Nimestä Jimena

MirjamjaJimena

Hei!

Minä ja mieheni saamme toisen lapsen ja esikoisemme Mirjam pikkusiskon kesäkuussa. Siskon nimeen sointuva, sopivasti erikoinen nimi olisi nyt haussa - sellainen epä-muotinimi, joita ei ole tusinaa joka ikäryhmässä. Emme tavoittele mitään hirveän erikoista väkisinväännettyä, vaan sellaista suomalaisen suuhun sopivaa.

J-alkuiset nimet eivät yleisesti ottaen ole minua sytyttäneet (Jessicat, Jannicat...), mutta jostain pomppasi nimi JIMENA - alkureaktio oli ehdoton ei, mutta kauhukseni olen nyt mieltynyt siihen niin etten saa sitä mielestäni kummittelemasta! Onko tämä nyt juuri sellainen väkisinväännetty lähiö-J-nimi, mitä kaikki (mukaanlukien minä, yleisesti ottaen) kammoksuu!?

Nyt tarvitsen teidän mielipiteitänne... onko liian erikoinen/hassu? Mielikuvat nimestä? Hyvä vai huono?

Niin ja sukunimemme on suht. harvinainen ja ruotsinkielinen, ei siis mikään Pönttönen... Kuitenkin joku tuomitsisi Jimena Pönttösen kommenteissa, niin mainittakoon nyt ;-)

Kiitän avusta jo etukäteen!

11

91

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tämäminulta

      On hölmö nimi. Ennemminkin Jemina.

    • J-nimiä

      Jarmina, Jarmila, Jarmi...

    • Jimena
    • takatalvitaas

      Mirjam on täysin eri tyyppinen, kaunis ja vanha nimi. Jimena on näitä uusia nimiä (jotenkin keksimällä keksitty) eikä mielestäni sovi sisaren nimeen lainkaan. Kuten sanoit näitä lähiö....

      Mirjam ja

      Maria
      Mariel
      Evelyn
      Elisabet
      Ellinor
      Hellen, Hellin, Helen
      Inger
      Ingrid
      Iiris
      Gretel
      Kaarin
      Kristin
      Norah, Noora
      Rakel
      Sarah
      Teresa
      Verna

      • Pieru-Hilma

        Eiköhän kaikki nimet ole joskus muinoin keksimällä keksittyjä7väännettyjä, käännettyjä tai kirjurin kirjoitusvirheestä alkunsa saaneita ;) Jimena 200vuoden päästä sopii hyvin nimenä Mirjamien sekaan, joten jos äitee tykkää nimestä ja haluaa antaa,niin siitä vain. Sitten lapsi voi nimensä aikuisena vaihtaa mikäli ei siitä pidä.
        Nimim. nimensä vaihtanut tavallisesta tavattomampaan..

        mut mites olisi: Kyllikki tai Sylvi, ehkä Hellevi ;)


    • pönttönen

      No tuohan on just niin väkisin väännetty wt-pissisnimi kuin olla voi ja sopii kuin nyrkki silmään, jos se sukunimi todella on se Pönttönen.

    • EtOleTosissasi

      Voin kuvitella, että tuollaisen nimen lapselleen antaa nuori tai kouluttamaton äiti. Kyllä nimeä valitessa pitäisi ajatella lasta, joka nimeä elämänsä ajan käyttää. Nimi Jimena kertoo lapsen vanhemmista kyllä ihan riittävästi, siihen ei lisäsanoja tarvita. Väkisin väännetty nimi, juuri siitä pahimmasta päästä. Voi lapsi parkaa, jos todella tuollaisen nimen saa.

    • vinkkipinkki

      Kannatan ehdottomasti Jeminaa Jimenan sijaan. Jimenassa on jotain kivaa ja siitä tulee mieleen limenvihreä, mutta myös vahvasti pissis-kulttuuri ja juuri väkisin väännetty muotinimi. Kuitenkin jos mielessä kummittelee, niin voi olla että on vaan "pakko" antaa, mitä väliä sillä on mitä muut ajattelee? :D
      Tässä kuitenkin vielä muutamia ehdotuksia Mirjamin siskolle.
      Mariam, Astrid, Sonia, Pinja, Inkeri.

    • tikkeritokkeri

      Minä itse en pidä ihmeellisistä vääntönimistä. Minä ihailen vanhoja ns. suomalaisia lyhyitä nimiä, kuten Venla, Heta, Iita, Hanna, Vilma, Meimi jne, mutta tuossa talvitaivaan ehdotuksessa oli joitakin kauniita nimiä myös. Laitat kuitenkin lapsellesi juuri sen nimen jonka itse haluat. Kokemuksesta tiedän, että jossain vaiheessa lapsesi kyselee joka tapauksessa, että miksi minulle on annettu tämmöinen nimi, huolimatta siitä, minkä nimen annat.

    • Erikoinen.nimi.tässä

      Minä ainakin itse tykkään tosi paljon vähän erikoisemmista nimistä. Mun mielestä nimi Jimena on just tollanen ihanan erilainen. Maailmassa on jo tosi paljon Annoja, Liisoja, Sofioita jne. Kannatan Jimenaa

    • Kannatan

      Ihana nimi! <3

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 170
      4649
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      124
      4260
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2790
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1901
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1774
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1679
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1670
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      94
      1625
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1583
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1531
    Aihe