Osattomille

ruunemanni

Onko tämä aikuisten leikkikenttä?

Niin monta kertaa on täällä kirjoitettu, miten täällä "piiri pieni pyörii", toinen toisiaan kehuen, tuntemattomat ulkopuolelle jättäen. Niinkin kovaa ilmaisua on käytetty, että "vaiennetaan kuoliaaksi"! Huh huh!

Onhan tuota nähty!

Koko palsta ajan, n. pari vuosikymmentä, on vakuutettu "tuntemattomuuden tarpeellisuutta". "Tutut haetaan muualta, ei täältä!"

Kun itsekin tätä palstaa hiukan tunnen, rohkenen olla toista mieltä. "Jos yhteen liitytään, niin tutuiksi tullaan". Jos sitten joku vetäytyy ryhmän ulkopuolelle on se valitettavaa, vaikeasti ymmärrettävää jne. Perusteeton syrjiminen on meille ihmisille ainakin mahdollista, ei onneksi tyypillistä. Syrjityksi joutuu tai pääsee jos vähän haluaa. Niin se on yhteiskunnassa yleensäkin. Muistan erään Ruuneperin ja Hajupojan, jotka eivät tulleet koskaan toimeen edes itsensä kanssa. Kyllä palstalaiset tuntevat, ainakin minä.

Kun palstalle tultiin niin kohta oltiin tuttuja. Kun nyt on "riidelty" tuo 20-vuotta, ollaan jo ikään kuin tuttuja, ystäviä vieläkin.

Miten tähän on tultu on toki muidenkin tiedossa. Kertokaa oma näkemyksenne, olkaa paremmin oikeassa!

3

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En minä nyt aivan noin huonoa arvosanaa antaisi palstantilasta.Onhan meitä ihmisiä erilaisia,on voimakkaan itsetunnon omaavia,on sopuisia hiljaisia hyssyköitä,näinhän se menee.
      Palstan tilaa on monia kertoja arvosteltu epäoikeudenmukaiseksi,niin olen tehnyt minäkin.
      Olen syyllistynyt toisten mollaamiseen,olen syyllistynyt toisten kirjoittajien alasajoon,mutta olen sen tehnyt aina nicillisenä avoimin kortein,minun julkisuuskuvani on ollut kaikille avoin.

      Kyllähän tämä on meidän yhteinen hiekkalaatikko ja onhan minunkin lelujani montakertaa viety,vaikka en ole antanut siihen lupaa.
      Me olemme sillä viimeisellä rannalla,ei meidän kannata enää peistä taittaa,kuka on parempi,kuka keskinkertainen,kuka huono kirjoittaja.
      Hymylevä Apollo on runo joka tulisi jokaisen kuunnella kerran päivässä,siinä on elämänohjeet meille kaikille.
      Parempi tehdä huomispäivän päätökset tänään,saattaa olla ettei sitä huomispäivää tulekkaan,teitä kaikkia siunaten ja rakastaen ama

      • Kirjoitat viisaita! Itse olen palstakelvottomaksi joutunut, Olisi parempi jos poistuisin koko palstalta, ainakin kirjoittajana, on sanottu.

        Edellinen voi toteutua kenen tahansa kohdalla ja piankin.

        Kun arvostelen muita, yritän tehdä sen perustellen, en kelvottomiksi ihmisiksi väittäen. Me olemme kukin erilaisista lähtökohdista tänne tulleet, erilaisin perintötekijöin ja sen pohjalta erilaisin mahdollisuuksin.

        Olen valmis kunnioittamaan, tukemaan ja auttamaan vaikka kerjäläistä jos tämä omilla ´mielipiteillään ja toimillaan sen ansaitsee. Muistattehan lyylin , tuon huutolaistyttöjen nobelistiksi kokemani.

        Kiitos sinulle viestistäsi nyt ja kaikista menneistä vuosien aikana.

        Ollaan mukauduttu mekin ja se on hyvä se.

        Kaikkea hyvää sinne järvesi rannoille ja hyvää kesää!


    • loivaanousua

      Uusi olen palstalla. Asiallisia juttuja haluaisin, en sen paremmin tutustua kehenkään. Mielestäni juuri nyt palsta ei ole tarkoitettu kaltaisilleni. Aurinko paistaa ja linnut laulaa. Lähden pyöräilemään. Viimeksi olin tällä reitillä maaliskuussa, jolloin lämpöä oli 14 astetta. Nyt on hieman lämpimämpää, sopiva tuuli, ylä- ja alamäet sopivan loivia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onks sulle väliä, jos jokin kaivattusissa

      ei ole täydellistä? Esim. venytysmerkit, arvet, selluliitti, epäsymmetriset rinnat, vinot hampaat jne?
      Ikävä
      83
      4507
    2. Ei sinussa ollut miestä

      Selvittämään asioita vaan kipitit karkuun kuin pikkupoika.
      Ikävä
      121
      3896
    3. Shokkiyllätys! 31-vuotias Hai asuu vielä "kotona" - Anna-vaimon asenne ihmetyttää: "No ei tämä..."

      Hmmm, mitenhän sitä suhtautuisi, jos aviomies/aviovaimo asuisi edelleen lapsuudenperheensä kanssa? Tuore Ensitreffit-vai
      Ensitreffit alttarilla
      33
      2461
    4. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      196
      1463
    5. Wiisaat Lappajärvellä iät.

      Nyt nimiä listaan menneistä ja nykyisistä Wiisaista Lappajärveläisistä. Itseäkin voi tuoda esille kaikessa Wiisaudessa.
      Lappajärvi
      12
      1276
    6. Missä Steffe hiihtää?

      Missä reppuli luuraa? Ei ole Seiskassa mitään sekoiluja ollut pariin viikkoon? Onko jo liian kylmä skulata tennistä ulko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1233
    7. Olet elämäni rakkaus

      On ollut monia ihastumisia ja syviäkin tunteita eri naisia kohtaan, mutta sinä olet niistä kaikista ihmeellisin. Olet el
      Ikävä
      36
      1168
    8. Ratkaiseva tekijä kiinnostuksen heräämisessä

      Mikä tekee deittikumppanista kiinnostavan? Mitä piirrettä arvostat / et arvosta?
      Sinkut
      62
      1157
    9. Milloin nainen, milloin?

      Katselet ja tiedän, että myös mieli tekee. Voisit laittaa rohkeasti viestin. Tiedät, että odotan. Ehkä aika ei ole vielä
      Ikävä
      61
      1133
    10. Olen menettänyt yöunet kokonaan

      Nytkin vain tunnin nukkunut. En tiedä johtuuko se sinusta vai tästä palstasta. Olis mukava nähdä oikeasti eikä arvuutel
      Tunteet
      17
      1045
    Aihe