Näinhän se on nähtävä

palolaaa

Jumala on jo ikuisuuden tiennyt meidän jokaisen loppusijoituspaikan, emmekä mitään voi tehdä muuttaaksemme sitä päätepysäkkiä. Lieneekä tässä koira haudattuna...

47

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • On.

    • palolaaa

      Kaikille on siis selvää, että elämämme menee kiskoja pitkin tai jumala ei ole kaikkitietävä.

      • josrehellisiäollaan

        Jumalasta ei ole mitään todistetta, VT on juutalaisten mytologiaa samaan tapaan kuin kreikkalaisten ja roomalaisten jumaltarustot ja UT on Paavalin ja kirkkoisien sekametelisoppaa juutalaisen mytologian pohjalta.
        On kyllä myönnettävä että myöskään todisteita Jumalan olemattomuudesta ei ole.


      • palolaaa
        josrehellisiäollaan kirjoitti:

        Jumalasta ei ole mitään todistetta, VT on juutalaisten mytologiaa samaan tapaan kuin kreikkalaisten ja roomalaisten jumaltarustot ja UT on Paavalin ja kirkkoisien sekametelisoppaa juutalaisen mytologian pohjalta.
        On kyllä myönnettävä että myöskään todisteita Jumalan olemattomuudesta ei ole.

        Niinpä. Tarkoitin näille paikalliseen jumalaan uskoville...


    • ArmoRiittää

      Jos me pelastumme, se ei todellakaan johdu meidän teoistamme, vaan ainoastaan armosta.

      Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta-se on Jumalan lahja-ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi. Ef 2:8

      • kastettu

        Niin miten ukastajat mitätöi tämän Raamatun kohdan?


      • joo-0

        Usko ilman tekoja on kuollut.


      • palolaaa

        Eli voin ryhtyä sarjamurhaajapedofiiliksi, jos sattuu sellainen fiilis tulemaan - on kyl hieno systeemi.


      • palolaaa
        joo-0 kirjoitti:

        Usko ilman tekoja on kuollut.

        Hyvät teot uskon tähden vs hyvät teot toisten auttamisen halusta.


      • kastettu
        joo-0 kirjoitti:

        Usko ilman tekoja on kuollut.

        Tulihan sieltä kylmä ratkaisijan kommentti.


      • palolaaa

        Hän myös on ikuisesti tiennyt tulemmeko uskoon vai emme, etkä sinä sitä lopputulosta voi millään muuksi muuttaa.


      • lukekaamatteustakin

        Jeesus ei kyllä puhunut että armo yksin pelastaa jos Matteusta on uskominen. Ja oli kai Jeesus jonkinlainen auktoriteetti sentään muihin verrattuna , niihin jotka pelkästä armosta puhuivat.


      • kastettu
        lukekaamatteustakin kirjoitti:

        Jeesus ei kyllä puhunut että armo yksin pelastaa jos Matteusta on uskominen. Ja oli kai Jeesus jonkinlainen auktoriteetti sentään muihin verrattuna , niihin jotka pelkästä armosta puhuivat.

        Jaahas Jeesus siis opetti ettei hänen ristinkuolema sovita maailman syntejä! Johan on! Ukastajien hapatusta ja eksytystä.


      • joo-0
        kastettu kirjoitti:

        Tulihan sieltä kylmä ratkaisijan kommentti.

        Älä syytä viestintuojaa, noinhan Raamatussa lukee.


      • kastettu
        joo-0 kirjoitti:

        Älä syytä viestintuojaa, noinhan Raamatussa lukee.

        Mutta myös lukee, että armo pelastaa , hyvä ukastaja.


      • joo-0
        kastettu kirjoitti:

        Mutta myös lukee, että armo pelastaa , hyvä ukastaja.

        No hyvä että myönnät.


      • kastettu
        joo-0 kirjoitti:

        No hyvä että myönnät.

        Olet ihme vääntäjä. Sanoit että teot pelastaa. Oletko jopa pienoinen trolli?


      • joo-0
        kastettu kirjoitti:

        Olet ihme vääntäjä. Sanoit että teot pelastaa. Oletko jopa pienoinen trolli?

        Ei, sanoin usko ja teot. Ensimmäisestä vastauksestasi minulle annoit ymmärtää että keksin omiani.


      • kastettu
        joo-0 kirjoitti:

        Ei, sanoin usko ja teot. Ensimmäisestä vastauksestasi minulle annoit ymmärtää että keksin omiani.

        Minä kuitenkin luterilaisittain uskon, että Jeesus Kristus pelastaa syntisen ihmisen. Keksikää te ukastajat siihen omia kynnyksiä.


