Kalliiksi tuli

vaivanhinta567

Ostin Kiinasta yhden jutun säästääkseni pikkusumman ja nyt tullin maksun kanssa tulin maksaneeksi enemmän kuin Suomesta ostettaessa ja vielä sähläys sen ilmoituksen kanssa, johon meni pari tuntia kaikkien liitteiden ja tietojen kaivamisen kanssa, toki piti vielä soittaa tullin maksulliseen puhelimeenkin kaksi kertaa, ennen kuin ilmoituksen saattoi lähettää. Kannattaa tilata vain alle 22 euron tavaraa.

9

171

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tyhmyydestä

      ...sakotetaan.

    • kantapääastuja-

      kantapään kautta oppiminen on tehokkainta

    • Kannattaa myös miettiä sitä miten heristät nyrkkiäsi sille Hong Kongin myyjälle jos toimitus ei olekaan sitä mitä olet tilannut. Paljon helpompaahan se on kotimaiselle myyjälle kuten huollonkin käyttäminen tarpeen tullen.

      • kfbdbkdjfbfjfjf

        paitsi helpommin ebay/paypal-yhdistelmällä tehdystä kiinan ostoksesta saa rahansa takaisin kuin kotimaiselta verkkokaupalta verkkopankkimaksulla, ellei se suosiolla halua palauttaa.

        molemmista kokemusta. ebayssa se oli pari klikkausta ja rahat takaisin. kotimaisessa verkkokaupassa sähköposteja, puheluita myyjälle, puhelu kuluttajaviranomaiselle. lopulta vasta väkivallalla uhkaaminen sai myyjän palauttamaan rahat.

        että ainakin tästä opin sen, että jatkossa en kotimaisilta tilaa, jos eivät sitten ebayn kautta myy. ja silloin hinnan pitää olla sama kuin niillä muillakin myyjillä.


      • kfbdbkdjfbfjfjf kirjoitti:

        paitsi helpommin ebay/paypal-yhdistelmällä tehdystä kiinan ostoksesta saa rahansa takaisin kuin kotimaiselta verkkokaupalta verkkopankkimaksulla, ellei se suosiolla halua palauttaa.

        molemmista kokemusta. ebayssa se oli pari klikkausta ja rahat takaisin. kotimaisessa verkkokaupassa sähköposteja, puheluita myyjälle, puhelu kuluttajaviranomaiselle. lopulta vasta väkivallalla uhkaaminen sai myyjän palauttamaan rahat.

        että ainakin tästä opin sen, että jatkossa en kotimaisilta tilaa, jos eivät sitten ebayn kautta myy. ja silloin hinnan pitää olla sama kuin niillä muillakin myyjillä.

        Jos jotain ostan niin en palauta koska ostokseni ovat olleet harkittuja, joskus liiankin kauan. Vika ja takuuhommissa kivijalta on helpoin, sinne saa viedä ja kauppa hoitaa homman puolestasi.


      • Ei-aina
        Työeläkeläinen kirjoitti:

        Jos jotain ostan niin en palauta koska ostokseni ovat olleet harkittuja, joskus liiankin kauan. Vika ja takuuhommissa kivijalta on helpoin, sinne saa viedä ja kauppa hoitaa homman puolestasi.

        Helpoin takuuvaihto oli Brittiläisestä verkkokaupasta ostetun akun käsittely. Yksi sähköposti piti lähettää myyjälle, että akku lakkasi takuuaikana toimimasta. Paluuviestissä tuli linkki DHL:n sivulle jossa voi ilmoittaa osoitteen ja sopivan noutoajan paketille. Kuski haki paketin sovittuna ajankohtana, ja neljä päivää myöhemmin toi paketin jossa oli uusi akku.

        Ei tarvinnut jankata sen änkyrän kivijalkakaupan myyjän kanssa, yhtään.


      • kgjxjfkfjfkfkf
        Ei-aina kirjoitti:

        Helpoin takuuvaihto oli Brittiläisestä verkkokaupasta ostetun akun käsittely. Yksi sähköposti piti lähettää myyjälle, että akku lakkasi takuuaikana toimimasta. Paluuviestissä tuli linkki DHL:n sivulle jossa voi ilmoittaa osoitteen ja sopivan noutoajan paketille. Kuski haki paketin sovittuna ajankohtana, ja neljä päivää myöhemmin toi paketin jossa oli uusi akku.

        Ei tarvinnut jankata sen änkyrän kivijalkakaupan myyjän kanssa, yhtään.

        juu, en käsitä miksi suomalaiset haluavat helpotkin asiat tehdä vaikeaksi. ei se ole kerta, eikä pari kun homma on edennyt vasta kun on sivulauseella maininnut moottoripyörällä kulkevista kavereista:)
        ihan kuin nää myyjät suomessa haluaiskin että niille mesotaan, niitä loukataan ja uhataan. ainakin sen kuvan käytöksestä saa. asiallisella käytöksellä kaikki on aina asiakkaan vika.

        voisivat ottaa mallia kiinalaisista kauppiaista. palvelu on aina ystävällistä ja yhteistyökykyistä ikävissäkin asioissa. kyllä siinä asiakaskin silloin pysyy asiallisena eikä kenellekään tule paha mieli.


      • vaivattomuusetu

        > voisivat ottaa mallia kiinalaisista kauppiaista
        Kiinassa paikallisetkin ostavat mieluummin postimyynnistä ruuhkaliikenteeseen lähtemisen sijasta. Itsekin huomasin toimistoteipin vähetessä kätevimmäksi tilata Kiinasta omaan postilaatikkooni :-)


    • postimyyntiaivo

      NO minä tilasin muijan Kiinasta ja tullimiehet sitä ensin kokeili että se oli ihan käytetty kun tuli bussiasemalle. Sitten mun piti maksaa siitä muijasta veroa. Veromätkylapussa luki "seksiväline". Olin pettynyt kauppaan. Palautin muijan takaisin Kiinaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      274
      2863
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      75
      1506
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1460
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      34
      1250
    5. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1180
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1177
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1109
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      20
      1042
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1003
    Aihe