Onko hyvä kertoa lapselle kuukautisista?

Einolahti

Mulla on 11v tyttö jolle en kerro mitä kuukautisen ovat.Koska siihen liittyy myös pimppi ja se on epä soveliasta kertoa niin nuorelle.Ainakun tytölläni on terveys tiatoa niin olen vienyt hänet aina jollekin mini lomalle pois koulusta.Sanon hänelle että hän saa leikkiä vain 6-7 vuotiaitten kanssa ettei joku hänen kavereista kertoisi.Aijon kertoa hänelle vasta kun hän on 18 mitä seksi todella on ja vahdin että hän ei aijo harrastaa seksiä ennen kuin hän on 25v.Milloin te kerroitte teidän lapsille kuukautisista? Itse pidän itseäni vastuullisena ja hyvänä vanhempana ;)

11

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Poossi

      Surkea provo

    • pullahiiri...i

      Tuohan on ihan sairasta. Kuukautiset ovat ihan luonnollinen asia! Niistä pitää kertoa, etkä voi estää sitä, ettei hän muka kuulisi ennen 18 ikää! Onhan hänellä varmaan oman ikäisiä luokkalaisia, jotka koulussa kertovat hänelle. On myös yksi vastuu kertoa omalle tytölle kuukautisista. Jos haluat olla normaali vanhempi, niin anna hänen leikkiä omiensa ikäisten kanssa ja kerro luonnollisista asioista kuten kuukautiset. Itse kerroin, kun oli 9.v

      • tanelikaneli

        Samaa mieltä ja jollet itse rohkene kertoa niin älä ainakaan missään tapauksessa estä häntä kuulemasta kuukautisista muualta! Itselläni alkoi menkat nuorena enkä ollut kuullut niistä vielä mitään, joten niiden alkaessa se oli aikamoinen shokki! Olisin mielelläni kuullut niistä etukäteen kuulostaisi se sitten miten nololta tahansa!!

        Jos alkupeäisin viesti oli tosiaan totta mitä en oikein usko niin ei siinä ainakaan vastuuntuntoa ole pätkääkään!! Eikä äiti ajattelisi tyttärensä parasta.


    • XYZOÄÖ

      seksi on vittU LUONNOLLINEN ASIA EIKÖ KUKAAN VAJOKKI PASKANAAMA VOI VITTU YMMÄRTÄÄ NIIN YKSINKERTAISTA ASIAA

    • vittunaama

      Mitä vittua kyllä sun pitää kertoo heti tai et ainakaa estele sitä että hän saatietää

    • Rosoner

      Haha, hyvä yritys! :D

    • ksjffpjoilk

      Ihan varmana provo. Mutta mutta. Kerron oman kokemukseni. Mulla alkoi kuukautiset 10-vuotiaana. En tiennyt mitä mulle tapahtuu. Luulin, että kuolen!! ONNEKSI äitini kertoi asian hienosti ja opetti miten siteitä käytetään. Nyt oon "kärsinyt" niistä jo 12vuotta. Annatko tyttös luulla, että kenties kuolee tai muuta, sitten kun hänellä alkaa kuukautiset?

    • vainmuilla

      Aivan surkea provo.

      Mutta itse kerroin tyttärelleni asiasta, kun tytär parivuotiaana tutki tamponeitani. En oikein osaa edes kuvitella, mitä salailemista on luonnollisessa asiassa. Poikanikin sai valistusta alle kouluikäisenä.

      Itse sain aikoinani tietää kuukautisista heti, kun opin lukemaan. Hyvä, että tiesin, sillä kuukautiset alkoivat jo 11-vuotiaana. Oli se silti shokki.

    • lolnyt

      Aika vitun paska ja surkea trolli.

    • Toimiikohan

      Joo ei toimi. Mietippä jos tyttölläsi alkaa kuukautiset ja hän ei tiedä mitä tapahtuu. Hänhän menee ihan paniikkiin! Ja rajoitat tyttösi elämää paljon!!! Kukaan 11v ei haluu leikkii 6-7 v. kans. Tyttöraukka.

    • voevoesinunkans

      "Hyvä" yritys.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      314
      3886
    2. 209
      3078
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      72
      2604
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      242
      2054
    5. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      16
      1495
    6. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      178
      1402
    7. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      42
      1381
    8. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1357
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      25
      1344
    10. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      51
      1287
    Aihe