      • ArmoRiittää
        joo-0 kirjoitti:

        Usko ilman tekoja on kuollut.

        Usko näkyy teoissa eli teot ovat uskon hedelmä. Mutta teot itsessään eivät pelasta, vaan todistavat uskosta. Jumalan armosta voimme tehdä hyviä tekoja. Uskoon tulemme, kun Jumala armossaan ensin vetää meitä puoleensa.


      • palolaaa
        ArmoRiittää kirjoitti:

        Usko näkyy teoissa eli teot ovat uskon hedelmä. Mutta teot itsessään eivät pelasta, vaan todistavat uskosta. Jumalan armosta voimme tehdä hyviä tekoja. Uskoon tulemme, kun Jumala armossaan ensin vetää meitä puoleensa.

        Hyviin tekoihin ei tarvitse uskoa.


    • palolaaa

      Meitä rankaisee helvetillä jumala, joka ei ole kaikkitietävä, koska ei tiennyt määränpäätämme.

      tai

      Meitä rankaisee helvetillä jumala, joka on kaikkitietävä/voipa, vaikka hän loi meidät helvettiin päätyväksi.

    • palolaaa

      Tähänkö kukaan ei uskalla ottaa kantaa?

    • palolaaa

      Jumalanne rankaisee teitä, vaikka hän itse on luonut teidät juuri tuollaisiksi ja tiennyt miten tulette toimimaan ja tuntemaan joka tilanteessa. Ketään täällä ei kummastuta...

      • palolaaa

        Kinaatte täällä pelastaako teidät teot vai armo. Pelastaa miltä? - teidän omalta palvomaltanne luojaltanne, jolle vastuu yksin kuuluu. Kukaan ei ole tänne pyytänyt syntyä. Kukaan ei ole vaikuttanut olosuhteisiin mihin on syntynyt. Kukaan ei ole vaikuttanut saamiinsa geeneihin. Silti teidän jumalanne uhkaa kiduttaa suurinta osaa meistä helvetissä.


      • pohtija23
        palolaaa kirjoitti:

        Kinaatte täällä pelastaako teidät teot vai armo. Pelastaa miltä? - teidän omalta palvomaltanne luojaltanne, jolle vastuu yksin kuuluu. Kukaan ei ole tänne pyytänyt syntyä. Kukaan ei ole vaikuttanut olosuhteisiin mihin on syntynyt. Kukaan ei ole vaikuttanut saamiinsa geeneihin. Silti teidän jumalanne uhkaa kiduttaa suurinta osaa meistä helvetissä.

        Elämän lahja, oletko kokenut hyviäkin hetkiä elämässäsi? Kiitätkö niistä Luojaa Jumalaa?


      • palolaaa
        pohtija23 kirjoitti:

        Elämän lahja, oletko kokenut hyviäkin hetkiä elämässäsi? Kiitätkö niistä Luojaa Jumalaa?

        Mitä hemmetin väliä lyhyillä onnen hetkillä elämässäni, jos loppu ikuisuuden vietän helvetissä? Vaikka elämäni olisi täynnä rakkautta ja onnea, niin ikimaailmassa en suostuisi syntymään, jos seuraa fifty-fifty mahdollisuus joutua ikuisesti helvettin.


    • palolaaa

      Todella omituista väittää jumalaa kaikkivaltiaaksi rakastavaksi. Tarkoituksella luo ihmisiä helvettiin.

      • pohtija23

        Oletko kokenut hyviä hetkiä elämässä?


      • palolaaa
        pohtija23 kirjoitti:

        Oletko kokenut hyviä hetkiä elämässä?

        Ikuisuus aikaa unohtaa ne helvetissä.


      • röyh
        palolaaa kirjoitti:

        Ikuisuus aikaa unohtaa ne helvetissä.

        Tätäkö on ollut luterilainen opetus ja rippikoulu kaikine opetuksineen, helvetin odotus. Vai oletko vapaista suunnista?


      • palolaaa
        röyh kirjoitti:

        Tätäkö on ollut luterilainen opetus ja rippikoulu kaikine opetuksineen, helvetin odotus. Vai oletko vapaista suunnista?

        Helvetti on ihan teidän uskovaisten keksintöä enkä siihen usko. Pointtina jos helvetti on totta, niin jumalaanne ei voi kuvata hyväksi. Jos jumalaanne ei voi pitää vastuussa helvetin olemassaolosta, niin häntä ei voi sanoa kaikkivaltiaaksi.


      • palolaaa
        palolaaa kirjoitti:

        Helvetti on ihan teidän uskovaisten keksintöä enkä siihen usko. Pointtina jos helvetti on totta, niin jumalaanne ei voi kuvata hyväksi. Jos jumalaanne ei voi pitää vastuussa helvetin olemassaolosta, niin häntä ei voi sanoa kaikkivaltiaaksi.

