Eikö ketään!

Pois

Eikö tässä maailmassa ole ketään minua varten.
En jaksa enää tätä yksinäisyyttä, enkä mitään muutakaan. Onko pakko elää vain siksi, ettei lähdöllään aiheuta surua ja vaivaa yhtään kenellekään. Mitä niin väärää olen tehnyt, että kuolen yksinäisyyteen.
En jaksa enää................

42

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pois

      Yritän järjestellä asioitani aivan kuin viimeisinä töinäni. Tein hautaustestamentin jo. Olen pitkään säästänyt vahistä varoistani rahaa, jottei minusta koituisi kenellekään menoja lähtöni jälkeen. Yritän heittää pois kaikkea turhaa ja arvotonta, että asuntoni lopullinen tyhjentäminen olisi helpompaa jälkeeni jääville. Siivoan sen minkä vielä jaksan. Hävitän papereitani ja yksityisyyttäni.
      Toivon että tapahtuisi joku onnettomuus ja pääsisin nopeasti pois. Siksi pitää kaiken olla aina valmiina.
      Pelkään, että joudun tässä kitumaan vielä pitkään, jos jotain ratkaisevaa en tapahdu tai en saa aikaan.

      • kaunismaria

        Rakas ystävä. Jaksa vielä. Monesti yksinäisyys on älyllinen tila ettet löydy omaa tasoa ihmisiä joilta saisi jotain. Kyllä aina jonkulaista seuraa olis useimmille. Toinen tekijä on että valitsee mieluummin yksinäisyyden kuin antautuu juoruille alttiiksi. Jos omat asiat ja tunteet menevät heti eteenpäin juorujen muodossa.
        Löydetään vielä yksi sydänystävä. Tsemppiä.


      • kaunismaria

        Kolmas asia mikä luo yksinäisyyttä on kun ihminen SUORITTAA elämää keskusteluja ym. Sensijaan että eläisi, keskustelisi ym. Eli toimoii tarkoittamatta itse mitään ehkä hyvinkin pätevää elämää ulospäin. Niinkuin kone. Tämä luo yksinäisyyden.
        Mutta tähän on iso apu. Ala jo tänään sanomaan jollekin, kenelle tahansa jotain mitä itse tarkoitat. Heti sisimpäsi laukeaa. Tee jotain mitä itse tarkoitat. Heti masennus hälvenee. Jatka ja valloita. Terv kaunismaria


      • elämä-kulkee-hetkissä
        kaunismaria kirjoitti:

        Kolmas asia mikä luo yksinäisyyttä on kun ihminen SUORITTAA elämää keskusteluja ym. Sensijaan että eläisi, keskustelisi ym. Eli toimoii tarkoittamatta itse mitään ehkä hyvinkin pätevää elämää ulospäin. Niinkuin kone. Tämä luo yksinäisyyden.
        Mutta tähän on iso apu. Ala jo tänään sanomaan jollekin, kenelle tahansa jotain mitä itse tarkoitat. Heti sisimpäsi laukeaa. Tee jotain mitä itse tarkoitat. Heti masennus hälvenee. Jatka ja valloita. Terv kaunismaria

        Mukava lukea tämäkin ajatusrypäs. Ihan asiaa varmasti puhut. Pitää itsekin kokeilla tuota, sillä olen ollut aina suorittaja tyyppiä.
        Kun kirjoitit asiasta, niin muistan kyllä tilanteita, joissa olen tilanteessa, enkä suorita mitään. Ilmapiiri oli leppoisa ja miellyttävä.
        Minä kokeilen tuota taas heti huomisesta alkaen.
        Jotenkin ei ymmärrä itse, miksi itseään ajaa ahtaalle. Onko se kaikki ulkoista painetta vai opittua kummallisuutta. Kiitos sinulle !


    • Pois

      Tulisipa joku paha tauti ja tappais tästä yhden turhan eläjän.

      • hyvä-paha-tauti

        Uskon että tulet toisiin ajatuksiin, kun potkaset varpaasi kiveen.
        Siinä alkaa miettimään jotain aivan muuta, kun turhuutta.

