kone W7 muistia 3GT ja W7-SP1

munsptoimii

Olen tässä miettinyt että olis yks kone jossa on tosiaan W7 3GT muisita ja siihen oli tullut SP1 ja sen jälkeen kone oli seonnut.

Uskaltaisko ja riittääkö se, että etsii sen SP-1 päivityksen ja poistaa sen tiedoston?
Voiko sen tehdä koneen normaalitilassa, vai pitäiskö päivittää vikasietotilassa?

Kone on nyt jo 4v ikänen ja siellä on kaikkea paskaa joka on koneen omistajalle "arvokasta". Nyt vaan pitäs kait tehdä jotain ennenkuin alkaa se W10 rumba, sit nimittäin kone onkin solmussa.

Aikanaan kun kone oli uusi, niin yritin asentaa siihen SP1, mutta se ei onnistunut.... nyt se oli sit tullu kuitenkin sinne.

4

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rottenpotatoes

      1. "Omistajalle arvokas" talteen ulkoiselle medialle, tikku-kovo-( pilvi ).
      2. Käyttiksen uudelleenasennus

    • tietoturvaensimmäiseksi

      Ei. SP1 päivitystä ei pidä mennä missään nimessä poistamaan. Siitä ne tietoturvaongelmat vasta alkaakin..

      Asenna Windows uudestaan niin nopeutuu.

    • fdsafdsa

      "Olen tässä miettinyt että olis yks kone jossa on tosiaan W7 3GT muisita ja siihen oli tullut SP1 ja sen jälkeen kone oli seonnut.

      Uskaltaisko ja riittääkö se, että etsii sen SP-1 päivityksen ja poistaa sen tiedoston?"

      En nyt oikein ymmärrä. Ei se tiedosto siellä 3Gt muistissa ole, vaan kiintolevyllä jota on sitten kymmeniä, satoja tai tuhansia gigatavuja...

      "Uskaltaisko ja riittääkö se, että etsii sen SP-1 päivityksen ja poistaa sen tiedoston?"

      Ei kannata ja tarkasta paljonko tyhjää kiintolevytilaa on - se on siis tosiaan eri asia kuin RAM-muisti, jota koneessa on tuo 3Gt. Kannattaisi muuten joka tapauksessa päivittää muisti 4-8Gt:hen - se nyt ei paljon maksa - kymppejä. Esim. 2x4Gt DDR3 = n.65€

      Teratavun (1000Gt) kiintolevy maksaa n.55€ ja 128Gt SSD-levyn saa 59€, 256Gt SSD-levyn noin satasella.

      "Kone on nyt jo 4v ikänen ja siellä on kaikkea paskaa joka on koneen omistajalle "arvokasta"."

      Jos sitä on gigatavuja, osta USB-tikku ja kopioi "arvokkaat" ennen kuin koneelle tekee mitään. Liäksi Win10 päivityksen aikana kannattaa tehdä puhdas asennus, jolloin koko kovalevy vedetään tyhjäksi ja siellä olevat "arvokkaat" tiedostot katoavat.

      Jos on paljon kuvia, videoita yms. jotka vievät kymmeniä gigoja tilaa, niin sitten ne kannattaa tallentaa ulkoiselle USB-kiintolevylle ennen kuin koneelle tekee mitään.

      "Aikanaan kun kone oli uusi, niin yritin asentaa siihen SP1, mutta se ei onnistunut.... nyt se oli sit tullu kuitenkin sinne."

      SP1 asentamisessa ei olisi alunperinkään ilmetä ongelmia, joten ole varovainen sen suhteen mitä teet, jos koneiden ylläpito ja korjaaminen eivät ole vielä täysin hanskassa ja hallinnassa. Varmuuskopiot käyttäjän omista tiedostoista on tärkeä olla koneen ulkopuolelle kopioituina ennen kuin teet muuta.

      Mitä itse joskus kokeilin, Win7 ja Win8 pitäisi toimia ihan kohtuullisesti 3Gt muistilla vaikka mikään laajempi monen ohjelman yhtäaikainen moniajo ei tuosta vaan sujukaan. Olettaisin että koneessa on jotain muuta häikkää - joko se on sekaisin tai sitten ehkä kiintolevyssä on jotain vikaa.

      Kiintolevyä voi testata eri testiohjelmilla, kuten Chrystaldiskinfo tai seagaten seatools. Jos kiintolevy vaikuttaa ehjältä:

      Jos koneessa on palautusosio, niin palauta kone alkuperäistilaan ja asenna kaikki päivitykset

      Jos koneessa ei ole palautusosiota ja käytössä on Windowsin oma asennuslevy, etsi ensin uusimmat ajurit valmistajan sivuilta ja tallenna ne USB-tikulle valmiiksi ja sitten Windowsin uudelleenasennus, eikä mitään korjausasennusta, vaan uusi asennus, jossa kovalevyn nykyinen sisältö tyhjennetään kokonaan.

    • SP1:stä ei pidä poistaa kun se on tarvittu yli pari vuotta Windows 7:n turvapäivitysten saamista varten ja tarvitaan myös Windows 10 päivityksessä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      75
      2270
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      175
      1771
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      162
      1629
    4. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1392
    5. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1388
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      296
      1251
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      135
      1119
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1063
    9. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1062
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      55
      948
    Aihe