joo, vaimolla 180000 ajettu 206 -00vm ja nyt tuli öljyvuoto, vuotokohta on kannen etuosassa oikealla edessä ja aika reilu, onko nokka-akselin tefa vai kannentiiviste?
öljyvuoto
12
9322
Vastaukset
- kjvhgchfxcgjvhkbj
Ootas mä hieron kristallipalloa....
Joo näyttää olevan kannentiiviste. - hmmmmmm2
Se voi olla venttiilikopan tiiviste. Se on halpaosa vaihtaa ja kannattaa viedä korjaamolle, niin et tee virheitä. Toivottavasti öljyt sen verran sisällä pysyvät, että sinne asti pääset!
Se on hyvin yleinen vuotopaikka näissä 1.1 moottoreissa ainakin, ellei sitten isommissakin. Ei ole mikään vaikea remppa tehdä itsekin, siitä kannattaa lukea netistä. Varo ettet tiputa väliholkkeja moottorin sisään kantta nostaessasi! Silloin pitää nostaa mukana myös ns. välilevy. Tositiukkaan ei kannata kannenpultteja vääntää, koska ne ei alunpitäenkään ole järin tiukassa.
Samalla vaihda sytytystulpat, koska öljyä on voinut päästä vuotamaan tulpille ja se tekee sytytyshäiriöitä...
Voi toki olla jokin muukin tiiviste. Tuo nyt on vain yleisin vuotopaikka ja sitä ilmenee jo vähemmilläkin kilometreillä. Ei mikään iso juttu, ellei anna öljymäärän laskea liian matalaksi.- hmmmmmmmmmmmmm
On aivan hakuammuntaa sanoa että venttiilikopan tiiviste on syynä, kun ei tiedä mikä moottori kyseessä, miten huollettu jne jne.
Toisaalta jos autolla ajetaan vain pätkäajoa, niin kone ei pääse ikinä tarpeeksi kuumaksi, niin ongelma voisi korjaantua antamalla autolle kunnolle kenkää. Eli ajamalla isoilla kierroksilla ainakin 100 km/t 4. vaihteella n. 20 min. Sitä ennen voi laittaa öljyn sekaan vuodonestoainetta
Ei kannata avata ollenkaan, jos ei tiedä mitä tekee. Halvin vaihtoehto olisi käyttää tuota vuodonestoainetta öljyn seassa ja ajaa korkeilla kierroksilla vähän aikaa..
Täällä ei kellään ole kristallipalloa, josta katsoa mistähän se vuoto voisi johtua, kun vuodon aiheuttajia on useita mahdollisuuksia.
Helpoiten vika selviää, kun maallikko vie autonsa korjattavaksi ammattitaitoiselle korjaamolle, eikä vaihtele osia perstuntumalla. Monasti se kotiteknikko saa aikaan vielä itse uusia vikoja. - hmmmmm
hmmmmmmmmmmmmm kirjoitti:
On aivan hakuammuntaa sanoa että venttiilikopan tiiviste on syynä, kun ei tiedä mikä moottori kyseessä, miten huollettu jne jne.
Toisaalta jos autolla ajetaan vain pätkäajoa, niin kone ei pääse ikinä tarpeeksi kuumaksi, niin ongelma voisi korjaantua antamalla autolle kunnolle kenkää. Eli ajamalla isoilla kierroksilla ainakin 100 km/t 4. vaihteella n. 20 min. Sitä ennen voi laittaa öljyn sekaan vuodonestoainetta
Ei kannata avata ollenkaan, jos ei tiedä mitä tekee. Halvin vaihtoehto olisi käyttää tuota vuodonestoainetta öljyn seassa ja ajaa korkeilla kierroksilla vähän aikaa..
Täällä ei kellään ole kristallipalloa, josta katsoa mistähän se vuoto voisi johtua, kun vuodon aiheuttajia on useita mahdollisuuksia.
Helpoiten vika selviää, kun maallikko vie autonsa korjattavaksi ammattitaitoiselle korjaamolle, eikä vaihtele osia perstuntumalla. Monasti se kotiteknikko saa aikaan vielä itse uusia vikoja.Joku ottanut herneen nenäänsä ja kopioinut mun kirjotuksia ja muutellut sanoja. :-)
Aloittaja kuvasi ongelmakohdan niin hyvin, ettei se oikein voi olla muu kuin venttiilikopan tiiviste. Näistä on myös omakohtaista kokemusta.
Ajaa ei kannata kilometriäkään, jos öljyt ei pysy sisällä. Monasti se vuoto on hyvin pientä, ettei estä ajoa.
- Alalla.kauan.työssä
Pelkkää osaamattomien teinipoikien trollia taas malkein kaikki.
Venttiilikopan tiiviste on yksi mahdollisuus. Voit kokeilla auttaisiko pieni lisäkiristys niissä kopan ruuveissa mitään. Jos ei, niin koppa pois ja oikaiset liiasta kiristyksestä lommolle painuneet kohdat kopasta. Kädettömälle tosin en suosittele kopan irrotustakaan, koska sisällä oleva roiskelevy ja sen tukiholkit on suunniteltu kelvottomasti. Menee helposti väärin ja sitten ainakin vuotaa. Ettei olisi sinullakin käynyt näin?
Se venttiilikopan tiiviste itse tuskin vuotaa, se kun on kumia.
