laivoja/
        kertoo näistä Nielsenin bulkkereista.

        Levanten försti Frank Homolka,oli toisena perämiehenä samas laivas,etukumaras kulki,kova jutteleen mukava mies,rauha hänelle.
        Ei ole,tai sit en ole huomannut,hyvä kertomus,mukava lukea,hyvää kesää sul.


      • F-ships
        Sparks kirjoitti:

        En tiedä onko tämä ollut aiemmin esillä, mutta
        http://mepa.yhdistysavain.fi/mepa/tiedotus/nostalgiaa/sevillan_laivoja/
        kertoo näistä Nielsenin bulkkereista.

        Tuossa Vapaavahti 1977 jutussa oli alareunassa mielenkiintoinen taulukko:
        Nielsen 21 laivaa, Effoa 33, Finnlines 32, Erikson 20, Sally 15, Neste 10, Lunkku 10 jne
        - silloin oli isot miehistöt ja pitkät linjat. Nykyään on lyhyt linja Helsinki-Lyypekki ja pitkä linja Kemi-Lyypekki.


      • Miehistöä 42
        F-ships kirjoitti:

        Tuossa Vapaavahti 1977 jutussa oli alareunassa mielenkiintoinen taulukko:
        Nielsen 21 laivaa, Effoa 33, Finnlines 32, Erikson 20, Sally 15, Neste 10, Lunkku 10 jne
        - silloin oli isot miehistöt ja pitkät linjat. Nykyään on lyhyt linja Helsinki-Lyypekki ja pitkä linja Kemi-Lyypekki.

        Seilasimme AL


      • meriveden

      • M/T Meltemi
        meriveden kirjoitti:

        tälläisen löysin..


        http://www.photoship.co.uk/JAlbum Ships/Old Ships B/slides/Bore VIII-01.html

        Isäni oli aikoinaan kyseisellä aluksella moottorimiehenä joskus -70 luvulla.
        Ajoivat ns.villiä linjaa ja postikortteja ja synttärionnitteluja tuli pienelle pojalle kotiin milloin mistäkinpäin maailmaa.
        Ajattelin vain kysellä josko täällä olisi joku hänen vanhoista seilauskavereistaan samalta alukselta vielä kirjoittelemassa tarinoita niiltä reissuilta.
        P.s Pikkukundillehan niitä ei paljon kerrottu siihen aikaan ja nyt on myöhäistä häneltä kysellä.....

        Kiitos jo kuitenkin etukäteen....


      • jenkki
        F-ships kirjoitti:

        Tuossa Vapaavahti 1977 jutussa oli alareunassa mielenkiintoinen taulukko:
        Nielsen 21 laivaa, Effoa 33, Finnlines 32, Erikson 20, Sally 15, Neste 10, Lunkku 10 jne
        - silloin oli isot miehistöt ja pitkät linjat. Nykyään on lyhyt linja Helsinki-Lyypekki ja pitkä linja Kemi-Lyypekki.

        Aika kun merimies valikoi myllyn hänelle antamasta seitsemästä kortista mieleisemmän laivan ko ,aika tulee ainoastaan euroopan remontin jälkeen jos ymmärrät ?,,


      • :-)
        jenkki kirjoitti:

        Aika kun merimies valikoi myllyn hänelle antamasta seitsemästä kortista mieleisemmän laivan ko ,aika tulee ainoastaan euroopan remontin jälkeen jos ymmärrät ?,,

        70 vuotta siitä kun alkoivat viime remontin :-(


      • junkista/puolikas
        M/T Meltemi kirjoitti:

        Isäni oli aikoinaan kyseisellä aluksella moottorimiehenä joskus -70 luvulla.
        Ajoivat ns.villiä linjaa ja postikortteja ja synttärionnitteluja tuli pienelle pojalle kotiin milloin mistäkinpäin maailmaa.
        Ajattelin vain kysellä josko täällä olisi joku hänen vanhoista seilauskavereistaan samalta alukselta vielä kirjoittelemassa tarinoita niiltä reissuilta.
        P.s Pikkukundillehan niitä ei paljon kerrottu siihen aikaan ja nyt on myöhäistä häneltä kysellä.....

