Ulosotto fiiliksiä

Tim34

Taitaa minunkin velat mennä ulosottoon. Olen taistellut 2 vuotta ja yritin parhaani mukaan maksella laskuja, mutta nyt en jaksa enää. En jaksa miettiä joka päivää kenelle nyt maksaisin ja paljon jää sitä rahaa ruokaan. Oma tyhmyys oli joskus ottaa vippejä ja kulutusluottoja. Summaksi olen laskenut noin 12.000. Tienaan noin 1400e kk. Osaako joku sanoa kauanko joudun maksamaan näistä, ja miten viivästyskorko lasketaan? Jos esim vähennän joka kk noin 500-600e, väheneekö velkaa olenkaan?

2

104

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • http://www.takuu-saatio.fi/usein_kysyttya/ulosotto/

      Luepas tuosta linkistä.

      Jos olet päättänyt velkojesi päästämisestä ulosottoon niin tässä tapauksessa kannattaa maksaa pienimmät velat pois käräjä yms kuluja kerryttämästä. Säästät varmasti huomattavan summan. Vähenee velkasi toki kun joka kk maksat. 180 vrk ulosotossa olon jälkeen viivästyskorot tippuvat n. 8%:iin. Muutenkin hyvä vaihtoehto tämän hetkiseen tilanteeseesi. Saa mielikin rauhan ja rahaa jaa elämiseen laskujen sijaan.
      Maksuhäiriön tullessa loppuu viimeistään lisävelan otto. Muutenkin kannattaa tarkastella taloutesi menot uudelleen, kaikki turha pois. Asumiskustannuksista ei voi karsia(vuokra,sähkö, kotiv.) ja ruoasta. Some-jutuissa prepaid on kova sana.

    • uovelkainen

      Maksukieltolaskurilla saat laskettua, minkä verran kuukaudessa tuloistasi pidätetään. Voit käyttää esim. Dansken lainalaskuria, laita koroksi maksimi 10 % ja saat käsityksen siitä, kuinka kauan makselet ulosottoon lainaasi pois.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      2022
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1559
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      146
      1475
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1328
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1260
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      274
      1090
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1002
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      126
      997
    9. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      111
      976
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      51
      812
    Aihe