        Jos nyt haluaa oikeasti pahan taudin, niin kannattaa ottaa pullanmuruja mukaan puistoon ja kysellä linnuilta, että kenellä on lintu-influenssa.
        Sitten kun tautinen löytyy, niin pussaa sitä !
        Siinä on ärhäkkä tauti. EI meinaa alushousut pysyä jalassa, kun se alkaa pärisemään. Sukatkin pyörii yleensä vastapäivään.


    • Pois

      Jos vaikka sydän rupeaa reistaamaan, niin taatusti en lääkäriin mene. Näin turhan ja yksinäisen on turha elämäänsä pitkittää. Pitkittäkööt ne joilla siihen aihetta on.

      • sdvsdb

        Sama käyny mielessä, että jos joku fataali sairaus nyt iskisi niin kai mulla on oikeus kieltäytyä hoidosta, vai passitetaanko tässä holhousyhteiskunnassa pakkohoitoon?


      • käkiläinen

        sdvsdb!!!!
        Ainakin hoitotestamentin voi laatia etukäteen siltä varalta, että on esimerkiksi kalauttanut pahasti kallonsa onnettomuudessa, on vanhuuden tai muun syyn vuoksi kykenemätön ilmaisemaan hoitotahtoaan eli täytyy olla oikeustoimikelpoisuutensa menettänyt!!! Pelkkä vanhuus ei ole syy lopettaa tutkimuksia ja hoitoja ja letkuissa makuuttamista. Hoitotestamentti on hyvä tehdä nyt kun on vielä järjissään. Se helpottaa omaisten ja hoitohenkilökunnan päätöksi silloin kun oikeasti ei enää ole mitään muuta tehtävissä kuin pitää tieteen konstein väkisin hengissä. Eipä tarvitse sitten koneellisesti elää ja kitua vuosia vaikka paranemisesta ei olisi tietoakaan.
        Henkinen epätasapaino katsotaan parennettavaksi syyksi tai ainakin elämänlaatua voidaan aina jotenkin korjata. Jos on vaaraksi itselleen tai muille, se on sit pakkohoidon paikka!


      • käkiläinen

        Tokihan lääkärit ja yhteiskunta??? huolehtii meistä viimeiseen asti. Hoitotahdon voi ilmaista myös rajaten pois vain joitakin toimenpiteitä. Ei sen ole tarkoitettu olevan vain ja ainoastaan niitä varten jotka haluavat lähteä mahdollisimman pian sitten kun toivo parantumisesta on (todellisuudessa) jo mennyt. Tärkeintä on että itse ymmärtää mitä hoitotestamenttiä tehdessään haluaa.


    • oletvapaa

      Voi sinua Pois. Minä yritin itsemurhaa ollessani 19v. syyni oli; halusin pois siitä elämästäni, enkä löytänyt mitään keinoa en vain jaksanut..
      No oli sitten ensin sisätaudissa hoidossa ja sitten omasta pyynöstäni psygiatrisella josta sain avun ihan vain tietona.
      Vanhempani olivat ilmoittaneet, jos lähden kotoa he haettvat poliisilla takaisin niin kauan kun olen alaikäinen. Syynä kotona tarvitaan työvoimaa: minua. Lääkärit sitten kertoivat minulla olevan oikeus valita asuinpaikkani. Pyysin lääkäriä kertomaan sen vanhemmilleni.
      Elämää on nyt elettynä lähes 50 vuotta tuon jälkeen. Tosin suurin paine ja 'vamma' on tullut itsemurhan yrityksestäni varsinki suku veti joka asiassa esiin 'hullu' siihen riitti pelkkä nauraminen. Pelastus tuosta olivat ihan ventovieraat ihmiset, esim työkaverit ( eräs kuvasi kerran nauruani, sen on kuin helmiä pudottasi lasiin iloista ja kivaa kuulla) ei tienyt sen olevan suvulleni 'hullun' mittana.
      Kosinta
      "Hän oli arka ja pelokas
      Hän kaipasi tukijaa.
      - Ota minut, kosi Elämä - tahdotko?
      Mutta hän odotti sitä Oikeaa."
      Tähän ^~ "Vapaus on oiketta, valita ne tavat, jotka sinua sitovat."