        Helvettiin uskovat voipi kertoa oman mielipiteensä...


      • kastettu
        palolaaa kirjoitti:

        Helvettiin uskovat voipi kertoa oman mielipiteensä...

        Niin mitä mieltä Antti Kylliäisestä kaikki pääsevät taivaaseen? Maistuisiko se luterilaisen papin opetus?


      • palolaaa
        kastettu kirjoitti:

        Niin mitä mieltä Antti Kylliäisestä kaikki pääsevät taivaaseen? Maistuisiko se luterilaisen papin opetus?

        Olen ateisti. En tiedä hänestä mitään.. Helvetin pois ottamalla voi perustella jumalan rakkautta paremmin, mutta raamatussa hän on perseillyt jo paljon, jonka perusteella hänen käsityksensä taivaasta saattaapi poiketa omistamme :)


      • palolaaa
        palolaaa kirjoitti:

        Olen ateisti. En tiedä hänestä mitään.. Helvetin pois ottamalla voi perustella jumalan rakkautta paremmin, mutta raamatussa hän on perseillyt jo paljon, jonka perusteella hänen käsityksensä taivaasta saattaapi poiketa omistamme :)

        Ei tarina tule sen todemmaksi, vaikka helvetin yhtälöstä poistaa.


    • Eikö tuo ole kalvinismia? Eli niiden on aivan sama kääntyä tai tehdä parannusta, joita ei ole ”valittu”, sillä ei tarvita valittujen osalta mitään sellaista. Kaikki on jo ennalta määrätty.

      “U = Unconditional election (ehdoton armonvalinta). Ennen maailman luomista, Jumala armossansa valitsi oman tahtonsa ja päätöksensä mukaisesti jotkut ihmiset pelastukseen. Tämä valinta ei perustu mihinkään tekijään ihmisessä itsessään, ei mihinkään minkä Jumala olisi heissä ennalta nähnyt kuten uskoon, parannukseen, hyviin tekoihin, uskonratkaisuun tai yhteistyöhaluihinsa. Yksittäisen ihmisen pelastuksen syy on täysin Jumalassa eikä ihmisessä ollenkaan.”
      http://fi.wikipedia.org/wiki/Kalvinismi

      • ArmoRiittää

        Näitä alla olevia kohtia voi pohdiskella. Ei näissä omat teot näy, vaan Jumalan tahto.

        1. Piet. 1:2 ja jotka Isän Jumalan edeltätietämisen mukaan ovat Hengen pyhittämisen kautta valitut Jeesuksen Kristuksen kuuliaisuuteen ja hänen verellänsä vihmottaviksi. Lisääntyköön teille armo ja rauha.

        Ef 1:3 Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa, niinkuin hän ennen maailman perustamista oli hänessä valinnut meidät olemaan pyhät ja nuhteettomat hänen edessään, rakkaudessa, edeltäpäin määräten meidät lapseuteen, hänen yhteyteensä Jeesuksen Kristuksen kautta, hänen oman tahtonsa mielisuosion mukaan

        Room. 8:28 Mutta me tiedämme, että kaikki yhdessä vaikuttaa niiden parhaaksi, jotka Jumalaa rakastavat, niiden, jotka hänen aivoituksensa mukaan ovat kutsutut. Sillä ne, jotka hän on edeltätuntenut, hän on myös edeltämäärännyt Poikansa kuvan kaltaisiksi, että hän olisi esikoinen monien veljien joukossa; mutta jotka hän on edeltämäärännyt, ne hän on myös kutsunut; ja jotka hän on kutsunut, ne hän on myös vanhurskauttanut; mutta jotka hän on vanhurskauttanut, ne hän on myös kirkastanut.

        2. Tim. 1:9 hän, joka on meidät pelastanut ja kutsunut pyhällä kutsumuksella, ei meidän tekojemme mukaan, vaan oman aivoituksensa ja armonsa mukaan, joka meille on annettu Kristuksessa Jeesuksessa ennen ikuisia aikoja

        Ef. 1:11 Hänessä me myös olemme saaneet perintöosan, ollen siihen edeltämäärätyt hänen aivoituksensa mukaan, hänen, joka vaikuttaa kaikki oman tahtonsa päättämän mukaan,

        Ap.t. 13:48 Sen kuullessansa pakanat iloitsivat ja ylistivät Herran sanaa ja uskoivat, kaikki, jotka olivat säädetyt iankaikkiseen elämään.

        Room. 9:10 Eikä ainoastaan hänelle näin käynyt, vaan samoin kävi Rebekallekin, joka oli tullut raskaaksi yhdestä, meidän isästämme Iisakista; ja ennenkuin kaksoset olivat syntyneetkään ja ennenkuin olivat tehneet mitään, hyvää tai pahaa, niin-että Jumalan valinnan mukainen aivoitus pysyisi, ei tekojen tähden, vaan kutsujan tähden- sanottiin hänelle: "Vanhempi on palveleva nuorempaa"

        Room. 9:20 Niinpä niin, oi ihminen, mutta mikä sinä olet riitelemään Jumalaa vastaan? Ei kaiketi tehty sano tekijälleen: "Miksi minusta tällaisen teit?" Vai eikö savenvalajalla ole valta tehdä samasta savensa seoksesta toinen astia jaloa, toinen halpaa käyttöä varten? Entä jos Jumala, vaikka hän tahtoo näyttää vihansa ja tehdä voimansa tiettäväksi, on suurella pitkämielisyydellä kärsinyt vihan astioita, jotka olivat valmiit häviöön, ja on tehnyt sen saattaakseen kirkkautensa runsauden ilmi laupeuden astioissa, jotka hän on edeltävalmistanut kirkkauteen?

        Ps. 139:16 Sinun silmäsi näkivät minut jo idussani. Minun päiväni olivat määrätyt ja kirjoitetut kaikki sinun kirjaasi, ennenkuin ainoakaan niistä oli tullut.

        Joh. 6:44 Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä


      • palolaaaa

        Eikö kaikki maailmassa ole ja tapahdu jumalan tahdon mukaan? Eikö hän tiedä ja hallitse jokaisen atomin liikettä? Eikö jumala ole minua luonut? Eikö hän tiedä minun menneet ja tulevat ajatukseni?

        Jos hän on minut tällaiseksi luonut, jonka jokaisen ajatuksen ja teon hän on aina tiennyt, niin mikä vastuu minulla on yhtään mistään?


    • monimutkaisuus

      Missään kohtaa Raamattua ei lue että Jeesus sanoo että armo yksin pelastaa mutta monessa kohtaa lukee että Jeesus sanoo että teoillakin on merkityksensä.

      Itse en usko helvettiin , se on mytologian , monien mytologioiden , tuottama yhteinen fiktio.






















      i

    • palolaaa

      Jos minä luon itse ajatukseni, niin jumala ei ole kaikkivaltias. Jos jumala on kaikkivaltias, niin mikään minussa ei ole jumalan tahdonvastaista.

      • monimutkaisuus

        Monimutkaista, suorastaan skitsofreenista on monien uskovien käsitys että Jumala näkee ihmisen loppusijoituspaikan mutta ihminen voi kuitenkin vaikuttaa siihen.


      • monimutkaisuus

        Missä viipyy uskovien vastaukset vai tokko niitä ole ?


      • palolaaa
        monimutkaisuus kirjoitti:

        Missä viipyy uskovien vastaukset vai tokko niitä ole ?

        Eipä taida tulla...


      • ArmoRiittää

        2. Moos. 14:16
        Mutta sinä nosta sauvasi ja ojenna kätesi meren yli ja halkaise se, niin että israelilaiset voivat käydä meren poikki kuivaa myöten. Ja katso, minä paadutan egyptiläisten sydämet, niin että he tulevat heidän perässänsä; minä näytän kunniani tuhoamalla faraon ja koko hänen sotajoukkonsa, hänen sotavaununsa ja ratsumiehensä. Ja egyptiläiset tulevat tietämään, että minä olen Herra, kun minä näytän kunniani tuhoamalla faraon, hänen sotavaununsa ja ratsumiehensä.

        Room. 9:15
        Sillä Moosekselle hän sanoo: "Minä olen armollinen, kenelle olen armollinen, ja armahdan, ketä armahdan". Niin se ei siis ole sen vallassa, joka tahtoo, eikä sen, joka juoksee, vaan Jumalan, joka on armollinen. Sillä Raamattu sanoo faraolle: "Juuri sitä varten minä nostin sinut esiin, että näyttäisin sinussa voimani ja että minun nimeni julistettaisiin kaiken maan päällä". Niin hän siis on armollinen, kenelle tahtoo, ja paaduttaa, kenen tahtoo.


    • palolaaa

      Jos jumala on kaikkivaltias, niin olen jumalaa.

    • erttkkl

      Ainapa kannattaa yrittä!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      135
      5639
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3465
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1893
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      23
      1875
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      24
      1720
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      73
      1558
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      14
      1473
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      17
      1360
    9. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1356
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      23
      1308
    Aihe