Onko uskottomuutta?

mietinpähänvaan

Itselleni uskollisuus ja parisuhde on tärkeitä...enkä ole koskaan pettänyt puolisoani...
jos joku haluaa elää kaksoiselämää, se on mun puolesta ihan sama!

Mutta onko pettämistä jos yhteiselämän päätyttyä, harkinta-ajan aikana tapailee muita?
juridisestihan sitä on edelleen naimisissa kunnes nimet on viimeisessä paperissa.

12

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • EiOleKiire

      Minäkään en koskaan pettänyt, ei kuulunut tapoihin, vaikka ex petti - varmaan vuosia. Odottelin harkinta-ajan loppuun en tarttunut laastareihin. Kannatti. Tuli pohdittua ensin menneet pois, toivuttua erossa. Sen jälkeiset miesjutut alkaneet aina puhtaalta pöydältä, hauskaa on ollut, ilman painolastia. Yks X-mies tivaamalla tivasi, miksi erosin. Kun skerroin sitten, että ex-mies petti ja pahasti, X:n naama valahti valkoiseksi. Huuli vapisi kun se kysyi, miten sain tietää. Sanoin että pistin etsivän perään. Ei kysellyt enää, tosin se lyhyt suhde kuolla kupsahti - varmaan mun onneksi.

      • Vihreää-ruohoa-aidantaka

        Ihminen ei ole luotu olemaan saman partnerin kanssa koko ikäänsä. Syrjähyppy on terveellinen piristys aneemikseksi käyneeseen parishuteeseen, jossa toinen esim. kiukuttelee. Ja on nuuka tavarastaan.


      • Vihreälle
        Vihreää-ruohoa-aidantaka kirjoitti:

        Ihminen ei ole luotu olemaan saman partnerin kanssa koko ikäänsä. Syrjähyppy on terveellinen piristys aneemikseksi käyneeseen parishuteeseen, jossa toinen esim. kiukuttelee. Ja on nuuka tavarastaan.

        Käry olisi terveellinen piristys sinulle.


      • Aidanedestä
        Vihreää-ruohoa-aidantaka kirjoitti:

        Ihminen ei ole luotu olemaan saman partnerin kanssa koko ikäänsä. Syrjähyppy on terveellinen piristys aneemikseksi käyneeseen parishuteeseen, jossa toinen esim. kiukuttelee. Ja on nuuka tavarastaan.

        Aivan kuin mun mies. Onneksi on nuorempia tarjolla. Rinta rottingilla syrjähyppäilijät eivät yleensä ylimielisyydessään edes huomaa, että vieras traktori on käynyt puimassa heidän sarkaansa. Näistä puhutaan naisten saunailloissa.


    • mitenolettesopineet

      Harkinta-aika on nimensä mukaisesti tarkoitettu käytettäväksi miettimiseen että onko ero nyt oikea ratkaisu. Missään ei kielletä tapailemasta muita harkinta-aikana. Kannattaa tehdä selväksi puolison kanssa, tapailetteko silloin muita ettei tule tuollainen olo, että sua on petetty.
      Mun mielestä harkinta-aika=ero. Aika moni harkinta-ajalla elävistä taitaa kuitenkin eroon päätyä.

    • Silläselvä

      Riippuu tilanteesta. Itse olin eronnut, kun kerroin haluavani erota. Kun muutin pois, oli asia käytännössä täysin selvä, eikä harkinta-ajalla ollut mitään merkitystä. Uskoton mies ei olisi halunnut erota.

