Onneksi tajusin lähteä fiksuna koirapuistosta!

juippi99

Olin koirapuistossa ja huomasin kuinka"gangsta- auto" kurvasi puiston parkkikselle, jotenki tiesin että sieltä tulee ulos "giggelin jatke" ja niinhän sieltä tuli :D
Tiedän olen ihminen täynnä ennakkoluuloja mutta usein olen oikeassa niistä ja päätinpä häipyä puistosta juuri ennen sitä ku "gangstat" tuli.

Se niittn dopermanni päästettiin PIENTEN puolelle vaikka isojen puoli on vieressä ja sinnehän se kuuluis järkeä jos osaa käyttää. Dopperi ampas äristen ja muristen pikkukoiran kimppuun ja verta tuli. Jäin siis kattoo puiston ulkopuolelle, koska osasin odottaa pahinta. Sentäs gangstoille siitä propsit ku antoi henkilötietonsa että saa ottaa yhteyttä jos koira tarvii lekuriin viiä.

Siinä yks herra huusiki naama punasena että vi**uun tollaset rakit puistosta. Mut oikeesti en mä ymmärrä miksi tuoda pusitoon koiraa joka on aggre, ylikierroksilla tms. Aivan väärillä ihmisillä on tiettyjä rotuja. Ja ei mulla ei oo doppereita mitää vastaan, upeita koiria oikeissa käsissä. Mitähän olis käyny mun rauhallisille ja kilteille koirille jos ei oltas lähetty. No tiedänpä varoa kys henkilöitä seuraavanki kerran.

Jotku antaa erittäin huonon maineen doppereille kun ei kouluta niitä. Minullakin on tapana aina ennenku meen pusitoon, väsytän koirat enen sitä ettei ne mee ylikierroksilla puistoon, meinaan kukaan ei kestä apätasapainosta koiraa.

13

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toopemannit-out

      Dobberien ystävä ite en ole ja en oikeastaan edes pidä "giggelin jatkeena" rotua. Sellasia lössyköitä nykyään ja valtaosa ei ole edes typistettyjä. Tuontikoirat vaan...
      Jos haluisin egon jatkeen, niin otaisin aivan muun rotuisen.
      Jos itse olisin ollut puistos jommalla kummalla puolen ja joku raahaisi toopemannia puistoon niin varmasti puuttuisin, etei viedä pienten puolelle. Itsellä sellasia koiria, että se on toopen kaulaan yksi lutasu ja that´s it. Silti tullaan toimeen ihan joka kääpiönkin kanssa.

    • ootkovähäntoope

      No helpottiko nyt kun pääsit itsekin olemaan se "joku, joka antaa erittäin huonon maineen dobbereille" omalta osaltasi? Tuntuiko kutkuttavalta jäädä siihen puiston reunaan tuijottamaan ja nyt pääset kovana tyttönä suoli24:ssa tohkeissasi puhkumaan "gangstoista" ja "giggelin jatkeista"? Bravo, bravo!

      • opettele sinä lukemaan ja ymmärtämään lukemasi! Juuri aloittajan tekstistä tulee erittäin selkeästi esille että dobbari hieno rotu, joka ei vaan kaikille sovi...


      • opettelelukemaan
        neitokainen.1983 kirjoitti:

        opettele sinä lukemaan ja ymmärtämään lukemasi! Juuri aloittajan tekstistä tulee erittäin selkeästi esille että dobbari hieno rotu, joka ei vaan kaikille sovi...

        Kuule ihan juuri sitä samaa voi sanoa sulle. Oletko oikeasti noin tyhmä vai pelkästään vain sinisilmäinen? Tai ehkä et vain osaa lukea ja ymmärtää lukemaasi?

        Tässäpä muutama lainaus aloittajalta:

        "gangsta- auto"
        "jotenki tiesin että sieltä tulee ulos "giggelin jatke" ja niinhän sieltä tuli :D"
        "päätinpä häipyä puistosta juuri ennen sitä ku "gangstat" tuli"
        "Dopperi ampas äristen ja muristen pikkukoiran kimppuun ja verta tuli"
        "osasin odottaa pahinta"
        "Mitähän olis käyny mun rauhallisille ja kilteille koirille jos ei oltas lähetty"
        "No tiedänpä varoa kys henkilöitä seuraavanki kerran"

