Koska viimeeksi rukoilimme Jumalaa?

jukka1954

Meillä ei ole, koska emme enää pyydä apua Jumalaltamme. Itse olen harjoitellut pyytämään kaikissa asioissa apua Häneltä ja saanut iloisesti yllättyä, että Hän pitää lupauksensa. Kaikki asiat saamme tuoda Hänelle. Tämä nyt rohkaisuksi kaikille, jotka tarvitsette apua: huutakaa avuksenne Herran Jeesuksen nimeä. Kirjoitin eräällä palstalla jotain Herran nimestä ja mitä Hänen nimensä avuksi huutaminen tarkoittaa. Useinhan kuulemme mainittavan 'Jeesuksen nimestä', mutta useinkaan emme ymmärrä suomalaisina juuri mitään, mitä sillä tarkoitetaan.

http://kalamos.keskustelu.info/viewtopic.php?f=77&t=221

14

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • EiVastausta

      Monta kertaa päivässä. Ja vaikka millä tavalla, käyttäen eri Jumalan nimiä. Kiittäen. Ei epäillen.... Tehnyt niinkuin on opetettu.

      • Itse olen joutunut hoitamaan kaikki asiat ihan itse, koska Jumala ei ikinä viitsinyt hoitaa minun asioita millään tavalla. Koin niin, ettei Jumalaa olekaan. Muutuin ateistiksi


      • torre12 kirjoitti:

        Itse olen joutunut hoitamaan kaikki asiat ihan itse, koska Jumala ei ikinä viitsinyt hoitaa minun asioita millään tavalla. Koin niin, ettei Jumalaa olekaan. Muutuin ateistiksi

        Mä muutuin ensin ateistiksi ja sitten agnostikoksi. Kukaanhan ei voi tietää onko jumalaa olemassa.
        Uskovaista minusta ei saa enää tekemälläkään. Enää. Ikinä. Pois se minusta.


      • selvätyönjako
        auroraboreallis kirjoitti:

        Mä muutuin ensin ateistiksi ja sitten agnostikoksi. Kukaanhan ei voi tietää onko jumalaa olemassa.
        Uskovaista minusta ei saa enää tekemälläkään. Enää. Ikinä. Pois se minusta.

        Minä taasen en edes teoriassa haluisi elää päiuvääkään ilman elävää jumalasuhdetta, s eon sitten ihan yks ja sama auttaako Hän minua veroilmoituksen tekemisessä taikka polttopuissa vaiko ei, HÄN on minun pelastajani ja Vapahtajani joka tapauksessa, ja kun aika on täysi menen HÄNEN kotiinsa johon Hän minut hakee.

        tätä totuutta ei minusta mikään mahti irroita tässä ajassa.

        elonaikaa on jälellä hyvin rajoitetusti ja sen ajan käytän HÄNEN Nimensä korottamiseen ja p..leen polkemiseen.


      • EiVastausta
        selvätyönjako kirjoitti:

        Minä taasen en edes teoriassa haluisi elää päiuvääkään ilman elävää jumalasuhdetta, s eon sitten ihan yks ja sama auttaako Hän minua veroilmoituksen tekemisessä taikka polttopuissa vaiko ei, HÄN on minun pelastajani ja Vapahtajani joka tapauksessa, ja kun aika on täysi menen HÄNEN kotiinsa johon Hän minut hakee.

        tätä totuutta ei minusta mikään mahti irroita tässä ajassa.

        elonaikaa on jälellä hyvin rajoitetusti ja sen ajan käytän HÄNEN Nimensä korottamiseen ja p..leen polkemiseen.

        Entäpä, jos Jumala haluaakin SINUN menevän hakkaamaan polttopuita jollekin, joka tarvitsee sellaista apua? Maltatko kuunnella, mitä Hän haluaisi sinun tekevän, vai onko sinulla niin kiire polkea ...., ettet ehdi kuuntelemaan....


      • qazzaq
        auroraboreallis kirjoitti:

        Mä muutuin ensin ateistiksi ja sitten agnostikoksi. Kukaanhan ei voi tietää onko jumalaa olemassa.
        Uskovaista minusta ei saa enää tekemälläkään. Enää. Ikinä. Pois se minusta.