        Kiitos jo kuitenkin etukäteen....

        seilasin kyseisellä aluksella vuosina 25.8.72-31.7.73 alus myytiin. luovutettiin Palermossa Italiassa.


      • junkista/puolikas kirjoitti:

        seilasin kyseisellä aluksella vuosina 25.8.72-31.7.73 alus myytiin. luovutettiin Palermossa Italiassa.

        Oltiin Nilsun Tramontanan kanssa lastaamassa Gaetassa, Italiassa heinäkuun lopulla 1973. Siellä oli toinen vanha Nielsenin tankkeri joka myytiin ulkomaille. En nyt saa millään päähäni mikä oli aluksen nimi. Sieltä siirtyi muutama kaveri meille, loput lähtivät sitten Suomeen. Jos Meltemi luovutettiin Palermossa, olisiko tämä mainitsemani botski ollut sitten Monsun? No jaa, me ajelimme sitten lastauksen jälkeen Panaman ojan kautta Valparaisoon, Chileen.


      • junkista/puolikas
        Sparks kirjoitti:

        Oltiin Nilsun Tramontanan kanssa lastaamassa Gaetassa, Italiassa heinäkuun lopulla 1973. Siellä oli toinen vanha Nielsenin tankkeri joka myytiin ulkomaille. En nyt saa millään päähäni mikä oli aluksen nimi. Sieltä siirtyi muutama kaveri meille, loput lähtivät sitten Suomeen. Jos Meltemi luovutettiin Palermossa, olisiko tämä mainitsemani botski ollut sitten Monsun? No jaa, me ajelimme sitten lastauksen jälkeen Panaman ojan kautta Valparaisoon, Chileen.

        minä olen seilannut myös m/t tramontanassa olin eka porukassa kun lähdimme sillä stsvangerista 13.09.1971-05.05.1972 maksoinulos bordeauxssä .Tuonna välisenä aikana autoimme Pakistania sekä Intiaa sodankäynnissä viemällä molemmille puolille tasapuolisesti kerosiiniä. Olimme Rotterdamissa lastamassa yhtäaikaa MELTEMIN ensinmäinen ja viimeinen Suomeen vienti lasti .Rotterdamissa tavattiin olitte tulleet tokasta teillä oli uudet 2 reunnimmaiset päätäkkipellit. Näistä asioista voisi tehdä vaikka gradun.KIITOS.


      • Junkista/puolikas
        junkista/puolikas kirjoitti:

        minä olen seilannut myös m/t tramontanassa olin eka porukassa kun lähdimme sillä stsvangerista 13.09.1971-05.05.1972 maksoinulos bordeauxssä .Tuonna välisenä aikana autoimme Pakistania sekä Intiaa sodankäynnissä viemällä molemmille puolille tasapuolisesti kerosiiniä. Olimme Rotterdamissa lastamassa yhtäaikaa MELTEMIN ensinmäinen ja viimeinen Suomeen vienti lasti .Rotterdamissa tavattiin olitte tulleet tokasta teillä oli uudet 2 reunnimmaiset päätäkkipellit. Näistä asioista voisi tehdä vaikka gradun.KIITOS.

        GAETA 20.07.1973 oli todellakin molemmat alukset samassa kaijassa Meltemi sekä Tramontana.Täkkipellit olivat Tramontanassa uudet 2riviä molemmin puolen laivaa.Sitten Palermo 31.07.1973 lento kotiin.


      • seilannut
        :-) kirjoitti:

        70 vuotta siitä kun alkoivat viime remontin :-(

        Joku kyseli Nielsenin historiaa. Sellainen löytyy aanimeri.fi sivustoilta, varustamohistoriaa. Siellä on myös runsaasti merimiesjuttuja ja huikeasti valokuvia, joita toki kaivannevat lisää.