        No niin, sanopa, oi sinä viisas, missä kohtaa noista EI kannettais omaa kortea kekoon niin tietyn tyyppisten rotujen kuin niiden omistajienkin mustamaalaamisessa? Ihan jo se, että asiasta oli pakko tulla tänne pätemään on yksi korsi siihen kekoon. Ja jos nyt tavaat uudelleen kommentin, johon vastasit, niin sanotaanko siinä jotain sun mielestä vastakkaista siihen, että dobberit eivät kaikille sovi? Vai minkä hemmetin takia aloit sillä lauseella pätemään, vaikka tuossa kommentissa ei sanota mitään, mikä sen kieltäisi? Pätemisen tarpeeseen, jeesusteluun ja tuommoseen älyttömään kerron-tästä-ihan-kaikille-nyt-ja-heti! -paskaan siinä kantaan otettiin. Ja pitää todellakin paikkansa. Aloittaja on ihan tasan yksi niistä, jotka antaa dobbereille huonon maineen, kun pitää päästä levittelemään juttua tälläkin palstalla. Mutta syyttelee siitä vaan niitä omistajia, jotka ei niitä kouluta! Mikä läppä!


      • opettelelukemaan kirjoitti:

        Kuule ihan juuri sitä samaa voi sanoa sulle. Oletko oikeasti noin tyhmä vai pelkästään vain sinisilmäinen? Tai ehkä et vain osaa lukea ja ymmärtää lukemaasi?

        Tässäpä muutama lainaus aloittajalta:

        "gangsta- auto"
        "jotenki tiesin että sieltä tulee ulos "giggelin jatke" ja niinhän sieltä tuli :D"
        "päätinpä häipyä puistosta juuri ennen sitä ku "gangstat" tuli"
        "Dopperi ampas äristen ja muristen pikkukoiran kimppuun ja verta tuli"
        "osasin odottaa pahinta"
        "Mitähän olis käyny mun rauhallisille ja kilteille koirille jos ei oltas lähetty"
        "No tiedänpä varoa kys henkilöitä seuraavanki kerran"

        No niin, sanopa, oi sinä viisas, missä kohtaa noista EI kannettais omaa kortea kekoon niin tietyn tyyppisten rotujen kuin niiden omistajienkin mustamaalaamisessa? Ihan jo se, että asiasta oli pakko tulla tänne pätemään on yksi korsi siihen kekoon. Ja jos nyt tavaat uudelleen kommentin, johon vastasit, niin sanotaanko siinä jotain sun mielestä vastakkaista siihen, että dobberit eivät kaikille sovi? Vai minkä hemmetin takia aloit sillä lauseella pätemään, vaikka tuossa kommentissa ei sanota mitään, mikä sen kieltäisi? Pätemisen tarpeeseen, jeesusteluun ja tuommoseen älyttömään kerron-tästä-ihan-kaikille-nyt-ja-heti! -paskaan siinä kantaan otettiin. Ja pitää todellakin paikkansa. Aloittaja on ihan tasan yksi niistä, jotka antaa dobbereille huonon maineen, kun pitää päästä levittelemään juttua tälläkin palstalla. Mutta syyttelee siitä vaan niitä omistajia, jotka ei niitä kouluta! Mikä läppä!

        Mielestäni hän ei mustamaalaa rotua ja sillä selvä. Teitä muitakin näkyy enemmän ärsyttävän van se että hän uli tänne kirjoittamaan...


      • ontuu.ja.pahasti
        neitokainen.1983 kirjoitti:

        Mielestäni hän ei mustamaalaa rotua ja sillä selvä. Teitä muitakin näkyy enemmän ärsyttävän van se että hän uli tänne kirjoittamaan...

        Sinusta siis turpansa aukaiseminen silloin, kun sen voisi pitää kiinnikin (asiahan ei aloittajalle hittojakaan kuulunut) ei ole mustamaalaamista. Sehän on sitten tosiaan sillä selvä. ;)


    • eirotuvaanpitotapa

      Osa toopeista on ihan sosiaalisia ja oikeissa käsissä, tykkäävät juosta kilpaa puistoissa.Muutamilla näky olevan koppa päässä, koska tuppaavat paimentamaan/jahtaamaan hitaampia hiukan näykkimällä.Vastuulista omistajalta, kertoa avoimesti asiasta, ja laittaa koppa koiralle ihan vaikka varmuudeksi.Niin voisi ´monien muidenkin hiukan epävarmojen koirien omistajat tehdä, muiden turvallisuuden vuoksi.

      Yhteystietojen antaminen koirien purematapauksissa helpottaa hetkeksi, kunnes niitä tarvittaessa huomataan että yhteystiedot onkin väärät.

    • gkkGL

      Niin. No, kuudetta vuotta koiranomistajana ollessa olen huomannut asian joka on tosi. Toista koiranomistajaa ei voi muuttaa eli kannattaa aloittaa itsestään. Koirasi omistajana sinun velvollisuutesi on olla sen suoja eli toimit ennakoiden tilanteita. Aina on parempi mennä sivuun/poistua jos epäilet. Kadut ja tiet on tulvillaan koiranomistajia, jotka eivät osaa ohittaa oikein vastaantulevaa/samalla puolella ohitettavaa. Omistaja kävelee tienreunaa ja koira/useampi koira keskellä tietä ? Hihna liian löysällä? Vastaantuleva koira ottaa saalistusasennon eikä sen omistaja huomaa/korjaa asiaa/puhuu kännyyn? Ihan sama kumpi on oikeassa tai mitä koiraetiketti sanoo, omistaja suojaa koiriaan ja pyrkii välttämään konfliktit. Parempi mennä tienviereen odottamaan kunnes toinen koirakko on mennyt ohi tai poistua sieltä koirapuistosta.

    • sanavalinnat

      Siinäpä vaatimaton aloitus, oikein koirapalstalle tuli kehumaan omaa fiksuuttaa ja siina samalla sai solvata muitakin.
      Vaatimattomuus kaunistaa.

    • entajuumiks

      Nää munanjatkeet dogot, bullit, dopperit, rotikat yms ni niiden jalostus pitäs lopettaa, niiden terveys on hanurista ja niiden pääkoppa on hyytelöä. Varsinki sakemannilla napsahtaa ruuvit päässä liianki helpolla.

    • Koiraystävää

      Sinä joka sanot että sakemanneilla aivot olis hyytelöä niin näinhän ei ole, ainakaan kaikilla yksilöillä!! Yleistit asiaa liikaa •_• Tiedän monia hyvin koulutettuja sakemanneja ja fiksuja sellasia!

    • KoulutusAjaO

      Niin tiedän minäkin,lähes 35v. paimenien kanssa harrastellessani.
      Eikä se tarvi olla aina bulli,dogo,dopperi tai saku,tuossa lähettyvillä meni parin vuoden ikäinen kultanennoutaja monttuun,kuulemma oli purrut vieraita ja viimmeksi isäntäänsä,joka joutui käymään tikattavana.
      Esim.tuon tyyliset tapaukset ei yleensä ylitä uutiskynnystä,koska kyseessä on "ei" pelottavat rodut.Kuullostaahan se tosiaan aivan erilaiselle, jos sanotaan että kimppuun käy dopperi,kuin kultainennoutaja:))Toinen on se äärimmäisen pahakoira,ja toista päivitellään vain,että mikä sille nyt tuli:)))

    • timpe1963

      Mielestäni olet osiltaan kyllä oikeassa noissa sanomisissasi ja noitten dopperin omistajien on ihan turhaa huudella sillä tämän kyseisen koiran omistaja oli täysi mulkku ja toimi kaikilta osin väärin...!!! Minä kun menen koirapuistoon niin aina isojen puolelle ja silloinkin kysyn luvan jos siellä on muita koiria jotta saadaanko me tulla sinne... Haluaisin kyllä nähdä kun joku itseriittonen mulkku tuo tuollaisen sirkuskoiran ärisemääm mun keskenkasvuselle kaukkarille joka on luonteeltaan kiltti ja hyvin sosiaalinen pikku nallukka, niin loppuisihan kukkoilu kun seinään sillä niin vietäis dopperia tahi jotain muuta vastaavaa pelle koiraa jätesäkissä kotiin ja pahimmassa tapauksessa voisi olla myös kyseisen koiran omistajakin aikas huonossa hapessa... Vaikka koirilla olevat käytöshäiriöt ovatkin pääasiallisesti omistajasta johtuvia ja täysin rotuja erottelematta sillä saattaa ne pienimmätkin olla äksyjä tapauksia niin ikävä kyllä useimmiten ne päälle käyvät rodut ovat juuri noita ns. "vahtikoiria"... MEITÄ KUN RIITTÄ NIIN MONEEEN JUNAAN JA MONI ON JÄÄNYT SINNE ASEMALLE ODOTTAMAAN SITÄ JÄRKI KULTAANSA...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      68
      1713
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      163
      1411
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1232
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1204
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      48
      1106
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      70
      869
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      835
    8. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      191
      766
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      97
      759
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      654
    Aihe