      • gjbolku

        Voi, että oletkin vanha ja viisas. Kaikki sinun rinnallasi ovat tietysti tyhmiä mitään kokemattomia ja älyttömiä kakaroita!


      • ken-katsoo-se-voittaa
        gjbolku kirjoitti:

        Voi, että oletkin vanha ja viisas. Kaikki sinun rinnallasi ovat tietysti tyhmiä mitään kokemattomia ja älyttömiä kakaroita!

        Tietenkin ! Mitä siitä, ollaan vaan mitä ollaan. Oli mukava lukea viisaita sanoja. Minusta tuntui heti siltä, että luen viisaita sanoja. Ei se aiheuta minulle mitään asetelmaa älykkyys-tyhmyys aksellilla. Senkun vaan miettii ja pohtii. Ottaa itselleen tai jättää ottamatta.
        Mukavaa oli minusta, että hän kirjoitti nuo lauseet.
        Se on aina toivoa elämään, kun siinä on viisautta mukana.

        Tosin minä en luovuta vaikka kurjaa olisikin. Minä katson loppuun asti.
        Pari kertaa on ollut jo lähdön paikka. Ne olen itse aiheuttanut teoillani ( en tahallani hakien vaan vahingossa tyhmyyttäni).


    • Pois

      "oletvapaa" Kiitos kirjoituksestasi!
      Mietin sitä!

    • kalmankalpea

      Hei "Pois"!

      Kirjoitit näin: "En jaksa enää tätä yksinäisyyttä, enkä mitään muutakaan."

      Voisitko kertoa mikä on syynä yksinäisyyteesi ? Onko sinulla joku sairaus joka eristää sinut tehokkaasti muista ihmisistä vai onko ongelmasi sosiaalisten tilanteiden pelko ?

      • Pois

        Ei ole sairautta! Ei ole pelkoja! Ei mitään "syytä"! Olen yksin ja se on siinä. Turha kehitellä mitään typioita. Olen kaunis, kouluttautunut, iloinen... terve!!!!!!! Olen yksin!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


      • Pois

        Kukaan, ei naapurit, sukulaiset, kadun naiset ja miehet eivät tiedä että olen yksinäinen. Kukaan ei voi edes aavistaa. Te tiedätte, kun tuskissani tänne rupesin uikuttamaan.
        Meitä on varmasti paljon yksinäisiä joihin ei päde mikään sairaus tms. yksinäisyyttä aiheittava diagnoosi. Ollaan vaan ja ajelehditaan tässä kauheudessa. Itse ainakin koen tämän suorastaan fyysisenä tuskana... henkisestä puhumattakaan. Maailma, ihmiset ja ystävät vaan kertakaikkiaan ovat joitakin muita varten.


      • tul-mieleeni-yks-juttu
        Pois kirjoitti:

        Kukaan, ei naapurit, sukulaiset, kadun naiset ja miehet eivät tiedä että olen yksinäinen. Kukaan ei voi edes aavistaa. Te tiedätte, kun tuskissani tänne rupesin uikuttamaan.
        Meitä on varmasti paljon yksinäisiä joihin ei päde mikään sairaus tms. yksinäisyyttä aiheittava diagnoosi. Ollaan vaan ja ajelehditaan tässä kauheudessa. Itse ainakin koen tämän suorastaan fyysisenä tuskana... henkisestä puhumattakaan. Maailma, ihmiset ja ystävät vaan kertakaikkiaan ovat joitakin muita varten.

        Lukiessani ajatuksiasi, tulee mieleeni se, että haluaisit jotenkin omistaa muita ihmisiä tai heidän mieltymystään. Voin olla väärässäkin. Sellaisia ihmisiä kuitenkin on.