        Mainio yhtiö, kiitos yhtiön johdon, varustamohenkilökunnan ja miksipä ei vanhojen Nielsen merimiestenkin. Siinähän nuoremmatkin oppivat.


    • :-)

      Päivääkään en vaihtaisi pois !

      • yksi muiden joukossa

        Niin oli mahtava yhtiö, eivät huonoja miehetkään, puhumattakaan loistavista naisista. Haluaisin tavata heitä vielä vanhuuden päivillakin.

        Lapsia tuskin voin heidän kanssaan tehdä tänä aikana, yrittää ehkä.

        Kivaa oloa kaikille merellisille ihmisille.

        Jospa se nostagia vielä toteutuisi ja sinne toivon niitä loppujakin, jotka eivät aikaisemmin ole olleet mukana. Jungmanneja, puolikkaita, oppilaita, messilikkoja, patarapoja >> kaikkia.

        Innostusta on ollut, mutta kai aika paljon on jäänyt tulematta.

        Tavattaisiinko?


    • Vanhaduunari

      Berndt Nielsen on nukkunut pois Sveitsissä 2016.

      • Skånepåg

        Vi skola alla den vägen vandra....


      • Muistan Bernt Nielsenin hyvin, olin varustamossa vuosina 1960-64. Silloinhan varustamon henkilökunta oli tutumpia, mutta monet kipparit tuli laivapuheluiden kautta tutuiksi,..toi joku ahvenanmaalainen kapteeni Jönssen tuliaisia Englannistakin kauniissa peltirasiassa.
        Kertoi tulleen koti-ikävä, kun kuuli ääneni puhelimessa ❤️

        Varustamon upeissa joulujuhlissa, oli minulla ilo tanssia jonkun komean merikarhun kanssa, vaan eipä kukaan silloin esitellyt.
        Varustamon pääjohtajana toimi minun aikanani Generalkonsul Håkan Nordman. Vara t.j. Finn Stanjeby muistaakseni ja Bert Aminoff.


      • VanhaNilsulainen

        Berndt Nielsen kuulemma nukkui pois 2016 alkuvuonna. Kuulin hänen palanneen jo hiukan aikaisemmin Suomeen asumaan? Poistuiko joukostamme täällä vai Sveitsissä? Eihän se ole ollenkaan olennaista sinänsä.

        Mahtaako hänen entinen puolisonsa Iris olla vielä voimissaan? Ikänsä puolesta saattaa olla vielä varsin virkeässä kunnossa. Eipä kukaan risteilylläkään ole osannut kertoa.


      • ronsimpson

        I lived with the Henry Nielsen family in the summer of 1957 as an exchange student. Berndt and I were about the same age. I had brought a guitar and he played alto sax and listened to jazz. We kept in touch until about 1970. My wife and I really liked Iris.


      • Anonyymi

        I know


    • jouumieskö

      kiintoisaa tekstiä täällä .

      • Katseli_juuri_kuvia

        Kiintoisaakin. Nielsenin hyvä porukka osaa keskustella melko kivasti.

        On myöskin mielenkiintoinen piirre, että sama sakki on tuonut huikean määrän katselukertoja Nielsen Nostalgioiden valokuviin Äänimeressä. Aivan ylivoimaista sekin.


    • Vslkoinenruusu

      aanimeri.fi/henry nielsen historia .
      11 Nielsenin laivalla seilannut kippsrin tyttö

    • Silloin

      Eka jobini Passad 60 alkuvuodesta kallena 15v matkustin wihurin viikingillä yhden pumpun kanssa kieliin missä passad lossattiin viikinkiin koska passad ei ollut jäävahvistettu ja suomessa oli silloin kova talvi ja jäätä yli puolimetriä koirasaaren ja hertsikan satamiissa

    • Anonyymi

      Huhtikuussa reissuun jos hengissä ollaan !

