onko täällä ketään aikuista naista auttamaan?

kiitos naiset

siis yli 40 naista, kaipaan kuivalle iholleni apua. olen kiinnostunut joko bella 30 tai bellavita yövoiteesta. osaako kukaan suositella kumpaakaan ? minulla on tosi kuiva iho ja herkkäkin vielä.

14

1540

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miten on tytöt

      iItse tässä tuumailin olisiko Nivea Cremestä apua ? Kyllä tuota on ainakin mainostettu hyväksi tuotteeksi, olisi ainakin paljonkin halvempaa!Ja helposti saatavilla marketeista.

    • 3+3

      VALMISTA ITSE KOSTEUTTAVA NAAMIO KUIVALLE IHOLLE

      Helli ihoasi lämpimällä ja ravitsevalla avokado-banaani-hunajanaamiolla.

      Valmistusaineet
      1 avokado
      ½ banaania
      1 rkl hunajaa

      Valmistus ja käyttö

      Hienonna avokado ja banaani. Sekoita ne yhteen.

      Lämmitä hunajaa muutama sekunti mikrossa ja lisää seokseen.

      Anna lämpimän naamion vaikuttaa 15 min.

      Huuhdo lämpimällä vedellä.

    • tietäjä

      Kokeile dr hauschkan ruusuvoidetta, se sopii herkälle couperosaiholle.

    • blondibella

      itselläni on kuiva iho, talvisin erityisesti. juon paljon vettä, sekoitan kookosöljyä kahviin ja teehen ja käytän myös kookosöljyä kasvojen ja vartalon kosteusvoiteena. orgaaninen on parempaa kuin kauppojen kemikaalimömmöt.

    • kaiken ikää

      kookosöljy

      ja tietysti ravinto ja sen hyvät rasvat

      Suomen kasveissa on monia ihonkin ravintoaineita!
      http://personal.inet.fi/koti/magge/iho.pdf

      Iho kuntoon luonnon antimilla!
      http://personal.inet.fi/koti/magge/luonto.pdf



      Vettä janoon 1,5-2 litraa päivässä. Aloita aamusi vedellä 5-8dl.

      "Yksi helpoimmista ja nopeimmista tavoista vähentää elimistösi kuormitusta on vaihtaa kaikki käyttämäsi kosmetiikka mahdollisimman puhtaisiin, luomulaatuisiin tuotteisiin.

      Kylmäpuristettu kookosöljy ja laadukas aloe vera-geeli riittävät lähes kaikkiin mahdollisiin tarpeisiin ihonhoitoon liittyen. Samalla kuormitat vähemmän sekä omaa elimistöäsi, että luontoa. Ja säästät todennäköisesti vielä rahaakin."


      Työkaluja parempaan ihon hyvinvointiin
      http://samisundvik.com/2014/09/12/tyokaluja-parempaan-ihon-hyvinvointiin/


      Ja se ravinto:

      http://personal.inet.fi/koti/remeli/aitoa_ruokaa.htm

    • typy2

      kookosöljy vaan ei sovi kaikille , ei vaikka omaisit kuivan ihon.

      • kylmäpuristettua

        Ihan totta, kaikille ei sovi, varsinkaan joka päivä käytettäväksi.

        Itsellä se saa ihon kuivumaan, Jos käytän sitä yksinään joka päivä pelkästään ihon puhdistusten jälkeen. Sopivissa määrin kumminkin auttaa sinkkivoiteen ja emulsiovoiteen sekoitettuna ihoa pysymään hyvänä jatkuvasti ja tarpeeksi kosteana.


    • -dd-

      No on ero siinä onko iho kuiva (nyt) vai kuiva ihotyypiltään. Lisäksi "kuivaa ihoa" on monenlaista: kuivalta tuntuu ärtynyt iho, herkkä iho, allerginen iho, couperosa iho ja myös atooppinen iho. Kun "kuivaa ihoa" on siis niin monenlaista,on niukasta selostuksesta vaikea tietää mikä ongelma on kyseessä.

      Herkälle iholle ei pitäisi koskaan laittaa voidetta, jossa on alkoholia ja voimakkaita hajusteita, varsinkaan niitä nimeltä mainittuja (linalool, limonene, yms.).

      Sen perusteella en suosittele Niveaa enkä Bellavitan hajustettuja versioita. Yövoiteesta näyttää olevan hajustamatonkin versio olemassa.

      Tuo Bella 30 vaikuttaa muuten kivalta, mutta herkkäihoisen on vaikea tietää kokeilematta miten iho reagoi kasviuutteisiin. Noista Bellavitoista kokeilisin sitä.

