Jeesuksen hyvästijättöpuhe

seurakuuntelija

Kuuntelemme nyt Jumalan sanaa Laukaalta:

http://www.laukaanrauhanyhdistys.fi/pages/show/Nettiradiointi

20

192

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuolla_juuri

      saarnataan, että melperi ei tajua eikä ymmärrä vainoavansa Jeesusta Kristusta kun hän vainoaa ja panettelee tällä palstalla Jumalan lapsia.

      • korrrjaaja

        Ei, vaan saarnaaja puhui Sauluksesta.


    • Tuo_saarna

      on kyllä hyvin selkeää, kirkasta ja raikasta evankeliumia.

      Puhujalla on hyvä esimerkki huonoksi itsestään tuntevasta uskovaisesta. Äiti oli kuolinvuoteella. Kukaan hänen lapsistaan ei ollut uskomassa. Äiti murehti sitä, että hän oli ollut huono kasvattaja. Aikuiset lapset, vöyräät miehet, kutsuttiin äidin sairasvuoteen vierelle. Miehet pyysivät:
      - Äiti., älä vielä kuole. Kuka sitten rukoilee meidän puolestamme...
      Nuo miehet tiesivät tien taivaan kotiin.

    • anneraitola

      Ymmärtäisin vanhoillisia, jos Jeesus olisi sanonut: "Joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut; joiden synnit te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt."

      • Mutta_Jeesushan

        sanoi juuri noin.


      • Mutta_Jeesushan kirjoitti:

        sanoi juuri noin.

        Lestadiolaisillekko?

        Missä Hän niin sanoi Heille?


      • Omilleenhan
        Kesitas kirjoitti:

        Lestadiolaisillekko?

        Missä Hän niin sanoi Heille?

        Jeesus noin sanoi.

        Lestadius ei mieskohtaisesti tietenkään ollut paikalla, koska hän syntyi vasta vuonna 1800.

        Asia on ymmärrettävissä vain Hengen kautta. Rukoile Sinäkin itsellesi tätä ymmärtämystä.


      • Omilleenhan kirjoitti:

        Jeesus noin sanoi.

        Lestadius ei mieskohtaisesti tietenkään ollut paikalla, koska hän syntyi vasta vuonna 1800.

        Asia on ymmärrettävissä vain Hengen kautta. Rukoile Sinäkin itsellesi tätä ymmärtämystä.

        Minkä Hengen?

        Jossa Henki on, on myös armolahjoja.

        Mainitse edes yksi armolahja, joka teillä on.

        Teillä ei kukaan puhu kielillä, ei paranna, ei profetoi, joten älä höpötä.

        Armolahjojen jaottelu

        Korinttolaiskirjeessä on mainittu yhdeksän armolahjaa. Jotkut puhuvat muittenkin raamatunjakeiden pohjalta muistakin lahjoista. Niihin en tässä puutu.

        Karkea jaottelu on :

        Puhelahjat : Kielilläpuhuminen, kielten selittäminen, profetoiminen. Näitten kautta Jumala haluaa viestittää ilmoituksiaan suoraan ihmisen puheen kautta.

        Ilmestyslahjat : Tiedon sanat, viisauden sanat, lahja arvostella henkiä. Näillä Jumala vaikuttaa ihmisen sisimpään tietoisuuden tietyistä asioista, joita tämä henkilö voi sitten käyttää toiminnassaan.

        Voimalahjat : Parantamisen lahjat, uskon lahja, voimalliset teot. Näitten kautta Jumala voi toimia yliluonnollisella tavalla ihmisen välityksellä.


    • anneraitola

      ""Ymmärtäisin vanhoillisia, jos Jeesus olisi sanonut: "Joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut; joiden synnit te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt."

      Mutta Jeesushan sanoi juuri noin. """


      Ei sanonut! Jos Jeesus olisi noin sanonut, niin valta antaa syntejä anteeksi olisi ihmisen käsissä. Mutta Jeesus ei sanonut noin! Vaan Jeesus sanoi: "Ottakaa Pyhä Henki! Joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut; joiden synnit te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt."

      Huomaatteko? Valtava ero! Tarkoittaa: "Ottakaa minut! Ilman minua te ette voi mitään tehdä!" Ilman Jeesusta Kristusta ette voi mitään tehdä! Jeesuksella Kristuksella on edelleen kaikki valta! Häntä me kiitämme ja ylistämme!!!!

      • Joo_noinhan

        se on.