        Kirjoitit:
        "Mä muutuin ensin ateistiksi ja sitten agnostikoksi. Kukaanhan ei voi tietää onko jumalaa olemassa"

        Sinun määritelmän mukaan kaikki ihmiset ovat agnostikkoja. Ei uskovakaan tiedä Jumalan olevan olemassa, vaan uskoo Jumalan olevan olemassa. Jotkut kyllä väittävät tietävänsä, mutta sehän on suorastaan valehtelemista.


      • qazzaq kirjoitti:

        Kirjoitit:
        "Mä muutuin ensin ateistiksi ja sitten agnostikoksi. Kukaanhan ei voi tietää onko jumalaa olemassa"

        Sinun määritelmän mukaan kaikki ihmiset ovat agnostikkoja. Ei uskovakaan tiedä Jumalan olevan olemassa, vaan uskoo Jumalan olevan olemassa. Jotkut kyllä väittävät tietävänsä, mutta sehän on suorastaan valehtelemista.

        On vielä ne ateistit, he uskovat ettei jumalaa ole.
        Moni ateisti on paljastunut agnostikoksi kun tästä tietämisasiasta on tullut puhetta.
        Jokainen tietämäni ateisti myöntää etteivät he tiedä.


      • TässäEro
        auroraboreallis kirjoitti:

        On vielä ne ateistit, he uskovat ettei jumalaa ole.
        Moni ateisti on paljastunut agnostikoksi kun tästä tietämisasiasta on tullut puhetta.
        Jokainen tietämäni ateisti myöntää etteivät he tiedä.

        Te valehtelette kaikki KUOROSSA ja annatte Jumalasta väärän todistuksen.

        Te huudatte kyllä Herraa, mutta Hän ei vastaa, koska haluatte elää omissa himoissanne, ettekä tee parannusta synneistänne ja elä Hänen tahtonsa mukaan.

        Jeesus sanookin Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo 'Herra, Herra', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.


      • TässäEro kirjoitti:

        Te valehtelette kaikki KUOROSSA ja annatte Jumalasta väärän todistuksen.

        Te huudatte kyllä Herraa, mutta Hän ei vastaa, koska haluatte elää omissa himoissanne, ettekä tee parannusta synneistänne ja elä Hänen tahtonsa mukaan.

        Jeesus sanookin Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo 'Herra, Herra', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.

        Jaa. Teeppä sitten "taivaallisen Isän tahto". Niitä tahtoja löytyy Mooseksista vaikka millä mitalla. Ja sen jälkeen katso, onko taivasten valtakunta sinua lähelläkään. Pelkät hokemiset eivät tosiaan auta.


    • Tuo sana huutaa Herraa avuksi on harhaan johtava, ja se tulisikin kääntää paremmin sanaksi kutsua, tai pyytää, kuten alkukirjoituksia tutkimalla vidaan todeta.

      Mutta mitä rukoiluun tulee, niin rukoilkaa aina Jumalan mielen mukasia asioita, kuten ymmärrystä, jotta voitte täydellisesti hänen teitään vaeltaa, poikkeamatta oikeaan, tai vasempaan.

      • Lisättäköön vielä, että myös alkukirjoituksessa on tosin sana CRY, eli huutaa, tai itkeä, silloin kun hädässä käännytään Jumalan puoleen, mutta myös sana CALL (Kutsua) on käyttey, tuon sumenkielen sanan huutaa vastikkeena.

        Suomen kielen käännöksissä vain tuntuu aina olevan tuo yksi tapa lmaista, kun pyydetään Herraa apuun, eli huudetaan Herraa apuun.


      • mikko.ainasoja kirjoitti
        "Lisättäköön vielä, että myös alkukirjoituksessa on tosin sana CRY, eli huutaa, tai itkeä, silloin kun hädässä käännytään Jumalan puoleen, mutta myös sana CALL (Kutsua) on käyttey, tuon sumenkielen sanan huutaa vastikkeena".

        Uuden Testamentin alkutekstit ovat kirjoitettu kreikaksi. Lainaamasi sanat "CRY" ja "CALL" ovat englantia, eivät "alkukirjoituksia". Alkutekstissä sana on κραζω (krazoo). Vertaa sanaa itkeä tai huutaa alkutekstin sanaan krazoo.

