Apple Photos, hyvää ja huonoa

Canonisti_minäkin

Päivittelen juuri perheen ensimmäistä konetta Kuvat ohjemalle. Poikkeuksellisen huonosti suunniteltu siityminen! Jouduin avaamaan käyttöohjeet, eikä edes sieltä löytynyt vastausta, vaan piti mennä Hopeinen Omena -sivustolle katselemaan ratkaisua. Sieltä löytyi toki vastaus, mutta taidan itse siirtyä Apperturesta jonkun muun firman kuvankäsittelyohjelmistoihin ja Kuvat jää perheen muille käyttäjille.

Jos hakee helppokäyttöistä ohjelmistoa hyvällä pilvipalvelutuella, Kuvat on ilmeisesti toimiva vaihtoehto. Pilvipalvelu mahdollistaa kuvien katselun ja käsittelyn kaikissa käyttäjän Apple-laitteissa sujuvasti.

Kuvienkäsittelyominaisuuudet eivät ole Apperturen luokkaa ja kirjasto on paljon viimeisiä iPhoto versioitakin kökömpi, jos haluaa perinteisesti siirtää, järjestellä ja lähetellä kuvia.

9

150

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Canonisti_minäkin

Tarkastan muutamasta lähteestä, ettei Kuvat ohjelman päivittäminen vaikuta Apperturen toimintaan. Kyllä se vaan sotki iPhoton kanssa yhetisen tietokannan. Pystyi tosin korjaamaan sen automaattisesti.

• selväparannus

Kaikilta osin. Aina sitä muutosvastarintaa löytyy vanhoilta pieruilta :D

• Canonisti_minäkin

Kuvat on parannus tavalliselle kuvien käyttäjälle, joka kuvaa niin iPhonella kuin "järkkärilläkin" ja haluaa jakaa kaiken pilven kautta niin puhelimeen, padiin kuin koneellekkin. Sen sijaan kuvauksen harrastajalle Kuvat on paha askel taaksepäin ja muutos toteutettu erittäin huonosti.

Käytin itse iPhotoa lajitteluun ja Aperturea muokkaukseen. Olisi varmaan pitänyt deletoida iPhoto jo aikaisemmin pois käytöstä, niin muutos olisi varmaan toiminut helpommin. Nyt näyttää siltä, että kun kaikki ongelmat on selvitetty, niin sen jälkeen pitänee siirtyä vähän ammattimaisempiin ohjelmistoihin.

http://www.verkkokauppa.com/fi/product/17965/fkdkn/Adobe-Photoshop-Lightroom-6-Win-Mac

• ldkak

Valitettavasti "parannukset" on usein vain kosmeettisia ja tottunutta käyttäjää haittaavia, kuten Windows 8.
        Erään tietokonemyyjän mukaan se on 80%:lle ostajista kauhistus.
        Käyttöliittymä muutetaan perusteellisesti ja tärkeimmät säädöt piilotetaan harhaanjohtaviin menuihin, tai riisutaan pois, mutta "idioottiominaisuudet" laitetaan tyrkylle.
        Jo pelkästään ohjelman nimen muutos kuvastaa alemman tason sovellutusta, joka on tarkoitettu taitamattomille "sunnuntaikäyttäjille". Samalla käyttäjät sidotaan tarjotun pilvipalvelun kautta sovellutuksen tuottajaan.
        Minun mielestäni pilvipalvelua ei tulisi käyttää, ellei sitä itse omista.

Ehkä Mac ei viitsi enää tehdä kuvankäsittelyohjelmia, vaan on sopinut Adoben kanssa ohjelmien myynnin lisäämiseksi.
        Adobe nimittäin suunnitteli joku vuosi sitten Photoshopin lopettamista Macille vähäisen käyttäjä määrän vuoksi.

• Canonisti_minäkin
        ldkak kirjoitti:

Valitettavasti "parannukset" on usein vain kosmeettisia ja tottunutta käyttäjää haittaavia, kuten Windows 8.
        Käyttöliittymä muutetaan perusteellisesti ja tärkeimmät säädöt piilotetaan harhaanjohtaviin menuihin, tai riisutaan pois, mutta "idioottiominaisuudet" laitetaan tyrkylle.
        Jo pelkästään ohjelman nimen muutos kuvastaa alemman tason sovellutusta, joka on tarkoitettu taitamattomille "sunnuntaikäyttäjille". Samalla käyttäjät sidotaan tarjotun pilvipalvelun kautta sovellutuksen tuottajaan.

Ehkä Mac ei viitsi enää tehdä kuvankäsittelyohjelmia, vaan on sopinut Adoben kanssa ohjelmien myynnin lisäämiseksi.
        Adobe nimittäin suunnitteli joku vuosi sitten Photoshopin lopettamista Macille vähäisen käyttäjä määrän vuoksi.

Tuntuu loogiselta. Aperture on ollut hyvä harrastajatason softa ja syönyt varmasti Adoben markkinoita. Olisivat vain saaneet hoitaa siirtymisen siistimmin niin, että asennus olisi kysynyt, kumpaan aiot siirtyä. Kanta on yhä osin sekaisin ja vaatii vielä töitä, mutta luulen tänään keksineeni, miten se tehdään.

• BackToCaveShow
        ldkak kirjoitti:

"Adobe nimittäin suunnitteli joku vuosi sitten Photoshopin lopettamista Macille vähäisen käyttäjä määrän vuoksi."

Kiitos tästä selityksestä. Iso rahahan se ratkaisee, ei se, että tuote (iPhoto) olisi ollut hyvä Applen (iMac 5k) ostajalle.

Mutta miksi piti poistaa Iphoton hyvät katseluominaisuudet kunnollisine optioinen: taustaväri, näyttöajat, näyttöjärjestys jne.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      151
      6543
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      3908
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      45
      3066
    4. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      132
      3034
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      2806
    6. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2176
    7. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      271
      1968
    8. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      51
      1908
    9. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      36
      1803
    10. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      29
      1746
    Aihe