      Lisävaihtoehtoja löytyy kun katsoo millä tuotteella on allergiatunnus. Yleensä ne sopivat melko hyvin herkälle iholle, myös couperosaiholle tai ärtyneelle tai herkistyneelle iholle.

      http://www.allergia.fi/allergiatunnus/tuotteet/ihonhoitotuotteet/

      Erisan, Favora, yms. ovat kohtuuhintaisia. Valitse kuivalle sekaiholle kevyempi vaihtoehto (kosteuttava, emulsio ym.) ja jos ihosi on kuivaa ihotyypiltään, sitten se rasvaisempi versio (uudistava, hoitava, täyteläinen, voide).

      Jos taas sulla on couperosaa, pitää valita siihen sopiva hoitovoide. Jos ongelma onkin atopia, keramidipitoinen voide on yleensä paras, eli menee enemmänkin perusvoiteiden puolelle.








      Itse olen kokeillut LV:n voidetta, ihan ok, muttei ehkä superkosteuttava. Nyt käytössä

      • alkuperäinen kirj.

        No couperosahan mulla on mutta toki vielä aika lievä onneksi. Meinasin jo ostaa tuota Bella30 mutta farmaseutti kertoi että ei suosittele couperosa iholle a-vitamiinivoidetta. Se ilmeisesti voi ärsyttää lisää ihoa. Joten päädyin ostamaan favoran anti redness viiteen ja vielä seerumin sekä kosteuttavan suihkeen. Seuraavaksi ostan sen rauhoittavan naamion. Näiden lisäksi ostin aurinkovoidetta kasvoille kunnon suojakertoimella. Ehkä mun iho rauhoittuu näin!


    • weleda manteli

      Hei,

      voisin suositella sinulle Weledan Manteli-sarjan (se vaaleanpunainen) cream -voidetta, eli sitä paksumpaa. Itsellä on herkästi punottava iho, joka ottaa itseensä hajusteista ja kaikesta mahdollisesta. Weleda Manteli -puhdistusvoide ei mielestäni ollut tarpeeksi tehokas. Lotion oli aivan liian vetelää - ehkä kesähelteille sopiva. Mutta tuo yövoide on luottotuotteeni! Sitä menee putkilo putkilon jälkeen ja hyvää on tehnyt.

      En ole Weledan enkä minkään kaupan myyjä. Weledaa saa luontaistuotekaupoista tai ihan esim. Sokokseltakin. Vähän tyyriimpihän se on kuin Nivea tai Bellavita, mutta ei mitenkään kamalan tyyris kuitenkaan.

      • mymmu

        Weleda ei kyl sovi tosi herkälle iholle sitä en tiedä miten sopii tosi kuivalle iholle.


    • annele57

      Bellavitan hajustettu versio aiheutti itselle ihottumaa samoinkuin Weleda. Oma suosikki on apteekista saatava Eucerin hyaluron filler. Välillä mennään Apobasella.

    • rakkaudellalakattu

      Heippa!

      Ehditköhän jo ostaa Bellavitan? Oletko kokeillut Oriflamen Royal Velvet-tuotelinjaa? Se on suunnattu nimenomaan 40 iholle, joka kaipaa kosteutta. Sarjaan kuuluu niin päivä- kuin yövoiteetkin puhdistuksineen sekä varsinkin näin talvisaikaan ihanasti kosteuttavan öljykuurin iholle! Mikäli olet kiinnostunut, voit joko tilata tuotteet suoraan täältä: ecatalogue.oriflame.fi/reeta (sivulta 56-57 löytyy Royal Velvet sarja) tai ottaa minuun yhteyttä Oriflame Espoo-facebook-ryhmän kautta (https://www.facebook.com/groups/215834591802494/ ) niin voidaan miettiä mikä olisi paras ratkaisu ihoasi ajatellen. :)

      Joka tapauksessa, toivottavasti löydät ihollesi sopivat tuotteet!

    • Nivea

      Suosittelen päivävoiteeksi Nivean anti wrinkle-sarjan päivävoidetta sen korkean aurinkosuojakertoimen vuoksi. Voiteen alle voi levittää saman sarjan silmänympärysvoiteen ja tehoseerumin, lue lisää Nivean sivuilta. Yöksi sopii sitten bella30plus-yövoide. Näin iho tulee ravittua ja suojattua tehokkaasti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1418
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      952
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      741
    4. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      677
    5. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      32
      665
    6. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      641
    7. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      110
      634
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      614
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      64
      598
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      587
    Aihe