Toinen vuotokohde on kansitiiviste moottorin etupuolella jakopään puoleisesa päässä. Tihkuvuoto kannentiivisteessä ulospäin. Ei aiheuta toimenpiteitä ellei ylly suureksi.
Kolmas on tihkuvuoto vesitilaan. Kanteen menevän öljytiehyen ja vesitilan aukon kannas liian kapea ja tihkuvuoto vesitilaan. Ilmenee öljytöhkänä paisuntasäiliössä. Ei aiheuta muita toimenpiteitä kuin joskus voisi vaikka tikulla kaapia liiat öljyt pois paisuntasäiliöstä.
Kaikissa autoissa on omat tyyppivikansa. Joko vakavammat tai harmittomammat. Kun ei mitään ajatella valmiiksi asti eikä vanhoista töppäyksistä mitään haluta oppia.- hmmmmm
"Pelkkää osaamattomien teinipoikien trollia taas malkein kaikki. "
Ei suinkaan. Ainakin referoit toisin sanoin osan minun kirjoituksestani. Avuliaita aatuja riittää.
"Se venttiilikopan tiiviste itse tuskin vuotaa, se kun on kumia. "
Väärin. Oletko nähnyt ensimmäisenkään pösön kumista venttiilikopan tiivistettä? Ne usein pykivät ja siitä aiheutuu öljyvuoto.. alussa pienempi ja huoltamattomana sitäkin suurempi. Jos vuotoa on, se on halpa osa vaihdattaa ajoissa, ennenkuin öljyä pääsee tulpille. Toki pajat jättävät sen huomiotta vaikka vuotoa olisikin... ei kuulema ole vakavaa. Ei oo joo, mutta onhan se kiva ajaa likasilla öljysillä tulpilla ja ihmetellä miten auto käy oudosti... että tuli taas pajalla huollatettua. Mutta tuliko kuntoon.
Aloittaja on kertonut niin selvästi asian, että kyseessä on hyvin todennäköisesti vain vuoto venttiilikopantiivisteestä.
- RMB01
Kannentiivisteestä varmaankin. Jonkin verran ollut näissä tätä vikaa. Voit tietenkin ensin tarkistaa valuuko öljy ylempää. Jos kansi pois, on hyvä vaihtaa jakohihna ja kiristin samalla.
- HaatajaPenaa44
Kannetiivisteessä on öljykanava oikealla etureunassa j0ka on altis vuotamaan.Kyseessä on iso rem0ntti ei missään nimessä parkkipaikkaremppa.
Jos kyseessä olisi venttiilikannentiivisteen vuoto,se olisi tasaisempi laajempi vuoto,ei niinkään Pistemäinen vuoto - Anonyymi
Peugeot on aina onnistunut tekemään vuotavia moottoreita. En tiedä mikä tarkoitus sillä kun kunnollisiakin pystyy tekemään. Paskamaisia vikoja ja työläitä korjata. Katsastuksessakin saa hylkylapun jos vuotaa öljyä.
- Anonyymi
Muuan kokenut jobbari kerran heitti kysymyksen:"tiedätkö mistä erottaa japsiauton eurooppalaisesta, myyntihallissa"? "Eurooppalaisessa on öljylmmikko alla, merkkaa reviiriä"!
- Anonyymi
4 Pösöä vanhin 2002 uusin 2015 ei öljyvuotoja.
- Anonyymi
Muuan kokenut " jobbari " oli oikeassa..
Pösö ja citikka pahiten vuotaa öljyä. Renault pysyy vähän kuivempana.
Japanilaismerkit ei juuri merkkaa tuolla tavalla reviiriään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Onks sulle väliä, jos jokin kaivattusissa
ei ole täydellistä? Esim. venytysmerkit, arvet, selluliitti, epäsymmetriset rinnat, vinot hampaat jne?834507- 1213886
Shokkiyllätys! 31-vuotias Hai asuu vielä "kotona" - Anna-vaimon asenne ihmetyttää: "No ei tämä..."
Hmmm, mitenhän sitä suhtautuisi, jos aviomies/aviovaimo asuisi edelleen lapsuudenperheensä kanssa? Tuore Ensitreffit-vai332451Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta
Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu1931454Wiisaat Lappajärvellä iät.
Nyt nimiä listaan menneistä ja nykyisistä Wiisaista Lappajärveläisistä. Itseäkin voi tuoda esille kaikessa Wiisaudessa.121276Missä Steffe hiihtää?
Missä reppuli luuraa? Ei ole Seiskassa mitään sekoiluja ollut pariin viikkoon? Onko jo liian kylmä skulata tennistä ulko221233Olet elämäni rakkaus
On ollut monia ihastumisia ja syviäkin tunteita eri naisia kohtaan, mutta sinä olet niistä kaikista ihmeellisin. Olet el361168Ratkaiseva tekijä kiinnostuksen heräämisessä
Mikä tekee deittikumppanista kiinnostavan? Mitä piirrettä arvostat / et arvosta?621157Milloin nainen, milloin?
Katselet ja tiedän, että myös mieli tekee. Voisit laittaa rohkeasti viestin. Tiedät, että odotan. Ehkä aika ei ole vielä611133Olen menettänyt yöunet kokonaan
Nytkin vain tunnin nukkunut. En tiedä johtuuko se sinusta vai tästä palstasta. Olis mukava nähdä oikeasti eikä arvuutel171035