        Itse katson ihmisiä siten, että he käväsevät elämässäni, eivät jää asumaan siihen. Ne ovat kokemuksia, ei pysyviä asetuksia.
        Koen että ihminen niin tullessaan, kun mennessäänkin on lopulta yksin.
        Vaikka siinä olisi kätilö auttamassa tulessa ja joku saattamassa lähdössä, on ihminen kuitenkin siinäkin hetkessä yksin sen tekemässä.
        Em syystä ajattelen kuten edellä mainitsin. Koen kaikki ihmiset vain kokemuksina, nopeampina tai hitaampina , mutta en odotakaan kenenkään jäävän pysymään. Nautin enemmän kun kaikki ovat "vapaita" menemään omien pikkuisten touhujensa kanssa.


      • Noutajasi
        Pois kirjoitti:

        Ei ole sairautta! Ei ole pelkoja! Ei mitään "syytä"! Olen yksin ja se on siinä. Turha kehitellä mitään typioita. Olen kaunis, kouluttautunut, iloinen... terve!!!!!!! Olen yksin!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        Tule käymään kylässä. Onhan siitä puhuttu. Siellä vain kauniissa asunnossasi olet. Vai tulenko minä ja noudan?


    • puhelin_mykkänä

      Aloittajalta tai muiltakin kysyisin monetko "pakit" olette saaneet tämän vuoden aikana? Kun olette puhuneet niitä näitä (kaunis ilma, mistä löytyy se ja se asia) jommankumman aloitteesta ja huomanneet että puhetta riittää muuhunkin kuin vain ihan minimikohteliaisuuteen.

      Tämä kiinnostaa hieman itsekkäistä syistä, mieluiten puhun ihmisten kanssa joiden suhteen ei ole mitään jännitteitä eikä odotuksia. Eli eri ikäluokkaa tai sellaisen kanssa joka ensivaikutelmaltaan on epäkiinnostava. Kuitenkin osaamiset ja asenteet sekä mielenkiinnon aiheet lopulta ratkaisevat viihtyykö toisen kanssa vaiko ei, ulkonäkö kertoo paljolti siitä onko toinen sohvaperuna ruoan ystävä vaiko liikunnallinen.

      Minä olen aina ystävällinen, tervehdin, avaan oven toiselle mutta silti puhelin on mykkänä.

      • Aaaaarrrgggh

        "...monetko "pakit" olette saaneet...."
        Mitkä ihmeen pakit? Ai, kaupan kassaltako? Tai siltä mummeliltako jolle ehkä jotain siinä lausahdan. En mä nyt sentään niille rupea puhelinnumeroani tyrkyttämään ja odottamaan että soittaisivat.
        Eikä yksinäisyyden syy ole esimerkiksi epäystävällinen käytös tms... (siis välttämättä). Eikä ystävällinen käytös ole mikään pelastava tekijä.
        Tää on vähän samaa kuin selittäisi ylensyöneelle kärsivänsä totaalisesta nälänhädästä. Ei ehkä ihan valkene. Möhömaha vaan menaa, että kyl määki kerran hukkasin nakkikioskin kun tuli aamuyössä nälkä.


      • jes-heh-heh
        Aaaaarrrgggh kirjoitti:

        "...monetko "pakit" olette saaneet...."
        Mitkä ihmeen pakit? Ai, kaupan kassaltako? Tai siltä mummeliltako jolle ehkä jotain siinä lausahdan. En mä nyt sentään niille rupea puhelinnumeroani tyrkyttämään ja odottamaan että soittaisivat.
        Eikä yksinäisyyden syy ole esimerkiksi epäystävällinen käytös tms... (siis välttämättä). Eikä ystävällinen käytös ole mikään pelastava tekijä.
        Tää on vähän samaa kuin selittäisi ylensyöneelle kärsivänsä totaalisesta nälänhädästä. Ei ehkä ihan valkene. Möhömaha vaan menaa, että kyl määki kerran hukkasin nakkikioskin kun tuli aamuyössä nälkä.

        hehheeeh. Toi oli aika hyvä !
        Piristävää lukea mielikuvarakennelmia käyttäviä kirjoituksia.


