Voidaanko hoitaja irtisanoa tatuoinnin vuoksi?

Nurse tattoo

Työskentelen hoitoalalla...

Elämme vuotta 2015 olen havainnut että tatuointeja löytyy ikähaarukalta n. 18-50 hoitajilta. Eikä enää voi puhua pelkästä marginaalita, koska kuvia on todella monella.
Kaikennäköisiä ja kaiken kokoisia kuvia.

Voiko työnantaja irtisanoa tautoidun hoitajan, mikäli ei pidä tämän tatuoinneista?
No hakaristit ym solvaukset/ överiksi menneet. Kuten päästä varpaisiin tatuoidut vielä ymmärrän.

Käsittääkeseni yksityisellä puolella omista voi irtisanoa työn tekijän, jos ei esim pidä tämän uudesta pääkallo tatskasta.

Missään työehtosopimuksessa ei tosin mainita etteikö tatuointeja saisi hoitajalla olla tatuointeja.

Itselläkin on muutama tatuointi...

10

377

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hoit-su

      no ei kyllä voi.

      • lähis

        Ei voi irtisanoa...mutta voi olla ottamatta töihin


    • eikakkahommia

      Yllä tulikin molemmat tosiasiat. Lisäksi , jos on kapeakatseinen ( kuten hoiva-alalla akat yleensä on) esimies, alkaa valikoida tällaiselle hoitajalle ne vähemmän kivat työt ja vuorot ja ei puolla koulutushakemuksia jne. jne. - kaikkea kivaa vittuilua siis. Luottamusmieheen voi ottaa yhteyttä, voi kutsua koolle työsuojeluvaltuutusporukan, mutta yleensä huonommaksi vain menee.
      Sikäli hassua, että hoitajien pitäisi ymmärtää erilaisuutta ja monimuotoisuutta, mutta edelleen se rastatukkahoitaja, jolla on rengas nenässä ( yleensä ei edes saa pitää töissä) on "huonompi" hoitaja kuin se perusnaamainen, joukkoon sekoittuva kahvihuoneen kalpeahoitaja, vaikka ammatillisesti olisi pätevämpikin.

    • Ajattelinpavaan

      Tatuoinnilla on vanhastaan etenkin joidenkin ryhmien mielestä se tietty epäsosiaalisuuden/kapinan merkitys, ja sehän ei tee luotettavaa vaikutusta sitten kaikkiin potilaisiin. Pelko ja epäilys ei edesauta vuorovaikutusta, joten ei voi täyttää ammattinsa vaatimuksia täysipainoisesti. Yhteenveto keskimääräisestä on se paras työssä, jossa kohdataan regressiossa olevia ihmisiä.

    • paras_tajuta

      Turha aloitus, asiakaspalvelutyössä yleensäkään ei saisi olla kovin näkyviä tatuointeja eikä hoitotyössä lävistyksiä ollenkaan.

    • Eikylläsairaalaan

      Aloittaja, jos oot noin tyhmä, varmaan kannattaakin irtisanoa.
      Eikö teillä ole mitään vaatimuksia älykkyyteen liittyen ?
      Aivot narikaan ja kysymys Suomi24-sivulle...huh...

    • tultajatappu

      En ole hoitaja enkä suoranaisesti työnantajakaan. Mutta voin olla se hoidettava milloin vain. Toivottavasti minua ei tule hoitamaan kovin tatuoidut hoitajat! Ei edes peffaa pesemään, saati piikillä pistämään. Tämä vain on näin.

      Nämä tatuoidut hoitajat odottavat ymmärrystä itseään kohtaan. Missä on heidän ymmärryksensä hoidettavia kohtaan?

      Itse olen koko ikäni liikkunut sellaisissa koulutetuissa ja sivistyneissä piireissä, missä ei tatuointeja näe nuorisollakaan. Niitä voi olla, mutta ovat sitten vaatteiden peitossa.

      Tatuoidut hoitajat menkööt töihin vankimielisairaalaan. Siellä ei tatuoinnit varmaan haittaa.

      • kyllästynyt.hoitoalaan

        Itse niin potilaana kuin sairaalassa työtä tehneenä olen huomioinnut, että ymmärrystä ja myötätuntoa riittää potilaita (arvoon ja ammattiin katsomatta) kohtaan näillä ns. olen-parempi-kuin-muut -hoitsujen mielestä arvottomilta hoitajilta.


      • hoit-su

        Minua saa hoitaa ammattitaitoiset ihmiset, saa olla tatuointeja, saa olla tupakoitsija kunhan osaa työnsä. Valitse sinä ulkonäön mukaan, minä katson ammattitaitoa.


    • TattooYou

      Eli ilmeisesti tatuoitu hoitaja on joidenkin toisten hoitajien mielestä huonompi, sekä jonkun konservatiivisen asiakaskunnan mukaan huonompi, kuin se tatuoimaton täti??

      Ymmärsinkö oikein.

      Niin ja muuten vankimielisairalaan ei niin vaan mennä töihin...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 154
      4493
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      116
      4095
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2740
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1901
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1764
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1659
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      21
      1653
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      92
      1590
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1563
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1521
    Aihe