Nikon d5100 ensimmäiseksi digijärkkäriksi?

nikon5

Huuto.netissä on Nikon d5100 (uudenveroinen) jonka hinta on nyt 300e. Mukana tulee kaksi objektiiviä, 2 akkua, yms. Mitä olen lukenut, se on hyvä kamera, mutta sopiiko se aloittelijalle (olen käyttänyt aikoinaan filmijärkkäri)? Entä hinta? Onko se liikaa? Kiitos, kun vastaatte! Kohde sulkeutuu jo huomenna... :/

5

180

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Osta-pois-vaan

Jos se on hyväkuntoinen, ja ne objektiivit ovat kelvollisia.

• Canonisti_minäkin

Sopii aloittelijalle ja kaksi toimivaa akkua on plussaa. Hinta on korkeahko, jos molemmat objektiivit ovat mukana tulleita suttuzomeja, joilla ei ole arvoa. Jos toinenkin on käyttökelpoinen, joku viisikymppinen tai esimerkiksi halpa mutta hyvä f/1.8 35 mm, hinta on paikallaan tai jopa edullinen.

• En tiedä Canonista mutta kyllä Nikkorin halvoillakin zoomeilla saa kohtuullisia kuvia ihan netti ja muuhunkin kuvakäyttöön.

Kun aloittava kuvaaja hakee käytettyä muutamalla satkulla niin ei hän siihen alkuun mitään tonnien laseja hanki, se tulee vasta myöhemmin. Minäkin tässä odottelen Joulupukkia ja sitä uutta Nikkorin 300 millistä F4 aukolla varustettua lasia mutta hinta noin 2200€ on pienenä kynnyksenä. En kuitenkaan ensimmäiseksi moisiin langennut kun digikuvauksen aloin vaan D70 ja joku pikkuzoomihan siinä oli ja hyvin sain kuvattua.

Sanot tietysti jotta pimeä kun on vain F4, minä vastaan jotta olen vuosia sitten kuvannut Sigman 100 - 300 mm F4 lasilla eikä sekään ollut pimeä vaan sain sillä kuvattua ja vielä 1,4x jatkettakin käyttäen.

Aloittajalle haluan sanoa jotta ei mikään huono valinta ja siitä on hyvä lähteä. Olet kuitenkin saattanut lähteä tielle jolta ei ole paluuta vaan joka jatkuvasti tulevat vuosikymmenet vie aikaasi ryyppäämiseltä ja muulta rypemiseltä, minä tosin vaan pidän sitä positiivisena ilmiönä.

Muutenkin tuo suttuzoomi on jo menettänyt sekä vitsi että uutisarvonsa vuosien mittaan, minä jättäisin käyttämättä moista ilmaisua ainakin jos se lasi ei sattuisi olemaan omana kiusanani jolloin oikeasti voisin miettiä onko se suttu kuvaaja vai linssi!

• Canonisti_minäkin
        Työeläkeläinen kirjoitti:

En tiedä Canonista mutta kyllä Nikkorin halvoillakin zoomeilla saa kohtuullisia kuvia ihan netti ja muuhunkin kuvakäyttöön.

Kun aloittava kuvaaja hakee käytettyä muutamalla satkulla niin ei hän siihen alkuun mitään tonnien laseja hanki, se tulee vasta myöhemmin. Minäkin tässä odottelen Joulupukkia ja sitä uutta Nikkorin 300 millistä F4 aukolla varustettua lasia mutta hinta noin 2200€ on pienenä kynnyksenä. En kuitenkaan ensimmäiseksi moisiin langennut kun digikuvauksen aloin vaan D70 ja joku pikkuzoomihan siinä oli ja hyvin sain kuvattua.

Sanot tietysti jotta pimeä kun on vain F4, minä vastaan jotta olen vuosia sitten kuvannut Sigman 100 - 300 mm F4 lasilla eikä sekään ollut pimeä vaan sain sillä kuvattua ja vielä 1,4x jatkettakin käyttäen.

Aloittajalle haluan sanoa jotta ei mikään huono valinta ja siitä on hyvä lähteä. Olet kuitenkin saattanut lähteä tielle jolta ei ole paluuta vaan joka jatkuvasti tulevat vuosikymmenet vie aikaasi ryyppäämiseltä ja muulta rypemiseltä, minä tosin vaan pidän sitä positiivisena ilmiönä.

Muutenkin tuo suttuzoomi on jo menettänyt sekä vitsi että uutisarvonsa vuosien mittaan, minä jättäisin käyttämättä moista ilmaisua ainakin jos se lasi ei sattuisi olemaan omana kiusanani jolloin oikeasti voisin miettiä onko se suttu kuvaaja vai linssi!

Nikonilla onkin f/1.8 35 mm tunnetusti hyvä ja halpa.

• xccvbdg

Luin Foto-Magazinea kirjastossa ja siinä käytetyn D5100 rungon hinnaksi oli annettu 190 €, 18-55 VG -objektiiville 60 € ja 55-250 -objektiiville 100 € (muistaakseni).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      82
      6255
    2. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      30
      3763
    3. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      28
      3120
    4. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      369
      1686
    5. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      33
      1388
    6. Upea peppuisella miehellä

Upea peppuisella miehellä on upea peppu.
      Ikävä
      26
      1312
    7. Anteeksi kulta

En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv
      Ikävä
      11
      926
    8. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      45
      918
    9. Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."

Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:
      Tv-sarjat
      11
      860
    10. Tykkään susta todella

Paljon. Olet ihana ❤️
      Ikävä
      42
      839
    Aihe