    • eienääyksinnnnnnnnn

      Hei osta puhuva verenpainemittari. Siitä saa mukavan juttukaverin. Sellainen on tarjouksessa Lidlissä nyt.

      • hehheh-heh

        Bojot sinullekin !


    • pisarax

      Ajatteleppa niin että sinä olet olemassa jotakuta, tai jotakin varten. Sinua odottaa jokin tehtävä tai ihminen tai asia aivan varmasti.
      Olisiko jokin aivan konkreettinen asia, ihminen, aate, eläin, tai vaikka yhdistys, kuten eläintensuojelu, seurakunnan lähimmäis-lähetystyö, tai vaikka ystäväpalvelu, joka sinua kiinnostaisi.
      Et todellakaan ole yksin.
      Lähetän sinulle enkeleitä, lämpimiä tunteita, ajatuksia hyviä mietteitä, ja suuren punaharmaan vanhan ja viisaan kotitontun, jonka nimi on onni.
      Ole hyvä ja kerrokun onni on tullut perille, olen aina,niin,huolissani kun lähetän hänet matkaan, hänellä on tapana eksyillä vaikka selkeästi annan ajo-ohjeet. Onnilla on sellainen vanha vihreä fiat, joka saattaa joskus piiputtaa. Mutta olen ottanut onnille vakuutuksen, jos näin käy. Niin ja onnilla,on kyllä kännykkä, mutta,mokoma ei sitä numeroa ole minulle antanut. Kysyppä sinä joskos hän sen sinulle kertoisi.

    • kalmankalpea

      >> Pelkään, että joudun tässä kitumaan vielä pitkään, jos jotain ratkaisevaa en tapahdu tai en saa aikaan. <<

      Mitä voisit tehdä jotta elämäsi kääntyisi parempaan suuntaan ? Mahdollisuuksia on monia ! Luettelen niistä muutamia.

      Voisit esimerkiksi liittyä kotikaupunkisi sohvasurffaajiin ! ( http://www.couchsurfing.com/about/about-us/ )

      Jäsenille ei ole mitään velvoitteita ! Sinun ei siis tarvitse yövyttää ketään kotonasi jos et jostain syystä halua sitä tehdä ! Rekisteröitynä jäsenenä voit myös itse suunnitella erilaisia tapahtumia kuten kahvittelutilaisuuksia, piknikkejä, retkiä, museokäyntejä jne. Sitten voit kutsua muita jäseniä mukaan. Porukkaan on helppo liittyä eikä se maksa mitään ! Jos kerrot minulle missä kaupungissa asut voisin vilkaista millaista toimintaa sohvasurffajilla on siellä sinun kotinurkillasi. Voit tietysti tehdä tuon myös itse mutta jos se ei jostain syystä onnistu niin pyydä apua !

      Näin esimerkiksi Turussa ( video ): http://bambuser.com/v/3714095

      Seuraava tapaaminen Turussa on 2/7: https://www.couchsurfing.com/events/turku-monthly-meet-turku-2015-07-02-599046
      ( Näet tuon sivun ilman sisäänkirjautumista ! Klikkaa vain linkkiä ! )

      Suosittelen lämpimästi myös jonkinlaista vapaaehtoistyötä ! Sitä kautta tulee hyvin helposti uusia ystäviä, siis muista vapaaehtoisista jotka ovat samassa duunissa.

      Turusta löytyy tällainen aivan mainio vapaaehtoistyömahdollisuus:
      http://www.estelle.fi/osallistu-toimintaamme

      Vapaaehtoistyötä on tietysti tarjolla ympäri Suomea.

      Eurosinkut järjestävät tapahtumia jäsenilleen monessa eri kaupungissa:
      http://eurosinkut.net/showTapahtumat.do
      Jäsenmaksua ei ole !

      Jos kerrot missä päin Suomea asut voin ehkä lisätä listaan jotain.