    • julius64

      "" Noinhan se on! Huomaatteko? Valtava ero! Tarkoittaa: "Ottakaa minut! Ilman minua te ette voi mitään tehdä!" Ilman Jeesusta Kristusta ette voi mitään tehdä! Jeesuksella Kristuksella on edelleen kaikki valta! Häntä me kiitämme ja ylistämme!!!! """"

      Kun ihminen on antamassa toiselle syntejä anteeksi, niin hän ei tosiaan sano: Minä annan sinulle syntisi anteeksi (paitsi jos on kysymyksessä keskinäinen rikkomis- tai syntiasia). Ihmisen kuuluu sanoa: "Minä sanon sinulle, että saat uskoessasi Jeesukseen Kristukseen sinun syntiesi sovittajaksi uskoa kaikki syntisi anteeksi." Usko Jeesukseen Kristukseen syntien sovittajana on syntien anteeksipyytäjältä se välttämättömin. Ilman sitä ei puhujaveljen synninpäästöllä ole merkitystä.

      Jeesuksen nimessä ja veressä vakuuttelu tai Hänen valtuutensa vakuuttelulla ei ole merkitystä, jollei siinä itse tilanteessa ole läsnä Herra Jeesus Kristus, sillä ilman MINUA, ette voi mitään tehdä. Me viemme Kristusta ja tuomme Kristusta esiin. Me itse olemme taka-alalla ja Hän Jeesus Kristus etualalla.

    • mrrqqwwe

      Mielenkiintoinen keskustelunaihe! Nyt tajuan ja huomaan itsekin, että siinä on ero, kun vanhoillislestadiolaisuudessa puhuja julistaa synnit anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä, niin tämän Jeesus-nimen ja valtuuden perusteella puhujan läsnäoloa korostetaan ja laitetaan painoarvo hänen välttämättömälle läsnäololleen, kun taas monissa muissa herätysliikkeissä Jeesusken nimessä ja veressä tarkoittaa Kristuksen välttämätöntä läsnäoloa ja Hänen välttämätöntä anteeksiantoaan.

      • Saivartelette

        kun ette ymmärrä. Teillä ei ole edes hgaluakaan ymmärtää. Jumala antaa armonsa kenelle tahtoo ja paaduttaa kenet tahtoo,


      • Juuri näin Raamattu kertoo.

        Jeesus on kristitylle aina läsnä, ja kysymyksessähän on Hänen anatma armo, eikä minkään lahkon.

        Tuon "saivartelette" on hyvä kertoa, että tuo Roomalaiskirjeen juttu kerrotaan Moosekselle; 15 Hän sanoo Moosekselle: "Minä armahdan kenet tahdon ja osoitan laupeutta kenelle tahdon.

        On siis VT juttuja.

        Ei silloin ollut vielä Jeesusta maan päällä.

        On he aika sekulaaria jengiä.

        Ei ne YMMÄRRÄ.


      • kempeleenpöljälle

        Levitit taas helluntaisaastaa, kysyikö sulta kukaan.


    • ggnmki

      Vaarallista keskustelua! Kysykää ensin lupa SRK:oolta!

    • anneraitola

      Ei tahdo vaan vanhoilliset ymmärtää: Kuka on isäntä ja kuka renki? Miksi ei tyydytä vaan rengin osaan ja voida nauttia siitä, että saa renkinä kirkastaa Isäntää?

    • Matteus 16 kuuluu;

      18 Ja minä sanon sinulle: Sinä olet Pietari, ja tälle kalliolle minä rakennan kirkkoni. Sitä eivät tuonelan portit voita.
      19 Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet. Minkä sinä sidot maan päällä, se on sidottu taivaissa, ja minkä sinä vapautat maan päällä, se on myös taivaissa vapautettu."

      Herra siis keskustelee Pietarin kanssa.
      - Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet.
      Näin Hän sanoi, antaen VAIN Pietarille ko. ”avaimet”.
      Sitten Jeesus jatkaa, ja vain Pietarille;
      - Minkä sinä sidot maan päällä, se on sidottu taivaissa, ja minkä sinä vapautat maan päällä, se on myös taivaissa vapautettu."
      Näin kävi.
      Mutta löytääkö kukaan yhtään jaetta, että Pietu tai joku muu olisi käyttänyt ko. avaimia?
      Kolmanneksi. Miksi ei enää saarnata, että Ananias julisti synnit anteeksi patelle?
      Onko jo avattu Raamattu?
      Kes.

      • kempeleenpöljälle

        Jälleen helluntaisaastaa hengettömän oksentamana.


      • kempeleenpöljälle kirjoitti:

        Jälleen helluntaisaastaa hengettömän oksentamana.

        Onko Raamatun teksti sinun, lestan mielestä oksennusta?

        Siinäpä kysymys?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      58
      4377
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2219
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1734
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1478
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      24
      1402
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1278
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1205
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe