Taksit valoihin ja aina viivan yli.

Teemu_liikenteessa

Onko muut kiinnittäneet huomiota taksien tapaan ajaa valoissa viivan yli ja suojatiehen kiinni tai päälle. Siitä sitten hivutetaan ikäänkuin saisi etua valoista lähtiessä. Välillä hauska pitää auto aivan paikallaan ja lähteä "launch control" päällä eteen.
https://youtu.be/jDSDhNmMdrA

Mielestäni taas yksi esimerkki ammattikunnan asenteesta, viis veisataa muiden turvallisuudesta ja säännöistä. Minä minä, ekana. Sitten Teboilille kahville, auto aivan ikkunan eteen (tai imurin, pesunaine hyllyn, jne) parkkiin vaikka olisi puolet oikeista paikoista vapaana.
https://youtu.be/jDSDhNmMdrA

16

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ilkmai3

      ihan normaalia liikennettä, ei koske pelkästään vaa takseja vaan yli puolet autoilijoista tekevät tätä. yli puolet autoilijoista eivät vaan osaa/päteviä ajaa liikenteessä.
      eli turhaan takseja tai ammatti kuskeja tästä haukutaan kun monet autoilijatkin tekee ihan samaa.

      • BMWkusipää

        Niin, tiedätkö mikä ero taviksella ja ammattilaisella? - NO ammattitaito! Ammattilaisen tulee näyttää hyvää esimerkkiä sille tavikselle.

        Vai meinaatko että esim. sähkärin ei tarvitse kytkeä pistorasioita oikein vaan tekee niin kuin huvittaa.Mitä sitten vaikka vaihe menisikin runkoon.HUPS!


      • vitunAutisti
        BMWkusipää kirjoitti:

        Niin, tiedätkö mikä ero taviksella ja ammattilaisella? - NO ammattitaito! Ammattilaisen tulee näyttää hyvää esimerkkiä sille tavikselle.

        Vai meinaatko että esim. sähkärin ei tarvitse kytkeä pistorasioita oikein vaan tekee niin kuin huvittaa.Mitä sitten vaikka vaihe menisikin runkoon.HUPS!

        vitun urpo


    • dgfthjyui

      Ei kaikki taksit tätä tee, mutta moni kuitenkin. Itse en tee niin mutta olen myös huomannut monen kolleegan näin toimivan. Se on ärsyttävä tapa. Palkkasin muutama vuosi sitten uuden kuljettajan. Hän oli ollut minulla töissä vasta muutaman viikon kun kerran istuin hänen kyydissä. Punaisiin valoihin tultaessa kuljettaja ajoi suojatien yli toiselle puolelle odottamaan valojen vaihtumista. Luulin että hän ajaa punaisia päin ja huusin että punaiset palaa, johon kuljettaja vain totesi että "kyl mä ne näin". Jätkä oli oppinut tavan jo muutamassa viikossa. Ilmoitin että ajotapaa on syytä muuttaa varsinkin silloin kun ajaa minun kyltin alla. Tyyppi ei ollut mulla täissä tuon jälkeen enää kauaakaan koska tällainen asennevamma kyllä heijastuu muuhunkin toimintaan kuin nyt mainittuun.

      • jooooooooo

        Älähän provoile. Sinulla ei ole taksia.


    • takaskouluun

      Toi on niin totta.Taksit ovat minua paljon huonompia kuljettajia.Samasta syystä en käy ravintoloissa,Minö olen Parempi kokki kuin muut.Meillä käy siivooja.Joudun siivoamaan uudestaan,kun tulee huonoa jälkeä.Ei Suomessa ole enään ammattilaisia.

      • 112356678

        Älä jauha paskaa. Kirjoitusasusta päätellen olet todellinen amatööri asiassa kuin asiassa.


    • älyhoi-äläjätä

      Olen katsellut tätä jo pitemmän aikaa, ja ihmetellyt, mitä hyötyä tuollaisesta kärkkymisestä on? Sitä ollaan ottamassa vähän kuin varaslähtöä urheilukilpailuissa? Valojen vaihduttua ollaan 40 senttimetriä muista edellä?

      Tarkkaan ottaen tuosta voisi antaa sakot. Siinähän on ajettu risteysalueelle punaisten valojen palaessa.

      • MuallaPäin

        "Tarkkaan ottaen tuosta voisi antaa sakot. Siinähän on ajettu risteysalueelle punaisten valojen palaessa. "

        Meillä tiällä mualla päin ei uo mittää mualauksia muantiessä. Ne on vuan sorroo, eekä siihen mittää mualata. Voe männä vaikka parisen metriä taakke, tae vastaavasti etiäppäin, ei uo nii nuukoo. Missee päin se aatolla ajelu on nii senttimeetterin piälle tarkkoo?


      • HikiänHeessu

        Ookkona koskaan käynny edes kaupungissa? Siellä on ihan oikeita liikennevalotolppiakin.


      • lkflkfenlknf

        Ei siitä mitään konkreettista hyötyä ole, mutta se on henkinen juttu. Varsinkin Helsingissä taksinkuljettaja istuu työvuoron aikana niissä liikennevaloissa enemmän kuin toimitusjohtaja palavereissa. Samalla tavalla se toimari piirtelee pilluja paperille tai rummuttaa välillä komppia reisiä vasten, vaikka ei siitäkään ole mitään hyötyä. Oman tylsistymisen estämiseksi tai valojen aiheuttaman vitutuksen karkoittamiseksi on välillä pakko osoittaa mieltään ja kapinoida. Ja toki silloin vältetään äkkijarruttamista viimeiseen asti kun on asiakas kyydissä ja jarrutusmatka venyy, jos ei ole välitöntä kolaririskiä.


    • ValiValiJaVali

      Palstalla aiheet vähissä?? Ootteko muuten huomanneet, että taksarit tankkaa aina tankin täyteen, ei siis niin, miten melkein kaikki muut tekee, vitosella, tai kympillä. Ihme porukkaa nää taksit, tekee toisin, kuin muut?? Poikkee taviksen linjasta, taas....

      • Onnevaankoviajätkiä

        Perkele, semmosia ne taksarit on. Aina tankki täyteen!


    • lountsikontrollihukassa

      Lähteä launch control päällä?..no uhhuh.. aika makee juttu. Haluisin olla yhtä näppärä kun sä.

    • Vajaa.älysyys.sairaus

      Jos tällä linjalla mennään niin voisin yhtä hyvin avata aiheen: Autoilijat valoihin ja aina viivan yli. ei sillä ole väliä onko sulla taksi,normaali henkilöauto tai rekka alla koska se sama ihminen on siellä ratin takana ja tekee ajoneuvosta riippumatta samat virheet.
      ei taksi itsestään mene viivan yli vaan vajaa älynen perus suomalainen ajaa sen siitä yli kun ei tiedä liikenne sääntöjä eikä osaa ajaa liikenteeessa.

    • homosuhari

      Taksikuski haluaa himoissaan päästä imemään rekkakuskin jättimoloa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4449
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2219
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1744
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1478
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      25
      1411
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1288
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe