Miksi MicroSDHC Class 10 + SD-sovitin on halvempi?

korttia_miettivä

Ovatko ne silti yhtä hyviä ja nopeita SD-sovittimen kanssa kuin valmiiksi SD-kortin kokoiset kalliimmat Class 10 SDHC-kortit? Tehdäänköhän parhaimmat kortit microSDHC-kokoisina ja laitetaan mukaan sovitin, jotta ne käyvät samalla myös tabletteihin ja älykännyköihin?
Pitäisi ostaa uusi SDHC-kortti uuteen järkkäriin...

6

129

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Määrät ratkaisee. MicroSD:tä tehdään valtavasti SD:hen verrattuna. Micro-SD:ssä on yksi vikaantumiskohta lisää. Minä kyllästyin niihin, kun tuli korttivirheitä ja piti putsata kontakteja.

• FleshGarden

Näin on.
        Flash-muistikorttien käyttöjännite on sen verran pieni, että jokainen kontaktipinta merkitsee riskiä. Ja näissä SD-sovittimissa on kaksi kontaktipintaa, joissa kummassakin on kahdeksan kontaktia. On siinä tilaa vikaantumiselle!
        Kontaktipintojen toimintahäiriöitä syntyy helposti esimerkiksi ilmansaasteiden tai likaantumisen vaikutuksesta. Tällaisia häiriöitä voi muodostua jopa silloin, kun korttia on vain säilytetty pitkään tavanomaisessa pakkauksessaan.

• 54redsxz

MicroSD:n etuna on käyttökelpoisuus monissa muissakin laitteissa ehkä jo nyt ja myöhemmin. USB-liitäntään menevä MicroSD-kortinlukija on todella pieni, mistä voi olla hyötyä. RAW-kuvaajalle ei tosin ole niin hyödyllistä kopioida kuvia suoraan kännykkään tai kaverin tietokoneelle.

MicroSD:n käyttäminen SD:nä adapterilla lisää monimutkaisuutta ja virheiden mahdollisuutta. Voi tulla kontaktivikaa adapteriin, sinne koloon voi mennä likaa, pieni MicroSD hukkuu herkemmin ja vaatii aina jonkinlaisen kotelon, jos ei ole adapterissa tai laitteessa. Kiireessä voi tulla mukaan pelkkä adapteri, kun itse muistikortti olikin jossain muualla.

En tiedä, olisiko MicroSD kuitenkin kestävämpi ollessaan adapterin sisällä? Eli jos adapterin kuori tai kontaktit rikkoutuu, niin MicroSD voi olla ehjä. Vastaavassa tilanteessa varsinaisella SD-kortilla voisi olla pahemmin kusessa.

Itse ostaisin varmaan MicroSD-kortin adapterilla, koska SD-kortteja on jo kertynyt eikä täyskokoista tarvitse valita enää nopeudenkaan takia.

• z---

Korttien nopeuksissa on isojakin eroja.

Class10 ei enää nykypäivänä kauheasti tarkoita mitään, koska lähes kaikki on tuota tasoa. Katso ennemmin ihan sitä Mbit/s ilmoitetttua nopeutta.

nopeampi kortti on kalliimpi.

• Ainut-oikea

Kameran kortti on CompactFlash.
      Muut on aika leluja.

• Ainut-katoava

CompactFlashin kehitys on ollut yllättävän poukkoilevaa. Esimerkiksi muuan SanDiskin CF-standardin mukainen kortinlukija ei kyennyt edes lukemaan Sandiskin omia CF-kortteja. Ja muutamat tunnettujen valmistajien tarjoamat CF-kortit eivät aiemmin edes toimineet luotettavasti tietyissä ammattilaisille markkinoiduissa digitaalikameroissa. Niinpä näiden kameroiden käyttöohjeista löytyi luettelo niistä CF-korteista, joiden oli todettu toimivan kyseisessä kameramallissa. Lisäksi IBM:n Microdrive sekoitti pahan kerran CF-kuvioita.
        Siksi CompactFlash on heikoimmillaan ollut melkoinen riesa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      22
      2351
    2. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      106
      2260
    3. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      52
      2247
    4. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      32
      1527
    5. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      238
      1512
    6. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      30
      1446
    7. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      36
      1402
    8. Mitä uskot sinun

Ja kaivattusi välillä tulevan tapahtumaan lähiaikoina
      Ikävä
      95
      1161
    9. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      20
      1136
    10. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      26
      1126
    Aihe