    • eroava

      Ei kai sitä voi enää pettämiseksi sanoa mutta väärin se on . Eiköhän se harkita aika ole monelle parille muodollisuus mutta kai toista vois sen verran kunnioittaa ja odottaa tuon harkinta-ajan . Se on vain puoli vuotta.. Eiköhän suhteesta pitäs toipua ja miettiä noi erokuviot loppuun ennen uuden suhteen aloitettua. Mua itseäni harmittaa kun aloin olemaan mieheni kanssa kun hänellä oli vielä tuo prosessi kesken. Hän ei ole koskaan sitä käynyt loppuu , käsitellyt asioita . ja hänelle tulee toinenkin ero.. Hän ei ollut valmis uuteen suhteeseen - häntä petettiin siinä ja nyt hän pettää minua. Todennäköisesti kostaa mulla eka vaimon pahat teot.. Kyllä minä itse aion pitäytyä uusista suhteista siihen saakka kun ero selvä ja ositukset yms. tehty.. Jos tässä nyt enää uutta suhdetta koskaan haluaa - taitaa olla parempi yksin /lasten kanssa elellä. Ei tarvitse riidellä ja kukaan ei hauku ja vittuile päin naamaa (ennen kuin lapset murrosiässä. mutta se onkin toinen juttu): Kyllä harkinta-aikana ollaan vielä visusti naimisissa vaikka se on enää vain muodollisuus. Aion pitää sormuksetkin ihan loppuun saakka kädessä vaikka tässä yhteistuummin ollaan eroamassa kun ei tästä tuu mitään. Ettei tämä ole mitään katkeran ämmän tekstiä..

      Mun neuvo on että älkää alkako kenenkään kanssa suhteeseen jolla ero ollut vasta. Pitää jokaisen ensin päänsä selvittää : olisko pari vuotta ilman suhdetta hyvä puhdistava ilmapiiri. Toki jos rakastuu tulisesti niin sillehän ei voi mitään mutta ettei kannata etsimällä suhdetta etsia ja ottaa joku kun on kivaa kun mulla on ihmissuhde. Ihmiset eivät uskalla olla ja elää yksin tänä päivänä. Heti uutta putkeen.. Miksiköhän..

    • EiOleKiire

      Pointtini oli, että harkinta-aika on hyvä käyttää yksin pohtimalla ex-äijäkuvatus mielestä pois..

      Pettäjät ovat oikeassa, SEKSI ON MAHTAVAA! Ja vielä parempaa ilman syyllisyystaakkoja tai muisteluita ex-äijästä. Netti on täynnä komeita ja nuoria ja rehtejä sinkkumiehiä.Tässä kunnon juttu, miten ex-vaimon todella kelpaa elää.

      http://hkitinderexperience.blogspot.fi/2015/03/pullantuoksuinen-rouva.html

      Tv: iloinen ex-vaimo, joka ei pettänyt silloin eikä petä uuttakaan

      • JaVinkkiVielä

        Ja vinkki ex-vaimoille: Ketä tahansa tuntematonta miestä ei kannata kutsua kotiin. Naisten markkinat, nainen päättää. Tutustukaa ensin, että kotiinne ei saavu ex-äijän kaltainen kusettava pettäjäkuvatus.


      • Pettäjälle

        Ja vinkki pettäjälle:Älä rupea mustasukkaisuuspelossasi kontrollifriikkinä vahtimaan ja alistamaan nykyvaimoa, tai syyllistyt myös kotikiusaukseen, henkiseen väkivaltaan, pettämisen lisäksi.


    • Kerransitävaan

      Menin nykyisen mieheni kanssa kihloihin, kun oli aikaisemman suhteen harkinta-aika päällä. :) Ei kaduta.

    • nuori_naisenalku

      En ikinä ole pettänyt enkä koskaan aio. Aivan sama, käykö parisuhde tylsäksi vai ei. Sitä voi piristää muillakin keinoilla... ja jos mikään ei toimi niin lopetetaan koko juttu.
      Sairaan itsekästä hommaa. Valehdella päin naamaa. Leikkiä toisen tunteilla.

      Olen siis parisuhteessa, monikin muu osoittanut kiinnostusta minua kohtaan. Yks hailee, oli nämä jätkät sitten "komeita", rikkaita jne. Mikään ei saa mun päätä kääntymään. Oma muru on maailman napa, tässä on ihana olla. Tässä on minun paikkani.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1950
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1529
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      137
      1350
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1308
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1230
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      271
      1029
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      982
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      110
      947
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      113
      917
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      48
      761
    Aihe