      Skånepåg

      • Anonyymi

        On puhuttu monesta laivasta ja kirjoittajat unohtavat kertoa missä laivassa olivat tai isä tai setä oli. Vaikea siitä on veikata, kun ei ole vuodesta tietoa eikä sinun tai isän nimeä.

        Nielsen Nostalgiat ovat olleet suurenmoisia ja väkeä on riittänyt. Toivottavasti risteilyjä vieläkin tulee?

        Olin erään Euroopan liikenteen yhtiön pienen porukan mukana tapaamisessa. Mukavaa oli ja yhtä monta humalaista kuin Nielsenin satapäisessä joukossa. Kai Nielsenin ihmiset viinaa juovat, mutta humalaisia ei montakaan ollut, häiriköintiä en huomannut. Pikku drinkeissä luultavasti huomattava osa, vaikka ei ihan jokainen. Kuuluisia ulkoseilureita. Tosin useimmat jo iäkkäitä miehiä ja kauan eläneitä tyttöjä.

        Kirjoitti Nielsen nuorisoon kuuluva


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On puhuttu monesta laivasta ja kirjoittajat unohtavat kertoa missä laivassa olivat tai isä tai setä oli. Vaikea siitä on veikata, kun ei ole vuodesta tietoa eikä sinun tai isän nimeä.

        Nielsen Nostalgiat ovat olleet suurenmoisia ja väkeä on riittänyt. Toivottavasti risteilyjä vieläkin tulee?

        Olin erään Euroopan liikenteen yhtiön pienen porukan mukana tapaamisessa. Mukavaa oli ja yhtä monta humalaista kuin Nielsenin satapäisessä joukossa. Kai Nielsenin ihmiset viinaa juovat, mutta humalaisia ei montakaan ollut, häiriköintiä en huomannut. Pikku drinkeissä luultavasti huomattava osa, vaikka ei ihan jokainen. Kuuluisia ulkoseilureita. Tosin useimmat jo iäkkäitä miehiä ja kauan eläneitä tyttöjä.

        Kirjoitti Nielsen nuorisoon kuuluva

        Yksi on taas poissa. Erik Aitasalo siirtyi paremmille vesille 06.11.2022


    • Heipähei kaikki!
      Tavoittelen teitä, jotka Karan kanssa seilasivat Kapen ja Argentiinan väliä. Maissia.
      Olin puolikkaana. Antero ja Marita, Mia,...tuliko sinusta pursimies? Koneen ja radiohytin kNssa odotettiin Jaakko Teppoa. Pariskuntakin taisi syntyä sen görnin aikana...
      Hiton kivaa oli muistelee Kirsipuolikas

    • Anonyymi

      Nielsen ei taida ensi keväänä risteillä. Tällainen on huhu. Syksystä en myöskään tiedä, mutta huhu jatkuu, että keväällä 2025 on yritys mennä viimeistään. Jos vanhuksia vielä löytyy rollaattoreineen kerrotaan.

      Huhut jatkuvat. On kuulemma ajateltu kutsua myös muita "eläkeläisiä" mukaan, vaikka eivät olisikaan Henryllä seilanneet? Jos siis porukka sellaisen haluaa vaikka risteiltäisiinkin Nielsen lipun alla. Onhan heissä kuitenkin paljon tuttuja kouluista ja muista varustamoista.

      Kyllä Nielsen oli maineikas yhtiönäkin hyvässä mielessä. Sitä todistavat kymmenet ja kymmenet minullekin tutut aikaisemmin mukana olleet.

      Toivon, että vielä isolla joukolla tapaamme.....

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      66
      1602
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1359
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1202
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      118
      1169
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      44
      1048
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      67
      828
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      815
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      90
      698
    9. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      184
      693
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      644
    Aihe