        Herran apuun huutaminen merkitsee nimen omaa Herran Nimen avuksi huutamista, koska Herra on ilmoittanut itsensä nimessään.


      • jukka1954 kirjoitti:

        mikko.ainasoja kirjoitti
        "Lisättäköön vielä, että myös alkukirjoituksessa on tosin sana CRY, eli huutaa, tai itkeä, silloin kun hädässä käännytään Jumalan puoleen, mutta myös sana CALL (Kutsua) on käyttey, tuon sumenkielen sanan huutaa vastikkeena".

        Uuden Testamentin alkutekstit ovat kirjoitettu kreikaksi. Lainaamasi sanat "CRY" ja "CALL" ovat englantia, eivät "alkukirjoituksia". Alkutekstissä sana on κραζω (krazoo). Vertaa sanaa itkeä tai huutaa alkutekstin sanaan krazoo.

        Herran apuun huutaminen merkitsee nimen omaa Herran Nimen avuksi huutamista, koska Herra on ilmoittanut itsensä nimessään.

        Kyllä kai minä sen tiedän, että nämä sanat vertaavat alkutekstejä, eivätkä varsinaisesti ole sitä, mutta mitä hyötyä minun olisi laina tänne Kreikan sanoja, tai Hepreaa?

        Ja itse puhun lähinä vanhan testamentin kohdista, joissa tuo teksti ilmenee, että "huutatkaa Herraa avuksi"

        Sillä toisinaan käytetään Hepreankielistä sanaa: קִרְא֣וּ (qara) joka on kutsua, ja suomen kielisessä Raamatusa tämä on käännety sankasi huutaa.

        http://biblehub.com/interlinear/psalms/105-1.htm

        Sitten on voimakkaampi sana וַיִּזְעַ֨ק (zaaq) joka tarkoittaa; itki, tai huusi ja myös se on suomenkielisessä Raatussa käännety sanksi, huusi

        http://biblehub.com/text/1_samuel/7-9.htm

        Eli suomenkieleisessä Raamatussa ei tehdä eroa sanoille, itkeä, ja kutsu, kuten vaikapa American Standard Version tekee eron näille sanoille, ja mahdollisesti monet muut versiot.

        Minä itse anon Jumalalta tarvitsemani asiat.


      • PimeysPeittääMaan

        Mikko kirjoitti: "Minä itse anon Jumalalta tarvitsemani asiat."

        Niin minäkin, tavallisesti.

        Mutta oletko Mikko koskaan joutunut äkkiarvaamatta todelliseen hätään? Ellet ole, niin tuskin tiedätkään mitä huutaminen Herran puoleen tarkoittaa.

        Kuulehan Mikko; kun sekakäyttäjä kolmen metrin päästä hyökkäsi puukko kädessään kimppuuni, tarkoituksenaan tappaa, niin minä huusin avukseni Herran nimeä - ja pelastuin. Kun kuulin ensimmäisen kerran evankeliumin ja se sattui ja tulin hukkuvaksi, kadotetuksi syntiseksi vanhurskaan Jumalan edessä, niin minä huusin sydämeni kauhuissa Jeesusta avukseni. Hän kuuli huutoni. Kiitetty olkoon Hänen pyhä nimensä.

        Kirjoitit vielä: "Eli suomenkieleisessä Raamatussa ei tehdä eroa sanoille, itkeä, ja kutsu, kuten vaikapa American Standard Version tekee eron näille sanoille, ja mahdollisesti monet muut versiot." Mikko, mihin sinä näillä jutuillasi pyrit? Tekemään lukijoille Jumalan pyhä sana epäluotettavaksi? Senhän sinä saat aikaan, pyritpä siihen tai et. Ymmärrätkö ollenkaan mikä tehtävä sinulle tällä palstalla näyttää tulleen annetuksi ja kuka sen on sinulle antanut, jotta Raamatun arvovalta kärsisi ja mahdollisimman moni hylkäisi sen Jumalan Sanana... no tässä olet onnistumassa ja ilmeisesti luulet tekeväsi vielä palveluksen lähimmäisillesi, niin, jopa Jumalalle.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5135
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3227
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1837
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1810
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1665
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1375
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1296
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1277
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1267
    Aihe