    • pong

      Hei Pois, minulla olisi kovin paljon sanottavaa sinulle. Olen vuosia taistellut samantapaisen ongelman kanssa: minulla ei periaatteessa ole mitään syytä yksinäisyyteen, koska olen koulutettu, kaunis ja iloinen. Silti jään yksin kovin usein, vaikka Facebook profiili on täynnä matkakuvia ja ystäviä on satoja. Olen miettinyt ystävystymistä kovin paljon viime aikoina. Tässä hetki sitten kirjoittamani vastaus toiseen keskusteluun, kuvaavana omasta ongelmastani ihmisten kanssa:

      "Se mitä olen oppinut on, että kana saattaa olla joskus ennen munaa: päättelemme usein olevamme haluttuja muiden reaktioista, mutta oikeasti asia voi mennä toisinkinpäin, niin että itse uskoo olevansa haluttu ja kelpaava ja siitä muut alkavat nähdä myös että olet haluttu ja kelpaava. Eli toisin sanoen ei ole olemassa faktaa siitä, onko kukaan haluttu tai kelpaava. Olen itse ollut epävarma teinistä saakka ja kokeillut ihmisten seurassa kepillä jäätä jatkuvasti tarkkaillen, hyväksytäänkö minua. Viime vuosina olen ymmärtänyt, että en enää tuhlaa energiaani niin paljoa tuon miettimiseen ja yhtäkkiä onkin helpompi kokea hyväksyntää. Tämä on vähän "fake it until you make it" niin että aluksi se on tietoista esittämistä. Kaiken taustalla on usko siihen, että on kelpoinen. Tätä ei omina mustina hetkinä voi perustaa tunteisiin vaan se on todellakin uskon asia, mutta se kannattaa, koska se voi auttaa pääsemään eteenpäin"

      Teinistä saakka minulle on ollut vaikeaa ottaa yhteyttä ihmisiin ja ehdottaa tekemistä. Olen kokenut samaa, että miksi minulle ei soitella, miksi minua ei kutsuta jne. Tulkitsin sen siitä, että minua ei haluta mukaan. Sitten ymmärsin, että enhän niin tee itsekään, en ehdota tekemistä tai näkemistä. Ne ihmiset, joille olen ollut mukava, kuten sinäkin sanoit tervehtiväsi ihmisiä jne, eivät tule ajatelleeksi kutsua sinua, koska eivät tiedä, että haluaisit tulla. Aloitin yhteydenpidon pienistä asioista, helpoista kontaktoinneista kuin Facebookissa kuulumisten kyselyistä tai hauskan nettisivuston linkittämisestä. Itse olen sohvasurffaaja ja täytyy sanoa, että jos koet sen omanlaiseksesi aktiviteetiksi, niin tapaamisiin voi mennä pienellä kynnyksellä mukaan.

      Olisi mukava kuulla enemmän tarinastasi ja keskustella.

      • Pois

        Pohdin kertomaasi!
        Jotain tässä kuitenkin:
        En ole tarkkailija hyväksyntäni suhteen. Toisinaan saatan/siis saatoin jäädä mieluimmin kuuntelijan ja katselijan paikalle. Mitenkäs se olikaan: Victor Hugon Kurjissa joku abbedissa tms. sanoi tai ajetteli jotenkin näin, että alas luodut silmät näkevät eniten tai enemmän. ???
        Oli minulla Facebookissa profiili. Otin sen pois jo muutama vuosi sitten. Oikeesti se oli hauska sivusto. Mut siihen se sitten jäi. Pari sukulaistuttavuutta jotka kait odottivat aina vaan jotain mieltään piristävää. Itse en saanut mitään sieltä. Palaillaan!


      • pong

        Mitä harrastat? Miten olet aiemmin tutustunut ihmisiin? Miten kuvittelet, että voisit aloittaa tutustumisen?

        Jos vertaistuki kiinnostaa, kokeile ihmeessä 'Hiljaiset'-sivustoa, esim https://beta.heimo.co/tribes/554866213ee1b0267c6a49a4/discussions/555302513d9302e50102964a

        Siellä on monia samanlaisia ja erilaisia kohtaloita ja kaikkea siltä väliltä.

        Ylempänä olevat kaunismarian kommentit olivat mielestäni hyviä ja omaan tilanteeseeni ja menneisyyteeni osuvia, joskin vähän sanelevan sävyisiä


    • kalmankalpea
    • kalmankalpea

      Ja huomenna olisi taas Helsingissä mahdollisuus tavata uusia ihmisiä:
      https://www.facebook.com/events/837921032952074/

      Outoa että kukaan ei perusta avointa suomenkielistä meetup-ryhmää Helsinkiin. Voisi olla esimerkiksi kahvitteluporukka joka kokoontuisi kahvittelemaan ja porisemaan kerran viikossa tai pari kertaa kuussa, samaan paikkaan ja samaan kellonaikaan. Sellaisen ryhmän vetäminen ei veisi paljon aikaa. Ryhmän vetäjän ei olisi pakko osallistua kaikkiin ryhmän tapaamisiin. Ryhmän jäsenet löytäisivät varmasti toisensa vaikka vetäjä ei olisikaan aina paikalla.

      No miksi minä en itse perusta tuota ryhmää ? Erittäin hyvä kysymys ! Asia on niin että olisi vähän outoa jos minä sen perustaisin koska en asu Helsingissä ( enkä edes Suomessa ). En siis voisi tulla yhteenkään ryhmän tapaamisista.

      • mistäpälöytäisin

        Käykää yksinäiset myös hiljaiset.fi sivustolla.
        Siellä on erinäisiä ihmiskohtaloita ja miitteejä tiedossa.
        Saa purkaa sydäntään ja mahdollisesti löytää kohtalotovereitakin.


    • kalmankalpea

      >> Ei ole sairautta! Ei ole pelkoja! Ei mitään "syytä"! Olen yksin ja se on siinä. Turha kehitellä mitään typioita. Olen kaunis, kouluttautunut, iloinen... terve!!!!!!! Olen yksin!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! <<

      Kysyin sairaudesta ja peloista koska hyvin monilla tämän keskustelupalstan postittajilla on juuri tuollaisia ongelmia. Koska sinulla ei noita ongelmia ole sinulla on erittäin hyvät edellytykset kääntää elämäsi parempaan suuntaan.

      • Pois

        Hei "kalmankalpea"! Olet fiksu! Oikeesti!
        Ajatellaanpa semmoista suurta todennäköisyyttä, että kaltaisiani yksinäisiä on muitakin kuin minä. Pulma on ongelma! Maailmanlaajuisesti ajateltuna tuskin olen mikään erikoisuus ja yksittäinen väliinputoaja. Monilla tai kaikilla heilläkin on erittäin hyvät edellytykset....... mutta siltikin ovat kuolettavan yksin. Jokin asia on pahasti pielessä!


    • Pohdiskelija_

      Länsimainen yksinäisyys saattaa hyvinkin johtua äärimmilleen viedystä individualismista. Jokainen haluaisi että seurassa keskustellaan juuri siitä aiheesta mikä itseä kiinnostaa eniten ja että tehdään juuri sellaisia asioita jotka ovat eniten omaan mieleen. Olemme tottuneet syömään pelkät rusinat pullasta, kun valinnanvaraa on niin paljon.

      Sosiaalisissa suhteissa tämä aiheuttaa sen, että kukaan ei oikein jaksaisi kuunnella toisen jaarituksia omasta harrastuksestaan eikä ole valmis joustamaan ja menemään mukaan aktiviteettiin, joka ei ole itselle juuri se kaikkein mieluisin.

      Olen tarkkailijana huomannut tämän olevan yleistä. Kun joku on äänessä isommassa seurueessa, muut katselevat usein pitkin seiniä viestittääkseen että johan sinä siinä turisitkin omia juttujasi. Ja on aina vain vaikeampaa järjestää mitään menoa esim. työporukalle, kun alkaa armoton vastalausemyrsky aktiviteetin tai ajankohdan valinnasta. Kelle ei käy mikäkin mistäkin syystä.

      Suurin sosiaalinen pääoma on niillä, jotka ovat monipuolisia, avarakatseisia ja joustavia. Ex-mieheni oli juuri sellainen. Itse olen jääräpäinen, kiinnostuksenkohteiltani kapea ihminen ja kuinkas ollakaan - olen yksinäinen.

      En väitä että aloittaja olisi minunlaiseni, mutta jostakin syystä tämän ketjun lueskelu yleisesti ottaen nosti tuon ajatuksen mieleen.

      • Pois

        Hyvä kirjoitus sinulla ja jotenkin tuntuu tutulta. En tosin ole katsellut pitkin seiniä. Moni tarina on kuitenkin kuulemisen arvoinen. Hyvä kuuntelija ei aina kuitenkaan ole se onnellisin ja seurasta nauttivin. Mistä löytyy Juuliallekin kuulia. Kuulija:-)


      • en-sosialisti
        Pois kirjoitti:

        Hyvä kirjoitus sinulla ja jotenkin tuntuu tutulta. En tosin ole katsellut pitkin seiniä. Moni tarina on kuitenkin kuulemisen arvoinen. Hyvä kuuntelija ei aina kuitenkaan ole se onnellisin ja seurasta nauttivin. Mistä löytyy Juuliallekin kuulia. Kuulija:-)

        Olen samaa mieltä. Hyvä kirjoitus.
        Tasapainottavana asiana pohdin kuitenkin, että miksi ihmeessä meidän tulisi olla jonkinlaisia tai kokea että jonkinlainen on nyt parempi kun mitä minulla on.
        Minua vähän ärsyttää se, että on jonkinlaisia muotteja, joihin pitäisi mahtua. Kokouksissa ja muissa "järjestetyissä" aktiiviteeteissa on sama tilanne. Miksi ihmeessä joku luulee, että muita kiinnostaisi jotkut yhteiset kokoontumiset minkä tahansa syyn takia? Etenkin työ porukoissa se on suorastaan pakkopaitana tarjottavaa rangaistushoitoa.
        Itse katson työn työnä, jossa tehdään töitä siitä saatavan summan eteen. Se on se sopimus, mistä hinnasta olen myynyt itseni työ-ajaksi työhön. Ei muuta. Minua ei todellakaan kiinnosta työn ulkopuoliset hippalot, sillä minulla on omakin elämä elettävänä. Sitä en myy mistään hinnasta pois kellekään.


    • yksinäinen-

      Miehen on oltava yksin koska ei ole hyvännäköinen. Nainen saa aina seuraa kun vaan menee baariin tai jonnekkin.

      • yksin-vai-yksin

        Niin, onko tuo syy, mistä aloittaja puhuu? Parisuhde?
        Silloin kaikki muu pohdinta on turhaa.
        Parisuhdetta etsivän on hyvä hakeutua paikkoihin joissa muutkin etsivät parisuhdetta.


    • Ketkä soisivat sinun voittavan ujoutesi ja liittyvän seuraan? Yhtä ujot.

      • Pois

        En ole ujokaan.


    • moni-ulotteinen

      Voisiko joskus ajatella sellasta, että ei ole tyytyväinen elämäänsä. Se on kuitenkin nyt se elämä, ei ehkä huomenna tai ensivuonna. On syytä olla tyytyväinen nyt. Juuri nyt.
      Katsella ikkunasta ulos tai mennä kevelylle, Juuri nyt.
      Ihmiset ovat kovasti koneissa kiinni ja epätodellisessa viihdykkeessä ( esim. media- netti- mielikuvat).
      Muurahainenkin tassuttelee tuolla jossakin heinien seassa. Ei se valita yksinäisyyttään vaan liikkuu ja katselee ja touhuilee.
      Tyytymättömyys on yleensä merkki siitä, että tulee muutos johonkin, mikä on vialla. Myös tyytymättömyys on jopa sotien syy ja ihmisiä kuolee siitä syystä. Riipuu tyytymättömyydestä ja sen hakuperusteesta.
      Tyytymättömyys on tavallaan myös avunpyyntö ympäristöön kuten huomaat kommenteista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      2062
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      167
      1599
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      155
      1537
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1348
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1280
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      277
      1137
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      132
      1041
    8. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1022
    9. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1003
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      53
      857
    Aihe